Natuurlijk is het een belasting, 'sociale verzekerinigspremies' zijn ook gewoon belastingen op inkomen ook al noemen ze het anders.quote:Op donderdag 12 april 2012 08:59 schreef MrBadGuy het volgende:
Ach, op twitter noemt Samsom het ook een vermogensbelasting ipv vermogensrendementsheffing... wat eigenlijk ook een correctere benaming is, maar het komt niet overeen met hoe de fiscus het ziet. Maar gelukkig is er geen reden tot paniek, de PvdA heeft nu nog helemaal niks te zeggen en als ze steeds meer naar links gaan hangen sluiten ze zich ook steeds meer buiten voor partijen die meer in het centrum liggen.
Het ging me niet om het woord belasting vs heffing, maar het misleidende woordje 'rendement' in vermogensrendementsheffing. Wat we nu hebben is in de praktijk gewoon een vermogensbelasting.quote:Op donderdag 12 april 2012 19:22 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Natuurlijk is het een belasting, 'sociale verzekerinigspremies' zijn ook gewoon belastingen op inkomen ook al noemen ze het anders.
Ja, dat had ik ook al door, ik wilde gewoon even van de gelegenheid gebruik maken om mijn gal te spuien over verbloemende termen die gebruikt worden over het onderwerp belasting.quote:Op donderdag 12 april 2012 20:24 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Het ging me niet om het woord belasting vs heffing, maar het misleidende woordje 'rendement' in vermogensrendementsheffing. Wat we nu hebben is in de praktijk gewoon een vermogensbelasting.
Wat is dat voor een infantiele gek? Dat soort figuren echt waar, als je alles wilt jatten om de Staatskas te spekken, ga dan lekker emigreren naar Noord Korea. Ik zal em persoonlijk uitzwaaien.quote:Op woensdag 11 april 2012 16:22 schreef SeLang het volgende:
Rapport De Wit:
Gelukkig is die 100k tegenwoordig in heel Europa dus dat zie ik ze niet zomaar weer verlagen. Tevens zou dat de moeder aller bank runs veroorzaken, in elk geval wat betreft mijn geld
Die krijg je aan het eind van het jaar.quote:Op vrijdag 13 april 2012 22:20 schreef _X het volgende:
Ik begrijp bij de AT bank dat ze op de laatste werkdag van het jaar de rente uitkeren. Maar stel ik zet er nu 100 euro op. Volgende maand zie ik een bank met een hogere rente en dan zet ik mijn 100 euro op die bank. Hoe gaat het dan met de rente van de AT bank die ik krijg? Die ene maand rente?
Ja, dat klopt.quote:Op vrijdag 13 april 2012 22:23 schreef _X het volgende:
Dus dan blijft de rekening een jaar open en aan het eind zou ik dan m'n rente er vanaf moeten boeken?
Of je moet hem opheffen dan krijg je het al wel.quote:Op vrijdag 13 april 2012 22:20 schreef _X het volgende:
Ik begrijp bij de AT bank dat ze op de laatste werkdag van het jaar de rente uitkeren. Maar stel ik zet er nu 100 euro op. Volgende maand zie ik een bank met een hogere rente en dan zet ik mijn 100 euro op die bank. Hoe gaat het dan met de rente van de AT bank die ik krijg? Die ene maand rente?
Dat schommelt nogal.quote:Op vrijdag 13 april 2012 22:26 schreef _X het volgende:
Maar die hebben dan weer een minder hoge rente.
quote:Op vrijdag 20 april a.s. verlaagt LeasePlan Bank de rentetarieven van een aantal termijndeposito's. In onderstaand schema vindt u de actuele rente per looptijd.
Termijndeposito's per 20 april 2012
Termijndeposito 3 m 6 m 9 m 1 jr 2 jr 3 jr 4 jr 5 jr
Nieuwe rente 2,75% 2,80% 2,90% 3,10% 3,35% 3,60% 3,80% 4,00%
Verlaging 0,35% 0,35% 0,30% 0,15% 0,00% 0,00% 0,00% 0,00%
Als het zo doorgaat koop ik maar een huis als mijn deposito's (3,75% en 3,95%) vrijkomenquote:Op woensdag 18 april 2012 10:02 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ze kunnen lekker de pot op met hun deposito's, we hebben nog een hypotheek af te lossen...
Dat levert ook niet echt veel rendement op op dit moment ...quote:Op woensdag 18 april 2012 10:05 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Als het zo doorgaat koop ik maar een huis als mijn deposito's (3,75% en 3,95%) vrijkomen
Maar wel een dak boven je hoofd...quote:Op woensdag 18 april 2012 12:44 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Dat levert ook niet echt veel rendement op op dit moment ...
Deposito's komen ook nog niet vrij op dit moment, dat duurt nog even...quote:Op woensdag 18 april 2012 12:44 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Dat levert ook niet echt veel rendement op op dit moment ...
Vond BoS (op die idiote vragen na) wel prima service hebbenquote:Op woensdag 18 april 2012 13:25 schreef SwaPore het volgende:
Heb al mijn geld van BoS teruggestort naar ABN. Wat een kutservice
Toen ik in januari wat geld vast heb gezet voor een jaar was het verschil 0,15%. Nu 0,45%quote:Op woensdag 18 april 2012 20:24 schreef QBay het volgende:
Kut. Wilde nog wat spaargeld vastzetten bij LBP voor 1 jaar, maar 3.10% met beperking (geen geld opnemen) of 2.85% zonder beperking maakt weinig verschil meer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |