abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 februari 2014 @ 11:00:04 #251
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_137192204
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 23:34 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Zeker, de gym is alleen voor HP personeel gratis beschikbaar, als jij als CPL-er gebruik wilt maken van de gym mag je fijn betalen. Dat geld ook voor de lunch. Die kun je gewoon kopen.

Hoever ligt je huis (of kamer eigenlijk, naar ik aanneem) van Leixlip af? Heb je al gekeken naar een goede busverbinding naar Leixlip? Of ga je met de trein naar het station in Leixlip en pak je dan de pendelbus?

Dublin is gewoon de zoveelste grote stad, net als Amsterdam, Parijs, Londen, Brussel..... niets bijzonders aan, en is beslist niet Iers. Voor het echte Ierland en de Ierse mentaliteit O+ moet je toch in de binnenlanden gaan kijken. Alles buiten county Kildare is zoveel malen beter dan Dublin, en valt wel onder de noemer 'echt Iers'!!

Verzekeringen, sja, wat heb je nodig... Als je niets hebt waarvoor je regelmatig naar de dokter moet en geen medicijnen gebruikt, zou ik geen zorgverzekering afsluiten. Iedereen wordt geholpen als er iets gebeurt. Of iedereen ook even goed geholpen wordt is natuurlijk een tweede, en de wachttijden zijn echt absurd. Als je onder een bepaald inkomen zit kun je een medical card aanvragen, dan is alle hulp en medicijnen enzo gratis.... Bedenk wel dat zonder een medical card een bezoek aan de dokter al gauw minstens 50 maar in Dublin vaak zelfs 65 euro kost.

Wij hebben wel een particuliere ziektekostenverzekering en zijn verzekerd voor hulp in een prive kliniek in plaats van in een openbaar ziekenhuis, en ik zou het ook niet anders willen. Ben ooit een keer met iets onbenulligs op de A&E van een openbaar ziekenhuis terecht gekomen. Nog nooit zoiets droevigs gezien ;( Aansprakelijkheidsverzekering zou ik altijd doen. In Nederland niet voor niets verplicht. Kost ook in Ierland niet zoveel geld.

Verder moet je gewoon jezelf inlezen op deze website http://www.citizensinformation.ie/en/
Eigenlijk staat daarin alles wat je moet weten met betrekking tot je vragen, en vast en zeker nog meer ook.

Ik kom niet in Dublin een Guinness met je drinken overigens, ik heb een schijthekel aan Dublin. Ik blijf wel fijn in Galway O+ Waar je van harte welkom bent om een Guinnessje of een Black and Tan te komen weghappen.
Galway O+

Dubliner here ^O^

Qua zorgverzekering een grote scam, tenzij je je wilt verzekeren om in een private hospital te worden behandeld.

Heb een akkefietje meegemaakt met mijn vader: Werd met de ambulance naar het Mater hospitaal gebracht (public): De hele nacht gewacht voor een simpele wond en daar sta je dan met je Nederlandse zorgverzekeringskaartje: No prioriry :(

Mijn werkgever betaalt de de helft voor mijn zorgverzekering, gedekt voor opname in private ziekenhuis, maar extras zoals bezoek aan doctor, tandarts betaal ik gewoon zelf uit eigen zak.

BTW: CPL is een scheldwoord en ze lokken buitenlanders om bij vage multinationals als HP te werken. Springplankje, meer is het niet! Maar doe er je voordeel mee om hier te komen en iets beters te vinden ;)
The best firms advertise the least...
pi_137193657
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 11:00 schreef edcetera het volgende:

[..]

Qua zorgverzekering een grote scam, tenzij je je wilt verzekeren om in een private hospital te worden behandeld.

Heb een akkefietje meegemaakt met mijn vader: Werd met de ambulance naar het Mater hospitaal gebracht (public): De hele nacht gewacht voor een simpele wond en daar sta je dan met je Nederlandse zorgverzekeringskaartje: No prioriry :(

Duh...... 8)7
En logisch dat spoedgevallen, echte spoedgevallen voorgaan boven een simpele wond en derhalve de wachttijd lang is. Waarom wordt ie voor een simpele wond überhaupt met een ambulance naar het Mater vervoerd? Had ie toch beter de volgende dag gewoon naar de huisarts kunnen gaan?
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_137194000
Ik had bij Aviva een van de uitgebreidste pakketten via mijn werkgever, die betaalde ook, maar die was 1100 euro per jaar. Waar zelfs tandarts e.d. onder viel.

Gewoon naar private ziekenhuizen en klinieken gaan, geen wachtrij, alles prima op orde en vergelijkbaar met Nederland. Ben een keer bij een kennis op bezoek geweest in een openbaar ziekenhuis en ik schrok echt van hoe het er daar aan toe ging :o
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_137255083
Zullen we anders afspreken als ik eenmaal in Dublin ben? Zorgverzekering kijk ik even wat CPL te bieden heeft. Verder mankeer ik hier in NL ook nooit iets dus dat zal dat ook wel meevallen gom ik zo.
------------_--------
pi_137255754
Zou leuk zijn, komt de topictitel ook nog eens uit. :+

Ik wil ook nog weer eens een paar daagjes in Dublin doorbrengen...
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  vrijdag 28 februari 2014 @ 22:36:06 #256
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_137256122
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 22:14 schreef wicked-j het volgende:
Zorgverzekering kijk ik even wat CPL te bieden heeft.
Niks.

In welk district van Dublin heb je nou een kamer?? Dublin 22 en D20 zitten het dichtste bij HP. Enig idee hoever je moet gaan reizen?
  zondag 2 maart 2014 @ 01:52:33 #257
364489 Brainscrewer
Fryslân Boppe!
pi_137294707
Ik ben geen permanente inwoner van Dublin maar ik studeer hier tot midden mei aan de DIT (Kevin Street). Zelf woon ik in Rathmines, vermaak me prima tot nu toe :)
pi_137303677
Ik ga dicht bij de zoo wonen,kan dat 7 zijn? Montepellier Hill was de straat
------------_--------
  zondag 2 maart 2014 @ 17:26:35 #259
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_137314235
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 13:33 schreef wicked-j het volgende:
Ik ga dicht bij de zoo wonen,kan dat 7 zijn? Montepellier Hill was de straat
:?

Montpelier Hill? Dat is zowat buiten Dublin in het zuiden. Ligt zeer beslist niet bij Dublin Zoo, want die ligt midden in Phoenix Park. Montpelier Hill ligt ook echt een mega-end reizen van het centrum van Dublin af. Weet je zeker dat het bij de Zoo zou moeten zijn?
pi_137354247
ja als je via google maps zoekt kom je daar ook uit. maar het is toch echt hier KLIK
------------_--------
  maandag 3 maart 2014 @ 19:54:11 #261
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_137356827
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 18:59 schreef wicked-j het volgende:
ja als je via google maps zoekt kom je daar ook uit. maar het is toch echt hier KLIK
Ah, da's gaaf. Dat is lekker dicht overal bij, en ook bij Phoenix Park. De Zoo is erg leuk, wordt gerund door een Nederlander, en vooral het olifantenverblijf en de safari zijn een ware oase, als ook het gorillaverblijf, en de apeneilanden. Je zit op een minuut of 20 loopafstand van O'Connelstreet. En vlak bij Heuston station, dus dan ben je zo in Leixlip. Goed geregeld :)
pi_137357883
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 19:54 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Ah, da's gaaf. Dat is lekker dicht overal bij, en ook bij Phoenix Park. De Zoo is erg leuk, wordt gerund door een Nederlander, en vooral het olifantenverblijf en de safari zijn een ware oase, als ook het gorillaverblijf, en de apeneilanden. Je zit op een minuut of 20 loopafstand van O'Connelstreet. En vlak bij Heuston station, dus dan ben je zo in Leixlip. Goed geregeld :)
En nog beter, Dublin Bikes vlakbij, dus nog sneller overal.

Ik mis mijn appartementje in Camden Street Lower wel, echt alles was vlakbij. Zelfs de bios was minder dan 10min (met de fiets). Alleen de huur :X

Wie heeft er trouwens een auto in Ierland? Ik wilde er eentje kopen, maar kwam er achter dat elk weekend er eentje huren goedkoper is :X
  maandag 3 maart 2014 @ 20:40:29 #263
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_137358846
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 20:19 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Wie heeft er trouwens een auto in Ierland? Ik wilde er eentje kopen, maar kwam er achter dat elk weekend er eentje huren goedkoper is :X
Wij hebben er twee. Wij wonen precies op het midden van ieders werk. MIjn man werkt een uur rijden naar het noorden, en ik een uur rijden naar het zuiden vanaf ons huis gezien. Aangezien we in the middle of nowhere wonen is het niet te doen met openbaar vervoer. Bovendien wil ik niet afhankelijk zijn. Mijn man heeft een Nissan X-trail, die we ook in de weekenden gebruiken als we erop uit trekken, en ik heb een kleiner dingetje, dat zuunig rijdt ;)
pi_137358919
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 20:40 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Wij hebben er twee. Wij wonen precies op het midden van ieders werk. MIjn man werkt een uur rijden naar het noorden, en ik een uur rijden naar het zuiden vanaf ons huis gezien. Aangezien we in the middle of nowhere wonen is het niet te doen met openbaar vervoer. Bovendien wil ik niet afhankelijk zijn. Mijn man heeft een Nissan X-trail, die we ook in de weekenden gebruiken als we erop uit trekken, en ik heb een kleiner dingetje, dat zuunig rijdt ;)
Heerlijk, de verzekering zal wel een stuk goedkoper zijn in het binnenland dan Dublin centrum. Afgezien wat een parkeerplaats kost :{
  maandag 3 maart 2014 @ 20:44:26 #265
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_137359014
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 20:42 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Heerlijk, de verzekering zal wel een stuk goedkoper zijn in het binnenland dan Dublin centrum. Afgezien wat een parkeerplaats kost :{
Als ik in Dublin woonde wilde ik ook geen auto. Geen idee wat de verzekering kost. Iets van 600 euro voor alletwee ofzo.
pi_137359271
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 20:44 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Als ik in Dublin woonde wilde ik ook geen auto. Geen idee wat de verzekering kost. Iets van 600 euro voor alletwee ofzo.
Ik zou voor een Alfa 156 2.0 (wat zijn grotere motoren moeilijk te vinden trouwens, wilde eigenlijk een V6 namelijk). Per maand, incl parkeren tussen de 350 en 450 euro kwijt zijn. Het huren van een vergelijkbare nieuwe auto zou me 60 euro per weekend kosten en dat is wanneer ik de auto zou willen gebruiken.
  maandag 3 maart 2014 @ 20:57:38 #267
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_137359636
Dan is huren een koopje :D
Wij parkeren natuurlijk gewoon op eigen erf. En bij het werk zijn gratis parkeerplaatsen. Alleen als we naar Galway city willen moeten we parkeren betalen. En op het vliegveld.
pi_137359711
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 20:57 schreef ElizabethR het volgende:
Dan is huren een koopje :D
Dat dacht ik dus ook ja. vooral omdat ik op een gegeven moment een deal sloot met die verhuurder. Kon soms op vrijdag rond de lunch de auto al ophalen en maandag ochtend pas terug brengen _O_

Waren toffe gasten *O*
pi_137359743
Ik rij een BMW. Kwa verzekeringen waren vooral eerste 2 jaar duur (2500 eerste jaar en 1600 tweede jaar) belasting kost me ook nog eens rond de 700 per jaar. Parkeren is wel gratis bij mijn huis.
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
pi_137366944
Ik vond het zelf ook goed geregeld, moet het wel delen met een aardige vrouw en een duitse jongen maar dat klikte eigenlijk al heel snel goed. Het is echt een super mooi huus wT recent is opgeknapt. Incl bedlinnen handdoeken etc

En ook fijn,alsik volgende week aankom staathet eten klaar!
------------_--------
  dinsdag 4 maart 2014 @ 10:58:45 #271
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_137374288
Haha, maar dat schrijven ze in elke advertentie op Daft..... 'recently refurbished'. Moet je je niet teveel van voorstellen hoor ;)
  dinsdag 4 maart 2014 @ 11:14:54 #272
38070 Kabouter_Krulleput
Kabouter_Krulleput
pi_137374775
Ik ben afgelopen weekend nog verhuisd, van een armoedig flatje naar een net appartement in het centrum. Inclusief nieuw, modern en vooral heerlijk bed :Y
I don't really come from outer space || Last.fm
pi_137377387
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 10:58 schreef ElizabethR het volgende:
Haha, maar dat schrijven ze in elke advertentie op Daft..... 'recently refurbished'. Moet je je niet teveel van voorstellen hoor ;)
Inderdaad ja :D Het beste is om maximaal voor 6 maanden te huren en daarna verder te kijken als je de stad wat beter kent en een beeld hebt van wat er qua huizen te vinden is.

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 11:14 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Ik ben afgelopen weekend nog verhuisd, van een armoedig flatje naar een net appartement in het centrum. Inclusief nieuw, modern en vooral heerlijk bed :Y
Tof. Ze zijn wel te vinden ja :Y
  donderdag 6 maart 2014 @ 11:11:57 #274
38070 Kabouter_Krulleput
Kabouter_Krulleput
pi_137441645
Ja, voor een werkende van dertig jaar is het wel goed te doen.

Komend weekend citytripje naar Belfast. Nog tips voor wat te doen en te bezoeken?
  donderdag 6 maart 2014 @ 11:21:02 #275
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_137441885
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 11:11 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:

Komend weekend citytripje naar Belfast. Nog tips voor wat te doen en te bezoeken?
Yep.. Deze! Absoluut briljant!
  donderdag 6 maart 2014 @ 11:24:20 #276
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_137475409
nou stond het niet geadverteerd op daft maar de dame in kwestie vertelde het. via google maps zie je ook zon bouwvakschutting om het huis staan.

anyway nog maar een paar dagen en dan gaat het gebeuren! binnenkort dus Fok Dublin pub meeting houden ?
------------_--------
pi_137481376
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 09:50 schreef wicked-j het volgende:
nou stond het niet geadverteerd op daft maar de dame in kwestie vertelde het. via google maps zie je ook zon bouwvakschutting om het huis staan.

anyway nog maar een paar dagen en dan gaat het gebeuren! binnenkort dus Fok Dublin pub meeting houden ?
Die staat al 2 jaar op de planning :')
  zondag 9 maart 2014 @ 13:38:37 #279
364489 Brainscrewer
Fryslân Boppe!
pi_137542536
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 11:11 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:

Doe zoals hierboven vermeld een Black Cab Tour, je krijgt een rondleiding door de stad (in een black cab :P) waarin vooral de Katholiek/Protestantse problematiek aan bod komt. Belfast staat natuurlijk bekend om z'n verleden mbt het geweld in The Troubles. Toch vond ik dat er in de stad een heel eigenaardige sfeer hing, niet mijn ding in ieder geval... :N
  maandag 10 maart 2014 @ 09:42:17 #280
38070 Kabouter_Krulleput
Kabouter_Krulleput
pi_137573394
Thanks voor de Black Cab Tour-tip! Was indrukwekkend :Y Goede gids erbij ook. Troubles fascineren me, dus ik vond het geweldig.

Ik had Belfast eerlijk gezegd een stuk grauwer en onaangenamer verwacht, maar het viel positief mee. Wat rondgezwalkt, wat gedronken en ook nog naar de Crumlin Jail geweest.
  maandag 10 maart 2014 @ 10:43:58 #281
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_137574704
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 09:42 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Thanks voor de Black Cab Tour-tip! Was indrukwekkend :Y Goede gids erbij ook. Troubles fascineren me, dus ik vond het geweldig.

Ik had Belfast eerlijk gezegd een stuk grauwer en onaangenamer verwacht, maar het viel positief mee. Wat rondgezwalkt, wat gedronken en ook nog naar de Crumlin Jail geweest.
Ook leuk is een bezoek aan de Sinn Fein souvenir/boekwinkel aan Falls Road. Voor dat bezoek heb ik wel even mijn NL voetbalshirt uitgetrokken. :P

Tijdens m'n bezoek aan de Rangers pub aan Sandy Row had ik hem weer aan. :P

had m'n NL shirt niet eens bij me, maar wel als nazaat van Willem van Oranje [!] voorgedaan :P
reset
  maandag 10 maart 2014 @ 13:39:28 #282
38070 Kabouter_Krulleput
Kabouter_Krulleput
pi_137580178
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 10:43 schreef Individual het volgende:

[..]

Ook leuk is een bezoek aan de Sinn Fein souvenir/boekwinkel aan Falls Road. Voor dat bezoek heb ik wel even mijn NL voetbalshirt uitgetrokken. :P

Tijdens m'n bezoek aan de Rangers pub aan Sandy Row had ik hem weer aan. :P

had m'n NL shirt niet eens bij me, maar wel als nazaat van Willem van Oranje [!] voorgedaan :P
Hehe, ja ik sta trots op de foto bij de muurschildering van ome Willem
  maandag 10 maart 2014 @ 13:39:55 #283
38070 Kabouter_Krulleput
Kabouter_Krulleput
pi_137580189
Dubbel

[ Bericht 98% gewijzigd door Kabouter_Krulleput op 10-03-2014 13:40:18 (Verwijderen svp dubbel) ]
  maandag 10 maart 2014 @ 13:43:57 #284
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_137580326
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 13:39 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:

[..]

Hehe, ja ik sta trots op de foto bij de muurschildering van ome Willem
Deze?

reset
pi_137810927
nou eerste dagje dublin zit erop, heb zo'n 16 km gelopen vandaag, goede tips gekregen van de huisbazin. veel gezien en ook nog de eerste kleine boodschappen kunnen doen.

morgen phoenix park eens ontdekken, de rit met de taxi was al enorm indrukwekkend, ik ben enorm benieuwd dus hoe het te voet zal zijn,
------------_--------
pi_137812426
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 19:38 schreef wicked-j het volgende:
nou eerste dagje dublin zit erop, heb zo'n 16 km gelopen vandaag, goede tips gekregen van de huisbazin. veel gezien en ook nog de eerste kleine boodschappen kunnen doen.

morgen phoenix park eens ontdekken, de rit met de taxi was al enorm indrukwekkend, ik ben enorm benieuwd dus hoe het te voet zal zijn,
Te voet? :o huur een fiets! Is niet zo duur en het park is echt te groot om helemaal te lopen.
  maandag 17 maart 2014 @ 14:44:31 #287
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_137843030
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 20:05 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Te voet? :o huur een fiets! Is niet zo duur en het park is echt te groot om helemaal te lopen.
LOL! Hij zal weinig ruimte hebben, het enorm druk zijn, wegens Paddy's. Valt wel met zijn neus in de boter, een dag in Ierland en meteen nationaal feest.
pi_137847558
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 14:44 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

LOL! Hij zal weinig ruimte hebben, het enorm druk zijn, wegens Paddy's. Valt wel met zijn neus in de boter, een dag in Ierland en meteen nationaal feest.
Dat is nice ja, wel jammer dat ik er dit jaar niet bij kon zijn -O- maar in mijn herinnering loopt iedereen in het centrum en niet echt in Phoenix park.
  maandag 17 maart 2014 @ 16:42:31 #289
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_137847779
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 16:37 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Dat is nice ja, wel jammer dat ik er dit jaar niet bij kon zijn -O- maar in mijn herinnering loopt iedereen in het centrum en niet echt in Phoenix park.
En de toeristen gaan de amateuristische optocht kijken. :D
reset
pi_137847821
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 16:42 schreef Individual het volgende:

[..]

Ik deed dat ook altijd :6 maar een gemiddelde carnavals optocht in Nederland is leuker/mooier inderdaad :{
  maandag 17 maart 2014 @ 17:01:00 #291
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_137848497
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 16:42 schreef Individual het volgende:

[..]

De enige optocht in Ierland die de moeite waard is en waar geen tractoren aan te pas komen is de Night Parade van het Galway Arts Festival. Zeer spectaculair altijd. Beetje Cirque du Soleil achtig.
  maandag 17 maart 2014 @ 23:22:00 #292
364489 Brainscrewer
Fryslân Boppe!
pi_137868558
Ik ben tot de conclusie gekomen dat St. Patrick's Day eigenlijk niks anders is dan Koningsdag, maar dan met iedereen in het groen :P
pi_137877042
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 17:01 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

De enige optocht in Ierland die de moeite waard is en waar geen tractoren aan te pas komen is de Night Parade van het Galway Arts Festival. Zeer spectaculair altijd. Beetje Cirque du Soleil achtig.
Interessant, daar maar eens een keertje gaan kijken dan, zocht toch nog een excuus om weer eens een roadtrip te maken.

quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 23:22 schreef Brainscrewer het volgende:
Ik ben tot de conclusie gekomen dat St. Patrick's Day eigenlijk niks anders is dan Koningsdag, maar dan met iedereen in het groen :P
Hehe, daar komt het wel op neer ja, iets slechter weer meestal, dat wel.
pi_138091745
Wat geweldig om een topic te hebben met handige tips. Ik heb besloten om in dit geweldige land te gaan vestigen. Vandaag de eerste sollicitaties de deur uitgedaan (eentje in Dublin en de andere in Cork :p)
NL begint saai te worden en ben ook beetje teleurgesteld dat ik geen baan op niveau kan vinden (Hbo+ / WO). Als jullie nog een leuke vacature vinden hoor ik t graag.

Hopelijk kan ik binnenkort met jullie een biertje drinken:)
  maandag 31 maart 2014 @ 07:31:59 #295
388308 superbly
always hot
pi_138353032
Wat betaal je tegenwoordig nou voor een pint Guiness in Ierland?
pi_138370869
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 21:32 schreef SandwichIslands het volgende:
Wat geweldig om een topic te hebben met handige tips. Ik heb besloten om in dit geweldige land te gaan vestigen. Vandaag de eerste sollicitaties de deur uitgedaan (eentje in Dublin en de andere in Cork :p)
NL begint saai te worden en ben ook beetje teleurgesteld dat ik geen baan op niveau kan vinden (Hbo+ / WO). Als jullie nog een leuke vacature vinden hoor ik t graag.

Hopelijk kan ik binnenkort met jullie een biertje drinken:)
Ligt eraan wat je wilt doen, als je in sales wilt werken kan je morgen een baan hebben....
pi_138396153
Sales vind ik wel ok, maar alleen wil ik wel wat zekerheid hebben. Ik heb wel eens verhalen geoord dat wanneer je 2 dagen achterelkaar je targets niet haalt, mag inpakken.

De vacature in Cork is niets geworden. Het was via Pareto law http://www.reviewcentre.com/reviews87279.html zegt wel genoeg :P. Ik heb zelf de sollicitatieprocedure stopgezet.
pi_138406084
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 13:15 schreef SandwichIslands het volgende:
Sales vind ik wel ok, maar alleen wil ik wel wat zekerheid hebben. Ik heb wel eens verhalen geoord dat wanneer je 2 dagen achterelkaar je targets niet haalt, mag inpakken.

De vacature in Cork is niets geworden. Het was via Pareto law http://www.reviewcentre.com/reviews87279.html zegt wel genoeg :P. Ik heb zelf de sollicitatieprocedure stopgezet.
Ligt eraan waar je gaat, je moet hoe dan ook hard werken, harder dan in Nederland de standaard is, maar daar wordt je dan ook naar betaald.
Bij sommige bedrijven is het startsalaris gelijk aan een modaal inkomen hier in Nederland. Houd daarbij in je hoofd dat een modaal salaris in Ierland ook nog eens lager ligt.
pi_138435876
Hard werken is voor mij geen enkel probleem. Ik zit alleen te twijfelen of Sales, gezien het huidige klimaat, nog te doen is. Ik zie ook dat er helpdesk functies zijn. Misschien is zo een functie op dit moment beter en ik kan altijd nog overstappen naar Sales.

Op de website van CPL staan een aantal vacatures die bij mij wensen passen. Is CPL te vertrouwen en zouden jullie via dit bureau solliciteren?
pi_138446239
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 14:52 schreef SandwichIslands het volgende:
Hard werken is voor mij geen enkel probleem. Ik zit alleen te twijfelen of Sales, gezien het huidige klimaat, nog te doen is. Ik zie ook dat er helpdesk functies zijn. Misschien is zo een functie op dit moment beter en ik kan altijd nog overstappen naar Sales.

Op de website van CPL staan een aantal vacatures die bij mij wensen passen. Is CPL te vertrouwen en zouden jullie via dit bureau solliciteren?
Als je een goede CV hebt, zou ik het bij Google zelf proberen, er zijn genoog Googlers die een centje extra willen verdienen door je een referral te geven, wat je kans om aan genomen zo'n 20x verhoogd, als Nederlander heb je sowieso al een grotere kans.

Salesforce geldt hetzelfde, bij Oracle mag je zelfs zonder ervaring wel aan de slag volgens mij en Indeed lukt ook nog wel vermoed ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')