Nee, de helft is van haar. De andere helft was van haar partner, en wordt nu verdeeld onder alle erfgenamen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 16:21 schreef The_End het volgende:
[..]
Nee, alles is van haar. Alleen als de partner overlijdt, dan is opeens maar de helft van haar. Als ze samen een ton schuld hebben, dan heeft ze na het overlijden van de partner toch ook niet opeens maar een halve ton schuld?
[..]
Dat had ik gelezen. Ik gaf aan dat ik het ordinair graaien vind dat het zo in elkaar zit.
Dat van die overleden partner is toch hier ook de casus? Verder erf je als kind ook een deel van de schuld.quote:Op woensdag 14 maart 2012 16:21 schreef The_End het volgende:
[..]
Nee, alles is van haar. Alleen als de partner overlijdt, dan is opeens maar de helft van haar. Als ze samen een ton schuld hebben, dan heeft ze na het overlijden van de partner toch ook niet opeens maar een halve ton schuld?
Ja. Wordt daarvoor ook een brief opgesteld? Of gaat dat automatisch?quote:Op woensdag 14 maart 2012 17:15 schreef sunfly het volgende:
@blomke
De erfbelasting wordt vastgesteld op de hoogte van de WOZ waarde van het jaar van overlijden. Of bedoelde je dit niet?
Het lijkt mij zeer sterk dat erfrecht wordt berekend op basis van de WOZ-waarde, is eigenlijk altijd Waarde Economisch Verkeer. En die heb je dus aangezien je het huis hebt laten taxeren. En nee, het zal ongetwijfeld niet automatisch worden doorgegeven..quote:Op woensdag 14 maart 2012 17:32 schreef sunfly het volgende:
@blomke
Poe, ik heb geen idee. Ik hoop en ben er min of meer vanuit gegaan (wat verkeerd is) dat als ik de WOZ bij de gemeente omlaag krijg, ik deze nieuwe vaststelling vervolgens doorstuur naar de belastingdienst zodat ze daarop hun berekening uitvoeren.
Iemand enig idee hoe dit exact zit?
Ik zou wel deze brief kunnen CC'en naar de belastingdienst.
WOZ is toch in het economische verkeer?quote:Op woensdag 14 maart 2012 18:10 schreef DonJames het volgende:
Het lijkt mij zeer sterk dat erfrecht wordt berekend op basis van de WOZ-waarde, is eigenlijk altijd Waarde Economisch Verkeer. En die heb je dus aangezien je het huis hebt laten taxeren. En nee, het zal ongetwijfeld niet automatisch worden doorgegeven..
Normaliter wel, maar onroerende zaken die gebruikt worden als woning gaan voor de WOZ.quote:Op woensdag 14 maart 2012 18:10 schreef DonJames het volgende:
[..]
Het lijkt mij zeer sterk dat erfrecht wordt berekend op basis van de WOZ-waarde, is eigenlijk altijd Waarde Economisch Verkeer. En die heb je dus aangezien je het huis hebt laten taxeren. En nee, het zal ongetwijfeld niet automatisch worden doorgegeven..
Zie o.a. http://financieel.infonu.(...)de-erfbelasting.html waarin staat dat:quote:Het lijkt mij zeer sterk dat erfrecht wordt berekend op basis van de WOZ-waarde, is eigenlijk altijd Waarde Economisch Verkeer. En die heb je dus aangezien je het huis hebt laten taxeren. En nee, het zal ongetwijfeld niet automatisch worden doorgegeven..
@Blomkequote:Sinds 2010 is bij de erfbelasting het uitgangspunt de WOZ-waarde.
Aangepastquote:Brief: verandert -> veranderd.
Verwijdert, verder ook niet relevant denk ikquote:'Voor het bepalen v/d hoogte v/d erfbelasting' staat er nu ineens uit het niets. Ik zou het of weghalen of toelichten.
Aangepastquote:En je verzoekt 'om' een ambtshalve vermindering.
Verwijderd.quote:Op donderdag 15 maart 2012 09:09 schreef sunfly het volgende:
[..]
Aangepast
[..]
Verwijdert, verder ook niet relevant denk ik
[..]
Aangepast
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |