abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108867353
Ik kreeg laatst exact dezelfde hypothetische vraag voorgeschoteld van een vriendin, als in de TT geformuleerd. De stelling was dat een relatie beginnen met je ex-partner is alsof je een cadeautje voor de tweede keer uitpakt, en dat een nieuwe, levensvatbare relatie met je ex-partner per definitie niet gaat werken, onder geen enkele voorwaarde. En nu ben ik wel benieuwd naar de visies en standpunten van FOK!

Is een nieuwe relatie opbouwen met je ex-partner per definitie gedoemd om te mislukken, of is er zeker perspectief om een relatie weer 'levensvatbaar' te maken? En waar hangt dat dan mee samen, met welke factoren?

Alle input en persoonlijke verhalen om deze stelling te ontkrachten of te bevestigen zijn welkom, mits fatsoenlijk onderbouwd.
Dear People of the World. I don't mean to sound slutty, but please use me whenever you want. Sincerely, Grammar.
  donderdag 8 maart 2012 @ 16:31:53 #2
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_108867406
Per definitie natuurlijk sowieso niet. Ik ken een stel dat getrouwd is, vervolgens gescheiden en nu alweer 8 jaar bij elkaar is.
pi_108867576
Niet per definitie, maar ik denk dat het lastig is om te vermijden dat je weer in het oude stramien (wat dus niet werkte) verder gaat. Vroeg of laat slaat er toch wel iemand met verwijten van de 'vorige' relatie om de oren van de ander, of zijn irritatiepuntjes nog steeds aanwezig. Maar ach, het kan altijd goed gaan, maar ik geef het weinig kans. Je weet immers al precies hoe de ander is..
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_108867743
Ligt er aan wat de reden is om elkaar te verlaten.
pi_108867767
Afhankelijk van hoeveel tijd er tussen de relaties zit en hoeveel beide partijen zijn ontwikkeld zou het in een enkel theroretisch geval moeten kunnen.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_108867831
Net zoals altijd met dit soort algemeenheden is dat afhankelijk van de omstandigheden. Misschien ben je wel uit elkaar gegaan omdat de één van de 2 aan de andere kant van de wereld moest gaan werken en is die nu weer terug. Dan kan het prima werken. Maar als je uit elkaar bent gegaan omdat je ex je ouders heeft vermoord wordt het denk ik wat lastiger.
  donderdag 8 maart 2012 @ 16:42:09 #7
261438 StormS.A
#46 Valentino Rossi
pi_108867836
Het werkt perfect woon nu samen met mijn ex-cadeau en gaat nog altijd goed :D

Leren vergeven en vergeten "hard times from AS"
pi_108867969
ik ben ook een recycleaar en het gaat nu beter dan vorige keer. Dus het kan, ik denk alleen dat veel mensen inderdaad niet kunnen vergeven omdat ze niet kunnen vergeten.
  donderdag 8 maart 2012 @ 16:46:08 #9
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_108868001
quote:
3s.gif Op donderdag 8 maart 2012 16:40 schreef Deetch het volgende:
Afhankelijk van hoeveel tijd er tussen de relaties zit en hoeveel beide partijen zijn ontwikkeld zou het in een enkel theroretisch geval moeten kunnen.
Dit dus.

Als het nog niet zo lang geleden is, gaat het niet werken.

Als je té makkelijk uitelkaar bent gegaan zal dat weer gebeuren.
En als het niet makkelijk was, maar het gewoon écht niet werkte, zal het waarschijnlijk weer niet werken.

Je vergeet als het uit is heel snel waarom het uit ging.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_108868080
Volgens mij is het onzin. Maar dat is puur hypothetisch, want ik moet niks hebben van exen. Wil er ook geen vrienden mee zijn.

Maar het zou wel heel goed kunnen dat je jezelf tegen bent gekomen toen het uit ging/was. Dat je het idee hebt dat je te zwaar hebt getild aan de minpuntjes. Of dat je er achter komt dat je het heel fijn vind dat diegene in de buurt is en dat je dat in je eerste relatie als normaal ervoer.
pi_108868100
En mensen kunnen veranderen toch.
pi_108868154
Been there, done that. Bij die tweede keer werden na verloop van tijd de ruzies en irritaties twee keer zo erg ondanks alle gedane toezeggingen en beloftes van beide kanten...

De weg naar de hel is nu eenmaal geplaveid met goede bedoelingen. :{
It's always funny until someone gets hurt...and then it's just hilarious!
Disneyland? Fuck, man, this is better than Disneyland!
  donderdag 8 maart 2012 @ 16:54:01 #13
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_108868238
Ik weet niet of het definitief niet gaat werken, wel denk ik dat je voor dat je ook maar iets van romantisch overweegt, voor dat je ook maar iets leuks gaat doen gewoon eerst een heel serieus goed en diep gesprek mot gaan hebben, waarin je van beide kanten er al het kwade bloed uit gooit. Want als je dat vanaf het begin af aan al weer opkropt is het een tijdbom ipv een relatie! Je moet het cadeautje eerst openieuw inpakken voor dat je het weer uitpakt :P

Aangezien mijn laatste ex niet eens een beetje een persoonlijk gesprek kon voeren is het dus inderdaad onmogelijk om het maar een 2e keer wat te beginnen :)
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_108870086
Mwah, na een relatie van 3 jaar zijn we uit elkaar gegaan voor 2 jaar en nu zijn we 6 7 jaar bij elkaar en kan niet anders zeggen dan dat we zo'n breuk nodig hadden ( :') ) en het nu helemaal top gaat
  Moderator donderdag 8 maart 2012 @ 18:07:05 #15
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_108870748
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 17:46 schreef admiraal_anaal het volgende:
Mwah, na een relatie van 3 jaar zijn we uit elkaar gegaan voor 2 jaar en nu zijn we 6 7 jaar bij elkaar en kan niet anders zeggen dan dat we zo'n breuk nodig hadden ( :') ) en het nu helemaal top gaat
Dit bewijst dus dat het kan voor sommigen.....

Ik zelf kan me absoluut niet voorstellen dat ik weer terug samen zou komen met mijn ex.
(naja ze is nu ook lesbisch dus dat maakt het ook al wat lastiger :') )
Heb absoluut geen behoefte om dat zelfde pad weer te bewandelen, ieuw... nee :N
  donderdag 8 maart 2012 @ 19:00:01 #16
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_108872719
quote:
2s.gif Op donderdag 8 maart 2012 16:48 schreef Angel-Joy het volgende:
En mensen kunnen veranderen toch.
Mwah nou meestal niet.

Ik zou zeggen dat ik het eens ben met de stelling in zijn algemeenheid, maar dat er uitzonderingen zijn die de regel bevestigen.
  donderdag 8 maart 2012 @ 19:00:43 #17
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_108872742
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 16:51 schreef Hungry_Joe het volgende:
Been there, done that. Bij die tweede keer werden na verloop van tijd de ruzies en irritaties twee keer zo erg ondanks alle gedane toezeggingen en beloftes van beide kanten...

De weg naar de hel is nu eenmaal geplaveid met goede bedoelingen. :{
Done it twice, met 2 verschillende exen.
Noem mij hardleers :(
pi_108872827
De grote vraag is:

WAAROM?!

Die ene persoon is echt niet zó speciaal dat je persé het weer moet proberen?
  donderdag 8 maart 2012 @ 19:06:09 #19
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_108872911
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 19:03 schreef JoPiDo het volgende:
De grote vraag is:

WAAROM?!

Soms is het een kwestie van gewoon wel veel van elkaar houden, maar niet samen kunnen leven, onverenigbare meningen over bepaalde kwesties etc etc etc.
  donderdag 8 maart 2012 @ 19:19:18 #20
256575 Joe-Momma
same planet different world
pi_108873405
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 16:31 schreef Hephaistos. het volgende:
Per definitie natuurlijk sowieso niet. Ik ken een stel dat getrouwd is, vervolgens gescheiden en nu alweer 8 jaar bij elkaar is.
Wonen ze toevallig op een camping in Spanje?? :')
pi_108873710
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 19:03 schreef JoPiDo het volgende:
De grote vraag is:

WAAROM?!

Dat is het hem nu juist, die ene persoon is wel zó speciaal voor sommige dat ze het opnieuw WILLEN (niet moeten) proberen.

En als het weer leuk is met je ex, waarom niet? Omdat het al een keer mis is gegaan? Waarom zou iets niet weer opnieuw kunnen komen? Als het leuk is, is dat het risico waard vind ik, ook al gaat het 100x mis. Het opnieuw proberen met die ene persoon die speciaal voor je is, is nooit stom, diep triest of erger. Het is juist lef en lief. Dat er meer kans op falen is hangt af van de reden waarom het uit is gegaan denk ik.
pi_108876379
Het kan wel. 1 van mijn zussen had halverwege de jaren 90 een vriend die ze dumpte (of hij haar, dat weet ik niet) en inmiddels zijn ze getrouwd en hebben ze 3 kinderen :). Toch een beetje het *door de break wisten we wat we mistte* verzoening.
pi_108952786
Variërende meningen en standpunten, merk ik.
Interessant!

Ik lees in enkele posts dat een belangrijke factor ook vaak is hoeveel tijd er tussen de relaties heeft gezeten. Is daar een indicatie voor te geven? Minimaal een maand, een jaar, of wellicht zelfs meerdere jaren?
Dear People of the World. I don't mean to sound slutty, but please use me whenever you want. Sincerely, Grammar.
pi_108953687
Ja, maar dan wel als een cadeautje waar je in eerste instantie al niet blij mee was.
pi_108954474
Hier is toch geen zinnig antwoord op te geven? Volkomen afhankelijk van waarom je uit elkaar bent gegaan. Ik heb meerdere stellen in mijn omgeving bij wie het de tweede keer beter ging dan de eerste keer. :)
  zondag 11 maart 2012 @ 09:45:50 #26
370039 Morera
more more more
pi_108961381
Het is in het begin weer spannend, maar uiteindelijk komen dezelfde problemen of irritaties meestal wel weer terug. Maar het hangt denk ik echt van de breuk af.

Een breuk omdat 1 van de twee in een ander land is gaan studeren, of een breuk omdat 1 van de twee in een andere stad is gaan wonen, heeft weinig met irritaties of met de inhoud van de relatie te maken.
Een nieuwe poging omdat je "toch niet zonder elkaar kon" zou in zo een geval prima kunnen werken :)
  zondag 11 maart 2012 @ 12:38:22 #27
320365 Cobhatecrew
Attention Deficit - SQUIRREL!
pi_108964517
Ik denk ook dat de vraag of een relatie met je ex-partner wel zou werken afhankelijk is van de omstandigheden en inderdaad van de breuk. Mijn ex was bijvoorbeeld zwaar depressief, dumpte mij 'omdat hij er geen relatie bij kon hebben' en dacht daarna een jaar later met de mededeling dat het wel allemaal mijn schuld was maar hij het me wel kon vergeven weer op te pakken waar we gestopt waren.
These two seem as smooth as silk
flashed against my eyes
pi_108970873
Ligt aan de situatie. Na een tijd uit elkaar te zijn krijg je nieuwe inzichten over je eigen tekortkomingen maar dat kan je ex-partner ook hebben. Een andere levensstijl, een tijdje alleen zijn en tijd hebben om na te denken kan wonderen doen...?

Maar sommige dingen veranderen niet! ;)

Ben wel benieuwd wat je hier uiteindelijk mee besluit te doen :)
pi_108991955
Wij waren ook 1 jaar samen en zijn toen uit elkaar gegaan. Vrij snel weer bij elkaar gekomen en nu alweer 8 jaar samen.
'T is huilen met de pet op :stress:
  maandag 12 maart 2012 @ 12:09:48 #30
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_109005710
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 16:39 schreef Scrummie het volgende:
Dit. En of dit veranderd uiteraard.

Verder heb ik wel een ex die ik nog een keer zou willen 'uitpakken' hoor! :9
Thinking about thinking of you.
pi_109015146
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 22:33 schreef Oja-Joh het volgende:
Wij waren ook 1 jaar samen en zijn toen uit elkaar gegaan. Vrij snel weer bij elkaar gekomen en nu alweer 8 jaar samen.
Hoelang heeft daar tussen gezeten, als ik mag vragen?
pi_109018330
Waarom beginnen aan een ex. Beter begin je aan iets nieuws. Is spannender.
  maandag 12 maart 2012 @ 18:09:22 #33
362927 grrrbeer
... gromt wat terug
pi_109018695
quote:
13s.gif Op maandag 12 maart 2012 17:58 schreef Cher- het volgende:
Waarom beginnen aan een ex. Beter begin je aan iets nieuws. Is spannender.
As if :')
'Cos boys don't cry.
pi_109019076
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 18:09 schreef grrrbeer het volgende:

[..]

As if :')
Is niet voor niks je ex. Geef mij maar iets nieuws. :')
  maandag 12 maart 2012 @ 18:28:33 #35
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_109019381
Als er in dat cadeautje een bom zit, dan jazeker.
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_109038105
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 16:36 schreef Skv het volgende:
Niet per definitie, maar ik denk dat het lastig is om te vermijden dat je weer in het oude stramien (wat dus niet werkte) verder gaat. Vroeg of laat slaat er toch wel iemand met verwijten van de 'vorige' relatie om de oren van de ander, of zijn irritatiepuntjes nog steeds aanwezig. Maar ach, het kan altijd goed gaan, maar ik geef het weinig kans. Je weet immers al precies hoe de ander is..
Dit dus. Of je zou echt alles moeten vergeven én vergeten, maar ik geloof er niet zo in dat de mens volledig alles kan vergeten (het kan misschien op korte duur wel goed gaan, maar ik denk dat het op de langere termijn weer mis zal gaan). Zelf zou ik me er in ieder geval niet aan wagen, er is namelijk een reden dat het uit is gegaan.

quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 09:45 schreef Morera het volgende:
Een breuk omdat 1 van de twee in een ander land is gaan studeren, of een breuk omdat 1 van de twee in een andere stad is gaan wonen, heeft weinig met irritaties of met de inhoud van de relatie te maken.
Dat snap ik nooit, uit elkaar gaan als je (tijdelijk) ergens anders gaat wonen om vervolgens na een tijd weer bij elkaar komen. Naar mijn mening absoluut geen reden om uit elkaar te gaan, maar dat is weer een andere discussie.
pi_109038271
Dat ligt er nogal aan. Persoonlijk vind ik het altijd wat onwennig om weer een ex na zoveel tijd te zien. Het blijft toch ergens niet voor niets een ex.
  dinsdag 13 maart 2012 @ 01:23:46 #38
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_109038634
Een ezel stoot zich geen tweemaal aan dezelfde steen, nou deze ezel heeft 3x staan uitpakken maar dat was nog steeds geen scheepsrecht :'). Nog steeds goede vrienden trouwens alsof er nooit iets gebeurd is.
Life is a waste of time. Time is a waste of life.
So let's get wasted and have the time of our lives.
  dinsdag 13 maart 2012 @ 01:45:57 #39
365231 Fera
Fire & Blood
pi_109038834
Ik geloof dat het kan werken, anders was ik er zelf niet aan begonnen. :P Maar het heeft wel te maken gehad met persoonlijke groei, vanuit beide kanten en volwassen worden. Deze relatie is ook anders dan de vorige, het voelt echt goed. :)

Mijn ouders waren ook uit elkaar gegaan, voordat ze weer bij elkaar kwamen, bijna vijfentwintig jaar getrouwd zijn geweest en nu alsnog gescheiden zijn. Maar of dat lag aan het feit dat het om exen ging, betwijfel ik. Ik bedoel, het hoeft niet altijd om oud zeer te gaan. Er kunnen zich ook nieuwe problemen voordoen.
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_109889341
Kwam nog een leuk plaatje tegen die hier wel van toepassing is
Every living creature on earth dies alone
pi_109889463
Het zal liggen aan de redenen waarom het uit is gegaan en of de kern van die problemen nu aangepakt is. In dat geval denk ik dat het best kan werken; maar in veel gevallen zal het inderdaad verkeerd lopen.
pi_109896136
TS wil ujiteindelijk weten of haar relatie met dr ex, die we al in geuren en kleuren hebben mogen beleven, gaat werken :P

Maar ieder liefdesverhaal is anders, dus ik (niemand eigenlijk) kan je geen garanties geven of het weer gaat werken.

Heb ik het zelf achter de rug? Jawel, na 2 maanden scharrelen, en een korte vakantietrip, moest ze zeggen dat ze niet verder wilde op Oudejaarsavond (gezellig :') ). Daarna een week elkaar niet gesproken en toen ging het weer aan. Dat duurde toen 1,5 jaar maar toen bleek het echt niet te werken en heb ik het alweer bijna 2 jaar niet meer met haar.

Maar als ik hierboven lees dat sommigen inmiddels al jaren samenwonen/getrouwd zijn met degene waarmee het eerder uitging, denk ik dat zoiets best mogelijk is. Afhankelijk van de omstandigheden dus, zoals iedereen zegt...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_110027528
Met mijn ex is het drie keer uitgegaan, ik ben dus twee keer naar hem teruggegaan nadat het uit was. Ik wilde eigenlijk geen contact met hem, maar hij begon er iedere keer mee. Hij raakte mij, ik voelde me alleen, en met hem was meteen alles weer leuk. Dus toen toch maar eraan begonnen. Maarja, vorig jaar november is het toen weer uitgegaan voor de derde keer en hij heeft inmiddels een nieuwe vriendin. Hij heeft me nog wel een berichtje gestuurd dat hij er achter kwam dat alles aan hem lag, dat het hoor hem uit is etc. Maarja daar heb je ook niks aan.

Denk dat soms een nieuwe start met een ander persoon nodig is, omdat je anders makkelijk in dezelfde problemen terug kunt vallen. Ik denk verder dat zoiets alleen werkt als je er allebei 100% voor gaat. En verder kan het natuurlijk ook gewoon zijn dat je toch niet helemaal (meer) bij elkaar past..

Ik zou willen dat ik nooit terug was gegaan bij mijn ex, ik heb voor de makkelijkste weg gekozen door bij hem terug te gaan, maar daardoor heb ik uiteindelijk veel meer verdriet op m'n bordje gekregen, en vind ik het nu heel moeilijk om me open te stellen voor iemand anders.
To be yourself in a world that is constantly trying to make you something else is the greatest accomplishment.
pi_110027787
het is meer bewust tegen dezelfde steen aan lopen. ~:)
pi_110028402
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 16:53 schreef Faerie het volgende:
maar daardoor heb ik uiteindelijk veel meer verdriet op m'n bordje gekregen, en vind ik het nu heel moeilijk om me open te stellen voor iemand anders.
Als je je aan je eigen quote houdt, komt alles goed ^O^
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_110030720
Mijn vader was een zuipende vechtersbaas toen hij mijn moeder ontmoette, nadat ie voor de zoveelste keer laveloos was of wilde vechten oid heeft ie een van zijn broers gevraagd om haar naar huis te brengen agz ze een echte man verdiende. Ze bleven elkaar met uitgaan toch tegenkomen en de aantrekkingskracht bleef. Mijn vader heeft de alcohol op een gegeven moment laten staan en is voor mijn moeder gegaan en nu 40 jaar en 3 kinderen later zijn ze nog steeds samen (en mijn vader heb ik op sporadisch een glas whiskey na nooit zien drinken).
;)
  zaterdag 7 april 2012 @ 19:48:31 #47
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_110033165
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 16:39 schreef Scrummie het volgende:
Dit

quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 16:42 schreef Tja..1986 het volgende:
Net zoals altijd met dit soort algemeenheden is dat afhankelijk van de omstandigheden. Misschien ben je wel uit elkaar gegaan omdat de één van de 2 aan de andere kant van de wereld moest gaan werken en is die nu weer terug. Dan kan het prima werken. Maar als je uit elkaar bent gegaan omdat je ex je ouders heeft vermoord wordt het denk ik wat lastiger.
en dit.

Mijn ex moest terug naar de andere kant van de wereld, maar ik ben niet overtuigd dat het niet meer zou werken.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
  zaterdag 7 april 2012 @ 23:18:30 #48
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_110041613
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')