SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op donderdag 17 maart 2011 23:52 schreef BigSmurf het volgende:
De meesten die hier regelmatig posten dragen dry denim, oftewel denim wat onbewerkt is. Er zit geen wassing overheen, en door de broek heel lang te dragen en niet te wassen (pas na een hele tijd) creëer je zelf de slijtage, waardoor je dus een eigen "wassing" creëert.
De meeste dry's hebben echter al wel een proces achter de rug om de krimp eruit te krijgen. Dit noemt men sanforized denim. Van deze broeken koop je over het algemeen een waistmaat die TTS (True To Size) is, of die 1 of zelfs 2 maten kleiner is, omdat sommige merken enorm uitlopen, en qua inseam (lengte) ook TTS of 1 maat langer (voor eventuele "rest"krimp of omdat je expres een omslag/cuff wil maken).
Mooi voorbeeld hiervan is APC, mensen kopen die soms zo smal qua waist dat de bovenste knoop niet eens dicht kan. Na een paar dagen/weken dragen lopen ze dan enorm uit, soms wel 2 - 3 waistmaten. Andere merken lopen weer minder uit, maar dry's doen dat over het algemeen altijd wel.
De broeken die te groot gekocht worden zijn unsanforized en worden over het algemeen shrink to fit genoemd, Levi heeft zelfs een hele STF lijn. Deze zijn helemaal niet bewerkt, ook niet één keer gewassen, waardoor ze bij de eerste keer wassen enorm krimpen, 2 - 3 maten is geen uitzondering. Door deze bij aankoop te "soaken" haal je de krimp eruit, dit kan door ze gewoon in een wasbak met warm water te leggen voor een tijdje, maar ook door met de broek aan in bad te gaan zitten en hem dan rond je lichaam te laten krimpen.
Even in een notendop wat jeans-informatie.
Projecten per 25-02-2012!
Ali_Ilegali - Edwin ED-67, Samurai S5000GX-K Wind, Momotaro X N&F, Red Cloud S400, Oldblue Co. 23oz
Atta-boy - APC Petit Standard, Samurai S5000VX
BigSmurf - Momotaro 0201, ALD Prescott Broken Twill, Nudie Even Steven Dry Grey,
Blaxje - N&F WeirdGuy Selvedge Chino, A.P.C New Standard, Nudie Thin Finn Dry Selvedge, Nudie Thin Finn Dry Black Coated
Bobr - ALD Prescott Broken Twill
Bokkepoot - , ALD Prescott Broken Twill, Samurai S5000GX-M Water, Nudie Regular Ralf Dry Selvedge , Roy RS2 , Nudie Even Steven Dry Grey , Nudie Straight Sven Dry Black Selvage , Nudie Lab Neo , Diesel denim jacket.
Brummi3_NL - Momotaro 0701, ALD Frontier BB, Nudie Lab 16 BB, Thin Finn Dry Grey Coated.
Cpt. - A.P.C. New Standard
DeGrote - Denham Skin VJS, Indigofera Ryman Unwashed Shirt
don-diablo - Momotaro 0201, Nudie Average Joe Dry Red Selvage
DutchErrorist - Levi 501 STF, en meer STF's!
Ditty - Nudie Tight Long John denim stretch
Gaijin - Nudie Slim Jim Organic Dry Dark.
JopJuh - Tellason 15.5 oz Kuroki Denim.
Kasanova_ - N&F Slim Guy Nep Selvage, Nudie Grim Tim Red Selvage.
M1stral - Momotaro 0201, 0701, 0702 en G007.
Neraice - Nudie Slim Jim Organic Dry Embu.
Nezhi - Nudie Slim Jim Organic Dry Dark.
One_conundrum - Red Cloud S400 17oz.
Patroon - Nudie Average Joe Dry Dirt Organic, Nudie Slim Jim Dry Black Coated
SatanicWarrior - Pace P-006 Dry Selvage, Nudie Average Joe Dry Selvage, Nudie Grim Tim Dry Stretch Selvage.
Sinji - Samurai 710xx
T_Fluff - Edwin Nashville, ALD Frontier en Artist Denim
ThePlaneteer - Edwin Nashville , Edwin ED-47 Rainbow selvage
Zwartemarktplaats: Denhram Grade Virgin Regular, Nudie Jeans Slim Jim Dry Organic Ecru Embo, Cheap Monday premium tight selvedge , Cheap Monday Autobahn Straight Selvedge, H&M Sliq Unwashed, Levis 504.
xSanjay - Nudie Thin Finn Dry Liquid Indigo, Naked & Famous Natural Indigo.
RinkeNL - LVC 67 505, Samurai S710XX
• Denim archive
• Denim care by indigofan
• Denim terminology by styleforum
• Getting the vintage look
• Superdenim encyclopedia by superfuture
• The denim design lab kit
• What is the difference between a $5 and a $500 pair of denim jeans?
Jean and Top Designers.
[ Bericht 0% gewijzigd door bokkepoot op 13-03-2012 13:08:48 ]Als ook van de sarcastische opmerkingen
quote:Op zondag 11 maart 2012 22:32 schreef Ali_Ilegali het volgende:
Met 21/23oz is het al wennen eerste 2/3 weken. Bijv met poepen moet je gewoon je broek uittrekken omdat het nog zo stug is
Als ik geen 0702 had, dan nog niet... Ik vind die Momotaro niet mooi (één van de weinigen overigens...). Komt vooral door de kleur van de chainstitch en de selvage ID.quote:Op zondag 11 maart 2012 22:51 schreef Atta-boy het volgende:
http://lacebag.nl/forum/viewtopic.php?f=62&t=28617
Miss wat voor de mensen hier
Gast...quote:Op zondag 11 maart 2012 22:32 schreef Ali_Ilegali het volgende:
Met 21/23oz is het al wennen eerste 2/3 weken. Bijv met poepen moet je gewoon je broek uittrekken omdat het nog zo stug is
Een grote gimmick is het.quote:Op zondag 11 maart 2012 22:32 schreef Ali_Ilegali het volgende:
http://www.rawrdenim.com/(...)ous-32-oz-raw-denim/
Dit is gewoon te robotachtigDat duurt echt minimaal een maand voordat je daaraan wen.
Lucky is een rits
Ik vind dat persoonlijk wel meevallen. Is echt geen verkeerde kleur en die chaibstitch valt ook wel mee. Model is alleen erg wijd.quote:Op zondag 11 maart 2012 22:55 schreef M1stral het volgende:
[..]
Als ik geen 0702 had, dan nog niet... Ik vind die Momotaro niet mooi (één van de weinigen overigens...). Komt vooral door de kleur van de chainstitch en de selvage ID.
Ik ook..Alleen jammer dat de 702 veel donker is..Want donkerder is beterquote:Op maandag 12 maart 2012 15:05 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Ik vind dat persoonlijk wel meevallen. Is echt geen verkeerde kleur en die chaibstitch valt ook wel mee. Model is alleen erg wijd.
Toch blijft 150 euro voor zo´n broek geen geldquote:Op zondag 11 maart 2012 22:51 schreef Atta-boy het volgende:
http://lacebag.nl/forum/viewtopic.php?f=62&t=28617
Miss wat voor de mensen hier
Welkom.quote:Op maandag 12 maart 2012 20:17 schreef Puzzles2 het volgende:
He allemaal,
ben nieuw hier en val meteen even met de deur in huis. Ik draag sinds oktober een Edwin ED-39, deze heeft al sinds een tijdje een hele glimmende gloed bij de bovenbenen. Dit voelt ook een beetje vettig aan.
Kan ik hem zonder verdere gevolgen een soak geven om dit kwijt te raken?
Thanks!
Je shirt mag dan denim zijn, het is en blijft een jeans topic hoor.quote:Op maandag 12 maart 2012 22:58 schreef DeGrote het volgende:
@bok, wil je mijn Indigofera Ryman Unwashed Shirt nog ff toevoegen in de TT? thnx!
die van bok staat er ook tussen he?! :pquote:Op maandag 12 maart 2012 23:14 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Je shirt mag dan denim zijn, het is en blijft een jeans topic hoor.
Hee bok, dat kan niet he, die Nudie Lab en je denim jacket in de jeanslijst!quote:Op maandag 12 maart 2012 23:17 schreef DeGrote het volgende:
[..]
die van bok staat er ook tussen he?! :p
Donequote:Op maandag 12 maart 2012 22:58 schreef DeGrote het volgende:
@bok, wil je mijn Indigofera Ryman Unwashed Shirt nog ff toevoegen in de TT? thnx!
Zou je mijn Nudie Tight Long John denim stretch ook in de OP willen zetten?quote:Op dinsdag 13 maart 2012 06:16 schreef bokkepoot het volgende:
Anders is mijn lijstje ook zo kaal he
[..]
Done
(Y)quote:Op dinsdag 13 maart 2012 06:16 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Done
Stel je niet aan man, je hebt de meeste broeken in je kast van allemaal zowat.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 06:16 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Done
Donequote:Op dinsdag 13 maart 2012 08:46 schreef Ditty het volgende:
[..]
Zou je mijn Nudie Tight Long John denim stretch ook in de OP willen zetten?
Tsja..Maar dan nog. Vergeleken met wat sommigen met Sufu of Mynudies hebben..Heb ik niks.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 12:07 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Stel je niet aan man, je hebt de meeste broeken in je kast van allemaal zowat.
Ik zit er trouwens over te twijfelen om m'n ALD te laten taperen, omdat ik hem vanwege de relatief wijde pijpen steeds minder draag. Iemand een idee wat dat kost? En ik neem aan dat je het dan aan de inseam moet laten doen, gezien de selvage?
Blue in greenquote:Op dinsdag 13 maart 2012 13:14 schreef Stansfield het volgende:
In Juni ga ik een weekje naar New York. Dus nu ben ik even alles aan het verzamelen wat ik wil bezoeken en jeanswinkels horen daar uiteraard bij. Dus iemand tips?
True, maar op FOK! wel.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 13:12 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Tsja..Maar dan nog. Vergeleken met wat sommigen met Sufu of Mynudies hebben..Heb ik niks.
En daar heb ik geen idee mee..Alleen 2 tips.
1. Zorg dat je duidelijk communiceert met je "vermaker" je zou niet de eerste zijn die het laat verneuken doordat die persoon zijn ideeën erover gooit
2. Zorg dat ie hem niet wast
BIG, verder weet ik het niet uit m'n hoofd.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 13:14 schreef Stansfield het volgende:
In Juni ga ik een weekje naar New York. Dus nu ben ik even alles aan het verzamelen wat ik wil bezoeken en jeanswinkels horen daar uiteraard bij. Dus iemand tips?
100 euro, veel te duur dus. Nu moet je je ald wel zo houden.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 12:07 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Ik zit er trouwens over te twijfelen om m'n ALD te laten taperen, omdat ik hem vanwege de relatief wijde pijpen steeds minder draag. Iemand een idee wat dat kost? En ik neem aan dat je het dan aan de inseam moet laten doen, gezien de selvage?
Een vriend van mij heeft zijn jeans bij een Turkse vakman gebracht, koste hem maar een tientje. Echt heel mooi getaperd, maar dat ging echter wel om een prewashed jeans.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 12:07 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Wie heeft er hier trouwens de meeste raw denim?quote:Op dinsdag 13 maart 2012 13:12 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Done
[..]
Tsja..Maar dan nog. Vergeleken met wat sommigen met Sufu of Mynudies hebben..Heb ik niks.
En daar heb ik geen idee mee..Alleen 2 tips.
1. Zorg dat je duidelijk communiceert met je "vermaker" je zou niet de eerste zijn die het laat verneuken doordat die persoon zijn ideeën erover gooit
2. Zorg dat ie hem niet wast
10 stuks hierquote:Op dinsdag 13 maart 2012 23:05 schreef M1stral het volgende:
[..]
Wie heeft er hier trouwens de meeste raw denim?
Ik denk toch dat het tussen Bok en mij gaat eerlijk gezegd,
Ja, die Brummie had van een 0701 maar gewoon direct een Skinny Guy gemaakt, met zijn full leg taper. Wat zonde zeg... Tenminste, ik vond het niet zo'n geslaagd resultaat.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 13:34 schreef don-diablo het volgende:
[..]
100 euro, veel te duur dus. Nu moet je je ald wel zo houden.
Volgens mij had brummie een van z'n broeken laten doen om meer tapered te krijgen. Was iig iemand uit de op lijst.
Ik wil geen skinny, gewoon een mooie taper. Zonde om hem in de kast te laten hangen omdat ik de pijpen te wijd vindt naar m'n smaak.quote:Op woensdag 14 maart 2012 00:06 schreef M1stral het volgende:
[..]
Ja, die Brummie had van een 0701 maar gewoon direct een Skinny Guy gemaakt, met zijn full leg taper. Wat zonde zeg... Tenminste, ik vond het niet zo'n geslaagd resultaat.
14 stuks hierquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |