quote:FC Twente is een Nederlandse professionele voetbalvereniging uit Enschede die op 1 juli 1965 werd opgericht. Kernwaarden van FC Twente zijn 'voetbal, ambiance en solidariteit'. Tevens zijn dit de belangrijkste pijlers die de club probeert uit te dragen onder het motto 'meer dan een club'. De traditionele uitrusting van FC Twente bestaat uit een volledig rood tenue. De 'Tukkers' spelen hun thuiswedstrijden in De Grolsch Veste. Tot medio 1998 was Stadion Het Diekman de thuisbasis van de club.
Sinds de oprichting in 1965 speelt de club betaald voetbal. Met uitzondering van het seizoen 1983/84 kwam de club constant uit in de Eredivisie. Op de UEFA ranglijst van de beste voetbalclubs in Europa stond FC Twente voor het seizoen 2011/12 als vierde Nederlandse club op de 49e plaats.[3]. Op de eeuwige ranglijst van de Eredivisie bevond de club zich in 2011 op een vierde plaats. FC Twente werd voor het eerst in haar historie landskampioen in het seizoen 2009/10.
Per seizoen 2011/12 werd Co Adriaanse Manager Technische Zaken. Alfred Schreuder, Boudewijn Pahlplatz en Youri Mulder werden de assistent-trainers van het eerste elftal.
Openingspost is hier terug te vindenquote:Rugnummer Naam Positie
1 Boschker, Sander (NED) Keeper
9 De Jong, Luuk (NED) Aanvaller
11 Bajrami, Emir (ZWE) Middenvelder
7 Landzaat, Denny (NED) Middenvelder
19 Douglas (NED) Verdediger
5 Bengtsson, Rasmus (ZWE) Verdediger
3 Kuiper, Nicky (NED) Verdediger
4 Wisgerhof, Peter (NED) Verdediger
13 Mihaylov, Nikolay (BUL) Keeper
22 Chadli, Nacer (BEL) Aanvaller
6 Brama, Wout (NED) Middenvelder
23 Buysse, Bart (BEL) Verdediger
15 Rosales, Roberto (VEN) Verdediger
20 Tiendalli, Dwight (NED) Verdediger
18 Leugers, Thilo (DUI) Middenvelder
24 John, Ola (NED) Aanvaller
14 Janssen, Willem (NED) Middenvelder
16 Marsman, Nick (NED) Keeper
2 Cornelisse, Tim (NED) Verdediger
8 Fer, Leroy (NED) Middenvelder
Ja.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 14:56 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Moet deze TT?
Alsof we Schalke al niet genoeg hebben toegejuicht
Hoelang staat hij nog onder contract?quote:Op zaterdag 10 maart 2012 15:19 schreef Ascendancy het volgende:
Ik vraag me af hoe ajax Douglas gaat weten te krijgen. Denk dat Douglas liever naar het buitenland gaat en hij zal niet goedkoop zijn.
Eind dit seizoen.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 17:30 schreef ShevaJB het volgende:
[..]
Hoelang staat hij nog onder contract?
quote:Op zaterdag 10 maart 2012 17:32 schreef GGMM het volgende:
[..]
Eind dit seizoen.
edit: twente heeft nog de eenzijdige optie het een seizoen te verlengen blijkbaar.![]()
De meeste Ajacieden willen 'm niet eens...quote:Ajax ziet in Douglas opvolger van Vertonghen
Ajax wil de concurrentie zwakker maken als één van de Europese topploegen komende zomer Jan Vertonghen wegplukt. De Amsterdammers zien in FC Twente-verdediger Douglas Franco Teixeira de ideale opvolger.
Frank de Boer is een groot fan van de 24-jarige Douglas. De oefenmeester beschouwt de Zuid-Amerikaan, die maandag nog voor drie duels werd geschorst, als een vrij complete verdediger met een goede uitstraling. "Een echte centrumverdediger, een moordenaar", aldus De Boer in het Algemeen Dagblad.
"Hij heeft bovendien al een en ander gewonnen. Hij is zeker een optie voor ons. Alles hangt af van het prijskaartje. En iedereen weet: als Ajax zich bij een club meldt voor een speler, dan gaat onmiddellijk de prijs omhoog", aldus De Boer.
Douglas is bij FC Twente in het bezit van een contract tot medio 2012. De Tukkers hebben echter de mogelijkheid om de verbintenis van de Braziliaan eenzijdig met één jaar te verlengen. Douglas zei eerder al toe te zijn aan een nieuwe uitdaging. Daarbij sprak hij echter ook over een grotere competitie.
Ajax rekent inmiddels op het vertrek van Vertonghen, die in de concrete belangstelling staat van Tottenham Hotspur. Nick Viergever en Niklas Moisander, beiden in dienst van AZ, zouden naast Douglas ook op het lijstje van de regerend landskampioen staan.
http://www.voetbalprimeur(...)_van_Vertonghen.html
Vertonghen is beter.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 19:25 schreef HuffTheTalbot het volgende:
[..]
[..]
De meeste Ajacieden willen 'm niet eens...![]()
De beste verdediger van de Benelux.
Hap 1.quote:
Fuck.quote:
Als hij een échte man wordt, i.p.v. een boze jongen -- dan heb je een gouden verdediger. Het zou niet verkeerd zijn als hij dat nog anderhalf seizoen in Enschede oefent, maar als hij weg wil, wil hij weg -- en misschien is dát wel waarom hij zo onrustig speelt de laatste tijd: alles overal altijd willen oplossen, en dan ook nog voetballend.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 19:32 schreef GGMM het volgende:
[..]
Fuck.
Maar Douglas is een prima speler ja, ik heb alleen een hekel aan dat opvliegende karakter. Vooral Bij een verdediger is dat gewoon kut. Als hij daar nou eens mee ophoudt, en hij kost niet teveel dan mag hij wat mij betreft bij Ajax komen voetballen.
Mja, ik zag laatst nog dat fragment tijdens AZ vorig jaar. Dat opvliegende is niet iets van de laatste tijd. Het kan naar mate hij ouder wordt nog veranderen natuurlijk, maar ik ben bang dat het gewoon in z'n karakter zit.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 20:02 schreef HuffTheTalbot het volgende:
[..]
Als hij een échte man wordt, i.p.v. een boze jongen -- dan heb je een gouden verdediger. Het zou niet verkeerd zijn als hij dat nog anderhalf seizoen in Enschede oefent, maar als hij weg wil, wil hij weg -- en misschien is dát wel waarom hij zo onrustig speelt de laatste tijd: alles overal altijd willen oplossen, en dan ook nog voetballend.
Douglas geforceerd op zoek naar transfer. Zoiets...
Hij is teveel gaan nadenken, niet zijn sterkste punt. Als hij het gewoon simpel houdt - ballen én spitsen wegtrappen - dan komt het allemaal wel goed. Douglas is niet zoals Vertonghen een mislukte middenvelder die vooral wil voetallen, Douglas is een éckte verdaidiger.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 20:31 schreef GGMM het volgende:
[..]
Mja, ik zag laatst nog dat fragment tijdens AZ vorig jaar. Dat opvliegende is niet iets van de laatste tijd. Het kan naar mate hij ouder wordt nog veranderen natuurlijk, maar ik ben bang dat het gewoon in z'n karakter zit.
Champions League zal een grote factor zijn bij een mogelijk vertrek. Als Twente kampioen wordt, zie ik Luuk, Douglas en Chadli nog wel een jaar blijven.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 20:58 schreef 3M1N3M het volgende:
Alsof hij naar Ajax gaat, al helemaal niet na dit seizoen, waar ajax zeer wss onder Twente eindigt..
Het is niet heel constant hè?quote:Op zondag 11 maart 2012 15:16 schreef Ascendancy het volgende:
Wat is dit nou weer. Dan speel je zo tegen PSV en dan krijg je dit soort amateurisme
OP Bajrami na hebben ze allemaal de kwaliteiten, maar het komt gewoon te vaak niet.quote:
Ze doen het maar gewoon. NEC zou niets moeten zijn, maar we worden gewoon gedold rond de 16quote:Op zondag 11 maart 2012 15:17 schreef ShevaJB het volgende:
De wedstrijd duurt nog even, het kan nog.
"Ik kijk alleen als ze winnen!!!"quote:Op zondag 11 maart 2012 15:18 schreef June. het volgende:
[..]
Want ze gaan beter spelen als ik blijf kijken?
Naar Plet ben ik ook wel benieuwd ja.quote:Op zondag 11 maart 2012 15:20 schreef Ties02 het volgende:
[..]
"Ik kijk alleen als ze winnen!!!"
In het stadion loop je ook weg als ze achterstaan?
2e helft Bajrami eruit, Plet erin please
komt goed
Nee, ik blijf kijken als het een leuke wedstrijd is, ook als ze achterstaan. Er zijn nauwelijks kansen, gewoon niks aan om naar te kijken.quote:Op zondag 11 maart 2012 15:20 schreef Ties02 het volgende:
[..]
"Ik kijk alleen als ze winnen!!!"
2e helft Bajrami eruit, Plet erin please
komt goed
quote:
Orly?quote:
Op dagen als deze mis ik Berghuisquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |