Dat zei hij niet.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 22:32 schreef remlof het volgende:
Zozo, het CDA heeft dus een troef gespeeld: Als het resultaat van de Catshuisonderhandelingen ze niet aanstaat stapt De Jager op.
Hij ontkende het niet, dat was al frappant genoeg.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 22:33 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat zei hij niet.
Alhoewel het een opvallende uitspraak was, dat wel.
En dan?quote:Op dinsdag 27 maart 2012 22:34 schreef remlof het volgende:
[..]
Hij ontkende het niet, dat was al frappant genoeg.
Morgen staan de kranten hier vol mee, wat de druk alleen nog maar meer opvoert
Er mag ook wel wat meer druk op. Ze zitten al drie weken te praten, en er is nog niks. Zo moeilijk is het toch allemaal niet?quote:Op dinsdag 27 maart 2012 22:34 schreef remlof het volgende:
[..]
Hij ontkende het niet, dat was al frappant genoeg.
Morgen staan de kranten hier vol mee, wat de druk alleen nog maar meer opvoert
Omdat ik denk dat het aanblijven van dit kabinet Nederland en haar economie veel meer zal schaden.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 22:36 schreef eriksd het volgende:
[..]
En dan?
Dat heb ik nooit zo gesnapt aan jou en de PvdA in het algemeen. De markten mogen niet bang worden, dat kost geld. Toch vind je het fijn.
Nederland wordt aangekeken op de PVV omdat men in het buitenland de gedoogconstructie niet snapt. Toch doe je er alles aan het op een lijn te stellen.
Ben je nou bezig met partijpolitiek of het landsbelang?
Het zit vast denk ik. Jan-Kees, het CPB,CBS en het MinFin hebben echt zoveel capabele mensen werken: daar liggen alle mogelijke scenario's klaar. Dit had je in een halve week erdoor kunnen trappen.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 22:36 schreef ErikT het volgende:
[..]
Er mag ook wel wat meer druk op. Ze zitten al drie weken te praten, en er is nog niks. Zo moeilijk is het toch allemaal niet?
Hoezo dan? Weer een poging middels overheidsinvesteringen met geleend geld de tent weer aan de gang te krijgen?quote:Op dinsdag 27 maart 2012 22:38 schreef remlof het volgende:
[..]
Omdat ik denk dat het aanblijven van dit kabinet Nederland en haar economie veel meer zal schaden.
Omdat er met de dikke vinger in de pap van de PVV niet hervormd kan worden. Plus dat ze ons schade opleveren qua aanzien in het buitenland.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 22:40 schreef eriksd het volgende:
[..]
Hoezo dan? Weer een poging middels overheidsinvesteringen met geleend geld de tent weer aan de gang te krijgen?
Welke concrete plannen heb je nou voor ogen? De AOW werd door de PvdA geblokkeerd, zoals door Pechtold terecht opgemerkt. Dat is net zo hard populistisch.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 22:41 schreef remlof het volgende:
[..]
Omdat er met de dikke vinger in de pap van de PVV niet hervormd kan worden. Plus dat ze ons schade opleveren qua aanzien in het buitenland.
Daarom moeten die populisten zo snel mogelijk uit de regering.
Lijkt mij dat in dit geval de PVV gewoon direct betrokken is, dus daar hoor je mij ook geen moeilijk verhaal over afsteken.quote:En ja ze zitten officieel niet in de regering, maar ze drukken wel een zwaar stempel op het beleid. Waarom zitten ze er anders bij in het Catshuis?
De PvdA onder Samsom wil de AOW best op 67 jaar brengen.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 22:42 schreef eriksd het volgende:
[..]
Welke concrete plannen heb je nou voor ogen? De AOW werd door de PvdA geblokkeerd, zoals door Pechtold terecht opgemerkt. Dat is net zo hard populistisch.
De economie zeker niet.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 22:38 schreef remlof het volgende:
[..]
Omdat ik denk dat het aanblijven van dit kabinet Nederland en haar economie veel meer zal schaden.
Ik denk aan het landsbelang dus.
Daar hark je op de korte termijn geen 18 miljard mee bijeen. Hoe stond de PvdA ook al weer tegenover fiscalisering van de AOW?quote:Op dinsdag 27 maart 2012 22:43 schreef remlof het volgende:
[..]
De PvdA onder Samsom wil de AOW best op 67 jaar brengen.
Ik weet bijna zeker dat de export naar Oost-Eurpa geschaad wordt de invloed van die blonde xenofobe joker op het regeringsbeleid en z'n persoonlijke acties als dat meldpunt.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 22:43 schreef GSbrder het volgende:
[..]
De economie zeker niet.
Nederland schaden is persoonlijk.
En met Samsom-I vallen de Polen onze kersverse premier vol dankbaarheid om de schouders, ook al blijft het populisme onwenselijke geluiden toeteren; zolang de premier zich distantieert is alles oké?quote:Op dinsdag 27 maart 2012 22:46 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik weet bijna zeker dat de export naar Oost-Eurpa geschaad wordt de invloed van die blonde xenofobe joker op het regeringsbeleid en z'n persoonlijke acties als dat meldpunt.
Maar mocht je twijfelen, zoek de cijfers erbij.
Fiscalisering van de AOW lijkt mij ook een onzalig idee. Ik vind de AOW een recht dat je moet opbouwen met het aantal jaren dat je gewerkt hebt. Maar het zou in EU-verband moeten, zodat mensen zoals ik die jaren in het buitenland hebben gewerkt geen AOW-gat hebben.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 22:45 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Daar hark je op de korte termijn geen 18 miljard mee bijeen. Hoe stond de PvdA ook al weer tegenover fiscalisering van de AOW?
Die is door dit kabinet ingevoerd. Zij het verkapt.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 22:45 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Daar hark je op de korte termijn geen 18 miljard mee bijeen. Hoe stond de PvdA ook al weer tegenover fiscalisering van de AOW?
Ook Rutte zal zich nu wel moeten distantiëren van het MOE-meldpunt, nu het parlement er met grote meerderheid afstand van heeft genomen.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 22:48 schreef GSbrder het volgende:
[..]
En met Samsom-I vallen de Polen onze kersverse premier vol dankbaarheid om de schouders, ook al blijft het populisme onwenselijke geluiden toeteren; zolang de premier zich distantieert is alles oké?
Waar, maar dat geld dan ook voor Polen die in Nederland werken.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 22:49 schreef remlof het volgende:
[..]
Fiscalisering van de AOW lijkt mij ook een onzalig idee. Ik vind de AOW een recht dat je moet opbouwen met het aantal jaren dat je gewerkt hebt. Maar het zou in EU-verband moeten, zodat mensen zoals ik die jaren in het buitenland hebben gewerkt geen AOW-gat hebben.
Rutte lacht en Rutte wacht. Hij moet echt helemaal niets.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 22:51 schreef remlof het volgende:
[..]
Ook Rutte zal zich nu wel moeten distantiëren van het MOE-meldpunt, nu het parlement er met grote meerderheid afstand van heeft genomen.
Klopt. AOW en pensioenen moeten imho dan ook Europees geregeld worden.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 22:51 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
Waar, maar dat geld dan ook voor Polen die in Nederland werken.
Onwerkbaar.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 22:49 schreef remlof het volgende:
[..]
Fiscalisering van de AOW lijkt mij ook een onzalig idee. Ik vind de AOW een recht dat je moet opbouwen met het aantal jaren dat je gewerkt hebt. Maar het zou in EU-verband moeten, zodat mensen zoals ik die jaren in het buitenland hebben gewerkt geen AOW-gat hebben.
Hoe meer ie lacht en hoe meer ie niets doet hoe belachelijker hij zich maakt.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 22:52 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
Rutte lacht en Rutte wacht. Hij moet echt helemaal niets.
Waarom? Omdat het jou gunstig uitkomt?quote:Op dinsdag 27 maart 2012 22:49 schreef remlof het volgende:
[..]
Wat stel je voor als alternatief?quote:Op dinsdag 27 maart 2012 22:55 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Waarom? Omdat het jou gunstig uitkomt?
Het systeem van AOW is schieten met hagel. Je hoeft niet zielig te zijn, geen indicatie dat je het nodig hebt om te overleven, nee, mensen met een afbetaald huis van 5 ton, 2 ton aan spaargeld en een uitgebreide eindloonregeling komen net zo hard in aanmerking als een failliete ondernemer. Is dat nu slimme solidariteit?
Onhaalbaar.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 22:52 schreef remlof het volgende:
[..]
Klopt. AOW en pensioenen moeten imho dan ook Europees geregeld worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |