abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107249356
quote:
AMSTERDAM - Erik van der Hoff gaat een nieuw programma op SBS 6 presenteren. In De Schat van De Oranje gaan 13 bekende Nederlanders op zoek gaan naar een verloren VOC-schat.

Door te puzzelen en te speuren verzamelen de BN’ers informatie om de schat te vinden. Het decor is het schip De Oranje, dat ooit aan een zeeslag wist te ontkomen.

De bemanning liet een schat achter op een eiland in de Golf van Malacca. Nu, 400 jaar later, gaan de deelnemers van De Schat van de Oranje op zoek naar deze schat.

Elke week valt er een deelnemer af en de beste schatzoeker gaat er met een groot geldbedrag vandoor. Wanneer het programma op de buis komt is nog niet bekend.
bron

Ik moest meteen denken aan Terra Incognita dat de grote opvolger van Expeditie Robinson moest worden. Het werd een flop.
pi_107249744
Ligt het trouwens aan mij, of is de titel niet helemaal goed Nederlands?

de schat van de oranje
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
pi_107249769
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 10:28 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Ligt het trouwens aan mij, of is de titel niet helemaal goed Nederlands?

de schat van de oranje
"De Oranje" is de naam van een schip... Dus het klopt wel :)
pi_107249787
De Oranje is de naam van dat schip ;)
pi_107249884
Volgens Mediacourant heet het programma De Schat van Oranje, dus zonder "de" ertussen :)

Maar goed, leuk dat Erik van der Hoff eindelijk eens een groter programma mag presenteren dan Het Blok. Had al veel eerder moeten gebeuren.
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  Moderator donderdag 26 januari 2012 @ 10:43:56 #6
9859 crew  Karina
Woman
pi_107250209
Het lijkt me wel leuk, nog wel een beetje vaag of de kandidaten buiten moeten speuren, zoals bij het programma van de EO. Wel jammer dat het weer zo nodig BN'ers moeten zijn -O-
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  donderdag 26 januari 2012 @ 11:10:50 #7
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_107251055
Ha, leuk, Erik weer op de buis O+

Maar 'die schat' waar slaat dat op? Gaan ze rond het wrak duiken? Of ligt er ergens een kist met wat prijzen erin?
  donderdag 26 januari 2012 @ 13:45:38 #8
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_107256370
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 10:15 schreef Mylene het volgende:

bron

Ik moest meteen denken aan Terra Incognita dat de grote opvolger van Expeditie Robinson moest worden. Het werd een flop.
Volgens Mediacourant vanaf 26 maart.
  donderdag 26 januari 2012 @ 13:49:29 #9
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_107256483
Elke week valt er een bekende Nederlander af en de beste schatzoeker gaat er met een geldbedrag vandoor. De première van het programma is op maandag 26 maart.

Bron www.mediacourant.nl
pi_108878972

quote:
Vanaf 30 maart bij SBS 6
Dertien BN'ers gaan in 'De Schat van De Oranje' op zoek naar een waardevolle VOC-schat. De deelnemers moeten flink puzzelen en speuren om informatie over de locatie van de schat te verzamelen, maar ook tactisch spelen. Met wie deel je je informatie en met wie niet? Wat is jouw kennis waard en wie kun je vertrouwen?
Programma linkt een beetje als Expeditie Robinson meets Wie is de Mol en ik kwam net de promo tegen. Iemand die gaat kijken? Ben zelf eigenlijk geen SBS-kijker, maar ben toch wel nieuwsgierig :)

De volgende BN'ers doen mee:
Het gaat om (vlnr achter): Janice (Project Catwalk), Euvgenia Parakhina, Emile Ratelband, Horace Cohen, Nadia Palesa Poeschmann (MTV) en op de voorste rij (vlnr): Liza Sips, Thomas Berge, Rob Geus, Marloes Coenen, judoka Mark Huizinga, Babette van Veen, Hugo Metsers en prinses Inge (uit Nederlandse Hollywood Vrouwen).

Website: http://www.sbs6.nl/programmas/de-schat-van-de-oranje
En nog een artikel: http://zappen.blog.nl/sbs(...)ranje#comment-197878
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_108895295
Horace Cohen doet ook werkelijk aan alles mee he... Fuckin he zeg :'). En Rob Geus :')!!!

Beelden zien er wel goed uit, ben ook wel benieuwd eigenlijk.
  zaterdag 10 maart 2012 @ 13:04:50 #13
37202 3rdRock
Don't keep it all inside
pi_108936629
lijkt me op zich wel aardig, maar ik zal het via sbsgemist ofzo moeten kijken :)
And if you think that I've been loosing my way
That's because I'm slightly blinded
And if you think that I don't make too much sense
That's because I'm broken minded
pi_108942503
Horace is lekker aan het bijbeunen ja :D
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  maandag 12 maart 2012 @ 11:25:27 #15
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_109004481
Ik ga wel kijken of het wat is..
(maar Janice (een vent) en prinses Inge zeggen me niks)
pi_109199566
Wat meer info over het spel:
quote:
Bijzondere uitdaging voor dertien bekende schatzoekers

Erik van der Hoff presenteert De Schat van De Oranje
Verschillende bekende Nederlanders gaan in het nieuwe SBS 6-programma De Schat van De Oranje op zoek naar een waardevolle VOC-schat. De deelnemers moeten flink puzzelen en speuren om informatie over de locatie van de schat te verzamelen, maar ook tactisch spelen. Met wie deel je je informatie en met wie niet? Wat is jouw kennis waard en wie kun je vertrouwen? Elke week moet er na de eliminatieronde iemand naar huis. Na tien weken schatzoeken spelen drie mensen de finale waarin de slimste schatgraver 35.000 euro wint. De Schat van De Oranje wordt gepresenteerd door Erik van der Hoff en is vanaf vrijdag 30 maart om 20.30 uur te zien bij SBS 6.

In het jaar 1604 vertrekt een Hollandse vloot van de VOC richting Indië om de lucratieve specerijenroute te veroveren op de Portugezen. In een heroïsche strijd wordt de hele Hollandse vloot verwoest op één schip na: De Oranje. Dit schip weet te ontkomen, maar niet zonder een kostbare schat achter te laten ergens op een eiland in de Golf van Malacca. Nu, ruim 400 jaar later, gaan dertien bekende Nederlanders op zoek naar de schat van De Oranje.

Bekende Nederlanders
De bekende gezichten die de strijd met elkaar aangaan, zijn Emile Ratelband, Babette van Veen, Thomas Berge, Liza Sips, Horace Cohen, Nadia Palesa Poeschmann, Rob Geus, Prinses Inge, Hugo Metsers jr, Euvgenia Parakhina, Mark Huizinga, Marloes Coenen en Janice. Ze worden in twee teams gedropt op het eiland. Door de groeps- en individuele opdrachten te winnen en tactisch te spelen, kunnen de kandidaten steeds dichter bij de kostbare schat komen. Op hun persoonlijke schatkaart houden ze aanwijzingen bij.

Eliminatie
Aan het einde van elke aflevering vindt de eliminatieronde plaats. Beide teams wijzen door middel van een geheime stemming een teamlid aan voor nominatie. De twee genomineerden moeten al hun verzamelde informatie gebruiken om niet naar huis te hoeven. Degene die het verst van de locatie van de schat af zit, moet vertrekken. De gegevens van zijn of haar schatkaart mogen worden overgenomen door de tegenstander die ondanks de nominatie verder mag in het spel. Daarna wordt de kaart verbrand.

Erik van der Hoff
Erik van der Hoff neemt de presentatie van het programma voor zijn rekening. Erik: “Iedereen kent de verhalen van de VOC en het voelt alsof we teruggaan in de tijd. Ik ben gek op geschiedenis en avontuur. Dit programma is natuurlijk één grote belevenis, zowel voor mij om het te maken als voor de schatzoekers om er aan mee te doen. Het wordt een spannende strijd waarin je slim moet spelen en alert moet blijven. Een momentje van onoplettendheid en je bent weg. En natuurlijk is afreizen naar zo’n prachtige locatie ook niet vervelend.”
http://www.sbs.nl/2012/bi(...)bekende-schatzoekers

Ook wel echt leuk dat Erik vd Hoff het presenteert trouwens.
pi_109430647
quote:
Emile Ratelband walgt van Rob Geus

Emile Ratelband heeft zich tijdens de opnames van het avontuurlijke SBS 6-programma De Schat van De Oranje groen en geel geërgerd aan Rob Geus. Dat vertelt hij Story. Emile vindt Rob naar. “Rob was ook vervelend tegen de redactie- en productiemensen die daar waren. Nee, dan ging hij SBS wel even bellen om ze te laten ontslaan. En maar opscheppen dat hij een bepalend en belangrijk gezicht van SBS is en op verzoek van de directie aan de show is gaan meedoen.”

Nog nooit heeft Emile iemand zo zien zeuren. “Van die man heb ik mijn buik vol. Wat een zeurpiet is dat zeg. Hij had het de hele dag alleen maar over zijn dochtertje dat hij zo miste. En de andere deelnemers dan? Zij hebben ook kinderen! Zelf heb ik zeven kinderen, maar ik heb toch ook niet de hele dag lopen zeuren dat ik die zo miste?”

“Die vent loopt de hele dag te zeuren en te janken“, vervolgt hij. “Als hij ’s morgens opstond kregen we meteen het verhaal dat hij de hele nacht niet had kunnen slapen door alle mieren, vlooien en slangen die hem hadden belaagd. Alsof de andere deelnemers daar geen last van hadden. Iedereen lachte hem ook uit.”

Bovendien is Rob niet eerlijk, vindt Emile. “Voordat hij wist wie er mee zouden gaan, is aan Rob gevraagd wie hij hoopte dat er niet aan het programma zouden meedoen. Hij noemde toen de jongelui van Oh Oh Cherso en mijn naam. Nee, op Emile Ratelband met zijn grote bek zat Rob niet bepaald te wachten. Maar eenmaal op het eiland liep hij de hele dag bij mij te slijmen! Wat ben je dan eigenlijk voor een vent?”

Volgens Emile lag Rob niet goed in de groep. “Hij heeft zich vreselijk gedragen op het eiland. Ik heb dan ook knallende ruzies met hem gehad. Dat zal straks in het programma ook wel te zien zijn.”

De Schat van De Oranje begint op 30 maart op SBS 6.
bron
  Moderator vrijdag 23 maart 2012 @ 18:08:32 #18
9859 crew  Karina
Woman
pi_109436110
Man man man aldus Rob :)
niet zo tof doen
pi_109595862
quote:
ERIK VAN DER HOFF in De schat van De Oranje: ’Ik bemoei me met alles’

door RONNEKE VAN DER GENUGTEN

Hij kreeg het verzoek om auditie te doen als kandidaat, maar na het lezen van het format besloot Erik van der Hoff hoger in te zetten voor het nieuwe programma De schat van De Oranje . Daar hoefden ze bij SBS 6 niet lang over na te denken. Vanaf vrijdag zien we hem als presentator op een onbewoond eiland in Thailand in zijn rol als steun en toeverlaat van de kandidaten.

In De schat van De Oranje gaan dertien bekende Nederlanders in dit exotisch oord op zoek naar een VOC-schat. „Volgens de legende vertrok er in 1604 een Nederlandse vloot naar Indië, maar bij een zeeslag met de Portugezen werden alle schepen vernietigd, op De Oranje na. Op de terugreis naar Nederland liet de bemanning op het Buffeleiland naar verluidt een schat achter.” De presentator grijnst: „Dat laatste hebben wij natuurlijk verzonnen. Maar de rest is echt gebeurd. Dat is ook het mooie van dit programma, de combinatie van spel en geschiedenis.”

Inzet is de speurtocht naar een kistje met glimmende goudstaven ter waarde van 35.000 euro. „Elke aflevering valt er één deelnemer af. Voor de kandidaten best heftig. Zij moesten rekening houden met elkaar, proberen sympathiek te blijven en ervoor zorgen niet te worden weggespeeld. Voor ons makers was het makkelijker.”

Van der Hoff kreeg alle ruimte om zich met het programma te bemoeien. „Ik heb, dankzij het fantastische productieteam, veel mogen meedenken over de invulling, waardoor ik mij deze serie heel erg eigen heb kunnen maken en als presentator met trots kan zeggen dat dit ’mijn’ nieuwe programma is.”

Hij liet zich graag verrassen door de kandidaten. „Sommigen dacht ik te kennen, maar van al die vooroordelen blijkt niets te kloppen. En andere deelnemers, van wie ik juist heel veel had verwacht, gedroegen zich soms als kleine kinderen. Dit programma was voor mij ook weer een mooie les van het leven.”

Kritiek

Op de kritiek dat er veel overeenkomsten zijn met onder andere Expeditie Robinson , reageert Van der Hoff laconiek: „ Robinson omdat het een eiland is? Het heeft door het spelelement ook wel iets weg van Wie is de mol? Ik vind dit een heel nieuw concept. Een mol is een persoon, bij ons gaat het om de schat. Een schat kan niemand voor de gek houden.”

De schatgravers zijn Emile Ratelband, Babette van Veen, Thomas Berge, Liza Sips, Horace Cohen, Hugo Metsers jr., Mark Huizinga, Marloes Coenen, Janice, Prinses Inge, Euvgenia Parakhina, Nadia Palesa Poeschmann en Rob Geus. De Schat van De Oranje wordt vanaf vrijdag (20.30 uur) door SBS 6 uitgezonden.
  Moderator donderdag 29 maart 2012 @ 07:35:54 #20
9859 crew  Karina
Woman
pi_109640204
We lazen al dat Emile walgde van Rob, maar zelf was hij ook niet zo populair:

quote:
Emile Ratelband onuitstaanbaar op eiland
Emile Ratelband heeft zich met zijn deelname aan een nieuw SBS-programma niet populair gemaakt. De ondernemer werd met twaalf BN'ers op een eiland gedropt. Al snel kreeg Emile het label onuitstaanbaar.
'Ik was niet erg blij met Emile erbij', zo liet Horace Cohen weten tijdens de opnames. Ook Hugo Metsers heeft geen goede woorden over voor Emile. 'Ik word nu al gek!', riep hij radeloos.

Het gaat om het programma De Schat van De Oranje, dat vanaf vrijdag te zien is. Emile werd toegevoegd aan de volgende groep namen om reuring op het eiland te creëren en op zoek te gaan naar een VOC-schat: Janice (Project Catwalk), Euvgenia Parakhina (danseres), Horace Cohen, Nadia Palesa Poeschmann (MTV), Liza Sips (Goede Tijden Slechte Tijden), Thomas Berge, Rob Geus, Marloes Coenen (Martial Arts vechter), Mark Huizinga (judoka), Babette van Veen, Hugo Metsers en prinses Inge (Nederlandse Hollywood Vrouwen).

De uitvinder van de kreet Tjakka bleef er zelf nuchter onder: 'Ik ben een bruggenbouwer.'
Bron
niet zo tof doen
pi_109684250
quote:
Evenement: perspresentatie De Schat van de Oranje

Op vrijdag 30 maart begint op SBS6 een nieuw realityprogramma, genaamd De Schat van de Oranje. Hierin gaan dertien bekende Nederlanders op zoek naar een waardevolle VOC-schat op een eiland. De deelnemers krijgen gedurende het spel (verborgen) aanwijzingen om de schat te vinden, maar ze moeten ook tactisch spelen. Na tien weken is er één iemand die het prijzengeld van 35.000 euro mee naar huis mag nemen. De presentatie is in handen van Erik van der Hoff.

In het Scheepsvaartsmuseum te Amsterdam werd de eerste aflevering getoond aan de pers en een groot deel van de kandidaten. Het museum speelt in het begin van de eerste aflevering een rol. In het jaar 1604 vertrekt namelijk een Hollandse vloot van de VOC richting Indië om de specerijenroute te veroveren op de Portugezen. In een groot gevecht wordt de gehele vloot verwoest op één schip na: De Oranje. Het schip laat vervolgens een kostbare schat achter op een eiland in de Golf van Malacca.

Presentator Erik stipte in een kort praatje aan dat het echte schatzoeken pas in de tweede aflevering begint en dat het typisch een introductieaflevering is. "Desalniettemin zet het precies neer wat het programma is," aldus Van der Hoff. De eerste aflevering is inderdaad 'slechts' een introductie, maar de sfeer zit er gelijk goed in. De casting is enorm succesvol, aangezien de gehele aflevering vol zit met irritaties en confrontaties.

Vanaf seconde één is het ene kamp duidelijk vergeten dat ze eigenlijk samen moeten 'overleven'. Dat ze elkaar niet liggen wordt meteen duidelijk en dat zorgt voor hilarische televisie. Ze zijn duidelijk allemaal niet op hun mondje gevallen en vertellen eerlijk wat ze van elkaar vinden. Dat maakt het iets minder een standaard introductie en blijft het heerlijk om naar te kijken. Helaas zien we van het schatzoeken nog te weinig, maar een kaart van het eiland met vakjes waar de schat kan liggen belooft veel goeds.

Speciaal voor het nieuwe programma had FOK! interviews met kandidaten Rob Geus, Horace Cohen en Emile Ratelband. Ook spraken we presentator Erik van der Hoff over De Schat van de Oranje. De overige kandidaten zijn Babette van Veen, Thomas Berge, Liza Sips, Nadia Palesa Poeschmann, Prinses Inge, Hugo Metsers jr., Euvgenia Parakhina, Mark Huizinga, Marloes Coenen en Janice.

Het programma wordt vanaf vrijdag 30 maart elke vrijdagavond uitgezonden op SBS6 om 20:30 uur.
http://frontpage.fok.nl/s(...)t-van-de-oranje.html
  Moderator vrijdag 30 maart 2012 @ 09:05:45 #22
9859 crew  Karina
Woman
pi_109684275
Zo jammer dat het op hetzelfde tijdstip als Holland got Talent wordt uitgezonden.
niet zo tof doen
pi_109685053
Ja, dit wordt de zoveelste flop. Ik denk een magere half miljoen kijkers.

Al vraag ik me wel af waarom de talentenjachten zo populair blijven. Ik ben ze zelf wel beu eigenlijk.
  Moderator vrijdag 30 maart 2012 @ 10:02:39 #24
9859 crew  Karina
Woman
pi_109685759
Ik weet eigenlijk ook niet waarom ik nog blijf kijken, maar ik vind het nog steeds leuk. En HgT is wel ietsjes anders dan de andere, omdat er behalve zangers/zangeressen ook andere acts voorbijkomen.

NA HgT is er trouwens My Gypsy Wedding waar waarschijnlijk ook veel kijkers blijven hangen, erg jammer voor dit programma, wat volgens mij best leuk kan worden.
niet zo tof doen
pi_109687329
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 09:36 schreef Mylene het volgende:
Ja, dit wordt de zoveelste flop. Ik denk een magere half miljoen kijkers.

Al vraag ik me wel af waarom de talentenjachten zo populair blijven. Ik ben ze zelf wel beu eigenlijk.
Het is vrij gedurfd om het op vrijdag te zetten; beter was de zondag, maandag of donderdag geweest denk ik. Maar wellicht is juist die tweede zin de reden. Het is nu echt een alternatief voor de talentenjacht en voor de dramaserie op NED1. WIDM, ER zijn populaire programma's, daar hoeft dit, als je de promo en setting ziet, zeker niet voor onder te doen. Flashback cijfers gok ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')