abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 11 maart 2012 @ 19:18:49 #1
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_108980405
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  zondag 11 maart 2012 @ 19:22:03 #2
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_108980544
Veel bewogen vandaag Jeager.. Heel veel :P

Vind het helemaal niet veel Anna :N
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_108980660
Mijn lijstje

O: 2 volkoren boterhammen, 1x gekookt ei en 1x extra pure hagelslag
L: kliekje spinazieschotel van gisteren (spinazie, gehakt, aardappelpuree)
B: 2 uur wandelen in het zonnetje
T: vitello tonato :9
T: stukje aardbeienkwarktaart
D: biefstukje met pepersaus en groente (peultjes, sperzieboontjes, champignon), paar aardappeltjes uit de oven er bij
T: bakje kwark met banaan
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_108980789
Het voelt als veel! Veel carbs iig en nu eet ik nog yoghurt met muesli.

Jag's lijstje intrigeert me, zou de S hebben plaatsgevonden tijdens de B of erna... Overigens vind ik S geen echte S hoor, hoogstens B.
pi_108980800
quote:
:o 2 kopjes rijst voor 2 personen? Ongekookt blijkbaar? Wat veeeeel :o :o
Verder leuk recept :Y)

Ik had vandaag:
O/Brunch: 3 crackers met rookvlees/huttekase/alfalfa (2x) en casselerrib/20+ kaas/alfalfa
L: tomatengroentesoep met geitenkaas en een bagle
T: glaasje witte wijn
D: pasta met rucola en knoflook, daar op een portebella gevuld met kastagnechampignons, creme fraiche, pijnboompitjes, parmezaan, knoflook en tijm :9 :9 Glaasje rode wijn er bij
T: klein schepje advocaatijs
B: beetje in de tuin geklooid en een minirondje met de hond wegens stomme knie :X -O-
pi_108980805
Zal ik dan mijn baggerlijstje dan ook maar posten?

B: 3 zelfgebakken boterhammen waarvan ik er 1 maar half op heb, met filet AM, grillworst en chocopasta
T: stukje choco, wat bananenchipjes, physalis, handje doritos, 2 tomaten
D: citroenkip door de Mr met speltpenne
T; groene thee met een appel

Morgen weer het ritme in, zo maar eens witlofsalade maken en eieren bakken.

Vanmiddag een zakker onder mijn knie met vocht, iemand nog goede tips?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_108980839
Ik heb trouwens een verbrande neus van het fietsen! Dat ziet er best grappig uit in een verder vrij winters gezicht :)
pi_108980885
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 19:28 schreef anna82 het volgende:
Ik heb trouwens een verbrande neus van het fietsen! Dat ziet er best grappig uit in een verder vrij winters gezicht :)
:D het was ook heerlijk!
En ik zie net dat ik ook wat roder ben :+ het was hier 30 graden in de zon langs het huis, dus de aardbeien gaan snel in hun bakken.
  zondag 11 maart 2012 @ 19:30:59 #9
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_108980967
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 19:27 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Ik had vandaag:
O/Brunch: 3 crackers met rookvlees/huttekase/alfalfa (2x) en casselerrib/20+ kaas/alfalfa
D: pasta met rucola en knoflook, daar op een portebella gevuld met kastagnechampignons, creme fraiche, pijnboompitjes, parmezaan, knoflook en tijm :9 :9 Glaasje rode wijn er bij
B: beetje in de tuin geklooid en een minirondje met de hond wegens stomme knie :X -O-
Echt? Doe er altijd 4 voor mijn meneer en 1 voor mij :P

Lekker lijstje, nog wat rauwkost vanavond? Of een lekker toastje met kaas en iets van radijs oid?
pi_108981030
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 19:30 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Lekker lijstje, nog wat rauwkost vanavond? Of een lekker toastje met kaas en iets van radijs oid?
Het hangt vast van de grootte van het kopje af. :P
Ik doe meestal 75 gram pp. :) En HEEL VEEL groente. *)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_108981045
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 19:30 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

heb helaas geen radijs of rauwkost in huis, was een goed idee geweest ja. Morgen haal ik het in ;)

en ik doe altijd 1 koffiekopje voor 2 personen en zelfs dan heb ik soms te veel (afhankelijk of ik het kopje helemaal vol doe of net iets er onder)
  zondag 11 maart 2012 @ 19:44:10 #12
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_108981558
Dit hebben wij zonet met zijn tweeen opgegeten (nog even naar de jumbo geweest voor bloemkool O+ )

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 20% gewijzigd door uniekhoorn op 11-03-2012 19:55:17 ]
pi_108981609
Vik, dit maak ik en is supersimpel;

100 gram garnalen, mag ook kip of ander vlees zijn
Stukje gember ongeveer 2 cm
2 knoflooktenen
2 chilies als je niet zo van pittig houdt 1
Blikje bamboescheuten
1/2 paprika
2 handen vol tauge
2 bosui
En alle ander groente die je hebt die op moet bijv. Champignons, ik had vandaag een restje courgette
Sojasaus
Limoensap
Zout en peper.
30 gram mie
Sesamolie

Zet een wokpan op het vuur, vuur vol aan
Meng garnalen met zout en peper, zet apart
Snijd pepertje, bosui, gember, knoflook in plakjes, zet apart
Snijd overige groenten klein, lek blikje bamboescheuten uit
Zet de waterkoker aan, vul een kommetje met 30 gram mihoen.

Pan is gloeiend heet, 1 el sesamolie erin
Garnalen erbij, wokken, zodra als ze bruin beginnen te worden bosui, knoflook, gember en pepetjes erbij, 2 min wokken
Overige groenten erbij
Kokend water over mie gooien en 2 min laten staan, dan afgieten in vergiet
Groente tussendoor omroeren en Als deze gaar is 2 el sojasaus erbij, limoensap en mihoen.

Eet ze :Y)
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_108981660
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 19:44 schreef uniekhoorn het volgende:
Dit hebben wij zonet met zijn tweeen opgegeten (nog even naar de jumbo geweest voor bloemkool O+ )

[ afbeelding ]
Ziet er uit als een goede hoeveelheid eten. :Y
pi_108981870
Haha billy, het was een brain! Ik had het ook stom getekend.

Uniek, ziet er lekker uit!
pi_108981889
Hier mijn D :9
De geitenkaas lijkt erg groot, maar de pizza was vooral klein

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 11 maart 2012 @ 19:55:05 #17
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108982067
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 19:27 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Ik had vandaag:
Ik heb geen twee kopjes rijst gebruikt. Gewoon 50 gram pp. Hopelijk is dat niet nog meer dan één kopje :').
Niet meer actief op Fok!
  zondag 11 maart 2012 @ 19:56:25 #18
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108982117
Jullie zijn echt lief, met je receptentips! O+.

Hopen dat ik dit en het vorige topic nog terug kan vinden straks :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_108982265
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 19:56 schreef Viking84 het volgende:
Jullie zijn echt lief, met je receptentips! O+.

Hopen dat ik dit en het vorige topic nog terug kan vinden straks :P.
/bookmarken ;)
pi_108982284
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 19:55 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik heb geen twee kopjes rijst gebruikt. Gewoon 50 gram pp. Hopelijk is dat niet nog meer dan één kopje :').
Lijkt me meer dan genoeg ja :D :Y
  zondag 11 maart 2012 @ 20:00:23 #21
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_108982324
Vik, ben niet echt behulpzaam omdat ik gewoon alles wel wegkauw maar wat vooral ook helpt...
Alle recepten kunnen maar dan bij alle recepten de koolhydraten weglaten en alle groente x zoveel dat je nodig hebt .
pi_108982531
Wow Ewelina, wat een mooi figuur! En zo helemaal bereikt op de perfecte manier volgens mij, zonder diëten, moeilijk doen of overdreven gedoe, maar heel rustig en geleidelijk.

En Vik, ik begrijp eigenlijk helemaal niet hoe jij met al die enorme afstanden hardlopen niet allang een sprietje bent geworden :? . Als ik je lijstjes zie (niet altijd heel intensief bestudeerd, maar allee) vallen me ook helemaal geen rare dingen, of valkuilen op in de vorm van iets teveel drank (rosebiertjes) of carbs (patat van 't Hoekje!). Ik vind het best raar! Zijn je zomerkleren niet gewoon beter in de zomer zelf? Ik heb het idee dat mijn lijf in de winter, of bij naar kil weer, gewoon meer vetjes vasthoud, en dat ik vanaf eind maart altijd weer wat slanker wordt, vanzelf: zomer- en winterfiguur. Is dat bij jou niet ook aan de hand? Want echt lowcarben lijkt me bij die halve marathons die je 2 x per week loopt ook niet zo handig.
pi_108982791
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 19:27 schreef anna82 het volgende:
Het voelt als veel! Veel carbs iig en nu eet ik nog yoghurt met muesli.

Jag's lijstje intrigeert me, zou de S hebben plaatsgevonden tijdens de B of erna... Overigens vind ik S geen echte S hoor, hoogstens B.
wellicht meer B, inderdaad. O+
pi_108982927
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 20:09 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

wellicht meer B, inderdaad. O+
oh, en het was eerst wandelen, en toen nog meer B.
pi_108983766
Wat een heerlijke lentedag vandaag! Aan het eind van de middag nog anderhalf uur gemountainbiked. Niet echt snel gereden, had toch meer last van verkoudheid en keel dan ik eerst dacht. Maar gemiddeld toch nog 26. Verder aardig lijstje:
O: 2roggebrood smeerkaas, boterham ham, gekookt eitje, melk.
T: 2 appels
L: 2 roggebrood smeerkaas, boterham ham
T: banaan
S: 35 km mountainbiken
D: gewokte groente kip met wat kokosmelk, rijst
Straks nog 250 gram magere kwark..
pi_108983882
Da's toch ook best een normale hoeveelheid, uniek?

Gemiddeld toch nog 26? 35 km met 26km/h is gewoon zeer netjes!

Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_108983978
Idd netjes!
pi_108984216
26 is wel aardig, maar normaal rij ik toch wat sneller. Mn ademhaling ging niet zo soepel, dus dat gaat t vanzelf minder hard.
pi_108985733
Oh, wat een fijn weekend was dit. Precies wat ik nodig had.

Vrijdagavond een fijn feestje met leuke mensen!
Zaterdag uitslapen, en behalve boodschappen doen de hele dag niets gedaan, en vroeg naar bed.
Vanmorgen was ik vroeg op, hardlopen, schoonmaken, wat practische zaken regelen, koken, wandelen, etc. Nu net met een wijntje heerlijk gegeten en zo naar bed. Klaar voor de werkweek, ik heb er zin in!

O+
pi_108986469
Zo ik meldt me weer even ontopic met lijstjes. Ze waren niet de beste, merk ook dat ik even bij moet eten want ik val af en dat is niet de bedoeling! Maar dit weekend was wel O+

ZA:
S: half uurtje steppen
O: havermout, banaan, dadels, kokos
T: appel
L: bruine boterham met 2 knakworstjes, pittencracker met geitenkaas
T: koffie verkeerd, handje nootjes
D: soep (alleen groenten en tomaat) met 3 boterhammen
T: Wijn O+
ZO:
O: knackebrod humus, knackebrod gekookt ei, verse jus
B: 8 km wandelen
L: havermout (veel) met dadel/peer/banaan/rozijnen en een beetje kokosmelk = :9
D: geitenkaas in bladerdeeg met pijnboompitjes en een flinke kom aardappel/preisoep
T: 2 blokjes pure choco

En verder nog wat O+ B's :D
Be someone that makes you happy
  zondag 11 maart 2012 @ 21:16:17 #31
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_108986577
Thanks Ml! *O*

Nallieeeee... :7 Wil je ons iets verteeelleeeeen? :+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_108986758
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 21:16 schreef MariaEtcetera het volgende:
Thanks Ml! *O*

Nou dat O+ en verder nog weinig :P
pi_108987032
Ja! Hier ook een fijn weekend! Mèn!! 7,5 uur gewandeld zo ongeveer, paar keer verkeerd gelopen :') heerlijk genoten en zo'n 25km erbij gezet :9 8-)

O+ O+

Sneak Peak preview!

SPOILER
Ja doei.
pi_108987096
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 21:16 schreef MariaEtcetera het volgende:
Thanks Ml! *O*

Was toch wel duidelijk dat er lakens verschoond zijn?
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  zondag 11 maart 2012 @ 21:24:38 #35
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_108987107
Nou B ze dan maar.. *O* Hubba, Hubba :D

Trusten, enige B hier is Borstelen van haren en tanden /uitrusten van gister :P
  zondag 11 maart 2012 @ 21:25:08 #36
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_108987143
mo O+
pi_108987153
Lijstje:
O: appel met yoghurt, mandarijn, grapefruitsap
T: 2 cappuccino
L: 2 boterhammen pindakaas
T: stukje komijnekaas, tomatensap, half pond wortels
D: bruine bonen met bacon, rode paprika en ui
T: boterham pindakaas, stukje komijnekaas, kwark met vanilleyoghurt
S: half uur crosstrainer, half uur fietsen

Is dit te weinig? Die kaas tikt wel aan, natuurlijk.
pi_108987189
Mooie foto's Mo!

Hebben jullie een statief bij de camera?
pi_108987216
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 21:24 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Dat staat er niet hoor :P
pi_108987226
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 21:23 schreef motorbloempje het volgende:
Ja! Hier ook een fijn weekend! Mèn!! 7,5 uur gewandeld zo ongeveer, paar keer verkeerd gelopen :') heerlijk genoten en zo'n 25km erbij gezet :9 8-)

O+ O+

Sneak Peak preview!

SPOILER
O+ O+ O+
pi_108987332
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 21:25 schreef Ml-etje het volgende:
Mooie foto's Mo!

Hebben jullie een statief bij de camera?
Ja, hebben we wel, maar nooit mee :+ we kwamen dit keer een heel mooi breed vlak en hoog paaltje tegen waardoor we eindelijk eens een foto van ons samen konden nemen :P

En thanks all! Was zó mooi! En zó warm! Hele dag met vest open gelopen zo ongeveer! :o
Ja doei.
pi_108987342
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 21:24 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Schoontjes ben jij hoor ;)
pi_108987356
Mooie omgeving, mo! Had je genoeg leeftocht mee, voor 7,5 uur lopen :o ! En hebben jullie jezelf beloond met een biertje? :P
pi_108987376
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 21:27 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ja, hebben we wel, maar nooit mee :+ we kwamen dit keer een heel mooi breed vlak en hoog paaltje tegen waardoor we eindelijk eens een foto van ons samen konden nemen :P
Nice!

Ik zat toevallig te kijken voor een lichtgewicht statief voor de camera.
pi_108987486
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 21:27 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Schoontjes ben jij hoor ;)
Ik deed een Ml-etje! :+
pi_108987617
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 21:29 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Ik deed een Ml-etje! :+
Mispoes!
pi_108987678
@Lau: we hadden broodjes gesmeerd en onderweg nog een softijsje bij een ijskarretje gehaald! En nu zijn we aan het wachten op de Indiase meneer die ons eten komt brengen en daar trekken we een biertje bij open! :9
Ja doei.
pi_108987937
O, dat is zo lekker hè, als je helemaal rozig na lichamelijke inspanning in de buitenlucht eindelijk achter je biertje kan zitten. Wij hadden dat altijd na het schaatsen, en dan nog 2 Karmelietjes lang napraten over de scheuren in het ijs, en dat ene rare dorpje, en die mevrouw met de kinderwagen op het ijs, en die keer toen jij net niet viel, en hoe mooi die ene polder was tussen het riet, etc...
pi_108988006
quote:
17s.gif Op zondag 11 maart 2012 21:35 schreef Laureline het volgende:
O, dat is zo lekker hè, als je helemaal rozig na lichamelijke inspanning in de buitenlucht eindelijk achter je biertje kan zitten. Wij hadden dat altijd na het schaatsen, en dan nog 2 Karmelietjes lang napraten over de scheuren in het ijs, en dat ene rare dorpje, en die mevrouw met de kinderwagen op het ijs, en die keer toen jij net niet viel, en hoe mooi die ene polder was tussen het riet, etc...
Dat heb ik altijd als ik ben wezen surfen. De hele dag nog gloeiend warm en helemaal relaxed. O+ Nog even wachten en dan kan ik gelukkig weer. :)
pi_108988669
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 21:36 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Dat heb ik altijd als ik ben wezen surfen. De hele dag nog gloeiend warm en helemaal relaxed. O+ Nog even wachten en dan kan ik gelukkig weer. :)
Wind of golf?
pi_108988807
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 21:27 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

En thanks all! Was zó mooi! En zó warm! Hele dag met vest open gelopen zo ongeveer! :o
*kuch* wandeltopique?? *kuch* :+
pi_108988854
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 21:50 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Bestaat het inmiddels al?
pi_108988910
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 21:51 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Bestaat het inmiddels al?
Volgens mij niet -O- :N Ze verzaakt haar taak }:|
pi_108988937
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 21:52 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Volgens mij niet -O- :N Ze verzaakt haar taak }:|
Maar wij kunnen dat toch ook?
pi_108988973
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 21:52 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Maar wij kunnen dat toch ook?
jawel.. maar ze had het beloofd *stampvoet* :%
En ik heb niet zulke mooie foto's om mee te starten -O- althans, geen hele recente..
pi_108989214
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 21:53 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

jawel.. maar ze had het beloofd *stampvoet* :%
En ik heb niet zulke mooie foto's om mee te starten -O- althans, geen hele recente..
_O-
pi_108989427
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 21:50 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Ik had verwacht wat eerder terug te zijn vandaag, dan had ik 't meteen vanavond nog gedaan (lees maar terug! Dat was ik van plan!), maar beloof nu plechtig dat het het eerste is wat ik morgen ga doen, want wil wel een mooie OP maken 8-)

Trouwens ben ik nog aan 't twijfelen of ik het in UVT of SPT zet... julile een idee?
Ja doei.
pi_108989561
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 22:00 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ik had verwacht wat eerder terug te zijn vandaag, dan had ik 't meteen vanavond nog gedaan (lees maar terug! Dat was ik van plan!), maar beloof nu plechtig dat het het eerste is wat ik morgen ga doen, want wil wel een mooie OP maken 8-)

Trouwens ben ik nog aan 't twijfelen of ik het in UVT of SPT zet... julile een idee?
Nou... vooruit dan maar weer :{w
Ehhm.. ik weet geloof ik niet eens waar de afkortingen precies voor staan :@ :+
pi_108989659
Iemand zin in lasagna? Heb zojuist 2 kilo groenten in een lasagnasaus verwerkt. En 200 gram verse lasagnabladeren.
Kun je dat nog een beetje goed invriezen trouwens? Of eet ik de hele week lasagna? :?
Doe wat je niet durft.
pi_108989682
Oh Sigme? Wil jij nog zaden van Vreeken?

Wil er binnenkort een keer langs gaan.
pi_108989726
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 22:04 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Iemand zin in lasagna? Heb zojuist 2 kilo groenten in een lasagnasaus verwerkt. En 200 gram verse lasagnabladeren.
Kun je dat nog een beetje goed invriezen trouwens? Of eet ik de hele week lasagna? :?
Prima in te vriezen ^O^ :Y
pi_108989739
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 22:04 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik vries de lasagnesaus altijd in :Y
Die vellen gaan die niet op?

Ook koken met Karin recept btw?
pi_108989886
Die vellen zitten er in. Maar ik gebruik zo weinig van die vellen, dat ik ongeveer voor een weeshuis maak als ik zo'n pak leeg wil krijgen. :D
Doe wat je niet durft.
pi_108989895
quote:
12s.gif Op zondag 11 maart 2012 22:02 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Nou... vooruit dan maar weer :{w
Ehhm.. ik weet geloof ik niet eens waar de afkortingen precies voor staan :@ :+
SPoRt en Uitgaan en vrijetijd.

Het is natuurlijk een soort van ontspanning/reizen(hm, kan dan ook in TRV?)/vrijetijdsding, maar ook wel sportief en zulks...
Ja doei.
pi_108989920
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 22:07 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Die vellen zitten er in. Maar ik gebruik zo weinig van die vellen, dat ik ongeveer voor een weeshuis maak als ik zo'n pak leeg wil krijgen. :D
Zelf gaan maken, dan heb je nooit zomaar teveel O-) ;)
pi_108989932
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 22:07 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Oh als ik het dan invries gooi ik het in bakjes zodat het makkelijk om te keren is om op te warmen.
pi_108989990
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 22:07 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Zelf gaan maken, dan heb je nooit zomaar teveel O-) ;)
Of wel, maar dan expres en dan vries je ze in :9
Ja doei.
pi_108989996
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 22:07 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

SPoRt en Uitgaan en vrijetijd.

Het is natuurlijk een soort van ontspanning/reizen(hm, kan dan ook in TRV?)/vrijetijdsding, maar ook wel sportief en zulks...
Ah ok.. :@
Twijfelgevalletje ja. Het is misschien iets te intensief om het als uitgaan/vrije tijd te zien. Het soort wandelingen wat wel als sport te bestempelen is zullen het meeste aan bod komen gok ik zo.. Ik zeg dus SPR ^O^
pi_108990087
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 22:08 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Of wel, maar dan expres en dan vries je ze in :9
Of dat ja :D Of alleen het deeg, maar dan moet je het niet vergeten te ontdooien zoals ik vandaag 8)7 Dus hadden wij als nog gedroogde pasta :') (nog van de ASDA's btw :D _O- )
pi_108990147
Heb ceccospul staan volgens mij maar ben te lui om pasta te maken :@
Hebben Henk?
pi_108990191
En het recept is eigen fabrikaat!
_ 2 tartaartjes
_ paar tenen knoflook
_ paar uien (3ofzo)
_ 2 geroosterde paprika's
_ broccoli in stukken
_ courgette in stukken
_ fles pastasaus van grand italia
_ blik gepelde tomaten
_ blikje tomatenpuree (want het was veel te veel groenten in verhouding met de saus)
_ half pakje chiorizo in stukken
_ kruiden naar smaak

Een schaal heb ik voorzien van geraspte kaas en eentje van plakjes bacon. *)
Doe wat je niet durft.
pi_108990233
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 22:10 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Of dat ja :D Of alleen het deeg, maar dan moet je het niet vergeten te ontdooien zoals ik vandaag 8)7 Dus hadden wij als nog gedroogde pasta :') (nog van de ASDA's btw :D _O- )
Voorgekookte lasagnevellen zijn hier echt binnen no-time ontdooid! :o half uurtje max!
Ja doei.
pi_108990372
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 22:12 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Voorgekookte lasagnevellen zijn hier echt binnen no-time ontdooid! :o half uurtje max!
Bolletjes pastadeeg doen er wat langer over :+
pi_108990471
Ah, ik maak dan altijd meteen een shitload aan pastavellen (op maat voor de lasagneschaal), voorkoken, tussen vershoudfolie invriezen en dan is 't kwestie van even ontdooien en eten! :9
Ja doei.
pi_108990605
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 22:15 schreef motorbloempje het volgende:
Ah, ik maak dan altijd meteen een shitload aan pastavellen (op maat voor de lasagneschaal), voorkoken, tussen vershoudfolie invriezen en dan is 't kwestie van even ontdooien en eten! :9
Dat is best slim :Y Ik heb nog maar 1x zelf lasagne gemaakt, vond het wel super lekker btw. Maar mijn standaard hoeveelheid van 1ei/100 gram is ook precies goed. Dus ik vries bolletjes van die grootte in en kijk dan ter plekke nog wat ik er mee ga doen zegmaar.. Maar jouw tip ga ik zeker een keer proberen! :Y
pi_108990894
Ik vind 't voorkoken van die pastavellen altijd zo'n 'gedoe', dus dat doe ik dan liever in een keer en dan wat langer :+
Ja doei.
pi_108990994
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 22:20 schreef motorbloempje het volgende:
Ik vind 't voorkoken van die pastavellen altijd zo'n 'gedoe', dus dat doe ik dan liever in een keer en dan wat langer :+
Ik had dat helemaal niet gedaan die keer :) Hoefde voor het recept ook niet, maar het bleek ook echt niet nodig. Saus was nat genoeg en toen het klaar was, was het goed stevig geworden als geheel met botergare bladen ^O^
pi_108992205
Ik taai af btw :W nog even lekker lezen in bed O+ (kan daar altijd al de hele dag naar uit kijken :D )
pi_108992257
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 22:11 schreef Ml-etje het volgende:
Heb ceccospul staan volgens mij maar ben te lui om pasta te maken :@
Hebben Henk?
pi_109000146
Graag ML!
Moet ik alleen nog een keer een pasta machine regelen. Had er ooit eentje, maar die heb ik bij het eerste gebruik gesloopt! *)
Doe wat je niet durft.
pi_109000291
Dat zijn nog eens skills!
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_109000407
En dat was nog eens ver voor mijn urbanathlin ambities! *)

Lijstje :
O koffie verkeerd, havermout melk appel
T boterham amandelpasta
L dubbele boterham brandnetelkaas en dubbele boterham chiorizo
T boterham amandelpasta, banaan
D restje uiensoep en lasagna
B half uurtje wandelen
S 3 km roeien en half uur non stop krachttraining
T bak kwark of griekse yoghurt
En daarna O+ slapen O+
Doe wat je niet durft.
pi_109000411
Oh jee, alweer een hele berg topics terug te lezen! Die lastige drukke weekenden ook! (Lees: in bed/op de bank hangen en geen zin om mijn computer aan te zwengelen ;) )

Eerst maar het lijstje van vandaag. Eerste dag van een hele week vegan, of althans: een poging daartoe.

- O: Grote bak sojayoghurt met havermout, amaranth en kiwi
- L: Couscous met witte bonen, winterpostelein en een handje rozijnen
- D: Boekweitnoedels met taugé, sugarsnaps, broccoli en sesam-pindasaus
- T: Een halve verse ananas
- S: Kwartiertje fietsen, half uur hoepelen
Let me see you stripped down to the bone
  maandag 12 maart 2012 @ 07:43:58 #84
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_109000431
Hoi! Ik snap mn lijf niet hoor. Broek aan die ruim 2 jaar geleden goed zat, toen ik op mn slankst was, en nu nog steeds en blouse die een paar maanden geleden beetje strak zat en nu niet meer. Mogelijk heeft er een herverdeling van vet plaatsgevonden waardoor bepaalde dingen niet meer goed zitten?
Niet meer actief op Fok!
  maandag 12 maart 2012 @ 07:45:34 #85
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_109000438
The Artist was trouwens onverwacht leuk! Aanrader!
Niet meer actief op Fok!
pi_109000452
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2012 07:43 schreef Viking84 het volgende:
Hoi! Ik snap mn lijf niet hoor. Broek aan die ruim 2 jaar geleden goed zat, toen ik op mn slankst was, en nu nog steeds en blouse die een paar maanden geleden beetje strak zat en nu niet meer. Mogelijk heeft er een herverdeling van vet plaatsgevonden waardoor bepaalde dingen niet meer goed zitten?
Wat is daar zo raar aan? ;)
  maandag 12 maart 2012 @ 07:50:11 #87
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_109000470
quote:
2s.gif Op maandag 12 maart 2012 07:46 schreef Aliana het volgende:

[..]

Wat is daar zo raar aan? ;)
ik snap niet waarom bepaalde dingen wel passen en andere dingen niet. Als je aankomt past toch alles met een bepaalde maat niet meer?
Niet meer actief op Fok!
pi_109000488
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 21:23 schreef motorbloempje het volgende:

O+ O+

Sneak Peak preview!

SPOILER
Wow! Als ik zo'n wandelgebied had, dan kwam ik nooit meer binnen! :D O+
pi_109000492
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2012 07:45 schreef Viking84 het volgende:
The Artist was trouwens onverwacht leuk! Aanrader!
Tof hè? Ik ben er twee keer naartoe geweest in de bios - ik vond het een zeer puike film! Heb trouwens wat simpele lowcarb-recepten voor je, die snor ik in de loop van de ochtend wel op :)
pi_109000502
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2012 07:50 schreef Viking84 het volgende:

[..]

ik snap niet waarom bepaalde dingen wel passen en andere dingen niet. Als je aankomt past toch alles met een bepaalde maat niet meer?
Als je ervan uitgaat dat je op elke plek evenveel aankomt/afvalt. Maar dat is niet zo, dus nee.
pi_109000511
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2012 07:50 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Het lijkt me dat dat erg kan verschillen. Mijn benen vallen als laatste af en daar duurde het veel langer voor ik een maat kleiner kon. Of omdat je bijvoorbeeld bepaalde spieren veel meer traint verandert je figuur.
pi_109000520
*gaap*. Terug van een korte tussentijdse vakantie. En nu ongelooflijk brak/moe, helemaal geen zin om vandaag hele dag college te volgen :P.

Heb ik trouwens nog wat gemist? Belangrijke ontwikkelingen?
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_109000754
Even een B: van 20 minuten toevoegen voor vandaag:
Keihard dansen op The Cure omdat ik alleen op kantoor ben. *)
  Vis een optie? maandag 12 maart 2012 @ 08:21:07 #94
70532 loveli
N
pi_109000755
An heeft een nest katjes.
crap in = crap out
pi_109000820
Moggeh! Wat een mooi weer buiten. ;(

quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 07:58 schreef Chicolate het volgende:
*gaap*. Terug van een korte tussentijdse vakantie. En nu ongelooflijk brak/moe, helemaal geen zin om vandaag hele dag college te volgen :P.

Heb ik trouwens nog wat gemist? Belangrijke ontwikkelingen?
Zijn die colleges niet facultatief? ;)
pi_109000880
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2012 08:21 schreef loveli het volgende:
^^

O+
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_109000890
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2012 08:21 schreef loveli het volgende:
OAHH WAT LIEF! O+ MITTENS!
  Vis een optie? maandag 12 maart 2012 @ 08:41:19 #98
70532 loveli
N
pi_109000942
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 08:29 schreef ElDinosaur het volgende:
Zijn die colleges niet facultatief? ;)
Hola, denk aan de toekomst van chico!
crap in = crap out
pi_109000966
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 08:41 schreef loveli het volgende:

[..]

Hola, denk aan de toekomst van chico!
Ja, je moet ook goed uitgerust beginnen aan die toekomst.
pi_109001035
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 07:41 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
En dat was nog eens ver voor mijn urbanathlin ambities! *)

Lijstje :
O koffie verkeerd, havermout melk appel
T boterham amandelpasta
L dubbele boterham brandnetelkaas en dubbele boterham chiorizo
T boterham amandelpasta, banaan
D restje uiensoep en lasagna
B half uurtje wandelen
S 3 km roeien en half uur non stop krachttraining
T bak kwark of griekse yoghurt
En daarna O+ slapen O+
op hoeveel kcals zit je als je je lijstje door de meter trekt? Ik vind je beleg nogal rijk en lasagna tikt meestal ook best aan :)
pi_109001047
Goeiemorgen!

Afwas aan kant, en dat was nogal wat. Gister waren Loveli & Conleche langs en die heb ik cake en kommetjes verder kippesoep gevoerd. En pakketten varkensvlees meegegeven. Dat ruimt mooi op.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_109001059
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 08:49 schreef sigme het volgende:
Goeiemorgen!

Afwas aan kant, en dat was nogal wat. Gister waren Loveli & Conleche langs en die heb ik cake en kommetjes verder kippesoep gevoerd. En pakketten varkensvlees meegegeven. Dat ruimt mooi op.
nice! Ben benieuwd :)
pi_109001119
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 08:48 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

op hoeveel kcals zit je als je je lijstje door de meter trekt? Ik vind je beleg nogal rijk en lasagna tikt meestal ook best aan :)
Mijn lasagna bestaat uit HEEEEEL VEEEL groente, ongeveer 30 gram pasta, wat tartaar en wat chiorizo. Qua calorieen valt dat dus wel mee. :)
Owja, en een beetje kaas. :)
Maar ik ga 'm er eens doorheen gooien!
Doe wat je niet durft.
pi_109001254
Minilot succes met je veganistische week! Ben benieuwd hoe het bevalt.
Ik zit weer meer in mijn "vlees periode", heb zelfs een entrecote gehaald!

Henk misschien een beetje veel maar volgens mij heb jij dat wel nodig ook.Wel gezond iig :) Mijn planning:

O: 2 grote vokoren bth (van die zware) met pindakaas/sambal/komkommer
T: een koffie met melk en een stuk fruit, even kijken wat er is
L: een grote salade sowieso met gegrilde groenten + 150 yoghurt met fruitsalade
T: dubbele grote zware vk bth met appelstroop
B: 2x20 minuten fietsen
D: entrecote, sla met komkommer en tomaat en wat gebakken aardappeltjes OF pasta met champignons, coppa en wat room
S: bodyshape
T: yoghurt met appel & kaneel

Als ik me er aan houd zeg ik: top.
pi_109001276
Mogge *O*

Ik hoef vandaag nioet meer te sporten :D

Heb net even alle bagger van mijn voorgangster uitgemest en zowat alles kon weg :P

O: spelt-zd krentenboterham
T: 2,5 gebakken ei en sugarsnaps en champi's
Heb verder nog 2 flinke boterhammen en een witlofsalade.
Vanavond staan er 2 gevulde paprika's en een gevulde courgette op het menu en salade.
Vermoed tussendoor nog een peer en een stukje choco en zal even kijken of er walnoten zijn voor door de witlof.
pi_109001315
Morning :W
Vandaag begonnen op de hometrainer en vanavond nog 1,5 uur buikdanstraining.
Morgen nog 1x wegen en dan kan ik een gemiddelde maken van de eerste week, kan ik daarna eindelijk gaan vergelijken of ik gewicht aan het verliezen ben.
pi_109001352
quote:
Goeiemorgen!

Co had lammetjes op de foto gezet, dus had al zo'n vermoeden :)
  maandag 12 maart 2012 @ 09:13:53 #108
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_109001435
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 09:09 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Co had lammetjes op de foto gezet, dus had al zo'n vermoeden :)
Tununununuuuu, in-spec-tor Viiiiiz0R, tududududuuu-tuutuuuu!
pi_109001521
:D

Buhh.. weegschalen sporen niet }:|
Maar goed, hormonen werken ook niet mee hier :+

Voor vandaag nog geen enkel idee, alleen heb ik nog wat tomatensoep dus dat wordt lunch denk ik..
pi_109001637
Volgens een calorieenteller zit ik op zo'n 1637 calorieën. En dat is inclusief bonus sinaasappel die nog op mijn bureau ligt. Denk dat daar nog wel wat op mag, want ik heb de hoeveelheden maar een beetje gegokt.
Verdeling Eiwit/KH/Vet/vezels: 22.4 / 48,4 / 26.6 / 2.6
Doe wat je niet durft.
pi_109001663
Goedemorgen!

Mijn lijstjes beginnen weer wat slordiger te worden, dus ik ga ze weer wat vaker posten. Commentaar is altijd zeer welkom.

O: kwark&cruesli
L: 2 bth houmous&paprika, 1bth tehina&paprika
T: appel, banaan
D: tortillataart (tortillas (2 voor mij), kip, champignons, paprika, ananas, blikje bonen, tomatensaus, beetje kaas)

De cruesli is weer bijna op, maar ik kan geen ontbijt vinden dat me bevalt momenteel. Melk&brinta was lekker in de winter. Een smoothie van kwark/rood diepvriesfruit/banaan is wel erg lekker, maar dan heb ik 's ochtends al een banaan op en weet ik niet zo goed wat voor fruit ik 's middags kan eten. Zonder banaan wordt het te dun, met havermout erbij te vies. En ik heb het idee dat het zonder carbs nooit genoeg kan vullen tot de lunch. Tips?
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_109001666
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 09:23 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Volgens een calorieenteller zit ik op zo'n 1637 calorieën. En dat is inclusief bonus sinaasappel die nog op mijn bureau ligt. Denk dat daar nog wel wat op mag, want ik heb de hoeveelheden maar een beetje gegokt.
Verdeling Eiwit/KH/Vet/vezels: 22.4 / 48,4 / 26.6 / 2.6
Mogen nog wel 1000 calorieën bovenop ja. ;)
pi_109001677
Nah, als het 1600 is dan is weer veel te weinig :') dat is volgens mij wat Phaid standaard eet en die's 2 koppen kleiner :+
pi_109001721
Henk welke caloteller gebruik je? Voedingscentrum moet je iets bovenopdoen, die geeft echt te weinig aan vooral qua porties.
pi_109001802
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 09:24 schreef _aurum_ het volgende:
Nah, als het 1600 is dan is weer veel te weinig :') dat is volgens mij wat Phaid standaard eet en die's 2 koppen kleiner :+
Ja! Nouja, dat bedoel ik dus!
En ik heb nou niet bepaald het idee dat ik weinig eet ofzo! Een behoorlijke bak havermout, 6 boterhammen, fruit, veel groente.
Maar ik neem nog wel een handje nootjes ergens tussendoor.

quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 09:27 schreef Perruche het volgende:
Henk welke caloteller gebruik je? Voedingscentrum moet je iets bovenopdoen, die geeft echt te weinig aan vooral qua porties.
Ik heb die van ValtAf gebruikt. Maar die kent bijvoorbeeld alleen maar 20+ brandnetelkaas en dat eet ik natuurlijk niet. Mijn kaas is full fat!
Doe wat je niet durft.
pi_109001875
Kan die lasagne niet inschatten, maar normaal 6 bth = ~900, havermout ~400, banaan ~100...
Dus vind 1600 ook beetje apart weinig :?
pi_109001901
Henk, dan zet je er toch gewoon "48+ kaas" in. Gaat het nu om de kaas of om de brandnetels?
pi_109001930
Ik denk dat het ook ietsjes meer is dan die 1600 als ik die lijst zo lees?
Mss nog ff bij voedingsmeter of calorieenteller checken?

En Mo mooie foto's O+

Mijn lijstje voor vandaag:
O: havermout
T: cappuccino, sinaasappel
L: kom soep, gekookt ei, cracker hamkaas, karnemelk
T: cappuccino, appel
D: nog een soepje vooraf, bloemkool met kip
T: kwark met druiven
pi_109001944
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 09:33 schreef V1z0R het volgende:
Kan die lasagne niet inschatten, maar normaal 6 bth = ~900, havermout ~400, banaan ~100...
Dus vind 1600 ook beetje apart weinig :?
Ik vind het ook belachelijk weinig. -O-
Maar 6 boterhammen is volgens mij geen 900 calorieen hoor! :o
Havermout is 250 ml melk, 40 gram havermout en een appel. Dus dat is meer 300 dan 400.
En de Lasagne is vooral heel veel groente.

Perr, de kaas vervangen door 48+ kaas scheelt 40 calorieen. Dat is 'm ook niet. :P
Doe wat je niet durft.
pi_109001977
6 boterhammen is 450 zonder beleg, dan zit je eerder bij 600 dan 900, tenzij viz zijn driedubbele lagen vlees van verschillende diersoorten ;)
pi_109002008
Ook afhankelijk van je bth :P die van mij zijn zo zwaar dat is wel meer dan 450 voor 6!

En henk, voor 1 plakje kan dat niet uitmaken maar ik denk wel dat je je makkelijk verkijkt op hoeveelheden.
pi_109002014
Marmar hoe gaat het nou met het fysieke gestel?
pi_109002046
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 09:41 schreef Perruche het volgende:
Marmar hoe gaat het nou met het fysieke gestel?
Mwach.. thx for asking :*
  Vis een optie? maandag 12 maart 2012 @ 09:43:06 #124
70532 loveli
N
pi_109002052
quote:
Goeiemorgen!

Was leuk!

Met dank de koffie-discussie zit ik nu aan de *echte* koffie (caffe-presse).

Keuken zo dweilen ivm koffie te enthousiast pressen. Ochtendjas onder de koffie. Pols verbrand.

Morgen weer senseo :P
crap in = crap out
pi_109002096
:o loveli! Volgende keer eerst koffie drinken voor je daar aan begint!
pi_109002111
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 09:42 schreef MarMar het volgende:

[..]

Mwach.. thx for asking :*
Doe eens PMetje anders? ben wel benieuwd maar begrijp als je het topic niet wilt "vervuilen" :P.
pi_109002134
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 09:38 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Ik vind het ook belachelijk weinig. -O-
Maar 6 boterhammen is volgens mij geen 900 calorieen hoor! :o
Havermout is 250 ml melk, 40 gram havermout en een appel. Dus dat is meer 300 dan 400.
En de Lasagne is vooral heel veel groente.

Perr, de kaas vervangen door 48+ kaas scheelt 40 calorieen. Dat is 'm ook niet. :P
Ik doe meestal een boterham met mager vlees, jij hebt 48+ kaas, amandelpasta en chorizo, leek mij dat je dan ook wel rond de 150kcal per bth komt...
  Vis een optie? maandag 12 maart 2012 @ 09:48:27 #128
70532 loveli
N
pi_109002168
Tip: dieet.
crap in = crap out
pi_109002216
Voor de liefhebbers:
Dit maakt ValtAf er van:

Eetdagboek maandag 12 maart 2012

O:
0.4 liter melk, halfvol (ah) 200 kcal
120 gram appel, elstar 59 kcal
40 gram havermout, oat flakes naturel (quaker) 142 kcal

T/L
20 gram chorizo (ah) 58 kcal
20 gram amandelpasta (ekoland) 116 kcal
20 gram kaas, goudse jong 48+ 74 kcal
120 gram brood, volkoren grof ('t stoepje) 245 kcal
1 x hele sinaasappel (bron: nevo tabel) 94 kcal
1 x banaan banaan (bron: nevo tabel) 140 kcal

D:
150 gram broccoli, gekookt (bron: nevo tabel) 41 kcal
100 gram courgette, gekookt (bron: nevo tabel) 19 kcal
30 gram kaas, brandnetel 81 kcal
50 gram ui, gebakken (bron: nevo tabel) 29 kcal
30 gram eierpasta, lasagne bladen verse (ah) 84 kcal
100 gram paprika, rood (bron: nevo tabel) 28 kcal
200 gram pastasaus, sugocasa piccante (grand'italia) 60 kcal
20 gram chorizo (ah) 58 kcal
20 gram kaas, goudse jong 48+ 74 kcal

T:
200 gram kwark, mager (ah) 110 kcal

Ah, ik zie wel dat er bij dit brood wordt uitgegaan van 20 gram per snee brood ipv 30 gram. Maar dat scheelt 120 calorieen.

Afijn, ik ga even aan het werk, want dat schijnt van mij verwacht te worden. :P
Doe wat je niet durft.
pi_109002218
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 09:43 schreef loveli het volgende:

[..]

Was leuk!

Met dank de koffie-discussie zit ik nu aan de *echte* koffie (caffe-presse).

Keuken zo dweilen ivm koffie te enthousiast pressen. Ochtendjas onder de koffie. Pols verbrand.

Morgen weer senseo :P

ha, dat gebeurt de duutser ook altijd als hij koffie maakt. Dus ik maak altijd koffie.

Oh, het was hier zo warm, ik ben vanmorgen zonder handschoenen en met m'n jas open naar het werk gelopen. Zo fijn!
pi_109002252
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 09:48 schreef loveli het volgende:
Neh is al niet leuk meer.
pi_109002285
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 09:48 schreef loveli het volgende:
Vis een optie?
pi_109002316
Hi Aliana, heb trouwens gemist ben je nieuw in het topic?
  maandag 12 maart 2012 @ 09:56:21 #134
221912 minilot
Nancy boy
pi_109002330
Spuitelfmodus: wat een toffe krullen heeft Sigme! O+

quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 09:03 schreef Perruche het volgende:
Minilot succes met je veganistische week! Ben benieuwd hoe het bevalt.
Ik zit weer meer in mijn "vlees periode", heb zelfs een entrecote gehaald!
Ha ja, wat betreft vleesperiodes: ik ben zelf een uitgebreid bacchanaal van Livar-varkensvlees van plan eind maart, dus even een poosje plantaardig is daar een goede voorbereiding op, dunkt me. >:)
  Vis een optie? maandag 12 maart 2012 @ 09:56:47 #135
70532 loveli
N
pi_109002340
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 09:53 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Neh is al niet leuk meer.
Early bird... geen worm voor mij.
crap in = crap out
pi_109002347
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 09:55 schreef Perruche het volgende:
^
  Vis een optie? maandag 12 maart 2012 @ 09:57:21 #137
70532 loveli
N
pi_109002349
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 09:56 schreef minilot het volgende:
Spuitelfmodus: wat een toffe krullen heeft Sigme! O+
Irl zijn ze nog jaloersmakender.
crap in = crap out
  maandag 12 maart 2012 @ 10:00:54 #138
221912 minilot
Nancy boy
pi_109002451
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 09:24 schreef Quinazoline het volgende:
Goedemorgen!

Mijn lijstjes beginnen weer wat slordiger te worden, dus ik ga ze weer wat vaker posten. Commentaar is altijd zeer welkom.

O: kwark&cruesli
L: 2 bth houmous&paprika, 1bth tehina&paprika
T: appel, banaan
D: tortillataart (tortillas (2 voor mij), kip, champignons, paprika, ananas, blikje bonen, tomatensaus, beetje kaas)

De cruesli is weer bijna op, maar ik kan geen ontbijt vinden dat me bevalt momenteel. Melk&brinta was lekker in de winter. Een smoothie van kwark/rood diepvriesfruit/banaan is wel erg lekker, maar dan heb ik 's ochtends al een banaan op en weet ik niet zo goed wat voor fruit ik 's middags kan eten. Zonder banaan wordt het te dun, met havermout erbij te vies. En ik heb het idee dat het zonder carbs nooit genoeg kan vullen tot de lunch. Tips?
Ik doe soms gewoon een handje nootjes door mijn ochtendsmoothie: wat amandelen of macadamia's of cashews maken je prutje dikker en compacter en noten leveren natuurlijk meteen een flinke bak energie om je dag mee te beginnen. :Y
  maandag 12 maart 2012 @ 10:01:48 #139
221912 minilot
Nancy boy
pi_109002476
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 09:57 schreef loveli het volgende:

[..]

En dan deelt ze daarbij ook nog verse kippensoep uit, zeker? O+
pi_109002499
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 09:56 schreef loveli het volgende:

[..]

Early bird... geen worm voor mij.
_O- ik zat zowat op de edit-knop.
pi_109002501
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 09:57 schreef loveli het volgende:

[..]

Dat.
Ja doei.
  Vis een optie? maandag 12 maart 2012 @ 10:02:47 #142
70532 loveli
N
pi_109002502
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 10:01 schreef minilot het volgende:

[..]

En dan deelt ze daarbij ook nog verse kippensoep uit, zeker? O+
Zonder kip, met valse haan :Y
crap in = crap out
  maandag 12 maart 2012 @ 10:03:17 #143
221912 minilot
Nancy boy
pi_109002520
Nog beter! :)
pi_109002538
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 09:55 schreef Perruche het volgende:
Nee hoor. Ik doe al tijden fanatiek mee, hoe heb je mij nou kunnen missen.. ben ik zo onzichtbaar!? ZEG HET MAAR HOOR. :'(
pi_109002539
Goedemorgen! :W
Ja doei.
pi_109002550
*onzichtbaarheid aanzet
pi_109002568
Maandagen zijn een stuk beter te doen met een lichte slaapkamer als de wekker gaat en een zonnetje op de fiets O+
pi_109002573
Ah loveli had weer gelijk O+.
  Vis een optie? maandag 12 maart 2012 @ 10:05:55 #149
70532 loveli
N
pi_109002575
*pimpabo heeft*
crap in = crap out
pi_109002579
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 10:05 schreef Nallie het volgende:
Maandagen zijn een stuk beter te doen met een lichte slaapkamer als de wekker gaat en een zonnetje op de fiets O+
+1 waar!
  maandag 12 maart 2012 @ 10:06:35 #151
221912 minilot
Nancy boy
pi_109002593
Oei, 1150 calorieën vandaag. Daar eten we dan nog maar een schep hazelnoten en een extra avocado bij, al is het maar om te zien of ik daar nog steeds misselijk van word (had dat de laatste paar keer, maar ik weiger me neer te leggen bij een avocado-intolerantie! }:| )
pi_109002614
Avocado teleurstelling had ik dit weekend. Zaten van die vieze zwarte draden in, huu!
  Vis een optie? maandag 12 maart 2012 @ 10:08:17 #153
70532 loveli
N
pi_109002637
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 10:05 schreef Perruche het volgende:
Ah loveli had weer gelijk O+.
:7
crap in = crap out
pi_109002668
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 10:07 schreef Perruche het volgende:
Avocado teleurstelling had ik dit weekend. Zaten van die vieze zwarte draden in, huu!
Dat heb ik de laatste 3x ook gehad! En nu durf ik geen avocado's meer te halen :@
pi_109002691
haha, de grap van de dag:

Een maand geleden ben ik begonnen met een nieuw nivea in m'n zweedse les. Ik ben in die maand 3x een uur geweest, in plaats van 8 keer 2 uur. Nu krijg ik een mailtje, dat ze me nog een niveau omhoog gooien. Terwijl ik daar minstens 3 maand over zou doen... :7
pi_109002712
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 10:10 schreef Jagärtrut het volgende:
haha, de grap van de dag:

Een maand geleden ben ik begonnen met een nieuw nivea in m'n zweedse les. Ik ben in die maand 3x een uur geweest, in plaats van 8 keer 2 uur. Nu krijg ik een mailtje, dat ze me nog een niveau omhoog gooien. Terwijl ik daar minstens 3 maand over zou doen... :7
Zo zo, goed bezig meid!
pi_109002797
quote:
2s.gif Op maandag 12 maart 2012 10:11 schreef Aliana het volgende:

[..]

Zo zo, goed bezig meid!
Ok, ben je klaar nu?
Het begint me te vervelen...
pi_109002852
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 10:14 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Ok, ben je klaar nu?
Het begint me te vervelen...
Wtf is dit? Net ook al, ik complimenteer iemand met zo'n prestatie.. iets doen in een maand wat meestal 3 maanden zou duren. Vet tof, toppie zou je zeggen. ^O^
Maar niet dus? ;(
Ik wilde enkel een beetje meepraten, jargatrut aanmoedigen.. sjongejonge.
  Vis een optie? maandag 12 maart 2012 @ 10:17:07 #159
70532 loveli
N
pi_109002856
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 10:09 schreef Nallie het volgende:

[..]

Dat heb ik de laatste 3x ook gehad! En nu durf ik geen avocado's meer te halen :@
Bij de appie hebben ze avocado's in een netje. Als je veel avocado's eet, netje kopen als ze nog niet rijp zijn en met een beetje mazzel wordt er elke dag eentje rijp.

Hass avocado's (zwarte, ribbelige schil) vind ik vaak beter dan de groene met gladde schil.

Voor de liefhebbers: zag ergens dat appie weer een treinkaartjesactie heeft voor 16 euro.
crap in = crap out
pi_109002910
quote:
2s.gif Op maandag 12 maart 2012 10:17 schreef Aliana het volgende:

[..]

Wtf is dit? Net ook al, ik complimenteer iemand met zo'n prestatie.. iets doen in een maand wat meestal 3 maanden zou duren. Vet tof, toppie zou je zeggen. ^O^
Maar niet dus? ;(
Ik wilde enkel een beetje meepraten, jargatrut aanmoedigen.. sjongejonge.
Je reputatie snelt je vooruit :D :W
pi_109002945
Loveli het waren hass avocado's! narff.
pi_109002949
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 10:19 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Je reputatie snelt je vooruit :D :W
_O-

En dank voor de tip Loveli!
Maar betekenen die zwarte draden dat ze rot zijn?
pi_109002964
-enough is enough, en die ban is niet zo'n gek idee. Beetje nuance en je ontloopt hem-

[ Bericht 45% gewijzigd door Ml-etje op 12-03-2012 10:26:41 ]
pi_109002986
lalala
  Vis een optie? maandag 12 maart 2012 @ 10:23:50 #165
70532 loveli
N
pi_109003005
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 10:21 schreef Nallie het volgende:

[..]

_O-

En dank voor de tip Loveli!
Maar betekenen die zwarte draden dat ze rot zijn?
Volgens mij is het wel een teken van ouderdom, maar ben geen avocato-expert.
crap in = crap out
pi_109003035
Morgen slankies! :W

Mo: wat een leuke foto's. Lijkt me heerlijk wandelen O+

HPKW: als ik je valt af lijstje zie eet je niet te weinig hoor. (ik heb alleen niet geteld :@ ), maar als je de hele dag goed mee komt, lekker sport, werkt, geen honger krijgt en niet te moe wordt is het geen probleem toch?

Mijn planning:

O: 1 volkorenboterham met boter, kipfilet en tomaat. Gekookt ei, beker thee met melk
S: 45 minuten krachttraining, 30 min cardio
L: een grote, goed gevulde sperciebonensalade met een snee rusticobrood en boter
T: Griekse yoghurt met fruit of een zelfgemaakte shake
D: waldorfsalade met veel kip en knolselderij, misschien een sneetje brood
T: fruit
pi_109003084
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 10:23 schreef Perruche het volgende:
lalala
Sure.
pi_109003125
quote:
2s.gif Op maandag 12 maart 2012 10:22 schreef Aliana het volgende:
-enough is enough, en die ban is niet zo'n gek idee. Beetje nuance en je ontloopt hem-
Wat bedoel je precies met "nuance"?
pi_109003129
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 10:27 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Sure.
Ja kwam niet zo aardig over en ik moet me er ook niet mee bemoeien maar je weet wat ik bedoel toch?

Had je het trouwens voor de edit gelezen of heb je mod-skills? :P
pi_109003130
Li :D dieet :D
pi_109003150
quote:
7s.gif Op maandag 12 maart 2012 10:29 schreef Perruche het volgende:

[..]

Ja kwam niet zo aardig over en ik moet me er ook niet mee bemoeien maar je weet wat ik bedoel toch?

Had je het trouwens voor de edit gelezen of heb je mod-skills? :P
Ben ook niet aardig.
pi_109003160
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 10:30 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Ben ook niet aardig.
Nee ik bedoel dat ik niet aardig overkwam!
pi_109003192
_O- is al goed, ik ga verder met mijn to do lijst.
De zon schijnt dus ik ga een manier vinden om zo snel mogelijk buiten te geraken.
pi_109003222
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 10:09 schreef Nallie het volgende:

[..]

Let er op dat het 'knopje' bovenop nog aanwezig is, dat voorkomt bruin worden (gedeeltelijk)
  Vis een optie? maandag 12 maart 2012 @ 10:39:54 #175
70532 loveli
N
pi_109003337
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 10:32 schreef Ml-etje het volgende:
_O- is al goed, ik ga verder met mijn to do lijst.
De zon schijnt dus ik ga een manier vinden om zo snel mogelijk buiten te geraken.
Meld je ziek :+
crap in = crap out
pi_109003346
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 10:24 schreef An24 het volgende:
Morgen slankies! :W

Mo: wat een leuke foto's. Lijkt me heerlijk wandelen O+

HPKW: als ik je valt af lijstje zie eet je niet te weinig hoor. (ik heb alleen niet geteld :@ ), maar als je de hele dag goed mee komt, lekker sport, werkt, geen honger krijgt en niet te moe wordt is het geen probleem toch?

Mijn planning:

O: 1 volkorenboterham met boter, kipfilet en tomaat. Gekookt ei, beker thee met melk
S: 45 minuten krachttraining, 30 min cardio
L: een grote, goed gevulde sperciebonensalade met een snee rusticobrood en boter
T: Griekse yoghurt met fruit of een zelfgemaakte shake
D: waldorfsalade met veel kip en knolselderij, misschien een sneetje brood
Voor mijn gevoel is het ook alles behalve weinig, was dan ook vooral verbaasd over het aantal calorieen volgens ValtAf.

Lekker lijstje heb je trouwens! :Y
Doe wat je niet durft.
  maandag 12 maart 2012 @ 10:45:08 #177
221912 minilot
Nancy boy
pi_109003457
Even voor Vik - ik heb wat eenvoudige recepten bij elkaar gesprokkeld die ik héél graag maak, zonder al te bizarre ingrediënten: gerechten waarbij je heel veel groenten en weinig carbs binnenkrijgt. :)

Zeer pittige dahl (indiase linzensoep) met fijngesnipperde broccoli. Mijn lief lust normaal gesproken geen broccoli, maar op deze manier slobbert -ie gerust drie stronken naar binnen:
Spicy broccoli dahl

Ratatouille (versie uit de Pixar-film :)): heel veel smaakvoller dan dit krijg je simpele groenten niet. O+
Rat-a-too-ee

Frittata's zijn altijd een zeer goede manier om groenten binnen te krijgen! En je zit meteen goed qua eiwitten! :)
Artichoke frittata

Weliswaar carbs door de noedels, maar deze salade bestaat bij mij altijd voor driekwart uit groenten. Als je geen koriander lust (gewoon blijven proberen hoor, dan ga je het vanzelf lusten! ;)), dan een boel peterselie en basilicum gebruiken:
Asian noodle salad

Reuze smakelijke salade met avocado en een kickass tomatendressing. Zeer goed te pruimen zonder brood erbij. ;)
Summer salad

Zeer lekkere spinaziesalade met erwtjes, rode ui en feta:
Sweet pea feta salad
pi_109003537
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 10:39 schreef loveli het volgende:

[..]

Meld je ziek :+
Bij mezelf? Mwahh daar trap ik niet in.
pi_109003554
Hai!
pi_109003573
Jemig, eerst dieet, nu hier, is het nationale trolldag?

(don't feed them, op zijn minst vallen ze dan nog wat af.. )
pi_109003588
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 10:49 schreef Cocotrimonium het volgende:
Hai!
Hoi! :)
pi_109003590
Ik was inderdaad bij Sigme gisteren en heb de lammetjes gezien! O+ En verse soep gegeten waardoor ik bij thuiskomst geen zin meer had in mijn frietjes, die we onszelf had beloofd omdat ik weer eens gezond ga doen vanaf vandaag, dus nu mag ik ze niet meer. Dus dat was wel jammer. :P Maar voor de rest was het een fijne dag.

En de vriezer zit weer vol met voormalig blije big. ^O^ :Y)
pi_109003628
Zo, nog even een rondje sportschool gedaan, dan kan morgen weer de dubbele kantoorweek beginnen. Vandaag op het programma: voorruit auto laten vervangen, moet ik 2 uur rondhangen in de binnenstad, en daarna bij schoonzusje een boom snoeien.

Ik vind de sportschool goed bevallen! Had ik niet echt verwacht, aangename verrassing.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_109003699
quote:
14s.gif Op maandag 12 maart 2012 10:51 schreef conleche het volgende:
Ik was inderdaad bij Sigme gisteren en heb de lammetjes gezien! O+ En verse soep gegeten waardoor ik bij thuiskomst geen zin meer had in mijn frietjes, die we onszelf had beloofd omdat ik weer eens gezond ga doen vanaf vandaag, dus nu mag ik ze niet meer. Dus dat was wel jammer. :P Maar voor de rest was het een fijne dag.

En de vriezer zit weer vol met voormalig blije big. ^O^ :Y)
Ovenfrietjes kan dan nog wel toch?
pi_109003709
Fijn dat de sportschool bevalt Sigme!

Mijn abonnement loopt eind deze maand af... dan ga ik weer 2x per week hardlopen en blijf ik 1x per week boksen. Misschien dat ik dan wat gewichtjes aanschaf om wat oefeningen thuis te doen :Y
pi_109003756
Goedemorgen,

Ik denk dat ik ziekjes ben; spierpijn, hoofdpijn, warm-koud in de mix en geen eetlust. Ga zo maar naar huis... Of ik ben overtraind van vijf keer in de week sporten? hoe dan ook, meh.

Mijn briljante lijstje tot nu toe:
T: thee
pi_109003785
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 10:59 schreef anna82 het volgende:
Goedemorgen,

Ik denk dat ik ziekjes ben; spierpijn, hoofdpijn, warm-koud in de mix en geen eetlust. Ga zo maar naar huis... Of ik ben overtraind van vijf keer in de week sporten? hoe dan ook, meh.

Mijn briljante lijstje tot nu toe:
T: thee
Klinkt als een griepje. Lekker in bed gaan liggen!
pi_109003786
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 10:57 schreef Nallie het volgende:
Fijn dat de sportschool bevalt Sigme!

Mijn abonnement loopt eind deze maand af... dan ga ik weer 2x per week hardlopen en blijf ik 1x per week boksen. Misschien dat ik dan wat gewichtjes aanschaf om wat oefeningen thuis te doen :Y
Nallie! Hoe lang ken je hem al? ;) O+
pi_109003828
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2012 11:00 schreef anna82 het volgende:

[..]

Nallie! Hoe lang ken je hem al? ;) O+
Mijn sportschool? Een jaartje nu ;)
pi_109003905
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 11:02 schreef Nallie het volgende:

[..]

Mijn sportschool? Een jaartje nu ;)
Mooie periode. :D volgens mij is het tijd om jouw FB voornemen uit te voeren: inspecteren die handcreme/shampoo/ etc!
pi_109003925
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2012 11:05 schreef anna82 het volgende:

[..]

Mooie periode. :D volgens mij is het tijd om jouw FB voornemen uit te voeren: inspecteren die handcreme/shampoo/ etc!
Ja, goede voornemens moeten niet uitgesteld worden! Update volgt
pi_109003979
Ik loop nu hard op di (duurloop)/do(interval)/za(interval), allemaal trainingen van ongeveer een uur en wil er eigenlijk iets bij gaan doen. Misschien wel racefietsen als het weer wat beter wordt. Is dat verstandig of moet ik mijn lichaam ook wat rust gunnen tussendoor?
pi_109004004
Goed hè, dat ik geen FB check op wurruk :)
/spuit 11
pi_109004060
Och erm anna! Hoe ging het fietsen gisteren?

Ik voel me onwijs dun vandaag. Vast omdat ik gisteren geen fatsoenlijk D op heb!
pi_109004294
Oh ja, die sportschool van mij heeft alle apparaten op luchtdruk, per halve kilo instelbaar. Is dat standaard tegenwoordig?

Ik heb als schema nu:
Allemaal setjes van 3 x 15:
• Rotary torso cable : 10kg
• Pulldown : 27 kg
• Leg extension : 18 kg
• Abdominal machine : 25 kg
• Shoulder press machine : 10 kg
• Machine hip extension : 26,5 kg
• Lower back : 40 kg
• Seated chest press : 26 kg
• Seated leg press : 85 kg
• Total hip abductie : 15 kg

Maar de Lower back heb ik nu eruit gegooid, daar voelde ik niks van. In plaats daarvan hang ik nu over een ding heen en trek ik mezelf recht. Volgende keer met wat gewichtjes in de hand denk ik, want ook dit voel ik niet echt aan mijn rug.
pi_109004350
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 11:08 schreef Quinazoline het volgende:
Ik loop nu hard op di (duurloop)/do(interval)/za(interval), allemaal trainingen van ongeveer een uur en wil er eigenlijk iets bij gaan doen. Misschien wel racefietsen als het weer wat beter wordt. Is dat verstandig of moet ik mijn lichaam ook wat rust gunnen tussendoor?
Volgens mij moet dat best kunnen. Ik sport zelf ook tig keer per week en hier gaat het ook goed. :)
Bij fietsen belast je je lichaam heel anders dan bij hardlopen, dus volgens mij is het niet zo'n probleem. :)

Sportplanning voor deze week:
Ma: 3 km roeien, half uur krachttraining
Di: core stabilty oefeningen
Wo: hardlopen (5 km)
do: 3 km roeien, half uur krachttraining
Vr: dansen in Utrecht
Za: spinnen
Zo: hardlopen (misschien wel iets meer dan 5 km!)
Doe wat je niet durft.
pi_109004367
Doe je lowerback dan niet te snel sigme? Dat je het momentum erin houdt in plaats van dat je spieren het trekken?
pi_109004381
Ziet eruit als een goed schema sigme! En fijn dat de sportschool bevalt. Ik kan mezelf nooit ertoe zetten om die apparaten te doen.
pi_109004425
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 11:21 schreef V1z0R het volgende:
Doe je lowerback dan niet te snel sigme? Dat je het momentum erin houdt in plaats van dat je spieren het trekken?
^^

Als je uitgestrekt ben 10 tellen vasthouden en in 5 tellen laten zakken en dan weer.
pi_109004440
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 11:23 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

^^

Als je uitgestrekt ben 10 tellen vasthouden en in 5 tellen laten zakken en dan weer.
Als het dan nog te licht is een paar dumbells tegen je borst drukken tijdens de oefening.
pi_109004449
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 11:21 schreef V1z0R het volgende:
Nee, ik heb het speciaal nog laten nakijken door de begeleiding. Ik denk dat ik een sterke rug heb (dat klopt wel met mijn gewone dagelijkse praktijkervaring).
pi_109004484
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 11:11 schreef Perruche het volgende:
Och erm anna! Hoe ging het fietsen gisteren?

Ik voel me onwijs dun vandaag. Vast omdat ik gisteren geen fatsoenlijk D op heb!
Haha, herkenbaar zo met zo'n lege maag :)

Fietsen ging op zich goed! Alleen storte T bij thuiskomst in, terwijl ik me prima voelde. in het kader van ' kijk mij eens fitter zijn dan jij, nanana! heb ik 's middags nog spieroefeningen gedaan, boodschappen gehaald, stof gezogen, bedden verschoond etc etc. Toen werd ik 's avonds koortsig en kon ik niet slapen vanwege koud / warm dus heb ik de halve nacht De Makkelijke Maaltijd van Rudolph gekeken.
pi_109004486
Henk wat ben je toch weer lekker enthousiast. Mijn sportplanning:
ma: bodyshape
woe: 15 min. crosstrainer (warming up) + pump + buikspieren
do: combat + buikspieren
zo: combat + buikspieren

+ elke werkdag een klein uurtje fietsen. Binnenkort wordt maandag weer Bootcamp denk ik en wil eigenlijk wel het hardlopen weer oppakken, al is het maar een halfuurtje het is wel lekker. Eigenlijk wil ik dan op de hardloop-dag er ook nog wat spieroefeningen bij plakken.
  Vis een optie? maandag 12 maart 2012 @ 11:26:18 #204
70532 loveli
N
pi_109004501
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2012 11:25 schreef anna82 het volgende:

[..]

Haha, herkenbaar zo met zo'n lege maag :)

Fietsen ging op zich goed! Alleen storte T bij thuiskomst in, terwijl ik me prima voelde. in het kader van ' kijk mij eens fitter zijn dan jij, nanana! heb ik 's middags nog spieroefeningen gedaan, boodschappen gehaald, stof gezogen, bedden verschoond etc etc. Toen werd ik 's avonds koortsig en kon ik niet slapen vanwege koud / warm dus heb ik de halve nacht De Makkelijke Maaltijd van Rudolph gekeken.
Wijze les.
crap in = crap out
pi_109004523
Ik doe de rug nu op zo'n soort ding:

En ik doe het braaf langzaam!
pi_109004626
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 11:25 schreef Perruche het volgende:
Henk wat ben je toch weer lekker enthousiast. Mijn sportplanning:
ma: bodyshape
woe: 15 min. crosstrainer (warming up) + pump + buikspieren
do: combat + buikspieren
zo: combat + buikspieren

+ elke werkdag een klein uurtje fietsen. Binnenkort wordt maandag weer Bootcamp denk ik en wil eigenlijk wel het hardlopen weer oppakken, al is het maar een halfuurtje het is wel lekker. Eigenlijk wil ik dan op de hardloop-dag er ook nog wat spieroefeningen bij plakken.
Ik vind het ook wel handig om een soort van sportplanning te hebben. :) Vooral omdat ik dan ook weet wanneer ik wat ga doen en of ik nog moet schuiven met mn planning.
Morgen ga ik bijv. even wat eten met iemand, dus dan kan ik beter vanavond na het wandelen nog even naar de sportschool racen en morgen niet te haasten.
En dat spinnen op zaterdagochtend om half 9 hou ik er gewoon in. Ondanks dat ik vrijdag pas belachelijk laat thuis ben. :P Ga ik daarna wel een uurtje liggen ofzo. *)
Doe wat je niet durft.
pi_109004643
Hoi ik kom weer eens binnenvallen :W
Privé is het een chaos en qua studie en financieel ook dus veel sporten en goed eten lukt niet altijd helemaal.
Best lastig soms ;(
Worry is a misuse of imagination
pi_109004657
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 11:27 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
^O^ en dan wat Dino zegt, eventueel met dumbells erbij mocht het nog te licht zijn.
pi_109004691
:* voor Prob. Iets wat wij voor je kunnen betekenen?
pi_109004693
quote:
[ afbeelding ]
Horen er niet een paar voetsteunen/beugels op dat apparaat? Het ziet er uit alsof ze ieder moment naar voren kan klappen omdat d'r voeten nergens vastzitten. :')
pi_109004742
Oh en lijstjesplanning:

O: appel, kiwi, yoghurt, cornflakes
T: koffie verkeerd, wat gedroogd fruit
L: bruin pistoletje hummus en nog eentje met smeerworst
T: stuk komkommer, wat cherrytomaatjes, rijstwafel met geitenkaas
D: sushi (ja alweer :))
T: nog geen idee
B: in totaal een uurtje fietsen denk ik
  Vis een optie? maandag 12 maart 2012 @ 11:35:39 #212
70532 loveli
N
pi_109004766
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 11:33 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Horen er niet een paar voetsteunen/beugels op dat apparaat? Het ziet er uit alsof ze ieder moment naar voren kan klappen omdat d'r voeten nergens vastzitten. :')
Zwaartepunt ligt onder kantelpunt, dus geen gevaar.
crap in = crap out
pi_109004817
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 11:35 schreef loveli het volgende:

[..]

Zwaartepunt ligt onder kantelpunt, dus geen gevaar.
Hm, dan lijkt het maar alsof.
pi_109004824
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 11:26 schreef loveli het volgende:

[..]

Wijze les.
Misschien mag ik met dit argument een interieurmanagert aannemen O+

En Billy, wat las ik over ruzie met je ouders? Lijkt me heel naar! Moet er veel gebeuren om het op te lossen?
pi_109004859
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 11:33 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Achter de hakken :Y. Die plaat waar de voetzolen op staan heeft een hoekje en dan een centimeter of 5 achter de hakken langs.

De begeleiding zei dat ik vermoedelijk eerst mijn hamstrings zou voelen, maar die voel ik ook niet. Wel mijn kniebanden, want zulke rechte benen met spanning erop ben ik niet gewend.
pi_109004862
Ok de teller van mensen die niet alleen vinden dat ik er slecht uitzie, maar dat ook hardop zeggen staat op 4: huiswaarts!
pi_109004920
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 11:38 schreef anna82 het volgende:
Ok de teller van mensen die niet alleen vinden dat ik er slecht uitzie, maar dat ook hardop zeggen staat op 4: huiswaarts!
Oh, gauw je bed in dan!

Enne ik kan een huismanagert van harte aanbevelen :Y
pi_109004991
Snel je bed in dan Anna! Beterschap!
Doe wat je niet durft.
pi_109005015
Bij mij is het de bedoeling dat ik 3x per week krachtraining doe en 3x per week hardlopen. Ik heb eindelijk mijn start to run gedownload en mijn ipodje hangt aan de lader :D

én ik kreeg net de vraag of ik afgevallen was, dus de winterspekjes zijn bezig met hun exit! w/
pi_109005022
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 11:43 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Snel je bed in dan Anna! Beterschap!
^^
pi_109005212
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2012 11:37 schreef anna82 het volgende:

[..]

Misschien mag ik nu met dit argument erl een interieurmanagert aannemen O+

En Billy, wat las ik over ruzie met je ouders? Lijkt me heel naar! Moet er veel gebeuren om het op te lossen?
Oja dat was ik zelfs al helemaal vergeten :') nee dat lost zichzelf wel op
pi_109005271
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 11:38 schreef anna82 het volgende:
Ah, hè bah beterschap!!
pi_109005287
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 11:44 schreef _aurum_ het volgende:
Bij mij is het de bedoeling dat ik 3x per week krachtraining doe en 3x per week hardlopen. Ik heb eindelijk mijn start to run gedownload en mijn ipodje hangt aan de lader :D

én ik kreeg net de vraag of ik afgevallen was, dus de winterspekjes zijn bezig met hun exit! w/
Whooohooo! Goed bezig! *O*

Ik ga over een paar weken weer beginnen met in mijn lunchpauze hard te lopen. Dan ga ik op weekdagen 2 keer en 1 keer in het weekend. :)
Doe wat je niet durft.
pi_109005846
An, veel beterschap!
pi_109005871
Prob, ik heb gerookte boter voor je van Sigme. Binnenkort maar wat afspreken.
  maandag 12 maart 2012 @ 12:37:15 #228
221912 minilot
Nancy boy
pi_109006486
Haa, fijn zo'n topic! Ik ben helemaal niet zo'n wandelaar/hiker maar de paar keer dat we het op vakantie toevallig deden vond ik het echt hartstikke tof dus ik wil er toch maar wat meer een gewoonte van maken. :)
pi_109006616
Hoi Slankies!

Niet bijgelezen, maar wel alvast een lijstje:

O - 2 vk knackebrod philadelphia, kleine banaan, handje pistachenootjes
L - 3 vk bth hummus/vlees/kaas/tom&kom
T - 100-150ml volle Griekse yoghurt met honing
S - hardlopen
D - flinke salade van linzen, rucola, geroosterde trostomaatjes, paprika, spekblokjes
T - koffie verkeerd
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
  maandag 12 maart 2012 @ 12:51:28 #230
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_109006862
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 10:45 schreef minilot het volgende:
Even voor Vik - ik heb wat eenvoudige recepten bij elkaar gesprokkeld die ik héél graag maak, zonder al te bizarre ingrediënten: gerechten waarbij je heel veel groenten en weinig carbs binnenkrijgt. :)

Zeer pittige dahl (indiase linzensoep) met fijngesnipperde broccoli. Mijn lief lust normaal gesproken geen broccoli, maar op deze manier slobbert -ie gerust drie stronken naar binnen:
Spicy broccoli dahl
[ afbeelding ]

Ratatouille (versie uit de Pixar-film :)): heel veel smaakvoller dan dit krijg je simpele groenten niet. O+
Rat-a-too-ee
[ afbeelding ]

Frittata's zijn altijd een zeer goede manier om groenten binnen te krijgen! En je zit meteen goed qua eiwitten! :)
Artichoke frittata
[ afbeelding ]

Weliswaar carbs door de noedels, maar deze salade bestaat bij mij altijd voor driekwart uit groenten. Als je geen koriander lust (gewoon blijven proberen hoor, dan ga je het vanzelf lusten! ;)), dan een boel peterselie en basilicum gebruiken:
Asian noodle salad
[ afbeelding ]

Reuze smakelijke salade met avocado en een kickass tomatendressing. Zeer goed te pruimen zonder brood erbij. ;)
Summer salad
[ afbeelding ]

Zeer lekkere spinaziesalade met erwtjes, rode ui en feta:
Sweet pea feta salad
[ afbeelding ]
Tof! :D Die ga ik even opslaan thuis.

Bij low carb mag je wel kaas hè? Laat ik daar nu eens dol op zijn oO< .

Lijstje van vandaag:

T: banaan
O: yoghurt met muesli en honing
T/L/T: acht vezelrijke crackers met 30+ kaas
T: appel
D: 50 gram gnocchi, 600 gram spinazie, X gram doperwten, slagroom light en wat Parmezaanse kaas eroverheen. Die slagroom is weer minder, maar de doperwten moeten daarin koken, dus dat moet. Maar eerder gooide ik een heel pak gnocchi in het water voor twee personen (dat is volgens mij 250 gram p.p. damn :')), dus dit is wel een hele verbetering :P.

Ik heb hier ook 500 gram geschraapte worteltjes en twee paprika's liggen, voor op de dagen dat m'n D niet genoeg groente bevat (morgen bijvoorbeeld, maar dan eet ik weer wel vis! Spannend!)
Niet meer actief op Fok!
pi_109006884
Netjes weer hoor Novem! Al wel beetje resultaat in de kilo's?
pi_109006911
beterschap anna :*

Je lijstje ziet er lekker uit Novem!
Misschien nog wat zuivel met fruit oid na je D?
  maandag 12 maart 2012 @ 12:53:33 #233
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_109006926
Oh had ik al verteld dat ik op Hemelvaartsdag de Golden Tenloop in Delft ga doen! :D (10 km dus). Heb er nu al zin in :').
Niet meer actief op Fok!
  maandag 12 maart 2012 @ 12:56:26 #234
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_109007022
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 11:44 schreef _aurum_ het volgende:

:D. Nog een hardlopert! *O*.

O, Lau vroeg trouwens of ik geen winterfiguur heb. Nee, want eind 2009 en eind 2010 was ik juist zo slank :P. Ik heb het idee dat alles zich ophoopt boven m'n navel }:|.
Niet meer actief op Fok!
pi_109007036
quote:
[ afbeelding ]
Zo doe ik hem ook. En dan nog 5 tot 10 kilo op de borst. Ventlief zegt altijd dat ik staalkabeltjes heb daardoor O+

Sigme: je bent echt al super sterk! Knappe training zo!

probability: vervelend dat het allemaal lastig is nu :*

Novem en Nallie: weer lekkere lijstjes :9

quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 10:40 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Voor mijn gevoel is het ook alles behalve weinig, was dan ook vooral verbaasd over het aantal calorieen volgens ValtAf.

Lekker lijstje heb je trouwens! :Y
Thanks! Boontjes staan nu te pruttelen :9

Anna: beterschap!
pi_109007076
Gisteren:
O: krentenbol
T: krentenbol met boter
B: wandelen
L: bruin bolletje met ham, rauwkost, augurk, mayo en thaise chilipoeder
T: chocotoff
T: koekje bij cappuccino
T: cake
T: verse kippensoep
T: 2 plakjes rauwe ham en 1 plakje worst
T: bruin bolletje met gerookte kip, rauwkost, augurk, mayo en thaise chilipoeder

Vandaag:
O: 2 wasa original crisp roggecrackers met filet A. en ui
L: 2x geroosterd Allison met mayo, sambal, sla, gele peen, preiringetjes, zoete paprika en zeezout.
T: vers geperst sap
T: nog een cracker met filet A. indien trek.
S: hardlopen
T: wodka, katjang
D: kalkoenborst met witlof ham/kaas uit de oven
pi_109007103
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 11:33 schreef Nallie het volgende:
:* voor Prob. Iets wat wij voor je kunnen betekenen?
Ik weet zelf niet zo goed wat ik moet doen, want iedereen waar ik normaal hulp/steun/advies bij zou vragen heb ik juist 'issues' mee.
pi_109007121
:D wat een lijstje gisteren Co!
pi_109007130
quote:
3s.gif Op maandag 12 maart 2012 12:14 schreef conleche het volgende:
Prob, ik heb gerookte boter voor je van Sigme. Binnenkort maar wat afspreken.
O wat lief!! O+ Ja zeker, ook zonder de boter hoor ;)!
pi_109007159
ok, lijstje:

O: 2 snedes zuurdesemroggebrood met casslerrib en rookvlees (332 kcal)
L: flinke bak tomatensoep met geitenkaas (een loomm bowl vol a 750ml) en een half volkorenstokje met blauwe kaas (500 kcal op z'n minst)
D: rattatouilleschotel met gepocheerde vis (kcals nog uit te rekenen)
  maandag 12 maart 2012 @ 13:01:09 #241
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_109007172
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 12:58 schreef conleche het volgende:
Gisteren:
O: krentenbol
T: krentenbol met boter
B: wandelen
L: bruin bolletje met ham, rauwkost, augurk, mayo en thaise chilipoeder
T: chocotoff
T: koekje bij cappuccino
T: cake
T: verse kippensoep
T: 2 plakjes rauwe ham en 1 plakje worst
T: bruin bolletje met gerookte kip, rauwkost, augurk, mayo en thaise chilipoeder

Vandaag:
O: 2 wasa original crisp roggecrackers met filet A. en ui
L: 2x geroosterd Allison met mayo, sambal, sla, gele peen, preiringetjes, zoete paprika en zeezout.
T: vers geperst sap
T: nog een cracker met filet A. indien trek.
S: hardlopen
T: wodka, katjang
D: kalkoenborst met witlof ham/kaas uit de oven

Het is toch Allinson? :P.
Niet meer actief op Fok!
  Vis een optie? maandag 12 maart 2012 @ 13:03:25 #242
70532 loveli
N
pi_109007239
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 12:58 schreef Probability het volgende:

[..]

Ik weet zelf niet zo goed wat ik moet doen, want iedereen waar ik normaal hulp/steun/advies bij zou vragen heb ik juist 'issues' mee.
Prioriteitenlijstje maken. Wat heb je het hardst nodig? Studie, financien of prive op orde? Het is verweven, maar meetsal steekt er eentje bovenuit. Alle onbelangrijke dingen van je lijst schrappen en kijken hoe je je prio 1 voor elkaar kunt boksen.
crap in = crap out
pi_109007289
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 13:01 schreef Viking84 het volgende:

[..]

De meningen lijken te verschillen.
  maandag 12 maart 2012 @ 13:06:02 #244
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_109007310
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 13:05 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

De meningen lijken te verschillen.
Oh, ik typte eerst steeds Allison, meende het opgezocht te hebben en nu let ik er erg op dat ik het over Allinson heb :').
Niet meer actief op Fok!
pi_109007348
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 13:01 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Dacht ik eerst ook, maar als je googelt heb je veel meer hits op Allison en nu ben ik confuus.

-edit- ik ben nu maar eens op de zak gaan kijken en de Appie vind Allinson. Dus ik ga ook weer back. :P
pi_109007389
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 13:03 schreef loveli het volgende:

[..]

Prioriteitenlijstje maken. Wat heb je het hardst nodig? Studie, financien of prive op orde? Het is verweven, maar meetsal steekt er eentje bovenuit. Alle onbelangrijke dingen van je lijst schrappen en kijken hoe je je prio 1 voor elkaar kunt boksen.
Studie :) En daarvoor moet ik rust aan m'n hoofd (dus dan zou het makkelijk zijn als privé op orde zou zijn en voor de langere termijn financiën)
pi_109007456
http://www.woutervanaalst.nl/weblog/archives/637
Interessante blog over functioneel trainen. :)

Ik heb trouwens wel zo'n balans bord gekocht pas, eens kijken of het wat gaat doen voor mijn balans. :) Merk wel dat ik enorm sta te wiebelen op dat ding en mijn collega die heel veel heeft gesurfd, staat echt zonder te wiebelen op dat ding. :)
Doe wat je niet durft.
  Vis een optie? maandag 12 maart 2012 @ 13:15:04 #248
70532 loveli
N
pi_109007556
off topic, maar is het niet 'gesurft'?
crap in = crap out
pi_109007557
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 13:07 schreef conleche het volgende:

[..]

Dacht ik eerst ook, maar als je googelt heb je veel meer hits op Allison en nu ben ik confuus.

-edit- ik ben nu maar eens op de zak gaan kijken en de Appie vind Allinson. Dus ik ga ook weer back. :P
tomato tomato
pi_109007570
gesurfd gesurft
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 13:15 schreef loveli het volgende:
Ja.
pi_109007614
O+ het zonnetje is doorgebroken, deur maar eens lekker open gezet :s)
pi_109007648
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 13:10 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

Ik heb trouwens wel zo'n balans bord gekocht pas, eens kijken of het wat gaat doen voor mijn balans. :) Merk wel dat ik enorm sta te wiebelen op dat ding en mijn collega die heel veel heeft gesurfd, staat echt zonder te wiebelen op dat ding. :)
Er staan wel wat twijfelachtige dingen op die blog..

Deadlift: Perfect voor de achterkant benen, billen en onderrug….maar als mijn klant alleen maar zijn/haar onderarmen voelt verzuren moet ik deze oefening dan wel doen? Toch blijven veel mensen als een schaap de oefeningen doen terwijl ze niet voelen welke spieren ze trainen. mijn tip: sluit je ogen en voel je ook echt je spieren traint die je wilt trainen.

Als die klant zijn/haar onderarmen voelt verzuren is er iets mis met de vorm waarin de oefening uitgevoerd wordt of er is wat te doen aan zijn/haar grip. Beide zaken die op te lossen zijn door het, inderdaad, vaker te doen.. Dat zou hij als trainer toch moeten weten? :')

Waarom werkt het niet:
Kracht genereer je vanaf een stabiele ondergrond, schiet maar eens een kanon van een kano af, de kogel zal alle kanten op gaan.

Weer een hoop beweringen zonder al te veel bronnen.. Zo een bosu bal / balance board werkt misschien niet voor pure kracht maar om die kracht te kunnen leveren onder niet optimale omstandigheden.
pi_109007658
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 13:15 schreef loveli het volgende:
Uh...... goede vraag.
Ik vind dat het allebei wel kan?! Surfde of surfte.
Het ziet er allebei raar uit eigenlijk. :D
Doe wat je niet durft.
  Vis een optie? maandag 12 maart 2012 @ 13:18:52 #254
70532 loveli
N
pi_109007673
quote:
11s.gif Op maandag 12 maart 2012 13:18 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Uh...... goede vraag.
Dat laatste vooral.
crap in = crap out
pi_109007746
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 13:18 schreef loveli het volgende:

[..]

Dat laatste vooral.
"
pi_109007762
quote:
11s.gif Op maandag 12 maart 2012 13:18 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Uh...... goede vraag.
Surfen is het hww, de stam is surf, eindigt op f en dat zit in het kofschip dus met een t of te/ten

/jufmodus :+
  Vis een optie? maandag 12 maart 2012 @ 13:21:36 #257
70532 loveli
N
pi_109007766
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 13:08 schreef Probability het volgende:

[..]

Studie :) En daarvoor moet ik rust aan m'n hoofd (dus dan zou het makkelijk zijn als privé op orde zou zijn en voor de langere termijn financiën)
Die prive-dingen, hoeveel daarvan gaat eigenlijk nergens over?
crap in = crap out
  Vis een optie? maandag 12 maart 2012 @ 13:22:16 #258
70532 loveli
N
pi_109007789
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 13:21 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Surfen is het hww, de stam is surf, eindigt op f en dat zit in het kofschip dus met een t of te/ten

Dat was ook mijn eerste gedachte, maar toen kwam er een balonnetje boven over buitenlandse werkwoorden.
crap in = crap out
pi_109007844
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 13:22 schreef loveli het volgende:

[..]

Dat was ook mijn eerste gedachte, maar toen kwam er een balonnetje boven over buitenlandse werkwoorden.
Surfen is 'vernederlandst' dus gelden de gewone regels :)
pi_109007858
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 13:21 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Spellingscontrole agrees.
pi_109007972
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 13:24 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Spellingscontrole agrees.
pfew :D ;)
pi_109008018
Co, jij maakt toch geregeld entrecote? Kan ik dat gewoon in de grillpan doen?
pi_109008044
Goeiemiddag. Net gesport, nu aan het werk :)

Heb teringherrie voor Vaaiz:

pi_109008067
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 13:10 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

Mjah, kan me er iets bij voorstellen. Maar dat over balance/ core training slaat dus alleen op kracht en daar heeft hij wel gelijk in. Voor proprioceptie training is hij juist uitermate geschikt. Zo zie je maar hoe eenzijdig zo'n mening kan zijn.
pi_109008084
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 13:21 schreef loveli het volgende:

[..]

Die prive-dingen, hoeveel daarvan gaat eigenlijk nergens over?
Jij bent ook zo heerlijk nuchter he! O+
pi_109008119
:* voor Billy.
  Vis een optie? maandag 12 maart 2012 @ 13:31:43 #267
70532 loveli
N
pi_109008137
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 13:30 schreef An24 het volgende:

[..]

Jij bent ook zo heerlijk nuchter he! O+
In het verleden is die vraag mij een keer of 30 gesteld, toen het kwartje viel was ik opeens veel ballast kwijt ;)
crap in = crap out
pi_109008205
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 13:31 schreef loveli het volgende:

[..]

In het verleden is die vraag mij een keer of 30 gesteld, toen het kwartje viel was ik opeens veel ballast kwijt ;)
ik sta in je sig!!!
pi_109008219
quote:

[..]

Daar herken in mezelf wel in ja :)
pi_109008241
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 13:28 schreef Perruche het volgende:
Co, jij maakt toch geregeld entrecote? Kan ik dat gewoon in de grillpan doen?
Ik maak meestal ribeye, want dat vind ik lekkerder. En dat kan prima in de grillpan ja! Ik neem aan dat het met entrecôte ook geen probleem zal zijn.

Aan beide kanten licht bestrijken met wat olie en dan om en om grillen. En als je ruitjes wilt ipv streepjes ook even een kwartslag draaien.
  Vis een optie? maandag 12 maart 2012 @ 13:34:47 #271
70532 loveli
N
pi_109008248
In het kader van onbelangrijke levensvragen: koffievlekken in katoen, helpt biotex of had ik het lange wasprogramma moeten gebruiken ipv die van 30 minuten?
crap in = crap out
pi_109008271
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 12:59 schreef Perruche het volgende:
:D wat een lijstje gisteren Co!
Wat is er precies mee? :D
  Vis een optie? maandag 12 maart 2012 @ 13:35:51 #273
70532 loveli
N
pi_109008289
quote:
5s.gif Op maandag 12 maart 2012 13:35 schreef conleche het volgende:

[..]

Was het 1 chocotoff of meer?
crap in = crap out
pi_109008311
quote:
5s.gif Op maandag 12 maart 2012 13:35 schreef conleche het volgende:

[..]

Broodje, koekje, broodje, en weinig fatsoenlijk eten. Maar je hebt wel blij varken!

Co doe mij eens een tip over entrecote bakken. Kan dat in de grillpan?
pi_109008381
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 13:35 schreef loveli het volgende:

[..]

Was het 1 chocotoff of meer?
1

*trots*
pi_109008397
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 13:36 schreef Perruche het volgende:

[..]

Broodje, koekje, broodje, en weinig fatsoenlijk eten. Maar je hebt wel blij varken!

Co doe mij eens een tip over entrecote bakken. Kan dat in de grillpan?

Oh zo, ja daar heb je een punt.

truffeltje, dat heb ik net gedaan :*
pi_109008430
Oh helemaal over het hoofd gezien schaaldiertje van me O+
pi_109008449
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 13:34 schreef conleche het volgende:

[..]

Ik maak meestal ribeye, want dat vind ik lekkerder. En dat kan prima in de grillpan ja! Ik neem aan dat het met entrecôte ook geen probleem zal zijn.

Aan beide kanten licht bestrijken met wat olie en dan om en om grillen. En als je ruitjes wilt ipv streepjes ook even een kwartslag draaien.
Ja ik had entrecote want die was weer prachtig. Maar hij gaat lekker in de grillpan vanavond, thanks!
pi_109008457
Lijstje:

S: 25 minuten hometrainer
O: kwark met honing en lijnzaad
L: bietjes & witlofsalade met bosuitjes
T: rauwe paprika
D: bij mijn ouders dus waarschijnlijk iets van stamppot
S: 1,5 uur buikdanstraining
T: 2 mandarijntjes
T: denk nog iets van zuivel

Ik was niet heel vroeg wakker dus geen T in de ochtend
pi_109008489
:') Perr...
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 13:29 schreef creepycookie het volgende:
Goeiemiddag. Net gesport, nu aan het werk :)

Heb teringherrie voor Vaaiz:

Thx O+

Al heb ik al ruime tijd geleden Flux Pavilion ontdekt, tot ergernis van mijn omgeving :+
pi_109008572
quote:

[..]

Plussen en minnen raad ik mensen vaak aan en dan alles behalve de top 3 wegschrappen.
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 13:27 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

pfew :D ;)
_O- ik bak niks van spellen :@
pi_109008581
Viz wat! Ik doe een lekker stuk dood beest in de pan vanavond, ik had verwacht dat je wel trots zou zijn op me.
pi_109008598
Vergeten jullie trouwens niet de belastingaangifte te doen? Ik had het dit weekend moeten doen maarja :')
pi_109008608
Loveli, dat artikel... Te herkenbaar echt :')
pi_109008669
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 13:41 schreef V1z0R het volgende:
:') Perr...

[..]

Thx O+

Al heb ik al ruime tijd geleden Flux Pavilion ontdekt, tot ergernis van mijn omgeving :+
Ja ik had het ooit eens "gekocht" en toen vond ik het mwa, maar ik heb mijn mening moeten bijstellen O+
pi_109008728
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 13:44 schreef Perruche het volgende:
Vergeten jullie trouwens niet de belastingaangifte te doen? Ik had het dit weekend moeten doen maarja :')
Je krijgt echt heel makkelijk en snel uitstel hoor. :P Is maar 1 belletje voor nodig. *)
Doe wat je niet durft.
pi_109008731
quote:
Ik moet hem nog even nakijken.
We krijgen geld terug dus dan ben ik al tevreden, maar de innerlijke streber in mij zegt "dubbel checken voor nog meerrrrr" :+
pi_109008776
quote:
Ik moet dus geld terugbetalen, wat ik best raar vind eigenlijk voor een student. Dus wil hem eerst nog een keer checken.
pi_109008796
quote:
Wij hebben een profi mannetje 70 euro betaald om de aangifte te doen. We zijn anderhalf jaar geleden getrouwd en dan mag je geen aparte aangifte meer insturen. Nu is alles weer netjes, en we krijgen terug. Dus wij missen niets, profi mannetje happy :P
pi_109008872
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 11:20 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Volgens mij moet dat best kunnen. Ik sport zelf ook tig keer per week en hier gaat het ook goed. :)
Bij fietsen belast je je lichaam heel anders dan bij hardlopen, dus volgens mij is het niet zo'n probleem. :)

Sportplanning voor deze week:
Ma: 3 km roeien, half uur krachttraining
Di: core stabilty oefeningen
Wo: hardlopen (5 km)
do: 3 km roeien, half uur krachttraining
Vr: dansen in Utrecht
Za: spinnen
Zo: hardlopen (misschien wel iets meer dan 5 km!)
Lijstje moet worden aangepast! Nu al!
Donderdag ga ik karten met collega's, dus ik ga woensdag mn krachttraining doen en donderdag dan maar na het karten misschien nog een rondje rennen. Of niet.
Of morgen een rondje rennen als het niet te laat wordt.
Zaterdag ga ik trouwens ook dansen. B-)
Doe wat je niet durft.
pi_109009000
Dank dat jullie mij allemaal even de status van jullie belastingaangifte doorgeven O+ deze fiscus is weer tevreden.
pi_109009016
Perr, kreeg gewoon het gevoel dat je zo'n hyperactief dagje had :)
Oh, en rund is ^O^ natuurlijk
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 13:46 schreef creepycookie het volgende:

[..]

Ja ik had het ooit eens "gekocht" en toen vond ik het mwa, maar ik heb mijn mening moeten bijstellen O+
:D dat had ik dus in het begin met Burial...
  Vis een optie? maandag 12 maart 2012 @ 13:58:32 #293
70532 loveli
N
pi_109009068
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 13:56 schreef Perruche het volgende:
Dank dat jullie mij allemaal even de status van jullie belastingaangifte doorgeven O+ deze fiscus is weer tevreden.
Dank voor de reminder.
crap in = crap out
pi_109009118
Ik heb de aangifte vanochtend gedaan ipv 31 maart zoals meestal :P
Chris moet 4 euro betalen, maar ik krijg terug, dus ik ben blij :)
pi_109009145
Oh noes, weer vergeten dit weekend. :') Vanavond maar even doen!
pi_109009178
Hier is de aangifte al gedaan en verstuurd! *O* :)
Ja doei.
pi_109009266
Oh ik ben minder blij, ik mag over de 1000 terugbetalen en de Mr krijgt een berg terug :')
Ik hark het wel mijn kant op *)
  maandag 12 maart 2012 @ 14:03:13 #298
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_109009296
"Voormalig blije big" _O-

We hebben echt een superkick-ass plannensmeed-meeting gehad hier :D We gaan naar een nieuwe locatie en we gaan zelfs slank-verantwoorde dingen inplannen met het team, zoals groene smoothies en sport-halfuurtje in het park ernaast :D Ik ben helemaal hyper en blij _O- O+
pi_109009346
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 13:56 schreef Perruche het volgende:
Ik heb al jaren geen aangifte hoeven te doen, maar ga ff kijken of mijn studiekosten iets opleveren :)
pi_109009349
gister de belastingshizzle geregeld, we krijgen dik terug, maar dat komt omdat ik altijd bang ben dat ik terug moet betalen en dan de hra te laag zet :')
  maandag 12 maart 2012 @ 14:05:20 #301
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_109009413
BOEM!
pi_109009426
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 14:03 schreef MariaEtcetera het volgende:
"Voormalig blije big" _O-

We hebben echt een superkick-ass plannensmeed-meeting gehad hier :D We gaan naar een nieuwe locatie en we gaan zelfs slank-verantwoorde dingen inplannen met het team, zoals groene smoothies en sport-halfuurtje in het park ernaast :D Ik ben helemaal hyper en blij _O- O+
*O* ^O^ *O*
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 14:04 schreef _aurum_ het volgende:
gister de belastingshizzle geregeld, we krijgen dik terug, maar dat komt omdat ik altijd bang ben dat ik terug moet betalen en dan de hra te laag zet :')
Idem, verkapt sparen ftw *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')