Het is een voorzetje om huizen van mensen te doorzoeken die volmaakt onschuldig zijn en ook nergens van verdacht worden. Niet iedereen vindt een politiestaat leuk. Vandaar.quote:Op donderdag 15 maart 2012 13:20 schreef kontknager het volgende:
Als je niets te verbergen hebt dan heb je ook niets te vrezen voor de politie. Wat maakt dat doorzoeken nou uit? Je bent er toch bij?
Het gaat er niet om of je wat te verbergen hebt, het gaat erom dat zonder dat daartoe aanleiding is de overheid jouw woning wenst te doorzoeken. Doorzoeken mag alleen geschieden als daar een redelijke aanleiding toe is. M.a.w. er moet een redelijk vermoeden zijn dat jij je schuldig hebt gemaakt aan iets strafbaars of in het bezit bent van verboden goederen. In dit geval maakt men iedereen maar verdacht omdat toevallig het staatshoofd door de straat komt wandelen, dat is natuurlijk volkomen waanzinnig en het past niet thuis in een rechtstaat.quote:Op donderdag 15 maart 2012 13:20 schreef kontknager het volgende:
Als je niets te verbergen hebt dan heb je ook niets te vrezen voor de politie. Wat maakt dat doorzoeken nou uit? Je bent er toch bij?
Het gaat je geen reet aan of ik wat te verbergen heb.quote:Op donderdag 15 maart 2012 13:20 schreef kontknager het volgende:
Zit Fikkie, Af Fikkie, Lig dood Fikkie! .. Waf!quote:Op donderdag 15 maart 2012 13:20 schreef kontknager het volgende:
Gelukkig denkt niet iedereen er zo over als jij.quote:Op donderdag 15 maart 2012 13:20 schreef kontknager het volgende:
Als je niets te verbergen hebt dan heb je ook niets te vrezen voor de politie.
Als ik niks te verbergen heb dan hoeft de politie ook niet mijn huis te doorzoeken.quote:Op donderdag 15 maart 2012 13:20 schreef kontknager het volgende:
Als ik wel wat te verbergen heb dan heeft de politie nog steeds geen recht mijn huis te doorzoeken.quote:Op donderdag 15 maart 2012 13:55 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Als ik niks te verbergen heb dan hoeft de politie ook niet mijn huis te doorzoeken.
Precies.... het is gewoon een hellend vlak... moeten we niet willen.quote:Op donderdag 15 maart 2012 13:57 schreef trancethrust het volgende:
Dat hele niets-te-verbergen argument is echt knakenfascisme van de bovenste plank.
mensen zoals jij zijn de kankergezwellen van een samenlevingquote:Op donderdag 15 maart 2012 13:20 schreef kontknager het volgende:
Kom op man dat is overduidelijk een troll.quote:Op donderdag 15 maart 2012 14:07 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
mensen zoals jij zijn de kankergezwellen van een samenleving![]()
mensen als gekke fredje teeven zouden zich de ballen uit de broek lachen bij het lezen van zoveel domheid
ja zou het toch?quote:Op donderdag 15 maart 2012 14:14 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Kom op man dat is overduidelijk een troll.
Eensquote:Op donderdag 15 maart 2012 13:57 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Als ik wel wat te verbergen heb dan heeft de politie nog steeds geen recht mijn huis te doorzoeken.
Dat hele niets-te-verbergen argument is echt knakenfascisme van de bovenste plank.
Brr.quote:Op donderdag 15 maart 2012 14:19 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
ja zou het toch?![]()
ik twijfel nadat ik admiraal anaal op pagina 1 een soortgelijke opmerking zag maken, en het lijkt me niet dat een mod gaat trollen.. zo'n mensen bestaan helaas echt
Ik denk dat ze dan veel liever de nachtkastjes doorzoeken op gouden sieraden, en de safe moet ook doorzocht worden op waxinelichthoudersquote:Op donderdag 15 maart 2012 15:34 schreef DDDDDaaf het volgende:
Wat ik me trouwens afvraag; welk soort agenten krijg je tijdens die Rhenense razzia's eigenlijk over de vloer? Éénstrepers? BOA's? Rechercheurs? BVD-ers? Ik betwijfel dat die eerste twee categorieën capabel genoeg zijn om überhaupt te weten waar ze naar moeten zoeken. Nou ja, het type flatscreen en andere multimedia-apparatuur zullen ze wel aan hun criminele maatjes doorspelen...
Vind jij echt dat huizen van mensen mogen worden doorzocht alleen maar omdat de koningin langskomt?quote:Op donderdag 15 maart 2012 13:20 schreef kontknager het volgende:
Met een stormram natuurlijkquote:Op donderdag 15 maart 2012 16:54 schreef yyyentle het volgende:
[..]
Vind jij echt dat huizen van mensen mogen worden doorzocht alleen maar omdat de koningin langskomt?
Hoe denk je dat trouwens op te lossen als je niet thuis bent?
Ik vind de vergelijking altijd een beetje een zwaktebod. Eentje die ook niet bedoelt is om nou een fijne discussie op te zetten.quote:Op woensdag 14 maart 2012 16:23 schreef Weltschmerz het volgende:
Het slaat wel ergens op. Een rechtsstaat kenmerkt zich door een overheid die zich aan de wet houdt, en in een fatsoenlijke rechtsstaat respecteert die wet het privedomein van de burger in de vorm van in ieder geval de woning. Dat je de politie binnen zou moeten laten ter controle is een kenmerk van een dictatuur. De laatste keer dat daar in Nederland sprake van was was tijdens de tweede wereldoorlog. Dus dan lijkt het me een correcte vergelijking.
Haha. Ja! Dat zou mooi zijn. Maar soms weet zelfs de overheid niet hoe de wet precies in elkaar steekt.quote:Waarschijnlijk niet, en dan heeft de burgermeester van Rhenen de koningin al mogen rondleiden dus dan is zijn buit binnen. Het probleem is dus dat de overheid eventjes een grondrecht vertrappelt omdat ze ermee weg kunnen komen. De norm lijkt mij dat overheid zich aan de wet houdt zonder dat dit via de rechter hoeft te worden afgedwongen.
Dan kun je dus ook niet gearresteerd worden als je weigert. Ergo; geen probleem.quote:De wet op het binnentreden is hierop van toepassing, en die kent geen speciale koninginnedagvoorziening.
Je geeft in je redering precies aan waarom dit dan juist wel een geldig argument is.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 09:08 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ik vind de vergelijking altijd een beetje een zwaktebod. Eentje die ook niet bedoelt is om nou een fijne discussie op te zetten.
Als je een Duits liedje zingt ben je ook niet meteen SS'er, omdat die ook Duitse liedjes zongen.
...
Ik wist niet dat het zo werkte.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 09:31 schreef trancethrust het volgende:
Achterliggend is dat dat onwenselijk zou zijn want het is X (fascistisch).
Als het argument is dat het slecht is omdat nazi's dan is dat niet eens een Godwin maar gewoon banaal. Koekjes zijn lekker want nazi's. Natuurlijk is er een achterliggend argument en het zou je sieren als je dat zelf op een consistente manier had ingevuld.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |