Nou sorry hoor, maar als ik links afsla ga ik niet iedereen achter me eerst laten inhalen.quote:Op donderdag 15 maart 2012 19:50 schreef ivar92 het volgende:
ts is fout, omdat je met bijzondere maneuvres(dus ook afslaan), al het andere verkeer moet laten voorgaan.
ts wil linksafslaan staat ertoch?quote:Op donderdag 15 maart 2012 19:51 schreef djedz het volgende:
Even voor de duidelijkheid. Jij wilt rechts afslaan. Een auto achter jou ziet niet dat je je knipperlicht aan hebt gezet en gaat inhalen. Hij veroorzaakt vervolgens het ongeluk?
quote:Op donderdag 15 maart 2012 19:50 schreef ivar92 het volgende:
ts is fout, omdat je met bijzondere maneuvres(dus ook afslaan), al het andere verkeer moet laten voorgaan.
So true.quote:Op donderdag 15 maart 2012 19:56 schreef djkoelkast het volgende:
Maar tip aan de TS: nooit een schadeformulier ondertekenen voor het helemaal en helemaal naar waarheid is ingevuld.
De voorzijde van het schadeformulier klopt wel maar het deel wat je thuis invult heeft hij een redelijk bullshit verhaal van gemaakt.quote:Op donderdag 15 maart 2012 19:56 schreef djkoelkast het volgende:
Maar tip aan de TS: nooit een schadeformulier ondertekenen voor het helemaal en helemaal naar waarheid is ingevuld. Anders kun je bij mij wel wat blanco contracten komen ondertekenen.
Sowieso heb jij gelijk: hij had moeten stoppen, hij zag je niet. Mensen proberen er altijd onderuit te komen, ik heb eens iemand gehad die mij aanreed terwijl ik stil stond om linksaf te slaan (hij kwam van links, ik voor hem van rechts). Hij reed zijn knipperlicht kapot (ik had geen schade) en nog probeerde hij mij de schuld te geven. Proberen ze altijd, noclaim enzo.quote:Op donderdag 15 maart 2012 19:58 schreef itsus het volgende:
[..]
De voorzijde van het schadeformulier klopt wel maar het deel wat je thuis invult heeft hij een redelijk bullshit verhaal van gemaakt.
Zover ik het uit de OP interpreteer, waren ze al aan het afslaan en begon de man TOEN pas met inhalen. Op het moment dat ze alleen voorgesorteerd waren is het wat anders.quote:Op donderdag 15 maart 2012 20:28 schreef joepvd het volgende:
Jullie zitten allebei fout, jij omdat je niet mag afslaan als je wordt ingehaald en de tegenpartij omdat die jou niet links mag halen als je links hebt voorgesorteerd en te kennen hebt gegeven dat je linksaf wilt slaan.
In de praktijk krijgt de inhaler altijd gelijk omdat je nooit kunt aantonen dat je voldoende duidelijk hebt gemaakt dat je wilde gaan afslaan.
Voorsorteren is een beetje lastig op een 5 meter brede weg. Dat zou links rijden betekenen.quote:Op donderdag 15 maart 2012 20:33 schreef Heroinjunk het volgende:
Zover ik het uit de OP interpreteer, waren ze al aan het afslaan en begon de man TOEN pas met inhalen. Op het moment dat ze alleen voorgesorteerd waren is het wat anders.
Schadeformulier is geen schuld bekentenis.quote:Op donderdag 15 maart 2012 19:56 schreef djkoelkast het volgende:
Maar tip aan de TS: nooit een schadeformulier ondertekenen voor het helemaal en helemaal naar waarheid is ingevuld. Anders kun je bij mij wel wat blanco contracten komen ondertekenen.
Oh, dan zegt TS gewoon dat hij niet wilde afslaan.quote:Op donderdag 15 maart 2012 20:28 schreef joepvd het volgende:
Jullie zitten allebei fout, jij omdat je niet mag afslaan als je wordt ingehaald en de tegenpartij omdat die jou niet links mag halen als je links hebt voorgesorteerd en te kennen hebt gegeven dat je linksaf wilt slaan.
In de praktijk krijgt de inhaler altijd gelijk omdat je nooit kunt aantonen dat je voldoende duidelijk hebt gemaakt dat je wilde gaan afslaan.
quote:Op donderdag 15 maart 2012 19:51 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Nou sorry hoor, maar als ik links afsla ga ik niet iedereen achter me eerst laten inhalen.
Uiteraard is de tegenpartij fout, al is het alleen al vanwege de Ford Ka
Hoe komt men er toch bij dat achterop rijdend verkeer dat rechtdoor gaat voorrang heeft wanneer je afslaat? Het enige wat je moet doen, indien dit mogelijk is, als je links afslaat is zoveel mogelijk links voorsorteren. Niks meer, niks minder. Dat een of andere debiel vervolgens besluit TS links in te gaan halen (wat ook een bijzondere manoeuvre is) daar kan TS niks aan doen. De Ka rijder is gewoon 100% schuldig.quote:Op donderdag 15 maart 2012 20:58 schreef Leshy het volgende:
had je dus al wel moeten kunnen zien dat er zich een andere auto achter je bevond en deze voorrang moeten verlenen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |