Galwayquote:Op woensdag 26 februari 2014 23:34 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Zeker, de gym is alleen voor HP personeel gratis beschikbaar, als jij als CPL-er gebruik wilt maken van de gym mag je fijn betalen. Dat geld ook voor de lunch. Die kun je gewoon kopen.
Hoever ligt je huis (of kamer eigenlijk, naar ik aanneem) van Leixlip af? Heb je al gekeken naar een goede busverbinding naar Leixlip? Of ga je met de trein naar het station in Leixlip en pak je dan de pendelbus?
Dublin is gewoon de zoveelste grote stad, net als Amsterdam, Parijs, Londen, Brussel..... niets bijzonders aan, en is beslist niet Iers. Voor het echte Ierland en de Ierse mentaliteitmoet je toch in de binnenlanden gaan kijken. Alles buiten county Kildare is zoveel malen beter dan Dublin, en valt wel onder de noemer 'echt Iers'!!
Verzekeringen, sja, wat heb je nodig... Als je niets hebt waarvoor je regelmatig naar de dokter moet en geen medicijnen gebruikt, zou ik geen zorgverzekering afsluiten. Iedereen wordt geholpen als er iets gebeurt. Of iedereen ook even goed geholpen wordt is natuurlijk een tweede, en de wachttijden zijn echt absurd. Als je onder een bepaald inkomen zit kun je een medical card aanvragen, dan is alle hulp en medicijnen enzo gratis.... Bedenk wel dat zonder een medical card een bezoek aan de dokter al gauw minstens 50 maar in Dublin vaak zelfs 65 euro kost.
Wij hebben wel een particuliere ziektekostenverzekering en zijn verzekerd voor hulp in een prive kliniek in plaats van in een openbaar ziekenhuis, en ik zou het ook niet anders willen. Ben ooit een keer met iets onbenulligs op de A&E van een openbaar ziekenhuis terecht gekomen. Nog nooit zoiets droevigs gezienAansprakelijkheidsverzekering zou ik altijd doen. In Nederland niet voor niets verplicht. Kost ook in Ierland niet zoveel geld.
Verder moet je gewoon jezelf inlezen op deze website http://www.citizensinformation.ie/en/
Eigenlijk staat daarin alles wat je moet weten met betrekking tot je vragen, en vast en zeker nog meer ook.
Ik kom niet in Dublin een Guinness met je drinken overigens, ik heb een schijthekel aan Dublin. Ik blijf wel fijn in GalwayWaar je van harte welkom bent om een Guinnessje of een Black and Tan te komen weghappen.
Duh......quote:Op donderdag 27 februari 2014 11:00 schreef edcetera het volgende:
[..]
Qua zorgverzekering een grote scam, tenzij je je wilt verzekeren om in een private hospital te worden behandeld.
Heb een akkefietje meegemaakt met mijn vader: Werd met de ambulance naar het Mater hospitaal gebracht (public): De hele nacht gewacht voor een simpele wond en daar sta je dan met je Nederlandse zorgverzekeringskaartje: No prioriry![]()
Niks.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 22:14 schreef wicked-j het volgende:
Zorgverzekering kijk ik even wat CPL te bieden heeft.
quote:Op zondag 2 maart 2014 13:33 schreef wicked-j het volgende:
Ik ga dicht bij de zoo wonen,kan dat 7 zijn? Montepellier Hill was de straat
Ah, da's gaaf. Dat is lekker dicht overal bij, en ook bij Phoenix Park. De Zoo is erg leuk, wordt gerund door een Nederlander, en vooral het olifantenverblijf en de safari zijn een ware oase, als ook het gorillaverblijf, en de apeneilanden. Je zit op een minuut of 20 loopafstand van O'Connelstreet. En vlak bij Heuston station, dus dan ben je zo in Leixlip. Goed geregeldquote:Op maandag 3 maart 2014 18:59 schreef wicked-j het volgende:
ja als je via google maps zoekt kom je daar ook uit. maar het is toch echt hier KLIK
En nog beter, Dublin Bikes vlakbij, dus nog sneller overal.quote:Op maandag 3 maart 2014 19:54 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ah, da's gaaf. Dat is lekker dicht overal bij, en ook bij Phoenix Park. De Zoo is erg leuk, wordt gerund door een Nederlander, en vooral het olifantenverblijf en de safari zijn een ware oase, als ook het gorillaverblijf, en de apeneilanden. Je zit op een minuut of 20 loopafstand van O'Connelstreet. En vlak bij Heuston station, dus dan ben je zo in Leixlip. Goed geregeld
Wij hebben er twee. Wij wonen precies op het midden van ieders werk. MIjn man werkt een uur rijden naar het noorden, en ik een uur rijden naar het zuiden vanaf ons huis gezien. Aangezien we in the middle of nowhere wonen is het niet te doen met openbaar vervoer. Bovendien wil ik niet afhankelijk zijn. Mijn man heeft een Nissan X-trail, die we ook in de weekenden gebruiken als we erop uit trekken, en ik heb een kleiner dingetje, dat zuunig rijdtquote:Op maandag 3 maart 2014 20:19 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Wie heeft er trouwens een auto in Ierland? Ik wilde er eentje kopen, maar kwam er achter dat elk weekend er eentje huren goedkoper is![]()
Heerlijk, de verzekering zal wel een stuk goedkoper zijn in het binnenland dan Dublin centrum. Afgezien wat een parkeerplaats kostquote:Op maandag 3 maart 2014 20:40 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Wij hebben er twee. Wij wonen precies op het midden van ieders werk. MIjn man werkt een uur rijden naar het noorden, en ik een uur rijden naar het zuiden vanaf ons huis gezien. Aangezien we in the middle of nowhere wonen is het niet te doen met openbaar vervoer. Bovendien wil ik niet afhankelijk zijn. Mijn man heeft een Nissan X-trail, die we ook in de weekenden gebruiken als we erop uit trekken, en ik heb een kleiner dingetje, dat zuunig rijdt
Als ik in Dublin woonde wilde ik ook geen auto. Geen idee wat de verzekering kost. Iets van 600 euro voor alletwee ofzo.quote:Op maandag 3 maart 2014 20:42 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Heerlijk, de verzekering zal wel een stuk goedkoper zijn in het binnenland dan Dublin centrum. Afgezien wat een parkeerplaats kost
Ik zou voor een Alfa 156 2.0 (wat zijn grotere motoren moeilijk te vinden trouwens, wilde eigenlijk een V6 namelijk). Per maand, incl parkeren tussen de 350 en 450 euro kwijt zijn. Het huren van een vergelijkbare nieuwe auto zou me 60 euro per weekend kosten en dat is wanneer ik de auto zou willen gebruiken.quote:Op maandag 3 maart 2014 20:44 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Als ik in Dublin woonde wilde ik ook geen auto. Geen idee wat de verzekering kost. Iets van 600 euro voor alletwee ofzo.
Dat dacht ik dus ook ja. vooral omdat ik op een gegeven moment een deal sloot met die verhuurder. Kon soms op vrijdag rond de lunch de auto al ophalen en maandag ochtend pas terug brengenquote:
Inderdaad jaquote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:58 schreef ElizabethR het volgende:
Haha, maar dat schrijven ze in elke advertentie op Daft..... 'recently refurbished'. Moet je je niet teveel van voorstellen hoor
Tof. Ze zijn wel te vinden jaquote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:14 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Ik ben afgelopen weekend nog verhuisd, van een armoedig flatje naar een net appartement in het centrum. Inclusief nieuw, modern en vooral heerlijk bed
Yep.. Deze! Absoluut briljant!quote:Op donderdag 6 maart 2014 11:11 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Ja, voor een werkende van dertig jaar is het wel goed te doen.
Komend weekend citytripje naar Belfast. Nog tips voor wat te doen en te bezoeken?
Die staat al 2 jaar op de planningquote:Op vrijdag 7 maart 2014 09:50 schreef wicked-j het volgende:
nou stond het niet geadverteerd op daft maar de dame in kwestie vertelde het. via google maps zie je ook zon bouwvakschutting om het huis staan.
anyway nog maar een paar dagen en dan gaat het gebeuren! binnenkort dus Fok Dublin pub meeting houden ?
Doe zoals hierboven vermeld een Black Cab Tour, je krijgt een rondleiding door de stad (in een black cabquote:Op donderdag 6 maart 2014 11:11 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Ja, voor een werkende van dertig jaar is het wel goed te doen.
Komend weekend citytripje naar Belfast. Nog tips voor wat te doen en te bezoeken?
Ook leuk is een bezoek aan de Sinn Fein souvenir/boekwinkel aan Falls Road. Voor dat bezoek heb ik wel even mijn NL voetbalshirt uitgetrokken.quote:Op maandag 10 maart 2014 09:42 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Thanks voor de Black Cab Tour-tip! Was indrukwekkendGoede gids erbij ook. Troubles fascineren me, dus ik vond het geweldig.
Ik had Belfast eerlijk gezegd een stuk grauwer en onaangenamer verwacht, maar het viel positief mee. Wat rondgezwalkt, wat gedronken en ook nog naar de Crumlin Jail geweest.
Hehe, ja ik sta trots op de foto bij de muurschildering van ome Willemquote:Op maandag 10 maart 2014 10:43 schreef Individual het volgende:
[..]
Ook leuk is een bezoek aan de Sinn Fein souvenir/boekwinkel aan Falls Road. Voor dat bezoek heb ik wel even mijn NL voetbalshirt uitgetrokken.
Tijdens m'n bezoek aan de Rangers pub aan Sandy Row had ik hem weer aan.
had m'n NL shirt niet eens bij me, maar wel als nazaat van Willem van Oranje [!] voorgedaan
Deze?quote:Op maandag 10 maart 2014 13:39 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
[..]
Hehe, ja ik sta trots op de foto bij de muurschildering van ome Willem
Te voet?quote:Op zondag 16 maart 2014 19:38 schreef wicked-j het volgende:
nou eerste dagje dublin zit erop, heb zo'n 16 km gelopen vandaag, goede tips gekregen van de huisbazin. veel gezien en ook nog de eerste kleine boodschappen kunnen doen.
morgen phoenix park eens ontdekken, de rit met de taxi was al enorm indrukwekkend, ik ben enorm benieuwd dus hoe het te voet zal zijn,
LOL! Hij zal weinig ruimte hebben, het enorm druk zijn, wegens Paddy's. Valt wel met zijn neus in de boter, een dag in Ierland en meteen nationaal feest.quote:Op zondag 16 maart 2014 20:05 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Te voet?huur een fiets! Is niet zo duur en het park is echt te groot om helemaal te lopen.
Dat is nice ja, wel jammer dat ik er dit jaar niet bij kon zijnquote:Op maandag 17 maart 2014 14:44 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
LOL! Hij zal weinig ruimte hebben, het enorm druk zijn, wegens Paddy's. Valt wel met zijn neus in de boter, een dag in Ierland en meteen nationaal feest.
En de toeristen gaan de amateuristische optocht kijken.quote:Op maandag 17 maart 2014 16:37 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Dat is nice ja, wel jammer dat ik er dit jaar niet bij kon zijnmaar in mijn herinnering loopt iedereen in het centrum en niet echt in Phoenix park.
Ik deed dat ook altijdquote:Op maandag 17 maart 2014 16:42 schreef Individual het volgende:
[..]
En de toeristen gaan de amateuristische optocht kijken.
De enige optocht in Ierland die de moeite waard is en waar geen tractoren aan te pas komen is de Night Parade van het Galway Arts Festival. Zeer spectaculair altijd. Beetje Cirque du Soleil achtig.quote:Op maandag 17 maart 2014 16:42 schreef Individual het volgende:
[..]
En de toeristen gaan de amateuristische optocht kijken.
Interessant, daar maar eens een keertje gaan kijken dan, zocht toch nog een excuus om weer eens een roadtrip te maken.quote:Op maandag 17 maart 2014 17:01 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
De enige optocht in Ierland die de moeite waard is en waar geen tractoren aan te pas komen is de Night Parade van het Galway Arts Festival. Zeer spectaculair altijd. Beetje Cirque du Soleil achtig.
Hehe, daar komt het wel op neer ja, iets slechter weer meestal, dat wel.quote:Op maandag 17 maart 2014 23:22 schreef Brainscrewer het volgende:
Ik ben tot de conclusie gekomen dat St. Patrick's Day eigenlijk niks anders is dan Koningsdag, maar dan met iedereen in het groen
Ligt eraan wat je wilt doen, als je in sales wilt werken kan je morgen een baan hebben....quote:Op zondag 23 maart 2014 21:32 schreef SandwichIslands het volgende:
Wat geweldig om een topic te hebben met handige tips. Ik heb besloten om in dit geweldige land te gaan vestigen. Vandaag de eerste sollicitaties de deur uitgedaan (eentje in Dublin en de andere in Cork :p)
NL begint saai te worden en ben ook beetje teleurgesteld dat ik geen baan op niveau kan vinden (Hbo+ / WO). Als jullie nog een leuke vacature vinden hoor ik t graag.
Hopelijk kan ik binnenkort met jullie een biertje drinken:)
Ligt eraan waar je gaat, je moet hoe dan ook hard werken, harder dan in Nederland de standaard is, maar daar wordt je dan ook naar betaald.quote:Op dinsdag 1 april 2014 13:15 schreef SandwichIslands het volgende:
Sales vind ik wel ok, maar alleen wil ik wel wat zekerheid hebben. Ik heb wel eens verhalen geoord dat wanneer je 2 dagen achterelkaar je targets niet haalt, mag inpakken.
De vacature in Cork is niets geworden. Het was via Pareto law http://www.reviewcentre.com/reviews87279.html zegt wel genoeg. Ik heb zelf de sollicitatieprocedure stopgezet.
Als je een goede CV hebt, zou ik het bij Google zelf proberen, er zijn genoog Googlers die een centje extra willen verdienen door je een referral te geven, wat je kans om aan genomen zo'n 20x verhoogd, als Nederlander heb je sowieso al een grotere kans.quote:Op woensdag 2 april 2014 14:52 schreef SandwichIslands het volgende:
Hard werken is voor mij geen enkel probleem. Ik zit alleen te twijfelen of Sales, gezien het huidige klimaat, nog te doen is. Ik zie ook dat er helpdesk functies zijn. Misschien is zo een functie op dit moment beter en ik kan altijd nog overstappen naar Sales.
Op de website van CPL staan een aantal vacatures die bij mij wensen passen. Is CPL te vertrouwen en zouden jullie via dit bureau solliciteren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |