Oef dat klinkt lekker! Heb je daar een recept van?quote:Op dinsdag 3 april 2012 11:16 schreef Tooto7moe het volgende:
zal ik dan maar iets plaatsen?
Laatst weer eens een makreeltajine gemaakt.
[ afbeelding ]
ahum.. erug laat.. maar was even vergeten dat deze topic ook nog bestond.quote:Op dinsdag 3 april 2012 15:53 schreef Flurry het volgende:
[..]
Oef dat klinkt lekker! Heb je daar een recept van?
als er geen vocht uit sijpelt kan je hem nog wel gebruiken... maar dan wel iets tussen de tajine en het vuur doen...anders barst die verder.quote:Op dinsdag 3 april 2012 15:47 schreef Dragonberry het volgende:
Ik heb er eentje meegenomen uit marokko
Laatst kefte in gemaakt, maar nu zit er aan een kant in de rand een barst.. kan ik hem nu nog gebruiken om echt mee te koken of beter gewoon als souvenir? ik ben namelijk bang dat hij misschien verder barst
het is 'feestvoedsel'.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 22:12 schreef Bombshell het volgende:
Dat vind ik vaak niet lekker aan het Marokaanse eten, het gebruik van pruimen en perzikken bij het hoofdgerecht. Houdt niet van zoet bij kip, couscous etc
was echt heerlijk.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 20:43 schreef Leentje86 het volgende:
He markmarkmark,
En hoe smaakte het lamsvlees?
Ik heb al regelmatig mijn Tajine gebruikt, ik maak meestal rundvlees met pruimen of kip met groenten. Hebben jullie nog andere lekkere recepten?
Ik gebruik soms stiekem eerst m'n braadpan om het vlees even aan te bakken voordat ik het uren op laag vuur in mijn Tajine doe
Wat heb je nog gemaakt?quote:Op maandag 10 december 2012 19:02 schreef mcwops het volgende:
ik gooi het Tajine topic nog is omhoog. heel lang geleden nog is in gepost en heb beloofd as weekend weer is na een aantal jaren de Tajine te gaan gebruiken.
vooralsnog denk ik aan he succesrecept lamsvlees met pruimen/vijgen/abrikozen ? maar heb t recept niet meer bij de hand![]()
iemand nog tips?
en, stom van me, maar..ook vergeten...was het nu een dag vantevoren in water laten weken of een uurtje van tevoren. En naderhand in de olie wegzetten? Merk dat ik echt wat dingen vergeten ben, behalve dat het onwijs lekker was
late reactie, maar deze?quote:Op maandag 10 december 2012 19:02 schreef mcwops het volgende:
ik gooi het Tajine topic nog is omhoog. heel lang geleden nog is in gepost en heb beloofd as weekend weer is na een aantal jaren de Tajine te gaan gebruiken.
vooralsnog denk ik aan he succesrecept lamsvlees met pruimen/vijgen/abrikozen ? maar heb t recept niet meer bij de hand![]()
iemand nog tips?
en, stom van me, maar..ook vergeten...was het nu een dag vantevoren in water laten weken of een uurtje van tevoren. En naderhand in de olie wegzetten? Merk dat ik echt wat dingen vergeten ben, behalve dat het onwijs lekker was
Zó lekkerquote:Op zondag 17 maart 2013 14:58 schreef Curiosity het volgende:
Vandaag weer eens marokkaanse gehaktballetjes met couscous maken,
Door de vorm en de dikkere punt boven op, koelt je kookvocht en dat druppelt terug op je etenquote:Op maandag 25 maart 2013 12:02 schreef tony_clifton- het volgende:
Hoi!
Ik vraag mij af wat het voordeel is van een tajine ten opzichte van een stoofpot, buiten dat 't er classy en authentiek uitziet.
Ik ben zelf een groot fan van stoofpotten, maar maak heel weinig vlees. Nu heb ik al een geemailleerde gietijzeren stoofpot van Le Creuset, en vroeg mij af wat een tajine zou toevoegen. Zeker omdat ik een inductievuur heb, en aardewerk dus niet werkt lijkt mij de tajine van Creuset redelijk 'tzelfde als zo'n stoofpot die ik al heb.
Is het verschil zo groot dan? Dan voornamelijk omdat mijn stoofpot geen damp doorlaat; dus dan moet 't sowieso ook sterk terug druppelen?quote:Op zaterdag 30 maart 2013 13:24 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Door de vorm en de dikkere punt boven op, koelt je kookvocht en dat druppelt terug op je eten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |