quote:
Op zaterdag 10 maart 2012 15:33 schreef DeeCruise het volgende:[..]
En dat is een argument? Die developers worden door mij ook stelselmatig genegeerd, het probleem met EA is dat ze dusdanig veel opgekocht hebben dat je als game-liefhebber een enkele keer genaaid bent als er een game uitkomt die de moeite waard is, en onder EA valt.
dat is geen argument, dat is alleen een mededeling dat er meer devvers zijn die hetzelfde doen.
quote:
[..]
Origin? En voordat je steam erbij gaat betrekken want "ze zijn niet de enige" : daar ben ik pas op over gestapt toen het een werkbaar stukje software was. Je mensen een beta product door de strot duwen is onacceptabel..
origin werk ik vanaf het begin mee, toen het nog EA download manager heette.. ja het is niet perfect.. maar slecht is het gewoon zeker weten NIET
daarnaast is het GEEN koppelverkoop, Origin is namelijk gratis.. (anders is o.a. steam ook koppelverkoop

)
en dat jij pas net overben naar steam zegt meer over jou dan over de programmatuur; hele volksstammen vinden het al jaren prima werken
overigens geldt voor DRM in het algemeen: van 95% van de DRM heb ik nooit last gehad bij spellen die ik gekocht heb.
Die 5% bestaat vooral uit problemen met b.v. het hebben van deamon tools e.a soort gelijke software die de bescherming "dwars" zit.
quote:
[..]
Mooi hoe je je hebt laten overtuigen door de industrie, maar de gaming-business is nog nooit zo groot geweest als nu. Diverse onderzoeken tonen aan dat piraterij absoluut niet de schade toebrengt die de industrie claimt, het businessmodel is dan ook hopeloos verouderd. In plaats van te innoveren en met een werkbaar alternatief te komen benadeel je de gebruiker die wel betaald voor zijn product, en sleutel je stiekem verder aan verdragen zoals ACTA waarmee je jezelf als industrie boven privacywetgeving gaat stellen.

mooi dat jij denkt dat ik mij heb laten overtuigen.. ik weet uit de onderzoeken die ik lees en de conclusies die daar worden getrokken: het heeft impact, maar de impact is niet zo groot als dat de industrie verteld;
Jij hebt het over een verouderd verdienmodel, steam en origin zijn beide innovatie en onderdeel van een NIEUW verdienmodel, maar die schuif je voor het gemak maar aan de kant want JIJ vindt het slecht omdat je voor DLC moet gaan betalen..
en ACTA en SOPA mogen van mij wel worden afgeschoten.
Maar: privacywetgeving is zo verschrikkelijk overrated en zo van 2000, ook op dat gebied is er spraken van "innovatie"
quote:
[..]
Prima, maar koop dan ook geen bedrijven op die alleen maar games maken voor de doelgroep die jij de "echte" gamers noemt.
Ik zie niet waarom ze daarmee op zouden moeten houden. Dat heet uitbreiden, iets wat een gezond bedrijf, dat winst wil maken, doet. Doordat ze die bedrijven opkopen willen ze hun marktaandeel vergroten, daar is imho niks mis mee..
quote:
[..]
Cd project heeft ook aandeelhouders... Point being?
kennelijk vinden die minder winst prima.. maar met het merendeel van de bedrijven (in alle bedrijfstakken): aandeelhouders pushen producenten om meer winst te maken, desnoods over de rug van consumenten, zo werkt helaas (een deel van) het kapitalisme
maar zullen we het hier maar gewoon hebben over Simcity en niet over hoe deze in de markt wordt gezet, je koopt em of koopt em niet..
[ Bericht 1% gewijzigd door mschol op 10-03-2012 17:27:04 ]