abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109127711
Als je niets te verbergen hebt dan heb je ook niets te vrezen voor de politie. Wat maakt dat doorzoeken nou uit? Je bent er toch bij?
pi_109128452
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 13:20 schreef kontknager het volgende:
Als je niets te verbergen hebt dan heb je ook niets te vrezen voor de politie. Wat maakt dat doorzoeken nou uit? Je bent er toch bij?
Het is een voorzetje om huizen van mensen te doorzoeken die volmaakt onschuldig zijn en ook nergens van verdacht worden. Niet iedereen vindt een politiestaat leuk. Vandaar.
pi_109128483
Mensen die niks te verbergen hebben moeten gewoon een spuitje.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  donderdag 15 maart 2012 @ 13:44:39 #154
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109128491
quote:
Het gaat er niet om of je wat te verbergen hebt, het gaat erom dat zonder dat daartoe aanleiding is de overheid jouw woning wenst te doorzoeken. Doorzoeken mag alleen geschieden als daar een redelijke aanleiding toe is. M.a.w. er moet een redelijk vermoeden zijn dat jij je schuldig hebt gemaakt aan iets strafbaars of in het bezit bent van verboden goederen. In dit geval maakt men iedereen maar verdacht omdat toevallig het staatshoofd door de straat komt wandelen, dat is natuurlijk volkomen waanzinnig en het past niet thuis in een rechtstaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door ComplexConjugate op 15-03-2012 13:50:04 ]
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_109128590
quote:
Het gaat je geen reet aan of ik wat te verbergen heb.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 15 maart 2012 @ 13:49:10 #156
241662 Jian
Well, well, well
pi_109128644
quote:
Zit Fikkie, Af Fikkie, Lig dood Fikkie! .. Waf!
Golden Retrievers, zucht! :')
pi_109128744
quote:
Als je niets te verbergen hebt dan heb je ook niets te vrezen voor de politie.
Gelukkig denkt niet iedereen er zo over als jij. :')
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_109128824
Indicatie van onkunde: willekeurig maar van alles controleren en dat nog van te voren aankondigen ook.

Triest.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_109128880
quote:
Als ik niks te verbergen heb dan hoeft de politie ook niet mijn huis te doorzoeken.
pi_109128943
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 13:55 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Als ik niks te verbergen heb dan hoeft de politie ook niet mijn huis te doorzoeken.
Als ik wel wat te verbergen heb dan heeft de politie nog steeds geen recht mijn huis te doorzoeken.

Dat hele niets-te-verbergen argument is echt knakenfascisme van de bovenste plank.
  donderdag 15 maart 2012 @ 13:58:04 #161
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109128981
quote:
2s.gif Op donderdag 15 maart 2012 13:57 schreef trancethrust het volgende:

Dat hele niets-te-verbergen argument is echt knakenfascisme van de bovenste plank.
Precies.... het is gewoon een hellend vlak... moeten we niet willen.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_109129286
quote:
mensen zoals jij zijn de kankergezwellen van een samenleving :r
mensen als gekke fredje teeven zouden zich de ballen uit de broek lachen bij het lezen van zoveel domheid
blablablablablablablablablablablablablabla
  donderdag 15 maart 2012 @ 14:12:01 #163
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_109129441
Als je niets te verbergen hebt ben je gewoon slaaf van de maatschappij, je verdient je vrijheid in dat geval eigenlijk ook niet, want gebruiken doe je hem niet.
pi_109129588
quote:
1s.gif Op donderdag 15 maart 2012 14:07 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

mensen zoals jij zijn de kankergezwellen van een samenleving :r
mensen als gekke fredje teeven zouden zich de ballen uit de broek lachen bij het lezen van zoveel domheid
Kom op man dat is overduidelijk een troll.
pi_109129755
quote:
10s.gif Op donderdag 15 maart 2012 14:14 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Kom op man dat is overduidelijk een troll.
ja zou het toch? :P
ik twijfel nadat ik admiraal anaal op pagina 1 een soortgelijke opmerking zag maken, en het lijkt me niet dat een mod gaat trollen.. zo'n mensen bestaan helaas echt ;(
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_109129762
quote:
2s.gif Op donderdag 15 maart 2012 13:57 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Als ik wel wat te verbergen heb dan heeft de politie nog steeds geen recht mijn huis te doorzoeken.

Eens :)
pi_109129821
quote:
1s.gif Op donderdag 15 maart 2012 14:19 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

ja zou het toch? :P
ik twijfel nadat ik admiraal anaal op pagina 1 een soortgelijke opmerking zag maken, en het lijkt me niet dat een mod gaat trollen.. zo'n mensen bestaan helaas echt ;(
Brr.
pi_109132164
Wat ik me trouwens afvraag; welk soort agenten krijg je tijdens die Rhenense razzia's eigenlijk over de vloer? Éénstrepers? BOA's? Rechercheurs? BVD-ers? Ik betwijfel dat die eerste twee categorieën capabel genoeg zijn om überhaupt te weten waar ze naar moeten zoeken. Nou ja, het type flatscreen en andere multimedia-apparatuur zullen ze wel aan hun criminele maatjes doorspelen...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  donderdag 15 maart 2012 @ 15:38:57 #169
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109132292
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 15:34 schreef DDDDDaaf het volgende:
Wat ik me trouwens afvraag; welk soort agenten krijg je tijdens die Rhenense razzia's eigenlijk over de vloer? Éénstrepers? BOA's? Rechercheurs? BVD-ers? Ik betwijfel dat die eerste twee categorieën capabel genoeg zijn om überhaupt te weten waar ze naar moeten zoeken. Nou ja, het type flatscreen en andere multimedia-apparatuur zullen ze wel aan hun criminele maatjes doorspelen...
Ik denk dat ze dan veel liever de nachtkastjes doorzoeken op gouden sieraden, en de safe moet ook doorzocht worden op waxinelichthouders :7
pi_109135023
quote:
Vind jij echt dat huizen van mensen mogen worden doorzocht alleen maar omdat de koningin langskomt?

Hoe denk je dat trouwens op te lossen als je niet thuis bent?
pi_109140389
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 16:54 schreef yyyentle het volgende:

[..]

Vind jij echt dat huizen van mensen mogen worden doorzocht alleen maar omdat de koningin langskomt?

Hoe denk je dat trouwens op te lossen als je niet thuis bent?
Met een stormram natuurlijk :P
Je bent niet verplicht thuis te zijn hoor, maar het kan zijn dat je voordeur aan gort ligt en de boel overhoop is gehaald
Er is natuurlijk wel een elegant alternatief: als de route nu eens verlegd zou worden door de straten waar de burgemeester en wethouders en de commissaris van politie wonen.. Kunnen we zien of ze hun eigen beleid nog steeds zo geweldig vinden.
Weigeren mag natuurlijk best, maar dan vinden ze zichzelf op koninginnedag terug in een politiecel..
  vrijdag 16 maart 2012 @ 09:08:00 #172
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_109159132
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 16:23 schreef Weltschmerz het volgende:
Het slaat wel ergens op. Een rechtsstaat kenmerkt zich door een overheid die zich aan de wet houdt, en in een fatsoenlijke rechtsstaat respecteert die wet het privedomein van de burger in de vorm van in ieder geval de woning. Dat je de politie binnen zou moeten laten ter controle is een kenmerk van een dictatuur. De laatste keer dat daar in Nederland sprake van was was tijdens de tweede wereldoorlog. Dus dan lijkt het me een correcte vergelijking.
Ik vind de vergelijking altijd een beetje een zwaktebod. Eentje die ook niet bedoelt is om nou een fijne discussie op te zetten.

Als je een Duits liedje zingt ben je ook niet meteen SS'er, omdat die ook Duitse liedjes zongen.

quote:
Waarschijnlijk niet, en dan heeft de burgermeester van Rhenen de koningin al mogen rondleiden dus dan is zijn buit binnen. Het probleem is dus dat de overheid eventjes een grondrecht vertrappelt omdat ze ermee weg kunnen komen. De norm lijkt mij dat overheid zich aan de wet houdt zonder dat dit via de rechter hoeft te worden afgedwongen.
Haha. Ja! Dat zou mooi zijn. Maar soms weet zelfs de overheid niet hoe de wet precies in elkaar steekt.

quote:
De wet op het binnentreden is hierop van toepassing, en die kent geen speciale koninginnedagvoorziening.
Dan kun je dus ook niet gearresteerd worden als je weigert. Ergo; geen probleem.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_109159538
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 09:08 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ik vind de vergelijking altijd een beetje een zwaktebod. Eentje die ook niet bedoelt is om nou een fijne discussie op te zetten.

Als je een Duits liedje zingt ben je ook niet meteen SS'er, omdat die ook Duitse liedjes zongen.
...
Je geeft in je redering precies aan waarom dit dan juist wel een geldig argument is.

Niet geldig is het toeschrijven van X (fascisme) omdat een groep Y (nazi's) ook A doen (Duitse liedjes zingen), omdat Y (nazi's) ook X (fascisten) zijn. Het probleem is dat A (zingen) niet hetgeen is waarom X (fascisme) als slecht wordt ervaren; het argument is ongeldig en ook wel een Godwin genoemd.

Echter, in dit geval wordt B (het willekeurig controleren van private woningen) gerelateerd aan Y (nazi's). Achterliggend is dat dat onwenselijk zou zijn want het is X (fascistisch). Correct, want B (willekeurig controleren van woningen) is wel een onderdeel van X (fascisme) dat als slecht wordt ervaren.

QED.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 09:42:42 #174
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_109159754
quote:
3s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 09:31 schreef trancethrust het volgende:
Achterliggend is dat dat onwenselijk zou zijn want het is X (fascistisch).
Ik wist niet dat het zo werkte. :?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_109159929
quote:
3s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 09:42 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ik wist niet dat het zo werkte. :?
Als het argument is dat het slecht is omdat nazi's dan is dat niet eens een Godwin maar gewoon banaal. Koekjes zijn lekker want nazi's. Natuurlijk is er een achterliggend argument en het zou je sieren als je dat zelf op een consistente manier had ingevuld.

(Met daarbij dat juist het hoge-fascisten gehalte van hetgeen in de TT al meerdere keren is aangehaald in dit topic.)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')