Goede zang, fijne gitaren
Een topalbum.
Opmerkelijk vind ik wel dat track 7: "In spite of" mij een beetje doet denken aan de Radiohead track "Paranoid android".
Is dit iemand anders ook opgevallen?
Andere meningen over dit album?
maar verder een erg leuk plaatje idd. vindt de zang een beetje te jaren 80 naar mijn smaak, en mischien iets te veel leentjebuur gespeeld bij bijv. radiohead en vooral coldplay, maar zeker niet slecht.
Day after tomorrow een van de beste nummers van deze eeuw
2002-10-10
Rotown, Rotterdam - NL
2002-10-11
Kleine Zaal, Tilburg - NL
2002-10-12
Ekko, Utrecht - NL
www.ekko.nl
2002-10-15
Melkweg, Amsterdam - NL
www.melkweg.nl
2002-10-16
Vera, Groningen - NL
quote:Absoluut!
Op zaterdag 07 september 2002 18:13 schreef Tom_Tom- het volgende:
Ja! The Second You Sleep moet ik ook hebben! Is de hele CD net zo goed als The Day After Tomorrow en The Second You Sleep?
quote:Dat is een goed teken
Op dinsdag 10 september 2002 16:17 schreef Tom_Tom- het volgende:
Ik ben al bij de platenboer geweest maar ze kregen 'm volgende week pas weer.
quote:Ik vind het ook veel op A-ha lijken.
Op dinsdag 23 juli 2002 12:04 schreef punchdrunk het volgende:
maar verder een erg leuk plaatje idd. vindt de zang een beetje te jaren 80 naar mijn smaak, en mischien iets te veel leentjebuur gespeeld bij bijv. radiohead en vooral coldplay, maar zeker niet slecht.
Deze album ga ik maar eens beluisteren in de winkel en dan besluit ik of ik het ga kopen. De singles The Second You Sleep en The Day After Tomorrow zijn iig erg mooi.
Zeker een van de betere albums van dit jaar. Zo maar weer ff opzetten voor het slapen gaan.
quote:Dat vin'k juist koel, die teksten
Op vrijdag 20 september 2002 18:53 schreef RuDe1234 het volgende:
Ik heb het album ook, ik vind het goede muziek...alleen een beetje depressieve teksten af en toe!
quote:daar heb je wel gelijk in ja....maar ik heb er niet altijd zin in! Gelukkig heb ik dan nog een hele stapel albums om uit te kiezen...
Op vrijdag 20 september 2002 23:57 schreef Sjaakman het volgende:[..]
Dat vin'k juist koel, die teksten
Past heel erg goed bij de muziek die ze maken.
quote:Tot nu toe vond ik alles wat ik gehoord heb een beetje op Radiohead lijken, maar veel ken ik dan ook niet.
Op dinsdag 23 juli 2002 11:33 schreef Sjaakman het volgende:
Opmerkelijk vind ik wel dat track 7: "In spite of" mij een beetje doet denken aan de Radiohead track "Paranoid android".
Is dit iemand anders ook opgevallen?
Dan wacht ik nog maar even en koop het gelijk met die nieuwe van Krezip.
alle overige concerten blijken al UITVERKOCHT.
Maar binnenkort zal ik het album toch maar gaan aanschaffen ... heerlijke herfstmuziek
Wanneer komen ze weer???
Saybia er mange fint!
quote:Det var så fedt
Op woensdag 16 oktober 2002 18:37 schreef Reddiablo het volgende:
Gisteren naar het optreden in Amsterdam geweest, en het was echt absurd goed!Wanneer komen ze weer???
Saybia er mange fint!
ik vind het een van de wisselvalligste albums die ik ken.
er staan echte prachtnummers op (Fools Corner, The Second You Sleep, Inspite Of en Empty Stairs), maar aan de andere kant ook verschrikkelijk saaie niemendalletjes, zoals Snake Tongued Beast of Miracle In July.
heel jammer dus, voor het album.
ik had ze opzich wel willen zien, maar was te laat met het opmerken van de optredens...
quote:Heb je dezelfde nummers gehoord als ik? Saaie niemendalletjes.... Tsss...
Op dinsdag 22 oktober 2002 16:37 schreef flaphead het volgende:
verschrikkelijk saaie niemendalletjes,
En dat de stem van de zanger een beetje lijkt op die van A-Ha, dat galmende, dat is alleen maar een pluspunt.
Saybia =
Alleen:
Eind van nummer 9 - Empty Stairs stoppen de vioolen er ineens mee en hoor je iemand praten. Is dat expres gedaan of is dat gewoon een foutje bij het mixen. Nogal een storend einde van een mooi nummer...
Mijn favo nummer is trouwens "The day After Tomorrow"... kippenvel...
Bestelnummer: #xxxxxxxxxx
Aantal Prijs Totaalbedrag Titel Levertijd
----------------------------------------------------------------------
1 EUR 16.49 EUR 16.49 Second You Sleep 2-3 werkdagen
Ik heb alleen de 2 singles op mp3 en die bevielen me wel.
Geen id hoe het album verder klinkt, dus dit is een gok
Maar aan de reacties hier te zien geen slechte
Eind van nummer 9 - Empty Stairs stoppen de vioolen er ineens mee en hoor je iemand praten. Is dat expres gedaan of is dat gewoon een foutje bij het mixen. Nogal een storend einde van een mooi nummer...
quote:Het is express denk ik.
Op maandag 11 november 2002 17:26 schreef Kos het volgende:
Nog een keerEind van nummer 9 - Empty Stairs stoppen de vioolen er ineens mee en hoor je iemand praten. Is dat expres gedaan of is dat gewoon een foutje bij het mixen. Nogal een storend einde van een mooi nummer...
Of de opname van de repetitie was achteraf zo goed, dat ze het maar in het album gestopt hebben, het gepraat en het abrupte einde voor lief nemend.
quote:Ik heb speciaal voor jou nog es geluisterd. Het einde is inderdaad niet echt een standaardeinde. Toch worden de strijkers op een redelijk nette manier gereduceerd tot niks. Ik vond de manier waarop de beat in één keer wordt afgekapt storender. Maar ja, het klinkt wel alsof het zo hoort...
Op maandag 11 november 2002 17:26 schreef Kos het volgende:
Nog een keerEind van nummer 9 - Empty Stairs stoppen de vioolen er ineens mee en hoor je iemand praten. Is dat expres gedaan of is dat gewoon een foutje bij het mixen. Nogal een storend einde van een mooi nummer...
In februari volgen er nog drie concerten in ons land, aldus de newspaper!
* Elbutre denkt dat ie toch maar eens kaartjes gaat bestellen!
Saybia rulez big time..
quote:Tickets voor alle 3 de concerten zijn in de voorverkoop, ik ga naar Groningen.
Op dinsdag 17 december 2002 14:10 schreef Hepp het volgende:
Sorry voor de schop, maar ik vind het echt super mooie muziek. Heeft iemand al meer info over de concerten in februari? Daar wil ik best wel heen
quote:Ik had kaarten gekregen voor dat Kane concert, maar ging er heen speciaal voor Saybia.
Op dinsdag 17 december 2002 14:45 schreef Noenoe het volgende:
Net gelezen bij de review van Kane in Ahoy (Frontpage) dat Saybia tegenviel.. Snap ik niet!! Heeft iemand het gehoord en wat vond diegene ervan??Saybia rulez big time..
7 demons, Snake tongued beast, The one for you, The second you sleep, dit is de perfecte muziek voor een heleboel avondjes melancholiek en dronken op de bank liggen..
Ik heb trouwens al een kaartje voor het optreden in 013
Het concert in Paradiso is trouwens live te volgen op: http://www.fabchannel.com/ en zal daarna ook nog te bekijken zijn.
quote:De verschillen tussen Radiohead en Saybia zijn aanzienlijk. Ik snap niet dat iedere band die een totaal eigen geluid heeft, maar toevallig enige paralellen met (het altijd sterk afwisselende) Radiohead heeft, meteen wordt neergesabeld op deze manier. Saybia heeft heel duidelijk een eigen geluid en de teksten zijn van zeeer andere orde dan de teksten van een Radiohead of een Coldplay. Als het je niet aanspreekt is dat wat anders. Ik kan me dat zelfs goed voorstellen. Maar doe het dan alstjeblieft niet zo goedkoop af als Radiohead-kloon. Bah.
Op zondag 16 februari 2003 17:30 schreef methodmich het volgende:
Weer een band die goed naar The Bends van Radiohead heeft geluisterd en dat naspeelt... Zo'n Coldplay, Travis-bandje. Niet bijzonder.
quote:Inderdaad.
Op zondag 16 februari 2003 17:26 schreef Sjimmie het volgende:
Gisteravond voor het eerst live gezien in de Oosterpoort..... GEWELDIG!
Zo16/013
Voorprogamma begon om half 9. Een Antwerpse band genaamd Orange Black oid. Een paar pittige en prettige nummers maar ook wt monotone I am kloot-achtige nummers. Saybia begon om kwart over 9/ half 10. En wist mij van minuut tot minuut te boeien. De prachtige stem van de zanger galmde door heel de 013 en ze gingen door tot kwart over 11 . Enige nummer dat een beetje tegenviel was nieuwe plaat in Spite Of (tov.van optreden ahoy/voorprogamma Kane)..maar dat werd uitermate goedgemaakt door de nummers die daarna werden gespeeld.
De stem van de zanger was trouwens inderdaad indrukwekkend. Saybia verstaat zijn vak.
quote:Erm... Coldplay heeft toch pas 1 album gemaakt?
Op maandag 3 februari 2003 20:01 schreef spacemangraig het volgende:
lijkt het niet een beetje té veel op Coldplay? dat nummer wat je nu steeds hoort dat ik ook dat het coldplay was
Wie was er eerder, en wie aapt wie dan na?
quote:Die CD wil ik hebben
Op maandag 17 februari 2003 12:18 schreef Vlitsie het volgende:
Ik stond ook te rillen in 013 maar dat was niet alleen van de emoties maar merendeel door de airco brrrr.
Maar het was helemaal super, ik baal eigenlijk wel dat ik vanaaf niet naar paradiso kan, maar ja je kan niet alles hebben. Maar nagenieten van de Nederlandse concertjes kan zeker wel, want van de 3 concerten in NL word een live (compilatie) album gemaakt die waarschijnlijk binnen twee maanden in de winkel ligt, can not wait.
quote:Luister The Bends en gij zult weten...
Op zondag 16 februari 2003 20:09 schreef mrmiddel het volgende:[..]
De verschillen tussen Radiohead en Saybia zijn aanzienlijk. Ik snap niet dat iedere band die een totaal eigen geluid heeft, maar toevallig enige paralellen met (het altijd sterk afwisselende) Radiohead heeft, meteen wordt neergesabeld op deze manier. Saybia heeft heel duidelijk een eigen geluid en de teksten zijn van zeeer andere orde dan de teksten van een Radiohead of een Coldplay. Als het je niet aanspreekt is dat wat anders. Ik kan me dat zelfs goed voorstellen. Maar doe het dan alstjeblieft niet zo goedkoop af als Radiohead-kloon. Bah.
quote:Heb The Bends vaak genoeg geluisterd maar vind Saybia toch een iets andere stijl hebben.
Op maandag 17 februari 2003 16:48 schreef methodmich het volgende:[..]
Luister The Bends en gij zult weten...
Iig heeft de band gister zelf bevestigd dat ze op Pinkpop staan, als Radiohead nu ook nog ff komt kunnen we real time vergelijken
quote:Ik luister The Bends nagenoeg wekelijks. Vrees niet.
Op maandag 17 februari 2003 16:48 schreef methodmich het volgende:[..]
Luister The Bends en gij zult weten...
Saybia was errug goed! Ben ook erg benieuwd naar de live EP
quote:Foei.. zijn ze speciaal helemaal uit België te komen om voor je te spelen.. kom je te laat binnen.
Op zondag 23 maart 2003 00:44 schreef Reddiablo het volgende:
kom er nu pas achter dat ik (we) heel dat voorprogramma niet gezien hebben
Saybia was errug goed! Ben ook erg benieuwd naar de live EP
en tja.. heb ook ooit wel eens ene Kirsten bij Jewel in het voorprogramma gezien
maar dit Oranje Zwart ken ik dus van mn langzalzeleven niet.
quote:Ja hoor.. dat is wat.
Op donderdag 22 mei 2003 20:15 schreef Tom_Tom- het volgende:
Heeft iemand die Live EP? En is dat wat?
quote:Was te verwachten, natuurlijk.
Op donderdag 22 mei 2003 21:49 schreef mrmiddel het volgende:
Ja hoor.. dat is wat.
quote:Is al flink wat weken verkrijgbaar hoor.
Op woensdag 28 mei 2003 20:28 schreef Vlitsie het volgende:
Ik heb helaas alleen de live EP via de comp binnengeslurpt. Maar ja orgineel geloof ik ook nog niet te verkrijgen in NL. Maar als ik de EP luister waan ik me wel terug in 013 echt geweldig. Helaas moet ik Saybia gaan missen op pinkpop
Heb je The Second You Sleep al wel?
alleen dat irritante geluid op.. ik dacht track 2... lijkt wel een bouwput... zit je op je fietstje.... denk je echt... wat gebeurt er, wat gebeurt er!
Top cd, had ze een hele tijd geleden al eens gehoord, dus ik naar het management mailen van... hoe kom ik aan de CD en wanneer komt het uit in NL en dat soort ongein, week later.... BAM.... in elke winkel 60.000 exemplaren
Maar top band, en ook zeer goede optredens.
Hij is echt briljant . Maar 6 nummers, en toch 40 minuten luisterplezier
. Dat haalt Linkin Park niet met 14 nummers op Meteora
. En ik vind Apart ook heel mooi
. De rest uiteraard ook, maar die kende ik dan ook al
. Ook leuk dat er een enhanced stuk bij zit met live beelden en de In Spite Of video
.
Voor de mensen die The Second You Sleep nog niet hebben: ik zag in de winkel een limited edition staan: The Second You Sleep + de Live EP . KOPEN
.
quote:Yup totally agree
Op zondag 29 juni 2003 11:49 schreef Tom_Tom- het volgende:
Ik heb de Live EP nu ook.
Hij is echt briljant
. Maar 6 nummers, en toch 40 minuten luisterplezier
. Dat haalt Linkin Park niet met 14 nummers op Meteora
. En ik vind Apart ook heel mooi
. De rest uiteraard ook, maar die kende ik dan ook al
. Ook leuk dat er een enhanced stuk bij zit met live beelden en de In Spite Of video
.
Voor de mensen die The Second You Sleep nog niet hebben: ik zag in de winkel een limited edition staan: The Second You Sleep + de Live EP
. KOPEN
.
quote:prijs 13 maanden later:
Op zondag 10 november 2002 13:51 schreef Enemy het volgende:Aantal Prijs Totaalbedrag Titel Levertijd
----------------------------------------------------------------------
1 EUR 16.49 EUR 16.49 Second You Sleep 2-3 werkdagen
quote:
bol.com prijs: ¤ 21,99
Saybia is top, wordt hoog tijd dat ik de cd aanschaf
Maar ik geloof dat deze maand in Denemarken de 2e CD van Saybia eraan zou komen. Even opzoeken hoor .
Hmm. op saybia.com staat dat ze bezig zijn met het opnemen. Nou ja, we horen/zien het wel .
[Dit bericht is gewijzigd door Tom_Tom- op 08-01-2004 19:27]
quote:Volgens mij vertelde Isabelle al tijdens Pinkpop 2003 dat er nieuw werk van Saybia zou aankomen. Laten we het hopen, want Saybia is één van de betere bands van dit moment.
Op donderdag 8 januari 2004 19:20 schreef Tom_Tom- het volgende:
Je had 'm allang aan moeten schaffen joh.
Maar ik geloof dat deze maand in Denemarken de 2e CD van Saybia eraan zou komen. Even opzoeken hoor
.
Hmm. op saybia.com staat dat ze bezig zijn met het opnemen. Nou ja, we horen/zien het wel
.
Saybia is en blijft een superband vind ik trouwens :-)
quote:Tuurlijk is ie los te verkrijgen. Dat was ie allang voordat ze album en live ep samenvoegden tot 1 pakketje
Op donderdag 8 januari 2004 23:52 schreef Hepp het volgende:
Beetje jammer dat ik de cd al had voordat de live EP uitkwam. Die heb ik dus nietMaar eens kijken of die los te krijgen is?
quote:Okay, wist ik niet. Ga maar eens zoeken dan binnenkort in de winkels
Op vrijdag 9 januari 2004 10:44 schreef mrmiddel het volgende:[..]
Tuurlijk is ie los te verkrijgen. Dat was ie allang voordat ze album en live ep samenvoegden tot 1 pakketje
Hey, da's in de buurt!quote:Op zondag 4 juli 2004 20:04 schreef nu_even_niet het volgende:
23/09 Eindhoven - Effenaar
GOED!quote:Op zondag 4 juli 2004 20:04 schreef nu_even_niet het volgende:
yes, ze komen weer naar nederland
22/09 Groningen - Vera
23/09 Eindhoven - Effenaar
24/09 Den Haag - Paard van Troje
26/09 Amsterdam - Melkweg
29/09 Utrecht - Tivoli
01/09 Deventer - Burgenweeshuis
zag ik op hun site
Het wordt een erg goed 2de album. Heb ze laatst op Roskilde gezien, zaterdagnacht om 2h00 en alleen maar nieuwe nummers gespeeld. Het was erg goed! Ze hebben voor een nummer ook een zangeres erbij.quote:Op vrijdag 9 juli 2004 21:22 schreef mrmiddel het volgende:
Nieuwe album ligt op 13 september (met een beetje mazzel 10 september) in de winkel
Ze zouden eind 2006 een nieuw album uitbrengen....Niks dusquote:Op dinsdag 9 januari 2007 18:46 schreef morgane het volgende:
ennn schop!
Iemand nog iets gehoord van onze jonges van Saybia de laatste tijd? The Second You Sleep blijft een verdomd mooie plaat![]()
Dat is niet hun 2e album. SYS is al de 3e ofzo, incl. EP's. En, nee, ik vind These Are The Days geen aanrader. De 1e keer luisteren viel ik erbij in slaap. Misschien hoor ik niet echt thuis in dit FANtopicquote:Op woensdag 10 januari 2007 15:04 schreef morgane het volgende:
de laatste keer dat ik 'm opzette vond ik 't weer helemaal geweldig,dus ben benieuwd naar de nieuwe plaatalbumreleases worden vaak uitgesteld, dus het verbaast me niks. Kan op de officiële site niks vinden , behalve dat ze vanaf 30-09-06 in de studio zitten er binnenkort meer info volgt. Ik wacht rustig af iig, ondertussen The Second You Sleep weer grijsdraaien
is hun 2e album een aanrader trouwens?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |