abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108979093
*verwijderd, voegt niks toe*

[ Bericht 50% gewijzigd door Nijna op 11-03-2012 21:42:59 ]
Fake it till you make it...
  zondag 11 maart 2012 @ 18:49:16 #127
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_108979252
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 18:44 schreef truthortruth het volgende:

[..]

En wat wil jij dan? Stap toch eens af van die morele hoogmoed en probeer te helpen ipv als een blokkade voor elk advies te fungeren.
^^
Bovendien is het hier een openbaar forum, men mag hier gewoon op elkaar reageren.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_108980543
jezus nijna ik krijg een beetje het idee dat jij je op de barricade werpt voor iedereen die depressief is en dus pampert! en dat jij thuishulp krijgt is ontzettend fijn voor jou en je gezin! maar caramba jouw mening is geen waarheid net als dat onze mening dat niet is. maar jouw reacties op adviezen zijm ook behoorlijk denigrerend! en dan doel ik nu vooral op jouw reactie op TOT en Ewelina
S. 2014
J. 2016
pi_108981124
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 17:57 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Precies en zo IS het! Ik begrijp dat jij een chronische aandoening hebt? Zoals eerder gezegd, mijn zus ook, en zij is nu 28 en heeft het afgelopen jaar aardig wat lepels moeten inleveren, Ze kan niet meer fulltime werken, ze kan het huishouden niet alleen doen, Ze moet halverwege de dag rusten anders redt ze het niet! En als zij een dag iets leuks wil doen, moet ze een week van te voren al lepels gaan sparen! Zoals ik het zie hoeven mensen met een depressie (waaronder ikzelf) dat niet, Wij moeten alleen onze lepels opzoeken en oppoetsen!
Zeer complex verhaal wat gewoon is dat je door moet gaan en laten we eerlijk zijn, Zoiets als een PIT doet kun jezelf ook want het draait allemaal om planning en juist vooral bij een depressie weer in een ritme te komen dan kan je hordes mensen op je af laten sturen of je doet het zelf.

Uiteindelijk blijkt vaak dat wanneer iemand ergens uit wil komen juist met minimale middelen een beter resultaat behaald, En jezelf helemaal afhankelijk laten maken is geen goed idee. Maar dit is dan weer gebash volgens velen...
  zondag 11 maart 2012 @ 19:36:32 #130
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_108981220
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 19:34 schreef Chamastya het volgende:

[..]

Zeer complex verhaal wat gewoon is dat je door moet gaan en laten we eerlijk zijn, Zoiets als een PIT doet kun jezelf ook want het draait allemaal om planning en juist vooral bij een depressie weer in een ritme te komen dan kan je hordes mensen op je af laten sturen of je doet het zelf.

Uiteindelijk blijkt vaak dat wanneer iemand ergens uit wil komen juist met minimale middelen een beter resultaat behaald, En jezelf helemaal afhankelijk laten maken is geen goed idee. Maar dit is dan weer gebash volgens velen...
Ik vind het geen gebash hoor, ik denk dat je gelijk hebt. :)
  zondag 11 maart 2012 @ 19:37:17 #131
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_108981252
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2012 19:21 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
jezus nijna ik krijg een beetje het idee dat jij je op de barricade werpt voor iedereen die depressief is en dus pampert! en dat jij thuishulp krijgt is ontzettend fijn voor jou en je gezin! maar caramba jouw mening is geen waarheid net als dat onze mening dat niet is. maar jouw reacties op adviezen zijm ook behoorlijk denigrerend! en dan doel ik nu vooral op jouw reactie op TOT en Ewelina
Helemaal mee eens.
pi_108981493
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 19:34 schreef Chamastya het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens hoor, maar goed alle adviezen omtrent zelf dingen doen als je een depressie hebt schijnt vandaag gebash te zijn, so be it!
S. 2014
J. 2016
pi_108981955
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 19:42 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens hoor, maar goed alle adviezen omtrent zelf dingen doen als je een depressie hebt schijnt vandaag gebash te zijn, so be it!
Kijk een depressie is zeker niet makkelijk te behappen voor iemand maar mij lijkt echt dat je daar uit wil en het is gewoon zo dat als je iedere keer helemaal ''vertroeteld'' word. Dat klinkt zo naar maar heel veel hulp krijgt dat een depressie gewoon vrij snel kan terug komen.

Omdat je dat stukje weerbaarheid mist en iedere keer als het terug komt de depressie dat het steeds moeilijker is om er weer boven op te komen. Uiteraard moet men hulp krijgen maar probeer daar zelf een bepaalde grens in te krijgen, Kracht komt van binnenuit niet van buiten als men begrijpt wat ik bedoel :)
pi_108982074
Jullie kunnen het verder wel zonder mij af he :W
Fake it till you make it...
  zondag 11 maart 2012 @ 19:58:34 #135
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_108982233
:W
pi_108985969
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 19:55 schreef Nijna het volgende:
Jullie kunnen het verder wel zonder mij af he :W
:W
S. 2014
J. 2016
pi_108987111
quote:
16s.gif Op zondag 11 maart 2012 18:45 schreef Nijna het volgende:
Nee geagiteerde depressie })

Maatjesproject kan idd een optie zijn en volgens mij zou je best via de MEE eens kunnen informeren, want wellicht kunnen ze best wat doen daarin.

TOT, deze rol bevalt me wel goed eerlijk gezegd
Jij leest echt voor geen meter, ik zeg toch dat stichting MEE alleen voor mensen is met een chronische of verstandelijke beperking?
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  zondag 11 maart 2012 @ 21:38:20 #138
351424 Skitzofrenix
Wat denk je wel niet?
pi_108988093
quote:
13s.gif Op zondag 11 maart 2012 11:37 schreef Nijna het volgende:
Ik vind het ontzettend jammer dat psychische aandoeningen zo onderschat worden.

Je hebt een schop onder je kont nodig, je moet een baan zoeken, je moet gewoon je schouders eronder... Lekkere dooddoeners, laten we ze erin houden.
Dan blijven die mooie vooroordelen in de wereld en blijft de ggz altijd een achtergeschoven kindje.

Als je psychisch wat mankeert dan moet je je gewoon niet zo aanstellen... sure.
8)7 8)7 een vuilnis buiten zetten kan iedereen of je nou 'geen psychische ziekte hebt of wel. Al heb je een depressie, ben je psychotisch etc. Als je opgenomen bent moet je zelfs dat soort klusjes doen.
''Je kunt over alles nadenken, maar het helpt natuurlijk niet''
  zondag 11 maart 2012 @ 21:40:38 #139
351424 Skitzofrenix
Wat denk je wel niet?
pi_108988216
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 12:27 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Dat dus! Echt walgelijk hoe hier iemand volledig wordt veroordeeld omdat ze eerlijk is over haar ziekte.
Pff.. zielige gedoe..
''Je kunt over alles nadenken, maar het helpt natuurlijk niet''
pi_108996944
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 21:38 schreef Skitzofrenix het volgende:

[..]

8)7 8)7 een vuilnis buiten zetten kan iedereen of je nou 'geen psychische ziekte hebt of wel. Al heb je een depressie, ben je psychotisch etc. Als je opgenomen bent moet je zelfs dat soort klusjes doen.
Nee dat kan niet dat weet je toch? :N
  maandag 12 maart 2012 @ 09:05:51 #141
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_109001294
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 21:38 schreef Skitzofrenix het volgende:

[..]

Ja, dat. Van de hele dag niets doen en lamlendig op bed liggen ga je je vanzelf wel kut voelen.
  maandag 12 maart 2012 @ 10:23:39 #142
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_109002998
Dat is zo, maar soms kan je gewoon echt ff niks. Dat heb ik ook wel gehad. Maar das bij mij nooit veel meer dan een maand ofzo dat t zo slecht gaat.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_109003144
Ik verbaas me er een beetje over hoe iedereen tekeer gaat over het huishoudelijke verhaal. Ik heb geen ervaring met PIT, maar zoals ik al eerder zei vermoed ik dat het bedoeld is als een maatjesproject: dat je samen aan de slag gaat met je huishouden. In die zin is het een hulpverlener, meer dan een hulp in de huishouding, en ik kan me goed voorstellen dat je daar iets aan hebt als je zo depressief bent.
  maandag 12 maart 2012 @ 10:34:42 #144
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_109007370
quote:
Dat bevestigd dus helaas wel een beetje wat ik al dacht, Er staat letterlijk dat je in aanmerking komt als je eigen netwerk het niet meer kan opvangen, maar dat kan de vriend van Sylvana nog wel! Dat is de kromheid van dit soort dingen! Ik gun Sylvana hulp om haar leven op orde te krijgen hoor, en ik denk ook echt dat een maatjesproject kan helpen! En over de depressie en dingen zeg ik vandaag maar even niks meer, de zon schijnt en mijn humeur is prima, dat wil ik graag zo houden :)
S. 2014
J. 2016
  maandag 12 maart 2012 @ 13:31:39 #146
92926 Joipoidoipoipoi
met broedsel incl. grote zus!
pi_109008134
Ik heb de .pdf ook gelezen en de daarin genoemde term 'ADL' moest ik even opzoeken :@, maar dat betekent dus:

Algemene Dagelijkse Levensverrichtingen (zelfverzorging, voeding, voeren van een huishouden, met geld omgaan)

Dat is dus eigenlijk waar Sylvana voornamelijk om vraagt.
"If you don't stop lying about me, I'll start telling the truth about you."
  maandag 12 maart 2012 @ 13:46:33 #147
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_109008658
quote:
Als je een beetje rondkijkt op internet zie je dat bij elke instelling PIT anders ingevuld wordt.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 12 maart 2012 @ 13:49:10 #148
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_109008724
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 10:23 schreef Murmeli het volgende:
Dat is zo, maar soms kan je gewoon echt ff niks. Dat heb ik ook wel gehad. Maar das bij mij nooit veel meer dan een maand ofzo dat t zo slecht gaat.
Maar jij zei even terug dat dat ook kwam doordat je vriend alles deed in het huishouden. Hoe zit dat hiermee?
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  Moderator maandag 12 maart 2012 @ 14:05:21 #149
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_109009415
Ik heb zelf last van een chronische depressie die door hulp van medicatie goed onder controle is maar zo af en toe dan gaat het toch even een stuk minder. Ik herken me wel in Sylvana, soms ben je zo down dat je het allemaal even niet meer weet. Maar ik heb wel geleerd dat je je beter voelt door juist wel dingen te doen, hoe moeilijk dat ook lijkt. Een recent voorbeeld: dit weekend was mijn vriend weg en heb ik zaterdag de halve dag op bed gelegen en de andere helft van de dag op de bank gehangen, beetje tv gekeken en spelletjes gedaan. Toen ik 's avonds in bed lag voelde ik me zo waardeloos, wist echt niet waar ik het zoeken moest. Gisteren dacht ik 'dit moet anders'. Ik heb mezelf gedwongen om dingen te doen waar ik geen zin in had: de vaat, wasjes draaien en opruimen, naar de winkel gaan en eten koken. En 's avonds voelde ik me een heel stuk beter.

Ik weet echt hoe moeilijk het is maar ik weet ook uit ervaring dat het beter is om wel bezig te blijven. Zo ben ik altijd blijven werken. Ik vind het soms retemoeilijk om op te staan 's ochtends maar doordat ik werk heb ik een ritme, blijf ik onder de mensen en voel ik me een stuk beter over mezelf omdat ik wel wat doe. En op mijn vrije dag lig ik lekker in bed en rommel ik wat aan in het huis.

Ik wil niet per se zeggen dat dit Sylvana ook kan helpen maar ik schat de kans wel groot in. Een eye opener voor mij was ook iemand in dit topic die zei dat het voor je vriend niet leuk is als je alleen maar op de bank ligt. Om die reden ben ik gisteren het huis aan kant gaan maken zodat hij in een opgeruimd huis weer terug kwam :)

Sylvana ik wens je echt heel veel sterkte en voel je niet teveel aangevallen hier. Volgens mij willen alle mensen hier je juist helpen, al drukt de een het misschien wat minder aardig uit dan de ander ;)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  maandag 12 maart 2012 @ 14:12:22 #150
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_109009701
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 14:05 schreef MaJo het volgende:
Ik heb zelf last van een chronische depressie die door hulp van medicatie goed onder controle is maar zo af en toe dan gaat het toch even een stuk minder. Ik herken me wel in Sylvana, soms ben je zo down dat je het allemaal even niet meer weet. Maar ik heb wel geleerd dat je je beter voelt door juist wel dingen te doen, hoe moeilijk dat ook lijkt. Een recent voorbeeld: dit weekend was mijn vriend weg en heb ik zaterdag de halve dag op bed gelegen en de andere helft van de dag op de bank gehangen, beetje tv gekeken en spelletjes gedaan. Toen ik 's avonds in bed lag voelde ik me zo waardeloos, wist echt niet waar ik het zoeken moest. Gisteren dacht ik 'dit moet anders'. Ik heb mezelf gedwongen om dingen te doen waar ik geen zin in had: de vaat, wasjes draaien en opruimen, naar de winkel gaan en eten koken. En 's avonds voelde ik me een heel stuk beter.

Ik weet echt hoe moeilijk het is maar ik weet ook uit ervaring dat het beter is om wel bezig te blijven. Zo ben ik altijd blijven werken. Ik vind het soms retemoeilijk om op te staan 's ochtends maar doordat ik werk heb ik een ritme, blijf ik onder de mensen en voel ik me een stuk beter over mezelf omdat ik wel wat doe. En op mijn vrije dag lig ik lekker in bed en rommel ik wat aan in het huis.
Destijds heb ik Sylvana ook geadviseerd om zichzelf te belonen als ze toch iets doet in het huishouden. Bijv. met een chocoladebol of iets anders wat ze leuk/lekker vindt. Je kunt het ook nog strenger aanpakken door op bijv. op de 3d kaartjes set een briefje te plakken met "Is het vuilnis al buiten gezet?" of door zo'n herinnering als startpagina van internet te zetten. Of door op de WC een kalender te hangen met smileys. Een huilende smiley als er niets is gedaan, en een lachende smiley als er wel iets gedaan is. Ik verwacht dat PIT ook met een soortgelijk idee komt.

quote:
Sylvana ik wens je echt heel veel sterkte en voel je niet teveel aangevallen hier. Volgens mij willen alle mensen hier je juist helpen, al drukt de een het misschien wat minder aardig uit dan de ander ;)
Da's de 'schop onder d'r kont' die ze nodig heeft hè. :). Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Een gedicht over Maanvis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')