Sterkte voor jullie beiden (denk ik dan maar)quote:Op zaterdag 10 maart 2012 14:34 schreef grrrbeer het volgende:
Gaat niet zo goed met haar... Is me nu pas een beetje duidelijk geworden hoe haar leven er nu uitziet en waar ze nu mee worstelt.
Heb 'r een kaartje voor een festival cadeau gegeven, met de toevoeging liefst met mij, maar hij is geheel van jou.
Dus nu zijn we op een punt aanbeland van "als je echt van d'r houdt, dan...". Ik gun 'r het beste, en als dat straks echt zonder mij blijkt te zijn dan is dat maar zo.
Niks aan te doen, maar ik vind het nog steeds heel erg.
Life goes on.
quote:
Het enige wat ik jammer vind is dat ik gewoon niet weet hoe het zit met haar gevoel. Maar geloof zij ook niet zo heel goed. Maar die is nu ook met andere dingen bezig.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 14:37 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Sterkte voor jullie beiden (denk ik dan maar)
Heel herkenbaar dat je je afvraagt hoe zij zich voelt... Volgens mij probeert mijn ex zich een beetje als een ijskoningin te gedragen naar mij toe, maar ik denk (en hoop) dat ze stiekem toch nog wel aan mij denkt.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 14:41 schreef grrrbeer het volgende:
[..]
Het enige wat ik jammer vind is dat ik gewoon niet weet hoe het zit met haar gevoel. Maar geloof zij ook niet zo heel goed. Maar die is nu ook met andere dingen bezig.
Ik laat het er voorlopig gewoon effe bij. Heb ik me al 1000 keer voorgenomen, en ik probeer het ook echt
Dat hopen moet je kwijt zien te raken, als je hoop blijft hebben duurt de verwerking véél langer (spreek uit ervaring helaas).quote:Op zaterdag 10 maart 2012 15:32 schreef pukvandepetteflet het volgende:
[..]
Heel herkenbaar dat je je afvraagt hoe zij zich voelt... Volgens mij probeert mijn ex zich een beetje als een ijskoningin te gedragen naar mij toe, maar ik denk (en hoop) dat ze stiekem toch nog wel aan mij denkt.
Tsja ik probeer idd veel afleiding te zoeken, ga naar feestjes, de kroeg, weer begonnen met sporten. Helaas mocht het allemaal nog niet baten, gister zelfs eerder naar huis gegaan nadat ik een bekende tegenkwam die over de breakup begon.. normaal gesprek gehad daarna voelde ik me zo kut dat ik maar naar huis ben gegaanquote:Op zaterdag 10 maart 2012 15:57 schreef muhahaha het volgende:
Herkenbaar. Gevoelsmatig denk ik; had ik het maar niet gedaan
Verstandsmatig weet ik dat het de juiste beslissing is geweest. Kost gewoon tijd om alles te verwerken.
Afleiding zoeken helpt vrij goed daarin.
Niemand verplicht je toch om met elkaar te praten?quote:Op zondag 11 maart 2012 00:13 schreef Tjik het volgende:
Ik haat dat ook altijd met de gesprekken met me ex. Zoveel meegemaakt samen en dan moet je kennisje gaan spelen. Van die: hallo alles goed gesprekken. Echt niet leuk. Dan zeg ik liever niks
Dan is het nog te vers imo. Of het was een klootzakquote:Op zondag 11 maart 2012 00:13 schreef Tjik het volgende:
Ik haat dat ook altijd met de gesprekken met me ex. Zoveel meegemaakt samen en dan moet je kennisje gaan spelen. Van die: hallo alles goed gesprekken. Echt niet leuk. Dan zeg ik liever niks
Geen zin om weg te gaanquote:Op zondag 11 maart 2012 01:36 schreef ovoxo het volgende:
[..]
Waarom ben je thuis op een zaterdagavond?
Why?quote:Op maandag 12 maart 2012 01:05 schreef Skv het volgende:
Zo. Date gehad, kop weer vol nieuwe dilemma's.![]()
FML.
Zoiets heb ik vandaag. Niet dat ik hem heb gebeld, maar heb een onwijs super leuk weekend gehad en vandaag ineens mis ik het oude vertrouwde, voel ik me eenzaam terwijl ik daar niet echt een reden toe heb.quote:Op maandag 12 maart 2012 11:48 schreef t3rrorbot het volgende:
Zaterdag nacht in me stomme dronken kop me ex gebeld en toen snel opgehangen.. ja dan belt ze terug.. en dan -.-
Gelijk afgeleerd om weer zo te drinken
En nu weer een week ertegen aan...
Ben nu al 4 maanden verder en nog steeds voelt alles leeg en saai
Ach ja wat maakt het uit, als het je wat afleiding en plezier geeft is het toch niet zo'n probleem.quote:Op maandag 12 maart 2012 11:11 schreef Skv het volgende:
Ik vind 'r erg leuk, maar moet nu geen relatie aangaan, dat kan bijna niet goed gaan. Plus dat we erg ver uit elkaar wonen.
Ja, maar ik vind dr wel erg leuk.quote:Op maandag 12 maart 2012 16:38 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Ach ja wat maakt het uit, als het je wat afleiding en plezier geeft is het toch niet zo'n probleem.
Hoeft niet meteen een vaste relatie te worden, beetje scharrelen kan geen kwaad...
En geen seconde langerquote:Op maandag 12 maart 2012 18:32 schreef over_hedge het volgende:
Lange afstand doe ik niet meer aanwil er nog maar hoog uit 1 uur en 37 min overdoen.
Met welke reden haar gezien? Per toeval of hadden jullie afgesproken?quote:Op maandag 12 maart 2012 18:47 schreef MrManuel het volgende:
Gister me ex gezien..
Het zet je wel even aan het denken, en zorgt ervoor dat je je even alleen voelt..
Omdat zij het 'wel' heeft nog met een ander.. Nouja..
Komt wel weer goed hoor
En zo is het!quote:
Haar gezien ivm een zelfde vereniging, die met verschillende groepen tegelijk een activiteit had.quote:Op maandag 12 maart 2012 18:48 schreef STING het volgende:
[..]
Met welke reden haar gezien? Per toeval of hadden jullie afgesproken?
Ik ben nu 4 maanden nadat ze het uit heeft gemaakt, en ik kan nog steeds niet eens normaal praten tegen haar zonder dat ik hem flip ofzo.. half stotterenquote:Op dinsdag 13 maart 2012 08:51 schreef Maharbal het volgende:
Nu 6 maanden na dato spreek ik haar weer regelmatig op WA, en 't gaat allemaal weer prima.
Ik vind 't nog steeds jammer, maar ik heb 't volledig geaccepteerd. De gesprekken gaan weer langzaam richting de gesprekken van vroeger, in plaats van alsof je weer tegen een vreemde aan het praten bent.
Ze zegt nog steeds wel 's dingen als ik heb over je gedroomd, maar dat doet me eigenlijk op emotioneel niveau niet zo heel veel. Ja, ik vind 't vleiend, maar verder weinig.
Ik geloof dat 't nu wel grotendeels verwerkt is.
Iedereen verwerkt het op zijn/haar eigen manier en in zijn/haar eigen tempo. Bij mij is het nu iets sneller gegaan omdat dit de tweede breuk in korte tijd is. M'n eerste vriendin kostte me 1 jaar om te verwerken, toen ontmoette ik deze ex, en een tijdje later was ik haar alweer aan het verwerkenquote:Op dinsdag 13 maart 2012 09:37 schreef t3rrorbot het volgende:
[..]
Ik ben nu 4 maanden nadat ze het uit heeft gemaakt, en ik kan nog steeds niet eens normaal praten tegen haar zonder dat ik hem flip ofzo.. half stotteren
Ik en mijn ex wonen ruim 200km van elkaarquote:Op dinsdag 13 maart 2012 09:54 schreef Mister_Bojangles het volgende:
Ach ja, bij mij is het bijna 2 jaar uit, en ik kan ook nog steeds niet normaal met haar omgaan hoor...
Niet dat ik er ook maar een minuut minder om slaap oid..
Komt denk ik omdat ik mijn ex sinds het uitging nog maar heel sporadisch tegen ben gekomen... Ben daarom niet gewend om buiten de relatie met haar te spreken... Best vreemd want we wonen ca. 2 kilometer bij elkaar vandaan, maar de laatste keer dat ik haar zag was afgelopen mei...
Maar als ik haar tegen kom, dan voel ik me nog steeds wat ongemakkelijk... Vooral als haar vriend erbij is
Idem.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 16:42 schreef MrManuel het volgende:
Ik denk dat ik me uit mag schrijven in deze topic..
Maar blijf nog wel lurken..
Nummerherkenning tijdelijk uitzetten misschien een optie?quote:Op dinsdag 13 maart 2012 20:47 schreef pukvandepetteflet het volgende:
Vandaag ff mn ex geprobeerd te bellen (na 2,5 week) voor wat praktische dingetjes (spulletjes die ik nog heb/zij nog heeft) Ook deze keer weer geen enkele reactie![]()
Jep, ook dan neemt ze niet op... terwijl ze wel gewoon op fb online is..(en daar negeert ze me ook)quote:
quote:Op dinsdag 13 maart 2012 21:09 schreef pukvandepetteflet het volgende:
[..]
Jep, ook dan neemt ze niet op... terwijl ze wel gewoon op fb online is..(waar ze me overigens ook op negeert)
Leuk! Scheelt weer een week wachten.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 23:22 schreef Tjik het volgende:
Mijn date gaat zaterdag ook uit in mijn stadje! Dus dan zie ik hem al! Ipv de 24e pas... Ben benieuwd
Simpelweg even foto's weggooien, die opmerking stuit mij redelijk tegen de borst. Waarom zou ze dat moeten doen? Jullie hebben er voor gekozen uit elkaar te gaan als ik het goed lees. Misschien heeft ze daar wel goede herinneringen aan. En haat ze je wel? Heeft ze dat letterlijk zo tegen je gezegd? Of kiest ze voor haarzelf en houdt ze de herinnering aan de mooie tijd met jou hoog?quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:13 schreef RonVibbentrop het volgende:
Uit het vorige deel, dat een paar posts erna dicht ging.
Ja, ook deze boi heeft een ex. Relatie ongeveer driekwart jaar. In het begin echt heel leuk. Ik beschouw het nog steeds als de beste tijd van m'n leven. Maar na verloop van tijd leer je elkaar zonder de verliefde bril kennen, en zie je dat je eigenlijk teveel verschilt om een stabiele relatie te hebben. Bovendien veranderde zij nogal onder invloed van haar vrienden. Beiden hebben we dit te lang genegeerd, tot het op een gegeven moment gewoon niet meer leuk was. Kleine irritaties, het 'verplichte' gevoel, en ook een gebrek aan seks hebben ertoe geleid dat we op een gegeven moment uit elkaar zijn gegaan. Maar we hielden nog wel van elkaar. En dat is misschien wel de naarste manier van een breakup.
Na de breakup hebben we elkaar nog een maandje regelmatig gesproken, meestal via de telefoon, maar ook in het echt. Meestal kwam het dan ook wel tot knuffelen en zoenen. Voor diegenen die niet beter wisten waren we gewoon een stelletje. We zijn nu ongeveer een maand of 5 verder. Ondertussen al een ander meisje in bed gehad, maar toch blijven de dagelijkse momentjes dat ik m'n ex maar niet kan vergeten terugkomen. Wil ik haar terug? Geen idee. Ik denk dat ik het meisje dat ik aan het begin van die relatie heb leren kennen graag terugwil.
De signalen die zij afgeeft maakt het er ook niet makkelijker op. Ik had haar laatst nog gesms't, of ze het erg vond contact te hebben met mij. "Nee, prima..." was het antwoord. Weekje later belde ik haar. Er werd niet opgenomen, maar een paar minuten later werd er door haar gebeld. Of ik haar niet wou stalken, dat ze m'n nummer ging blokkeren et cetera. Contact werd niet langer op prijs gesteld. Dat was ook het moment dat ik besloot eens wat minder met d'r in m'n hoofd te gaan zitten. Facebook verwijderd, laatste foto's in de prullenbak, alle telefoonnummers van haar en d'r familie weggegooid. Je kent het wel. Vrienden van me hebben d'r nog wel op facebook, en vertelden me dat ze nog al onze foto's van toen we een stelletje waren erop heeft staan. Ook staat er dat ze in een relatie zit. Ik snap dit echt niet. Hoe kun je nou mij zo erg haten dat je 't zelfs nodig vind om mijn telefoonnummer te blokkeren, maar niet simpelweg even foto's weggooien?
Wellicht probeer ik hier gewoon hoop uit te putten. Ik heb geen fucking idee.
Nee joh, niet doen. Dat gaat je zoveel verdriet meer opleveren en je bent nu al veel verder dan je denkt!quote:Op woensdag 14 maart 2012 17:30 schreef thatday het volgende:
-knip-
*zucht*
En als hij zou bellen of ik hem terug wil, zou ik het zo doen.
De basis ben jezelf. En wie is het middelpunt van alles? juist jijzelf! (met dank aan een lieve vriend van me voor deze wijze les)quote:Op woensdag 14 maart 2012 18:09 schreef thatday het volgende:
net een whatsapp sessie achter de rug en ben flink in tranen dus nee.. ik verwerk het andersom. ik voelde me heel sterk toen ik het uitmaakte, en nu hij mij niet meer wil, smeek ik hem letterlijk om terug te komen. ik heb geen idee wat me bezield... alle boosheid is weg of zo. hij heeft me zo slecht behandeld maar t was wel mn basis en k zie echt bijna alleen nog maar de goede dingen nu... damn it. ik heb echt een probleem met mezelf ipv met mn ex dat realiseer ik me ook wel.. die jongen heeft mij van binnen zo onzeker en kapot gemaakt blehhhhhh.
Dat voelen komt wel en dat dromen is een onderdeel om het los te gaan laten. Andere manier naar kijken en dan zul je zien dat alles een betekenis heeft (wijze les van mijn manager)quote:Op woensdag 14 maart 2012 18:15 schreef thatday het volgende:
haha klopt.. mijn basis is gewoon fucked up. heb mn hele geluk van hem laten afhangen die relatie.. en dat betekent dat ik ook vaak diepongelukkig geweest ben. toch bizar dat je dat in andermans handen legt.. mijn probleem. die hele relatie en dat ik hem terugwil is puur een illusie. nu moet ik dat ook nog gaan voelen
Ja ik herken het. Precies D.quote:Op woensdag 14 maart 2012 18:58 schreef thatday het volgende:
Jepik hoop het. Morgen vertrekt hij, en dan verwijder ik hem ook uit mijn telefoon want contact heeft dan toch geen 'nut' meer.
Baal dat ik me zo wanhopig heb opgesteld de laatste tijd.. dat verdient hij helemaal niet. Hij had moeten voelen dat hij mij niet goed behandeld heeft, maar ipv daarvan kom ik op mijn knietjes terug en is hij in control. Maar goed, hij zal zichzelf hopelijk nog wel tegenkomen.. ik ben mn trots iig een beetje kwijt geraakt hahah maar ik weet iig dat ik IETS mis, niet HEM
Dit is precies onze relatie op slechte momenten (daarbuiten was het uiteraard fijn)
""
Omdat de partner koste wat kost wil blijven communiceren, zal zij zich steeds weer blootgeven. Hoe meer zij zich blootgeeft des te heviger worden de aanvallen en des te heviger lijdt het slachtoffer. De aanblik van verdriet irriteert de perverse narcist en hij scherpt zijn agressie nog eens extra aan om het slachtoffer het zwijgen op te leggen. Wanneer de ander haar zwakke kanten laat zien, worden die onmiddellijk door de agressor tegen haar gebruikt.
In dit stadium is er sprake van een kil, verbaal geweld dat bestaat uit denigrerende opmerkingen, vijandige toespelingen, een neerbuigende houding en scheldpartijen. De narcist die zijn partner zo laat lijden is van mening dat die partner dat verdiend heeft en niet het recht heeft, zich te beklagen. Als het slachtoffer toch reageert en daarmee dus ophoudt zich te gedragen als lijdzaam voorwerp, wordt zij beschouwd als gevaarlijk of agressief.
Waar het om gaat is dat het slachtoffer zelf verantwoordelijk moet lijken voor wat haar overkomt. De ander aanzetten tot het maken van fouten stelt de agressor in staat om die ander te bekritiseren of te vernederen, maar ook en vooral: zijn slachtoffer op deze wijze zo'n slecht zelfbeeld te bezorgen dat het schuldgevoel van het slachtoffer ook nog eens wordt versterkt. "
Herkent iemand dit of zo?
Hoeist met jou? Ik vind het knap hoe snel jij opkrabbelt....ook 3 maanden geleden toch?
Piew, wat een verhaal en wat onwijs warrig. Maar ik denk dat je beter goede hulp kan zoeken. Niet negatief bedoeld, maar ik lees heel veel negatieve zelfbeeld zaken waar je je ook zo naar gedraagt. Je zult ook iets moeten doen aan die 0 vrienden want dat kan ik mij eigenlijk niet voorstellen. Weet je wel wat een vriend is? Ga je daar niet aan voorbij? Je geeft ook indirect enorm af op haar geloof en de kerk. Je doet in je verhaal zo angstvallig bewijzen dat jij daar niet bij hoort. Wat maakt het nu uit of je nu wel of niet gelovig bent? Het heeft in ieder geval geen toegevoegde waarde voor jouw verhaal van de breuk. Ga eerst eens bij jezelf ten rade. Ik zie veel verwijzingen naar anderen. Waarom?quote:
Hefvun voor morgenquote:Op vrijdag 16 maart 2012 10:27 schreef over_hedge het volgende:
Succes allemaal!Met de tijd word alles beter.
Ik zie mijn date bijvoorbeeld morgen al
Kijk, dan is deze topic reeks toch ergens goed voorquote:Op vrijdag 16 maart 2012 10:52 schreef shifto het volgende:
Altijd als ik even down ben om een willekeurige ex kom ik hier lezen en is alles weer goed
Daar heb ik facebook voor, 1 van mijn oud collega's heeft een relatie met een kapster, de rest laat zich wel radenquote:Op vrijdag 16 maart 2012 10:52 schreef shifto het volgende:
Altijd als ik even down ben om een willekeurige ex kom ik hier lezen en is alles weer goed
Je moet het als opbouwend zien. We (lees ik) zitten hier echt niet om anderen af te branden, maar om te proberen dingen in te zien. Je zit er geheel doorheen en in deze mood zal dat niet beter worden. Probeer het roer om te gooien. Over_Hedge heeft dat bijvoorbeeld al heel snel gedaan en die was echt razendsnel met er overheen zijn. Eerst in zak en as en binnen no-time roer omgegooid.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 12:21 schreef ManageTheAnger het volgende:
Ik had echt gehoopt dat ik hier, na het lezen van alle verhalen wat opbouwendere feedback zou krijgen...
Dat valt dan even tegen dus...
Wat betreft de anderen, ik heb aangegeven dat er ook degelijk punten zijn waar ik fouten heb gemaakt en dingen heb laten liggen. Dingen die ik in het vervolg anders zou willen aanpakken. Iets wat ik ook tegen haar gezegd heb, vandaar dat ik me ook de afgelopen 2 week helemaal stuk gelopen heb op haar.
Ik ben mij ervan bewust dat verandering bij jezelf begint en niet bij een ander... en dat er een principe ik en de ander is, dat alles wat zij nu doet, geen invloed op mijn leven heeft... maar me gevoel zit me in de weg.
Ik zie gewoon op tegen dit weekend ook, de dagen waarin iets altijd gebeurd... ik ga van ellende maar even naar het midden van het land toe, maar dan begint het weer te malen, wat zou ze doen dit weekend? zullen ze samen zijn? zullen ze wezen stappen? zullen ze iets gedaan hebben etc?
Ik probeer al zoveel mogelijk de input op die vragen te cancellen, door bijv niet meer in die kroeg te komen, waar ik gegarandeerd van mensen ga horen: "oh ja ik zag hun ook nog samen idd.." of: "tja, ze heb met hem gezoend man, ik zag het gebeuren"
als ik zoiets hoor, in deze "state of mind" zoals ik mij nu voel.... daar komt niets meer dan ellende van.
Ik wil ook niet luisteren naar anderen, heb ook meermaals aangegeven, just You and Me, verder niemand, gewoon jij en ik. Geen verhalen delen geen publiekelijke discussies met elkaar voeren en als ze vragen hoe het gaat, dan zeggen we gewoon goed.
Maar dat werkt niet helaas.
Links van die posts is niet te doen, maar hij zit nog steeds in deze reeks te posten. Misschien dat hij strakjes nog reageert en het zelf kan vertellen.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 12:28 schreef ManageTheAnger het volgende:
Heb je een link van die posts?
Ja dit weekend ga ik dus naar een maatje van me, en gaan we stappen e.d. Das elders dan waar ik woon.
Alleen als ik nu al aan het weekend denk, dan zie ik haar al voor me met hem... knettergek wordt ik er van en me buik begint dan ook weer ontzettend op te spelen.
het bekende: "stomp in je maag" gevoel.
en dit allemaal naast de verwerking die ik probeer, de neiging te onderdrukken om haar facebook te checken.. and so on.
Over?quote:Op vrijdag 16 maart 2012 13:26 schreef ManageTheAnger het volgende:
Nou Hedge, tell me haha! Enlighten me lol...
Ik vertelde over jou en hoe snel je erover heen bent gekomenquote:
Achjaquote:Op vrijdag 16 maart 2012 13:40 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Ik vertelde over jou en hoe snel je erover heen bent gekomen
Wat voor mij heel erg hielp was er heel veel met verschillende mensen over praten. En dan vooral met mensen die echt zeggen wat ze denken en vinden, en niet alleen zeggen wat je wilt horen.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 14:09 schreef ManageTheAnger het volgende:
Alleen hoe heb je dat bewerkstelligd?
Ik zie mezelf met ups en downs nu, momenten van de dag gaat het goed voel ik me lekker, andere momenten ben ik down als de neten...
Dit weekend ook, ik ga lekker me ding doen, genieten van het leven en lekker stappen... maarrrrr een klein stemmetje in me roept dan: "dat gaat zij ook doen vriend"
en dan komt het weer, zullen ze samen stappen? wat krijg ik te horen als ik thuis ben? zullen ze nu wel met elkaar gaan? etc etc..
mooi meisje was het ook, zie gewoon dat jochie met zn tengels aan dr zitten....
Een hapklare oplossing is er niet! Als die er zou zijn, zou deze topic niet eens bestaanquote:Op vrijdag 16 maart 2012 14:40 schreef ManageTheAnger het volgende:
Lees hem maar ff dan
Beide versies haha.
Ja contact zit er niet in, dat wil ze absoluut niet (duh want ze is overduidelijk met hem bezig)
nja maar dat is ook een probleem, die vrienden gaan heen, waar zij ook altijd komt.... dat is het zure eraan... ik blokkeer mezelf maar voel me ook geblokkeerd.
Het valt ook helemaal niet op hoor hahahaquote:Op vrijdag 16 maart 2012 15:21 schreef Tjik het volgende:
Ben zenuwachtig voor morgenDan zie ik hem al
Wat niet?quote:Op vrijdag 16 maart 2012 15:24 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Het valt ook helemaal niet op hoor hahaha
Onderstaand dus:quote:
quote:Op vrijdag 16 maart 2012 10:27 schreef over_hedge het volgende:
Succes allemaal!Met de tijd word alles beter.
Ik zie mijn date bijvoorbeeld morgen al
quote:Op vrijdag 16 maart 2012 15:21 schreef Tjik het volgende:
Ben zenuwachtig voor morgenDan zie ik hem al
Wat heb ik daar mee te maken?quote:
Allesquote:
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |