abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108892878
quote:
Op de Haagse Hogeschool is een conflict ontstaan over de gebedsgelegenheid op de school. Studenten bidden daar in het trapgat omdat de school tot op heden geen aparte ruimte daarvoor beschikbaar wil stellen, meldt de NOS.

Falko Evers voert namens de Haagse islamitische studenten actie voor een speciale gebedsruimte. Nu bidden volgens hem dagelijks 300 tot 500 studenten in het trapgat. Ze laten de matjes die ze nodig hebben voor het gebed liggen, maar sinds een half jaar worden die steeds weggehaald.

De hogeschool wilde tot voor kort niets weten van een speciale gebedsruimte vanwege het openbare karakter van de opleiding. Gisteren liet de voorzitter van het CvB, Rob Brons, weten nu wel bereid te zijn om met studenten te gaan praten.

Eerder deze maand ontstond op de Hogeschool van Amsterdam discussie over een gebedsruimte voor moslims. Daar weigert het college van bestuur toestemming te geven om gebedsruimtes in te richten, omdat dat niet tot de taken van een openbare instelling zou horen.
http://www.powned.tv/nieu(...)gebedsruimte_op.html

Zeiken zeiken drammen drammen dwarsliggen dwarsliggen, haat kweken, ruzie zoeken etc etc etc

Hier wordt je toch debiel van? Blij dat ik daar niet meer zit want ik had ze de trap af geschopt als er 1 voor me lag te bidden (lees provoceren met z'n kutgeloof).

Dit is gewoon het opdringen van religie vanwege hun grote aantallen, niets meer, niets minder. Islamitische provocatie en islamisering in de dagelijkse praktijk.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 07:45:25 #2
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_108892920
Dit is inderdaad niet de taak van de school. Lijkt me simpel
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  vrijdag 9 maart 2012 @ 07:47:02 #3
241330 A-mineur
Zware akkoorden.
pi_108892927
Daarom, doe dat thuis waar het hoort niet als je in de banken hoort te zitten.
To doom or not to doom
pi_108892928
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 07:45 schreef DustPuppy het volgende:
Dit is inderdaad niet de taak van de school. Lijkt me simpel
Lijkt me ook ja. Maar de baardmannen gaan gewoon door met provoceren en ruzie zoeken totdat er een paar ze de trap af schoppen en ze je met 500 man ff aanpakken. Wat dan te doen? Politie erbij? 500 man van school af schoppen?

Teringleiers zijn het :r
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_108892936
En het maar gek vinden dat ze moeilijk aan een baan komen. Waarom zou je zo'n haatbaard aannemen? Ze zorgen altijd voor conflicten.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_108892947
Ze eisen steeds meer wortels om zich ergens te kunnen vastzetten.
Bah.

Je zou het tegenovergestelde eens moeten proberen in de landen waar zij vandaan komen. :P
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_108892954
Moslims hebben toch recht op een gebedsruimte? Je weet dat ze 3x per dag moeten bidden, moeten ze dan thuis gaan bidden?
En wat als 30% van je klanten/leerlingen ergens behoefte aan heeft? Negeer je ze dan?
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 07:53:30 #8
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_108892978
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 07:51 schreef Stokstaart het volgende:
Moslims hebben toch recht op een gebedsruimte? Je weet dat ze 3x per dag moeten bidden, moeten ze dan thuis gaan bidden?
En wat als 30% van je klanten/leerlingen ergens behoefte aan heeft? Negeer je ze dan?
Nee, ze eisen iets op dat in hun vaderland de normaalste zaak van de wereld is, maar hier niet.
Negeren, en als het ze niet bevalt wegsturen.
Religie doe je maar in je eigen tijd, dat is een uit de hand gelopen hobby.
pi_108893005
quote:
Heel makkelijk praten zo, mee praten met de feiten.
Maar het is ook een keuze van een moslim, en dan kan je ook verwachten dat je daar tegen aanloopt.

Straks gaat iedereen eisen stellen, je krijgt zo alleen maar verdeling onder de mensen.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 07:56:50 #10
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_108893007
Ach, ze krijgen toch wel hun zin let maar op.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_108893020
quote:
Zeiken zeiken drammen drammen dwarsliggen dwarsliggen, haat kweken, ruzie zoeken etc etc etc
Het is net de PVV
:: Even if you win the rat race, you are still a rat ::
pi_108893024
quote:
Het is volgens mij een principiėle kwestie, gezien het een openbare school betreft. Sowieso, religie in het hoger onderwijs :')

Met een speciale Moslimhogeschool oid zou ik minder moeite hebben, zoals we nu ook grefo's naar de 'universiteit' van Apeldoorn sturen.
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
pi_108893034
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 07:58 schreef R3M1NL het volgende:

[..]

Het is net de PVV
Die punten hebben ze bij de pvv al een tijd niet meer in de mond genomen ;)
pi_108893039
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 07:56 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

Heel makkelijk praten zo, mee praten met de feiten.
Maar het is ook een keuze van een moslim, en dan kan je ook verwachten dat je daar tegen aanloopt.

Straks gaat iedereen eisen stellen, je krijgt zo alleen maar verdeling onder de mensen.
Volgens mij leven we in een land waar we vrijheid van religie kennen. Als er ergens behoefte is aan gebedsruimte lijkt het me niet meer dan fatsoenlijk dat je dit als school dan faciliteert?
Waarom doet men zo enorm verkrampt. Geef die mensen een gebedsruimte. Vanuit welk intolerant principe zou dit ongewenst zijn?
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_108893068
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 07:59 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Volgens mij leven we in een land waar we vrijheid van religie kennen. Als er ergens behoefte is aan gebedsruimte lijkt het me niet meer dan fatsoenlijk dat je dit als school dan faciliteert?
Waarom doet men zo enorm verkrampt. Geef die mensen een gebedsruimte. Vanuit welk intolerant principe zou dit ongewenst zijn?
Dat houd dan niet meteen in dat je ook aan de eisen moet voldoen die een religie graag op prijs stelt.

En sowieso is dit helemaal niet het juist moment om nu ineens aan die verzoeken te voldoen.
Ik denk dat je nu alleen maar de christen en de katholieken tegen je zal krijgen.
Die willen ook wel een aparte ruimte voor hun religie.

Je praat wel erg makkelijk stokstaart, je lijkt wel een verkoper.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 08:04:41 #16
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_108893081
quote:

[..]

Let wel dat veel scholen kampen met een ruimtegebrek. Lokalen of aparte ruimtes zijn schaars en dan moet je kijken wat de hoogste prioriteit heeft. Imo is dat de ruimtes gebruiken ten behoeve van educatie en niet voor reliegie. Maar als het straks mooi weer is kunnen ze naar buiten, dus dat is sowieso even een tijdelijke oplossing ^O^
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  vrijdag 9 maart 2012 @ 08:04:42 #17
189978 controlaltdelete
pi_108893082
quote:

[..]

Ben ik het toch niet helemaal mee eens. De Hogeschool is een openbare school en heeft geen religieuze achtergrond. Als ze hieraan toegeven zouden ze ook voor een synagoge voor Joden moeten zorgen, of een kerk voor Christenen. Ik vind als ze zo graag willen bidden onder schooltijd dan gaan ze maar naar een moskee ergens in de buurt die zal er vast wel zijn.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_108893091
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 08:03 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

Dat houd dan niet meteen in dat je ook aan de eisen moet voldoen die een religie graag op prijs stelt.

En sowieso is dit helemaal niet het juist moment om nu ineens aan die verzoeken te voldoen.
Ik denk dat je nu alleen maar de christen en de katholieken tegen je zal krijgen.
Die willen ook wel een aparte ruimte voor hun religie.

Je praat wel erg makkelijk stokstaart, je lijkt wel een verkoper.
Uiteraard.
En als je je zin niet krijgt heb je het recht om te protesteren. Door bijvoorbeeld in het trapgat te gaan zitten :) .
Ik word schijtziek van de verzuurde mensen in dit land die een ander niets gunnen :r
Groetjes, Ezio.
pi_108893105
quote:
Moslims hebben toch recht op een gebedsruimte?
Van wie?
pi_108893115
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 08:04 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Ben ik het toch niet helemaal mee eens. De Hogeschool is een openbare school en heeft geen religieuze achtergrond. Als ze hieraan toegeven zouden ze ook voor een synagoge voor Joden moeten zorgen, of een kerk voor Christenen. Ik vind als ze zo graag willen bidden onder schooltijd dan gaan ze maar naar een moskee ergens in de buurt die zal er vast wel zijn.
Is er ook een Islamitische Hogeschool dan waar ze kunnen uitwijken? Moslims moeten (correct me if I'm wrong) een aantal keer overdag bidden van hun geloof.
Dus als een groot aantal leerlingen Moslim is lijkt het me vanuit het kader van de klantvriendelijkheid nogmaals niet meer dan normaal dat je iets regelt.
Groetjes, Ezio.
pi_108893122
quote:

[..]

Het is een openbare school. Het is nu juist de bedoeling daarvan dat er geen door de school gefaciliteerde religieuze voorzieningen zijn.

En bitch please, ga niet over intolerantie zeiken als je het over moslims hebt, want als er 1 intolerante groep rondloopt....
pi_108893124
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 08:06 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Van wie?
Recht op vrijheid van godsdienst.
Oftewel ze regelen maar iets op die school :)
Groetjes, Ezio.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 08:09:42 #23
172669 Papierversnipperaar
Cafeļne is ook maar een drug.
pi_108893125
Mag ik al boodschappen doen op zondag?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_108893139
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 08:09 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Het is een openbare school. Het is nu juist de bedoeling daarvan dat er geen door de school gefaciliteerde religieuze voorzieningen zijn.

En bitch please, ga niet over intolerantie zeiken als je het over moslims hebt, want als er 1 intolerante groep rondloopt....
Je mag je racistisch gebral voor je houden. Viel me in de OP al op dat je graag overdrijft en dingen beweert die helemaal niet naar voren komen uit het feitelijke artikel.
Groetjes, Ezio.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 08:11:56 #25
189978 controlaltdelete
pi_108893152
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 08:08 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Is er ook een Islamitische Hogeschool dan waar ze kunnen uitwijken? Moslims moeten (correct me if I'm wrong) een aantal keer overdag bidden van hun geloof.
Dus als een groot aantal leerlingen Moslim is lijkt het me vanuit het kader van de klantvriendelijkheid nogmaals niet meer dan normaal dat je iets regelt.
Zoals ik al eerder opmerkte, er is vast wel eens moskee in de buurt waar ze kunnen gaan bidden. Ik vind niet dat een Hogeschool die geen religieuze achtergrond heeft, opeens een gebedsruimte moet gaan inrichten of het nu voor Joden, Christenen of Moslims is.
pi_108893208
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 08:11 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Zoals ik al eerder opmerkte, er is vast wel eens moskee in de buurt waar ze kunnen gaan bidden. Ik vind niet dat een Hogeschool die geen religieuze achtergrond heeft, opeens een gebedsruimte moet gaan inrichten of het nu voor Joden, Christenen of Moslims is.
Kennelijk is die mogelijkheid niet aanwezig, anders zaten ze daar wel?
Daarbij is er vast wel een ruimte in zo'n enorme school die ze kunnen gebruiken. Desnoods in de pauze de gymzaal.
Het lijkt dat die openbare school zijn open karakter perse wil behouden zelfs als dit ten koste van de betalende klant gaat.
Groetjes, Ezio.
pi_108893213
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 08:10 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Je mag je racistisch gebral voor je houden. Viel me in de OP al op dat je graag overdrijft en dingen beweert die helemaal niet naar voren komen uit het feitelijke artikel.
Oh ja het ras moslim...
pi_108893222
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 08:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Mag ik al boodschappen doen op zondag?
In Den Haag? Ja.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 08:18:54 #29
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_108893238
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 08:15 schreef Stokstaart het volgende:

Daarbij is er vast wel een ruimte in zo'n enorme school die ze kunnen gebruiken. Desnoods in de pauze de gymzaal.
Een gymzaal op een hogeschool?
Okay.

Maar ze mogen bidden op rustige plekken, dat is het probleem niet. Nu willen ze echter standaard een lokatie gereserveerd houden en dat is weer net wat anders natuurlijk.
Het is ze tenslotte niet verboden om het trappenhuis te bidden, ze mogen hun troep alleen niet laten slingeren en dat lijkt mij niet meer dan billijk.
Als je wil dat een school wel gebedsruimtes faciliteert dan moet je naar een hogeschool op religieuze inslag.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_108893243
quote:

[..]

Het lijkt dat die openbare school zijn open karakter perse wil behouden zelfs als dit ten koste van de betalende klant gaat.
Je verwijt nu serieus een openbare school dat ze openbaar willen blijven?

Heb je je al bekeert?
pi_108893253
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 08:16 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Oh ja het ras moslim...
Islamofobie is kennelijk een soort acceptabele vorm van racisme
En waar ik op doelde waren de opmerkingen in de OP. Waar je die lui van allerlei zaken beticht die uit het artikel niet naar voren komen.
Het enige dat ik lees in het artikel is dat ze op een trap bidden. Vrij ludiek alsmede onschuldig.
Groetjes, Ezio.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 08:21:59 #32
189978 controlaltdelete
pi_108893273
quote:

[..]

Ik denk dat jij het niet helemaal snapt: het is een openbare school, ze houden zich niet bezig met religie, betalende klant of niet, het moet niet gekker worden en dat heeft niets met racisme te maken maar met het beleid van de school. Maar ik vrees dat je gelijk hebt, ze zullen heus wel hun zin krijgen en dat er water bij de wijn wordt gedaan en ze evengoed binnenkort een eigen ruimte hebben waar ze hun matje kunnen spreiden en op de knietjes kunnen gaan liggen. Maar ik blijf het onterecht vinden. Als ik nou een Jood was zou ik me aardig benadeeld voelen want dan wil ik ook 3x p/d bidden in mijn eigen gebedsruimte.
pi_108893277
oh man, ik heb het ondertussen zo erg gehad met alles dat 'tolerantie' in de vorm van aanpassing eist. Als ik met mijn vriendin hand in hand loop op straat zijn de christenlullen en de islamietjes opeens op hun teentjes getrapt maar als zij op straat hun gang gaan mag niemand er wat van zeggen. Laat het geloof lekker thuis, niemand heeft je opgedragen om op de hogeschool te gaan lessen dus als het niet in je leven past doe je het maar niet. What's next, 5x daags een landelijk verbod op de deur uit omdat moslims moeten bidden?
pi_108893278
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 08:19 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Je verwijt nu serieus een openbare school dat ze openbaar willen blijven?

Heb je je al bekeert?
Op welke manier tast het faciliteren van een ruimte voor gebed het openbare karakter van een school aan volgens jou? De school zelf hoeft toch helemaal niet te participeren in geloofskwesties? Het openbare karakter schuilt in de onderwijsvorm, niet dit soort futiliteiten. Anders zouden ze wel erg hypocriet zijn door hoofddoekjes wel toe te staan.
Groetjes, Ezio.
pi_108893293
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 08:20 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Islamofobie is kennelijk een soort acceptabele vorm van racisme
En waar ik op doelde waren de opmerkingen in de OP. Waar je die lui van allerlei zaken beticht die uit het artikel niet naar voren komen.
Het enige dat ik lees in het artikel is dat ze op een trap bidden. Vrij ludiek alsmede onschuldig.
Met 500 man de trappen blokkeren met religieus gedram is niet ludiek.
pi_108893319
Bestaat er ook christofobie?
pi_108893328
quote:
5s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 08:18 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Een gymzaal op een hogeschool?
Okay.

Maar ze mogen bidden op rustige plekken, dat is het probleem niet. Nu willen ze echter standaard een lokatie gereserveerd houden en dat is weer net wat anders natuurlijk.
Het is ze tenslotte niet verboden om het trappenhuis te bidden, ze mogen hun troep alleen niet laten slingeren en dat lijkt mij niet meer dan billijk.
Als je wil dat een school wel gebedsruimtes faciliteert dan moet je naar een hogeschool op religieuze inslag.
Welke Hogeschool faciliteert dit soort zaken dan in Nederland? Ik zit even te kijken op Google maar kom er niet 1 tegen.....
Groetjes, Ezio.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 08:26:38 #38
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_108893332
Volgens mij willen ze eigenlijk alleen maar een plek waar ze hun matjes kunnen laten liggen. Die kunnen ze mooi meeslepen lijkt mij.

Bidden mogen ze tenslotte al, de overlast is daarbij voor de school acceptabel (terecht of niet).
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_108893349
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 08:23 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Met 500 man de trappen blokkeren met religieus gedram is niet ludiek.
Tuurlijk wel joh.
En als de school het er niet mee eens is trappen ze ze toch van school?
Maar dan zien ze waarschijnlijk hun klantenbestand met 30% dalen en kunnen ze sluiten :W
Groetjes, Ezio.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 08:28:39 #40
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_108893359

Hier bidden ze dus nu.
pi_108893375
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 08:28 schreef Dagonet het volgende:
[ afbeelding ]

Hier bidden ze dus nu.
Je maakt mij niet wijs dat er geen betere/praktischere ruimte in die school beschikbaar is.
Groetjes, Ezio.
pi_108893389
Het is onzin dat ze per sé onder schooltijd moeten bidden. Toen ik studeerde vroeg ik een islamitische medestudent eens hoe hij dat deed. Hij vertelde dat moslims het bidden mogen opsparen en 's avond bijvoorbeeld 3 of 4 sessies in één extra lange sessie mogen doen.
pi_108893390
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 08:28 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Tuurlijk wel joh.
En als de school het er niet mee eens is trappen ze ze toch van school?
Maar dan zien ze waarschijnlijk hun klantenbestand met 30% dalen en kunnen ze sluiten :W
Er zit 15000 man op. Rekenen is niet je sterkste punt hč?
  vrijdag 9 maart 2012 @ 08:31:18 #44
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_108893396
quote:
5s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 08:26 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Welke Hogeschool faciliteert dit soort zaken dan in Nederland? Ik zit even te kijken op Google maar kom er niet 1 tegen.....
Windesheim bijvoorbeeld? Die heeft gebeds/stilteruimtes ingericht waar de gelovigen naast elkaar een moment kunnen nemen om te bidden of waar je gewoon even wat tijd voor jezelf kan nemen.

Maar Windesheim is dan ook een Christelijke Hogeschool.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 08:32:37 #45
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_108893413
quote:
11s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 08:30 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Je maakt mij niet wijs dat er geen betere/praktischere ruimte in die school beschikbaar is.
Als zij daar prima kunnen bidden omdat het uit de route is en ze verder niemand tot last zijn is dat een prima plek. Maar laat ze dan wel de kleedjes meenemen (en dat is eigenlijk het voornaamste probleem, ze willen een plek waar ze de kleedjes kunnen laten liggen).
pi_108893419
Wel weer opvallend dat het een Nederlanders en waarschijnlijk niet-moslim is die dit eist. Dat is volgens mij wel vaker zo.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 08:33:41 #47
189978 controlaltdelete
pi_108893428
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 08:32 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Als zij daar prima kunnen bidden omdat het uit de route is en ze verder niemand tot last zijn is dat een prima plek. Maar laat ze dan wel de kleedjes meenemen (en dat is eigenlijk het voornaamste probleem, ze willen een plek waar ze de kleedjes kunnen laten liggen).
Voor ze gaan bidden moeten ze toch ook hun handen en voeten reinigen, hoe doen ze dat dan? En waar worden al die schoenen gelaten?
pi_108893429
quote:

Ja dus, dat mag. Opsparen en 's avonds wat langer bidden voor de sessies die je 's middags hebt gemist.
pi_108893430
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 08:31 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Er zit 15000 man op. Rekenen is niet je sterkste punt hč?
32% Niet Westerse allochtoon bron.
Belachelijk dat je met zulke aantallen niets regelt toch?
Groetjes, Ezio.
pi_108893446
Ik ken best veel moslims (nouja, een stuk of 5) die ik in verband met werk en studie ook wel eens hele dagen heb gezien. Nooit hoefden ze te bidden, dat deden ze allemaal 's avonds of 's ochtends.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 08:35:11 #51
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_108893449
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 08:32 schreef Nielsch het volgende:
Wel weer opvallend dat het een Nederlanders en waarschijnlijk niet-moslim is die dit eist. Dat is volgens mij wel vaker zo.
Hij is iets bij de studentenvakbond (:')) zo te zien en als zodanig woordvoerder.
pi_108893469
quote:
13s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 07:39 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

Blij dat ik daar niet meer zit want ik had ze de trap af geschopt als er 1 voor me lag te bidden (lees provoceren met z'n kutgeloof).

lol we hebben een internetheld :+
pi_108893472
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 08:32 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Moslims maken nu eenmaal deel uit van de samenleving. Ik snap zo'n school echt niet. Het zijn A je klanten en B is de neutraliteit van het onderwijs totaal niet in geding als je tussen de lessen een fatsoenlijke ruimte regelt voor die kleedjes en/of die gasten.
Groetjes, Ezio.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 08:36:56 #54
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_108893475
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 08:33 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Voor ze gaan bidden moeten ze toch ook hun handen en voeten reinigen, hoe doen ze dat dan? En waar worden al die schoenen gelaten?
Weet ik het, ik zit niet op de Haagse Hogeschool. :D.

Misschien staat er ergens een kast van de schoonmaak open met een spoelbak. De schoenen zet je gewoon naast je neer lijkt mij.
Of ze verontschuldigen zich tijdens het gebed voor dingen, geen idee hoe dat werkt.
pi_108893482
Maar huh, dit is toch al eens eerder in het nieuws geweest vorig jaar ofzo..
pi_108893485
Of je stopt je schoenen in je kluisje en je wast je voeten in de douches van de gymzaal...
  vrijdag 9 maart 2012 @ 08:38:08 #57
241330 A-mineur
Zware akkoorden.
pi_108893497
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 07:48 schreef Arnold_fan het volgende:
En het maar gek vinden dat ze moeilijk aan een baan komen. Waarom zou je zo'n haatbaard aannemen? Ze zorgen altijd voor conflicten.
Precies, mijn baas staat er echt niet op te springen om voor zulks speciale voorzieningen/regels te hanteren.
To doom or not to doom
pi_108893500
Ik zit op Windesheim, hier heb je wel een gebedsruimte maar geen idee hoe de moslims dat doen eigenlijk :D :')
pi_108893504
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 08:37 schreef Cher- het volgende:
Ja toen was het een niet-moslim die klaagde over een schilderij van een varken in een verzorgingstehuis want oh jee het zou moslims wel eens kunnen beledigen. En eerder was het een niet-moslim die maar geen kerstbomen meer plaatste op school want oh jee het zou moslims wel eens kunnen beledigen. Sommige niet-moslims moeten eens ophouden met zulke onzin.
pi_108893511
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 08:38 schreef A-mineur het volgende:

[..]

Precies, mijn baas staat er echt niet op te springen om voor zulks speciale voorzieningen/regels te hanteren.
waar staat hij echt niet op te springen? :D
  FOK!fotograaf vrijdag 9 maart 2012 @ 08:39:30 #61
13368 NiGeLaToR
pi_108893513
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 08:35 schreef Nielsch het volgende:
Ik ken best veel moslims (nouja, een stuk of 5) die ik in verband met werk en studie ook wel eens hele dagen heb gezien. Nooit hoefden ze te bidden, dat deden ze allemaal 's avonds of 's ochtends.
Dat verbaast mij ook erg aan dit bericht. Zelfs in islamitische landen hoeven ze niet per se op de het moment zelf te bidden als dit voor werk of studie even niet kan - dan halen ze dat later netjes in. Alleen in Nederland kan dat niet blijkbaar... Misschien moeten we stages organiseren bij echte Moslims, zodat men hier ook weer gewoon mee kan doen in de samenleving. Hoe zien deze medelanders het voor zich op de arbeidsmarkt? Wil graag 4 x 1,5 uur werken per dag, de rest heb ik een eigen ruimte nodig met opslagplaats voor m'n matje?
  vrijdag 9 maart 2012 @ 08:40:22 #62
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_108893529
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 08:36 schreef Stokstaart het volgende:

Moslims maken nu eenmaal deel uit van de samenleving. Ik snap zo'n school echt niet. Het zijn A je klanten en B is de neutraliteit van het onderwijs totaal niet in geding als je tussen de lessen een fatsoenlijke ruimte regelt voor die kleedjes en/of die gasten.
Dat het je klanten zijn is niet zo heel boeiend, dat wil niet zeggen dat je dan maar krom moet liggen voor ze (no pun intended). Als bestuur moet je waken over het karakter van de school en zorgen dat de belangen en wensen van alle groepen zoveel mogelijk worden gewaarborgd.

Het gaat nu om een paar honderd man op een groep van naar jouw zeggen 5000 man. Je wil dus een ruimte inrichten voor een paar procent van je klantenbestand terwijl de rest van de studenten er niet op zit te wachten.

Sterker, in het geval van de HVA waren er zelfs signalen vanuit geloofsgenoten dat het onwenselijk was omdat men zich dan gedwongen zou voelen om te bidden op tijden dat het hen niet uitkwam.
Een hele goede reden van de HVA om aan de wens van een aparte ruimte geen gehoor te geven.
pi_108893535
Bidden doe je in een kerk, moskee, of synagoge en op een (openbare) school volg je onderwijs. Niet meer, niet minder...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 08:41:05 #64
189978 controlaltdelete
pi_108893537
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 08:38 schreef Cher- het volgende:
Ik zit op Windesheim, hier heb je wel een gebedsruimte maar geen idee hoe de moslims dat doen eigenlijk :D :')
Zou het niet zo kunnen zijn dat moslims niet samen wil bidden met een Jood of een Christen? En wat nou als ik Hindoe ben of een Buddist dan zou ik graag een tempel willen.
pi_108893545
Topicstarter, als je dit niet wilt, dan ben je toch intolerant? Wat is je probleem precies? Want ik zie het probleem niet. Ik zou geen last hebben van biddende studenten in een lokaal. Het aanzicht zal best even wennen zijn, maar daar valt vast overheen te komen.
pi_108893548
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 08:35 schreef Nielsch het volgende:
Ligt ook aan je eigen principes. Mijn vader bidt vijf keer per dag terwijl (over het algemeen gezien) mijn neven en nichten dat minder vaak doen. Tja, genoeg jongeren die het nodig vinden om vijf keer per dag te bidden.
pi_108893549
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 08:41 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Zou het niet zo kunnen zijn dat moslims niet samen wil bidden met een Jood of een Christen? En wat nou als ik Hindoe ben of een Buddist dan zou ik graag een tempel willen.
Bij mij op het werk hebben we ook een stilteruimte. Een goed bevriende moslim en katholiek gaan daar 1x per dag samen bidden (in hun pauze). Maar goed, niet iedereen is per sé zo tolerant.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-03-2012 08:42:32 ]
  vrijdag 9 maart 2012 @ 08:42:18 #68
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_108893551
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 08:37 schreef Cher- het volgende:
Dat was bij Windesheim. Maar niet geheel hetzelfde.
Daar vroegen moslims of een invalidentoilet dat nu slechts wordt gebruikt door moslims om zich te reinigen niet voorzien kan worden van een betere wasgelegenheid.

Daar was verder geen hommeles over maar er werden wel direct kamervragen over gesteld.

Wasruimte voor moslims op Windesheim
pi_108893561
/Care. Die mensen verkutten hun leven met bidden. Zo lang als ze zich niet aan me opdringen (lees: aankomen met "Allah is tof! Kom! Voeg je hij het geweldige geloof genaamd de islam!!! Einz!!!!!") vind ik het allemaal best.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 08:45:13 #70
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_108893591
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 08:41 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Zou het niet zo kunnen zijn dat moslims niet samen wil bidden met een Jood of een Christen?
Dan bid je na elkaar, dat is verder helemaal geen probleem.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 08:45:48 #71
241330 A-mineur
Zware akkoorden.
pi_108893597
Ik volg dudeism, ik wil dus een sofa, met kleed, een white russian en een dikke J alvorens ik ga bidden. uiteraard ook op school/werk.

:')
To doom or not to doom
pi_108893599
Er is geen enkele noodzaak om zo`n gebedsruimte te faciliteren als school zijnde. Moslims mogen gewoon hun gebeden 'opsparen' om deze s`avonds te doen.
pi_108893605
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 08:41 schreef Chooselife het volgende:
Topicstarter, als je dit niet wilt, dan ben je toch intolerant? Wat is je probleem precies? Want ik zie het probleem niet. Ik zou geen last hebben van biddende studenten in een lokaal. Het aanzicht zal best even wennen zijn, maar daar valt vast overheen te komen.
Liever zgn intolerant dan een mak schaap. Lees je eens in wat openbare scholen zijn en wat nu exact de reden is dat ze opgericht zijn.
pi_108893628
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 08:42 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Dat was bij Windesheim. Maar niet geheel hetzelfde.
Daar vroegen moslims of een invalidentoilet dat nu slechts wordt gebruikt door moslims om zich te reinigen niet voorzien kan worden van een betere wasgelegenheid.

Daar was verder geen hommeles over maar er werden wel direct kamervragen over gesteld.

Wasruimte voor moslims op Windesheim
Dit gezeik was ook al op de HvA aan de gang. En zo verspreid het zich als een olievlek.
  † In Memoriam † vrijdag 9 maart 2012 @ 08:47:45 #75
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_108893634
Dan richten ze toch mooi de Islamitische Hogeschool op?
Openbaar is openbaar en daar heeft religie geen plek in. :P
  vrijdag 9 maart 2012 @ 08:47:50 #76
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_108893638
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 08:45 schreef A-mineur het volgende:
Ik volg dudeism, ik wil dus een sofa, met kleed, een white russian en een dikke J alvorens ik ga bidden. uiteraard ook op school/werk.

:')
Als jij je sofa, kleed, white russian en een joint meeneemt naar school dagelijks, dan mag jij ze gebruiken om te bidden, deal?
Maar als je iets laat liggen ben je het kwijt.
pi_108893649
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 08:47 schreef De_Kardinaal het volgende:
Dan richten ze toch mooi de Islamitische Hogeschool op?
Openbaar is openbaar en daar heeft religie geen plek in. :P
Iets zegt me dat dat ook niet helemaal de bedoeling is van TS.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')