Qt is een library die je een API geeft om cross-platform (mobiel, linux, windows, OS X, ...) GUIs te ontwikkelen (andere I/O is ook supported). Andere libraries zijn er natuurlijk ook, bv. linux' X11 API, de Windows API, Java Swing, enzovoorts; sommige zijn beschikbaar voor C, anderen niet.quote:Op maandag 6 augustus 2012 20:05 schreef thenxero het volgende:
[..]
Dat snap ik niet helemaal. Ik dacht dat je in C++ dan die GUI moest programmeren. Hoe zit dat dan?
Heeft niet veel met de taal te maken.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 20:11 schreef thenxero het volgende:
Ik zit nu te klooien met C#. Daar kan je ook vrij makkelijk windowtjes oproepen met wat text en knoppen erin.
Ik wil binnenkort een keertje vraag 11 van PE aanpakken:quote:
Daarvoor moet ik dus een matrix gaan laden. Heb er een beetje op gegoogled, maar er zijn zoveel mogelijkheden met fstream dat ik er niet echt uitkom. Maar heb eerlijk gezegd ook nog niet echt mijn best gedaan.quote:What is the greatest product of four adjacent numbers on the same straight line in the 20 by 20 grid? [grid van getallen]
Zei ik toch?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 21:14 schreef thenxero het volgende:
Volgens mij werkt ie wel gewoon goed.
edit: briljant programma!! Je kan er direct mee aan de slag. Precies wat ik zocht!
Als je je verveelt, kan je altijd op zoek gaan Herb Sutter's Exceptional C++ (en vervolg), waarin vraagstukken staan voor C++-programmeurs. Het is geen goedkoop boek, maar als je er geen problemen mee hebt, zijn er online ook pdf-versies te vinden. Sommige stukjes zijn een beetje verouderd door C++11, maar het overgrote deel is nog steeds erg nuttig.quote:
Mijn 'oplossing':quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 20:42 schreef thenxero het volgende:
[..]
Ik wil binnenkort een keertje vraag 11 van PE aanpakken:
[..]
Daarvoor moet ik dus een matrix gaan laden. Heb er een beetje op gegoogled, maar er zijn zoveel mogelijkheden met fstream dat ik er niet echt uitkom. Maar heb eerlijk gezegd ook nog niet echt mijn best gedaan.
| 1 2 3 4 | unsigned matrix[20][20] = { { 8, 2, 22, 97, 38, 15, 0, 40, 0, 75, 4, 5, 7, 78, 52, 12, 50, 77, 91, 8}, [...] }; |
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Slechts diegene mag slopen die iets beters kan bouwen."
quote:Op woensdag 8 augustus 2012 15:59 schreef GS42 het volgende:
[..]
Mijn 'oplossing':
[ code verwijderd ]
Dit vond ik minder werk dan de getallen opslaan in een bestand en die daarna inladen. Nooit te moeilijk denken.En heb je dan handmatig overal komma's gezet? (Dat is wel takkenwerk)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik wou sowieso nog leren hoe ik een matrix moet laten omdat ik dat later nog wil gebruiken, dus dit was een mooi moment om het alvast te leren. Het is me ondertussen gelukt om de matrix te laden, ik krijg alleen nog het foute antwoord.
Ha, nee joh. Gewoon find/replace en de spaties vervangen door een komma en een spatie.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 16:37 schreef thenxero het volgende:
[..]
En heb je dan handmatig overal komma's gezet? (Dat is wel takkenwerk)
Ah, dan doe je het netter dan ik.quote:Ik wou sowieso nog leren hoe ik een matrix moet laten omdat ik dat later nog wil gebruiken, dus dit was een mooi moment om het alvast te leren. Het is me ondertussen gelukt om de matrix te laden, ik krijg alleen nog het foute antwoord .
Ik was vergeten dat diagonaal ook van linksonder naar rechtsboven kan zijnquote:Op woensdag 8 augustus 2012 16:37 schreef thenxero het volgende:
[..]
Het is me ondertussen gelukt om de matrix te laden, ik krijg alleen nog het foute antwoord.
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 | #include <iostream> #include <vector> using namespace std; int main() { vector<int> a; a.push_back(1); a.push_back(2); a.push_back(3); a.push_back(4); a.push_back(5); a.push_back(6); int size = a.size(); a.clear(); for(int i=0; i<size; i++) { a.push_back(0); } a.clear(); a.push_back(55); a.push_back(66); cout << a[0] << " " << a[1] << " " << a[2] << " " << a[3] << " " << a[4] << " " << a[5]; return 0; } |
| 1 | fill(a.begin(), a.end(), 0); |
| 1 | cout << a[0] << " " << a[1] << " " << a[2] << " " << a[3] << " " << a[4] << " " << a[5]; |
Ik krijg als outputquote:Op woensdag 8 augustus 2012 21:41 schreef GS42 het volgende:
[ code verwijderd ]
Je leest hier voorbij de grenzen van de vector. In je voorbeeld heeft a op dit moment maar 2 waarden, namelijk 55 en 66. Dus verder dan a[1] ( < a.size() ) mag je niet lezen.
En verder lijkt je code prima: met vector.clear() maak je de vector helemaal leeg.
| 1 | 55 66 0 0 0 0 |
Met verwijderen bedoel ik dat het niet meer bestaat. Dus dat ik weer opnieuw kan zeggen:quote:Op woensdag 8 augustus 2012 21:41 schreef thabit het volgende:
Je kan zoiets doen:
[ code verwijderd ]
Maar 't is me niet geheel duidelijk wat je met verwijderen bedoelt.
| 1 | vector<int> a; |
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |