abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109110152
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
~ Bonito La Risa ~
pi_109110292
Kan iemand t plaatje vervangen :@ zit op m'n tellie haha. Duurde ff voordat ik wist hoe ik een nieuwe moest openen :@ dus excuus voor de lame TT haha
~ Bonito La Risa ~
pi_109110447
Oh ja, anderhalf jaar samen vandaag!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_109110538
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2012 22:19 schreef DevilsAndDust het volgende:
*O* . Gefeliciteerd. :)
pi_109111205
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2012 22:19 schreef DevilsAndDust het volgende:
dat zijn nog een leuke dingen *O*

Billy: balen van je foon! Jammer dat mensen hun handen niet thuis kunnen houden :{
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_109111306
Gefeliciteerd DaD! :* Toch nog iets aan gedaan ondanks het overwerken, of komt dat later nog? :)
Know that while you sleep
Everything has changed
pi_109111483
Leuk DaD! Gefeliciteerd!

Hier verliep de avond wat anders dan gepland :')
Helemaal hijgend aankomen bij de sportschool voor spinningles (béétje te laat weggefietst) en dan te horen krijgen "Oh, had je de boodschap niet doorgekregen??" - kijk op telefoon... oh ja, gemiste oproep.... Spinning was gecancelled door zieke docent.

Nou ja, toen maar gaan fitnessen:
20 minuten steps
10 minuten roeien
20 minuten circuit (armen en benen)
15 minuten free weight / sit ups/push ups

Thuis, eten.
Kip niet goed meer :')
Lamsgehakt was gelukkig ook ontdooid, dus daar maar hamburgers van gemaakt.
Daar moest couscous bij. Couscous bijna op (nèt aan genoeg), dus er maar een heel pakje witte kaas dorheen geflikkerd.... :')

Al met al heerlijk gesport, lekker gegeten, maar wel een béétje chaos! :o
Ja doei.
pi_109111569
Feli DaD :)
pi_109111743
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 22:29 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

dat zijn nog een leuke dingen *O*

Billy: balen van je foon! Jammer dat mensen hun handen niet thuis kunnen houden :{
Ja, stom. Kan bijna verlengen zie ik. Maar zie door de bomen het bos niet zo..
Worry is a misuse of imagination
pi_109111813
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2012 22:08 schreef Mixende_match het volgende:

[..]

Balen! Weet je ckr dat je m niet bent verloren tijdens leswisseling ofzo??

Mm net lekker 2 bonbons op O+
En ook patatjes en kaassouffle ;(

Not good..

Nu ff criminal minds kijken en dan slapen!!
Nee ben de hele dag in het zelfde lokaal geweest en er niet uit geweest :)
pi_109111885
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 21:59 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Niet mogelijk om iedereen uit die groep aan te spreken en zeggen dat ze de telefoon ergens anoniem achter kunnen laten? Beetje dreigen met aangifte doen etc.
Ja ik ga nog een berichtje achter laten dat 'de gene' hem anoniem 'daar en daar' achter zou kunnen laten.
pi_109112012
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 21:36 schreef loveli het volgende:

[..]

Belastingen?
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 21:40 schreef Probability het volgende:

[..]

Ah die sector. Oké.
:N
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_109112105
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 22:36 schreef Probability het volgende:

[..]

Ja, stom. Kan bijna verlengen zie ik. Maar zie door de bomen het bos niet zo..
Een nieuwe telefoon uitzoeken is zo'n werk inderdaad. :{ Ik was het al maanden aan het uitstellen en uiteindelijk heb ik het maar gewoon gevraagd aan iemand die er verstand van heeft en die genomen die hij zei. :+
Know that while you sleep
Everything has changed
  Vis een optie? woensdag 14 maart 2012 @ 22:42:25 #14
70532 loveli
N
pi_109112140
Aifoon 4.
crap in = crap out
pi_109112254
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 22:42 schreef loveli het volgende:
Aifoon 4.
:Y

Truste!
Be someone that makes you happy
pi_109112268
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 22:30 schreef Mini. het volgende:
Gefeliciteerd DaD! :* Toch nog iets aan gedaan ondanks het overwerken, of komt dat later nog? :)
Neuh, we gaan het sowieso niet vieren verder. Vanavond al helemaal niet meer; ik ben werkelijk bloedchagrijnig. :@.

Bedankt voor de feli's. :).

Billy, wat rot! Hoop dat je 'm nog terug krijgt!
  Vis een optie? woensdag 14 maart 2012 @ 22:46:54 #17
70532 loveli
N
pi_109112393
Oi, ik bedenk net dat ik iemand ken die iemand kent die een blackberry 8520 in de verkoop heeft. Had 'em al afgewimpeld.
crap in = crap out
pi_109112596
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2012 22:44 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Neuh, we gaan het sowieso niet vieren verder. Vanavond al helemaal niet meer; ik ben werkelijk bloedchagrijnig. :@.
Omdat hij moest overwerken? Gebeurt dat heel vaak?
pi_109112831
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 22:42 schreef loveli het volgende:
Aifoon 4.
ja 4 of 4s is de vraag
pi_109112956
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2012 22:44 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Bedankt voor de feli's. :).

Billy, wat rot! Hoop dat je 'm nog terug krijgt!
Ja ik ook maar ik denk van niet :)
pi_109113080
quote:
7s.gif Op woensdag 14 maart 2012 22:49 schreef Xennia het volgende:

[..]

Omdat hij moest overwerken? Gebeurt dat heel vaak?
Vrijwel dagelijks. Ik doe echt m'n best om lief en begripvol te zijn hoor, want het is voor hem natuurlijk ook niet leuk, maar ik ben het nu echt wel even zat.
pi_109113380
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 22:53 schreef Probability het volgende:

[..]

ja 4 of 4s is de vraag
Dan zou ik de 4s doen. Of is die aanmerkelijk duurder?

Hoera, ik ben niet meer in m'n eentje chagrijnig *O* morgen weer een nieuwe dag!
pi_109113430
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2012 23:03 schreef anna82 het volgende:

[..]

Dan zou ik de 4s doen. Of is die aanmerkelijk duurder?

Hoera, ik ben niet meer in m'n eentje chagrijnig *O* morgen weer een nieuwe dag!
ja volgens mij veeel duurder :) snap ook dat lease gedoe van hi niet zo
pi_109113608
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2012 22:57 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Vrijwel dagelijks. Ik doe echt m'n best om lief en begripvol te zijn hoor, want het is voor hem natuurlijk ook niet leuk, maar ik ben het nu echt wel even zat.
Ik snap dat je het even zat bent, maar het lijkt me zo zonde om de tijd die je wel samen hebt chagrijnig door te brengen. Je woont sinds kort samen en ziet hem iedere dag O+
pi_109113618
Een telefoon leasen? Dat zal vast heel gunstig lijken, maar stiekem niet zo zijn... De 4 doet het hier ook prrrrima hoor!
pi_109114194
Daglijstje
O: dubbele boterham met pindakaas
L: tomatensoep, paprikarauwkostsalade met honingmosterddressing, beker karnemelk, mandarijntje
T: appel, dubbele boterham geitenkaas
T: nog een dubbele boterham geitenkaas
D: (bij lief: aardappeltjes uit de oven, snijbonen en kalfsbiefstuk, toe chocoladeijs en één chocolaatje van een doosje dat ik op werk kreeg. Doosje staat nog bij 'm.
pi_109114502
Ik heb de neiging om Jillian te gaan proberen, gewoon om te kijken of ik weer terug kan hiernaar:

*poef*

Dus ongeveer 5-8 kg minder dan nu (was toen 62-65 kg) en flink wat buikspieren kweken :P.

[ Bericht 38% gewijzigd door Chicolate op 15-03-2012 08:32:13 ]
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_109114615
wauw chicolate. Dat vind ik nog mooier dan Jillian.
pi_109114741
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 23:25 schreef Xennia het volgende:
wauw chicolate. Dat vind ik nog mooier dan Jillian.
Ik ook oO<. En ik vind het vooral jammer dat ik het destijds niet echt zag, al was ik hier wel trots geloof ik. Ook wel weer pijnlijk, want het verval is duidelijk te zien in de spiegel nu.
pi_109114759
Lekker lijstje puff. Knap dat je naast het ijs 1 chocolaatje gegeten hebt. Dat vind ik zo moeilijk!

Billy: wat klote van je phone. Als je hem niet verloren hebt, moeten mensen gewoon van spullen afblijven :(

DaD: nog feli, ondanks je rotbui.

Ik ga nokken hier. Trusten!
pi_109114864
Ik heb vanmiddag die oefeningen van Jillian gedaan en ik ben benieuwd hoe ik me voel morgen. Hopelijk valt het mee want ik heb 2 belangrijke gesprekken :'). Maar na de oefeningen voelde ik me een stuk beter en zat gelijk het schoudergebied niet meer zo vast. Ze doet het wel goed, ze laat goed zien hoe je houding moet zijn. En het duurt niet zo lang, je kan het ergens tussendoor doen (nou ja, wel omkleden enzo). Als ik meer tijd heb, ren ik ook een paar keer op en neer op de trap 8-)
Kortom: gewoon doen die oefeningen Chicolate!

Eindlijstje:
O: glas goedemorgen drink + 2 boterhammen met 1 plakje kaas
T: smoothie met ananas/banaan/kokosnoot
L: bruine bol met kaas + 2 boterhammen met kipfilet
S: Dag 1 oefeningen met Jillian
D: opscheplepel gebakken aardappels met spinazie en rosbief
T: handje kaas
pi_109114883
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 23:23 schreef Chicolate het volgende:
Ik heb de neiging om Jillian te gaan proberen, gewoon om te kijken of ik weer terug kan hiernaar:

[..]

Dus ongeveer 5-8 kg minder dan nu (was toen 62-65 kg) en flink wat buikspieren kweken :P.
Wow! Wat een figuur. En je hebt daar beginnende blokjes. Erg mooi! We zitten in het zelfde schuitje. Nog vier kilo en dan hem ik ook weer zo'n buikje O+
pi_109114979
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 23:28 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Ik ook oO<. En ik vind het vooral jammer dat ik het destijds niet echt zag, al was ik hier wel trots geloof ik. Ook wel weer pijnlijk, want het verval is duidelijk te zien in de spiegel nu.
wat heb je destijds gedaan om in die vorm te komen?
Ik heb echt nooit een platte buik gehad, ook al heb ik een perfect bmi en eet ik goed en sport genoeg.
pi_109115082
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2012 23:34 schreef Xennia het volgende:

[..]

wat heb je destijds gedaan om in die vorm te komen?
Ik heb echt nooit een platte buik gehad, ook al heb ik een perfect bmi en eet ik goed en sport genoeg.
Ik heb eigenlijk altijd wel een platte buik, mijn vet zit op mijn heupen/bovenbenen/borsten. Ik sportte toen geloof ik 3x per week intensief en ik had hiervoor een maand lang elke avond buikspieroefeningen gedaan. Dat laatste doe ik nu ook weer :P. Ik weet alleen niet of het haalbaar is mijn gewicht weer zo ver omlaag te krijgen, mijn heupbotten zijn nu bijna niet meer zichtbaar en ik kan niet sporten zoals toen (want pfeiffer). Zou Jillian dan wel kunnen?
pi_109115751
Jaloersmakend hoor Chico! _O_
Ja doei.
  woensdag 14 maart 2012 @ 23:58:26 #36
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_109115937
Mogen hier eigenlijk mannen komen?
pi_109116431
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 23:58 schreef Hi_flyer het volgende:
natuurlijk. Er posten hier nog een paar mannen en ik kan hun inbreng vaak wel waarderen.

Vertel, wat brengt jou naar dit topic? Toch niet alleen de foto van chicolate?
pi_109116879
quote:
12s.gif Op donderdag 15 maart 2012 00:11 schreef Xennia het volgende:

[..]

natuurlijk. Er posten hier nog een paar mannen en ik kan hun inbreng vaak wel waarderen.

Vertel, wat brengt jou naar dit topic? Toch niet alleen de foto van chicolate?
Oh moet Mo weer de adds uit gaan zetten? :')

quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 23:53 schreef motorbloempje het volgende:
Jaloersmakend hoor Chico! _O_
Ja dat ben ik ook wel op mijn 18-jarige zelf :+.
pi_109116901
Heb ik een nippleslip gemist? Zo nee, dan hoef ik geen ads uit te zetten! :P
Ja doei.
pi_109117002
woei, ik heb net 75 pagina's aan proefschift ingeleverd dat volgens mij he-le-maal af is. ik zal er vast nog dertig keer dingen aan moeten veranderen, maar t voelt goeoeoeoeoed!!!

nog 125 geschreven pagina's liggen om op dezelfde manier dood te redigeren en dan is het - op de lay-out en de literatuurlijsttriplecheck na- gewoon af!

*O*

nu kan ik niet meer slapen...
Kwak
pi_109117190
Kwak *O* Lekker bezig!
pi_109118231
*O* voor Kwak!

En inderdaad best jaloersmakend Chico. :) Maar vooral gewoon mooi, zonder dat het zeg maar te is.
  donderdag 15 maart 2012 @ 05:17:22 #43
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_109118570
Trappenlopen op het werk FTW *O*

Kwark en vla O+
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  donderdag 15 maart 2012 @ 05:51:41 #44
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_109118605
Prachtig buik, chico, ik wil! En ik ga vanaf vandaag ook de trap nemen op het werk :Y.

Zo maar eens hardlopen :').
Niet meer actief op Fok!
pi_109118687
Chico, hoe mooi en sexy!

En omg, jouw vet gaat op je borsten zitten? Trut :(

;)
  donderdag 15 maart 2012 @ 06:57:56 #46
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_109118749
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 06:42 schreef Cocotrimonium het volgende:
Chico, hoe mooi en sexy!

En omg, jouw vet gaat op je borsten zitten? Trut :(

;)
:D.

:W Goeiemorgen! Net weer gelopen, ging best lekker voor dit tijdstip :P. Zo maar even douchen en dan op naar het werk.

En mijn Garmin was nu al leeg :(. Blijkbaar aan laten staan :').
Niet meer actief op Fok!
pi_109118916
Moggeh!

Chico, erg mooi! :Y Goed doel om weer naartoe te werken.. ik denk dat je echt wel weer terug kan naar dat figuurtje ook al kan je niet zo intensief meer sporten!

quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 23:58 schreef Hi_flyer het volgende:
Ja, er mogen hier mannen komen.. lijkt er soms niet op, maar het is echt zo. :P
pi_109119010
Het is rokjesdag en ik ga karten!
Geen handige combinatie! -O-

Gelukkig ben ik wel weer dusdanig last dat ik nog even 5 minuten op mn balansbord kan/ mag. *)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_109119067
Mogge
Echte rokjesdag duurt nog wel even hoor, maar met panty ging het gister ook prima :)
pi_109119317
Het is echt veel te koud voor blote benen!
Alleen Martin Bril kon rokjesdag uitroepen, dat blijkt wel weer!
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')