In 2012 heb ik hier advies gevraagd om mijn WOZ omlaag te brengen. De bezwaarschrift brief die ik destijds verzonden heb heeft tot op heden geen antwoord gehad.
Hoe is het verlopen:
20-03-2012
- Aangetekend brief is aangekomen laat TNT weten14-05-2012
- Informeren bij gemeente hoe het ervoor staat met het bezwaarschrift.Reactie gemeente: brief? We hebben geen brief? Of ik het nog eens kon versturen per e-mail.
23-05-2012
- Brief van gemeente met ontvangstbevestiging van de bezwaarschrift.01-07-2012
- Informeren bij gemeente hoe het ervoor staat met het bezwaarschrift.Reactie gemeente: Uitspraak is nog in behandeling. Reactie kunt u verwachten voor eind 2012.
Ik: Kan dit niet eerder?
Zij: het is in behandeling.
Ik: Dus kan ook dat u pas eind december reageert?
Zij: inderdaad.
Ik: beëindig het gesprek netjes.
11-10-2012
- Informeren bij gemeente hoe het ervoor staat met het bezwaarschrift.
Reactie gemeente: Uitspraak is nog in behandeling. Reactie kunt u verwachten voor eind 2012.
02-01-2012
- Informeren bij gemeente hoe het ervoor staat met het bezwaarschrift.Reactie gemeente: Uitspraak is nog in behandeling.
Ik: Hoe lang gaat het nog duren dan?
Zij: Het is nog in behandeling.
Ik: Er is vorig jaar toegezegd dat ik antwoord zou krijgen voor eind 2012, wat zijn mijn vervolgstappen nu dit niet is waargemaakt?
Zij: U zult nog moeten wachten. De gemeente heeft een tijd nodig van 6 maanden tot een jaar.
Ik: Maar op mijn bevestigingsbrief van mijn bezwaarschrift staat dat u, indien ik voor 20 november een ....
Zij: (maakt mijn zin af) een reactie moet krijgen voor het eind van het kalenderjaar. Ja, u kunt de gemeente in gebreke stellen maar u zult toch moeten wachten.
Ik: beëindig het gesprek netjes.
Ik wil nu het formulier "dwangsom bij niet tijdig beslissen" invullen en aangetekend opsturen. Zie:
http://www.amsterdam.nl/p(...)ormulierdwangsom.pdf Is dit voldoende of adviseren jullie mij het anders aan te pakken?
(@Bayswater, jij had hier een stuk over Dwangsom geplaatst in oude topic, bedankt).
Ik heb ook een rechtsbijstandsverzekering, is het al iets om vanaf dit punt het door hun te kunnen laten overnemen?
Overigens heb ik ook voor 20 november over het jaar 2011 en 2012 een bezwaar (ditmaal digitaal) ingediend, ook daarover is geen reactie. Heb wel de ontvangstbevestiging ervan.