Mijn nieuwste verslaving

De tajine die ik op dit moment gebruik is een beetje klein, dus ik heb deze besteld (33 cm )

![]()
Het is heerlijk, simpel en als bonus nog erg gezond ook nog!
Ik flikker er van allerlei verschillende dingen in, en al doende leert men dus er is ook wel eens wat verbrand aan de bodem. Maar wat ik het liefste doe is een flink stuk runderriblap of lamsvlees in brokken snijden, een mengsel maken van pesto, olijfolie, tomatenpuree (of verse in stukjes) eventueel wat creme fraiche of sherry of wat je ook maar wilt bereiken qua smaak. het vlees erdoor mengen en op de bodem van de tajine leggen. daar bovenop leg je de groente, bijvoorbeeld een ui in plakken gesneden (niet uit elkaar halen) met komijn of karwijzaad en peper en zout erover, daar bovenop andere groente waar je zin in hebt. feitelijk kan alles in de tajine, het gaart in zijn eigen sappen en door de puntvormige deksel smoor je het een beetje.
afhangend van het soort vlees dat je gebruikt (of alleen maar groente wat de kooktijd dus korter maakt) hoeft het maar een uurtje ofzo op een laag vuurtje (op een vlamverdeler) op te staan en je hebt een heerlijk gerecht.
vlees hoeft niet altijd in zo'n mengsel trouwens maar het is wel erg lekker
voordelen:
makkelijk
gezond
geen omkijken naar tijdens het koken
geen smerig fornuis want geen gesputter van vlees e.d.
1 pan om schoon te maken
anyways...altijd leuk om ervaringen te delen en nog beter:
recepten!so shoot!
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!