abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109088368
Ik vraag me af wat ze gaan doen met de huizen waar men niet open doet, stel iemand is met vakantie, zetten ze dan breekijzer tussen de deur?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 14 maart 2012 @ 14:17:39 #122
111528 Viajero
Who dares wins
pi_109088505
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 14:13 schreef raptorix het volgende:
Ik vraag me af wat ze gaan doen met de huizen waar men niet open doet, stel iemand is met vakantie, zetten ze dan breekijzer tussen de deur?
Preventief slopen denk ik dan. Alles voor de veiligheid.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_109088622
Het is wachten tot de eerste Rhenen-sterren door de brievenbussen vallen. Iedereen moet de ster zichtbaar dragen in het openbaar.
pi_109088936
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 13:08 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
We kunnen de huizen van het nietsbetekenende werkvolk natuurlijk ook preventief slopen, veel veiliger voor het staatshoofd.
Als compensatie stoppen we de desbetreffende woningcorporaties wat extra geld toe, zonder verdere verplichtingen uiteraard.

Was getekend, De Vrije Volks Democratie
Waarom eigenlijk niet gewoon een Potemkindorpje bouwen, die kun je het volgende jaar gewoon weer gebruiken op andere locatie. Misschien wat kleine aanpassingen aan regionale gebruiken, en dan volzetten met gescreende vrijwilligers die daarin gaan honkelwuppen en klompvoetstampen alsof ze dat al eeuwen wekelijks doen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 14 maart 2012 @ 14:33:58 #125
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_109089066
Wat een dramatopic is dit geworden zeg! :D Mein god mensen! Jullie zijn Auschwitz nog vergeten te noemen! :')
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  woensdag 14 maart 2012 @ 14:39:41 #126
309673 Yogaflame
Haters gaan Haten
pi_109089257
/rant on
Mmm...het koningshuis.
Ik kots op het koningshuis. Achterlijke, middeleeuwse idioterie van een verdorven familie die alleen maar op deze plek zit omdat hun voorouders hun leuters in de goeie gaten hebben gestopt. Maak van de paleizen iets leuks en schop Bea en al die andere diknekken in die eindeloze parade de straat op. Gouden koets omsmelten en er een monument van maken om de dag te markeren dat die kanker op onze maatschappij uitgeroeid is. Majesteitsschennis? M'n reet. Het concept alleen al, yeuurgh.

Ben ik dan een koningshuisbasher? Jazekers. Opdoeken die hele handel. Fuck koninginnedag. Fuck de Oranjes. Fuck de gouden koets. Fuck Maxima, fuck Willem, fuck Bea, fuck royalty watchers, fuck de hoedjes, fuck die teringkerk en fuck alle andere leden van dat belachelijke groepje inteelt-apen. Het concept 'koning' heeft geen enkele plaats meer in onze moderne maatschappij en moet zo snel mogelijk met wortel en al uitgeroeid worden.

Internationale handelsbetrekkingen? Ons 'staatshoofd'? Donder toch een eind op. Drama? Nee, gewoon mijn mening.
/rant off
Don't sweat the petty things and don't pet the sweaty things.
  woensdag 14 maart 2012 @ 14:50:31 #127
111528 Viajero
Who dares wins
pi_109089659
quote:
10s.gif Op woensdag 14 maart 2012 14:33 schreef SicSicSics het volgende:
Wat een dramatopic is dit geworden zeg! :D Mein god mensen! Jullie zijn Auschwitz nog vergeten te noemen! :')
Het gelijdelijk afbreken van onze burgerrechten is inderdaad een drama.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  woensdag 14 maart 2012 @ 15:09:53 #128
116015 SicSicSics
pi_109090348
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 14:50 schreef Viajero het volgende:
Het gelijdelijk afbreken van onze burgerrechten is inderdaad een drama.
Zelfs al zou dat het geval zijn geweest vind ik dit topic 'best ver' gaan.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  woensdag 14 maart 2012 @ 15:11:22 #129
111528 Viajero
Who dares wins
pi_109090388
quote:
6s.gif Op woensdag 14 maart 2012 15:09 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Jij vindt het stukje bij beetje afbreken van onze rechten wel prima?
pi_109090431
quote:
6s.gif Op woensdag 14 maart 2012 15:09 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Weet je wie pas ver ging?
  woensdag 14 maart 2012 @ 15:14:30 #131
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_109090495
In en in triest dat we dit grapje in stand houden. Koningshuis (ceremonieel) prima, maar dit slaat door.

edit: en zo te zien de wending van het topic ook :')
  woensdag 14 maart 2012 @ 15:16:38 #132
111528 Viajero
Who dares wins
pi_109090568
Leuek toevoeging trouwens:

Frustratie om gejatte iPad

Dus bij bekende criminelen waar bewijs is van diefstal wordt niets gedaan, maar als je in Rhenen woont dan moet ineens wel je huis doorzocht worden, zonder enige verdenking.
  woensdag 14 maart 2012 @ 15:18:45 #133
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_109090616
De belangrijkste vraag is eigenlijk: wat als nou blijkt dat er in zo'n huis 10 planten wiet staan, mag je dan een boete krijgen? Of als de eigenaren roken terwijl er agenten het huis in beslag nemen, is hij/zij dan in overtreding?
  woensdag 14 maart 2012 @ 15:27:21 #134
111528 Viajero
Who dares wins
pi_109090832
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 15:18 schreef Grumpey het volgende:
De belangrijkste vraag is eigenlijk: wat als nou blijkt dat er in zo'n huis 10 planten wiet staan, mag je dan een boete krijgen? Of als de eigenaren roken terwijl er agenten het huis in beslag nemen, is hij/zij dan in overtreding?
Die agenten hebben het recht op een rookvrije werkplek, dus die bewoners zijn dan inderdaad in overtreding. Oppakken en naast de damschreeuwen en de waxinelichthoudergooier levenslang opsluiten lijkt mij de enige moreel juiste oplossing.
  woensdag 14 maart 2012 @ 15:29:45 #135
116015 SicSicSics
pi_109090904
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 15:11 schreef Viajero het volgende:
Jij vindt het stukje bij beetje afbreken van onze rechten wel prima?
Zeg ik dat? Nee, dat zeg ik niet.
Jij begrijpt me verkeerd voor de lol?
Fine, fuck you then!
  woensdag 14 maart 2012 @ 15:31:55 #136
111528 Viajero
Who dares wins
pi_109090966
quote:
15s.gif Op woensdag 14 maart 2012 15:29 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Zeg ik dat? Nee, dat zeg ik niet.
Jij begrijpt me verkeerd voor de lol?
Je hebt hier nogal kritiek op mensen die klagen, en niet op de authoriteiten die onze rechten verminderen. Dan wek je al snel de indruk dat je het met de authoriteiten eens bent en niet met de mensen die klagen.
  Moderator woensdag 14 maart 2012 @ 15:34:02 #137
249559 crew  Lavenderr
pi_109091053
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 15:18 schreef Grumpey het volgende:
Ja, dan ben je de pisang :Y
  woensdag 14 maart 2012 @ 15:35:15 #138
116015 SicSicSics
pi_109091093
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 15:31 schreef Viajero het volgende:
Je hebt hier nogal kritiek op mensen die klagen, en niet op de authoriteiten die onze rechten verminderen. Dan wek je al snel de indruk dat je het met de authoriteiten eens bent en niet met de mensen die klagen.
a) Ik heb kritiek op mensen die verkeerde vergelijkingen maken. Al dan niet met een grappige ondertoon.
b) De autoriteiten verminderen je rechten niet. Dit is al decennia de gebruikelijke gang van zaken. Dit is alleen de eerste keer dat een burgemeester zich er wat ongelukkig over uitlaat én het in de media verschijnt.
c) Not with us, against us? Dezelfde tactiek waarvan je 'de kwaadwillende overheid' zo vaak van beticht! :')
Fine, fuck you then!
  woensdag 14 maart 2012 @ 15:41:39 #139
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109091277
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 15:35 schreef SicSicSics het volgende:

b) De autoriteiten verminderen je rechten niet. Dit is al decennia de gebruikelijke gang van zaken. Dit is alleen de eerste keer dat een burgemeester zich er wat ongelukkig over uitlaat én het in de media verschijnt.
De autoriteiten tasten wel degelijk de rechten van haar burgers aan, immers moet er een redelijke verdenking bestaan om over te gaan tot een huiszoeking. Een bezoek van de koningin of iets dergelijks maakt het niet ineens zo dat iedereen terecht verdacht is, me dunkt.

quote:
c) Not with us, against us? Dezelfde tactiek waarvan je 'de kwaadwillende overheid' zo vaak van beticht! :')
Burgers zouden niet bang hoeven te zijn voor haar regering, regeringen horen bang te zijn voor haar burgers :7
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  woensdag 14 maart 2012 @ 15:46:38 #140
116015 SicSicSics
pi_109091447
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 15:41 schreef ComplexConjugate het volgende:
De autoriteiten tasten wel degelijk de rechten van haar burgers aan, immers moet er een redelijke verdenking bestaan om over te gaan tot een huiszoeking. Een bezoek van de koningin of iets dergelijks maakt het niet ineens zo dat iedereen terecht verdacht is, me dunkt.
Dat is wat anders dan ze te verminderen! :D
En volgens mij is het nog steeds niet zo dat het bezoek alléén voldoende is voor een huiszoeking. Er moeten meerdere factoren zijn.

Zijn de vragen van Tofik Dibi al behandelt of openbaar eigenlijk? Ik ben wel benieuwd. Ook naar het (straks) uiteindelijke aantal daadwerkelijk uitgevoerde zoekingen en de gronden waarop dit gebeurt is.

quote:
Burgers zouden niet bang hoeven te zijn voor haar regering, regeringen horen bang te zijn voor haar burgers :7
Ik leef liever in een land waarin niemand bang hoeft te zijn! O+
Fine, fuck you then!
pi_109091470
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 15:35 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

a) Ik heb kritiek op mensen die verkeerde vergelijkingen maken. Al dan niet met een grappige ondertoon.
Wat is er verkeerd aan welke vergelijking dan?
quote:
Wat heeft die vermeende gebruikelijkheid te maken met het schenden van grondrechten?
  woensdag 14 maart 2012 @ 15:49:56 #142
116015 SicSicSics
pi_109091550
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 15:47 schreef Weltschmerz het volgende:
Wat is er verkeerd aan welke vergelijking dan?
Het tweede wereldoorlog gezever. Daar bereik je toch niets mee? En het slaat nergens op.

quote:
Wat heeft die vermeende gebruikelijkheid te maken met het schenden van grondrechten?
Schenden ze die dan? Daar ben ik wel benieuwd naar. Zou er een Rhenenaar bereidt zijn tot een proefproces? Volgens mij mag een APV namelijk niet tegen de grondrechten ingaan. En een tijdelijke extra verordening ook niet, maar ik ben geen jurist...
Fine, fuck you then!
pi_109092947
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 15:49 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Het tweede wereldoorlog gezever. Daar bereik je toch niets mee? En het slaat nergens op.
Het slaat wel ergens op. Een rechtsstaat kenmerkt zich door een overheid die zich aan de wet houdt, en in een fatsoenlijke rechtsstaat respecteert die wet het privedomein van de burger in de vorm van in ieder geval de woning. Dat je de politie binnen zou moeten laten ter controle is een kenmerk van een dictatuur. De laatste keer dat daar in Nederland sprake van was was tijdens de tweede wereldoorlog. Dus dan lijkt het me een correcte vergelijking.

quote:
Schenden ze die dan? Daar ben ik wel benieuwd naar. Zou er een Rhenenaar bereidt zijn tot een proefproces?
Waarschijnlijk niet, en dan heeft de burgermeester van Rhenen de koningin al mogen rondleiden dus dan is zijn buit binnen. Het probleem is dus dat de overheid eventjes een grondrecht vertrappelt omdat ze ermee weg kunnen komen. De norm lijkt mij dat overheid zich aan de wet houdt zonder dat dit via de rechter hoeft te worden afgedwongen.

quote:
Volgens mij mag een APV namelijk niet tegen de grondrechten ingaan. En een tijdelijke extra verordening ook niet, maar ik ben geen jurist...
De wet op het binnentreden is hierop van toepassing, en die kent geen speciale koninginnedagvoorziening.
pi_109093092
Razzia's worden het helemaal in 2012.
  Moderator woensdag 14 maart 2012 @ 16:36:02 #145
249559 crew  Lavenderr
pi_109093494
quote:
14s.gif Op woensdag 14 maart 2012 16:26 schreef Cracka-ass het volgende:
Razzia's worden het helemaal in 2012.
Behalve als je weet waar de gestolen waar zich bevindt, dan mag er geen huiszoeking gedaan worden

8)7
  woensdag 14 maart 2012 @ 17:19:13 #146
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109095167
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 15:46 schreef SicSicSics het volgende:

Ik leef liever in een land waarin niemand bang hoeft te zijn! O+
Mee eens... maar macht corrumpeert nu eenmaal :)
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  woensdag 14 maart 2012 @ 17:20:24 #147
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109095218
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 16:23 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het slaat wel ergens op. Een rechtsstaat kenmerkt zich door een overheid die zich aan de wet houdt, en in een fatsoenlijke rechtsstaat respecteert die wet het privedomein van de burger in de vorm van in ieder geval de woning. Dat je de politie binnen zou moeten laten ter controle is een kenmerk van een dictatuur. De laatste keer dat daar in Nederland sprake van was was tijdens de tweede wereldoorlog. Dus dan lijkt het me een correcte vergelijking.

[..]

Waarschijnlijk niet, en dan heeft de burgermeester van Rhenen de koningin al mogen rondleiden dus dan is zijn buit binnen. Het probleem is dus dat de overheid eventjes een grondrecht vertrappelt omdat ze ermee weg kunnen komen. De norm lijkt mij dat overheid zich aan de wet houdt zonder dat dit via de rechter hoeft te worden afgedwongen.

[..]

De wet op het binnentreden is hierop van toepassing, en die kent geen speciale koninginnedagvoorziening.
Dit :7
  woensdag 14 maart 2012 @ 17:21:51 #148
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109095272
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 16:36 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Behalve als je weet waar de gestolen waar zich bevindt, dan mag er geen huiszoeking gedaan worden

8)7
Als het de Ipad van wimlex was geweest was de dader nu reeds gewaterboard, gekielhaald en gecastreerd heengezonden :X
  woensdag 14 maart 2012 @ 17:22:42 #149
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109095307
heengezonden naar de haaien uiteraard :7
pi_109102756
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 17:21 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Als het de Ipad van wimlex was geweest was de dader nu reeds gewaterboard, gekielhaald en gecastreerd heengezonden :X
Nee, dan had ie nog vastgezeten. Hij zal dan uitgebreid psychiatrisch zijn onderzocht. En ongetwijfeld zou er een aanleiding zijn gevonden om hem gek te verklaren en onbeperkt op te sluiten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')