Hier weer verder.quote:Belgische schoolkinderen komen om bij ongeluk
SIERRE - Een zwaar verkeersongeluk met een autobus in Zwitserland heeft dinsdagavond laat het leven gekost aan 28 mensen. Volgens Belgische en Zwitserse media zijn onder de doden 22 Belgische schoolkinderen uit Lommel en Heverlee.
De bus verongelukte door onbekende oorzaak in een tunnel bij de plaats Sierre, in het zuidwesten van het land. Volgens Zwitsere media was het een eenzijdig ongeluk. Er zouden minstens 24 kinderen gewond zijn geraakt. De jonge slachtoffers zijn volgens de berichten rond de 12 jaar oud.
http://www.telegraaf.nl/b(...)Belgische_bus__.html
Ik was tussen de 17 en 23. Dus dat gaat terug tot zo'n 9 jaar geleden.quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:13 schreef qu63 het volgende:
[..]
Hoe lang geleden was dat dan? En niet iedere chauffeur of maatschappij is er even streng in, helaas. Ik zeg het bij iedere rit die ik doe iig..
Uhhquote:Op woensdag 14 maart 2012 22:18 schreef Heroinjunk het volgende:
Toen ik een paar jaar geleden naar Salou ging met de bus werd er ook niets over gezegd..
Ik heb er geen woorden voorquote:Op woensdag 14 maart 2012 22:20 schreef Marie30 het volgende:
[ afbeelding ]
Dit zijn ze... Foto via mijn FB wordt zo'n duizend keer per minuut gedeeld.
quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:20 schreef Marie30 het volgende:
[ afbeelding ]
Ik had die foto ook al op nieuwsstes gezien ja, maar dan met onherkenbare gezichtenquote:Op woensdag 14 maart 2012 22:20 schreef Marie30 het volgende:
[ afbeelding ]
Bijna allemaal weg. Wat vreselijk. Maar waarom die foto ?quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:20 schreef Marie30 het volgende:
[ afbeelding ]
mijn godquote:Op woensdag 14 maart 2012 22:20 schreef Marie30 het volgende:
[ afbeelding ]
Deze foto doet mij meer dan alle foto's van die bus zelfquote:
Droeg je je gordel wel of dacht je omdat er niets over gezegd werd het niet verplicht was? En was er helemaal geen introductiepraatje van de chauffeur(s)?quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:18 schreef Heroinjunk het volgende:
Toen ik een paar jaar geleden naar Salou ging met de bus werd er ook niets over gezegd..
Ik dacht dat het niet verplicht was omdat er niets over werd gezegd. En er was wel een introductiepraatje maar niet iets over gordels ofzo.quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:24 schreef qu63 het volgende:
[..]
Droeg je je gordel wel of dacht je omdat er niets over gezegd werd het niet verplicht was? En was er helemaal geen introductiepraatje van de chauffeur(s)?
Hmm.. bereid je maar alvast voor op een hoop kritiek dat je die foto geplaatst hebt.quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:20 schreef Marie30 het volgende:
[ afbeelding ]
Best wel een beetje terechtquote:Op woensdag 14 maart 2012 22:25 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Hmm.. bereid je maar alvast voor op een hoop kritiek dat je die foto geplaatst hebt.
Dank je, ze gaan het nodig hebben hier.quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:22 schreef qu63 het volgende:
[..]
Ik had die foto ook al op nieuwsstes gezien ja, maar dan met onherkenbare gezichten
Sterkte, aan jou en de hele gemeenschap daar
Ik begrijp niet wat je wil vragen...?quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:23 schreef Soury het volgende:
[..]
Bijna allemaal weg. Wat vreselijk. Maar waarom die foto ?
Ja, precies wat ik net tegen mijn vriend zei...quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:24 schreef MissBitchy het volgende:
[..]
Deze foto doet mij meer dan alle foto's van die bus zelf
Omdat ?quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:25 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Hmm.. bereid je maar alvast voor op een hoop kritiek dat je die foto geplaatst hebt.
quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:25 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ah oei...? Ik zie daar geen kwaad in...quote:
Het is wel een beetje raar dat je weet dat er dood van zijn.quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:25 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Heb toch liever deze foto dan de busfoto.quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:25 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik heb geen vragenquote:Op woensdag 14 maart 2012 22:26 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Dank je, ze gaan het nodig hebben hier.
[..]
Ik begrijp niet wat je wil vragen...?
Ja, mij ook...quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:24 schreef MissBitchy het volgende:
[..]
Deze foto doet mij meer dan alle foto's van die bus zelf
Ik vind het niet zozeer ongepast om eerlijk te zijn...zo krijgen alle slachtoffertjes een gezicht, en bovendien is Marie30 bekend met een paar van die slachtoffertjes.quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:27 schreef zapato61 het volgende:
dat het niet gepast is om die foto te plaatsen
Misschien niet nee, daar heb je wel gelijk in.quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:27 schreef zapato61 het volgende:
en ik zou de foto van mijn kind ook niet op een of andere site willen tegenkomen
Ik denk dat die foto toch wel opgedoken was.quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:27 schreef zapato61 het volgende:
en ik zou de foto van mijn kind ook niet op een of andere site willen tegenkomen
Ja ik vond het ook niet zo ongepast, en vind zelf die foto's van de bus en dat bloed (heb niet gekeken) veel erger... Maar anderen hebben ook wel weer gelijk, dat het niet zo geweldig is voor de ouders. Maar de foto wordt wel door de familieleden zelf op FB geplaatst... wil ik er dan wel bij zeggen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:28 schreef DjinN het volgende:
[..]
Ik vind het niet zozeer ongepast om eerlijk te zijn...zo krijgen alle slachtoffertjes een gezicht, en bovendien is Marie30 bekend met een paar van die slachtoffertjes.
Ja vast maar Marie gaat wel verquote:Op woensdag 14 maart 2012 22:29 schreef MissBitchy het volgende:
[..]
Ik denk dat die foto toch wel opgedoken was.
Zie de post van Marie boven je.quote:
Jawel, maar Marie heeft het op haar FB account gezet en woont daar in de buurt. Persoonlijk vind ik dat ondoordacht.quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:29 schreef MissBitchy het volgende:
[..]
Ik denk dat die foto toch wel opgedoken was.
Idd, familieleden plaatsen zelf deze foto.quote:
Nogmaals, de foto is door familieleden zelf op FB gezet en ondertussen al 1000 keer gedeeld. Als ik jullie nu allemaal als vriend toevoeg kon je hem ook zien en nog veel anderen die continu gepost worden.quote:
Okay, maar dat is hun keuze. Ik zou het gewoon uit voorzorg van je eigen FB account halen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:30 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Ja ik vond het ook niet zo ongepast, en vind zelf die foto's van de bus en dat bloed (heb niet gekeken) veel erger... Maar anderen hebben ook wel weer gelijk, dat het niet zo geweldig is voor de ouders. Maar de foto wordt wel door de familieleden zelf op FB geplaatst... wil ik er dan wel bij zeggen.
Het zal ongetwijfeld niet lang duren voordat hij op hier op iemands fb opduikt.quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:31 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Nogmaals, de foto is door familieleden zelf op FB gezet en ondertussen al 1000 keer gedeeld. Als ik jullie nu allemaal als vriend toevoeg kon je hem ook zien en nog veel anderen die continu gepost worden.
Euh neen, hij staat niet op mijn FB hé, maar wordt hier door de omgeving constant gedeeld.quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:30 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Jawel, maar Marie heeft het op haar FB account gezet en woont daar in de buurt. Persoonlijk vind ik dat ondoordacht.
Ik vind niet dat jij jezelf moet verdedigen...je bedoelde het niet verkeerd, maar alleen maar uit respectquote:Op woensdag 14 maart 2012 22:32 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Euh neen, hij staat niet op mijn FB hé, maar wordt hier door de omgeving constant gedeeld.
Dit is fok toch ?quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:32 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Het zal ongetwijfeld niet lang duren voordat hij op hier op iemands fb opduikt.
Ik was al aan het typen voor Marie aangaf dat de familieleden die foto ook op hun FB pagina zetten.quote:
quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:33 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik was al aan het typen voor Marie aangaf dat de familieleden die foto ook op hun FB pagina zetten.
Jawel, maar op het moment dat iets openbaar wordt gedeeld, kun je ook niet meer verwachten dat het niet gepost wordt. Evenals een foto op fb posten en dat ie dan ergens anders gebruikt wordt.quote:
Ik weet wel zeker dat ze het goed bedoelt... daar ging het ook niet om. Wil haar juist gezeur besparenquote:Op woensdag 14 maart 2012 22:32 schreef DjinN het volgende:
[..]
Ik vind niet dat jij jezelf moet verdedigen...je bedoelde het niet verkeerd, maar alleen maar uit respect
Dank je... en idd ik bedoelde het goed. Sorry als ik iemand schoffeerde en bedankt aan degene die het goede in me zien...quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:32 schreef DjinN het volgende:
[..]
Ik vind niet dat jij jezelf moet verdedigen...je bedoelde het niet verkeerd, maar alleen maar uit respect
Belachelijk dat familie die foto's postenquote:Op woensdag 14 maart 2012 22:33 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik was al aan het typen voor Marie aangaf dat de familieleden die foto ook op hun FB pagina zetten.
Jij post natuurlijk ook iets meer vanuit emotie denk ik zomaarquote:Op woensdag 14 maart 2012 22:34 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Dank je... en idd ik bedoelde het goed. Sorry als ik iemand schoffeerde en bedankt aan degene die het goede in me zien...
Je vind het belachelijk dat de families een foto van hun kinderen op hun FB plaatsen ?quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:34 schreef Soury het volgende:
[..]
Belachelijk dat familie die foto's posten
Welnee. Dat is voor hun een output van hun verdriet, misschien vinden ze er troost aan. Daar is niets belachelijks aan, of je dit nu in een gesprek doet, of in de huidige tijd op fb. De meeste mensen willen hun verdriet maar ook en vooral hun liefde delen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:34 schreef Soury het volgende:
[..]
Mag de familie dat alsjeblieft lekker zelf weten?quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:34 schreef Soury het volgende:
[..]
En om deze uitspraak dacht ik dat ze het zelf op haar eigen FB had geplaatst. Dat leek me niet verstandig, gezien ze in de buurt van die school woont.quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:20 schreef Marie30 het volgende:
[ afbeelding ]
Waarom? Liever dat in herinnering dan een bloederige bus, zo zou ik denken in elk geval.quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:34 schreef Soury het volgende:
[..]
Ja ik wou net zeggen idd...quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:36 schreef MissBitchy het volgende:
[..]
Mag de familie dat alsjeblieft lekker lekker zelf weten?
Ja echt ik vind dat raar. Niks en niks is heilig met die sociale media.quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:35 schreef DjinN het volgende:
[..]
Je vind het belachelijk dat de families een foto van hun kinderen op hun FB plaatsen ?
Voor de orde, Vleermuis is m'n broerke.quote:Op woensdag 14 maart 2012 @ 21:39 schreef Vleermuis het volgende:
3 vriendjes en vriendinnetjes van mijn half zusje zijn ook omgekomen, van een aantal anderen nog niks gehoord maar ergste word gevreest
Ja is ook verwarrend... Ik bedoelde meer dat ik eraan kwam via mijn FB. Ik zou dat nooit doen, dat zelf op mijn FB zetten... Heb die foto trouwens ook al sinds vanmiddag duizenden keren voorbij zien komen... Daarom dat ik hem nu postte, hij wordt al zo vaak gedeeld en gepost...dat houdt je niet meer tegen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:36 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
En om deze uitspraak dacht ik dat ze het zelf op haar eigen FB had geplaatst. Dat leek me niet verstandig, gezien ze in de buurt van die school woont.
Zoiets kan ook tijdens een busreisje naar de dierentuin gebeuren. Wil je je kids aanlijnen?quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:35 schreef CARLAK het volgende:
Ik weet dat het in België normaal is om met kinderen dit soort dure vakanties te houden van school uit. Toch zou ik mijn 12-jarige zoon niet mee laten gaan voor een wintersportvakantie van een week.
Omdat?quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:35 schreef CARLAK het volgende:
Ik weet dat het in België normaal is om met kinderen dit soort dure vakanties te houden van school uit. Toch zou ik mijn 12-jarige zoon niet mee laten gaan voor een wintersportvakantie van een week.
Je kunt ze nu eenmaal niet in een gouden kooitje stoppen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:37 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Zoiets kan ook tijdens een busreisje naar de dierentuin gebeuren. Wil je je kids aanlijnen?
Mja kan het ergens ook wel begrijpen. Je wil het delen en ik ga er vanuit dat veel van de ouders niet 10000en vrienden op fb hebben zoals jongeren. Kan begrijpen dat je het dan wil delen met bijv. familie die niet in de buurt is ofzo..quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:37 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Ja is ook verwarrend... Ik bedoelde meer dat ik eraan kwam via mijn FB. Ik zou dat nooit doen, dat zelf op mijn FB zetten... Heb die foto trouwens ook al sinds vanmiddag duizenden keren voorbij zien komen... Daarom dat ik hem nu postte, hij wordt al zo vaak gedeeld en gepost...dat houdt je niet meer tegen.
Ah ok... dit op je FB zetten zou niet echt slim zijn. Gelukkigquote:Op woensdag 14 maart 2012 22:37 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Ja is ook verwarrend... Ik bedoelde meer dat ik eraan kwam via mijn FB. Ik zou dat nooit doen, dat zelf op mijn FB zetten... Heb die foto trouwens ook al sinds vanmiddag duizenden keren voorbij zien komen... Daarom dat ik hem nu postte, hij wordt al zo vaak gedeeld en gepost...dat houdt je niet meer tegen.
Dat is waar. En zou beter in mijn bed kruipen maar zit vol adrenaline... en verdriet...en woede... en nog vanalles wat ik niet kan benoemenquote:Op woensdag 14 maart 2012 22:35 schreef MissBitchy het volgende:
[..]
Jij post natuurlijk ook iets meer vanuit emotie denk ik zomaar
Lijkt me vrij klein dat het zo is gebeurd.quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:40 schreef lolcat8811 het volgende:
Als je deze animatie zit, is het toch echt onbegrijpelijk dat zo'n vluchtstrook begrensd wordt door muren die dwars op de rijrichting staan...
Ik veroordeelde haar ook niet hoor. Het leek me alleen niet verstandig om dit op haar FB te zetten. Je weet nooit hoe buurtgenoten daar op kunnen reageren. Hier ben je lekker anoniem. Snap ie?quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:39 schreef Tayu het volgende:
Ik lurk mee, maar heb toch maar even ingelogd om Marie30 een steuntje in de rug te geven. Het is wel duidelijk dat zij die foto niet heeft geplaatst uit sensatiezucht, maar juist omdat ze zo heel nauw betrokken is. Voor haar hadden enkele van deze kinderen al een "gezicht". En ik moet zeggen... al die blije kinderen zien en weten hoe het ze nu is vergaan... dat raakt enorm. Ineens is het niet meer een verhaaltje over zomaar wat kinderen, het zijn deze kinderen die hier naar ons zwaaien. Niets mis met het plaatsen van deze foto imho, in dit geval.
Ik als buitenstaander zit al met een scala aan gevoelens vandaag, laat staan hoe dat is voor iemand die zo dichtbij staatquote:Op woensdag 14 maart 2012 22:39 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Dat is waar. En zou beter in mijn bed kruipen maar zit vol adrenaline... en verdriet...en woede... en nog vanalles wat ik niet kan benoemen
Vanwege de prijs? Of vanwege het feit dat ze met de bus gaan? Kosten voor het hotel en skipas komen ver boven de prijs van een bus uit iig..quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:35 schreef CARLAK het volgende:
Duur valt wel mee. Is iets van een ¤ 380 en ¤ 50 extra voor een gevorderde skipas indien nodig. Je mag twee jaar eerder al maandelijkse afbetalingen doen van ¤ 18/maand, dat voel je niet eens...quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:35 schreef CARLAK het volgende:
Hypocriet? Hoezo hypocriet? Het is dichtbij, voor sommigen hier letterlijk om de hoek of in de familie/vriendenkring. Mag het...quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:40 schreef Jan-Slagter het volgende:
Als het Duitse of Franse kinderen waren was er ook zoveel ophef hier in Nederland ? ik denk het niet, vind het maar hypocriet allemaal.
Dank je, dat vind ik echt enorm lief van je.quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:39 schreef Tayu het volgende:
Ik lurk mee, maar heb toch maar even ingelogd om Marie30 een steuntje in de rug te geven. Het is wel duidelijk dat zij die foto niet heeft geplaatst uit sensatiezucht, maar juist omdat ze zo heel nauw betrokken is. Voor haar hadden enkele van deze kinderen al een "gezicht". En ik moet zeggen... al die blije kinderen zien en weten hoe het ze nu is vergaan... dat raakt enorm. Ineens is het niet meer een verhaaltje over zomaar wat kinderen, het zijn deze kinderen die hier naar ons zwaaien. Niets mis met het plaatsen van deze foto imho, in dit geval.
Waar gaat deze kromme onzin over?quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:40 schreef Jan-Slagter het volgende:
Als het Duitse of Franse kinderen waren was er ook zoveel ophef hier in Nederland ? ik denk het niet, vind het maar hypocriet allemaal.
Niks meer aan toe te voegenquote:Op woensdag 14 maart 2012 22:43 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Waar gaat deze kromme onzin over?Damn, Obama heeft zijn medeleven betuigt man. Het is een zwaar ongeval en eentje die enorm veel impact heeft. Of er nu Duitsers, Fransen, Belgen, Nederlanders of voor mijn part Chinezen in zitten, het blijft en is ERG. Ik vind jou eerder een onnadenkend mens.
Ruimte is kostbaar én schaars midden in zo'n berg he..quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:40 schreef lolcat8811 het volgende:
Als je deze animatie zit, is het toch echt onbegrijpelijk dat zo'n vluchtstrook begrensd wordt door muren die dwars op de rijrichting staan...
Dat boeit mij dan weer niet, dat Obama ook meent iets te moeten zeggen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:43 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Waar gaat deze kromme onzin over?Damn, Obama heeft zijn medeleven betuigt man. Het is een zwaar ongeval en eentje die enorm veel impact heeft. Of er nu Duitsers, Fransen, Belgen, Nederlanders of voor mijn part Chinezen in zitten, het blijft en is ERG. Ik vind jou eerder een onnadenkend mens.
Mij ook niet, maar het gaat er meer om dat dit in de hele wereld impact heeft zeg maar.quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:44 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Dat boeit mij dan weer niet, dat Obama ook meent iets te moeten zeggen.
Neerpelt, Overpelt en Hamont zijn hun medeleven al komen betuigen. Zeer geapprecieerd. Limburg is altijd al een sterk front geweest.quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:39 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
Ik spot de foto ook inmiddels op FB ,
( ik vind het trouwens een prachtige foto.. )
Mijn nichtje is 12 jaar , komt uit Neerpelt ( vlak bij Lommel )
Ook daar is de schok heel erg groot,
Laat staan Mark Rutte.quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:44 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Hoop dat ze er bovenop komt...quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:43 schreef DS4 het volgende:
Vernam deze avond dat het petekind van de buurvrouw in de bus zat. Gelukkig nog in leven, maar wel ernstig verwond...
Dat gevoel krijg ik inmiddels ook bij Marie30quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:44 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Veel sterkte met allesquote:Op woensdag 14 maart 2012 22:45 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Neerpelt, Overpelt en Hamont zijn hun medeleven al komen betuigen. Zeer geapprecieerd. Limburg is altijd al een sterk front geweest.
Al enig idee wanneer de nationale dag van rouw is?quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:45 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Neerpelt, Overpelt en Hamont zijn hun medeleven al komen betuigen. Zeer geapprecieerd. Limburg is altijd al een sterk front geweest.
Wat zit jij toch de hele tijd op haar te vitten zeg. Ze heeft jou niets gedaan, het enige wat ze doet is respect en medelijden voor de slachtoffers en hun familie hebben. Heb je niets beters te doen?quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:46 schreef Soury het volgende:
[..]
Dat gevoel krijg ik inmiddels ook bij Marie30
Ik ook bij jou, maar ach hey.quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:46 schreef Soury het volgende:
[..]
Ga eens gauw naar bed jij.quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:46 schreef Soury het volgende:
[..]
WTFquote:Op woensdag 14 maart 2012 22:46 schreef DjinN het volgende:
[ afbeelding ]
Deze zie ik ook heel veel voorbij komen...vind het wel een erg mooi plaatje moet ik zeggen..
quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:47 schreef DjinN het volgende:
[..]
Wat zit jij toch de hele tijd op haar te vitten zeg. Ze heeft jou niets gedaan, het enige wat ze doet is respect en medelijden voor de slachtoffers en hun familie hebben. Heb je niets beters te doen?
Thanks meiden, ik negeer het maar... troll of geen hart... het zal één van de twee zijn.quote:
Een buurland is iets heel anders dan een paar staatjes aan de andere kant van de wereld waar nog niet eens een kwart weet dat er aan de andere kant van de wereld ook nog landen zijn.quote:
Nee dat is misschien zo, maar dit is dichtbij en natuurlijk heeft het dan meer impact. Dat wil nog steeds niet zeggen dat het niet erg is wat er gebeurt in andere delen van de wereld. Op het moment dat het dichtbij is, raakt het je meer en sowieso omdat hier voornamelijk kinderen bij betrokken zijn, is het groter nieuws. Ik vind het erg knap dat je dat niet doorhebt.quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:48 schreef Jan-Slagter het volgende:
[..]
Over het bootongeluk in Bangladesh waarbij tientallen doden vielen hoorde je niemand , laat staan nieuws headlines of reacties van Obama.
Ja oke, heb je gelijk in.quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:49 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Een buurland is iets heel anders dan een paar staatjes aan de andere kant van de wereld waar nog niet eens een kwart weet dat er aan de andere kant van de wereld ook nog landen zijn.
Eerlijk gezegd snap ik er niets van... Wij dachten gewoon vandaag omdat de vlaggen halfstok gingen. Toen zeiden ze: neen...komt nog ééntje... Weet alleen met zekerheid dat we vrijdag om 11 uur nationaal in het onderwijs een minuut stilte houden.quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:47 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Al enig idee wanneer de nationale dag van rouw is?
Kan ik namelijk nergens terug vinden.
Een 12 jarige niet onder de verantwoordelijkheid van een school behoort te vallen. Als ik het geld had zou ik zelf met hem op wintersportvakantie gaan. Ik vind het geen taak van de school in ieder geval. Trouwens, mijn zoon is inmiddels 25. Ik hoorde verhalen van mijn broer die in België woonde, dat het daar normaal is dat kinderen een week op wintersport gaan, hetgeen een hoop extra kosten met zich meebrengt. Als ouders ga je als met ze op vakantie, maar de kinderen moeten eigenlijk ook via de school nog een weekvakantie hebben. Vaak een skivakantie dus omdat dat halverwege het schooljaar zit en de kinderen dus iets hebben om naar uit te kijken en daarna nog enkele maanden op school blijven. Volgens mij is de kerntaak van een school om onderwijs te geven en niet om vakanties tijdens schooluren te organiseren. Ik zal wel ouderwets zijn ...quote:
Ik zag zojuist in Nieuwsuur dat een aantal scholen dat al gedaan hadden. In de klas en op het schoolplein.quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:50 schreef Marie30 het volgende:[..]Eerlijk gezegd snap ik er niets van... Wij dachten gewoon vandaag omdat de vlaggen halfstok gingen. Toen zeiden ze: neen...komt nog ééntje... Weet alleen met zekerheid dat we vrijdag om 11 uur nationaal in het onderwijs een minuut stilte houden.
Die was al vlug gemaakt... Heb die nog gezien op FB voor ik ging werken, was rond half tien vanmorgen...quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:46 schreef DjinN het volgende:
[ afbeelding ]
Deze zie ik ook heel veel voorbij komen...vind het wel een erg mooi plaatje moet ik zeggen..
quote:
Voor zover ik begrepen heb buiten levensgevaar, maar wellicht wel blijvend letsel... Vervelende tijden dus.quote:
Oeh ik zal mijn middelbare school op zijn kop geven omdat we een week naar Berlijn zijn geweest, maar dat niet onder hun verantwoordelijkheid valt! Of dat ik op kamp ben geweest in groep 8 als afsluiter van het jaar! Ohjeej ohjeej ohjeej.quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:50 schreef CARLAK het volgende:
[..]
Een 12 jarige niet onder de verantwoordelijkheid van een school behoort te vallen. Als ik het geld had zou ik zelf met hem op wintersportvakantie gaan. Ik vind het geen taak van de school in ieder geval. Trouwens, mijn zoon is inmiddels 25. Ik hoorde verhalen van mijn broer die in België woonde, dat het daar normaal is dat kinderen een week op wintersport gaan, hetgeen een hoop extra kosten met zich meebrengt. Als ouders ga je als met ze op vakantie, maar de kinderen moeten eigenlijk ook via de school nog een weekvakantie hebben. Vaak een skivakantie dus omdat dat halverwege het schooljaar zit en de kinderen dus iets hebben om naar uit te kijken en daarna nog enkele maanden op school blijven. Volgens mij is de kerntaak van een school om onderwijs te geven en niet om vakanties tijdens schooluren te organiseren. Ik zal wel ouderwets zijn ...
Ken beur'n.quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:52 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Soms zeggen mensen dingen zonder erbij na te denken.
In Nederland is dat ook normaal. Niet in groep 8, maar wel in de brugklas. Natuurlijk ga je als ouder dan niet mee, weet je wel hoe enorm voor lul je kind dan staat? Dat is genoeg om hem/haar voor de rest van de middelbare schoolperiode tot favoriete pispaal te bombarderen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:50 schreef CARLAK het volgende:
[..]
Een 12 jarige niet onder de verantwoordelijkheid van een school behoort te vallen. Als ik het geld had zou ik zelf met hem op wintersportvakantie gaan. Ik vind het geen taak van de school in ieder geval. Trouwens, mijn zoon is inmiddels 25. Ik hoorde verhalen van mijn broer die in België woonde, dat het daar normaal is dat kinderen een week op wintersport gaan, hetgeen een hoop extra kosten met zich meebrengt. Als ouders ga je als met ze op vakantie, maar de kinderen moeten eigenlijk ook via de school nog een weekvakantie hebben. Vaak een skivakantie dus omdat dat halverwege het schooljaar zit en de kinderen dus iets hebben om naar uit te kijken en daarna nog enkele maanden op school blijven. Volgens mij is de kerntaak van een school om onderwijs te geven en niet om vakanties tijdens schooluren te organiseren. Ik zal wel ouderwets zijn ...
Ik zou zeggen, schrijf een brief aan het AD, De Telegraaf, NRC, Trouw, etc en leg het ze eens uitquote:Op woensdag 14 maart 2012 22:48 schreef Jan-Slagter het volgende:
[..]
Over het bootongeluk in Bangladesh waarbij tientallen doden vielen hoorde je niemand , laat staan nieuws headlines of reacties van Obama.
In Belgie neem ik aan? Of..quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:50 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd snap ik er niets van... Wij dachten gewoon vandaag omdat de vlaggen halfstok gingen. Toen zeiden ze: neen...komt nog ééntje... Weet alleen met zekerheid dat we vrijdag om 11 uur nationaal in het onderwijs een minuut stilte houden.
Ow man...quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:51 schreef DS4 het volgende:
[..]
Voor zover ik begrepen heb buiten levensgevaar, maar wellicht wel blijvend letsel... Vervelende tijden dus.
Bij je eerste zin ga je de fout al in. Als je geen vertrouwen hebt in de schoolleiding, kan je net zo goed thuisstudie doen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:50 schreef CARLAK het volgende:
[..]
Vast ook wel iets waar mensen aan moeten wennen... Hier gaan ze al meer dan twintig jaar op sneeuwklassen...dat zit er zo ingebakken, wij zijn dat gewoon. Misschien is het een raar idee voor hem omdat dat bij jullie niet zo de gewoonte is.quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:53 schreef Tayu het volgende:
[..]
In Nederland is dat ook normaal. Niet in groep 8, maar wel in de brugklas. Natuurlijk ga je als ouder dan niet mee, weet je wel hoe enorm voor lul je kind dan staat? Dat is genoeg om hem/haar voor de rest van de middelbare schoolperiode tot favoriete pispaal te bombarderen.
Deze reisjes horen er anno nu gewoon bij. Vroeger, ging je pas op reis in de bovenbouw middelbare school (wel een heel weekend naar London, Paris, of Berlin). Tegenwoordig is het in de onderbouw een weekje op de latten in Zwitserland. Wen maar vast aan het idee.
Ik weet niet, bij ons is het op de middelbare heel gebruikelijk want op de basisschool verheugde ik me er al op dat ik een week naar het buitenland mocht als ik naar de middelbare ging.quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:58 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Vast ook wel iets waar mensen aan moeten wennen... Hier gaan ze al meer dan twintig jaar op sneeuwklassen...dat zit er zo ingebakken, wij zijn dat gewoon. Misschien is het een raar idee voor hem omdat dat bij jullie niet zo de gewoonte is.
quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:59 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
België is wel steeds de pineut zeg met pedo's, pukkelpop, nu dit weer.
Ik zei dat daarstraks al... Pukkelpop hadden we hier nog niet verwerkt. Was ook heel kort bij de deur met veel slachtoffers uit de omgeving (ook de niet dodelijke...die er gewoon trauma's van hebben)quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:59 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Heb je de laatste tijd meerdere berichten over Frankrijk gehoord? Duitsland? Een ander land? Ik niet hoor.quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:00 schreef lolcat8811 het volgende:
[..]![]()
Alsof dit niet in andere landen gebeurt...
In Holland heb je ook pedo's rondlopen hoor.quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:59 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Mja, in Nigeria waren er laatst 400 (!) kinderen gestorven wegens loodvergiftiging.quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:00 schreef lolcat8811 het volgende:
[..]![]()
Alsof dit niet in andere landen gebeurt...
Wij hebben shootouts in winkelcentra, kinderpornoschandalen, vliegramp Libië en weet ik wat nog meer. Oh..en Friso...quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:59 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Klinkt misschien raar, maar toen mijn kinderen nog op de basisschool zaten was ik altijd weer blij als ze weer veilig thuis waren na een schoolreisje. Het kan altijd mis gaanquote:Op woensdag 14 maart 2012 23:00 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Ik weet niet, bij ons is het op de middelbare heel gebruikelijk want op de basisschool verheugde ik me er al op dat ik een week naar het buitenland mocht als ik naar de middelbare ging.
Ik denk dat iedere ouder dat wel heeft.quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:02 schreef MissBitchy het volgende:
[..]
Klinkt misschien raar, maar toen mijn kinderen nog op de basisschool zaten was ik altijd weer blij als ze weer veilig thuis waren na een schoolreisje. Het kan altijd mis gaan
Dat zijn ook gewoon de beste tijden uit je jeugd! Ik ben met school in Zwitserland, Duitsland, Engeland (Londen) en Italië (Romereis - cultuur) geweest. Prachtige ervaringen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:00 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Ik weet niet, bij ons is het op de middelbare heel gebruikelijk want op de basisschool verheugde ik me er al op dat ik een week naar het buitenland mocht als ik naar de middelbare ging.
Daarom, en dat is in dit geval ook zo. Niemand had kunnen bedenken dat het zo gruwelijk mis zou gaan.quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:02 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Ik denk dat iedere ouder dat wel heeft.Maar je gunt ze het plezier natuurlijk wel.
Ik bedoelde meer nu in amper 1 jaar tijd.quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:02 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Wij hebben shootouts in winkelcentra, kinderpornoschandalen, vliegramp Libië en weet ik wat nog meer. Oh..en Friso...
Vind ik niet raar... Ik ben ook altijd bang, zelfs wanneer het maar één dag is... toen mijn zoon vorig jaar een week ging, was ik op van de zenuwen... Maar je gunt het ze keihard natuurlijk en het hoort ook wel wat bij het loslaten.quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:02 schreef MissBitchy het volgende:
[..]
Klinkt misschien raar, maar toen mijn kinderen nog op de basisschool zaten was ik altijd weer blij als ze weer veilig thuis waren na een schoolreisje. Het kan altijd mis gaan
Waar heb je dat gehoord?quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:03 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Het nichtje van Johan Vlemmix is dood hoor ik net.
Op SBS was hij huilend aan de telefoon. Stond vanmiddag ook al op Omroep Brabant dat zij in de bus zat.quote:
Dat klopt, in Nederland is dat wel iets van ongeveer de laatste 10 jaren, dat die sneeuwpret juist voor de jongsten er bij hoort. Hier is dat normaliter in de brugklas, om te bonden. Voorheen, waren het dus enkel die weekendjes naar London, Pairs of Berlin in de bovenbouw van de middelbare school. Die reisjes zijn overigens niet verdwenen, er is enkel een skivakantie bij gekomenquote:Op woensdag 14 maart 2012 22:58 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Vast ook wel iets waar mensen aan moeten wennen... Hier gaan ze al meer dan twintig jaar op sneeuwklassen...dat zit er zo ingebakken, wij zijn dat gewoon. Misschien is het een raar idee voor hem omdat dat bij jullie niet zo de gewoonte is.
Ah bah wat naar...quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:05 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Op SBS was hij huilend aan de telefoon. Stond vanmiddag ook al op Omroep Brabant dat zij in de bus zat.
Ik vond het heel raar dat die man vanmiddag in de NL pers zei dat hij vanmorgen vroeg niet naar 't Stekske durfde te komen omwille van de media-aandacht. Op dat moment waren er nog maar drie tv-ploegen aanwezig, enkel Belgische. En geloof mij... niemand weet hier wie hij is... en dan daarna een interview in NL geven aan de pers om te zeggen dat je bang bent van de pers... Ik vond dat heel vreemd.quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:03 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Het nichtje van Johan Vlemmix is dood hoor ik net.
Het is ook een rare kwibus.quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:07 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Ik vond het heel raar dat die man vanmiddag in de NL pers zei dat hij vanmorgen vroeg niet naar 't Stekske durfde te komen omwille van de media-aandacht. Op dat moment waren er nog maar drie tv-ploegen aanwezig, enkel Belgische. En geloof mij... niemand weet hier wie hij is... en dan daarna een interview in NL geven aan de pers om te zeggen dat je bang bent van de pers... Ik vond dat heel vreemd.
Helaas is meneer Vlemmix dat ook. Maakt het nieuws niet minder triest natuurlijk..quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:07 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Ik vond het heel raar dat die man vanmiddag in de NL pers zei dat hij vanmorgen vroeg niet naar 't Stekske durfde te komen omwille van de media-aandacht. Op dat moment waren er nog maar drie tv-ploegen aanwezig, enkel Belgische. En geloof mij... niemand weet hier wie hij is... en dan daarna een interview in NL geven aan de pers om te zeggen dat je bang bent van de pers... Ik vond dat heel vreemd.
Achja, het is af en toe een rare vogel, maar verder heb ik er niet echt een mening over.quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:07 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Dat vind ik raar, die man heeft iemand verlorenquote:Op woensdag 14 maart 2012 23:07 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Ben het met je eens. Maar wat betreft die kosten valt dat hier wel mee. De school biedt je aan om twee jaar van te voren beginnen te 'sparen'. Je schrijft elke maand ¤ 18 over en ongeveer drie-vier maanden voor de reis ben je klaar met betalen. De kosten van de spullen zijn wel hoog, ik heb toen nog ongeveer ¤ 200 uitgegeven aan skijas, skibroeken, skisokken...etc.quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:06 schreef Tayu het volgende:
[..]
Dat klopt, in Nederland is dat wel iets van ongeveer de laatste 10 jaren, dat die sneeuwpret juist voor de jongsten er bij hoort. Hier is dat normaliter in de brugklas, om te bonden. Voorheen, waren het dus enkel die weekendjes naar London, Pairs of Berlin in de bovenbouw van de middelbare school. Die reisjes zijn overigens niet verdwenen, er is enkel een skivakantie bij gekomenDe oude traditie leeft nog steeds.
Het enige wat ik tegen heb op die skireisjes, zijn de hoge kosten die dat met zich meebrengt. Een kind van ouders die die rekening niet kan betalen, zal noodgedwongen thuis moeten blijven en in zijn/haar uppie toch naar school moeten gaan. Ook al zijn er geen lessen te volgen dan. Dan zit je dus behoorlijk in het zicht voor je medescholieren. Dat betekent, dat ook ouders die het zich eigenlijk helemaal niet kunnen veroorloven zich toch gedwongen zien om (extra) schulden te maken voor deze sneeuwpet, zodat hun kind maar niet buiten de boot valt.
Maar verder, is het natuurlijk een geweldige belevenis voor de kinderen. Tenzij het zo'n verdrietige afloop kent als wat gisteren is gebeurd...
Dat is niet zo raar, hij is nogal vaak negatief in het nieuws geweest in Nederland, voornamelijk omdat hij helemaal idolaat is van ons koningshuis. Veel mensen vinden hem daarom nogal een koekwaus. En die associatie, wil je in dit geval natuurlijk niet hebben, in iets wat je persoonlijk zo diep raakt. Heel verdrietig voor hem, dat zijn petekind is omgekomen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:07 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Ook hij is maar een mens die vandaag heen en weer geslingerd werd tussen hoop en vrees.quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:09 schreef DjinN het volgende:
Ik had oprecht medelijden met hem. Helemaal nu blijkt dat ook hij een van diegenen is die een dierbare heeft verloren door dit ongeluk
Pleur jij nou eens op.quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:10 schreef Soury het volgende:
[..]
Dat vind ik raar, die man heeft iemand verloren
Dat verklaart wel een hoop, ja... Wist ik helemaal niet, we kennen hem hier ook echt niet...daarom ook dat ik het vreemd vond. Wel begrijpelijk dan natuurlijk...quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:11 schreef Tayu het volgende:
[..]
Dat is niet zo raar, hij is nogal vaak negatief in het nieuws geweest in Nederland, voornamelijk omdat hij helemaal idolaat is van ons koningshuis. Veel mensen vinden hem daarom nogal een koekwaus. En die associatie, wil je in dit geval natuurlijk niet hebben, in iets wat je persoonlijk zo diep raakt. Heel verdrietig voor hem, dat zijn petekind is omgekomen.
Dat gaat ooit vanzelf. Ik geef mijn meningquote:
Toch wel vreemd en opvallend dat je alleen je mening geeft op het moment dat je Marie kunt 'aanvallen'.quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:13 schreef Soury het volgende:
[..]
Dat gaat ooit vanzelf. Ik geef mijn mening
Alternatieve activiteiten zou idd beter zijn in dat geval. Maar er komt inderdaad nog een hoop extra bij. Kleding inderdaad, maar ook zakgeld. Al met al is het best een duur tripje dat niet in ieders budget valt. Maar eigenlijk, is dat een heel andere discussie die nu niet erg gepast is (sorry dat ik hem zelf heb aangezwengeld).quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:11 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Ben het met je eens. Maar wat betreft die kosten valt dat hier wel mee. De school biedt je aan om twee jaar van te voren beginnen te 'sparen'. Je schrijft elke maand ¤ 18 over en ongeveer drie-vier maanden voor de reis ben je klaar met betalen. De kosten van de spullen zijn wel hoog, ik heb toen nog ongeveer ¤ 200 uitgegeven aan skijas, skibroeken, skisokken...etc.
De kinderen die niet mee willen (want die zijn er ook, die te veel heimwee hebben) die krijgen alternatieve activiteiten. Hier was dat: zwemmen, bowlen, karten... en van die dingen...
Je bent je mening niet aan het geven, je bent iemand bewust flink aan het ergeren. Beetje sneu van je dat je dat juist bij iemand doet die het nu enorm moeilijk heeftquote:Op woensdag 14 maart 2012 23:13 schreef Soury het volgende:
[..]
Dat gaat ooit vanzelf. Ik geef mijn mening
Klopt. Fysiek herstel is het ene... Maar mentaal raak je dit niet kwijt denk ik.quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:56 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Ow man...Zo erg... Ook er nog dat diegene die beter worden echt héél véél vriendjes kwijt zijn...
Weinig discreetquote:Op woensdag 14 maart 2012 23:17 schreef DjinN het volgende:
https://www.facebook.com/(...)land/300591059970495
Pff...op deze FB page gaan ze zelfs zo ver dat ze er namen noemen van kinderen...plus bijbehorende achternamenDat vind ik nou wel erg ver gaan tbh...
OMGquote:Op woensdag 14 maart 2012 23:17 schreef DjinN het volgende:
Pff...op deze FB page gaan ze zelfs zo ver dat ze er namen noemen van kinderen...plus bijbehorende achternamenDat vind ik nou wel erg ver gaan tbh...
Dank jequote:Op woensdag 14 maart 2012 23:15 schreef TheArt het volgende:
Even posten hier om Marie heel veel sterkte te wensen in deze moeilijke tijdOok andere mensen hier die er in de buurt wonen of er op een andere manier bij betrokken zijn veel sterkte gewenst.
Juh idd...het bericht waar de namen in staan heeft dan ook erg veel negatieve replies gekregen van mensen die er hetzelfde over denkenquote:
Eens, maar het is vast een kind dat zich verveeld en stiekem nog op zijn computertje zit of zo...quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:15 schreef DjinN het volgende:
[..]
Je bent je mening niet aan het geven, je bent iemand bewust flink aan het ergeren. Beetje sneu van je dat je dat juist bij iemand doet die het nu enorm moeilijk heeft
Sowieso vind ik dat hele facebook/twitter gedoe onzin. Laat die mensen eens met rustquote:Op woensdag 14 maart 2012 23:17 schreef DjinN het volgende:
Zo gaat het al heel de dag op FB. Als je veel mensen uit die omgeving erop hebt is het echt ellende troef.quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:20 schreef DjinN het volgende:
[..]
Juh idd...het bericht waar de namen in staan heeft dan ook erg veel negatieve replies gekregen van mensen die er hetzelfde over denken
Ik heb geen FB. Maar zou het zo kunnen zijn, dat ouders zelf dit hebben gedaan? Gewoon omdat ze erkend willen worden in hun verlies en verdriet, en niet anoniem willen zijn? Ik kan me daar namelijk wel iets bij voorstellen. Ik zou het ook wel van daken willen schreeuwen als mij zoiets zou overkomen, in de hoop dat iemand me hoort en opvangt?quote:
Heb ik niet gelezen, na een blik van een seconde heb ik snel op het kruisje rechtsboven gekliktquote:Op woensdag 14 maart 2012 23:20 schreef DjinN het volgende:
[..]
Juh idd...het bericht waar de namen in staan heeft dan ook erg veel negatieve replies gekregen van mensen die er hetzelfde over denken
Ga daar maar eens lezen...aan het taalgebruik te zien is het zeker niet door een van de ouders geschreven...ik denk dat die op dit moment andere dingen aan hun hoofd hebben dan FB pagina's aanmaken over deze rampquote:Op woensdag 14 maart 2012 23:21 schreef Tayu het volgende:
[..]
Ik heb geen FB. Maar zou het zo kunnen zijn, dat ouders zelf dit hebben gedaan? Gewoon omdat ze erkend willen worden in hun verlies en verdriet, en niet anoniem willen zijn? Ik kan me daar namelijk wel iets bij voorstellen. Ik zou het ook wel van daken willen schreeuwen als mij zoiets zou overkomen, in de hoop dat iemand me hoort en opvangt?
Ik denk het niet. Er wordt om namen gevraagd etc. en ook om "1 like = 1 steun"..quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:21 schreef Tayu het volgende:
[..]
Ik heb geen FB. Maar zou het zo kunnen zijn, dat ouders zelf dit hebben gedaan? Gewoon omdat ze erkend willen worden in hun verlies en verdriet, en niet anoniem willen zijn? Ik kan me daar namelijk wel iets bij voorstellen. Ik zou het ook wel van daken willen schreeuwen als mij zoiets zou overkomen, in de hoop dat iemand me hoort en opvangt?
Slaap lekker.quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:22 schreef Marie30 het volgende:
Ik ga proberen te slapen. Mijn glas wijn zal zijn werk wel doen hoop ik... Bedankt voor de lieve woorden en het fijne gesprek FOK!kies![]()
Slaaplekkerquote:Op woensdag 14 maart 2012 23:22 schreef Marie30 het volgende:
Ik ga proberen te slapen. Mijn glas wijn zal zijn werk wel doen hoop ik... Bedankt voor de lieve woorden en het fijne gesprek FOK!kies![]()
Ik hoop dat je nog een beetje kunt slapen van alle emoties.quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:22 schreef Marie30 het volgende:
Precies dat dusquote:Op woensdag 14 maart 2012 23:22 schreef DjinN het volgende:
[..]
Ga daar maar eens lezen...aan het taalgebruik te zien is het zeker niet door een van de ouders geschreven...ik denk dat die op dit moment andere dingen aan hun hoofd hebben dan FB pagina's aanmaken over deze ramp
trustenquote:Op woensdag 14 maart 2012 23:22 schreef Marie30 het volgende:
Slaap lekker *hug*quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:22 schreef Marie30 het volgende:
G'night en sterkte enzo.quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:22 schreef Marie30 het volgende:
Er zijn natuurlijk enorm veel mensen die op een of andere manier betrokken zijn. Ouders, broers en zussen, familie, de buren, vrienden en kennissen... Met zoveel slachtoffers zijn die aantallen enorm.quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:22 schreef DjinN het volgende:
[..]
Ga daar maar eens lezen...aan het taalgebruik te zien is het zeker niet door een van de ouders geschreven...ik denk dat die op dit moment andere dingen aan hun hoofd hebben dan FB pagina's aanmaken over deze ramp
Dat is kwalijk.quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:23 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Er wordt om namen gevraagd etc. en ook om "1 like = 1 steun"..
Jep, de pagina is ook al een aantal keer gerapporteerd gelukkig. Hopelijk gaat fb er iets aan doen.quote:
En ondertussen staan de pic's hier ook te bewonerenquote:Op woensdag 14 maart 2012 23:27 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Jep, de pagina is ook al een aantal keer gerapporteerd gelukkig. Hopelijk gaat fb er iets aan doen.
Ja inderdaad, maar hier gaat het niet om sensatiezucht. Verder neig ik er naar om jou te rapporteren, het enige wat je doet is een topic verzieken. Je lijkt wel een kleuter van 3 ipv een volwassen vrouw. Grow up.quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:29 schreef Soury het volgende:
[..]
En ondertussen staan de pic's hier ook te bewoneren
Ik heb geen idee wat er staat.quote:
If God exists, I hope he has a good excusequote:Op woensdag 14 maart 2012 23:30 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat er staat.
Ik ben gewoon een beetje bang van dat aandacht gedrag.quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:30 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Ja inderdaad, maar hier gaat het niet om sensatiezucht. Verder neig ik er naar om jou te rapporteren, het enige wat je doet is een topic verzieken. Je lijkt wel een kleuter van 3 ipv een volwassen vrouw. Grow up.
Ok, dat is wel treffend idd.quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:31 schreef benx het volgende:
[..]
If God exists, I hope he has a good excuse
Blij dat je het vraagt want ik weet het ook niet.quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:30 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat er staat.
Wat Marie vertoont is geen aandacht gedrag. Wat ze op facebook vertonen wel. Toon wat medeleven ipv jezelf keer op keer belachelijk te maken.quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:32 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik ben gewoon een beetje bang van dat aandacht gedrag.
Haha, mag ik een samenvatting van wat Soury verkeerd heeft gedaan in jullie ogen? Of is het makkelijk terug te lezen?quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:32 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik ben gewoon een beetje bang van dat aandacht gedrag.
Als je op de eerste pagina een beetje begint met scannen zie je het vanzelf.quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:36 schreef Cher- het volgende:
[..]
Haha, mag ik een samenvatting van wat Soury verkeerd heeft gedaan in jullie ogen? Of is het makkelijk terug te lezen?
Is terug te lezen alhoewel ze terecht kritiek heeft.quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:36 schreef Cher- het volgende:
[..]
Haha, mag ik een samenvatting van wat Soury verkeerd heeft gedaan in jullie ogen? Of is het makkelijk terug te lezen?
De hele tijd rotopmerkingen maken naar Marie30, op haar zitten vitten, etc etc etc. Het is best makkelijk terug te vinden in dit topic, en het vorigequote:Op woensdag 14 maart 2012 23:36 schreef Cher- het volgende:
[..]
Een beetje tegengas (oeps) is wel eens redelijk hoor. God sjesus het is vreselijk wat er is gebeurd. Maar ik werd er een een beetje zat van, helemaal door die foto te plaatsen. Shoot mequote:Op woensdag 14 maart 2012 23:33 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Wat Marie vertoont is geen aandacht gedrag. Wat ze op facebook vertonen wel. Toon wat medeleven ipv jezelf keer op keer belachelijk te maken.
Dit bedoel ik dus. Kinderen kunnen buiten de boot vallen omdat hun ouders niet genoeg geld hebben deze schooltripjes te bekostigen. Aangezien het binnen reguliere schooltijden valt zullen zij gewoon naar school moeten gaan en vaak een lege klas aantreffen. Ik blijf bij mijn standpunt dat scholen deze tripjes niet moeten verzorgen maar les horen te geven. Hoe ouders de vakanties met hun kinderen invullen is aan hen. De ene houdt het dicht bij huis, de ander gaat een aantal keer per jaar op vakantie al dan niet in het buitenland. Misschien zie ik het verkeerd omdat ik in een omgeving woon waar een hoop ouders op bijstandsnivo leven danwel in de schuldsanering zitten (Oost-Groningen). Toch ben ik van mening dat je je kind van 12 jaar niet op wintersportvakantie stuurt met de school.quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:06 schreef Tayu het volgende:
[..]
Dat klopt, in Nederland is dat wel iets van ongeveer de laatste 10 jaren, dat die sneeuwpret juist voor de jongsten er bij hoort. Hier is dat normaliter in de brugklas, om te bonden. Voorheen, waren het dus enkel die weekendjes naar London, Pairs of Berlin in de bovenbouw van de middelbare school. Die reisjes zijn overigens niet verdwenen, er is enkel een skivakantie bij gekomenDe oude traditie leeft nog steeds.
Het enige wat ik tegen heb op die skireisjes, zijn de hoge kosten die dat met zich meebrengt. Een kind van ouders die die rekening niet kan betalen, zal noodgedwongen thuis moeten blijven en in zijn/haar uppie toch naar school moeten gaan. Ook al zijn er geen lessen te volgen dan. Dan zit je dus behoorlijk in het zicht voor je medescholieren. Dat betekent, dat ook ouders die het zich eigenlijk helemaal niet kunnen veroorloven zich toch gedwongen zien om (extra) schulden te maken voor deze sneeuwpet, zodat hun kind maar niet buiten de boot valt.
Maar verder, is het natuurlijk een geweldige belevenis voor de kinderen. Tenzij het zo'n verdrietige afloop kent als wat gisteren is gebeurd...
Iemand die in de situatie zit waar zij nu in zit hoef je geen tegengas te gevenquote:Op woensdag 14 maart 2012 23:37 schreef Soury het volgende:
[..]
Een beetje tegengas (oeps) is wel eens redelijk hoor. God sjesus het is vreselijk wat er is gebeurd. Maar ik werd er een een beetje zat van, helemaal door die foto te plaatsen. Shoot me
Ik vind het geen tegengas, ik vind het puur belachelijk gedrag. Dat je iets zegt over die foto is daaraan toe, maar om dan constant op iedere opmerking die ze plaats te gaan reageren, vind ik een beetje kinderachtig.quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:37 schreef Soury het volgende:
[..]
Een beetje tegengas (oeps) is wel eens redelijk hoor. God sjesus het is vreselijk wat er is gebeurd. Maar ik werd er een een beetje zat van, helemaal door die foto te plaatsen. Shoot me
Als het ongeluk zo gebeurd is, kan het zijn dat de chauffeur even zijn orientatie kwijt was toen hij de donkere tunnel inging, niet met de flauwe bocht meeging, de zijkant schampte, heen en weer slingerde en knal tegen de muur op...quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:40 schreef lolcat8811 het volgende:
Makkelijk praten als het een ver-van-je-bed-show is, voor Marie is dat niet zo.quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:37 schreef Soury het volgende:
[..]
okquote:Op woensdag 14 maart 2012 23:39 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Ik vind het geen tegengas, ik vind het puur belachelijk gedrag. Dat je iets zegt over die foto is daaraan toe, maar om dan constant op iedere opmerking die ze plaats te gaan reageren, vind ik een beetje kinderachtig.
Overdrijven. Ben je goed in zo te lezen. Ze heeft prima gereageerd en ik vond het ook "too much".quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:39 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Ik vind het geen tegengas, ik vind het puur belachelijk gedrag. Dat je iets zegt over die foto is daaraan toe, maar om dan constant op iedere opmerking die ze plaats te gaan reageren, vind ik een beetje kinderachtig.
Daar gaat ie meteen tegen de muur, hij ging toch ook nog naar de andere kant?quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:39 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Als het ongeluk zo gebeurd is, kan het zijn dat de chauffeur even zijn orientatie kwijt was toen hij de donkere tunnel inging, niet met de flauwe bocht meeging, de zijkant schampte, heen en weer slingerde en knal tegen de muur op...
Ik vind het niet overdrijven. Als jij het overdrijven vindt, prima. Op het moment dat iemand er ZO dichtbij zit en dus ook daadwerkelijk slachtoffers kent, vind ik dat diegene zijn of haar verdriet moet kunnen uiten. Dan moet je niet op iedere zin een aanval plaatsen. Dat jij het too much vond is je goed recht, maar jij gaat toch ook niet constant iemand lastig lopen vallen over dat je het too much vond? Dat stoort me, niet het feit dat iemand er iets van zegt.quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:40 schreef Andre3000 het volgende:
[..]
Overdrijven. Ben je goed in zo te lezen. Ze heeft prima gereageerd en ik vond het ook "too much".
precies datquote:Op woensdag 14 maart 2012 23:42 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Ik vind het niet overdrijven. Als jij het overdrijven vindt, prima. Op het moment dat iemand er ZO dichtbij zit en dus ook daadwerkelijk slachtoffers kent, vind ik dat diegene zijn of haar verdriet moet kunnen uiten. Dan moet je niet op iedere zin een aanval plaatsen. Dat jij het too much vond is je goed recht, maar jij gaat toch ook niet constant iemand lastig lopen vallen over dat je het too much vond? Dat stoort me, niet het feit dat iemand er iets van zegt.
De gemiddelde brugpieper is 12 jaar.quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:38 schreef CARLAK het volgende:
[..]
Dit bedoel ik dus. Kinderen kunnen buiten de boot vallen omdat hun ouders niet genoeg geld hebben deze schooltripjes te bekostigen. Aangezien het binnen reguliere schooltijden valt zullen zij gewoon naar school moeten gaan en vaak een lege klas aantreffen. Ik blijf bij mijn standpunt dat scholen deze tripjes niet moeten verzorgen maar les horen te geven. Hoe ouders de vakanties met hun kinderen invullen is aan hen. De ene houdt het dicht bij huis, de ander gaat een aantal keer per jaar op vakantie al dan niet in het buitenland. Misschien zie ik het verkeerd omdat ik in een omgeving woon waar een hoop ouders op bijstandsnivo leven danwel in de schuldsanering zitten (Oost-Groningen). Toch ben ik van mening dat je je kind van 12 jaar niet op wintersportvakantie stuurt met de school.
Dat je het er niet eens bent mag best, je mening mag je hebben. Maar het wordt een ander verhaal als je desbetreffende user (die NIETS kwaads in de zin had met haar post) continue gaat lopen afkraken.quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:44 schreef Cher- het volgende:
Gelezen. Op zich ben ik het er wel mee eens over die foto. Ik vind het ook niet echt toepasselijk. En ik geloof er helemaal niets van dat de naaste families van de overleden slachtoffers nu op Facebook foto's zitten te uploaden trouwens.![]()
Net alsof je, wanneer je net hebt gehoord dat je kind is overleden, op Facebook gaat rouwen. Volgens mij reis je dan meteen naar de plaats toe waar je kind is. Maar goed, iedereen zal het weer anders ervaren en het anders bekijken.
Je kunt er van alles bij verzinnen, maar dat zal nader onderzoek moeten uitwijzen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:39 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Als het ongeluk zo gebeurd is, kan het zijn dat de chauffeur even zijn orientatie kwijt was toen hij de donkere tunnel inging, niet met de flauwe bocht meeging, de zijkant schampte, heen en weer slingerde en knal tegen de muur op...
Slachtofferrol, ook een leuke positie. Het was geen aanval maar een constatering. Groot verschil tusse beide.quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:44 schreef Heroinjunk het volgende:
Maar oh wacht nu komt uiteraard de geweldige comeback: Overdrijven. Ben je goed in zo te lezen.
Persoonlijk aanvallen is altijd het makkelijkst uiteraard.
Precies dat, alleen net niet.quote:
Ja dat ook. Ze moet haar verdriet, woede, en onmacht kwijt. Als ze dat hier wil doen en als dat haar helpt, wie zijn wij om haar tegen te houden. Je kan rouwende mensen niet vertellen hoe ze hun verdriet moeten uitenquote:Op woensdag 14 maart 2012 23:45 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik vind dat Marie moet doen wat ze nodig vindt om zich te uiten, of ik het daar nou mee eens ben of niet.
Sjezus..quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:37 schreef Guus Muisarm het volgende:
Hmm, toevallig zei ik nog tegen een collega vandaag dat m'n zuske ook op die school heeft gezeten. Zie ik net op de FP
[..]
Voor de orde, Vleermuis is m'n broerke.
Dan zullen er sinds 1999.. Of beter, 2005, al wel heel veel soortgelijken ongelukken hebben plaatsgevonden..no?quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:39 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Misschien is die foto voor het ongeluk geupload? En is hij pas nu gaan zwerven.quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:44 schreef Cher- het volgende:
Gelezen. Op zich ben ik het er wel mee eens over die foto. Ik vind het ook niet echt toepasselijk. En ik geloof er helemaal niets van dat de naaste families van de overleden slachtoffers nu op Facebook foto's zitten te uploaden trouwens.![]()
Net alsof je, wanneer je net hebt gehoord dat je kind is overleden, op Facebook gaat rouwen. Volgens mij reis je dan meteen naar de plaats toe waar je kind is. Maar goed, iedereen zal het weer anders ervaren en het anders bekijken.
Ik neem geen slachtofferrol aan, het was enkel een constatering. En op het moment dat je gaat zeggen 'ben je goed in zo te zien' voeg je er een oordeel aan toe en geen constatering.quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:46 schreef Andre3000 het volgende:
[..]
Slachtofferrol, ook een leuke positie. Het was geen aanval maar een constatering. Groot verschil tusse beide.
[..]
Het wordt wel degelijk op een aanvallende manier geuit. Ik vind een reactie zoals "ik word er moe van" niet echt een reactie die van respect getuigt.quote:Precies dat, alleen net niet.
Niet alles (bijna niks) moet je opvatten als een aanval en als Marie haar verdriet zo graag op een publieke forum wil uiten kan ze zulke reacties verwachten. Niet dat ik er volledig achter sta.
Vind ik ook. Er bestaan geen regels voor rouwen. Ieder doet dat op zijn eigen manier.quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:45 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik vind dat Marie moet doen wat ze nodig vindt om zich te uiten, of ik het daar nou mee eens ben of niet.
Zo heb ik het ervaren. Dan is het alsnog een constatering, maargoedquote:Op woensdag 14 maart 2012 23:48 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Ik neem geen slachtofferrol aan, het was enkel een constatering. En op het moment dat je gaat zeggen 'ben je goed in zo te zien' voeg je er een oordeel aan toe en geen constatering.
Niks mis mee, aanvallend is zo'n opmerking niet. Gepast? Niet helemaal nee. Maar zou leuk zijn, als iedereen op een forum rekening met elkaar hield. Misschien in een dromenwereld.quote:Het wordt wel degelijk op een aanvallende manier geuit. Ik vind een reactie zoals "ik word er moe van" niet echt een reactie die van respect getuigt.
Helemaal Eens.quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:52 schreef yvonne het volgende:
Ik wil toch nog even iets kwijt over De Foto, als mijn kind dit zou zijn overkomen hoop ik dat iemand ook een mooie foto plaatst, ik heb liever dat ze zo herinnerd word dan als bloedvlek..
Ik vind het een enorm ontroerende foto en ik kan me heel goed voorstellen dat je dat als familie plaatst.
quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:48 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Het wordt wel degelijk op een aanvallende manier geuit. Ik vind een reactie zoals "ik word er moe van" niet echt een reactie die van respect getuigt.
Ik ben het helemaal met je eens. Zo'n foto van je kind, lachend en vrolijk met zijn/haar vriendjes en vriendinnetjes is gewoon erg mooi. Het is toch veel beter als ze zo herinnerd worden...quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:52 schreef yvonne het volgende:
Ik wil toch nog even iets kwijt over De Foto, als mijn kind dit zou zijn overkomen hoop ik dat iemand ook een mooie foto plaatst, ik heb liever dat ze zo herinnerd word dan als bloedvlek..
Ik vind het een enorm ontroerende foto en ik kan me heel goed voorstellen dat je dat als familie plaatst.
Ik snap het ook niet, maarja.quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:53 schreef Cher- het volgende:
[..]
En ik vind het vreemd dat Obama zijn medeleven heeft betuigd of ligt dit aan mij?!
En waarom is dat vreemdquote:Op woensdag 14 maart 2012 23:53 schreef Cher- het volgende:
[..]
En ik vind het vreemd dat Obama zijn medeleven heeft betuigd of ligt dit aan mij?!Er zijn zoveel erge gebeurtenissen (Alphen a/d Rhijn), heeft hij het toen ook gedaan ofzo. Of mis ik van alles?
Er is ook zoiets van "even je mond dicht houden op het juiste moment". Sommige opmerkingen kun je beter achterwege laten en hoeven niet in iemands gezicht gesmeerd te worden die het al ontzettend moeilijk heeft. Denk je dat ze daar op zit te wachten? Denk je dat ze zichzelf zo beter voelt?quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:53 schreef Cher- het volgende:
[..], ze werd er oprecht moe van. Mag ze dan ook wel zeggen.
Maar het is een hele trieste gebeurtenis dit en dat begeleiders en de buschauffeurs zijn overleden vind ik ook echt super erg. Er wordt vooral gepraat over de kinderen (altijd zo) maar laten we deze niet vergeten.![]()
En ik vind het vreemd dat Obama zijn medeleven heeft betuigd of ligt dit aan mij?!Er zijn zoveel erge gebeurtenissen (Alphen a/d Rhijn), heeft hij het toen ook gedaan ofzo. Of mis ik van alles?
Alphen a/d Rijn heb ik niks over gehoord/gelezen dat hij het heeft gedaan, misschien was dat niet belangrijk genoeg.quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:54 schreef Cher- het volgende:
[..]
Het is dus echt gebeurd.Fucking vreemd! Sorry maar dat vind ik echt.
Best vreemd gezien er op andere landen in de wereld ook soortgelijke dingen gebeurd zijn de afgelopen maanden.quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:56 schreef yvonne het volgende:
[..]
En waarom is dat vreemd
Er zijn kinderen omgekomen, je weet wel, jong leven. Dat grijpt mensen aan..
Dat is suuuuuuper vreemd wanneer je je realiseert dat er bijvoorbeeld in Nigeria laatst 400 kinderen, ook jong leven, zijn omgekomen wegens vergiftigingen, daar hoor je Obama ook niet over. Ik vind het vreemd. Oprecht vreemd.quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:56 schreef yvonne het volgende:
[..]
En waarom is dat vreemd
Er zijn kinderen omgekomen, je weet wel, jong leven. Dat grijpt mensen aan..
Serieus? Mis je nu het hele punt waarom mensendit 100x meer aanspreekt als idd Alphen?quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:56 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Alphen a/d Rijn heb ik niks over gehoord/gelezen dat hij het heeft gedaan, misschien was dat niet belangrijk genoeg.
Mag,quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:57 schreef Cher- het volgende:
[..]
Dat is suuuuuuper vreemd wanneer je je realiseert dat er bijvoorbeeld in Nigeria laatst 400 kinderen, ook jong leven, zijn omgekomen wegens vergiftigingen, daar hoor je Obama ook niet over. Ik vind het vreemd. Oprecht vreemd.
Daar zat ik ook over na te denken, over welke steun hij zou kunnen bedoelen. En toen bedacht ik me, dat hij wellicht medische steun ter beschikking stelt? Wat ik heb begrepen is dat van de kinderen die nog leven velen heel ernstig gewond zijn. Wellicht biedt hij medische zorg/behandeling aan wanneer dat nodig zou zijn. Iets anders, kon ik niet bedenken.quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:53 schreef Cher- het volgende:
[..], ze werd er oprecht moe van. Mag ze dan ook wel zeggen.
Maar het is een hele trieste gebeurtenis dit en dat begeleiders en de buschauffeurs zijn overleden vind ik ook echt super erg. Er wordt vooral gepraat over de kinderen (altijd zo) maar laten we deze niet vergeten.![]()
Maar hoe kunnen we dan verklaren dat hij het bij Nigeria niet heeft gedaan? 400 kinderen (!) ook onder de 11/12. Aangrijpend.. zou je denken.quote:
quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:57 schreef Cher- het volgende:
[..]
Dat is suuuuuuper vreemd wanneer je je realiseert dat er bijvoorbeeld in Nigeria laatst 400 kinderen, ook jong leven, zijn omgekomen wegens vergiftigingen, daar hoor je Obama ook niet over. Ik vind het vreemd. Oprecht vreemd.
Als je geen vriendjes bent dan krijg je ook niks blijkbaar.quote:The White House
Office of the Press Secretary
For Immediate Release March 14, 2012
Statement by National Security Council Spokesman Tommy Vietor on Accident in Switzerland
The President sends his deepest condolences to the victims and their families of last night’s bus accident in Switzerland. The loss of so many young lives is especially heartbreaking. Our thoughts and prayers are with the Belgian communities of Lommel and Heverlee and all the people of Belgium at this difficult time. As a close friend of both Belgium and Switzerland, the United States stands ready to provide whatever assistance may be helpful.
Ik denk eerder omdat het hier om een zeldzaam geval gaat.quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:59 schreef Cher- het volgende:
[..]
Maar hoe kunnen we dan verklaren dat hij het bij Nigeria niet heeft gedaan? 400 kinderen (!) ook onder de 11/12. Aangrijpend.. zou je denken.
Misschien omdat daar al genoeg ontwikkelingshulp naartoe wordt gestuurd?quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:59 schreef Cher- het volgende:
[..]
Maar hoe kunnen we dan verklaren dat hij het bij Nigeria niet heeft gedaan? 400 kinderen (!) ook onder de 11/12. Aangrijpend.. zou je denken.
Moet ze zelf weten vind ik. Wanneer je het niet fijn vindt om te horen, negeer je het gewoon en ga je d'r niet verder op in. Zo denk ik er dan over.quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:56 schreef DjinN het volgende:
[..]
Er is ook zoiets van "even je mond dicht houden op het juiste moment". Sommige opmerkingen kun je beter achterwege laten en hoeven niet in iemands gezicht gesmeerd te worden die het al ontzettend moeilijk heeft. Denk je dat ze daar op zit te wachten? Denk je dat ze zichzelf zo beter voelt?
Jij gaat iemand die aan het rouwen is toch ook niet vertellen dat je onderhand moe wordt van het verdrietige gedrag.
Mja, want wanneer er 400 kinderen omkomen wegens vergiftigingen is het niet zeldzaam.quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:59 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Ik denk eerder omdat het hier om een zeldzaam geval gaat.
Omgekeerd, geldt exact hetzelfde.quote:Op donderdag 15 maart 2012 00:00 schreef Cher- het volgende:
[..]
Moet ze zelf weten vind ik. Wanneer je het niet fijn vindt om te horen, negeer je het gewoon en ga je d'r niet verder op in. Zo denk ik er dan over.
Dat zal het zijn ja. Bah, hypocriet gedoe weer.quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:59 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
[..]
Als je geen vriendjes bent dan krijg je ook niks blijkbaar.
Bij beiden zijn doden gevallen, dat het hier kinderen betreft maakt imo geen verschil.quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:58 schreef yvonne het volgende:
[..]
Serieus? Mis je nu het hele punt waarom mensendit 100x meer aanspreekt als idd Alphen?
Wat is dit voor een gigantisch hypocriete reactiequote:Op donderdag 15 maart 2012 00:00 schreef Cher- het volgende:
[..]
Moet ze zelf weten vind ik. Wanneer je het niet fijn vindt om te horen, negeer je het gewoon en ga je d'r niet verder op in. Zo denk ik er dan over.
Ik heb genoeg video's voor je met dergelijke aantallen uit donker Afrika. Blijkbaar niet dus.quote:Op donderdag 15 maart 2012 00:00 schreef Cher- het volgende:
[..]
Mja, want wanneer er 400 kinderen omkomen wegens vergiftigingen is het niet zeldzaam.![]()
Het kan mij en veel met mij niet zoveel schelen wat er in Afrika gebeurt. Dit raakt mij wel. En ja, puur en alleen omdat het veel dichterbij komt.quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:57 schreef Cher- het volgende:
[..]
Aantallen waarbij honderden kinderen zijn omgekomen wegens loodvergiftiging? Het is ook een irrelevante discussie maar het is vreemd (en dat vind ik echt) dat hij spijt betuigt aan een Europees land terwijl er feitelijk nog ergere gebeurtenissen zijn (mijn voorbeeld dus met 400 (!!!) kinderen) waarbij hij geen spijt betuigd. Valt ook niet goed te praten imo.quote:Op donderdag 15 maart 2012 00:02 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Ik heb genoeg video's voor je met dergelijke aantallen uit donker Afrika. Blijkbaar niet dus.
Niet zo raar tochquote:Op woensdag 14 maart 2012 23:59 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
[..]
Als je geen vriendjes bent dan krijg je ook niks blijkbaar.
Alleen zijn die 400 doden in Nigeria niet in 1 keer gevallen..quote:Op donderdag 15 maart 2012 00:02 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Bij beiden zijn doden gevallen, dat het hier kinderen betreft maakt imo geen verschil.
Ach gewoon uit beleefdheid eens een keer aardig doen tegen een ander land, ookal heb je er niet zoveel mee.quote:
Wat? Als zij moe wordt van het gerouw van iemand in dit topic dan mag zij dat simpelweg zeggen. Het is een keuze om het te negeren, het is een keuze om erop te reageren. Evenals zij ook de keuze heeft om het gerouw te negeren. Zo ontzettend simpel.quote:Op donderdag 15 maart 2012 00:02 schreef TheArt het volgende:
[..]
Wat is dit voor een gigantisch hypocriete reactie
Weet je waar ik nou moe van word? Van mensen die ieder menselijk leed willen bagatelliseren omdat er altijd wel anderen zijn (desnoods aan de andere kant van de wereld) die het nog veel slechter hebben! Je zou blij moeten zijn! Jouw verdriet is onterecht en hypocriet, en daarom ben jij slecht en mag ik de vloer met je aanvegen. Die mentaliteit getuigt van een zeer gering empathisch vermogen. Je zou het bijna onmenselijk kunnen noemen.quote:Op donderdag 15 maart 2012 00:06 schreef Cher- het volgende:
[..]
Aantallen waarbij honderden kinderen zijn omgekomen wegens loodvergiftiging? Het is ook een irrelevante discussie maar het is vreemd (en dat vind ik echt) dat hij spijt betuigt aan een Europees land terwijl er feitelijk nog ergere gebeurtenissen zijn (mijn voorbeeld dus met 400 (!!!) kinderen) waarbij hij geen spijt betuigd. Valt ook niet goed te praten imo.
Ik ga de fout niet in. Jij kijkt er anders tegen aan.quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:56 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Bij je eerste zin ga je de fout al in. Als je geen vertrouwen hebt in de schoolleiding, kan je net zo goed thuisstudie doen.
Ik ben zelf ook op wintersport geweest als afsluiting,het was echt een hele toffe tijd.
Je hebt toch jaren lang met leeftijdsgenoten opgetrokken, en een goeie band gemaakt met hun.
School is niet alleen maar met je neus in de boeken zitten.
Eensquote:Op donderdag 15 maart 2012 00:09 schreef Tayu het volgende:
[..]
Weet je waar ik nou moe van word? Van mensen die ieder menselijk leed willen bagatelliseren omdat er altijd wel anderen zijn (desnoods aan de andere kant van de wereld) die het nog veel slechter hebben! Je zou blij moeten zijn! Jouw verdriet is onterecht en hypocriet, en daarom ben jij slecht en mag ik de vloer met je aanvegen. Die mentaliteit getuigt van een zeer gering empathisch vermogen. Je zou het bijna onmenselijk kunnen noemen.
Alsof wat hier nu is gebeurd niet triest genoeg is om werkelijk verdriet over te kunnen (mogen, met jouw toestemming) hebben.
Daar gaat het niet om. Ik heb het specifiek over Obama: waarom betuigt hij bij deze zaak zijn spijt en bij andere zaken die erger zijn niet? Hele simpele vraag, dat er hier dan weer drama wordt gemaakt en dat jij komt aanzetten dat ik zeg dat het verdriet onterecht is en dat niemand verdriet mag hebben?! Staat letterlijk nergens.quote:Op donderdag 15 maart 2012 00:09 schreef Tayu het volgende:
[..]
Weet je waar ik nou moe van word? Van mensen die ieder menselijk leed willen bagatelliseren omdat er altijd wel anderen zijn (desnoods aan de andere kant van de wereld) die het nog veel slechter hebben! Je zou blij moeten zijn! Jouw verdriet is onterecht en hypocriet, en daarom ben jij slecht en mag ik de vloer met je aanvegen. Die mentaliteit getuigt van een zeer gering empathisch vermogen. Je zou het bijna onmenselijk kunnen noemen.
Alsof wat hier nu is gebeurd niet triest genoeg is om werkelijk verdriet over te kunnen (mogen, met jouw toestemming) hebben.
quote:Op donderdag 15 maart 2012 00:09 schreef Tayu het volgende:
[..]
En toch vind ik het stom.quote:Op donderdag 15 maart 2012 00:14 schreef J0kkebr0k het volgende:
Het is allemaal een politiek spel dat draait om belangen.
+1quote:
Ga er bij stampvoeten misschien helpt hetquote:
Ach... niet alles komt in het nieuws, terwijl er veeeeel meer nieuws is wereldwijd. Keuzes moeten gemaakt worden.quote:
mag, maar jij bent totaal niet objectief en zal altijd kiezen voor alles wat hier op fok! veel views krijgtquote:
wat is dat nu weer voor onzin?quote:Op donderdag 15 maart 2012 00:18 schreef willem-jozef het volgende:
[..]
mag, maar jij bent totaal niet objectief en zal altijd kiezen voor alles wat hier op fok! veel views krijgt![]()
Hier kan hij nog hulp bieden, er zijn overlevenden, maar we weten nu dat die kinderen zeer ernstig (en ook levensbedreigend) gewond zijn. Misschien bestaan er wel medische behandelingen in de USA die hier niet mogelijk zijn, of onbetaalbaar zijn. Als er enkel doden zijn, valt er weinig meer te helpen in die zin, dan kun je enkel nog medeleven betuigen. En zo geldt dat ook voor heel veel vreselijke zaken in ontwikkelingslanden en oorlogsgebieden. Je kunt niet iedereen en overal helpen, maar waar en wie je wel kunt helpen moet je dat ook doen. Dat is menselijk.quote:Op donderdag 15 maart 2012 00:12 schreef Cher- het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Ik heb het specifiek over Obama: waarom betuigt hij bij deze zaak zijn spijt en bij andere zaken die erger zijn niet? Hele simpele vraag, dat er hier dan weer drama wordt gemaakt en dat jij komt aanzetten dat ik zeg dat het verdriet onterecht is en dat niemand verdriet mag hebben?! Staat letterlijk nergens.
wil je hogerop?quote:Op donderdag 15 maart 2012 00:19 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
wat is dat nu weer voor onzin?
Ken ik jouquote:Op donderdag 15 maart 2012 00:18 schreef willem-jozef het volgende:
[..]
mag, maar jij bent totaal niet objectief en zal altijd kiezen voor alles wat hier op fok! veel views krijgt![]()
quote:
quote:Op donderdag 15 maart 2012 00:19 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
wat is dat nu weer voor onzin?
Hihi.. jij hebt echt een verstoord beeld van de Amerikaanse politiek.quote:Op donderdag 15 maart 2012 00:20 schreef Tayu het volgende:
[..]
Hier kan hij nog hulp bieden, er zijn overlevenden, maar we weten nu dat die kinderen zeer ernstig (en ook levensbedreigend) gewond zijn. Misschien bestaan er wel medische behandelingen in de USA die hier niet mogelijk zijn, of onbetaalbaar zijn. Als er enkel doden zijn, valt er weinig meer te helpen in die zin, dan kun je enkel nog medeleven betuigen. En zo geldt dat ook voor heel veel vreselijke zaken in ontwikkelingslanden en oorlogsgebieden. Je kunt niet iedereen en overal helpen, maar waar en wie je wel kunt helpen moet je dat ook doen. Dat is menselijk.
Obama is een emo, een van de weinigen gekleurde emo's. Hij condoleert werkelijk alles en iedereen en heeft er nog net geen dagtaak aanquote:Op donderdag 15 maart 2012 00:12 schreef Cher- het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Ik heb het specifiek over Obama: waarom betuigt hij bij deze zaak zijn spijt en bij andere zaken die erger zijn niet? Hele simpele vraag, dat er hier dan weer drama wordt gemaakt en dat jij komt aanzetten dat ik zeg dat het verdriet onterecht is en dat niemand verdriet mag hebben?! Staat letterlijk nergens.
Nee, ik heb zijn steunbetuiging gelezen. Jij ook?quote:Op donderdag 15 maart 2012 00:26 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Hihi.. jij hebt echt een verstoord beeld van de Amerikaanse politiek.
ja. En denk jij dat ie die zelf heeft geschreven?quote:Op donderdag 15 maart 2012 00:42 schreef Tayu het volgende:
[..]
Nee, ik heb zijn steunbetuiging gelezen. Jij ook?
Nee, maar ik neem aan dat hij het ermee eens is, anders is het nog vreemder dan het al was.quote:Op donderdag 15 maart 2012 00:43 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
ja. En denk jij dat ie die zelf heeft geschreven?
Ik zag een item voorbij komen van de vrouw die het tafereel aantrof, vervolgens nog vele kilometers de hele tunnel moest uitrijden voor ze de hulpdiensten kon bellen. Die vrouw voelde zich zo onmachtig omdat ze niet ter plekke meteen heeft kunnen helpen, maar gelukkig heeft ze wel het besef dat wat ze heeft gedaan ook het het beste was wat ze op dat moment had kunnen doen. Maar dat is het vreemde met emoties en ratio, ze komen nog wel eens in conflict met elkaar tijdens het verwerken. Ik hoop dat ook die vrouw de nodige steun zal krijgen.quote:Op donderdag 15 maart 2012 00:33 schreef Adolecens het volgende:
Wat ook een beetje een onderbelicht geheel is in de berichtgeving en de commentaren vind ik het optreden van de hulpverleners die als eerste ter plaatste waren.. Wat moet dat een verschrikkelijk moment zijn geweest voor die mensen..
Kinderen die krijsen van de pijn, dode kinderen, zo erg verminkt dat identificatie soms niet eens mogelijk was, de chaos, de onbereikbaarheid van enkelen en de ravage die ze aantreffen.
Probeer daar maar eens overheen te komen...
Nee, ik ben geen puber meer. Jij wel?quote:Op donderdag 15 maart 2012 00:43 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
ja. En denk jij dat ie die zelf heeft geschreven?
Dit is extreem natuurlijk maar over het algemeen zijn de meeste hulpverleners gewend en kunnen met de meest vreselijke dingen omgaan. Het schift zichzelf uit. Wie er niet mee om kan gaan doet het werk niet lang.quote:Op donderdag 15 maart 2012 00:33 schreef Adolecens het volgende:
Wat ook een beetje een onderbelicht geheel is in de berichtgeving en de commentaren vind ik het optreden van de hulpverleners die als eerste ter plaatste waren.. Wat moet dat een verschrikkelijk moment zijn geweest voor die mensen..
Kinderen die krijsen van de pijn, dode kinderen, zo erg verminkt dat identificatie soms niet eens mogelijk was, de chaos, de onbereikbaarheid van enkelen en de ravage die ze aantreffen.
Probeer daar maar eens overheen te komen...
Jammer genoeg niet.quote:Op donderdag 15 maart 2012 00:47 schreef Tayu het volgende:
[..]
Nee, ik ben geen puber meer. Jij wel?
Ik kan me niet voorstellen dat je ooit kan wennen aan zulke dingen..quote:Op donderdag 15 maart 2012 00:47 schreef Rica het volgende:
[..]
Dit is extreem natuurlijk maar over het algemeen zijn de meeste hulpverleners gewend en kunnen met de meest vreselijke dingen omgaan. Het schift zichzelf uit. Wie er niet mee om kan gaan doet het werk niet lang.
Ik ken iemand die jarenlang ambulancewerk en dergelijke heeft gedaan. Die praat heel nuchter over de meest verschrikkelijke dingen. Niet het topic om voorbeelden op te gaan noemen maar dingen waar ik persoonlijk nachtmerries van zou hebben. Voor hem? Gewoon een dag werken.
Idd, net zoals stukjes vlees van het spoor af peuteren.quote:Op donderdag 15 maart 2012 00:52 schreef DjinN het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat je ooit kan wennen aan zulke dingen..
Als je hersenen met een spateltje van straat op staat te scheppen raak je gewend of je moet op zoek naar ander werk.quote:Op donderdag 15 maart 2012 00:52 schreef DjinN het volgende:
[..]
Het is geen kwestie van wennen, maar je er geestelijk voor afsluiten (voor zover mogelijk). Dat doen alle hulpverleners uiteindelijk. Ook een vorm van overleven. Want als je al het leed van anderen op je schouders moet tillen, dan bezwijk je. En het is niet dat ze er dan ongevoelig voor zijn, maar het is een trukendoos. Zoals ook slachtoffers een trukendoos kennen om door te kunnen gaan met hun leven. Maar wennen doet het nooit, vermoed ik.quote:Op donderdag 15 maart 2012 00:52 schreef DjinN het volgende:
[..]
Ik ken wel een paar Ambulanceverpleegkundigen en die kunnen maar moeilijk wennen aan trauma's en of dood bij kinderen. Gaat ze vaak niet in de koude kleren zitten. Bij volwassenen en ouderen hebben ze over het algemeen minder last en vaak hebben ze ook nog pik zwarte humor als het ouderen aangaat.quote:Op donderdag 15 maart 2012 00:54 schreef Rica het volgende:
[..]
Als je hersenen met een spateltje van straat op staat te scheppen raak je gewend of je moet op zoek naar ander werk.
Dat lijkt mij op de een of andere manier wel makkelijker.quote:Op donderdag 15 maart 2012 00:52 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Idd, net zoals stukjes vlees van het spoor af peuteren.
Maar zoiets gaat ook niet van de 1 op andere dag. Hetzelfde als werken bij een uitvaartcentrum of in de zorg.quote:Op donderdag 15 maart 2012 00:47 schreef Rica het volgende:
[..]
Dit is extreem natuurlijk maar over het algemeen zijn de meeste hulpverleners gewend en kunnen met de meest vreselijke dingen omgaan. Het schift zichzelf uit. Wie er niet mee om kan gaan doet het werk niet lang.
Ik ken iemand die jarenlang ambulancewerk en dergelijke heeft gedaan. Die praat heel nuchter over de meest verschrikkelijke dingen. Niet het topic om voorbeelden op te gaan noemen maar dingen waar ik persoonlijk nachtmerries van zou hebben. Voor hem? Gewoon een dag werken.
Als een land namens hun president bepaalde toezeggingen doet, mag je erop rekenen dat dat serieus is. Dat jij dat in twijfel wilt trekken is jouw recht, maar wel heel erg naïef in het besef dat dergelijke uitspraken nooit uit monde van één persoon komt, maar vanuit een gehele regering. Het is niet je buurjongetje die een beetje in het wilde weg loopt te twitteren.quote:Op donderdag 15 maart 2012 00:54 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik dacht het even van jou, gezien je naïeve kijk op Obama zijn politieke bedoelingen.
Heel hypocriet maar dat is "ver van je bed"quote:Op donderdag 15 maart 2012 00:59 schreef Staal het volgende:
[..]
Maar zoiets gaat ook niet van de 1 op andere dag. Hetzelfde als werken bij een uitvaartcentrum of in de zorg.
Zoiets went. Als er iedere dag een bus vol twaalfjarige kinderen verongelukt dan raak je gehard. De kijker van het nieuws raakt net zo gehard. Even heel eerlijk he? Zitten mensen nog hardop te snikken als ze een klein negermeisje zien met een hongerbuik. Nee, niet meer, denk ik. Het is vervelend om te zien maar meer is het niet meer.
Waar heb ik gezegd dat het niet serieus zou zijn dan? Jij hebt mij gewoon niet begrepen en gaat de boel nu slinks proberen te verdraaien.quote:Op donderdag 15 maart 2012 01:00 schreef Tayu het volgende:
[..]
Als een land namens hun president bepaalde toezeggingen doet, mag je erop rekenen dat dat serieus is. Dat jij dat in twijfel wilt trekken is jouw recht, maar wel heel erg naïef in het besef dat dergelijke uitspraken nooit uit monde van één persoon komt, maar vanuit een gehele regering. Het is niet je buurjongetje die een beetje in het wilde weg loopt te twitteren.
Mja ik denk ook niet dat ze mensen expres met een trauma willen opzadelen, maar dat ze niet meer normaal na(kunnen)denken, maar dat is een hele andere discussie.quote:Op donderdag 15 maart 2012 00:58 schreef Adolecens het volgende:
[..]
Dat lijkt mij op de een of andere manier wel makkelijker.
De zogenaamde springers kiezen er bewust voor om voor de trein te springen. Dat zijn mafketels die de machinist nog even met een trauma willen opzadelen omdat zij er geen zin meer in hebben. Als ik die stukjes vlees van de rails af moet peuteren zou ik dat na een paar keer eerder als hinderlijk gaan ervaren vermoed ik.![]()
Je hoort van de meest doorgewinterde hulpverleners, zowel bij ambu als noodhulp politie dat als het jonge kinderen betreft die er niet voor gekozen hebben om bv met een bus tegen de muur aan te rijden ze het echt niet zomaar wegzetten als "werk"
Ja joh, geef er maar een draai aanquote:Op donderdag 15 maart 2012 01:03 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Waar heb ik gezegd dat het niet serieus zou zijn dan? Jij hebt mij gewoon niet begrepen en gaat de boel nu slinks proberen te verdraaien.
Maar goed... Genoeg over Obama en de zijnen.
Zelfs als zou Marie30 niemand van de slachtoffers, of ouders ervan, persoonlijk kennen, dan komt dit bericht toch wel hard aan..ze komen immers uit haar directe omgeving..quote:Op donderdag 15 maart 2012 00:28 schreef Jian het volgende:
Ik hoop niet dat Marie30 in een al te diep gat valt als dit allemaal een beetje achter de rug is ......
Ze wordt er ook direct mee geconfronteerd omdat ze zei dat men bij o.a. de bakker openlijk huilde.quote:Op donderdag 15 maart 2012 01:06 schreef Maron het volgende:
[..]
Zelfs als zou Marie30 niemand van de slachtoffers, of ouders ervan, persoonlijk kennen, dan komt dit bericht toch wel hard aan..ze komen immers uit haar directe omgeving..
Fijn dat sommige users haar sterkte wensen..dat wil ik ook graag doen, bij deze..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |