quote:
Op maandag 19 maart 2012 20:08 schreef frederik het volgende:[..]
De winnaar reageert niet echt snel.
Na de pm die ik hier ook neergezet heb nog niets gekregen, en die reactie kreeg ik ook pas nadat iemand anders vrijdagavond liet whatsappen (of hoe je dat ook spelt) naar de winnaar
Die winnaar heeft drukke dagen achter de rug met haar werk en de NL doet dag die ze voor de kinderen op haar werk heeft georganiseerd! En zit dus niet 24/7 achter haar laptop!!
Maar dus.....ik ben de winnaar

Nouja mijn werk dan. Ik werk in een logeerhuis voor verstandelijk beperkte kinderen. Ik ga niet vertellen waar, zowel niet voor mijn privacy als die voor de kinderen.
Ik kan kort wel een beetje vertellen wat de situatie is. We begonnen ooit als logeerhuis, met het idee dat we de ouders/verzorgers van de verstandelijk beperkte kinderen even wat rust konden geven en aandacht aan de andere familieleden geven. In de loop der jaren kregen we steeds meer verzoeken of sommige kinderen definitief bij ons konden wonen. We begonnen drie jaar geleden met drie en ondertussen zitten we met 8 woonkinderen in de leeftijd van 7 tm 19 jaar. Ieder met een andere achtergrond, maar allemaal dus met een verstandelijke handicap. Van autisme tot ADHD enz aan toe.
Een ontzettend leuke (doel) groep. Ik ga elke dag met veel plezier naar mijn werk.
Maar waar ik soms wel heel veel moeite mee heb is dat we als woning zo erg afhankelijk zijn van geld. En niet voor eten enz, dat is wel geregeld. Maar de kleine dingen, zoals spelmateriaal en eens een dagje weg...zoiets simpels al een ov chipkaart om weg te gaan met de kinderen. We hebben er gewoon het budget niet voor. En van de ouders kunnen we het helaas ook niet verwachten, de redenen daarvoor doet er ook niet toe.
Maar deze 8 kinderen zijn de afgelopen jaren, en volgens mij wel hun hele leven, nog nooit op vakantie geweest. En dat lijkt ons als team (mijn collega's en ik) zo leuk om eens te doen. En dan denken jullie, nou dan steken jullie toch zelf wat geld bij elkaar. Tsja was het maar zo makkelijk. Maar naast het cliche, dat werken in de zorg nou echt niet veel verdient, is het ook zo dat we als personeel al veel eigen geld (benzine) gebruiken om bv zoals afgelopen zaterdag met de NL doet dag met de kinderen weg te gaan. Niet erg hoor, mijn collega's en ik doen het graag.
Toen ik Frederik zijn oproep zag dacht ik dus gelijk aan mijn werk. En hopelijk vinden jullie het niet erg dat ik het voor hun gevraagd heb.