abonnement Unibet Coolblue
pi_109432103
Loop turner :)
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_109432352
Dank je wel!
A balanced diet is a cookie in each hand
  vrijdag 23 maart 2012 @ 16:42:15 #103
319308 Tink89
To live is to dance
pi_109433438
Of gewoon een veiligheidsspeld aan de ene kant doen en die dan binnendoor door de lus schuiven. Heb net precies hetzelfde gedaan :)
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_109433439
ooh dat stofje met die hertjes is cute!!!

Ik ga misschien mn jas weer oppakken van het weekend. Eens kijken of ik er nog iets van kan maken..
pi_109435983
Tink89, bedankt, dat was de oplossing nu de winkels al dicht waren! :)
A balanced diet is a cookie in each hand
pi_109442947
jurkje voor de kleuter :)



En even in close up: biesje en alle knoopjes met een ander kleurtje aangenaaid, de knoopsgaten hebben ook allemaal het kleurtje van de draad van de knoop, maar die zie je hier niet.

Heb gelijk wat stofjes voor mezelf gekocht, nu ben ik ook wel eens aan de beurt ;)
  vrijdag 23 maart 2012 @ 21:19:47 #107
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_109443659
Wat een heerlijk zomerjurkje, en wat een mooie kleuter heb je ook zeg!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_109445253
Leuk jurkje weer hoor MarMar!
En goed dat het toch gelukt is met de knoopsgaten :)

En wat oh-oh zegt. Je hebt echt een paar mooie dochters :Y
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_109445783
Ik heb gewoon "valsgespeeld" met die knoopsgaten, links kreeg ik steeds wel goed, en dan rechts wat achteruit zou moeten niet, dus heb de stof gewoon omgedraaid steeds en de kantjes afgehecht met de hand.
En thx O+ ze zijn lief ook nog! :)

Het elastiek onder in het jurkje heb ik trouwens ook met "de veiligheidsspeld techniek" gedaan :P
pi_109446096
Had je geprobeerd om de bovendraadspanning aan te passen voor die knoopsgaten? Dat helpt om ze in balans te krijgen zegmaar.
Ik maak altijd een paar proefjes met verschillende draadspanningen tot ik tevreden ben.

En het is geen valsspelen als niemand het kan zien hoor :P O-)
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_109451748
Vandaag een hangmat gemaakt om in te slapen. Ik moet er alleen nog muggengaas aan vast maken en dan kan ik heerlijk buiten slapen. 2 Jaar geleden had ik er ook al een eentje gemaakt maar daar zat geen muggengaas aan, hij was eigenlijk net te lang en mijn voeten lagen te ver omhoog. Dit keer dus een verbeterde versie gemaakt.
pi_109455309
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 22:06 schreef Mry het volgende:
Had je geprobeerd om de bovendraadspanning aan te passen voor die knoopsgaten? Dat helpt om ze in balans te krijgen zegmaar.
Ik maak altijd een paar proefjes met verschillende draadspanningen tot ik tevreden ben.

En het is geen valsspelen als niemand het kan zien hoor :P O-)
De onderdraad spanning heb ik aangepast, dan is er een extra gaatje in het steeltje van het spoelhuisje waar het draad door moet. Dat is op zich heel netjes gegaan allemaal :)
pi_109455317
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 00:19 schreef Miendientje het volgende:
Vandaag een hangmat gemaakt om in te slapen. Ik moet er alleen nog muggengaas aan vast maken en dan kan ik heerlijk buiten slapen. 2 Jaar geleden had ik er ook al een eentje gemaakt maar daar zat geen muggengaas aan, hij was eigenlijk net te lang en mijn voeten lagen te ver omhoog. Dit keer dus een verbeterde versie gemaakt.
Gaaf! Dat moet wel goed in elkaar zitten ook, foto?
pi_109458910
Hmm, ik was toch iets te voorbarig met mijn hangmat. Klein ontwerpfoutje waardoor er een naad is die in de breedte spanning krijgt waardoor hij gaat scheuren (is van dat dunne polyester dat een heleboel kan hebben, behalve bij stiksels). Eerst nog iets op verzinnen, ik denk dat ik ga proberen om er dwars op wat naadjes in ga naaien voor de stevigheid, iemand nog een ander idee?
pi_109460930
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 12:26 schreef Miendientje het volgende:
Hmm, ik was toch iets te voorbarig met mijn hangmat. Klein ontwerpfoutje waardoor er een naad is die in de breedte spanning krijgt waardoor hij gaat scheuren (is van dat dunne polyester dat een heleboel kan hebben, behalve bij stiksels). Eerst nog iets op verzinnen, ik denk dat ik ga proberen om er dwars op wat naadjes in ga naaien voor de stevigheid, iemand nog een ander idee?
Stroken stof hier en daar ter versteviging en dan dat ze dwars op de andere stof lopen?
pi_109510515
Yeah! Afgelopen vrijdag mijn eigen naaimachine binnengekregen :D (Deze http://www.neck.nl/bilder/image/101/480/8/78/978/101_421978.jpg)
Echt super lekkere machine! Veel mogelijkheden en werkt als een trein!

Heb dit weekend gewerkt aan een top, waar ik helaas in het patroon niet verder komt en zelfs mijn moeder mij niet kan helpen terwijl die heeeel wat patroontjes in haar leven gelezen en gemaakt heeft :P haha
Nu maar starten met een broek uit de KnipMode (http://www.knipmode.nl/media/2012/Maart/KNM_Hilco_NE_pag14_15.pdf middelste model), net de patroondelen overgenomen en klaargemaakt. Morgen stof knippen en verder maken :D

Twee weken geleden deze korte broek in elkaar gezet:

Zonder paspelzakken achterop.. Die lukte niet haha Maar ach, voor een eerste kledingstuk.. Best netjes toch??

@Marmar leuk jurkje!
pi_109520236
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 22:10 schreef Rimketje het volgende:
Yeah! Afgelopen vrijdag mijn eigen naaimachine binnengekregen :D (Deze http://www.neck.nl/bilder/image/101/480/8/78/978/101_421978.jpg)
Echt super lekkere machine! Veel mogelijkheden en werkt als een trein!

Heb dit weekend gewerkt aan een top, waar ik helaas in het patroon niet verder komt en zelfs mijn moeder mij niet kan helpen terwijl die heeeel wat patroontjes in haar leven gelezen en gemaakt heeft :P haha
Nu maar starten met een broek uit de KnipMode (http://www.knipmode.nl/media/2012/Maart/KNM_Hilco_NE_pag14_15.pdf middelste model), net de patroondelen overgenomen en klaargemaakt. Morgen stof knippen en verder maken :D

Twee weken geleden deze korte broek in elkaar gezet:
[ afbeelding ]
Zonder paspelzakken achterop.. Die lukte niet haha Maar ach, voor een eerste kledingstuk.. Best netjes toch??

@Marmar leuk jurkje!
Leuk broekje! Broeken durf ik nog niet zo goed aan te beginnen, ik draag ze eigenlijk ook amper, dat scheelt ;)
pi_109520318
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 22:10 schreef Rimketje het volgende:
Yeah! Afgelopen vrijdag mijn eigen naaimachine binnengekregen :D (Deze http://www.neck.nl/bilder/image/101/480/8/78/978/101_421978.jpg)
Echt super lekkere machine! Veel mogelijkheden en werkt als een trein!

Heb dit weekend gewerkt aan een top, waar ik helaas in het patroon niet verder komt en zelfs mijn moeder mij niet kan helpen terwijl die heeeel wat patroontjes in haar leven gelezen en gemaakt heeft :P haha
Nu maar starten met een broek uit de KnipMode (http://www.knipmode.nl/media/2012/Maart/KNM_Hilco_NE_pag14_15.pdf middelste model), net de patroondelen overgenomen en klaargemaakt. Morgen stof knippen en verder maken :D

Twee weken geleden deze korte broek in elkaar gezet:
[ afbeelding ]
Zonder paspelzakken achterop.. Die lukte niet haha Maar ach, voor een eerste kledingstuk.. Best netjes toch??

@Marmar leuk jurkje!
Leuk project, die lange broek! Op de pagina van knipmode lees ik dat je het beste stretchstof kunt gebruiken. Wat voor stof ga jij ervoor gebruiken?

Ook een leuke korte broek! Zit er eigenlijk ook een rits in?
.: Let epsilon be smaller than zero :.
pi_109520739
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 08:40 schreef MizzEnroe het volgende:

[..]

Leuk project, die lange broek! Op de pagina van knipmode lees ik dat je het beste stretchstof kunt gebruiken. Wat voor stof ga jij ervoor gebruiken?

Ook een leuke korte broek! Zit er eigenlijk ook een rits in?
Jup er zit een blinde rits in de zijkant..
Ik gebruik voor de broek uit de Knipmode een dikkere linnenstof.. Deminachtig.. Geen stretch.. Moet goedkomen Haha
pi_109521091
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 09:14 schreef Rimketje het volgende:

[..]

Jup er zit een blinde rits in de zijkant..
Ik gebruik voor de broek uit de Knipmode een dikkere linnenstof.. Deminachtig.. Geen stretch.. Moet goedkomen Haha
Ah, ik vroeg me al af hoe je erin wilde komen. ;)

Als je geen stretchstof gebruikt, zou ik tijdens het maken goed opletten dat je er wel in past. Ik heb namelijk eens gehad dat ik een catsuit genaaid had en er uiteindelijk niet in kwam. :D Ik heb toen zowel vóór als achter een blinde rits erin gezet. Lol. Toen kwam ik er wel in. Nu niet meer, maar dat heeft met teveel snoepen te maken.
.: Let epsilon be smaller than zero :.
  maandag 26 maart 2012 @ 09:47:14 #121
319308 Tink89
To live is to dance
pi_109521427
Precies, stretch staat er meestal niet voor niks, even opletten :)
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_109522470
Leuk broekje Rimketje!
Lijkt me niet gek dat passpelzakken nog niet lukken als het je eerste kledingstuk is :P
Ik vind het al knap dat je je meteen aan een blinde rits gewaagd hebt :Y
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
  maandag 26 maart 2012 @ 13:02:49 #123
351203 zouzomaarkunnen
zouzomaarkunnen
pi_109526780
Hoi allemaal, ik heb even een vraag voor jullie, deskundig advies is nodig ;)

Mijn dochtertje heeft een flink gat in haar broek gevallen, nu dacht ik er een leuk stofje achter te naaien. Maar is er een manier waardoor je geen naad over de pijp krijgt? Lijkt me niet hoor, maar wie weet hebben jullie nog een goeie tip! :)
  maandag 26 maart 2012 @ 13:16:18 #124
319308 Tink89
To live is to dance
pi_109527186
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 13:02 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Hoi allemaal, ik heb even een vraag voor jullie, deskundig advies is nodig ;)

Mijn dochtertje heeft een flink gat in haar broek gevallen, nu dacht ik er een leuk stofje achter te naaien. Maar is er een manier waardoor je geen naad over de pijp krijgt? Lijkt me niet hoor, maar wie weet hebben jullie nog een goeie tip! :)
Je hebt reparatiedoek (hier bijvoorbeeld: http://www.destoffenkraam.nl/reparatiedoek.html)

Xx
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 26 maart 2012 @ 13:41:06 #125
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_109528020
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 13:02 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Hoi allemaal, ik heb even een vraag voor jullie, deskundig advies is nodig ;)

Mijn dochtertje heeft een flink gat in haar broek gevallen, nu dacht ik er een leuk stofje achter te naaien. Maar is er een manier waardoor je geen naad over de pijp krijgt? Lijkt me niet hoor, maar wie weet hebben jullie nog een goeie tip! :)
Ik zou het met een leuke (sier)steek in een leuk kleurtje om het gat heen vastzetten :) Buitenbeennaad opentornen voor de nodige ruimte en daarna weer op het randje dichtnaaien.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')