Dooddoeners?quote:Op zondag 11 maart 2012 13:25 schreef Nijna het volgende:
[..]
Inderdaad, iedere depressie is anders!
Ik ben het zat om van die dooddoeners te horen, als je geen verstand hebt van hoe het werkt bij iemand, hou dan gewoon je kop.
En meer energie ga ik er niet aan besteden. En mijn excuses voor de lepeltheorie, ik heb het al weggehaald.
Ik ben het met je eens.quote:Op zondag 11 maart 2012 11:06 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ze vraagt toch om de mening van anderen? Dan krijg je de mening van anderen.
Daarnaast vind ik de lepeltjes theorie van iemand met lupus volkomen misplaatst en zelfs beledigend om dat hier te gebruiken. Dat gaat over mensen met een ernstige lichamelijke aandoening. Niet over mensen die lichamelijk best kunnen functioneren. Dat verhaal gaat erover dat je lichaam je veel minder laat doen dan je geestelijk wil, niet dat je geest zwakker is dan het lichaam. Gaarne geen appels met peren vergelijken om te bewijzen dat citroenen het zuurst zijn.
dank je wel!quote:Op zondag 11 maart 2012 13:40 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Ik wil trouwens gewoonmezelf87 complimenteren met haar reacties en de manier hoe ze in het leven staat en met haar depressie omgaat.
Kijk zo moet hetquote:Op zondag 11 maart 2012 13:41 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Nijna ik weet heel goed wat een hel een depressie is, dus ik lul niet zomaar in het luchtledige!
ik wordt gewoon doodmoe van de situatie waarin je niks mag zeggen wat niet in het straatje van een depressie past!
A zet het dan niet op een forum, daar kun je meningen en opmerkingen verwachten die niet liefjes zijn!
B ik weiger om mensen met n depressie als n baby te behandelen, ach koetsjie koetsjie komaar, we zeggen niks want je bent zielig! NEE je hebt de pech met een depressie te moeten dealen maar deal er dan ook mee en verwacht niet dat mensen mee gaan huilen, daar schiet je niks mee op! ik heb respect voor de depressieve mensen die durven te vechten!! en mindere dagen accepteren, er over vloeken en hopen dat de volgende dag beter zal zijn!
dat eeuwige taboe dat je tegen een depressief persoon geen ideeen over dagbesteding of vrijwilligerswerk mag opperen daar wordt ik schijtziek van! ik ben ook vrijwilligerswerk gaan doen en ja dat is soms zwaar vermoeiend, maar ik leer ook weer omgaan met mensen die op mij rekenen en ik hou grip op de maatschappij!
en heel misschien neem ik een openbaar forum minder serieus omdat ik weet wat voor mij het beste werkt!
Wat een nonsens!! Deze persoon zegt iets waardoor jij plaatsvervangend trots op hem/haar kunt zijn omdat hij/zij er in JOUW ogen en naar JOUW waarheid 'voldoende' aan doet om van de depressie af te komen. Sylvana blijkbaar niet, en daarom wordt zij afgefakkeld. Dat vind ik erg misplaatst. Het is namelijk alleen maar JOUW waarheid, en niet DE waardheid.quote:
Sorry maar op het moment dat je van collectieve voorzieningen gebruik gaat maken kan je niet zomaar je eigen waarheid vooropstellen. De maatschappij mag dan best wel een inspanning van je eisen. Het is jouw soort betutteling die de zorg onbetaalbaar maakt waar straks de zwakkeren onder zullen leiden.quote:Op zondag 11 maart 2012 14:43 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Wat een nonsens!! Deze persoon zegt iets waardoor jij plaatsvervangend trots op hem/haar kunt zijn omdat hij/zij er in JOUW ogen en naar JOUW waarheid 'voldoende' aan doet om van de depressie af te komen. Sylvana blijkbaar niet, en daarom wordt zij afgefakkeld. Dat vind ik erg misplaatst. Het is namelijk alleen maar JOUW waarheid, en niet DE waardheid.
Dus helemaal niet 'zo moet het'..... Zo moet het van JOU.
En @gewoonjezelf87, wat voor jou werkt werkt voor jou, niet perse voor een ander. Je mag trots op jezelf zijn dat je al een eind opgeschoten bent, maar misschien ben je al langer bezig met je genezing, of sta je net wat anders in het leven.... Maar als je zo goed weet wat een hel een depressie is snap ik niet dat je andere patienten zo veroordeeld.
Precies, maar een kenmerk van iemand die depressief is is juist dat ie ervaringsdeskundigen op het gebied van werken aan jezelf en zo je depressie genezen, niet gelooft.quote:Op zondag 11 maart 2012 13:34 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Dooddoeners?
Jij gaat er voor het gemak vanuit dat iedereen met een iets andere mening geen (persoonlijke) ervaring heeft met een depressie. Daar kun je nog wel eens heel erg naast zitten.
Dit is echt de dooddoener van de eeuw, wat heeft het nog voor zin om überhaupt discussies over depressies in R&P te voeren als, volgens jouw woorden, ze toch geen enkele zin hebben aangezien niet iedere situatie hetzelfde is? Iedereen mag zeggen wat ie denkt, het is aan Sylvana om er wat mee te doen. Baat het niet dan schaadt het niet, en het kan toch niet veel erger dan dit worden, zo lijkt me.quote:Op zondag 11 maart 2012 14:43 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Wat een nonsens!! Deze persoon zegt iets waardoor jij plaatsvervangend trots op hem/haar kunt zijn omdat hij/zij er in JOUW ogen en naar JOUW waarheid 'voldoende' aan doet om van de depressie af te komen. Sylvana blijkbaar niet, en daarom wordt zij afgefakkeld. Dat vind ik erg misplaatst. Het is namelijk alleen maar JOUW waarheid, en niet DE waardheid.
En @gewoonjezelf87, wat voor jou werkt werkt voor jou, niet perse voor een ander. Je mag trots op jezelf zijn dat je al een eind opgeschoten bent, maar misschien ben je al langer bezig met je genezing, of sta je net wat anders in het leven.... Maar als je zo goed weet wat een hel een depressie is snap ik niet dat je andere patienten zo veroordeeld.
Ik veroordeel niemand! Dan moet je echt eens leren lezen dame! Ik trek een conclusie op berichten die ik al maanden van iemand lees, En het is goed dat zij alle opties nakijkt, maar ga geen topic openen, en dan janken als t niet in je straatje past! Ik heb jou verder weinig inhoudelijke reacties zien geven behalve commentaar leveren op reacties van anderen! En ik beweer niet dat mijn manier de juiste is, probleem is alleen dat de praktijk uitwijst dat het vaak het beste werkt, en ook niet voor niets dat psychologen vaak aanraden om iets te gaan doen! Maar goed als jij het allemaal zo goed weet, geef jij dan eens een goede inhoudelijke reactie! Ik ben btw nu bijna een jaar onderweg met een burn-out en een depressie, loop nog steeds bij de loog, en heb dat ook echt nog nodig, ben ook nog niet klaar om weer volledig de wereld aan te kunnen, daar gaat helaas iets meer tijd overheen!quote:Op zondag 11 maart 2012 14:43 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Weet je waarom het moet omdat je anders dieper en dieper in de shit raakt tot je er niet meer uit komt naar een flat loopt en jezelf er van flikkert, En jij weet niet eens waar ik dagelijks tegen moet vechten en dat van Sylvana is niet leuk ze is tenminste niet haar lepeltjes kwijt ze kan ze nog terug vinden.quote:Op zondag 11 maart 2012 14:43 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Precies en zo IS het! Ik begrijp dat jij een chronische aandoening hebt? Zoals eerder gezegd, mijn zus ook, en zij is nu 28 en heeft het afgelopen jaar aardig wat lepels moeten inleveren, Ze kan niet meer fulltime werken, ze kan het huishouden niet alleen doen, Ze moet halverwege de dag rusten anders redt ze het niet! En als zij een dag iets leuks wil doen, moet ze een week van te voren al lepels gaan sparen! Zoals ik het zie hoeven mensen met een depressie (waaronder ikzelf) dat niet, Wij moeten alleen onze lepels opzoeken en oppoetsen!quote:Op zondag 11 maart 2012 16:17 schreef Chamastya het volgende:
[..]
Weet je waarom het moet omdat je anders dieper en dieper in de shit raakt tot je er niet meer uit komt naar een flat loopt en jezelf er van flikkert, En jij weet niet eens waar ik dagelijks tegen moet vechten en dat van Sylvana is niet leuk ze is tenminste niet haar lepeltjes kwijt ze kan ze nog terug vinden.
Niet altijd hoor, als jij een jaar compleet ruk slaapt stort je vanzelf wel in. Neemt niet weg dat je de lepeltjes weer terug kunt krijgen.quote:Op zondag 11 maart 2012 13:22 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Tsja, mee eens. Ik vind dat er een wereld van verschil zit tussel lupus en een depressie.
Bij een depressie zijn alle lepeltjes er wel, alleen de persoon in kwestie ziet ze niet.
Dat is heel wat anders dan constant met een gezonde geest tegen de beperkingen van je lichaam oplopen.
We bedoelen hetzelfdequote:Op zondag 11 maart 2012 18:30 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Niet altijd hoor, als jij een jaar compleet ruk slaapt stort je vanzelf wel in. Neemt niet weg dat je de lepeltjes weer terug kunt krijgen.
Tsja uit een depressie komen is in hoofdzaak toch iets wat je zelf moet doen, anderen kunnen je de weg wijzen. Maar jij moet het doen.quote:Wbt PIT: geen persoonlijke ervaring mee. Om eerlijk te zijn denk ik dat Sylvana te veel aan hulpverlening hangt, ipv zelf dingen te proberen. Ik zou een maatjesproject zoals Lienekien noemt, beter vinden.
Absoluut moet je zelf het meeste werk doen. Ik geloof alleen niet dat Syl dat doorheeft.quote:Op zondag 11 maart 2012 18:32 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
We bedoelen hetzelfde
[..]
Tsja uit een depressie komen is in hoofdzaak toch iets wat je zelf moet doen, anderen kunnen je de weg wijzen. Maar jij moet het doen.
En wat wil jij dan? Stap toch eens af van die morele hoogmoed en probeer te helpen ipv als een blokkade voor elk advies te fungeren.quote:Op zondag 11 maart 2012 18:39 schreef Nijna het volgende:
Laten we weer even verder met "Syl" afbranden, in plaats van gericht antwoord geven op de vraag.
Gelukkig zijn "we" met zn allen in dit topic gerechtigd om te bepalen of "Syl" recht heeft op PIT of niet. En blijkbaar weten "we" met zn allen heel goed dat dat niet zo is en waarom dan wel niet.
De vraag was naar ervaringen met PIT, maar blijkbaar is dat erg moeilijk.
ONTOPIC: Nee, ik heb geen ervaringen met PIT,
OFFTOPIC: maar omdat ik gewoon te lui ben voor het huishouden, hebben wij sinds kort iemand die het voor ons doet, helemaal betaald uit eigen zak. Krijg ik nu dan een schouderklopje of een veer in mn reet?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |