waarom dan niet kiezen voor een studie waar je wel voor kan motiveren? geneeskunde is een best zware studie die idd je volle vermogen nodig heeft. Heb je naast je medicatie ook nog andere therapie?quote:Op zaterdag 31 maart 2012 11:17 schreef kingtoppie het volgende:
[..]Sorry
Ehm, 2 jaar geleden kreeg geslaagd voor de havo, daarna heb ik 6 maanden op de hogeschool gezeten in utrecht... In die tijd is er een vriend van me voor de trein gesprongen.
Toen ben ik ermee gekapt omdat ik de studie niet leuk vond. Nu ben ik bezig met vwo zodat ik ingeloot kan worden voor geneeskunde (hoewel ik me daar eigenlijk ook niet echt voor kan motiveren maargoed)
Na de eerste paar maanden school heb ik mezelf over de drempel gezet om naar de dokter te gaan die stuurde me door naar de psychiater en die schrijft dus ''venlafaxine'' voor.
Zie post 244.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 11:23 schreef Re het volgende:
[..]
waarom dan niet kiezen voor een studie waar je wel voor kan motiveren? geneeskunde is een best zware studie die idd je volle vermogen nodig heeft. Heb je naast je medicatie ook nog andere therapie?
Welcome to my world.quote:Op maandag 2 april 2012 01:08 schreef patrickpsv het volgende:
Ik heb de laatste tijd veel gewerkt aan mijn uiterlijk en het sporten en daarnaast aan mijn toekomst in verband met studie. Op deze gebieden heb ik wel vooruitgang geboekt, al heb ik niet de indruk dat de dingen zijn die me uiteindelijk gelukkig gaan maken.
Ik vind dat je niet verkeerd bezig bent.quote:Op maandag 2 april 2012 01:08 schreef patrickpsv het volgende:
Even een update van mijn kant, voor zover dat kan, want veel vooruitgang is er nog niet. Sterker nog, het word erger naar mijn idee, steeds moeilijker. Ik weet niet welke volgende stap ik moet zetten, en hoe ik verder moet gaan. Ik probeer aan mezelf te werken en me te focussen op positieve dingen, maar uiteindelijk zit ik toch elke dag in dezelfde cirkel rond te draaien.
Ik heb een sociale impuls nodig, want 2 jaar zonder vrienden of uberhaupt goede contacten is een heel slecht teken. Ik weet zo ongeveer bijna niet meer wat het woordje vrienden inhoud. Ik weet ook niet meer hoe het is om regelmatig met iemand leuke dingen te doen en af te spreken. Ik wil zoveel dingen doen, maar daar heb ik gewoon weg weer sociale contacten voor nodig.
Ik heb de laatste tijd veel gewerkt aan mijn uiterlijk en het sporten en daarnaast aan mijn toekomst in verband met studie. Op deze gebieden heb ik wel vooruitgang geboekt, al heb ik niet de indruk dat de dingen zijn die me uiteindelijk gelukkig gaan maken.
Over had contact met meiden zal ik het niet eens hebben, eerst maar eens vooruitgang op andere sociale gebieden.
Op de momenten dat ik toevallig een dagje ergens naartoe ben en het gezellig is, blijkt ik sociaal eigenlijk niet eens heel slecht ben, maar zodra ik dan thuis kom, zit ik meteen weer in mijn isolement.
Ik heb nog steeds mijn internetpsycholoog die telkens met hele nuttige teksten weet te komen, maar ik doe er telkens niks mee. Ik ben lusteloos, moedeloos en zit vaak ook vol met angst en onzekerheid, om alles maar even heel negatief op te noemen. Ik weet gewoon niet waar te beginnen.
Ik weet wel dat hoe langer dit doordat, hoe meer ik me aan mezelf ga irriteren en hoe meer ik gevoel krijg het ermee gehad te hebben. Dingen ondernemen, positief blijven, een goede uitstraling hebben, het lukt allemaal gewoon niet zolang ik geen nieuwe positieve ervaring ofzo krijg.
Ik probeer inderdaad op bepaalde gebieden vooruitgang te boeken, maar het gaat allemaal enorm traag en tegenslagen komen dubbel zo hard aan. Ik zou zo'n topic wel eens kunnen bekijken ja, maar ik ben niet echt op zoek naar zo'n meet, ik ben sowieso al een beetje aan het proberen mensen te ontmoeten via internet.quote:Op maandag 2 april 2012 01:20 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Welcome to my world.
Heel goed dat je toch aan het één en ander probeert te werken![]()
Voor sociale contacten zou je eens een kijkje kunnen nemen bij de "sociale contacten" topics die in dit subforum lopen
Ja, ik heb dat advies nu zo vaak gekregen dat ik heb besloten die stap toch te gaan maken deze week, hoe moeilijk ik het ook vind, dan heb ik het in ieder geval geprobeerd.quote:Ik vind dat je niet verkeerd bezig bent.
Misschien dat het wel handig is om een real life psych te nemen ipv een internetpsych. Daarmee kan je misschien ook kijken naar hoe je de dingen kunt gaan toepassen in je leven ipv het alleen te lezen en het goede ideeen te vinden.
dat zou inderdaad best zo kunnen zien, ik heb altijd gedacht zonder te kunnen, maar vandaag toch maar besloten mijn eigenwijsheid opzij te zetten, ik heb er wel vaker naast gezeten helaas.quote:@patrick: ik denk wat Murmeli zegt dat een real life psych misschien toch meerwaarde voor je kan hebben. Sommige dingen zijn gewoon niet te zien via het internet en juist wel als je tegenover iemand zit.
Als jij je daar goed bij voelt moet je dat gewoon doen, Houd alleen wel rekening met stomme negatieve reacties, want die zijn er op fok nu eenmaal altijd! maar waarom een apart topic maken als je hier ook je verhaal kunt vertellen? (of heb je dat al gedaan?)quote:Op maandag 2 april 2012 19:15 schreef patrickpsv het volgende:
Zou het helpen om een topic met heel mijn verhaal hier in R&P te zetten? ik weet niet of de meeste mensen die daar vaak op reageren hier al zitten en vaak krijg je daar ook minder goede reacties, dus vandaar.
Niet echt gepest, een klein gedeelte van de middelbare school misschien, maar dat is gelukkig niet de kern.quote:Op maandag 2 april 2012 19:46 schreef Comp_Lex het volgende:
Waar draait de kern van je verhaal om? Vroeger gepest bijvoorbeeld?
Nyota, als je echt behoefte hebt om te huilen kan bepaalde muziek je niet triggeren? Want dat heb ik heel erg..als ik triest ben en lichtelijk op de rand van huilen sta als ik dan bepaalde muziek luister komt het ervan zelf uit..quote:Op dinsdag 3 april 2012 17:23 schreef Nyota het volgende:
Ik zou zo graag eens willen huilen, vind het zo verschrikkelijk irritant dat dat niet lukt. En dan ga ik maar weer vanalles doen en weer sporten etc etc etc.
Echt, volgens mij zou het me zo opluchten. Dat ik bij anderen niet zo snel huil, ok, maar zelf alleen is het bijna niet mogelijk.
Grr, ga maar weer dingen doen dan maar.
Hmm, niet heel specifiek.. Misschien bij sommige nummers dat het wat sterker wordt, maar of t er dan echt uit komt...quote:Op dinsdag 3 april 2012 23:06 schreef cafpow het volgende:
[..]
Nyota, als je echt behoefte hebt om te huilen kan bepaalde muziek je niet triggeren? Want dat heb ik heel erg..als ik triest ben en lichtelijk op de rand van huilen sta als ik dan bepaalde muziek luister komt het ervan zelf uit..
Welkom. Als je er aan toe bent te vertellen wat je hier brengt, horen we t wel hè?quote:Op dinsdag 3 april 2012 22:53 schreef Weissman het volgende:
* Weissman doet topic volg knop indrukken
Dankjequote:Op dinsdag 3 april 2012 23:11 schreef Nyota het volgende:
[..]
Welkom. Als je er aan toe bent te vertellen wat je hier brengt, horen we t wel hè?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |