abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 maart 2008 @ 19:23:59 #1
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_57720412
Mijn nieuwste verslaving
De tajine die ik op dit moment gebruik is een beetje klein, dus ik heb deze besteld (33 cm )

Het is heerlijk, simpel en als bonus nog erg gezond ook nog!

Ik flikker er van allerlei verschillende dingen in, en al doende leert men dus er is ook wel eens wat verbrand aan de bodem. Maar wat ik het liefste doe is een flink stuk runderriblap of lamsvlees in brokken snijden, een mengsel maken van pesto, olijfolie, tomatenpuree (of verse in stukjes) eventueel wat creme fraiche of sherry of wat je ook maar wilt bereiken qua smaak. het vlees erdoor mengen en op de bodem van de tajine leggen. daar bovenop leg je de groente, bijvoorbeeld een ui in plakken gesneden (niet uit elkaar halen) met komijn of karwijzaad en peper en zout erover, daar bovenop andere groente waar je zin in hebt. feitelijk kan alles in de tajine, het gaart in zijn eigen sappen en door de puntvormige deksel smoor je het een beetje.

afhangend van het soort vlees dat je gebruikt (of alleen maar groente wat de kooktijd dus korter maakt) hoeft het maar een uurtje ofzo op een laag vuurtje (op een vlamverdeler) op te staan en je hebt een heerlijk gerecht.

vlees hoeft niet altijd in zo'n mengsel trouwens maar het is wel erg lekker

voordelen:
makkelijk
gezond
geen omkijken naar tijdens het koken
geen smerig fornuis want geen gesputter van vlees e.d.
1 pan om schoon te maken

anyways...altijd leuk om ervaringen te delen en nog beter: recepten!

so shoot!
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_61609493
quote:
» Er is al 166 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk goed of het nuttig is dit topic omhoog te schoppen!
Hoe zonde

We hebben er vandaag 1 gekocht, en gelijk geprobeerd

pi_61609960
Dat lijkt mij wel wat.
pi_61609971
Ik doe groente en vlees graag samen in een ovenschaal, dit ook maar eens uitproberen.
pi_61610484
Ik keek wel even op toen ik dit topic ineens omhoog geschopt zag

Ik zie dat je geen vlees in je gerecht hebt gebruikt en vrij veel tomaat?

persoonlijk gebruik ik niet teveel verse tomaat erin,daar zit veel vocht in en dan wordt alles zo waterig onderin.

morgen ga ik wat kipfiletblokjes aanbraden in de tajine met wat lekkere kruiden,en lekkere verse groenten erbij
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_61610683
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 22:33 schreef Puckzzz het volgende:
Ik keek wel even op toen ik dit topic ineens omhoog geschopt zag

Ik zie dat je geen vlees in je gerecht hebt gebruikt en vrij veel tomaat?

persoonlijk gebruik ik niet teveel verse tomaat erin,daar zit veel vocht in en dan wordt alles zo waterig onderin.

morgen ga ik wat kipfiletblokjes aanbraden in de tajine met wat lekkere kruiden,en lekkere verse groenten erbij
Dr zwemt een visje onder de tomaat Die is er erg erg erg erg lekker in geworden

We hadden dr ook nog water aan toegevoegd, dat was idd een beetje overkill
pi_61610714
We hadden hem gevuld met tomaten (veul tomaten ) een uitje, een teen of 4 aan knoflook, djinten, pepers, schol filets , aardappels op de bodem, zout, olie, azijn, paprika poeder, peterselie en dat een tijdje laten pruttelen in wat nu al tot onze pruttelpot gedoopt is
  zaterdag 13 september 2008 @ 23:02:45 #8
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_61610969
Kunnen die dingen ook op inductie? .
KuikenGuppy
pi_61611208
even mijn recept recyclen
quote:
Tajine van kip met tuttifrutti
MissyMirjam

Ingrediënten:
1 envelopje saffraandraadjes (kan ook zonder)
1 kippenboulliontablet
4 kippenbouten met vel, in 2 stukken gehakt
kipkruiden
olijfolie
1 gesnipperd ui
2 fijngehakte teentjes knoflook
2 tl/ gemberpoeder
half kaneelstokje
250 gr. gewassen tuttifrutti
4 plakjes citroen

Bereidingswijze:
saffraan en boulliontablet in maatbeker doe
n, overgieten met 400 ml. kokend water, doorroeren en saffraan 10 min. weken.
kippenbouten bestrooien met de kipkruiden.
in braadpan of tajine olijfolie verhitten, stukken kip rondom bruin bakken en uit de pan op ene bord scheppen
eventueel overtollig vet uit de pan scheppen.
ui en knoflook 2 min. in braadvet fruiten.
gemberpoeder en kaneelstokje erdoor, saffraan met weekwater opschenken en aan de kook brengen.
tuttifrutti, plakjes citroen en stukken kip erdoor scheppen.
deksel schuin op de pan leggen en ion ca. 45 min. gaarstoven.
kip af en toe keren.
op smaak brengen met zout en peper.

Tips:
* Lekker met couscous met fijngesneden tuttifrutti en geroosterde pijnboompitjes erdoor
* Je kunt het klaarmaken in een echte tajine, maar natuurlijk ook gewoon in de ouderwetse hollandse braadpan
lekker
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_61611218
Oeh, hier plaats ik even een tvp. De vader van m'n vriend heeft me er een beloofd. Hij is kok en gaat binnenkort ook nog voor ons koken met een tajine.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_61611307
Andere topics. oudere...

TAJINE - Koken met de tajine

Koken met een Tajine

Toch eens een keer 1 kopen.

Toch het goede topic, damn wat verwarrend!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_61612421
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 23:02 schreef Burdie het volgende:
Kunnen die dingen ook op inductie? .
Ik denk haast niet Je hebt in Leusden toch gewoon overal gas? Waarom dan moeilijk doen met electrische rommel

In de oven kan wel, alsie maar groot genoeg is. Ik had overal gelezen dat hij geleidelijk aan heel heet moet worden, maar Isegrim gaf in het rotterdam topic aan dattie het in haar normale (niet-pizza) oven ook prima doet
pi_61612692
Nou, hoewel,

dit ziet er wel inductie uit:

Dan heb ik niets gezegd
  † In Memoriam † zondag 14 september 2008 @ 00:19:07 #14
25682 2cv
Niet subtiel
pi_61612710
Een tajine is een soort aardewerken koekepan
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_61612764
Ah, je ziet hier alleen de onderkant

pi_61613255
Werkt zeker niet op elektrische plaat. .
pi_61613467
ordinaire tvp

ga er een voor Kerst vragen ofzo.. of eerder zelf kopen als ik niet kan wachten
Ja doei.
  zondag 14 september 2008 @ 00:58:21 #18
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_61613573
Ah!! niet gezien

vis heb ik er nog nooit in gebruikt eigenlijk. Het is vrij snel gaar, terwijl de groenten er wat langer over doen.
misschien wat groenten gebruiken die sneller gaar zijn...

edit: 160 dagen reageert er geen hond en nu ineens wel...mijn reply was dus op de opmerking dat er vis in zat

het beste is trouwens om er een vlamverdeler onder te zetten wanneer je op gas kookt. Electrisch of inductie heb ik geen ervaring mee. Je kunt het hele ding ook gewoon in de oven zetten hoor
pi_61613575
quote:
Op zondag 14 september 2008 00:51 schreef motorbloempje het volgende:
ordinaire tvp

ga er een voor Kerst vragen ofzo.. of eerder zelf kopen als ik niet kan wachten
Die van mij was 10 euro
  zondag 14 september 2008 @ 01:03:33 #20
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_61613653
quote:
Op zondag 14 september 2008 00:58 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Die van mij was 10 euro
Xenos?
pi_61613755
Jup Dille & Kamille had een iets grotere, maar die waren gelijk 25 en 40 euro. DAs mij een beetje te veel
pi_61614797
Verdomme, België heeft geen Xenos.
pi_61615419
Oeh TajineVP
Tajine roeleert

Alleen mijn keuken is echt echt echt te klein Dus even wachten nog tot ik ga verhuizen over een half jaartje ofzo. Tot die tijd, recepten!!
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 14 september 2008 @ 10:54:40 #24
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_61616242
quote:
Op zondag 14 september 2008 02:55 schreef MLI het volgende:
Verdomme, België heeft geen Xenos.
Ik heb mijn andere tajines online besteld. en elke marrokaanse winkel heeft er wel eentje hoor

ik zal straks de PC eens aanslingeren (nu op laptop) daar heb ik meer foto's en ook wat recepten op staan.

ik zal vanavond ook wel wat foto's maken en het recept plaatsen.

ow en te kleine keuken? je hebt alleen maar een snijplank en 1 klein pitje nodig
pi_61616298
quote:
Op zondag 14 september 2008 10:54 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

Ik heb mijn andere tajines online besteld. en elke marrokaanse winkel heeft er wel eentje hoor

ik zal straks de PC eens aanslingeren (nu op laptop) daar heb ik meer foto's en ook wat recepten op staan.

ik zal vanavond ook wel wat foto's maken en het recept plaatsen.

ow en te kleine keuken? je hebt alleen maar een snijplank en 1 klein pitje nodig
Dank

Hehe, dat is inderdaad een goed excuus om mijn vriend over te halen
Ik bedoelde met kleine keuken meer dat de opbergruimte gewoon écht tekortschiet (kijk maar) Ik wil ook graag nog een braadpan en/of deksel voor op mn koekenpan ofzo, maarja, het past echt niet meer in mn kastjes
Het lijkt op de onderste foto nu net of ik nog wat ruimte heb in dat kastje maar daar staan normaal de voorraadspulletjes en brood enzo.
Maar als we verhuizen trakteer ik mezelf op een mooie tajine
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')