1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | Betaalmaand Datum overschrijving door ING-bank januari 2012 19 januari 2012 februari 2012 21 februari 2012 maart 2012 21 maart 2012 april 2012 19 april 2012 mei 2012 21 mei 2012 juni 2012 21 juni 2012 juli 2012 19 juli 2012 augustus 2012 21 augustus 2012 september 2012 20 september 2012 oktober 2012 21 oktober 2012 november 2012 21 november 2012 december 2012 20 december 2012 |
Hij kijkt zo boos omdat hij bijna vrijwilligerswerk doetquote:Op dinsdag 13 maart 2012 15:51 schreef La_Vita het volgende:
Ik bestel regelmatig wel eens wat via internet, dus mijn vaste pakketbezorger zie ik ook regelmatig. Maar hij is altijd zo ongelooflijk chagrijnig en onaardig. Het is net alsof ik hem met een hele grote en ondraagbare last opzadel door iets via internet te bestellen. Ik ga me er haast schuldig door voelen.
Jullie krijgen toch niet zweepslagen voor elk pakketje dat bezorgd moet worden ofzo toch?
Huh, wat?quote:Op dinsdag 13 maart 2012 15:57 schreef Peterselieman het volgende:
kwam deze net tegen. Altijd fijn, zo'n nieuwe collega
[ afbeelding ]
een fotosoep met voormalig PSV-trainer Fred Rutten die al nieuw werk heeft gevondenquote:
Als het een zzp'er is of een subcontractor is/voor een subcontractor rijdt snap ik dat hij chagrijnig is. De werkdruk voor die mensen ligt erg hoog en je krijgt er een onzeker bestaan voor als beloning.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 15:51 schreef La_Vita het volgende:
Ik bestel regelmatig wel eens wat via internet, dus mijn vaste pakketbezorger zie ik ook regelmatig. Maar hij is altijd zo ongelooflijk chagrijnig en onaardig. Het is net alsof ik hem met een hele grote en ondraagbare last opzadel door iets via internet te bestellen. Ik ga me er haast schuldig door voelen.
Jullie krijgen toch niet zweepslagen voor elk pakketje dat bezorgd moet worden ofzo toch?
Ik vind het al erg als ik na half 3 klaar benquote:Op dinsdag 13 maart 2012 16:48 schreef lololo het volgende:
In de zomer vind ik het juist niet erg om laat klaar te zijn. In december als het om half 5 al donker begint te worden, dat is klote.
Laatste wat ik ooit op straat heb gelopen zal half 8 geweest zijn, in een kerstperiode waarin de ene na de andere medewerker uitviel.
Dat hoor ik wel vaker jaquote:Op dinsdag 13 maart 2012 19:18 schreef Lastpost het volgende:
Ik liep een keer rond 18:40 nog buiten rond, je kent het wel ...
Een teamcoach die een wijkje over heeft, niet al te groot en je krijgt een plattegrond mee en dan tot de conclusie komen rond een uur of 3 dat er 9 tassen voor staan, de wijk totaal niet overeenkomt met de plattegrond en je je de tering loopt.
Wat liefquote:Was helemaal verrot en toen ik 's avonds geïrriteerd thuis kwam bleek m'n vriendin zich te willen verloven met me ... en maar wachten met al die kaarsjes aan.![]()
Het was kort maar krachtigquote:Op dinsdag 13 maart 2012 22:26 schreef Poesopstokje het volgende:
Oh zaterdag laatste werkdagIk blijf wel lurken hoor
Waarom zou je ook loonheffing willen afdragen?quote:Op dinsdag 13 maart 2012 22:26 schreef Poesopstokje het volgende:
Net de belastingaangifte gedaan, PostNL heeft geen loonheffing voor mij afgedragen in 2011. Teveel moeite waarschijnlijk? Voordeel is dat ik niet op voorhand hoefde in te leveren natuurlijk.
Ander mooi voordeel van mijn slavernijsalaris; ik word voor de wet niet aangemerkt als ''jeugdige'' omdat ik getrouwd ben + hypotheek heb. Dat houd in dat ik met dat kleine beetje wat ik verdien eigenlijk in de min kom te staan. Ik KRIJG dus 1000 euro zonder ervoor gewerkt te hebben![]()
Oh zaterdag laatste werkdagIk blijf wel lurken hoor
Hier ook al een paar weken, gecombineerd met een hoog gezeik. Iedereen lijkt te weten hoe het precies werkt maar gek genoeg zeggen ze allemaal wat anders.quote:Op woensdag 14 maart 2012 09:58 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Hier staat nu ook alles op z'n kop met collega's die een aanbod krijgen.
Dat is verplicht, ik wil achteraf geen gezeur van de belastingdienst krijgen dat ik moet bijbetalen. Dan kan ik de hele bubs in een keer ophoesten. Nu draag je wat af, en krijg je zo'n beetje alles weer terug in juli = spaarpotjequote:Op dinsdag 13 maart 2012 22:33 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Waarom zou je ook loonheffing willen afdragen?
Als postbezorger verdien je toch niet zoveel dat je terug moet gaan betalen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:52 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Dat is verplicht, ik wil achteraf geen gezeur van de belastingdienst krijgen dat ik moet bijbetalen. Dan kan ik de hele bubs in een keer ophoesten. Nu draag je wat af, en krijg je zo'n beetje alles weer terug in juli = spaarpotje![]()
En kort maar krachtig inderdaad
Spannend.. Jammer dat het niet deze week is, ik heb nu vakantiequote:Op woensdag 14 maart 2012 12:15 schreef Mirgeam het volgende:
Sluiting over 8 maanden, autobedrijf vanaf volgende week hier
Oké we hebben het nu over een paar tientjes, maar toch. PostNL moet dat wettelijk voor mij afdragen, anders krijg ik dus problemen met de belastingaangifte. Dan moet ik in juli alsnog die paar tientjes betalen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 12:10 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Als postbezorger verdien je toch niet zoveel dat je terug moet gaan betalen.
Bij je in dienst treding heb je zelf aangegeven of je loonheffingskorting wilde of nietquote:Op woensdag 14 maart 2012 13:17 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Oké we hebben het nu over een paar tientjes, maar toch. PostNL moet dat wettelijk voor mij afdragen, anders krijg ik dus problemen met de belastingaangifte. Dan moet ik in juli alsnog die paar tientjes betalen.
Het gaat even om het principe, het had ook zomaar een paar hónderd euro kunnen zijn.
waar ik werk in augustus/septemberquote:Op woensdag 14 maart 2012 12:15 schreef Mirgeam het volgende:
Dit inderdaad.quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:21 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Bij je in dienst treding heb je zelf aangegeven of je loonheffingskorting wilde of niet
Uhm....dat formulier heb ik dus nooit in mijn handen gehad hé, maar als je niet meer als volgens mij 6000 euro per jaar verdiend is het geen probleemquote:
Ja, dat is toch ook verplicht? Sowieso bij je eerste werkgever.quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:21 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Bij je in dienst treding heb je zelf aangegeven of je loonheffingskorting wilde of niet
hier ook vanaf volgende week autobedrijf en georoute, sluiting is volgens mij maart 2013 ofzoquote:Op woensdag 14 maart 2012 12:15 schreef Mirgeam het volgende:
Voorlopig geen nieuwe broeken, of is de broek geheel wegbezuinigd? Dat zou ik wel jammer vinden. Ik loop in m'n vrije tijd ook regelmatig in die broeken, want ze zien er vrij neutraal uit. Moet ik nou van m'n eigen geld broeken gaan kopen?quote:Op woensdag 14 maart 2012 17:52 schreef PBZ64 het volgende:
De nieuwe kleding is onderweg.
De lijst gezien en wie meer werkt in dagen, krijgt meer kleding.
We krijgen geen nieuwe broeken.
En...er zitten shirts bij met lange mouwen. Ben ik blij mee!
3 polo's met korte mouwen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 19:28 schreef Herfstblad het volgende:
Ben benieuwd hoeveel ik krijg dan, aangezien ik 5 dagen loop.
quote:Op woensdag 14 maart 2012 19:50 schreef PBZ64 het volgende:
Er zitten trouwens geen blouses in het pakket.
Waar heb je dat gelezen? Op de kledingsite staat nog gewoon de oude TNT-meuk, en alleen de mededeling dat het regenpak op is.............quote:Op woensdag 14 maart 2012 19:50 schreef PBZ64 het volgende:
[..]
3 polo's met korte mouwen.
3 polo's met lange mouwen.
Verder moet ik het even in het midden laten, kan alleen op de site met de laptop, niet met de tablet.
quote:Op woensdag 14 maart 2012 19:50 schreef PBZ64 het volgende:
[..]
3 polo's met korte mouwen.
3 polo's met lange mouwen.
Verder moet ik het even in het midden laten, kan alleen op de site met de laptop, niet met de tablet.
quote:Op woensdag 14 maart 2012 21:57 schreef Deezertje het volgende:
Wie nog tijd over heeft...
http://www.vacaturesbijpo(...)er-de-postbezorgers/
En daar moet je een WO studie voor volgen om dit te toetsen?quote:Een ruimer en verzorgd afhaalpunt (40m2) waaruit meer dan 15 wijken worden bezorgd, leidt tot significante reductie van het verloop onder postbezorgers
Ongelooflijk wat zijn die droeftoeters toch stom. Denk er over om nog te sollicteren ook, kan het ze in 5 minuten uitleggen dat het verloop gewoon hoog is als je je medewerkers kut behandeld en besodemieterd. Die extra kosten zullen wel meevallen als je toch maar de helft van de werkelijk tijd wat iets kost uitbetaald.quote:Op woensdag 14 maart 2012 21:57 schreef Deezertje het volgende:
Ook die "Soepel in contact met lager geschoolde medewerkers tbv het onderzoek" is nogal denigrerend. Zeker omdat ze ook flink reclame maken voor postbezorgers onder studenten.quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:15 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
[..]
En daar moet je een WO studie voor volgen om dit te toetsen?
Ja, maak daar dan gewoon "goede communicatieve eigenschappen van."quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:17 schreef carboni het volgende:
[..]
Ook die "Soepel in contact met lager geschoolde medewerkers tbv het onderzoek" is nogal denigrerend. Zeker omdat ze ook flink reclame maken voor postbezorgers onder studenten.
OK wtf?quote:De Barometer is gebaseerd op het JobDemandsResourcesmodel (JDR) van o.m. Bakker en Demerouti (2004/2007). Rhenen (2011) heeft een model ontwikkeld waarin hij een relatie legt tussen de aspecten uit het JDR model en de dagelijkse prestaties. De vraag is of deze relatie bij PostNL bevestigt wordt. Een belangrijk fundering voor de positionering van de Barometer binnen de stuur en verantwoordingstructuur. Er ligt een onderzoekopzet die je nauwe samenwerking met de eerder genoemde v Rhenen (365/ARBONET) en het Lean Six Sigma team uitvoert.
eitje en die andere is ook een eitje. De resultaten wetenschappelijk onderbouwen kost de meeste tijd.quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:20 schreef carboni het volgende:
http://www.vacaturesbijpo(...)-postnl-in-den-haag/
Deze is ook leuk
[..]
OK wtf?
quote:Op woensdag 14 maart 2012 21:57 schreef Deezertje het volgende:
Dat was mijn eerste reactie ook.quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:16 schreef carboni het volgende:
[..]
Ongelooflijk wat zijn die droeftoeters toch stom. Denk er over om nog te sollicteren ook, kan het ze in 5 minuten uitleggen dat het verloop gewoon hoog is als je je medewerkers kut behandeld en besodemieterd. Die extra kosten zullen wel meevallen als je toch maar de helft van de werkelijk tijd wat iets kost uitbetaald.
Heel veel van de postbezorgers die ik langs heb zien komen zijn dan ook werkelijk te dom om te poepen. Geldt voor een significant deel van de postbodes ook trouwens.quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:08 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Dat zinnetje over goed om kunnen gaan met lager opgeleiden is ook tenenkrommend. Het geeft wel duidelijk aan dat de leiding zich een soort Ubermenschen voelt, ver verheven boven het simpele klootjesvolk. "Denk er aan, die postbezorgers zijn simpele zielen dus l-a-n-g-z-a-a-m praten, en vermijd het gebruik van woorden met meer dan twee lettergrepen".
Dat zinnetje is wel terecht, er zijn genoeg hoger opgeleiden die daar moeite mee hebben.quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:08 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat zinnetje over goed om kunnen gaan met lager opgeleiden is ook tenenkrommend.
neuh, denk niet dat het rapport in de smaak zal vallen. Misschien dat het met jouw scherpe bewoordingen wel zal lukkenquote:
Wij hebben een eigen postbezorgerssite.....ontwikkeld voor ons, door onze TC.quote:Op woensdag 14 maart 2012 20:46 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Waar heb je dat gelezen? Op de kledingsite staat nog gewoon de oude TNT-meuk, en alleen de mededeling dat het regenpak op is.............
(Gaat snel nog even wat blouses bestellen)
Wel een inner/outerjas, regenpak en nog wat klein spul...handschoenen.quote:
Dat begrijp ik, maar er wordt nu net gedaan alsof postbezorgers een stelletje zwakbegaafde figuren zijn waarmee geen normaal gesprek valt te voeren. Nu weet ik niet hoe het op jullie kantoor is, maar bij ons zijn de meeste postbezorgers huismoeders, vutters of (gesjeesde) studenten. Er zitten er wel een paar tussen die het buskruit niet hebben uitgevonden of de taal slecht spreken (dat is vooral de aanwas van meer recente datum), maar dat is toch verreweg de minderheid. Ik denk dat bij ons de meeste pbz's hoger opgeleid zijn dan de gemiddelde teamcoach.quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:45 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Dat zinnetje is wel terecht, er zijn genoeg hoger opgeleiden die daar moeite mee hebben.
Is zoiets overigens niks voor jou PSM?
En daarbij zegt opleiding ook niet alles. Ik ken genoeg intelligente mensen die laagopgeleid zijn omdat zij niet goed in het schoolsysteem pasten. Waaronder ikzelf; mijn vrienden en familie zitten allemaal op hbo niveau, ik ben de enige uitzondering en dat is vanwege een samenloop van omstandigheden.quote:Op donderdag 15 maart 2012 08:30 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, maar er wordt nu net gedaan alsof postbezorgers een stelletje zwakbegaafde figuren zijn waarmee geen normaal gesprek valt te voeren. Nu weet ik niet hoe het op jullie kantoor is, maar bij ons zijn de meeste postbezorgers huismoeders, vutters of (gesjeesde) studenten. Er zitten er wel een paar tussen die het buskruit niet hebben uitgevonden of de taal slecht spreken (dat is vooral de aanwas van meer recente datum), maar dat is toch verreweg de minderheid. Ik denk dat bij ons de meeste pbz's hoger opgeleid zijn dan de gemiddelde teamcoach.
Misschien dat het bij jullie de uitzondering is. Studenten heb je maar op elf plaatsen in Nederland, dus ook lang niet overal. Verder zullen het toch, door de mangel genomen, laag opgeleiden zijn. En ja, dan moet je nou eenmaal geen moeilijke woorden gebruiken.quote:Op donderdag 15 maart 2012 08:30 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, maar er wordt nu net gedaan alsof postbezorgers een stelletje zwakbegaafde figuren zijn waarmee geen normaal gesprek valt te voeren. Nu weet ik niet hoe het op jullie kantoor is, maar bij ons zijn de meeste postbezorgers huismoeders, vutters of (gesjeesde) studenten. Er zitten er wel een paar tussen die het buskruit niet hebben uitgevonden of de taal slecht spreken (dat is vooral de aanwas van meer recente datum), maar dat is toch verreweg de minderheid. Ik denk dat bij ons de meeste pbz's hoger opgeleid zijn dan de gemiddelde teamcoach.
Ik loop inderdaad in een studentenstad, dus wellicht dat dit het beeld vertekent. Maar naast universitair geschoolden tel ik ook leerlingen aan HBO-instellingen gemakshalve mee als studenten, en zeker in de randstad (waar dit onderzoek zich op focust, want daar ligt het verloop het hoogst) waar het stikt van dergelijke instituten, denk ik dat het redelijk meevalt met het opleidingsniveau. Bovendien is het absoluut niet zo dat een lager opgeleide per definitie een halve zool is. Sterker nog: ik heb hoger opgeleide collega's gehad waarmee geen normaal gesprek viel te voeren (maar die hadden volgens mij iets in het autistisch spectrum).quote:Op donderdag 15 maart 2012 08:43 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Misschien dat het bij jullie de uitzondering is. Studenten heb je maar op elf plaatsen in Nederland, dus ook lang niet overal. Verder zullen het toch, door de mangel genomen, laag opgeleiden zijn. En ja, dan moet je nou eenmaal geen moeilijke woorden gebruiken.
Nou ja, dat probeerde ik dus ook duidelijk te maken. Ik word af en toe een beetje moe van dat stigma dat tegenwoordig aan lageropgeleiden lijkt te kleven. Waar wil je als maatschappij heen zonder verpleging/horeca/bouwvakkers/monteurs/boeren/postbezorgers etcetera.quote:Op donderdag 15 maart 2012 08:50 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik loop inderdaad in een studentenstad, dus wellicht dat dit het beeld vertekent. Maar naast universitair geschoolden tel ik ook leerlingen aan HBO-instellingen gemakshalve mee als studenten, en zeker in de randstad (waar dit onderzoek zich op focust, want daar ligt het verloop het hoogst) waar het stikt van dergelijke instituten, denk ik dat het redelijk meevalt met het opleidingsniveau. Bovendien is het absoluut niet zo dat een lager opgeleide per definitie een halve zool is. Sterker nog: ik heb hoger opgeleide collega's gehad waarmee geen normaal gesprek viel te voeren (maar die hadden volgens mij iets in het autistisch spectrum).
Leuke discussie dat hoor, maar over het algemeen is het een prima indicatie.quote:Op donderdag 15 maart 2012 08:54 schreef Selestha het volgende:
[..]
Nou ja, dat probeerde ik dus ook duidelijk te maken. Ik word af en toe een beetje moe van dat stigma dat tegenwoordig aan lageropgeleiden lijkt te kleven. Waar wil je als maatschappij heen zonder verpleging/horeca/bouwvakkers/monteurs/boeren etcetera.
Voor wat precies? We hadden het hier over communicatie met laagopgeleiden in het kader van de postbezorging. Ik zie niet in wat er zo moeilijk aan postbezorging is, dat je dat niet aan een lageropgeleide zou kunnen overbrengen.quote:Op donderdag 15 maart 2012 08:54 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Leuke discussie dat hoor, maar over het algemeen is het een prima indicatie.
Uitzonderingen heb je altijd. Maar ik kan me van mezelf nog herinneren dat ik in het begin best moest wennen aan de manier en toon waarop men met elkaar omgaat. (de domme grapjes ben ik nog steeds niet aan gewendquote:Op donderdag 15 maart 2012 08:50 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik loop inderdaad in een studentenstad, dus wellicht dat dit het beeld vertekent. Maar naast universitair geschoolden tel ik ook leerlingen aan HBO-instellingen gemakshalve mee als studenten, en zeker in de randstad (waar dit onderzoek zich op focust, want daar ligt het verloop het hoogst) waar het stikt van dergelijke instituten, denk ik dat het redelijk meevalt met het opleidingsniveau. Bovendien is het absoluut niet zo dat een lager opgeleide per definitie een halve zool is. Sterker nog: ik heb hoger opgeleide collega's gehad waarmee geen normaal gesprek viel te voeren (maar die hadden volgens mij iets in het autistisch spectrum).
Het scheelt misschien wel dat ik postbezorger ben en dus zelden contact heb met collega's. Ik heb geen idee hoe het is op de sorteercentra natuurlijk.quote:Op donderdag 15 maart 2012 08:58 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Uitzonderingen heb je altijd. Maar ik kan me van mezelf nog herinneren dat ik in het begin best moest wennen aan de manier en toon waarop men met elkaar omgaat. (de domme grapjes ben ik nog steeds niet aan gewend)
Maar niet in dit specifieke geval. Ik neem aan dat het de bedoeling is van het onderzoek dat je pbz's gaat ondervragen over of ze het werk leuk vinden, wat ze er leuk aan vinden, wat minder leuk, of ze van plan zijn in de toekomst ander werk te gaan zoeken, en of de kans daarop kleiner wordt als de depots groter en beter verzorgd zijn.quote:Op donderdag 15 maart 2012 08:54 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Leuke discussie dat hoor, maar over het algemeen is het een prima indicatie.
Het is natuurlijk een goed idee als zo'n kille garagebox weer echt een soort kantoortje wordt, maar dan zijn we dus in feite weer terug bij af. Vroeger haalden de pbz's hun wijk gewoon op de vestiging af en mochten ze gewoon "op zaal" komen.quote:Op donderdag 15 maart 2012 09:47 schreef Troeta het volgende:
Ik vind het wel goed dat ze zoiets in de advertentie zetten. Postbezorgers hebben niks aan iemand die doet alsof ze achterlijk zijn en hun meningen alleen maar als dom wegwuift.
onderzoek vind ik dan wel onnodig..ik vind het vrij logisch dat postbezorgers die hun wijkje bij een kil depot ophalen, vaak ook nog eens veel te laat of 20 tassen en zoek het maar uit eerder hun baan opzeggen dan de postbezorgers die bij ons op kantoor komen.
Die kunnen gewoon ff naar de wc en koffiedrinken en gezellig doen met collega's. Als er problemen met de post zijn kan er ook vaker iets geregeld worden.
Werken vind ik ook een sociaal iets, als je alleen post ophaalt ergens, loopt en verder geen hond ziet is het erg eenzaam werk.
Als je dan ook nog vaak de helft van je uren niet krijgt uitbetaald, waar doe je het dan voor?
moet je bij Jesse_ niet doenquote:Op donderdag 15 maart 2012 08:50 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Over het algemeen zijn ze lager opgeleid.quote:Op donderdag 15 maart 2012 10:02 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Maar niet in dit specifieke geval. Ik neem aan dat het de bedoeling is van het onderzoek dat je pbz's gaat ondervragen over of ze het werk leuk vinden, wat ze er leuk aan vinden, wat minder leuk, of ze van plan zijn in de toekomst ander werk te gaan zoeken, en of de kans daarop kleiner wordt als de depots groter en beter verzorgd zijn.
Volgens mij zal iedere pbz die vragen goed kunnen begrijpen, zonder dat er een soort kleutertje-luister toon aangeslagen hoeft te worden.
Er wordt nu de suggestie gewekt dat:
a) postbezorgers per definitie lager opgeleid zijn, EN
b) dat lager opgeleiden een verstandelijke handicap hebben o.i.d. waardoor je moeilijk met ze kan praten.
Ik kan anders uitstekend overweg met het klootjesvolk. Hallo, arbeiders!quote:Op donderdag 15 maart 2012 16:00 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Over het algemeen zijn ze lager opgeleid.
En met lager opgeleiden communiceren gaat nou eenmaal anders en dat moet je als tof studentje maar net kunnen.
Het moet geen badinerend toontje worden nee, maar ik heb bij ons op de werkvloer wel vaker enquêtes van stagiaires voorbij zien komen waar heel wat van de medewerkers niks van snapten. Je moet je wel bedenken dat heel veel van die mannen en vrouwen na hun middelbare school geen enkel onderwijs meer genoten hebben en vaak al tientallen jaren vrijwel geen enkele cognitieve inspanning meer hebben hoeven leveren. Daar word je gewoon dom van. Daar hoeven we helemaal niet politiek correct over te gaan lopen doen, dat is gewoon zo en het is ook afdoende bewezen.quote:Op donderdag 15 maart 2012 10:02 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Volgens mij zal iedere pbz die vragen goed kunnen begrijpen, zonder dat er een soort kleutertje-luister toon aangeslagen hoeft te worden.
Ze mogen je wel dankbaar zijn voor deze scriptie!quote:Op donderdag 15 maart 2012 10:15 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Het is natuurlijk een goed idee als zo'n kille garagebox weer echt een soort kantoortje wordt, maar dan zijn we dus in feite weer terug bij af. Vroeger haalden de pbz's hun wijk gewoon op de vestiging af en mochten ze gewoon "op zaal" komen.
Maar ik denk dat ALLEEN de aanpassingen van de depots geen significante daling van het verloop zullen veroorzaken, wat dus de onderzoeksvraag is. Ik denk dat het hoge verloop eerder komt door:
a) Onzorgvuldige selectie aan de poort: De leiding denkt dat omdat het ongeschoold werk is, iedereen het kan. Een misvatting van jewelste.
b) Slechte opleiding, omdat het allemaal vlug-vlug-vlug moet.
c) Snijden in de uitvoeringstijden, terwijl je juist door onzalige maatregelen als het opdoeken van zakjesadressen en bestellen-uit-drie-bundels langer bezig bent.
d) Het werk fysiek steeds zwaarder maken terwijl de doelgroep overwegend vrouwen (itt de oude postbodes) en 55-plussers telt.
e) Mensen niet hun gewerkte uren uitbetalen, waardoor het toch al lage uurloon per saldo nog lager uitvalt.
Ik denk dat die 5 punten veel meer invloed hebben op het verloop dan de aanwezigheid van een toilet op het depot!
Goede punten,nog een punt als je 2 wijken hebt,kun je niks erbij doen(doordat je totaal gesloopt bent),je moet dan leven van 6,5 mikquote:Op donderdag 15 maart 2012 10:15 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Het is natuurlijk een goed idee als zo'n kille garagebox weer echt een soort kantoortje wordt, maar dan zijn we dus in feite weer terug bij af. Vroeger haalden de pbz's hun wijk gewoon op de vestiging af en mochten ze gewoon "op zaal" komen.
Maar ik denk dat ALLEEN de aanpassingen van de depots geen significante daling van het verloop zullen veroorzaken, wat dus de onderzoeksvraag is. Ik denk dat het hoge verloop eerder komt door:
a) Onzorgvuldige selectie aan de poort: De leiding denkt dat omdat het ongeschoold werk is, iedereen het kan. Een misvatting van jewelste.
b) Slechte opleiding, omdat het allemaal vlug-vlug-vlug moet.
c) Snijden in de uitvoeringstijden, terwijl je juist door onzalige maatregelen als het opdoeken van zakjesadressen en bestellen-uit-drie-bundels langer bezig bent.
d) Het werk fysiek steeds zwaarder maken terwijl de doelgroep overwegend vrouwen (itt de oude postbodes) en 55-plussers telt.
e) Mensen niet hun gewerkte uren uitbetalen, waardoor het toch al lage uurloon per saldo nog lager uitvalt.
Ik denk dat die 5 punten veel meer invloed hebben op het verloop dan de aanwezigheid van een toilet op het depot!
Zelf ben ik ook leidinggevende geweest(niet bij de post)werken met mensen van de vloer, is het beste,als je zelf ook niet teveel pretenties hebt,kom je een heel end(kan echt terugkijken op een leuke periode van samenwerken)quote:Op donderdag 15 maart 2012 17:28 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik kan anders uitstekend overweg met het klootjesvolk. Hallo, arbeiders!
Probleem met zéér veel leidinggevenden is dat die juist niet hun "boots on the ground" hebben. En dan krijg je zeer veel misverstanden. Ik refereer nu ff terug naar oude werkgever, defensie.quote:Op donderdag 15 maart 2012 19:53 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
Zelf ben ik ook leidinggevende geweest(niet bij de post)werken met mensen van de vloer, is het beste,als je zelf ook niet teveel pretenties hebt,kom je een heel end(kan echt terugkijken op een leuke periode van samenwerken)
Het nadeel van mensen die zelf van de vloer komen is dat ze soms geen kaas gegeten hebben van leiding geven.quote:Op donderdag 15 maart 2012 19:53 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
Zelf ben ik ook leidinggevende geweest(niet bij de post)werken met mensen van de vloer, is het beste,als je zelf ook niet teveel pretenties hebt,kom je een heel end(kan echt terugkijken op een leuke periode van samenwerken)
is niet waar. Je moet wel de capaciteiten er voor hebben en sommigen kunnen dat en groeien zo door, veel anderen blijven steken in het proces.quote:Op donderdag 15 maart 2012 22:04 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Het nadeel van mensen die zelf van de vloer komen is dat ze soms geen kaas gegeten hebben van leiding geven.
Daarom ook somsquote:Op donderdag 15 maart 2012 22:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
is niet waar. Je moet wel de capaciteiten er voor hebben en sommigen kunnen dat en groeien zo door, veel anderen blijven steken in het proces.
En er vaak nog een ambtenarenmentaliteit op na houden.quote:Op donderdag 15 maart 2012 22:04 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Het nadeel van mensen die zelf van de vloer komen is dat ze soms geen kaas gegeten hebben van leiding geven.
Badi-wat? Cogni-hoeveel? Het is overigens een bekend gegeven dat wanneer je lang onder je niveau werkt, je IQ meetbaar daalt.quote:Op donderdag 15 maart 2012 19:27 schreef lololo het volgende:
[..]
Het moet geen badinerend toontje worden nee, maar ik heb bij ons op de werkvloer wel vaker enquêtes van stagiaires voorbij zien komen waar heel wat van de medewerkers niks van snapten. Je moet je wel bedenken dat heel veel van die mannen en vrouwen na hun middelbare school geen enkel onderwijs meer genoten hebben en vaak al tientallen jaren vrijwel geen enkele cognitieve inspanning meer hebben hoeven leveren. Daar word je gewoon dom van. Daar hoeven we helemaal niet politiek correct over te gaan lopen doen, dat is gewoon zo en het is ook afdoende bewezen.
Ik merk het bij mezelf trouwens ook dat het achteruit is gegaan sinds ik niks meer aan studie doe.
Ja dat heb ik gemerkt toen ik voor langere periode fulltime aan de slag ging bij de postquote:Op vrijdag 16 maart 2012 08:31 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Badi-wat? Cogni-hoeveel? Het is overigens een bekend gegeven dat wanneer je lang onder je niveau werkt, je IQ meetbaar daalt.
Hoe heeft ze dat gedaan?quote:Op vrijdag 16 maart 2012 14:00 schreef Aardappel2610 het volgende:
Dat wist ik al maanden. Mijn collega was ZDW'er, maar heeft haar contract laten aanpassen naar postbezorger. Echter heeft ze nog wel het oude salaris (wat op zich ook logisch is).
Assertief zijn.quote:
Hier al op woensdag, morgen voor het eerst in rondlopen (rondrijden eigenlijkquote:Op donderdag 15 maart 2012 17:09 schreef lbeew het volgende:
PostNL jas vandaag binnengekregen, wel mooi hoor.
Dat contract tekenen was bij ons ook de bedoeling maar ging uiteindelijk niet door vanwege alle protestenquote:Op vrijdag 16 maart 2012 16:50 schreef sbientje het volgende:
in de zomervakantie zal dat vast wel kunnen lijkt me, al moest ik vorig jaar een Tijdelijek hulpkracht contract tekenen. Vond ik ook niet zo'n probleem..
ik zal m ook wel gekregen hebben, maar ben er deze week niet, dus zal dan wel ergens af moeten halen ofzoquote:Op vrijdag 16 maart 2012 17:53 schreef Taneli het volgende:
[..]
Hier al op woensdag, morgen voor het eerst in rondlopen (rondrijden eigenlijk)
ik zou voor de zekerheid maar even bellen danquote:Op zaterdag 17 maart 2012 14:46 schreef F_JD het volgende:
Ik ga vanaf de 26e tijdelijk aan de slag bij het sorteren in de nacht voor een paar uur. Ene week maandag en dinsdag, andere week woensdag, donderdag, vrijdag. Maar nu twijfel ik er toch een beetje aan of ik nu de nacht van zondag op maandag moet beginnen of van maandag op dinsdag... Weet iemand hier er iets meer van over hoe dit in z'n werk gaat?
v en d staat ook in de planningquote:Op zaterdag 17 maart 2012 15:14 schreef HetBrabandertje het volgende:
Ik hoop maar dat die Gamma eenmalig was. Door de dikte in combinatie met die C1000 kreeg je nogal scheve stapels en dat liep niet echt lekker. Al is het deze keer maar goed dat Gamma niet ook dinsdag mee moet. Dinsdag staan onder andere Natuurmonumenten & Bijenkorf op het programma en daarnaast één of ander dik magazine. Gaat een druk dagje worden dus reken maar op uitloop
Oja zeker, weten maar ik dacht misschien kan het alvast wat onduidelijkheid wegnemen en kan misschien een van jullie er al wat meer over zeggenquote:Op zaterdag 17 maart 2012 15:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik zou voor de zekerheid maar even bellen dan
Wat verschilt dat toch per vestiging....wij hebben de V&D niet meer.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 15:33 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
v en d staat ook in de planning225 gr
Lijkt me raar, zo'n laatste dag werkenquote:Op zaterdag 17 maart 2012 15:50 schreef Poesopstokje het volgende:
Vandaag voor het laatst gewerkt!
Iedereen veel plezier/sterkte bij PostNL, en doeiiii![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd onderweg naar het avontuur
Die onderbezetting bij de VOS is waarschijnlijk op elke vestiging structureel. Ze denken ook door de Makro en de helft van dat natuurblad mee te geven dat het een rustige dag wordt terwijl dat samen maar nog geen 30% is op een dag waarop 160% post gepland is.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 16:21 schreef Kramerica-Industries het volgende:
In absolute aantallen niet eens zo'n hele drukke dag vandaag (afgezien van Makro, bijna hah-tijdschrift van Natuurmonumenten, en een of ander rottig V&D foldertje), maar door de zoals altijd veel te krappe bezetting werd het toch weer behoorlijk laat.
Het begint al met het vossen. Daar zouden we op zaterdag 4 mensen voor moeten hebben, maar dat zijn er altijd 2, en soms 3 als je mazzel hebt. Tel daarbij op dat steeds meer ervaren (zaterdag)postbodes zijn vertrokken en dat we daar bijna niemand voor hebben teruggekregen (ja, een paar onduidelijke types met de snelheid van een bejaarde die met d'r rollator door de secondelijm is gereden) en het feest is compleet.
En aangezien de leiding er volkomen onverschillig onder op reageert als je dit aankaart, ben ik tot de conclusie gekomen dat je het beste die lakse houding kunt overnemen, tenzij je voortijdig volkomen wil doordraaien. Want dan kom ik 's ochtends binnen en dan lopen er gelijk weer allerlei collega's te schelden over hoe slecht het geregeld is en dat ze niemand hebben voor die en die wijk, maar dan denk ik: Nou en? Moeten wij daar ons druk om maken? Daar moet zo'n TC zich druk om maken, en als hij dat niet doet lijkt het me toch niet de bedoeling dat WIJ het gaan oplossen.
Ik heb die theorie vandaag uitgeprobeerd, en het werkte perfect. Gewoon lekker autistisch m'n eigen wijkjes voorbereiden, en dan de straat op. Vervolgens naar het depot gereden waar mijn wijk natuurlijk nog niet lag (die moest een collega voorbereiden, en die was er nog niet eens aan begonnen. Dus de TC gebeld en geklaagd dat m'n wijk er nog niet lag, en vervolgens naar het dichtstbijzijnde cafe gereden en daar lekker een uurtje de krant gelezen met eenerbij.
En vervolgens uiteraard dit uur gedeclareerd als wachttijd. Lekker verdienen, zo!(en ik kwam heerlijk ontspannen thuis!)
Ik heb de declaratie nog niet eens ingediend.quote:Op maandag 19 maart 2012 08:45 schreef Selestha het volgende:
Net gehoord dat mijn vergoeding voor mijn VOG ook deze maand niet bij mijn salaris zit, terwijl ik vorige maand gebeld ben met de mededeling dat het deze maand uitbetaalt zou worden.
Er zijn inmiddels 4 maanden overheen!![]()
Ze gaan het nú regelen.. Ja vast..
Ik baal wel, want die VOG vergoeding compenseerde nou net voor mn weekje vakantie.
Je hoort het gewoon te krijgen, zo gauw ze de VOG binnen hebben is mij vertelt. Alleen bij mij was dat fout gegaan, omdat ze hem meteen gearchiveerd hebben zonder een betalingsopdracht uit te voeren. Aldus wacht ik al 4 maanden.quote:Op maandag 19 maart 2012 13:34 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Ik heb de declaratie nog niet eens ingediend.
Toevallig gister wel een mail gestuurd met de vraag waar ik het kan declareren.
Zo hoort het ook te gaanquote:Op maandag 19 maart 2012 13:46 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Bij mij was de VOG betaling redelijk snel voor elkaar, met de volgende salarisbetaling kreeg ik het erbij.
Top, ik hoefde niet eens een bonnetje in te leveren of wat dan ook.quote:
Ja, je bent niet de enige.quote:Op maandag 19 maart 2012 15:01 schreef Blobje het volgende:
Ik werk er nu een jaar. Nog nooit mijn VOG ingeleverd. Heb er nooit wat van gehoord.
dat wordt in januari geregeld. Het eerste jaar krijg je nog geen verhoging, en daarna gaat het in januari in. Zo is het iig bij mij dit jaar wel weer gegaan en het vorige jaar ook..quote:Op maandag 19 maart 2012 15:02 schreef EdNoolk het volgende:
Wat is jullie ervaring met loonsverhoging als gevolg van jaartje ouder/x aantal jaar in dienst; wordt dat automatisch geregeld of moet je daar zelf achteraan?
Dat gaat automatischquote:Op maandag 19 maart 2012 15:02 schreef EdNoolk het volgende:
Wat is jullie ervaring met loonsverhoging als gevolg van jaartje ouder/x aantal jaar in dienst; wordt dat automatisch geregeld of moet je daar zelf achteraan?
Bij mij ook met het eerste salaris...ik had zelfs de bon niet meer.quote:Op maandag 19 maart 2012 13:46 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Bij mij was de VOG betaling redelijk snel voor elkaar, met de volgende salarisbetaling kreeg ik het erbij.
Ik ben dan zeker een uitzondering...Ik ben in mei pas 1 jaar in dienst maar heb al verhoging gehadquote:Op maandag 19 maart 2012 16:25 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Dat gaat automatisch
Schaaljaren gaan per januari, loonsverhogingen vanwege leeftijd gaan per maand in.
Maar dat kan toch gewoon?quote:Op maandag 19 maart 2012 19:11 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Ik ben dan zeker een uitzondering...Ik ben in mei pas 1 jaar in dienst maar heb al verhoging gehad
Waar doel je nu op?quote:
Haha, waar je mee omgaat word je mee besmet! Toch heb ik dat zo ook wel ervaren,quote:Op vrijdag 16 maart 2012 09:15 schreef VKV het volgende:
[..]
Ja dat heb ik gemerkt toen ik voor langere periode fulltime aan de slag ging bij de post
Wat mij betreft wel.quote:Op maandag 19 maart 2012 22:25 schreef Poesopstokje het volgende:
Rechtbank fluit PostNL terug
Wat vinden jullie? Is dit een reden om iemand te ontslaan?
nee. Hij had er wel op aangesproken moeten worden dat dit niet de bedoeling is, maar hij deed wél zijn werk.quote:Op maandag 19 maart 2012 22:25 schreef Poesopstokje het volgende:
Wmb wel, als iemand op eigen houtje besluit zijn wijk op zondag weg te brengen is het wmb exit. Maar er kunnen natuurlijk verzachtende omstandigheden zijn.quote:Op maandag 19 maart 2012 22:25 schreef Poesopstokje het volgende:
Jij hebt je verzet tegen het niet uitbetalen van je uitloop ook maar opgegeven?quote:Op maandag 19 maart 2012 23:57 schreef ErwinRommel het volgende:
Ach, liever dat men in de vrije tijd op de zondag besteld dan dat men de boel in een container of sloot dumpt.
PostNL is zéér zeker g''en goede werkgever. Ook ik als chauffeur lever uren in terwijl de werkelijke uren hoger liggen.
Maar dat is een ander verhaal, wel steekt het me dat ik er per dag 1 uur op inlever. En straks met HUB nieuwegein wellicht 2 uur per dag, nog afgezien van de files. Misschien toch eens tijd om wat anders te zoeken.
dan ligt het misschien aan het moment van beginnen, ik ben in oktober begonnen en kreeg de eerste verhoging pas 1 januari een jaar later (15 maanden dus eigenlijk). Misschien voor Juli in dienst, in januari verhoging? Dat zou ook wel wat schlemielig zijn eigenlijk!quote:Op maandag 19 maart 2012 19:11 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Ik ben dan zeker een uitzondering...Ik ben in mei pas 1 jaar in dienst maar heb al verhoging gehad
Dan ben je al verder dan ik....ik kan inloggen, daar is alles mee gezegd!quote:Op dinsdag 20 maart 2012 15:11 schreef ellenatmars het volgende:
Kan iemand z'n nieuwe loonstrookje al zien op mijnpostnl? Bij mij werkt t allemaal nog niet. Krijg wel een overzicht te zien van m'n dossier, maar zodra ik ergens op klik doet t alsnog niks.
Ik had bundels van 10-15 cmquote:Op dinsdag 20 maart 2012 17:28 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
In bepaalde vakjes kon er niets meer bij tijdens het voorbereiden en sommige bundels moest ik zelfs in drieën verdelen.
Sowieso waren die bundels zo onstabiel als wat, door die kleine bijenkorfboekjes..
Ja belachelijk,quote:Op dinsdag 20 maart 2012 17:56 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Ik had bundels van 10-15 cmEn inderdaad superonstabiel.
Dt had ik ook, al was het bij mij een ontplofte bundel in mijn binnentas.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 17:58 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ja belachelijk,
ik had ook al mental images van postbezorgers en een ontplofte postbundel op straat.
Is bij mij ook gebeurdquote:Op dinsdag 20 maart 2012 17:58 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ja belachelijk,
ik had ook al mental images van postbezorgers en een ontplofte postbundel op straat.
Ik heb ook lekker staan stuntelen ja.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:04 schreef Selestha het volgende:
[..]
Is bij mij ook gebeurdAlles over de straat, ik kon opnieuw sorteren
Heb staan stuntelen als een beginner vandaag, vooral omdat ik mijn schoudertas vergeten was en de HaH ook al zo dik was
3 uur bezig geweest met 3 tassen
Tja, maar hoeveel ZDW-ers zullen er lid zijn van een vakbond. Gelukkig ben ik wel lid geworden, maar over het algemeen zullen het er niet veel zijn. Van welke bond ben jij trouwens lid? Zelf zit ik bij de BVPP (alhoewel ik twijfel of dit een goede keus was).quote:Op dinsdag 20 maart 2012 16:41 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik heb nog even mijn licht opgestoken bij de vakbond over wat PostNL nu precies met de zdw's van plan is. Dat de functie komt te vervallen en dat je straks de keuze krijgt tussen pbz worden voor max. 5 uur per week (lager salaris, met tijdelijke aanvulling) of werken op het CVL (max. de contracturen die je nu hebt, maar ws. minder, ws. lager loon, geen aanvulling) zal inmiddels bekend zijn.
De bonden hebben nog overleg hierover gehad met PostNL, maar die weigeren om met een fatsoenlijker aanbod te komen. Dus geen Sociaal Plan, geen Mobility, helemaal niks.
Mijn vraag aan de bond was dan ook of dat wel kon, een massa-ontslag laten plaatsvinden zonder enig sociaal plan, en zonder instemming van de bonden. Helaas kreeg ik op deze vraag niet echt een eenduidig ja of nee als antwoord, alleen de mededeling dat het zonder sociaal plan wel moeilijker wordt om het er door te krijgen, zeker via het UWV.
Het advies wat ik kreeg, en wat ik dan ook bij deze aan alle zdw's hier geef is niks tekenen, en het ontslag (via de bond) aanvechten.
Ja, ik ook. Ik weet eerlijk gezegd niet of de BVPP de beste keus is. Maar de enige andere alternatieven waren de onderling ernstig verdeelde Abvakabo/FNV en de CNV (bekend van mevrouw Inga Bakker, die nog voor de stakingen begonnen al riep dat strijden voor de postbode een zinloze zaak was). Nadeel van de BVPP is dat het maar een kleine bond is, met relatief weinig middelen. Voordeel is dat de mensen daar veel meer affiniteit met en kennis van postzaken hebben, omdat ze puur en alleen een postvakbond zijn. En middels de nieuwsbrieven en de website is meteen duidelijk wat ze doen voor de mensen, terwijl ik op de sites van Abvakabo en CNV maar moet raden wat ze voor ons doen.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:09 schreef TokenW het volgende:
[..]
Tja, maar hoeveel ZDW-ers zullen er lid zijn van een vakbond. Gelukkig ben ik wel lid geworden, maar over het algemeen zullen het er niet veel zijn. Van welke bond ben jij trouwens lid? Zelf zit ik bij de BVPP (alhoewel ik twijfel of dit een goede keus was).
In principe niet. Als je echter al een ontslagbrief hebt ontvangen ligt het echter wellicht anders.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:05 schreef Troeta het volgende:
Bedankt voor de info Kramerica.
Als ik nu lid van de bond word kost het me dan niks om het aan te vechten?
Die brief komt na beide aanbiedingen als je meteen in de eerste ronde zit pas 3 maanden voor sluiting. (11 juni gaan wij hier dicht en de brief kwam pas 17 maart binnen.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:18 schreef Troeta het volgende:
Nee, wij gaan pas in november dicht zover bekend is. Ik denk dat we over 2 maandjes die brieven krijgen.
Aanbod 1 voor mijn huidige contracturen PBZ-er worden met aanvulling tot het huidige salaris voor 10 maanden: afgewezenquote:Op dinsdag 20 maart 2012 22:16 schreef Troeta het volgende:
hmmm, wat voor brief bedoel jij nu dan? Heb ik iets gemist? Ik dacht dat de aanbiedingen die brief was namelijk.
Wat is jouw aanbod ondertussen? En wat ga je doen?
Bij mij ook, en nu nog wachten tot het op de rekening staat...maar ben bang dat dat morgen wordquote:Op woensdag 21 maart 2012 14:21 schreef Danx het volgende:
Salarisstrook staat inmiddels op mijnpostnl
Zozo, hebben ze bij postNL ookal ESS.quote:Op woensdag 21 maart 2012 15:16 schreef HetBrabandertje het volgende:
Hmm, mijn salarisstrookje staat nog niet op Mijn PostNL. Dan maar wachten tot ie morgen in de brievenbus valt.
Mibility doet niets voor zdw's. Overigens stelt zo'n ontslagvergoeding bij de kantonrechter voor een zdw ook niet veel voor, globaal is dat voor zdw's onder de 35 een half maandsalaris voor elk jaar dat je in dienst was, waarbij ook nog eens alleen naar contracturen wordt gekeken en niet naar meerwerk. Hier lopen veel zdw's rond die 25 a 30 uur per week draaien op een contract van 4 uur. Die worden straks ongelooflijk hard en diep in hun kont genaaid. Die worden dan weggestuurd met een fooi van zeg EUR 700 bruto. (zdw met een contract voor 4 uur, een uurloon van EUR 10 en 8 dienstjaren)quote:Op woensdag 21 maart 2012 12:43 schreef Troeta het volgende:
Joh, wist niet dat ze dan een ontslagbrief stuurden. Bizar!
Ik zou het zo raar vinden als dat zomaar kan he!
Succes ermee iig, over een paar maanden doe ik met je mee!
is er van PostNL of mobility ook helemaal niemand komen praten?
Van 4 tot 7, sjongejonge....
We krijgen ze nu ook nog per post toch? Ik hoop echt dat ze dit snel regelen, anders krijg ik problemen met het uwvquote:Op woensdag 21 maart 2012 15:43 schreef Peterselieman het volgende:
kwam net ook al een foutmelding tegen
Heb mijn salarisstrookje nog niet op de site gezien
Als het goed is wel. De helft van de tijd kom ik niet op de site, ik krijg dan de mededeling dat ik mij salesforce-administrator moet contacteren. Soms kom ik er ineens wel in, maar alles is leeg! Ze hebben mijn naam en mijn personeelsnummer, verder niks! De mappen in mijn personeelsdossier (ook die met "salaris") openen niet als ik er op klik.quote:Op woensdag 21 maart 2012 15:44 schreef Selestha het volgende:
[..]
We krijgen ze nu ook nog per post toch? Ik hoop echt dat ze dit snel regelen, anders krijg ik problemen met het uwv
er zijn nog 3 maanden iigquote:Op woensdag 21 maart 2012 15:44 schreef Selestha het volgende:
[..]
We krijgen ze nu ook nog per post toch? Ik hoop echt dat ze dit snel regelen, anders krijg ik problemen met het uwv
En hoe groot is jouw wijk? Je laat mensen expres langer op hun post wachten?quote:Op woensdag 21 maart 2012 15:27 schreef Selestha het volgende:
Fantastisch weer vandaag zeg, ik heb expres lang gedaan over mijn wijk
Als de zon schijnt...en je loopt er langer over (in je eigen tijd) wat maakt het dan uit....quote:Op woensdag 21 maart 2012 15:55 schreef koekwausss het volgende:
[..]
En hoe groot is jouw wijk? Je laat mensen expres langer op hun post wachten?
Dat weten zequote:Op woensdag 21 maart 2012 16:06 schreef Herfstblad het volgende:
Hier was ook weinig. 2 zakken. Normaal zijn er 's morgens al op woensdag en vrijdag, maar meestal ga ik vrij laat. Ga ik eens vroeg, zijn ze er nog niet.
Lieve schat, het is een woensdag, er is dus heel weinig post (1 halve zak) dan kan ik wel rustig aan doen, en mensen hoeven dan qua tijd niet langer op hun post te wachten.quote:Op woensdag 21 maart 2012 15:55 schreef koekwausss het volgende:
[..]
En hoe groot is jouw wijk? Je laat mensen expres langer op hun post wachten?
Je zei dat je expres lang over je wijk hebt gedaan.quote:Op woensdag 21 maart 2012 16:15 schreef Selestha het volgende:
[..]
Lieve schat, het is een woensdag, er is dus heel weinig post (1 halve zak) dan kan ik wel rustig aan doen, en mensen hoeven dan qua tijd niet langer op hun post te wachten.
Ja.. ''Lang'' in de context van een woensdag. Maar probeer het verder vooral niet te begrijpen.quote:Op woensdag 21 maart 2012 16:18 schreef koekwausss het volgende:
[..]
Je zei dat je expres lang over je wijk hebt gedaan.
Haha,ik denk het.quote:Op woensdag 21 maart 2012 16:15 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Dat weten ze
Ik ga normaal altijd vroeg en dan zijn ze er nog niet, ga ik een keer laat, zijn ze vroeg geweest...
Maar sinds deze week is het autobedrijf ingegaan volgens mij dus...
Als je expres lang over je wijk hebt gedaan op woensdag, krijgt men hem toch later dan normaal?quote:Op woensdag 21 maart 2012 16:19 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ja.. ''Lang'' in de context van een woensdag. Maar probeer het verder vooral niet te begrijpen.
Daarbij start ik mijn wijk altijd 2 uur eerder dan de rest.. Dus ze krijgen bij mij de post altijd vroeg.
Ja, wel 15 minuten later! Draaaamaaa! Ik heb gewoon relaxt mn wijk gelopen..quote:Op woensdag 21 maart 2012 16:21 schreef koekwausss het volgende:
[..]
Als je expres lang over je wijk hebt gedaan op woensdag, krijgt men hem toch later dan normaal?
Dat je expres mensen langer op hun post laat wachten.quote:Op woensdag 21 maart 2012 16:22 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ja, wel 15 minuten later! Draaaamaaa! Ik heb gewoon relaxt mn wijk gelopen..
Wat wil je nu eigenlijk zeggen?
Ok..quote:Op woensdag 21 maart 2012 16:24 schreef koekwausss het volgende:
[..]
Dat je expres mensen langer op hun post laat wachten.
Ja maar wel eerder dan op dinsdag, donderdag en zaterdag... Dus de meeste mensen zullen daar echt niet over klagen. Bovendien merken mensen dat meestal helemaal niet op, ze liggen niet als een waakhond achter de brievenbus met een klokje hoor. Als het nu uren was, maar dat bedoelde ze duidelijk niet.quote:Op woensdag 21 maart 2012 16:21 schreef koekwausss het volgende:
[..]
Als je expres lang over je wijk hebt gedaan op woensdag, krijgt men hem toch later dan normaal?
Nee, ik deed er een kwartier langer over totaal. Wat een gedoe om niks. Ik heb in 5 maanden nog nooit een klacht gehad over de bezorging, ter referentie.quote:Op woensdag 21 maart 2012 16:28 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Ja maar wel eerder dan op dinsdag, donderdag en zaterdag... Dus de meeste mensen zullen daar echt niet over klagen. Bovendien merken mensen dat meestal helemaal niet op, ze liggen niet als een waakhond achter de brievenbus met een klokje hoor. Als het nu uren was, maar dat bedoelde ze duidelijk niet.
Het maakt mij helemaal niet uit wat je collega's doen.quote:Op woensdag 21 maart 2012 16:26 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ok..
Even ter verduidelijking: hier worden PBZ'ers gewerfd met de boodschap dat je bijvoorbeeld thuis mag gaan lunchen met de kinderen tijdens je werk, als je maar vóór 1700 je post bezorgd hebt.
Die 15 minuten, maken dus geen reet uit. En mijn post is altijd bezorgd vóór 1400, dus meestal nog veel eerder dan de rest, aangezien mijn collega's in de wijk om 1300 beginnen.
Doe jij ook expres langer over je wijk?quote:Op woensdag 21 maart 2012 16:28 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Ja maar wel eerder dan op dinsdag, donderdag en zaterdag... Dus de meeste mensen zullen daar echt niet over klagen. Bovendien merken mensen dat meestal helemaal niet op, ze liggen niet als een waakhond achter de brievenbus met een klokje hoor. Als het nu uren was, maar dat bedoelde ze duidelijk niet.
Op de woensdag middag, is alles al bezorgd bij mij! Ik was al om 12.15 klaar (11 uur begonnen), doe toch niet zo moeilijk man. Nu ben ik er klaar mee hoor .quote:Op woensdag 21 maart 2012 16:30 schreef koekwausss het volgende:
[..]
Het maakt mij helemaal niet uit wat je collega's doen.
Jij geeft aan expres langer over je wijk te hebben gedaan. Jij wilt niet weten hoeveel opa's en oma's als een hond voor de brievenbus zitten te wachten op de woensdag middag.
ik komende zaterdag welquote:Op woensdag 21 maart 2012 16:30 schreef koekwausss het volgende:
[..]
Doe jij ook expres langer over je wijk?
Ik zal het je sterker vertellen. Mijn wijk staat er pas om 13.00 uur. Standaard begin ik zelf niet voor 13.30. (Wil mijn enige andere collega op depo niet tegen komen + eerst eten.) En daarna ga ik dus pas me wijk lopen.quote:Op woensdag 21 maart 2012 16:30 schreef koekwausss het volgende:
Doe jij ook expres langer over je wijk?
Heel goed, ze mogen trots op je zijn.quote:Op woensdag 21 maart 2012 16:34 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Ik zal het je sterker vertellen. Mijn wijk staat er pas om 13.00 uur. Standaard begin ik zelf niet voor 13.30. (Wil mijn enige andere collega op depo niet tegen komen + eerst eten.) En daarna ga ik dus pas me wijk lopen.
En inderdaad ik heb vandaag heerlijk van het zonnetje genoten. Geklets met buurtbewoners. Niet onder de slagbomen van de brug door gerend, maar gewoon rustig staan wachten en naar de bootjes gekeken.
Mijn post is ruim optijd, ik was binnen 2 uur klaar. En dat voor een wijk waar 2.10 minuten voor staat.
Ohja en ik ben na 4 maanden ook nog steeds klachtenloos.
Ik hoop op een contract verlenging straks. Dus dat zou mooi zijn.quote:Op woensdag 21 maart 2012 16:36 schreef koekwausss het volgende:
Heel goed, ze mogen trots op je zijn.
Precies, maar dat mag ook gewoon. Dat staat zelfs in de wervingsadvertenties, dat je als PBZ'er ook tijdens je werk pauze mag nemen om bijv. met de kinderen te lunchen als je maar vóór 5 uur bezorgd.quote:Op woensdag 21 maart 2012 16:46 schreef EdNoolk het volgende:
Als ik na het sorteren (van half 8 tot 11 à 12, soms 1 uur) nog een wijk weg moet brengen ga ik 9 van de 10 keer thuis ruim de tijd nemen om te lunchen en soms wil ik nog wel eens een tijd op de bank liggen. Natuurlijk alleen als de tijd dat toelaat en de post dus voor 5 uur in de bus ligt.
Ik weet dat het mag, daarom doe ik het ook. Dat vind ik ook één van de (weinige) fijne dingen aan dit werk; zelf een beetje je tijd invullen.quote:Op woensdag 21 maart 2012 16:47 schreef Selestha het volgende:
[..]
Precies, maar dat mag ook gewoon. Dat staat zelfs in de wervingsadvertenties, dat je als PBZ'er ook tijdens je werk pauze mag nemen om bijv. met de kinderen te lunchen als je maar vóór 5 uur bezorgd.
Dat zal toch wel, je hebt je praatje immers al klaar.quote:Op woensdag 21 maart 2012 16:38 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Ik hoop op een contract verlenging straks. Dus dat zou mooi zijn.
Volgens mij gaat het niet om praten, maar om gooien.quote:Op woensdag 21 maart 2012 16:57 schreef koekwausss het volgende:
Dat zal toch wel, je hebt je praatje immers al klaar.
Ik werk niet bij postnl.quote:Op woensdag 21 maart 2012 16:58 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het niet om praten, maar om gooien.
Mare wat doe jij voor werk binnen de postnl?
http://www.nu.nl/economie(...)bonussen-postnl.htmlquote:Kamer spreekt schande van bonussen PostNL
Laatste update: 21 maart 2012 13:01 info
DEN HAAG - Een meerderheid in de Tweede Kamer vindt het verwerpelijk dat de top van postbedrijf PostNL salarisverhogingen en bonussen ontvangt, terwijl het bedrijf tegelijk mensen ontslaat en pensioenen van werknemers wil versoberen.
Dat bleek woensdag tijdens een overleg over de postmarkt.
CDA-Tweede Kamerlid Ad Koppejan noemt het handelen van het bedrijf ''beschamend'' en riep partijgenoot en staatssecretaris Henk Bleker (Economische Zaken) op met de top van PostNL over de kwestie te spreken.
De bewindsman moet volgens Koppejan de bestuurders oproepen van de beloningen af te zien.
Bonussen
Begin deze maand werd bekend dat PostNL het basissalaris van bestuurders wil verhogen. Daarnaast zijn er voor bestuurders bonussen vanwege de verkoop van TNT Express aan UPS.
PVV-Tweede Kamerlid Jhim van Bemmel noemde de gang van zaken ''een schande, te gek voor woorden''. SP-Kamerlid Sharon Gesthuizen kwalificeerde die als ''schandalig''. Ook PvdA en GroenLinks hadden kritiek.
Bleker zei dat hij het onderwerp al in een gesprek met PostNL heeft aangekaart. ''Ik heb gezegd dat de handelwijze niet past in de situatie waarin het bedrijf en de sector verkeert. Ik heb het aangekaart, verder kunnen we niet gaan'', aldus de bewindsman.
Liberalisering
De postmarkt werd bijna drie jaar geleden volledig geliberaliseerd. De bedoeling was dat er een gezonde concurrentie zou optreden tussen meerdere bedrijven. Maar nadat SelektMail werd ingelijfd door Sandd en PostNL stopte met VSP, zijn op de markt slechts grote speler PostNL en kleine speler Sandd over.
Bleker erkent dat de liberalisering niet volgens verwachting is verlopen. ''Het is absoluut geen succes. Een teleurstellende uitkomst'', zei hij. Om te voorkomen dat Sandd volledig uit de markt wordt gedrukt en er slechts één dominante commerciële partij overblijft, gaat Bleker het toezicht op eventuele dumpprijzen verscherpen.
Of Bleker erdoor krijgt dat postbedrijven straks niet meer op maandag post hoeven te bezorgen, lijkt af te hangen van de PVV. De partij zei eerder daar niet in te willen meegaan.
Gelukkig kunnen ze ook niet meer doen.quote:Op woensdag 21 maart 2012 17:02 schreef lololo het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/economie(...)bonussen-postnl.html
En wederom wordt schande gesproken over allerhande gegraai en wederom komt de politiek niet verder dan tegen de betrokkenen zeggen:"We vinden het eigenlijk niet heel netjes hoor, wat jullie doen!".
Niet iedereen kan gooien. Hoe langer ik het doe, hoe meer ik er van overtuigd ben dat het een vak is.quote:Op woensdag 21 maart 2012 17:01 schreef koekwausss het volgende:
Ik werk niet bij postnl.
iedereen kan gooien, goed kunnen praten kom je een heel eind mee in het leven.
Dat kan wel, ze willen alleen niet. Ik vind het al heel wat dat er iemand durft toe te geven dat de liberalisering mislukt is overigens. Wie had dat ooit kunnen bedenken, dat een krimpende markt niet meerdere grote spelers zou kunnen onderhouden?quote:Op woensdag 21 maart 2012 17:04 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Gelukkig kunnen ze ook niet meer doen.
Post is voor mij heel belangrijk. Ik wacht altijd met smart, vooral op woensdagen.quote:Op woensdag 21 maart 2012 17:05 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Niet iedereen kan gooien. Hoe langer ik het doe, hoe meer ik er van overtuigd ben dat het een vak is.
Mare als je niet bij postnl werkt, wat doe je dan in dit topic? Verveel je je zo, of is post zo belangrijk voor je?
So what, als het er maar voor vijven in ligt tochquote:Op woensdag 21 maart 2012 16:18 schreef koekwausss het volgende:
[..]
Je zei dat je expres lang over je wijk hebt gedaan.
Als ze gewend zijn het om 1 uur te krijgen, lijkt mij dat logisch.quote:Op woensdag 21 maart 2012 17:25 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ach ja .. ik heb wel een keer iemand horen mopperen dat de post te laat was om 15.00 uur.
Het is ook maar wat mensen gewend zijn. Als je hem normaal om 12 uur krijgt maar dan ineens om 16u, dan ervaren mensen dat vaak als 'de post is te laat'.quote:Op woensdag 21 maart 2012 17:25 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ach ja .. ik heb wel een keer iemand horen mopperen dat de post te laat was om 15.00 uur.
Klopt, als je 2 uur eerder bent zeggen mensen daar veel vaker iets van dan 2 uur later.quote:Op woensdag 21 maart 2012 17:45 schreef HetBrabandertje het volgende:
Opvallend genoeg ben ik eigenlijk vooral aangesproken op de momenten dat ik juist vroeg was met de post. Toch maar gauw duidelijk gemaakt dat dat een eenmalige actie wasEn op de momenten dat je echt over vijven langs komt tref je weer niemand vreemd genoeg. Gelukkig maar, want je baalt op zo'n moment al genoeg dat je nog aan het werk bent.
Ik heb al een specilisatie. Maar in een vak dat door crisis geteisterd is. Dus voorlopig is post een goeie 3de carriere.quote:Op woensdag 21 maart 2012 17:19 schreef koekwausss het volgende:
Post is voor mij heel belangrijk. Ik wacht altijd met smart, vooral op woensdagen.
Ga jij je specialiseren in gooien?
Zo weinigquote:Op woensdag 21 maart 2012 15:25 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Mibility doet niets voor zdw's. Overigens stelt zo'n ontslagvergoeding bij de kantonrechter voor een zdw ook niet veel voor, globaal is dat voor zdw's onder de 35 een half maandsalaris voor elk jaar dat je in dienst was, waarbij ook nog eens alleen naar contracturen wordt gekeken en niet naar meerwerk. Hier lopen veel zdw's rond die 25 a 30 uur per week draaien op een contract van 4 uur. Die worden straks ongelooflijk hard en diep in hun kont genaaid. Die worden dan weggestuurd met een fooi van zeg EUR 700 bruto. (zdw met een contract voor 4 uur, een uurloon van EUR 10 en 8 dienstjaren)
@TokenW: Hou ons op de hoogte van wat de bond doet.
Een extra reden voor al die opa's om achter de brievenbus te gaan zitten wachten totdat de bezorgster langskomt.quote:Op donderdag 22 maart 2012 14:14 schreef Aardappel2610 het volgende:
Zojuist een brief gehad over de nieuwe bedrijfskleding. Het lijkt erop dat postbezorgers geen broeken meer gaan krijgen...![]()
Klopt. Maar vreemd genoeg krijgen chauffeurs van het autobedrijf wel broeken. Terwijl ik zou denken dat je al trappend op je fietsje meer broeken verslijt dan in de auto.quote:Op donderdag 22 maart 2012 14:14 schreef Aardappel2610 het volgende:
Zojuist een brief gehad over de nieuwe bedrijfskleding. Het lijkt erop dat postbezorgers geen broeken meer gaan krijgen...![]()
Ik, zaterdagbesteller, krijg alles hoorquote:Op donderdag 22 maart 2012 15:22 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Klopt. Maar vreemd genoeg krijgen chauffeurs van het autobedrijf wel broeken. Terwijl ik zou denken dat je al trappend op je fietsje meer broeken verslijt dan in de auto.
Maar zij moeten het dan wel weer zonder regenpak stellen. Dat chauffeurs die een bestelling lopen echter ook wel eens uit de auto moeten (je kan immers niet overal met je auto over het tuinpad tot de voordeur rijden) wordt even vergeten.
Karig pakketje. In de zomer zweet je je de pleuris in die polo's en in de winter vries je kapot. Moet je toch weer in je eigen kleding gaan lopen. Ik heb in elk geval nog snel een lading TNT-broeken en overhemden laten overkomen, en het kledinghok leeggerauscht voor een paar sweaters.
Zaterdagbestellers krijgen op de jas na helemaal niets meer, want die zijn er toch al uitgetrapt tegen de tijd dat de overige kledingstukken beschikbaar komen.
Die periodes zijn al wel bekend hoor, pak de studiegids er maar eens bij.quote:Op donderdag 22 maart 2012 15:37 schreef VKV het volgende:
Weet nog helemaal niet hoe t op school geregeld is met de planning van de hertentamens etc.
Morgen dus druk dagje voor me...quote:Op donderdag 22 maart 2012 17:23 schreef Anonymousz het volgende:
Half miljoen brieven donderdag niet bezorgd
Vandaag zullen inwoners in Amsterdam en omgeving deels of helemaal geen post ontvangen.
De oorzaak ligt in een stroomstoring vannacht in Amsterdam Sloterdijk waardoor ook het sorteercentrum brieven van PostNL is getroffen, dit laat PostNL donderdag weten.
Het streven is om de vertraagde post zoveel mogelijk vrijdag te bezorgen. Het gaat om circa 500.000 stuks post. De pakketbezorging in regio Amsterdam heeft geen hinder ondervonden van deze stroomstoring.
Een lange broek + afritsbroek krijg je al niet en mis ook een blouse wel lekker luchtig in de zomerquote:Op donderdag 22 maart 2012 15:22 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Klopt. Maar vreemd genoeg krijgen chauffeurs van het autobedrijf wel broeken. Terwijl ik zou denken dat je al trappend op je fietsje meer broeken verslijt dan in de auto.
Maar zij moeten het dan wel weer zonder regenpak stellen. Dat chauffeurs die een bestelling lopen echter ook wel eens uit de auto moeten (je kan immers niet overal met je auto over het tuinpad tot de voordeur rijden) wordt even vergeten.
Karig pakketje. In de zomer zweet je je de pleuris in die polo's en in de winter vries je kapot. Moet je toch weer in je eigen kleding gaan lopen. Ik heb in elk geval nog snel een lading TNT-broeken en overhemden laten overkomen, en het kledinghok leeggerauscht voor een paar sweaters.
Zaterdagbestellers krijgen op de jas na helemaal niets meer, want die zijn er toch al uitgetrapt tegen de tijd dat de overige kledingstukken beschikbaar komen.
Is de Donald Duck standaard op de donderdag?quote:
alleen zijn er veel collega s die regelmatig een uitloop tot na 6uur hebben,quote:Op woensdag 21 maart 2012 16:47 schreef Selestha het volgende:
[..]
Precies, maar dat mag ook gewoon. Dat staat zelfs in de wervingsadvertenties, dat je als PBZ'er ook tijdens je werk pauze mag nemen om bijv. met de kinderen te lunchen als je maar vóór 5 uur bezorgd.
DD moet op donderdag!quote:Op donderdag 22 maart 2012 21:31 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Is de Donald Duck standaard op de donderdag?
Ik heb ze namelijk ook weleens op zaterdag mee.
ja erg is dat,ochtendwijken hadden 15jr geleden soms al om 7:45uur de post(1e huizen)helaas is dat vergane glorie.quote:Op woensdag 21 maart 2012 17:25 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik heb ze regelmatig op zaterdag mee.quote:
Als dat hier regelmatig gebeurde zou ik toch echt een klacht indienen.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 11:23 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ik heb ze regelmatig op zaterdag mee.
Drie adressen en steeds dezelfde
quote:Op vrijdag 23 maart 2012 14:26 schreef koekwausss het volgende:
[..]
Heb je er vandaag weer expres extra lang over gedaan?
Lastig die medewerkers met een prive-leven.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 15:11 schreef Selestha het volgende:
en dat ik dan maar geen afspraken moet maken op een dal-dag
Ja écht, ik was best pissig hoor. Krijg nu zin om de volgende keer dat ik op een dal dag naar de dokter moet gewoon vrij te vragenquote:Op vrijdag 23 maart 2012 15:13 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Lastig die medewerkers met een prive-leven.
Gooien is echt een kunst.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 15:13 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Lastig die medewerkers met een prive-leven.
Ja, maar ik heb normaal dus één halve zakquote:Op vrijdag 23 maart 2012 15:46 schreef Herfstblad het volgende:
Ik vind 3 zakken niet veel voor een daldagIk had er ook 3 vandaag, op piekdagen 5-6. Collega had vandaag wel 6 zakken staan, zag ik.
Hier zijn de Donald Ducks en de enkele Grazia vandaag meegegaan.
Ik heb een elitebuurt, de basistijd is altijd een uur en 15 min voor mijn wijk. Dus ik had vanochtend 2 uur gerekend om zeker te zijn van mijn afspraak met de dokter, maar ja, met 3 zakken ben ik zo 2,5 uur bezig. Normaal bellen ze me als de post afwijkt, maar nu kwam ik er dus pas achter toen ik de post kwam halen.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 15:48 schreef EdNoolk het volgende:
Ik vind dat het aantal zakken zo weinig zegt... Met twee tassen voor een flatwijk ben ik hooguit een uur bezig terwijl ik bij een elitebuurtje zo twee uur kwijt ben.
Jij bent 2,5 uur bezig geweest omdat je er expres langer of hebt gedaan.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 15:51 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ik heb een elitebuurt, de basistijd is altijd een uur en 15 min voor mijn wijk. Dus ik had vanochtend 2 uur gerekend om zeker te zijn van mijn afspraak met de dokter, maar ja, met 3 zakken ben ik zo 2,5 uur bezig. Normaal bellen ze me als de post afwijkt, maar nu kwam ik er dus pas achter toen ik de post kwam halen.
Tuurlijk, ik wilde natuurlijk graag mijn afspraak bij de dokter afzeggen. Je zit zeker weer op je post te wachten?quote:Op vrijdag 23 maart 2012 15:52 schreef koekwausss het volgende:
[..]
Jij bent 2,5 uur bezig geweest omdat je er expres langer of hebt gedaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |