Hoezo? Ik heb niets gelezen over wat er gebeurt als een vrouw een man verkracht.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 12:16 schreef 3-voud het volgende:
Ergo: vrouwen zijn nog steeds ondergeschikt in de islam.
Wat?quote:Vraag me niet eens meer af waarom de moslims die dat roepen hoofdzakelijk hier weg komen.
Ik ben met je eens dat elke cultuur/overtuiging uit een diep gat aan het kruipen is. De een wat eerder dan de ander.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 12:18 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Niet alleen in de Islam hoor... in bijna elke cultuur zijn vrouwen ondergeschikt aan de grillen van de man.
Alsof wij een verlichte cultuur zouden zijn... tot enkele decennia geleden waren vrouwen hier ook niets anders dan huishoudrobots en broedmachines.
Las recent dat Nederland onder de 'ontwikkelde' landen eigenlijk een van de landen is waar nog de meeste ongelijkheid te vinden is.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 12:18 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Niet alleen in de Islam hoor... in bijna elke cultuur zijn vrouwen ondergeschikt aan de grillen van de man.
Alsof wij een verlichte cultuur zouden zijn... tot enkele decennia geleden waren vrouwen hier ook niets anders dan huishoudrobots en broedmachines.
Ik las recent nog dat dat onzin wasquote:Op vrijdag 16 maart 2012 12:22 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Las recent dat Nederland onder de 'ontwikkelde' landen eigenlijk een van de landen is waar nog de meeste ongelijkheid te vinden is.
daar zeg je het al tot enkele decennia geleden! en er zit nogal een verschil met de situatie TOEN hier en NU hier en in willekeurig moslim land waar je als sexslavin wordt behandeld daar dat daar de norm isquote:Op vrijdag 16 maart 2012 12:18 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Goede zaak!quote:Op vrijdag 16 maart 2012 12:21 schreef Dagonet het volgende:
Was er eigenlijk al gepost dat Marokko de wet aan gaat passen?
http://www.huffingtonpost(...)48686.html?ref=world
Waar?quote:
Die indruk heb ik dus ook. Het ligt er te kinderlijk dik op.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 12:58 schreef bastibro het volgende:
Het is allemaal afkomstig van mohamed, zie de hadith, de valse profeet.
Die hele islam is gecreëerd om hem te dienen en om zijn verlangens en behoeften te legitimeren.
yup mohammed was one sick puppyquote:Op vrijdag 16 maart 2012 12:58 schreef bastibro het volgende:
Het is allemaal afkomstig van mohamed, zie de hadith, de valse profeet.
Die hele islam is gecreëerd om hem te dienen en om zijn verlangens en behoeften te legitimeren.
Maar wat doen ze aan deze casus? Laten ze die lekker zoals die is? Nemen ze dat meiske alsnog in bescherming? Nee?quote:Op vrijdag 16 maart 2012 13:17 schreef Dagonet het volgende:
Jullie vinden het helemaal niet zo interessant he, dat Marokko de wet aan gaat passen. Want dat zou betekenen dat er iets van vooruitgang zit en daar heb je niets aan, kan je niet zo lekker op reageren.
Je wil dat ze een dood meisje in bescherming nemen?quote:Op vrijdag 16 maart 2012 13:18 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Maar wat doen ze aan deze casus? Laten ze die lekker zoals die is? Nemen ze dat meiske alsnog in bescherming? Nee?
Die vent veroordelen. En de familie die dit toestond.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 13:20 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Je wil dat ze een dood meisje in bescherming nemen?
oh absoluut goed nieuws, heel ietsie pietsie aan de late kant maar goed beter laat dan nooit zullen we maar zeggen.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 13:17 schreef Dagonet het volgende:
Jullie vinden het helemaal niet zo interessant he, dat Marokko de wet aan gaat passen. Want dat zou betekenen dat er iets van vooruitgang zit en daar heb je niets aan, kan je niet zo lekker op reageren.
kan ik hieruit concluderen dat het alleen beter wordt voor minderjarige meisjes die verkracht worden?quote:RABAT, March 15 (Reuters) - Morocco on Thursday said it would amend a law allowing rapists to marry their underage female victims after the suicide of a teenage girl raised doubts about the effectiveness of reforms to women's rights in the country.
nou ja iig dat de dader gestraft wordt voor zijn daden, is er uberhaubt bekend wat er met hem is gebeurd?quote:Op vrijdag 16 maart 2012 13:20 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Je wil dat ze een dood meisje in bescherming nemen?
Ik weet niet of er ook zo'n ontsnappingsclausule in de wet verankerd ligt voor andere leeftijdsgroepen?quote:Op vrijdag 16 maart 2012 13:22 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
oh absoluut goed nieuws, heel ietsie pietsie aan de late kant maar goed beter laat dan nooit zullen we maar zeggen.
overigens als ik jouw link erop nasla staat er:
[..]
kan ik hieruit concluderen dat het alleen beter wordt voor minderjarige meisjes die verkracht worden?
Dus je wil dat ze de wet aanpassen en iemand dan met terugwerkende kracht aanklagen volgens de regels van de nieuwe wet?quote:Op vrijdag 16 maart 2012 13:21 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Die vent veroordelen. En de familie die dit toestond.
(correct, ik verwoorde het een beetje raar)
Ik wel. Ze willen een inhaalslag maken. Kunnen ze dat in dit geval mooi tonen.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 13:34 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dus je wil dat ze de wet aanpassen en iemand dan met terugwerkende kracht aanklagen volgens de regels van de nieuwe wet?
Dat lijkt mij vrij sterk. Ik weet ook niet of ik zoiets, hoe cru ook, wel zou willen, als je dingen met terugwerkende kracht strafbaar gaat stellen zet je de deur wel heel makkelijk open voor misbruik lijkt mij?
Je kan dan nergens van op aan.
Dus jij wil dat een land dingen met terugwerkende kracht strafbaar stelt?quote:Op vrijdag 16 maart 2012 13:39 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ik wel. Ze willen een inhaalslag maken. Kunnen ze dat in dit geval mooi tonen.
Heb je 100% gelijk in. Maar ik wil gerechtigheid voor dat arme kind wat door een hel is gegaan.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 13:42 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dus jij wil dat een land dingen met terugwerkende kracht strafbaar stelt?
Als jij op het moment van handelen de wet niet overtreedt, of je handelt alles binnen de grenzen die de wet stelt af dan moet je er toch vanuit kunnen gaan dat niet volgende week de wet opeens anders is en je alsnog strafbaar bent?
Jammer dan in dit geval, een volgende keer komt niet meer voor want dan is die clausule er niet meer.
En daar is het dus, hoe sneu dan ook, te laat voor.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 13:47 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Heb je 100% gelijk in. Maar ik wil gerechtigheid voor dat arme kind wat door een hel is gegaan.
Shoot me.
Weet ik. Ik zeg enkel wat IK wil.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 13:51 schreef Dagonet het volgende:
[..]
En daar is het dus, hoe sneu dan ook, te laat voor.
Dank, was er zelf ook niet van op de hoogte.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 12:21 schreef Dagonet het volgende:
Was er eigenlijk al gepost dat Marokko de wet aan gaat passen?
http://www.huffingtonpost(...)48686.html?ref=world
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |