tsjaa..quote:Op donderdag 8 maart 2012 09:29 schreef SuusOetMaiden het volgende:
Ik wil graag een maagballon maar helaas wordt het niet vergoed
Ja het lijkt mij ook vreselijk om zo dik te zijn, maar volgens mij is dat ook echt een ziekte, als je zo dik bent. Dat wordt je toch niet zomaarquote:Op donderdag 8 maart 2012 09:27 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik vind de foto's treurig, want ik weet hoe lichamelijk klote je je voelt met al dat gewicht er aan
Is een maagballon echt de oplossing, of de weg van de minste weerstand?quote:Op donderdag 8 maart 2012 09:29 schreef SuusOetMaiden het volgende:
Ik ben al jaren op dieet maar in 4 jaar tijd maar 1 kilo afgevallen terwijl er nu nog zo`n 60 kilo af moet.quote:Op donderdag 8 maart 2012 09:30 schreef Barreltje het volgende:
[..]
tsjaa..
we doen het hier toch allemaal net even anders..
Jij hebt je eigen milf alquote:Op donderdag 8 maart 2012 09:30 schreef Jarno het volgende:
Hmmmm. MILF meeting.
[insert you haz my interest plaatje maar weer]
en wat zegt je arts?quote:Op donderdag 8 maart 2012 09:30 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
Ik ben al jaren op dieet maar in 4 jaar tijd maar 1 kilo afgevallen terwijl er nu nog zo`n 60 kilo af moet.
Dan ben je niet echt op dieet schat. Dan doe je niet echt je best of wel?quote:Op donderdag 8 maart 2012 09:30 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
Ik ben al jaren op dieet maar in 4 jaar tijd maar 1 kilo afgevallen terwijl er nu nog zo`n 60 kilo af moet.
Nee dat is mijn MIF.quote:
Of, een nog betere vraag, wat houdt dat dieet in? Qua voeding / beweging etc?quote:Op donderdag 8 maart 2012 09:30 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
Dat is toch doodeng, ik zou dat echt niet doen tenzij je bijna dood gaat door je gewicht. Misschien is een goede dieëtiste of therapie een idee?quote:Op donderdag 8 maart 2012 09:29 schreef SuusOetMaiden het volgende:
ik ben ook wel benieuwd naar dat "dieet"quote:Op donderdag 8 maart 2012 09:31 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Dan ben je niet echt op dieet schat. Dan doe je niet echt je best of wel?
dat weekend is pinksteren.. ik heb dan al watquote:Trouwens ik kan alleen het laatste weekend van mei. Eerste twee weekenden ben ik op vakantie, derde weekend wordt mijn dochter 4.
*denk denk*quote:Op donderdag 8 maart 2012 09:32 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
True, true
Ik ben overigens geen MILF. Gewoon meer een PILF dan.
ohh maar dan kan je best een middagje niet klussenquote:Op donderdag 8 maart 2012 09:33 schreef deerntie het volgende:
Een meeting in mei wordt het voor mij ook niet. Ik krijg namelijk 1 mei de sleutel van ons nieuwe huis
`s ochtends als ontbijt en ook tussen de middag als lunch 3 volkoren knackebrödjes met light smeerkaas. en als diner meestal zilvervliesrijst met groente en vis of kipfilet.quote:Op donderdag 8 maart 2012 09:32 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Of, een nog betere vraag, wat houdt dat dieet in? Qua voeding / beweging etc?
En dat doe je al vier jaar elke dag?quote:Op donderdag 8 maart 2012 09:36 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
`s ochtends als ontbijt en ook tussen de middag als lunch 3 volkoren knackebrödjes met light smeerkaas. en als diner meestal zilvervliesrijst met groente en vis of kipfilet.
Als je zo weinig eet gaat je lichaam op spaarstand, dan val je inderdaad niet af.quote:Op donderdag 8 maart 2012 09:36 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
`s ochtends als ontbijt en ook tussen de middag als lunch 3 volkoren knackebrödjes met light smeerkaas. en als diner meestal zilvervliesrijst met groente en vis of kipfilet.
I know, maar de eerste 2 weken loop ik nog stage, dus dan heb ik alleen de weekenden om te klussen, en de laatste 2 weken moet ik me voorbereiden voor m'n afstuderen, en daarnaast nog klussen. En die 3 dingen zijn toch echt belangrijker dan een meetquote:Op donderdag 8 maart 2012 09:35 schreef Barreltje het volgende:
[..]
ohh maar dan kan je best een middagje niet klussen
je moet ook ontspannen!
Laat me raden, een afgestreken opscheplepel?quote:Op donderdag 8 maart 2012 09:36 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
Wat ik wil is geen operatie, wordt niet gesneden maar onder een klein roesje wordt via de slokdarm de ballon ingebracht. Maagband/verkleining kan ik ook krijgen maar dat wil ik niet.quote:Op donderdag 8 maart 2012 09:35 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ben een M. En dat is het wel zo'n beetje.
Over die maagoperatie, daar is toch ook een topic voor? Niet dat het hier niet mag hoor, maar mss kan je daar nog tips krijgen?
Ik fiets elke dag een uurquote:Op donderdag 8 maart 2012 09:37 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
En dat doe je al vier jaar elke dag?
wat beweeg je verder?
maar je eet al niks, dus dan gaat een maagballon je niet helpenquote:Op donderdag 8 maart 2012 09:37 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
Wat ik wil is geen operatie, wordt niet gesneden maar onder een klein roesje wordt via de slokdarm de ballon ingebracht. Maagband/verkleining kan ik ook krijgen maar dat wil ik niet.
Brood krijg ik niet weg, volgens voedingsdeskundige is volkoren knackebröd ook goed.quote:Op donderdag 8 maart 2012 09:37 schreef Jarno het volgende:
[..]
Laat me raden, een afgestreken opscheplepel?. Ga eens met een dietiste praten, en brood eten om mee te beginnen.
Dan zou ik toch maar eens naar een dokter gaan voor verder onderzoek. En misschien ook opzoek naar een andere dieetist.quote:
Ja is ook prima maar dit is gewoon te weinig. Maarja.quote:Op donderdag 8 maart 2012 09:38 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
Brood krijg ik niet weg, volgens voedingsdeskundige is volkoren knackebröd ook goed.
Maar wat zegt je dokter hier over?quote:
Dude... wait... WHUT?quote:
Mother I Fuck.quote:Op donderdag 8 maart 2012 09:41 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Dude... wait... WHUT?
*insert wenkbrauwoptreksmiley*
En wat ik me afvraag, eet je dit serieus al 4 jaar lang, of snoep/eet je er ook nog wel eens dingen bij, waarover je misschien niet helemaal eerlijk bent?quote:Op donderdag 8 maart 2012 09:36 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 8 maart 2012 09:42 schreef Jarno het volgende:
[..]
Mother I Fuck.
Nouja ik like het ook wel. Maar. Eh. Dat dus.
quote:Op donderdag 8 maart 2012 09:42 schreef deerntie het volgende:
[..]
En wat ik me afvraag, eet je dit serieus al 4 jaar lang, of snoep/eet je er ook nog wel eens dingen bij, waarover je misschien niet helemaal eerlijk bent?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!![]()
Dit.quote:Op donderdag 8 maart 2012 09:42 schreef deerntie het volgende:
[..]
En wat ik me afvraag, eet je dit serieus al 4 jaar lang, of snoep/eet je er ook nog wel eens dingen bij, waarover je misschien niet helemaal eerlijk bent?
ik dacht ook dat ik enorm gezond at..
totdat ik niet meer snoepte en er "ineens" kilo's afgingen
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje![]()
Ja gunst pop ik snap de afkorting, maar ik lees dan meer omnomnomlekkermijnmoedernoikenomnomnomohaaaipanomnomquote:Op donderdag 8 maart 2012 09:42 schreef Jarno het volgende:
[..]
Mother I Fuck.
Nouja ik like het ook wel. Maar. Eh. Dat dus.I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors![]()
M'n koffie wat doe je.quote:Op donderdag 8 maart 2012 09:44 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ja gunst pop ik snap de afkorting, maar ik lees dan meer omnomnomlekkermijnmoedernoikenomnomnomohaaaipanomnom.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"![]()
quote:Op donderdag 8 maart 2012 09:43 schreef Sjeen het volgende:
Ok, foto'sSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jeeee Sjeen, die derde foto ben je echt wel een hottie!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
disclaimer![]()
Dit! Echt!quote:Op donderdag 8 maart 2012 09:45 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Jeeee Sjeen, die derde foto ben je echt wel een hottie!"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
Sjeen ik vind je dik mooierMaar ik ben geen fan van pittig haar sorry
![]()
Slank met lang haar en ik word lesbionic voor je!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
Sjeen!
Ik ook niet... heb ook echt geen idee wat me bezielde daar. En ik heb beloofd ze nooooooit meer af te knippenquote:Op donderdag 8 maart 2012 09:45 schreef DancingPhoebe het volgende:
Sjeen ik vind je dik mooierMaar ik ben geen fan van pittig haar sorry
![]()
Slank met lang haar en ik word lesbionic voor je!
Enne... thanks all![]()
You can't start a fire without a spark...
Goed zo. Mocht je de bevlieging weer krijgen, kom je dan gewoon even overleggen hier? Kthnxby!quote:Op donderdag 8 maart 2012 09:49 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik ook niet... heb ook echt geen idee wat me bezielde daar. En ik heb beloofd ze nooooooit meer af te knippen
Enne... thanks all
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
Ik gok: Lekker makkelijk, kort, staat pittigquote:Op donderdag 8 maart 2012 09:49 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik ook niet... heb ook echt geen idee wat me bezielde daar. En ik heb beloofd ze nooooooit meer af te knippen
Enne... thanks all![]()
![]()
Maar met lang haar ben je echt
disclaimer![]()
Goeiemorgen lieverds...
Mijn weegschaal weet het ook niet, schommel de laatste dagen steeds een kilo per dag. Best wel frustrerend, maar zolang het gemiddelde hetzelfde blijft, klaag ik even niet.
Over een uurtje de sleutel van het nieuwe huisZenuwen en klussen zouden in de komende weken toch wat kilo's moeten uitmaken...
XxK&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)![]()
Boh, klussestein!quote:Op donderdag 8 maart 2012 09:52 schreef Tink89 het volgende:
Goeiemorgen lieverds...
Mijn weegschaal weet het ook niet, schommel de laatste dagen steeds een kilo per dag. Best wel frustrerend, maar zolang het gemiddelde hetzelfde blijft, klaag ik even niet.
Over een uurtje de sleutel van het nieuwe huisZenuwen en klussen zouden in de komende weken toch wat kilo's moeten uitmaken...
Xx
disclaimer![]()
Brinta ga ik kokhalzen, zo smerig is dat.quote:Op donderdag 8 maart 2012 09:38 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ben je onder begeleiding van een dietiste? Dat lijkt me een goeie eerste stap!
Brood krijg je niet weg?
Doe dan eens een goeie bak Brinta ofzo! 250 cc water met 25gr brinta is een prima ontbijt.![]()
Nou he! Sjeen heeft echt goeie eigenschappen!![]()
Mijn allerallerergste foto is van 3 dagen na de bevalling van mijn oudste. Ik doe hem voor het eerst in bad, zou een dierbare foto moeten zijn maar ik kan er amper naar kijken.
Ik ben op dit moment iets van 25kg lichter dan toen, maar 1,5 jaar geleden was ik nog eens 10-12 kilo lichter. Beetje jammer.
Dat is dus mijn eerste doel. Terug naar waar ik in aug 2010 was en dan daarna op zijn minst nog 10 kg eraf.
Oh, en no way dus foto's van mezelf en ook mijn echte gewicht krijg ik niet uit mijn vingers. Er zijn maar heel weinig mensen die weten wat ik weeg.
BMI nu is 34/35 (afhankelijk van wat ik precies weeg)
Op mijn 2010 gewicht zit ik op 30 en als ik er dan nog eens 10 vanaf krijg zit ik op 27. Nog steeds te hoog, maar wel acceptabel gezien waar ik vandaan kom. Dat eerst maar eens zien vast te houden.
***![]()
Ja en dat is zo niet waar... kort is helemaal niet makkelijk. Het enige is dat er geen kleine kinderhandjes in verstrikt raaktenquote:Op donderdag 8 maart 2012 09:51 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik gok: Lekker makkelijk, kort, staat pittig![]()
Maar met lang haar ben je echtEcht, mocht ik ooit weer op het idee komen om het af te knippen, kom ik het eerst hier vragen
Bij jou vind ik het kortere juist heel leuk, maar dat komt ook door diebos krullen
je bent veel te hard voor jezelf, van wat ik tot dusver gezien heb vind ik je namelijk een heel mooie vrouwquote:Op donderdag 8 maart 2012 09:53 schreef Brighteyes het volgende:
Nou he! Sjeen heeft echt goeie eigenschappen!![]()
Mijn allerallerergste foto is van 3 dagen na de bevalling van mijn oudste. Ik doe hem voor het eerst in bad, zou een dierbare foto moeten zijn maar ik kan er amper naar kijken.
Ik ben op dit moment iets van 25kg lichter dan toen, maar 1,5 jaar geleden was ik nog eens 10-12 kilo lichter. Beetje jammer.
Dat is dus mijn eerste doel. Terug naar waar ik in aug 2010 was en dan daarna op zijn minst nog 10 kg eraf.
Oh, en no way dus foto's van mezelf en ook mijn echte gewicht krijg ik niet uit mijn vingers. Er zijn maar heel weinig mensen die weten wat ik weeg.
BMI nu is 34/35 (afhankelijk van wat ik precies weeg)
Op mijn 2010 gewicht zit ik op 30 en als ik er dan nog eens 10 vanaf krijg zit ik op 27. Nog steeds te hoog, maar wel acceptabel gezien waar ik vandaan kom. Dat eerst maar eens zien vast te houden.![]()
disclaimer![]()
Precies, kort(er) haar met curlies =quote:Op donderdag 8 maart 2012 09:54 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ja en dat is zo niet waar... kort is helemaal niet makkelijk. Het enige is dat er geen kleine kinderhandjes in verstrikt raaktenEcht, mocht ik ooit weer op het idee komen om het af te knippen, kom ik het eerst hier vragen
Bij jou vind ik het kortere juist heel leuk, maar dat komt ook door diebos krullen
Kort haar met steile stekels =
disclaimer![]()
En dat is absoluut waar, BE! Ik heb je op veel verschillende momenten gezien, ook met baby in buikquote:Op donderdag 8 maart 2012 09:54 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
je bent veel te hard voor jezelf, van wat ik tot dusver gezien heb vind ik je namelijk een heel mooie vrouw![]()
Jij hebt ook heel goede eigenschappen
En een daarvan is je ontzettend sprekende gezicht, je bent gewoon een lekker ding hoor.
Hier 2 zonder het gezicht, want dat trek ik dus echt niet.quote:Op donderdag 8 maart 2012 09:55 schreef Sjeen het volgende:
[..]
En dat is absoluut waar, BE! Ik heb je op veel verschillende momenten gezien, ook met baby in buikJij hebt ook heel goede eigenschappen
En een daarvan is je ontzettend sprekende gezicht, je bent gewoon een lekker ding hoor.
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De laatste zou ik al stik gelukkig mee zijn weer. Beetje meer mag er wel vanaf nog, maar goed, kleine stapjes.
[ Bericht 3% gewijzigd door BE op 08-03-2012 10:40:22 ]***![]()
Ja, we hebben precies 3 weekenden om alles te verven en de nieuwe vloer erin te leggen, een extra aanrechtblad in de keuken te maken, andere lampen op te hangen, enz, enz. Dus ga straks maar gewoon meteen beginnen met afplakken... leukquote:Op donderdag 8 maart 2012 09:52 schreef deerntie het volgende:
Spannend Tink! Ga je gelijk vandaag al aan de slag?Doe mij maar een kwast/roller en een muur, da's zo veel dankbaarder werk dan afplakken enzo.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)![]()
Ik snap dat het twijfelen aan je zelf bij vrouwen genetisch is bepaald ofzo, maar als ik die foto's hier zie denk ik... WHY?!"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
Jullie zijn wel een leuk clubje zo samen
Allemaal van die leuke hoofden gewoonweg!
En geloof dat ik bij Sjeen die extra kilo's zo lelijk niet vind hoor..(laatste crappy mob. foto)Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....![]()
Omdat wij ook weten hoe het plaatje er zonder kleren uit ziet?quote:Op donderdag 8 maart 2012 10:09 schreef Jarno het volgende:
Ik snap dat het twijfelen aan je zelf bij vrouwen genetisch is bepaald ofzo, maar als ik die foto's hier zie denk ik... WHY?!
***![]()
Check het gemiddelde LIF/KLB topic over vrouwenlichamen maar eens and you know why.quote:Op donderdag 8 maart 2012 10:09 schreef Jarno het volgende:
Ik snap dat het twijfelen aan je zelf bij vrouwen genetisch is bepaald ofzo, maar als ik die foto's hier zie denk ik... WHY?!
Ik WEET dat die mannekes 17 zijn en nog op tietloze planken vallen maar toch doet het iets met je
BE, die onderste!! Je taille![]()
disclaimer![]()
Dan nog. Zo loop je toch niet over straat?quote:Op donderdag 8 maart 2012 10:11 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Omdat wij ook weten hoe het plaatje er zonder kleren uit ziet?"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
quote:Op donderdag 8 maart 2012 10:13 schreef Jarno het volgende:
[..]
Dan nog. Zo loop je toch niet over straat?dat niet maar bikini? en thuis?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Hey, ik weet het, ik wil ook niet voor niks van m'n bierbuik(je) af... Maar er heerst echt een verwrongen beeld van hoe een vrouw er uit hoort te zijn. Er zijn mensen voor wie maatje 34/36 prima is maar dat zijn biologisch gezien uitzonderingen. Punt.quote:Op donderdag 8 maart 2012 10:12 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Check het gemiddelde LIF/KLB topic over vrouwenlichamen maar eens and you know why.
Ik WEET dat die mannekes 17 zijn en nog op tietloze planken vallen maar toch doet het iets met je"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
Hele grote spoiler, persoonlijk verhaalquote:Op donderdag 8 maart 2012 10:09 schreef Jarno het volgende:
Ik snap dat het twijfelen aan je zelf bij vrouwen genetisch is bepaald ofzo, maar als ik die foto's hier zie denk ik... WHY?!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo, einde verhaal. Daarom dus.
* Barreltje wordt een beetje " bang" van die " na de bevalling foto's "
ik ga gewoon slank worden tijdens mijn zwangerschap hoorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
Daar ben ik nou eigenlijk nog steeds wel over te spreken, dat plaatje zonder kleren... maar die ga ik hier echt niet plaatsenquote:Op donderdag 8 maart 2012 10:11 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Omdat wij ook weten hoe het plaatje er zonder kleren uit ziet?Misschien ooit een bikinifoto...
Ik doe het nu vooral voor gezondheid, het afvallen... Ik voel me prima in mijn vel op het moment, maar zou gewoon graag een iets lager BMI hebben. Dat schommelt nu rond de 29 en ik wil liefst toch iets van 27. Ik zou 72 moeten wegen voor BMI 25, dat gaat 'm nevernooitniet worden.You can't start a fire without a spark...
Mijn man vindt me prachtig en vindt het ten eerste niet nodig dat ik afval en ten tweede is hij bang dat ik dan minder tiet & kont krijg(feeder
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."![]()
quote:Op donderdag 8 maart 2012 10:14 schreef Barreltje het volgende:
ik ga gewoon slank worden tijdens mijn zwangerschap hoorik ken ook vrouwen die slanker uit hun zwangerschap kwamen!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.disclaimer![]()
*wijst naar moeder*quote:Op donderdag 8 maart 2012 10:09 schreef Jarno het volgende:
mijn moeder vond het altijd handig om te vertellen dat ik er toch weer een beetje dikker uit zag..
is niet goed voor zelfvertrouwen niet
Is toch leuk, een man die je mooi vindt!quote:Op donderdag 8 maart 2012 10:15 schreef Isabeau het volgende:
Mijn man vindt me prachtig en vindt het ten eerste niet nodig dat ik afval en ten tweede is hij bang dat ik dan minder tiet & kont krijg(feeder
![]()
![]()
Euh ja, gisteren hier... 'Zeg, het lijkt wel of je tieten kleiner geworden zijn...' *teleurgesteld gezicht...quote:Op donderdag 8 maart 2012 10:15 schreef Isabeau het volgende:
![]()
Sjeen, ik doe het nu ook vooral voor mijn gezondheid ja
(en mooie foto's!![]()
)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."![]()
Ik had een tante van een vriendin (die zelf gigantisch was) en elke verjaardag bij hun thuis zei "Goh, jij blijft ook aankomen he?"...quote:Op donderdag 8 maart 2012 10:15 schreef Barreltje het volgende:
[..]
*wijst naar moeder*
mijn moeder vond het altijd handig om te vertellen dat ik er toch weer een beetje dikker uit zag..
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
BE, die laatste foto was je nog niet tevreden? ik vind dat echt een pracht figuur! En net na je bevalling vind ik ook niet eens zo heel dramatisch hoor.
En Sjeen dat korte haar. O.o Maar met lang haar. Wow, ziet er echt heel goed uit!
Haha Isa. Knut is net zo. Elke keer zegt hij "Val je niet te veel af." of mompelt hij iets over een te kleine kont.![]()
![]()
als ik zat te snoepen zong mijn moeder:quote:Op donderdag 8 maart 2012 10:15 schreef Barreltje het volgende:
[..]
*wijst naar moeder*
"En SQ die wordt hoe langer hoe dik-ker"
Mijn moeder woog 50 kilo toen ze mijn leeftijd had en ze is even lang
disclaimer![]()
Hier geen last van, was dat maar zo!quote:Op donderdag 8 maart 2012 10:16 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Euh ja, gisteren hier... 'Zeg, het lijkt wel of je tieten kleiner geworden zijn...' *teleurgesteld gezicht...K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
Mijn hele familie aan vaderskant is te dik, en die hebben juist het meeste commentaar op mijn figuur. Vooral mijn vader, die zelf al zn hele leven worstelt met zijn gewichtquote:Op donderdag 8 maart 2012 10:16 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik had een tante van een vriendin (die zelf gigantisch was) en elke verjaardag bij hun thuis zei "Goh, jij blijft ook aankomen he?"...![]()
![]()
Jaaaa zo ergquote:Op donderdag 8 maart 2012 10:16 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik had een tante van een vriendin (die zelf gigantisch was) en elke verjaardag bij hun thuis zei "Goh, jij blijft ook aankomen he?"...
Vader van een vriendin: Goh, ze houden bij jou thuis ook wel van lekker eten, ofzie?disclaimer![]()
Wat een lomperikken in de wereld ook."I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
Oh jawel, ik was stikgelukkig toen hoor. Maar wel nog bmi 30, dus voor mijn gezondheid zou er echt nog wel het eea af moeten.quote:Op donderdag 8 maart 2012 10:16 schreef Silmarwen het volgende:
BE, die laatste foto was je nog niet tevreden? ik vind dat echt een pracht figuur! En net na je bevalling vind ik ook niet eens zo heel dramatisch hoor.
En Sjeen dat korte haar. O.o Maar met lang haar. Wow, ziet er echt heel goed uit!
Haha Isa. Knut is net zo. Elke keer zegt hij "Val je niet te veel af." of mompelt hij iets over een te kleine kont.
Maar terug daarheen is toch wel echt mijn doel. Ik snap ook niet waarom ik me alsnog weer zo heb laten gaan.
***![]()
ja, net als gestopte rokers ofzo. Die zeiken ook het hardst op rokersquote:Op donderdag 8 maart 2012 10:17 schreef Selestha het volgende:
[..]
Mijn hele familie aan vaderskant is te dik, en die hebben juist het meeste commentaar op mijn figuur. Vooral mijn vader, die zelf al zn hele leven worstelt met zijn gewicht
Mijn aangetrouwde tante heeft vorig jaar geflikt om te zeggen dat zwanger worden er voorlopig voor mij niet in zou zitten, omdat mijn lichaam er nou niet bepaald voor in conditie was
disclaimer![]()
Mijn ouders hebben echt nooit gemiept over mijn gewicht. Mijn ex daarintegen, net zolang tot ik verslaafd was aan stackers en leefde op 1 sinaasappel per dag en soms 1 boterham, maar wel elke dag 10k ging hardlopen. Toen viel ik wel af ja.De lul hannes had het niet eens door.
Ik snap dat niet he, dikke mensen die zeuren over andermans gewicht. Bijna mijn hele familie is slank behalve 1 tante, mijn moeder maar die heeft Graves, en ik.Maar niemand die ooit wat heeft gezegd eigenlijk.
![]()
Het is zoo jammer dat we ons zo (te) veel aantrekken van de meninng van anderen
mijn man is samen met mij op dieet
ik vind zijn "buddha belly" wel schattig.. hij niet..Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
Daarom post ik mijn foto's hier, die veren in mijn reet compenseren al die trappen wel een beetjequote:
disclaimer![]()
quote:Op donderdag 8 maart 2012 10:14 schreef Barreltje het volgende:
ik ga gewoon slank worden tijdens mijn zwangerschap hoorBij mijn eerste zwangerschap was het +23, bij de tweede maar +12.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat scheelt ook enorm he.
***![]()
Dit dusquote:Op donderdag 8 maart 2012 10:19 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Daarom post ik mijn foto's hier, die veren in mijn reet compenseren al die trappen wel een beetjePost ook af en toe gewoon een foto van "een nieuw kledingstuk met mij erin" op Facebook, zodat mensen roepen hoe dun ik ben...
Oh, en tieten? Dat is het enige waar ik tevreden mee ben op dit moment.![]()
Als ik afval blijft daar bijzonder weinig van over.
Zo, en nu werk.
***![]()
Hier eerste zwangerschap + 20 en dat was mijn eigen, dikke (whehe) schuld. Ik had echt een Cherry Garcia verslaving en at alles wat los en vast zat. Heel stom, en toen beviel ik dus al met 34 weken.
Tweede zwangerschap 7 kilo, wel zwangerschapsdiabetes, heel stak voedingsregime, insuline etc etc.![]()
quote:Op donderdag 8 maart 2012 10:20 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Dit dusPost ook af en toe gewoon een foto van "een nieuw kledingstuk met mij erin" op Facebook, zodat mensen roepen hoe dun ik ben...
ik ook!![]()
laatst toen ik onder de 90 ging foto gepost van de weegschaal.. allemaal positieve reacties!! zooo leuk!
ik ben blij als er wat afgaat.. helaas worden het dan thee zakjes.. maar vooruit..quote:Op donderdag 8 maart 2012 10:21 schreef Brighteyes het volgende:
Oh, en tieten? Dat is het enige waar ik tevreden mee ben op dit moment.![]()
Als ik afval blijft daar bijzonder weinig van over.
Zo, en nu werk.![]()
er stond " sowieso " een borst verkleining op het programma voor als er genoeg kids geboren zijn
Lekker aardigquote:Op donderdag 8 maart 2012 10:19 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja, net als gestopte rokers ofzo. Die zeiken ook het hardst op rokers
Mijn aangetrouwde tante heeft vorig jaar geflikt om te zeggen dat zwanger worden er voorlopig voor mij niet in zou zitten, omdat mijn lichaam er nou niet bepaald voor in conditie was
Maar het ergste is, dat ze niet gestopt zijn. Ze roepen onder het eten van een taartje dat ik er vooral niet óók een moet nemen![]()
![]()
Beetje gekke vraag misschien, maar was je dan ook te dik. En waarom haalde je moeder chips in huis dan?quote:Op donderdag 8 maart 2012 10:17 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
als ik zat te snoepen zong mijn moeder:
"En SQ die wordt hoe langer hoe dik-ker"
Mijn moeder woog 50 kilo toen ze mijn leeftijd had en ze is even lang
Een van mijn kinderen heeft ook aanleg om mollig te worden. Maar heeft ook echt de neiging om steeds de verkeerde keuzes te maken, ondanks dat best bekend is wat ezond eten is en goede keuzes zijn. En daar zeg ik wat van ja. Een halve bak eiersalade op brood is bijvoorbeeld echt niet nodig. Net als chips eten. Of 3 koekjes.Geen zorgen voor de dag van morgen.![]()
Je hebt beledigen, of een gesprek voeren en sturen.quote:Op donderdag 8 maart 2012 10:25 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Beetje gekke vraag misschien, maar was je dan ook te dik. En waarom haalde je moeder chips in huis dan?
Een van mijn kinderen heeft ook aanleg om mollig te worden. Maar heeft ook echt de neiging om steeds de verkeerde keuzes te maken, ondanks dat best bekend is wat ezond eten is en goede keuzes zijn. En daar zeg ik wat van ja. Een halve bak eiersalade op brood is bijvoorbeeld echt niet nodig. Net als chips eten. Of 3 koekjes."I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
Meestal moedigen andere dikzakken je juist aan, omdat ze niet willen dat je er beter uit gaat zien dan henquote:Op donderdag 8 maart 2012 10:24 schreef Selestha het volgende:
[..]
Lekker aardig
Maar het ergste is, dat ze niet gestopt zijn. Ze roepen onder het eten van een taartje dat ik er vooral niet óók een moet nemen
Ik heb een vriendin gehad die altijd slanker was dan ik, tot ik 25 kilo afviel en in een maat 38 paste terwijl zij nog een (hele nette!) maat 40/42 had. Die is toen boos jankend de Hennez uitgelopen
disclaimer![]()
En helpen.quote:Op donderdag 8 maart 2012 10:25 schreef Jarno het volgende:
[..]
Je hebt beledigen, of een gesprek voeren en sturen.
Maar menn wat kunnen mensen lelijk doen
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Ik heb een vriendin die inmiddels bij Miss Etam 48 heeft *en da's best wel groot, zegmaar* en die kan ook nooit iets positiefs over mijn gewicht zeggen... Vraagt eerder of er geen koek bij de koffie is.quote:Op donderdag 8 maart 2012 10:26 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Meestal moedigen andere dikzakken je juist aan, omdat ze niet willen dat je er beter uit gaat zien dan hen
Ik heb een vriendin gehad die altijd slanker was dan ik, tot ik 25 kilo afviel en in een maat 38 paste terwijl zij nog een (hele nette!) maat 40/42 had. Die is toen boos jankend de Hennez uitgelopen
Als je 14 bent koop je zelf je snacks he.quote:Op donderdag 8 maart 2012 10:25 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Beetje gekke vraag misschien, maar was je dan ook te dik. En waarom haalde je moeder chips in huis dan?
Een van mijn kinderen heeft ook aanleg om mollig te worden. Maar heeft ook echt de neiging om steeds de verkeerde keuzes te maken, ondanks dat best bekend is wat ezond eten is en goede keuzes zijn. En daar zeg ik wat van ja. Een halve bak eiersalade op brood is bijvoorbeeld echt niet nodig. Net als chips eten. Of 3 koekjes.
Ik ben nooit een slank kind geweest, maar VET ben ik pas rond mijn 20e geworden.disclaimer![]()
Zo was zijn de mensen in jullie omgeving gemeen!Hier zijn de meeste mensen in mijn familie wel dik, maar zulke opmerkingen als hier voorbij komen heb ik nooit gehad... Thank god!
![]()
Ik zeg tegen mijn oudste ook dat ze niet meer dan 2 koekjes mag hebben, en zeker niet elke dag. Net nog een drama in de winkel omdat ze niet naar de snoepjes kassa mocht. Ik leg haar dan ook uit dat je soms bets mag snoepen, omdat dat heel erg lekker is, maar niet elke dag omdat het niet gezond is, je er dik van kunt worden en dat het niet goed is voor je tandjes. Ze weet ook goed dat chips niet gezond zijn en dat het speciaal is als ze eens een bakje chips mag.
Maar ik vind het wel lastig, probeer zelf het goede voorbeeld te geven.![]()
Ik heb 3 broers en een zusje die kunnen eten wat ze willen en nooit een gram aankomen... De oudste is arts en zegt af en toe subtiel *nu niet meer hoor, 30 kilo geleden wel* dattie zich zorgen maakt en dat ik echt moet afvallen. Lekker makkelijk gezegdquote:Op donderdag 8 maart 2012 10:27 schreef deerntie het volgende:
Zo was zijn de mensen in jullie omgeving gemeen!Hier zijn de meeste mensen in mijn familie wel dik, maar zulke opmerkingen als hier voorbij komen heb ik nooit gehad... Thank god!
Wat voor mij het grootste punt was, was dat ik tot mijn 20e ofzo echt álles kon eten wat los en vast zat. Letterlijk. Zakken chips, koeken, bier, alles ging er in en ik bleef een magere spriet. En opeens was dat over.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
Ik ben ook pas dikker geworden rond mijn 17e, toen ik zelf mocht gaan bepalen wat ik at. Tot die tijd bepaalde mijn moeder met strenge hand wat ik at, mijn mayonaise werd zelfs afgemeten (ja da's ook niet helemaal normaal) ik was toen wel slank..Zeg maar gerust mager, want je kon mn ribben tellen en mijn heupbotten staken uit.quote:Op donderdag 8 maart 2012 10:26 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Als je 14 bent koop je zelf je snacks he.
Ik ben nooit een slank kind geweest, maar VET ben ik pas rond mijn 20e geworden.
Maar zo gauw ik ''vrij'' was, ging ik me dus te buiten aan zoet/vet en troep want ik wilde altijd meer dan ik kreeg, en het gewicht dat er sindsdien bij is gekomen heb ik er nooit af kunnen houden![]()
![]()
nou, dat vind ik niet echt lomp hoor, op die manierquote:Op donderdag 8 maart 2012 10:28 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik heb 3 broers en een zusje die kunnen eten wat ze willen en nooit een gram aankomen... De oudste is arts en zegt af en toe subtiel *nu niet meer hoor, 30 kilo geleden wel* dattie zich zorgen maakt en dat ik echt moet afvallen. Lekker makkelijk gezegd
disclaimer![]()
Maar dat is niet echt beledigend zeg maar. Maar idd, mensen die alles kunnen eten... Ik zou er jaloers van worden!quote:Op donderdag 8 maart 2012 10:28 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik heb 3 broers en een zusje die kunnen eten wat ze willen en nooit een gram aankomen... De oudste is arts en zegt af en toe subtiel *nu niet meer hoor, 30 kilo geleden wel* dattie zich zorgen maakt en dat ik echt moet afvallen. Lekker makkelijk gezegd![]()
Ik maak me ook echt zorgen over de gezondheid van sommige mensen in mijn omgeving. Het is gewoon echt niet goed voor je. Maar soms is er ff geen alternatief of lukt het gewoon écht niet.quote:Op donderdag 8 maart 2012 10:29 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nou, dat vind ik niet echt lomp hoor, op die manier"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
en als kind kreeg ik alleen op vrijdag en zaterdagavond een klein bakje chips en een glaasje fris, en 1 snoepje per dag.
Mijn jeugdprobleem was dat ik een grafhekel had aan bewegen, ik speelde nooit buiten. Ik was liever aan het puzzelen en knutselen.disclaimer![]()
quote:Op donderdag 8 maart 2012 09:43 schreef Sjeen het volgende:
Ok, foto'sSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lekker wiefSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Be happy with the little things in life![]()
Oke. Duidelijk. Het ligt namelijk wel een beetje gevoelig hier omdat ik wel slank ben (door na mijn zwangerschappen 15 kilo af te vallen en door gezonde keuzes te maken en veel te sporten) en kindlief dus de neiging heeft dik te worden en ik dat eigenlijk wil voorkomen. Het is namelijk neit nodig vind ikquote:Op donderdag 8 maart 2012 10:26 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Als je 14 bent koop je zelf je snacks he.
Ik ben nooit een slank kind geweest, maar VET ben ik pas rond mijn 20e geworden.
Geen zorgen voor de dag van morgen.![]()
ohnee, zeker niet, maar als ze het zelf gaan kopen van hun bijbaantjes-verdienste doe je er toch niks aan.quote:Op donderdag 8 maart 2012 10:31 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Oke. Duidelijk. Het ligt namelijk wel een beetje gevoelig hier omdat ik wel slank ben (na na mijn zwangerschappen 15 kilo af te vallen en door gezonde keuzes te maken en veel te sporten) en kindlief dus de neiging heeft dik te worden en ik dat eigenlijk wil voorkomen. Het is namelijk neit nodig vind ikdisclaimer![]()
Precies, en zoals bij mij riep al dat strenge afmeten dus alleen maar de neiging op om stiekem zoveel te gaan eten als ik maar kon, en zo gauw ik uit huis was vlogen de kilo's er dus aanquote:Op donderdag 8 maart 2012 10:32 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ohnee, zeker niet, maar als ze het zelf gaan kopen van hun bijbaantjes-verdienste doe je er toch niks aan.Heb daar door trouwens een aantal jaar met een eetbuistoornis gekampt. Gelukkig ben ik daar nu overheen.
![]()
Het is niet nodig maar ik vind echt dat onderschat wordt hoe moeilijk het je gemaakt wordt tegenwoordig. Alles wat gezond lijkt of gezond gebracht wordt, is opeens slecht voor je en continue wordt je blootgesteld aan verleidingen en meer. Wij hebben nog wel eens gehoord dat gekookte aardappels met wat groenten en een bescheiden stukje vlees of vis een gezonde maaltijd is, maar als je nu tiener bent? Kan me voorstellen dat het moeilijk is...quote:Op donderdag 8 maart 2012 10:31 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Oke. Duidelijk. Het ligt namelijk wel een beetje gevoelig hier omdat ik wel slank ben (na na mijn zwangerschappen 15 kilo af te vallen en door gezonde keuzes te maken en veel te sporten) en kindlief dus de neiging heeft dik te worden en ik dat eigenlijk wil voorkomen. Het is namelijk neit nodig vind ik
En zelfs mensen van onze leeftijd of ouder gaan regelmatig de fout in. 'Kies bewust' als mooiste voorbeeld... pure misleiding qua gezondheid."I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
vorige topic doorgelezen en foto's gekeken. Ten eerste; ik vind het echt tof dat jullie die zo online zetten en mekaar mee laten kijken en ten tweede: hulde voor alle verloren kilo's al!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥![]()
Volgens mij is "parenting" niet meer dan een doorgaand leren beseffen dat mensen niet leren tenzij ze hun eigen fouten maken
Ik heb wel een beetje dikke genen, ik heb niet echt een trauma, mijn ouders waren lief. Ik vind het leven soms wel lastig en daar word ik gemakzuchtig van en onverschillig. Dat is mijn grootste valkuil.I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
Ik was altijd al een stevig meisje, maar ik werd dikker rond een jaar of 15 ofzo, toen stopte ik met mn krantenwijk, en kon toen ook mn eigen eten kopen enzo. Toen ik 16/17 was ben ik toen een kilo of 15 afgevallen, maar toen ik op mezelf ging wonen op mn 18e is het er langzaamaan weer aangekomen. En nu wil ik er weer van af, ben nu 22.![]()
Nee, die is de subtielste eruitquote:Op donderdag 8 maart 2012 10:29 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nou, dat vind ik niet echt lomp hoor, op die manierIk heb ook familieleden die zeggen "zo, jij krijgt ook een dikke kop he?"
Anyway, ik ga ervandoor, nieuwe huisje wacht! XxK&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
Mijn moeder vraagt ook steevast of ik ben aangekomen als ze me ziet. en ze vind het leuk om soms kleding voor me te kopen, die altijd te klein isen dan zeggen " laat eens zien hoe het staat dan, het is zon grote maat, die.moet je wel passen"
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!![]()
De frietchinees op de hoek had kroketten voor 1 gulden 50. Ik ging regelmatig vier, vijf kroketten halen als snackquote:Op donderdag 8 maart 2012 10:34 schreef Selestha het volgende:
[..]
Precies, en zoals bij mij riep al dat strenge afmeten dus alleen maar de neiging op om stiekem zoveel te gaan eten als ik maar kon, en zo gauw ik uit huis was vlogen de kilo's er dus aanHeb daar door trouwens een aantal jaar met een eetbuistoornis gekampt. Gelukkig ben ik daar nu overheen.
disclaimer![]()
Ik woog 68 kilo toen ik 18 was... En wat vond ik mezelf dik, vooral in verhouding met mijn schoonzusje die 48 kilo woog. Maar goed, ik zou niet meer terug willen naar de 68, onder de 80 is mijn streven.You can't start a fire without a spark...
Veel plezier Tink!!I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
have fun!!quote:Op donderdag 8 maart 2012 10:36 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Nee, die is de subtielste eruitIk heb ook familieleden die zeggen "zo, jij krijgt ook een dikke kop he?"
Anyway, ik ga ervandoor, nieuwe huisje wacht! Xxik zou in d'r hoofd bijtenquote:Op donderdag 8 maart 2012 10:37 schreef littledrummergirl het volgende:
Mijn moeder vraagt ook steevast of ik ben aangekomen als ze me ziet. en ze vind het leuk om soms kleding voor me te kopen, die altijd te klein isen dan zeggen " laat eens zien hoe het staat dan, het is zon grote maat, die.moet je wel passen"
disclaimer![]()
Dat is goed ouderschap Tinkepinkquote:Op donderdag 8 maart 2012 10:31 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Oke. Duidelijk. Het ligt namelijk wel een beetje gevoelig hier omdat ik wel slank ben (door na mijn zwangerschappen 15 kilo af te vallen en door gezonde keuzes te maken en veel te sporten) en kindlief dus de neiging heeft dik te worden en ik dat eigenlijk wil voorkomen. Het is namelijk neit nodig vind ikHet ligt er natuurlijk ook helemaal aan hoe je iets brengt. En het lijkt me vooral erg lastig als er een van de twee gevoelig is voor gewichtstoename, hoe je dat dan aanpakt. Wat dat betreft heb ik het makkelijk, ik hoef maar op eentje te letten.
die neiging heb ik al meer dan eens gehadquote:Op donderdag 8 maart 2012 10:39 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
have fun!!
[..]
ik zou in d'r hoofd bijtenen het ergste is dus, ze snapt gewoon niet dat ze naar doet... ze denkt alleen maar dat t heel aardig van zichzelf is dat ze wat voor me meeneemt
Zo herkenbaar, pff van die vriendinnen die dan roepen dat ze in maatje 42 past, als jij zelf eindelijk in 44 past, dat je naar ze kijkt en dan denkt ik weet zeker dat jij niet in mijn broek gaat passenquote:Op donderdag 8 maart 2012 10:26 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Meestal moedigen andere dikzakken je juist aan, omdat ze niet willen dat je er beter uit gaat zien dan hen
Ik heb een vriendin gehad die altijd slanker was dan ik, tot ik 25 kilo afviel en in een maat 38 paste terwijl zij nog een (hele nette!) maat 40/42 had. Die is toen boos jankend de Hennez uitgelopen![]()
Ik werd daar af en toe echt onpasselijk van, dan dacht ik wees eens blij voor me ipv over je eigen maat te beginnen, maar ja zou ook wel vrouwen eigen zijn dat elkaar af willen troeven, want o wee als de ene vriendin meer mannelijke aandacht krijgt dan de andere, of met kinderen ik ben een veel betere moeder dan jij want ik geef mijn kind vers en jij potjes.. pff leef en laat leven denk ik danBe happy with the little things in life![]()
Echt... vrouwen. Leuk spul hoor. Maar soms.
quote:Op donderdag 8 maart 2012 10:37 schreef littledrummergirl het volgende:
das gemeen zeg.
Wat een nare mensen hebben sommigen van jullie om je heen (gehad) zeg♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥![]()
Ik ben gewoon perfect met al mijn foutenquote:Op donderdag 8 maart 2012 10:42 schreef droomvrouwtje het volgende:
[..]
Zo herkenbaar, pff van die vriendinnen die dan roepen dat ze in maatje 42 past, als jij zelf eindelijk in 44 past, dat je naar ze kijkt en dan denkt ik weet zeker dat jij niet in mijn broek gaat passen![]()
Ik werd daar af en toe echt onpasselijk van, dan dacht ik wees eens blij voor me ipv over je eigen maat te beginnen, maar ja zou ook wel vrouwen eigen zijn dat elkaar af willen troeven, want o wee als de ene vriendin meer mannelijke aandacht krijgt dan de andere, of met kinderen ik ben een veel betere moeder dan jij want ik geef mijn kind vers en jij potjes.. pff leef en laat leven denk ik dan
hahaha.. tja ik probeer altijd te roepen ik ben geen typische vrouw, maar helaas voldoe ik toch aan het beeld
Ik ben opgegroeid met een moeder die zelf complexen met eten had: of ze lijnde als een gek en viel kilo's af, en dan mochten wij ook niets. Of ze stond zichzelf van alles toe, en ons dus ook en dan kwam ze aan.
gevolg dat zus en ik nooit echt maat konden houden, of te streng waren voor onszelf, of juist te los. Heeft jaren geduurd voor we daar ons eigen ritme in vonden.
Moeder heeft er nog steeds issues mee, is graatmager nu maar erg trots dat ze in maat 34-36 kan terwijl ik t er niet uit vind zien.♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥![]()
heb me erbij neergelegd ondertussenquote:Op donderdag 8 maart 2012 10:44 schreef DarkElf het volgende:
[..]das gemeen zeg.
Wat een nare mensen hebben sommigen van jullie om je heen (gehad) zegsommige mensen hebben een te groot bord voor hun kop om je druk over te maken
Ik omring me gelukkig vnl met mannen (hetero en homo) en vrouwen die zich niet met dat soort spelletjes bezighouden. Ik hou eik wel van mijn vrienden
En dat is nou precies wat ik wil voorkomen hier thuis... Ik wil graag dat Isa (niet Isabeauquote:Op donderdag 8 maart 2012 10:46 schreef DarkElf het volgende:
Ik ben opgegroeid met een moeder die zelf complexen met eten had: of ze lijnde als een gek en viel kilo's af, en dan mochten wij ook niets. Of ze stond zichzelf van alles toe, en ons dus ook en dan kwam ze aan.
gevolg dat zus en ik nooit echt maat konden houden, of te streng waren voor onszelf, of juist te los. Heeft jaren geduurd voor we daar ons eigen ritme in vonden.
Moeder heeft er nog steeds issues mee, is graatmager nu maar erg trots dat ze in maat 34-36 kan terwijl ik t er niet uit vind zien.) een gezonde relatie met eten heeft, waarbinnen genieten met mate het belangrijkste is. En dat ik gewicht wil verliezen, wil niet zeggen dat er geen koekje of snoepje meer voor haar in de kast ligt.
Mijn moeder heeft al van kinds af aan op dieet gestaan, haar ouders vonden haar te dik. Mijn moeder heeft ook nooit een goed voedingspatroon gehad en af en aan gelijnd met daarbij het jojo effect. Achteraf bleek mijn moeder structureel te weinig te eten, zodra ze weer ging dieeten en weer opgezette tijden ging eten en ook meer ging eten viel ze af. Ik heb het zelfde probleem, zodra mijn regelmaat weg valt en ik te weinig eet kom ik bij, maar ik moet ook letten op mijn snoep gedrag, ik kon echt met gemak een zak chips leegvreten daar achter aan een doos dropje om daarna 2x warm op te scheppen. Nu ik dat niet meer doe en regelmatig eet en minder snoep en als ik trek heb voor de gezonde snack probeer te kiezen lukt het ineens wel
Maar ik ben bang voor de komende maanden, we hebben een nieuw huis en krijgen volgende week de sleutel, hopelijk lukt het om s'avonds wel te blijven koken en niet te gaan voor de makkelijke weg: de frituur, afhaal chinees of gewoon bestellen bij just eatBe happy with the little things in life![]()
Vind ik een goed streven, hoop dat ik zo ook later met mijn kind kan doen, maar doe het nu al met man, dat ik lijn hoeft niet te zeggen dat hij niet meer mag snoepen. Dus de silo's pindarotsen staan gewoon in huisquote:Op donderdag 8 maart 2012 10:50 schreef Sjeen het volgende:
[..]
En dat is nou precies wat ik wil voorkomen hier thuis... Ik wil graag dat Isa (niet Isabeau) een gezonde relatie met eten heeft, waarbinnen genieten met mate het belangrijkste is. En dat ik gewicht wil verliezen, wil niet zeggen dat er geen koekje of snoepje meer voor haar in de kast ligt.
prima streven idd, het is enorm verwarrend namelijk als kind als je de ene keer alles mag en de andere keer niets.quote:Op donderdag 8 maart 2012 10:50 schreef Sjeen het volgende:
[..]
En dat is nou precies wat ik wil voorkomen hier thuis... Ik wil graag dat Isa (niet Isabeau) een gezonde relatie met eten heeft, waarbinnen genieten met mate het belangrijkste is. En dat ik gewicht wil verliezen, wil niet zeggen dat er geen koekje of snoepje meer voor haar in de kast ligt.
Maar goed, ik heb me er gelukkig aan ontworsteld en ben nu een paar jaar al op gewicht, val zelfs nog ietsjes af maar dat komt oa. door sporten niet door lijnen dus ik vind t best. Kook graag en veel nog dus als t zo blijft ben ik een tevreden mens.
Heb vorig jaar nog eens een gesprek gehad met mijn moeder over haar eetgewoontes maar dat had totaal geen nut, continue zichzelf verdedigen enzo dus ze gaat haar gang maar hoor, ze is 64, haar opvoeden lukt echt niet meer.♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥![]()
Hey, ik wil ook een gezonde relatie met eten hoor waarbij genieten met mate belangrijk is
(kan niet meer quoten op mijn werk, zo irritant)
Wat gaan jullie snel ineens trouwensVanwaar die activiteit, het lijkt de eerste week van januari wel.
Ik probeer hier voor de kinderen ook zoveel regelmaat in het eten te houden als ik kan.
Dus 's ochtends ontbijt (vruchtenyoghurt voor de oudste, die eet moeilijk ontbijt, boterham voor de jongste) en een beker melk
Rond 10 uur mogen ze fruit en een bekertje roosvicee verdunt
Lunch is 2 boterhammen, ze kiezen allebei altijd hartig... Ik vind het best. Woensdags eten we een eitje erbij of knakworstjes en vrijdag mogen ze een krentenbol of croissant en een beker melk
Dan mogen ze als tussendoortje, een beetje popcorn/rijstwafel/cracker/of 2 maria biscuitjes met weer wat sap
En 's avonds gewoon avond eten plus een toetje.
Voor het tandenpoetsen mogen ze nog wat water (willen ze beiden amper drinken) en dan naar bed.
En ik probeer dit ritme een beetje vast te houden. In het weekend mogen ze wat meer sap of iets anders, soms fristi ipv melk, en op zondag brunchen we bij mijn ouders, Dan eten ze een croissant, een eitje en 2 plakjes bacon ofzo.
We eten hier 1 keer in de 2 weken wat patat of home made pizza ofzo. Gelukkig houden ze erg van groente en fruit!
Oh en met feestdagen of een dagje weg doen we het wel andersOp vakantie en feestdagen eten we bijvoorbeeld vaker pannenkoeken, tosti tussen de middag, af en toe chocola, maar wel gematigd.
![]()
Weet je wat ik me laatst bedacht? Wij proberen 3 maaltijden en 2 tussendoortjes te eten, maar toen ik op de lagere school zat at ik om 7 uur 's morgens en dan naar school en er werd weer gegeten om ongeveer 12:30. Dus zo'n 5,5 uur helemaal niets. Nog niet een kopje thee, glas water of stuk fruit. En niemand deed dat. In de pauze gingen de docenten wat koffie drinken met misschien iets erbij, maar wij werden het plein opgestuurd en niemand at of dronk dan iets. En niemand vond dat raar."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."![]()
Check. En de hele dag maar rennen en bewegen ook. Ik vraag me ook af hoe dat 6x per dag eten verhaal in de wereld is gekomen. Tuurlijk helpt het je honger gevoel onder controle te houden, maar of het echt je verbranding aan de gang houdt...?quote:Op donderdag 8 maart 2012 11:10 schreef Isabeau het volgende:
Weet je wat ik me laatst bedacht? Wij proberen 3 maaltijden en 2 tussendoortjes te eten, maar toen ik op de lagere school zat at ik om 7 uur 's morgens en dan naar school en er werd weer gegeten om ongeveer 12:30. Dus zo'n 5,5 uur helemaal niets. Nog niet een kopje thee, glas water of stuk fruit. En niemand deed dat. In de pauze gingen de docenten wat koffie drinken met misschien iets erbij, maar wij werden het plein opgestuurd en niemand at of dronk dan iets. En niemand vond dat raar."I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
Bij ons is het als volgt:
Ontbijt: de jongste Brinta, de oudste een boterham
Tussendoor: fruit en drinken (Limonade, de jongste soms yoghi)
Lunch: twee boterhammen, een met hartig, een met zoet. Soms nemen ze nog een derde. Bekertje melk.
Tussendoor: Koekje (minikoekjes met chocola, mini-ontbijtkoekje, biscuitje, liga, sultana, whatever) en/of snoepje. Weer drinken als limonade, appelsap etc.
Avondeten: met de pot mee, allebei een normale portie, de ene keer wat beter dan de andere. En als ze iets echt niet lusten (als wij bijv. curry eten oid) dan moeten ze eerst proeven en daarna krijgen ze dan een boterham, of knakworstjes etc.
Oh, en altijd een toetje, ene keer vla, andere keer vruchten yoghurt of yoghurt met wat vla.
Soms krijgen ze elke dag een mini-krentenbolletje, soms weer weken niet, het is maar net hoe het uit komt.
Resultaat: 2 jongetjes die precies op maat zijn. De oudste loopt over de middenlijntjes. De jongste zit tegen het plafond van de kindercurve aan, groot voor zijn leeftijd, maar keurig in verhouding.
So far, so good!
Maar goed, ze noemde mij ook Spillebeen ooit.![]()
***![]()
Wij kregen een pakje melk in de pauze. En 's middags na school wat lekkers en kwam dus wel degelijk aan 5 eetmomenten per dag (ontbijt, tussendoortje, lunch, tussendoortje, avondeten).Geen zorgen voor de dag van morgen.![]()
Tegenwoordig is dat ook anders... Isa eet rond acht uur ontbijt, dan om tien uur fruit en drinken op school, rond half een lunch en dan tegen half vier thuis of op BSO fruit of iets van koekje en rond half zeven avondeten en dan toetje als nummer 6quote:Op donderdag 8 maart 2012 11:10 schreef Isabeau het volgende:
Weet je wat ik me laatst bedacht? Wij proberen 3 maaltijden en 2 tussendoortjes te eten, maar toen ik op de lagere school zat at ik om 7 uur 's morgens en dan naar school en er werd weer gegeten om ongeveer 12:30. Dus zo'n 5,5 uur helemaal niets. Nog niet een kopje thee, glas water of stuk fruit. En niemand deed dat. In de pauze gingen de docenten wat koffie drinken met misschien iets erbij, maar wij werden het plein opgestuurd en niemand at of dronk dan iets. En niemand vond dat raar.. Ik heb mijn patroon daar eigenlijk op aangepast
Soms. Die van ons is sowieso niet zo'n drinker (continue aan herinneren) maar soms wil ze gewoon wel eens water ipv sap ofzo.quote:Op donderdag 8 maart 2012 11:15 schreef Stormqueen het volgende:
drinken jullie kinderen wel eens gewoon water?"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
quote:Op donderdag 8 maart 2012 11:15 schreef Stormqueen het volgende:
drinken jullie kinderen wel eens gewoon water?Soms. Als ze mekkeren om drinken als ze net weetikwat op hebben. Dan krijgen ze een slokje water.
En 's ochtends begin ik ook altijd met water in hun bekers, maar dat gaat er toch minder makkelijk in dan iets anders.
In de zomer drinken ze trouwens meer en dan ook meer water. Uit mama's fles drinken is ook machtig interessant.
Oh, en 's avonds in bed. De jongste heeft een flesje met water staan, de oudste een bekertje met water.***![]()
Schoolmelk!quote:Op donderdag 8 maart 2012 11:14 schreef Tinkepink het volgende:
Wij kregen een pakje melk in de pauze. En 's middags na school wat lekkers en kwam dus wel degelijk aan 5 eetmomenten per dag (ontbijt, tussendoortje, lunch, tussendoortje, avondeten).
***![]()
Ja. Met en zonder bubbels. En toen ze jonger waren water met een scheutje appelsap. Waar ik woon drinken kinderen alleen water, sprudelwater, apfelschorle, thee of appelsap. Kinderen vragen niet eens om iets anders.quote:Op donderdag 8 maart 2012 11:15 schreef Stormqueen het volgende:
drinken jullie kinderen wel eens gewoon water?Geen zorgen voor de dag van morgen.![]()
Ja, afgewisseld met karvan/roosvicee, yoghi, fruitsap en thee... ze lust geen bubbels.quote:Op donderdag 8 maart 2012 11:15 schreef Stormqueen het volgende:
drinken jullie kinderen wel eens gewoon water?You can't start a fire without a spark...
Ik dronk als kind echt nooit water. Ranja en thee, dat was het.quote:Op donderdag 8 maart 2012 11:15 schreef Stormqueen het volgende:
drinken jullie kinderen wel eens gewoon water?
Mijn ouders dronken overigens ook nooit water."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."![]()
Melk drinkt de onze dan weer bijna niet. Wel elke avond een zuiveltoetje (vla, yoghurt). En boter op brood.quote:Op donderdag 8 maart 2012 11:20 schreef Stormqueen het volgende:
Tof!
Ik zie namelijk zo vaak dat kinderen gewoon ALLEEN maar sap en melk krijgen"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
Maar het is wel voor erbij hoor.quote:Op donderdag 8 maart 2012 11:20 schreef Stormqueen het volgende:
Tof!
Ik zie namelijk zo vaak dat kinderen gewoon ALLEEN maar sap en melk krijgen
Ik wil wel dat ze het drinken, voor als het 'moet', maar ik kan me goed voorstellen dat ze liever limonade oid hebben.
Ikzelf drink eig. alleen maar water en (vnml groene) thee. En van de laatste willen ze ook wel vaak een slokje, dus ze krijgen wat dat betreft iig we het goede voorbeeld van mij.
***![]()
De oudste drinkt voor het slapen gaan water of als ze de hele dag mekkert om drinken.De jongste spuugt het pertinent uit, die drinkt soms wel muntthee wat de oudste niet wil. Ik vind dat erg lastig om eerlijk te zijn, drink zelf liters water en thee maar ze weigeren het gewoon.
In de zomer of warm weer, drinken ze wel water en de oudste wil het nog weleens uit een flesje drinken. De muts.![]()
![]()
Een minibeetje appelsap oid erbij wil nog weleens helpen.quote:Op donderdag 8 maart 2012 11:24 schreef Silmarwen het volgende:
De oudste drinkt voor het slapen gaan water of als ze de hele dag mekkert om drinken.De jongste spuugt het pertinent uit, die drinkt soms wel muntthee wat de oudste niet wil. Ik vind dat erg lastig om eerlijk te zijn, drink zelf liters water en thee maar ze weigeren het gewoon.
In de zomer of warm weer, drinken ze wel water en de oudste wil het nog weleens uit een flesje drinken. De muts.Geen zorgen voor de dag van morgen.![]()
Trouwens is er niks mis met eiersalade als je hem zelf maakt, zit vol met eiwitten.quote:Op donderdag 8 maart 2012 10:25 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Een van mijn kinderen heeft ook aanleg om mollig te worden. Maar heeft ook echt de neiging om steeds de verkeerde keuzes te maken, ondanks dat best bekend is wat ezond eten is en goede keuzes zijn. En daar zeg ik wat van ja. Een halve bak eiersalade op brood is bijvoorbeeld echt niet nodig. Net als chips eten. Of 3 koekjes.
Vandaag een jaar gestopt met roken, en ik plaats van ervan bijkomen ben ik afgevallen![]()
Lijstje:
O: omelet
T: salade van sla, tomaat, komkommer, ui en azijn
L: magere yoghurt met een appel met kaneel en muesli
T: volkoren boterham met kaas
D: tomatensoep met ? Misschien quiche ofzo.
Ik ben trouwens gek op zoethoutthee, gister heb ik er zeker 10 koppen van gehad. Lees ik op internet dat je max 2 koppen per dag mag hebben omdat het je bloeddruk verhoogt![]()
![]()
Ja dat wil ze soms wel, of sinaasappelsap. Verder verdun ik de roosvicee maar fiks.quote:Op donderdag 8 maart 2012 11:25 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Een minibeetje appelsap oid erbij wil nog weleens helpen.![]()
Goegedaan!!!quote:Op donderdag 8 maart 2012 11:25 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Trouwens is er niks mis met eiersalade als je hem zelf maakt, zit vol met eiwitten.
Vandaag een jaar gestopt met roken, en ik plaats van ervan bijkomen ben ik afgevallen
Zoethoutthee vind ik iew... Ik heb het liefst Earl Greyquote:Lijstje:
O: omelet
T: salade van sla, tomaat, komkommer, ui en azijn
L: magere yoghurt met een appel met kaneel en muesli
T: volkoren boterham met kaas
D: tomatensoep met ? Misschien quiche ofzo.
Ik ben trouwens gek op zoethoutthee, gister heb ik er zeker 10 koppen van gehad. Lees ik op internet dat je max 2 koppen per dag mag hebben omdat het je bloeddruk verhoogt
Thnx
En ik ben echt gek op zoethouttheeMaar ook op sterrenmunt(waar schijnbaar weer zoethout inzit haha)
Trouwens dronk ik als kind zijnde al vanaf mijn 10e ofzo(of nog eerder, kan het me niet herinneren) een kop koffie bij mijn ontbijt. Ik dacht dat het normaal was maar niemand anders deed hetIk werd er ook helemaal niet druk van want op al mijn rapporten stond dat ik dromerig was. Verder alleen water, heb ik nu ook nog het liefste, en ik heb geen koffie verslaving ontwikkeld ghehe Drink denk ik maar 3 kopjes per week!
![]()
Is dat zo ja? Ik ben ook gek op zoethoutthee, niet dat ik er 10 koppen van op drink, ik wissel het af met andere smaakjes, maar had echt geen idee dat het schadelijk is zeg maarquote:Op donderdag 8 maart 2012 11:25 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ik ben trouwens gek op zoethoutthee, gister heb ik er zeker 10 koppen van gehad. Lees ik op internet dat je max 2 koppen per dag mag hebben omdat het je bloeddruk verhoogt![]()
![]()
Zoethoutthee!*gruwel*
Ik heb jaren een Earl Grey verslaving gehad maar ben nu over op de 'Green tea with Cranberry'.
Goed van het stoppen en afvallen Audreyoot!
Daar ging het bij mij voor het eerst flink mis. Ik was al niet licht toen, maar dat was goed voor 10 kilo erbij.![]()
***![]()
Ja als ik verkouden ben wil ik alleen maar thee en omdat zouthout wel goed is voor je keel heb ik een kop of 10 gehad gister ja. Toen dacht ik, laat ik eens opzoeken of het wel een gezonde thee isquote:Op donderdag 8 maart 2012 11:30 schreef deerntie het volgende:
[..]
Is dat zo ja? Ik ben ook gek op zoethoutthee, niet dat ik er 10 koppen van op drink, ik wissel het af met andere smaakjes, maar had echt geen idee dat het schadelijk is zeg maar
Hij is wel gezond trouwens als je max 2 kopjes per dag neemt, werkt namelijk vochtafdrijvend en er zitten antioxidanten in. Maar bij andere smaakjes moet je ook uitkijken want zoethout zit in heel veel soorten thee!![]()
Oh, nog even een wat late reactie van een lurker, maar mooie foto's allemaalZelf op de dikke(re) foto's vind ik eigenlijk iedereen er wel goed uitzien
![]()
Kwak, ik vind dat jouw hoofd zo mooi slank blijft, zelfs als je op je dikst bent. Bij mij gaat alles altijd meteen in mijn (onder)kin(nen) zitten![]()
![]()
Isa drinkt ook regelmatig koffie verkeerd... Grappig dat de mensen die dat schandalig vinden hun kind wel cola gevenquote:Op donderdag 8 maart 2012 11:29 schreef Audreyoot het volgende:
Thnx
En ik ben echt gek op zoethouttheeMaar ook op sterrenmunt(waar schijnbaar weer zoethout inzit haha)
Trouwens dronk ik als kind zijnde al vanaf mijn 10e ofzo(of nog eerder, kan het me niet herinneren) een kop koffie bij mijn ontbijt. Ik dacht dat het normaal was maar niemand anders deed hetIk werd er ook helemaal niet druk van want op al mijn rapporten stond dat ik dromerig was. Verder alleen water, heb ik nu ook nog het liefste, en ik heb geen koffie verslaving ontwikkeld ghehe Drink denk ik maar 3 kopjes per week!
Ik drink graag koffie, in allerlei vormen en verder thee, verse jus in het weekend, water en wijnYou can't start a fire without a spark...
ik vind het gezellig dat het hier weer wat harder gaatdan heb ik meer de neiging om mee te doen.
Tinkepink, ik denk dat jij het heel goed doet met je dochter. Het belangrijkste is dat ze weet dat je haar lief vindt, ook als ze dik zóu zijn, maar dat je haar zo lief vindt dat je dat liever wilt voorkomen. dan krijgt ze niet het idee dat ze dingen niet mag omdat ze anders niet goed genoeg is voor je, en wordt eten ook minder snel iets emotioneels voor haar, iets wat ingezet wordt in de relatie... Zoals je het nu aanpakt is volgens mij precies goed.Kwak![]()
mijn nieuwste onderkinnen heb je nog niet gezienquote:Op donderdag 8 maart 2012 11:32 schreef Cocotrimonium het volgende:
Oh, nog even een wat late reactie van een lurker, maar mooie foto's allemaalZelf op de dikke(re) foto's vind ik eigenlijk iedereen er wel goed uitzien
![]()
Kwak, ik vind dat jouw hoofd zo mooi slank blijft, zelfs als je op je dikst bent. Bij mij gaat alles altijd meteen in mijn (onder)kin(nen) zitten![]()
ik vind mijn hoofd bij 80 kilo echt supermooi. maar ik ga maar niet doen alsof ik binnenkort 40 kilo afgevallen zal zijn
Kwak![]()
Exact zo ga ik ook met haar om. Ik vind haar ook heel mooi, molliger of slanker, maakt eigenlijk niet uit. En dat zeg ik ook regelmatig.quote:Op donderdag 8 maart 2012 11:33 schreef kwakz0r het volgende:
ik vind het gezellig dat het hier weer wat harder gaatdan heb ik meer de neiging om mee te doen.
Tinkepink, ik denk dat jij het heel goed doet met je dochter. Het belangrijkste is dat ze weet dat je haar lief vindt, ook als ze dik zóu zijn, maar dat je haar zo lief vindt dat je dat liever wilt voorkomen. dan krijgt ze niet het idee dat ze dingen niet mag omdat ze anders niet goed genoeg is voor je, en wordt eten ook minder snel iets emotioneels voor haar, iets wat ingezet wordt in de relatie... Zoals je het nu aanpakt is volgens mij precies goed.Geen zorgen voor de dag van morgen.![]()
Ik zeg heel vaak tegen onze dochter dat ze zo mooi is. Want dat is ze ook!. Van de hele wereldbal zeg ik dan
.
quote:Op donderdag 8 maart 2012 11:34 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
mijn nieuwste onderkinnen heb je nog niet gezien![]()
ik vind mijn hoofd bij 80 kilo echt supermooi. maar ik ga maar niet doen alsof ik binnenkort 40 kilo afgevallen zal zijnJa, maar toch! Ik vind jouw hoofd eigenlijk altijd heel mooi
Bij 80 kilo op zn mooist, maar op alle andere foto's ook heel mooi
![]()
![]()
Ik vind jou rond eigenlijk ook heel mooi. Je doet me dan denken aan zo'n lief zacht kaboutervrouwtjequote:Op donderdag 8 maart 2012 11:34 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
mijn nieuwste onderkinnen heb je nog niet gezien![]()
ik vind mijn hoofd bij 80 kilo echt supermooi. maar ik ga maar niet doen alsof ik binnenkort 40 kilo afgevallen zal zijnAls ik een kind zou zijn zou ik het volgens mij heerlijk vinden om lekker bij je te zitten en samen te knutselen en een kopje thee te drinken.
Hahaha ik ook/ super lekker die!quote:Op donderdag 8 maart 2012 11:31 schreef Brighteyes het volgende:
Zoethoutthee!*gruwel*
Ik heb jaren een Earl Grey verslaving gehad maar ben nu over op de 'Green tea with Cranberry'.
Goed van het stoppen en afvallen Audreyoot!
Daar ging het bij mij voor het eerst flink mis. Ik was al niet licht toen, maar dat was goed voor 10 kilo erbij.![]()
![]()
Zo, eindelijk bijgelezen. Wat een tekst allemaal zeg. Ik ben blij dat ik geen kinderen wil eigenlijk. Ik ben verzot op die van mijn vrienden maar het lijkt mij toch allemaal veel te moeilijk. Je doet het nooit goed volgens mij.
Ik mocht vroeger nooit iets van mijn moeder. Amper tv kijken dus dat ging ik juist doen als ze er niet waren en toen ik mijn eigen tv kreeg. Van snoepen werd ik dik dus ik ging echt het hele huis afspeuren naar iets om te snaaien als ik alleen thuis was. Hoe goed ik dat ook deed, het ging natuurlijk opvallen. Het resultaat was dat die twee rollen mentos en die ene zak chips (ik mocht op zondag tijdens Keek op de Week een koffiefilterzakje chips) in de kluis werden gelegd. Toen ging ik op zoek naar geldom snoepjes van te kopen bij de supermarkt tegenover ons huis. En daar stak ik ook wel eens iets in mijn zak. Later ook sigaretten trouwens
.
Mijn moeder heeft me nooit een complex aangepraat eigenlijk. Ik denk nu dat ze gewoon bang was dat ik haar figuur zou krijgen. Ik was ook heel lang voor mijn leeftijd en daarnaast heel sportief dus gespierd. Ik denk dat ik dankzij het sporten trouwens geen enorm kind ben geworden. Doordat ik zo lang was, was ik natuurlijk altijd dikker dan mijn vriendinnetjes dus ik heb wel altijd het gevoel gehad dat ik stevig was. Gelukkig ben ik op mijn 13e al gestopt met groeien (prognose was dat ik 1.90 zou worden!) en groeiden mijn vriendinnetjes langzaamaan meer naar mij toe. Al heb ik nooit echt een tienermeisjes graatmager figuur gehad.
Anywayz, punt is dus dat het alle kanten op kan gaan met een kind. Als je ze dingen verbiedt, worden ze vanzelf heel creatief.
Spoilers!![]()
Mijn collega's praten momenteel ook de hele tijd over hun kinderenCitotoets en alleen thuis eten/thuiskomen na school zijn nu de onderwerpen.
En zoethoutthee? Gruwel!
Audrey, mooi jubileum
thnx
Wist niet dat er zoveel mensen waren die zoethoutthee verafschuwenHouden jullie ook niet van sterrenmunt of kaneelthee?
![]()
Bij mij was het altijd zo dat ik bijna standaard als ik net een week of 2-3 goed bezig was supersnel af gleed als ik hier mee ging lezen/posten. Geen idee waar het aan ligt.quote:Op donderdag 8 maart 2012 11:33 schreef kwakz0r het volgende:
Dus nu ben ik maar mee gaan doen ter inspratie, en zowaar, het lijkt te werken.
***![]()
Bij mij zit er helemaal geen dikheid in de familie trouwens. Mijn moeder is stevig, maat 44-46 bij 1.74. Maar ze is altijd aan het lijnen of daar naartoe onderweg. Ik heb me altijd voorgenomen om nooit een eeuwige lijner te worden. Van Montignac naar Atkins, van Sonja naar Dr Frank. Ik weet niet beter dan dat mijn moeder mijn hele leven al zeker de helft van het jaar aan de lijn is. En als ze dat niet is eet ze echt niet extreem, helemaal niet. Er wordt nooit gesnoept en heel simpel gekookt dus waar die kilo's bij haar nou vandaan komen weet ik echt niet. Ik denk dat die juist door het crashen komen.
Ik wil nu ik zelf zo zwaar ben echt op een verantwoorde manier afvallen, ik wil niet zoals haar worden. Ik weet dat ik nu een berg vetcellen heb aangemaakt en dat ik waarschijnlijk de rest van mijn leven op moet letten maar dat vind ik denk ik niet zo erg. Ik vind het eigenlijk (als het goed gaat) best leuk om veel over eten te weten en er een goede balans in te vinden. Omdat mijn vriend en ik een kookverslaving hebben, vinden we dingen als pizza, patat en shoarma echt niet meer te vreten dus dat scheelt ook.Spoilers!![]()
Ben gelukkig nooit zwanger geweest en dat gaat ook gelukkig niet gebeuren.quote:Op donderdag 8 maart 2012 10:21 schreef Silmarwen het volgende:
Hier eerste zwangerschap + 20 en dat was mijn eigen, dikke (whehe) schuld. Ik had echt een Cherry Garcia verslaving en at alles wat los en vast zat. Heel stom, en toen beviel ik dus al met 34 weken.
Tweede zwangerschap 7 kilo, wel zwangerschapsdiabetes, heel stak voedingsregime, insuline etc etc.![]()
Kaneel wel! Vooral met een rol tarwekoekjes.quote:Op donderdag 8 maart 2012 11:47 schreef Audreyoot het volgende:
thnx
Wist niet dat er zoveel mensen waren die zoethoutthee verafschuwenHouden jullie ook niet van sterrenmunt of kaneelthee?
![]()
*wegduikt
Ik heb dat overigens al jaren niet meer gedaan hoor! Met kaneel-thee dan.
Sterrenmunt heb ik vlgs mij nog nooit op.
***![]()
EXACT DITquote:Op donderdag 8 maart 2012 11:47 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Bij mij was het altijd zo dat ik bijna standaard als ik net een week of 2-3 goed bezig was supersnel af gleed als ik hier mee ging lezen/posten. Geen idee waar het aan ligt.
Dus nu ben ik maar mee gaan doen ter inspratie, en zowaar, het lijkt te werken.![]()
ik lollerde ook
disclaimer![]()
quote:Op donderdag 8 maart 2012 11:36 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik vind jou rond eigenlijk ook heel mooi. Je doet me dan denken aan zo'n lief zacht kaboutervrouwtjeAls ik een kind zou zijn zou ik het volgens mij heerlijk vinden om lekker bij je te zitten en samen te knutselen en een kopje thee te drinken.
ik word in de vriendenkring nu the baby-whisperer genoemd omdat de laatste kleine baby ook weer direct van huilen naar slapen ging toen ze bij mijn lag...
misschien ga ik na promoveren en tien jaar lesgeven alsnog wel op voor promotie tot kleuter- of peuterjuflijkt me stiekem heerlijk. mijn moeder is trouwens ook altijd een knuffelkleuterjuf geweest (iets meer appelvorm dan ik, en iets groter) het zit ook een beetje in karakter denk ik
nu is ze rugzakbegeleider die zich specialiseert in kinderen met syndroom van down op reguliere scholen.
Kwak![]()
Maar de tendens was hier een paar jaar terug heel anders... iedereen was aan de lopende band aan het falen met koekjes en taart en dan ging de rest dat steeds goed zitten pratenEn allemaal depressief gedoe ook. Vind de tendens nu veel positiever en stimulerender
disclaimer![]()
brrrrrr bah. en rooibosquote:Op donderdag 8 maart 2012 11:47 schreef Audreyoot het volgende:
thnx
allemaal van die weeige smaken...
kaneel kan ik nog net hebben, maar liever dan wel met andere smaken gecombineerd.Kwak![]()
Nou moet ik ook zeggen, en vandaag doe ik het toevallig zelf met mijn rol koekjes, dat ik het soms ook wel moeilijk vond te lezen hoe vaak en met wat mensen wel niet zondigen. Het gaat hier de hele dag over eten soms (duh!!!!) en dat helpt niet.
Nu is het een wat algemener gesprek, wel over lijnen, maar niet altijd alleen maar lijstjes met eten en hoeveelheden, en dat leest toch wat prettiger weg.
Oh haha! Dat dus stormqueen!
***![]()
Sterrenmunt.
Volgens mij zou jij daar weleens heel gelukkig van kunnen worden. Vergeet dat lesgeven en sla direct die richting in.quote:Op donderdag 8 maart 2012 11:50 schreef kwakz0r het volgende:
[..]ik word in de vriendenkring nu the baby-whisperer genoemd omdat de laatste kleine baby ook weer direct van huilen naar slapen ging toen ze bij mijn lag...
misschien ga ik na promoveren en tien jaar lesgeven alsnog wel op voor promotie tot kleuter- of peuterjuflijkt me stiekem heerlijk. mijn moeder is trouwens ook altijd een knuffelkleuterjuf geweest (iets meer appelvorm dan ik, en iets groter) het zit ook een beetje in karakter denk ik
nu is ze rugzakbegeleider die zich specialiseert in kinderen met syndroom van down op reguliere scholen.
daarom ben ik destijds naar slank vertrokken met mijn bmi van 34quote:Op donderdag 8 maart 2012 11:50 schreef Stormqueen het volgende:
Maar de tendens was hier een paar jaar terug heel anders... iedereen was aan de lopende band aan het falen met koekjes en taart en dan ging de rest dat steeds goed zitten pratenEn allemaal depressief gedoe ook. Vind de tendens nu veel positiever en stimulerender
Kwak![]()
Ja, dat!quote:Op donderdag 8 maart 2012 11:36 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik vind jou rond eigenlijk ook heel mooi. Je doet me dan denken aan zo'n lief zacht kaboutervrouwtjeAls ik een kind zou zijn zou ik het volgens mij heerlijk vinden om lekker bij je te zitten en samen te knutselen en een kopje thee te drinken.
.
Still a little bit of your face I haven't kissed.![]()
Ik ga hier (vroeger in de slankreeks) altijd weer meeposten als ik heb vastgesteld dat ik ben afgegleden. Dat vaststellen (=wegen) doe ik soms pas na maanden struisvogelgedrag.
Vandaar dat ik hier al een paar maandjes niet ben geweest
Leuk, al die foto's. Veel van jullie zijn echt goed bezig! Ik ga ook eens een wensfoto opzoeken, en dan posten.![]()
Gezellig tochquote:Op donderdag 8 maart 2012 11:47 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Bij mij was het altijd zo dat ik bijna standaard als ik net een week of 2-3 goed bezig was supersnel af gleed als ik hier mee ging lezen/posten. Geen idee waar het aan ligt.
Dus nu ben ik maar mee gaan doen ter inspratie, en zowaar, het lijkt te werken.![]()
En verder, gatverdegatver, zoethoutthee! Ik heb pas eindelijk weer eens een bakkie gezet in de hoop dat ik eroverheen was maar ik werd er verschrikkelijk misselijk van. Winterthee is goed te doen trouwens, daar zit volgens mij ook kaneel in.
En whoop whoop voor Audreys prachtige jubileum! Stoppen met roken is zo moeilijk!
En al die foto's van jullie zijn zo inspirerend. Het is ook heel leuk om gezichten bij de namen te zien. Al zie ik Phoebe toch echt voor me als dingetje uit Cougar Town.
Spoilers!![]()
ja en nu heb ik meer moeite met slank juistquote:Op donderdag 8 maart 2012 11:52 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
daarom ben ik destijds naar slank vertrokken met mijn bmi van 34
Ach, ik kan na negen weken nu wel ècht zeggen dat de knop om is in mijn kop, dus ben er nu ook niet meer zo vatbaar voor gelukkig
disclaimer![]()
hm, ik ben deze week ook heel gelukkig met mijn drie daagjes op schoolquote:Op donderdag 8 maart 2012 11:51 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Volgens mij zou jij daar weleens heel gelukkig van kunnen worden. Vergeet dat lesgeven en sla direct die richting in.![]()
gisteren veel gelachen met de kinders. ik vermoed dat ik de uitdaging wel zou missen op de basisschool... elke dag de hele dag dezelfde kinderen, en de ouders er veel dichter op dan op de middelbare school, intellectueel nog een niveautje lager (het werk, niet de ouders), en het salaris ligt ook flink lager....
als ik denk aan na de zomer heb ik veel zin in het ontwikkelen van materiaal en uitzetten van RT leerlijnen enzo.Kwak![]()
hahaha volgens mij niet veel kruiden-thee liefhebbers hier
Anyway, kaneel is trouwens cholesterol verlagend en heeft een gunstig effect op de spijsverterigIk merk dat ik best veel eieren in de week eet (zeker 14
) dus die cholesterol verlaging kan ik wel gebruik lol
Thnx lucky strike! Moet zeggen dat het nu heel goed gaat en ik ook helemaal geen zin of trek in een sigaret meer heb![]()
![]()
ik heb zin in augurk
haha nee hoor dat valt wel meequote:Ja ik ontbijt sowieso elke dag met een omelet van 2 eieren, en dan heb ik het nog niet over de eieren die in producten verwerkt zitten of wat ik voor koken gebruik.
![]()
Bwehequote:No way
En ik ben gewoon een hele tijd weggebleven en uiteindelijk eens gaan neuzen in slankquote:Op donderdag 8 maart 2012 11:52 schreef kwakz0r het volgende:
daarom ben ik destijds naar slank vertrokken met mijn bmi van 34
Daar zijn ze overigens gewoon best lief hoorEn doorgaans heel gezond & lekker met eten bezig.
Tijd voor mijn lijstje. Gisteren weer heel goed mijn best gedaan terwijl ik alleen thuis was en genoeg mogelijkheden had om stout te doen. Ik heb wel een lepel brownie op, de rest ligt in de vuilnisbak. Ik heb de rest van de dag gewoon wat minder gedaan. Ik heb ook voor het eerst sinds maanden 2 ipv 1 mile gedaan en nu ben ik geblesseerd. Heb iets verdraaid in mijn nek ofzo dus geen sport voor mij vandaag. Was net zo trots en had helemaal zin om het door te zetten. Dat verdomde anti-lijn-karma van mij ook....![]()
Gisteren, 1821 kcal:
O: yoghurt, muesli
S: 2 miles
T: 3 maiswafels, glas tomatensap
L: 2 bruin met tzaziki en een berg salade, glas karnemelk
T: 150 ml smoothie, opkikker, hap brownie, 3 lepels appelmoes
A: Light lasagne met een berg groente, glas melk
T: dropkogel
Vandaag:
O: Yoghurt, muesli
T: 3 maiswafels
L: 2 bruin met kaas en sandwichspread, karnemelk
T: cracker met philadelphia, smoothie, opkikker
A: My first paella, melk
T: Optimel yoghurtSpoilers!![]()
Mee eensquote:Op donderdag 8 maart 2012 11:50 schreef Stormqueen het volgende:
Heb hier in het verleden ook wel meegekeken en meegepost maar dat was op een gegeven moment niet leuk meer
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley![]()
Er zitten nu overigens sowieso een aantal van mijn favoriete fokkers tussenquote:Op donderdag 8 maart 2012 12:06 schreef PdeHoog het volgende:
Mee eensHeb hier in het verleden ook wel meegekeken en meegepost maar dat was op een gegeven moment niet leuk meer
Dat helpt ook
ook best raar als je met z'n allen snaaien goed gaat praten terwijl je hier komt om af te vallenquote:Op donderdag 8 maart 2012 12:06 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Mee eensHeb hier in het verleden ook wel meegekeken en meegepost maar dat was op een gegeven moment niet leuk meer
![]()
![]()
Dat klinkt als een kant en klare peutermaaltijdquote:Op donderdag 8 maart 2012 12:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
Vandaag:
O: Yoghurt, muesli
T: 3 maiswafels
L: 2 bruin met kaas en sandwichspread, karnemelk
T: cracker met philadelphia, smoothie, opkikker
A: My first paella, melk
T: Optimel yoghurt
oh die verschrikkelijke miles van leslie sansone. soort aerobics light voor de tv waarbij je "miles" aflegt. ik poets nog liever een volgekotste plee.
oh, wait did I say that out loud?
kudos voor iedereen die het trekt hoor, die vrouw, 15-60 minuten achter elkaar
Kwak![]()
ik heb overigens morgen afspraak bij de dietiste.
dubbel, want ik heb écht even richtlijnen nodig, maar ik moet alles wel zelf betalen, prutzorgverzekering![]()
![]()
ik wilde het niet zeggen..quote:Op donderdag 8 maart 2012 12:07 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat klinkt als een kant en klare peutermaaltijd![]()
![]()
Nu ben ik nieuwsgierig, maar kan hier geen youtube kijkenquote:Op donderdag 8 maart 2012 12:08 schreef kwakz0r het volgende:
oh die verschrikkelijke miles van leslie sansone. soort aerobics light voor de tv waarbij je "miles" aflegt. ik poets nog liever een volgekotste plee.
kudos voor iedereen die het trekt hoor, die vrouw, 15-60 minuten achter elkaar
Ik ben nu 1,5 jaar gestopt en er zijn nog steeds momenten dat ik het moeilijk heb. Nah, echt moeilijk is het niet, het zou echt nooit meer in me opkomen om er een op te steken maar ik kan nog wel trek hebben. Ik was vorige week met een vriendin een paar uur in een winkel. Bij het naar buiten gaan had ik ineens trek, echt zo gek. Blijkbaar stak ik op zo'n moment een sigaret op.quote:Op donderdag 8 maart 2012 11:54 schreef Audreyoot het volgende:
Thnx lucky strike! Moet zeggen dat het nu heel goed gaat en ik ook helemaal geen zin of trek in een sigaret meer heb
Ik heb afgelopen zomer nog eens een sigaret opgestoken, heb 2 haaltjes genomen en ben de rest van de dag kotsmisselijk geweest. Never again!Spoilers!![]()
Jaquote:Op donderdag 8 maart 2012 12:07 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Er zitten nu overigens sowieso een aantal van mijn favoriete fokkers tussen
Dat helpt ookJij
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley![]()
quote:Op donderdag 8 maart 2012 12:07 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Er zitten nu overigens sowieso een aantal van mijn favoriete fokkers tussen
Dat helpt ook.
Ik hoop des te meer dat ze een antwoord voor je heeft!quote:Op donderdag 8 maart 2012 12:08 schreef Mirjam het volgende:
dubbel, want ik heb écht even richtlijnen nodig, maar ik moet alles wel zelf betalen, prutzorgverzekeringdisclaimer![]()
ik heb niet ontbeten, maar ben eigenlijk ook pas drie kwartier op (even wat gebroken nachten van de hotsiekotsie inhalen op mijn vrije ochtend).
planning:
Brunch: volkoren pasta met een runderchipolata in stukjes, olijfolie, knoflook (restje van de avondmaalijd van gisteren. saus is op, dus nu met rauwkost) + een oranje paprika + een halve komkommer
tussendoor: appel
tussendoor: 2 wasa met pindakaas
avond: rijst met rendang, bos radijsjes
tussendoor: ? als ik nog trek heb nog iets.Kwak![]()
Isa heeft zelfs nog geklust bij ons in huis bedenk ik me net. Eén van de weinige die weet waar wij wonen
. En hoe.
dat zou fijn zijn iddquote:Op donderdag 8 maart 2012 12:11 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik hoop des te meer dat ze een antwoord voor je heeft!![]()
![]()
Tsja dat zijn van die vlagen. Maar misschien is dat meer omdat het zo'n lange tijd een gewoonte is geweest. Ik heb een vriendin die superveel rookt, en bij mij in de woning mogen mensen roken als ze op bezoek zijn. Ik herken haar rookgedrag in mijn eigen rookgedrag toen ik nog rookte. Dan heb ik wel de neiging om mee te doen maar niet echt omdat ik de behoefte heb maar meer vanwege de gewoonte denk ik, bijvoorbeeld naar de tafel reiken om je pakje te pakken(terwijl het haar pakje is haha). Bij het uitgaan e.d. denk ik er trouwens helemaal niet meer aan.quote:Op donderdag 8 maart 2012 12:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik ben nu 1,5 jaar gestopt en er zijn nog steeds momenten dat ik het moeilijk heb. Nah, echt moeilijk is het niet, het zou echt nooit meer in me opkomen om er een op te steken maar ik kan nog wel trek hebben. Ik was vorige week met een vriendin een paar uur in een winkel. Bij het naar buiten gaan had ik ineens trek, echt zo gek. Blijkbaar stak ik op zo'n moment een sigaret op.
Ik heb afgelopen zomer nog eens een sigaret opgestoken, heb 2 haaltjes genomen en ben de rest van de dag kotsmisselijk geweest. Never again!
Ik vind mijn kleding en haar ook zoooo stinken naar het uitgaan, kwam laatst om 05:30 uur thuis maar ben toch nog in de douche gesprongen omdat ik zo echt mijn bed niet inwildeHeb wel medelijden met mijn vriend, die heeft nooit gerookt en ik pafte als een ketter, bah wat moet de woning hebben gestonken.
Half jaartje terug had ik ook een hijs genomen van een vriendin:![]()
![]()
Je kan die kosten wel weer aftrekken bij je belastingaangifte, misschien dat dat iets verzacht?quote:Op donderdag 8 maart 2012 12:08 schreef Mirjam het volgende:
dubbel, want ik heb écht even richtlijnen nodig, maar ik moet alles wel zelf betalen, prutzorgverzekering
Ik kom hier trouwens ook als extra stimulans, dat ik er ook echt actief mee bezig blijf. En het is ook gewoon gezellig hier!![]()
![]()
quote:Op donderdag 8 maart 2012 12:08 schreef kwakz0r het volgende:
kudos voor iedereen die het trekt hoor, die vrouw, 15-60 minuten achter elkaar![]()
![]()
Ik heb echt geen last van dat mens. Ik heb vee verschillende filmpjes, afwisseling helpt zeker. En er zijn ook een aantal filmpjes die ik nooit kijk.
Ik mile trouwens terwijl ik de vaatwasser leegruim, planten water geef, kamer opruim. Ik sta niet de hele tijd naar haar te kijken.
Maar SQ, Leslie Sansone heeft een walk at home programma. Het is inderdaad een soort aerobics maar dan heel simpel. Op zijn Amerikaans loop je miles in plaats van kilometers. Je doet ongeveer 15 minuten over een mile. Er zijn filmpjes van 1 mile maar ook van 5, je kunt het zo gek maken als je zelf wilt. Je hebt niets nodig, het kan thuis en op je eigen moment. Het is ook erg laagdrempelig en simpel. De meeste thuis sport filmpjes zijn allemaal met van die graatmagere meiden die de meest gekke toeren uithalen die een normaal mens niet kan. Daarom is dit ideaal voor mij.Spoilers!![]()
Vorig jaar is hier heel veel over gepraat hier! Ik deed (en doe) het en Paarsbeestje ook, en Mala...quote:Op donderdag 8 maart 2012 12:08 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nu ben ik nieuwsgierig, maar kan hier geen youtube kijken
Er stond zelfs een alinea over in de OP. Ik heb hem even opgezocht.
Miles Veel posters hier doen de 'Miles' van Leslie Sansone. Het is een laagdrempelig fitnessprogramma dat je thuis kan doen zonder dat je er iets bij nodig hebt. Het komt er op neer dat je wandelt, je maakt pas op de plaats. Er zitten een paar kleine variaties in, zoals de kicks en kick-backs. Het is makkelijk te volgen en vol te houden. Er zijn vele DVD's verkrijgbaar en die zijn allemaal opgedeeld in miles. Eén mile (1.6 km) duurt 12-16 minuten, afhankelijk van de DVD die je doet (de ene DVD heeft een wat hoger tempo dan de andere) en je verbrandt hiermee minimaal 100 kcal.
Voorbeelden zijn hier te zien.![]()
quote:Op donderdag 8 maart 2012 12:13 schreef Jarno het volgende:
Isa heeft zelfs nog geklust bij ons in huis bedenk ik me net. Eén van de weinige die weet waar wij wonen
. En hoe.
ik mis je vrouw wel heel erg hoor! Ken weinig mensen die ik zo lief vind.
ah okee. Nee, dan loop ik liever buitenquote:Op donderdag 8 maart 2012 12:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]![]()
![]()
Ik heb echt geen last van dat mens. Ik heb vee verschillende filmpjes, afwisseling helpt zeker. En er zijn ook een aantal filmpjes die ik nooit kijk.
Ik mile trouwens terwijl ik de vaatwasser leegruim, planten water geef, kamer opruim. Ik sta niet de hele tijd naar haar te kijken.
Maar SQ, Leslie Sansone heeft een walk at home programma. Het is inderdaad een soort aerobics maar dan heel simpel. Op zijn Amerikaans loop je miles in plaats van kilometers. Je doet ongeveer 15 minuten over een mile. Er zijn filmpjes van 1 mile maar ook van 5, je kunt het zo gek maken als je zelf wilt. Je hebt niets nodig, het kan thuis en op je eigen moment. Het is ook erg laagdrempelig en simpel. De meeste thuis sport filmpjes zijn allemaal met van die graatmagere meiden die de meest gekke toeren uithalen die een normaal mens niet kan. Daarom is dit ideaal voor mij.
disclaimer![]()
Ja, dat dus. Maar soms is het geen optie voor iemand en dan is het wel mooi dat dit er is.quote:Op donderdag 8 maart 2012 12:17 schreef Stormqueen het volgende:
ah okee. Nee, dan loop ik liever buiten"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."![]()
Omdat dit in een veel hoger tempo gaat dan gewoon lopen. En omdat je bij miles veel meer spieren traint dan alleen je benen. Je traint ook minder gebruikte spieren in je benen en ook armen, rug en buik. Maar voor ieder wat wils hoor. Als ik minder dan 90 kilo weeg wil ik ook weer gaan hardlopen.quote:Op donderdag 8 maart 2012 12:19 schreef Stormqueen het volgende:
hoe kan buiten lopen nou geen optie zijn en binnen lopen wel?Spoilers!![]()
Ik heb dankzij jou afgelopen zomer ook een tijdje Callenatics gedaan, vond ik ook erg fijn om te doen. Hmmmm, moet ik ook maar weer eens op gaan pakken.quote:Op donderdag 8 maart 2012 12:16 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Vorig jaar is hier heel veel over gepraat hier! Ik deed (en doe) het en Paarsbeestje ook, en Mala...
Er stond zelfs een alinea over in de OP. Ik heb hem even opgezocht.
Miles Veel posters hier doen de 'Miles' van Leslie Sansone. Het is een laagdrempelig fitnessprogramma dat je thuis kan doen zonder dat je er iets bij nodig hebt. Het komt er op neer dat je wandelt, je maakt pas op de plaats. Er zitten een paar kleine variaties in, zoals de kicks en kick-backs. Het is makkelijk te volgen en vol te houden. Er zijn vele DVD's verkrijgbaar en die zijn allemaal opgedeeld in miles. Eén mile (1.6 km) duurt 12-16 minuten, afhankelijk van de DVD die je doet (de ene DVD heeft een wat hoger tempo dan de andere) en je verbrandt hiermee minimaal 100 kcal.
Voorbeelden zijn hier te zien.
***![]()
ow ja... boek zoeken voor callenaticsm, dat wilde ik nog. En ik ga Beck zo even achter uit de auto pakken ook.quote:Op donderdag 8 maart 2012 12:22 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik heb dankzij jou afgelopen zomer ook een tijdje Callenatics gedaan, vond ik ook erg fijn om te doen. Hmmmm, moet ik ook maar weer eens op gaan pakken.You can't start a fire without a spark...
Beck ligt bij mij op tafel, geheel ongeschonden op het eerste hoofdstuk na.![]()
En het Callenatics boek ligt boven.
Hardlopen deed ik heel fanatiek in 2010, daarna wat minder, was weer goed bezig begin dit jaar, maar door onregelmatig gedoe en sneeuw is het er bij ingeschoten. Na mijn trip volgende week ga ik het weer oppakken. Twee keer in de week tijdens mijn lunchpauze op mijn werk!
***![]()
Ze hebben nu Sh'bam op mijn sportschool maar ziet er uit als Zumba + en ik heb de schruft aan Zumba.![]()
![]()
Go BE!quote:Op donderdag 8 maart 2012 12:25 schreef Brighteyes het volgende:
Beck ligt bij mij op tafel, geheel ongeschonden op het eerste hoofdstuk na.![]()
En het Callenatics boek ligt boven.
Hardlopen deed ik heel fanatiek in 2010, daarna wat minder, was weer goed bezig begin dit jaar, maar door onregelmatig gedoe en sneeuw is het er bij ingeschoten. Na mijn trip volgende week ga ik het weer oppakken. Twee keer in de week tijdens mijn lunchpauze op mijn werk!
disclaimer![]()
Maar dát vond ik leuk in de sportschoolquote:Op donderdag 8 maart 2012 12:22 schreef Silmarwen het volgende:
Ik heb geloof ik wat meer uitdaging nodig dan die miles. Bodycombat <3Leuke docent ook
Oh ja, dat heb ik hier idd ook gepostquote:Op donderdag 8 maart 2012 12:22 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik heb dankzij jou afgelopen zomer ook een tijdje Callenatics gedaan, vond ik ook erg fijn om te doen. Hmmmm, moet ik ook maar weer eens op gaan pakken.Ik heb het toevallig weer een weekje geleden terug opgepakt.
Snap niet dat ik ermee ben gestopt, want na het een maandje 3 keer per week te hebben gedaan was ik echt veel strakker en had ik een kledingmaat kleiner, terwijl ik maar en kilo of 3 lichter was.![]()
Lieve mensen,
Gister had ik een kutdag, en heb heel heel hard gezondigd en gefaald.
Voelde me er zo kut onder gister, dat ik gelijk de miles weer gedownload heb en er 4 gelopen heb. Nu spierpijn.![]()
Ik baal ervan, was goed op weg, de afgelopen tijd. Blegh.
Vandaag ga ik in de herhaling van het goede, zeg maar.
Lijstje:
Brunch: 2 afbakbroodjes, 1 met rookvlees en komkommer, 1 met smeerkaas (of kaas en komkommer, zo even kijken)
T: Handje druiven
T: Mandarijn of ander oranje fruit
D: Stukje preitaart (van gister, echt FACKING lekker)Sterkheidsbaas van alles.![]()
Ik ken dat.quote:Op donderdag 8 maart 2012 12:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]ik mis je vrouw wel heel erg hoor! Ken weinig mensen die ik zo lief vind.
. Jullie gingen toch wel regelmatig sauna-en?
Je mist haar ook?quote:Op donderdag 8 maart 2012 12:42 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik ken dat.. Jullie gingen toch wel regelmatig sauna-en?
***![]()
Ja, vroeger, lang geleden. Die hele groep is wat uit elkaar gevallen. Helaas.quote:Op donderdag 8 maart 2012 12:42 schreef Jarno het volgende:
Ik ken dat.. Jullie gingen toch wel regelmatig sauna-en?
Al sinds vanochtend niet gezien!quote:"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
Callanetics, dat vind ik nou suf. Ik word werkelijk misselijk van die zalverige stem van dat mens. Ik wil ook vooral conditie opbouwen trouwens. Stiekem hoop ik ook dat ik ooit lessen bodycombat enzo aankan. Maar voorlopig heb ik er niet de energie voor en ook niet de centjes.
Go Lonaa, go Lonaa! Niet ineens vandaag te weinig gaan eten omdat je gisteren gezondigd hebt he.
Spoilers!![]()
ben je ff afwezig heb jullie al 1.5 pagina bijgekletst, ik hou het amper bij..
De miles die zijn ook via youtube te vinden toch??
en verhuizen is stom, ben ff wat wijzigingen aan het doorgeven, maar men wat een stom iets om te regelen.. Ach ja komt goedBe happy with the little things in life![]()
Zal ik dan ook maar eens een lijstje doen?
Voor de shooters, ik doe een vorm van een koolhydraat-arm dieet, gestoelt op het ideeen over insuline-aanmaak en zulks.
Ja, er is vast een heleboel op tegen, maar het is echt een van de weinige dingen waardoor ik geen snaaitrek heb.
En ja... ik ben weer zo veel aangekomen toen ik ermee stopte. Maar dat was niet omdat ik met dat specifieke eetpatroon stopte, dat was omdat ik mezelf op een ranzig idiote manier vol heb gestopt met koek, snoep, chocola, chips en alles wat los en vast zit...
O: 1 KH arme boterham met smeerkaas
T: 1 KH-arme boterham met smeerkaas
L: Salade met wat balsamico-olie, komkommer en tomaat, 1 KH-boterham
T: appel
D: Rijst met paprika-courgette-ui-gehakt prutje, glas versgeperste sinaasappel/grapefruit-sap
T: in principe niks
Bij het eet-progamma dat ik doe is in de eerste fase een tussendoortje eigenlijk niet gebruikelijk en meestal doe ik dat ook niet, maar vandaag had ik honger, en dus gewoon wel die boterham.
Vaak ontbijt ik trouwens niet met dit brood overigens, maar de kwark was op.
Ik weet niet of ik veel lijstjes ga posten, want ik weet dat dat wat ik doe hier niet in goede aarde valt, maar ik kon het nu even niet laten.
***![]()
Joh de eerste keer dat ik Bodycombat deed, was ik kapot na 5 minuten en moest ik uithijgen. Nu, na een jaar, houd ik een hele les vol.quote:Op donderdag 8 maart 2012 12:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
Callanetics, dat vind ik nou suf. Ik word werkelijk misselijk van die zalverige stem van dat mens. Ik wil ook vooral conditie opbouwen trouwens. Stiekem hoop ik ook dat ik ooit lessen bodycombat enzo aankan. Maar voorlopig heb ik er niet de energie voor en ook niet de centjes.
Go Lonaa, go Lonaa! Niet ineens vandaag te weinig gaan eten omdat je gisteren gezondigd hebt he.
Geef het tijd!![]()
quote:Op donderdag 8 maart 2012 12:50 schreef Brighteyes het volgende:
Voor de shooters, ik doe een vorm van een koolhydraat-arm dieet, gestoelt op het ideeen over insuline-aanmaak en zulks.
Ja, er is vast een heleboel op tegen, maar het is echt een van de weinige dingen waardoor ik geen snaaitrek heb.
En ja... ik ben weer zo veel aangekomen toen ik ermee stopte. Maar dat was niet omdat ik met dat specifieke eetpatroon stopte, dat was omdat ik mezelf op een ranzig idiote manier vol heb gestopt met koek, snoep, chocola, chips en alles wat los en vast zit...
D: Rijst met paprika-courgette-ui-gehakt prutje, glas versgeperste sinaasappel/grapefruit-sap
Bij het eet-progamma dat ik doe is in de eerste fase een tussendoortje eigenlijk niet gebruikelijk en meestal doe ik dat ook niet, maar vandaag had ik honger, en dus gewoon wel die boterham.
Ik weet niet of ik veel lijstjes ga posten, want ik weet dat dat wat ik doe hier niet in goede aarde valt, maar ik kon het nu even niet laten.dat je je daarna op een "idiote manier hebt volgepropt" kan echter wel liggen aan de manier waarop je bezig bent met het afvalproces als je zo'n dieet doet (immers: geen snaaitrek door een "dieet" betekent ook dat je niet leert om te gaan met de snaaitrek die elk mens heeft). maar verder zal ik er geen commentaar op geven.
Kwak![]()
Nee, dat doe ik niet.quote:Op donderdag 8 maart 2012 12:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dit is wat ik normaal zou willen (en kan) eten. Ik zal zo eens even calorieen tellen. T valt best mee (of tegen.
)
Brighteyes, ik ga niet zeuren. Ik probeer zelf ook redelijk koolhydraat-arm te eten (of er iig op te letten) Niet iedere dag, want ik ontbijt ook wel eens met een afbakbroodje, maar ik eet eigenlijk geen aardappels-rijst-pasta meer.![]()
Oh, en dat KH-arm brood van de AH is echt lekker!Sterkheidsbaas van alles.![]()
lonaa: je kunt beter aardappels, rijst en volkorenpasta eten dan afbakbroodjes... qua voedingswaarde als je toch eens een koolhydraatmaaltijd wilt eten.
als er 1 ding is dat ik heb onthouden over koolhydraatarm eten is dat het alleen echt werkt als je het 100% doet, zonder zondigen of uitzondering. dan heb je dus geen snaaitrek enzo. alleen is het dan per definitie een dieet en geen duurzame verandering van etensstijl.
je kunt ook kiezen voor gematigd koolhydraatarmer eten, gewoon omdat je je er prettig bij voelt, maar dan heb je niet het directe voordeel van minder trek en sneller afvallen. jusit dan moet je de goede keuzes maken als je wel carbs eet, dus volkoren en volwaardig (aardappels, rijst, volkoren pasta, quinoa, amaranth, haver, rogge) ipv kleffe afbakbroodjes.Kwak![]()
Ik weet wat jij vindt.quote:Op donderdag 8 maart 2012 12:52 schreef kwakz0r het volgende:
[..]dat je je daarna op een "idiote manier hebt volgepropt" kan echter wel liggen aan de manier waarop je bezig bent met het afvalproces als je zo'n dieet doet (immers: geen snaaitrek door een "dieet" betekent ook dat je niet leert om te gaan met de snaaitrek die elk mens heeft). maar verder zal ik er geen commentaar op geven.
En dat mag je ook vinden. Maar dit is wat nu voor mij werkt.
Kan het wel niet doen, maar dan blijf ik vreten...
En nee... daar ben ik blijkbaar niet zelf bij. Deze volwassen vrouw van 36 kan zichzelf 40 keer per dag toespreken met 'ik ben sterker dan dat, ik heb dat niet nodig' en dan alsnog in de kamer hiernaast de koekjespot leeghalen. Want ik kan nou eenmaal niet eentje. Eentje betekent het hele pak.
En als het mij helpt om helemaal geen behoefte te hebben aan dat ene koekje door overdag geen koolhydraten te eten, so be it.
Ik kan prima leven op dingen als kwark, vis, groente, kaas, vlees etc. etc. als dat betekent dat ik 's avonds best pasta, aardappels, rijst, brood etc. mag eten.
En ja, it's all in the mind, maar dat ene uur, daar weet ik me wel aan te houden, terwijl me dat overdag dus echt niet lukt...
Het idee is wel om als ik weer in de buurt van een streef ben te proberen op te bouwen naar een normaler eet-patroon, maar nu moet ik echt even cold-turkey zogezegd, want er is echt geen houden aan op dit moment.De hele dag door ben ik er anders mee bezig...
***![]()
Brunch: 2 afbakbroodjes, 1 met rookvlees en komkommer, 1 met smeerkaas. Totaal cal: 480
T: Handje druiven totaal cal: 66
T: Mandarijn of ander oranje fruit totaal cal: 16
D: Stukje preitaart (van gister, echt FACKING lekker) Totaal cal: 600
Totaal: 1162
Oh, das niet heel veel. Dan denk ik dat ik nog een boterham tussendoor eet. Of iets na het avondeten.Sterkheidsbaas van alles.![]()
Dit is toch niet koolhydraat arm? Rijst zit vol met koolhydraten, fruit zit vol koolhydraten, en ipv die KHarme boterhammen(arm is niet hetzelfde als vrij btwquote:Op donderdag 8 maart 2012 12:50 schreef Brighteyes het volgende:
Ik weet niet of ik veel lijstjes ga posten, want ik weet dat dat wat ik doe hier niet in goede aarde valt, maar ik kon het nu even niet laten.) kan je dan niet beter eiwitten eten? Ik vind dit namelijk best veel koolhydraten voor een koolhydraat arm dieet
Of is dit iets speciaals?
![]()
Ik wou me net al afvragen wat je wel en niet mag eten, maar je eet de warme maaltijd gewoon normaal.. Ik heb het nooit geprobeerd, maar bij heel veel van die dieeten haak ik af op de warme maaltijd, moet er niet aandenken dat je leeft op maaltijdsalade's en vooral geen vlees pasta en aardappels mag hebben. Brood enzo kan me gestolen worden. Ben een vreselijke broodeterBe happy with the little things in life![]()
Ik eet minder koolhydraten omdat ik me er prettig bij voel. Niet eens direct om kilo's af te vallen.quote:Op donderdag 8 maart 2012 12:57 schreef kwakz0r het volgende:
lonaa: je kunt beter aardappels, rijst en volkorenpasta eten dan afbakbroodjes... qua voedingswaarde als je toch eens een koolhydraatmaaltijd wilt eten.
als er 1 ding is dat ik heb onthouden over koolhydraatarm eten is dat het alleen echt werkt als je het 100% doet, zonder zondigen of uitzondering. dan heb je dus geen snaaitrek enzo. alleen is het dan per definitie een dieet en geen duurzame verandering van etensstijl.
je kunt ook kiezen voor gematigd koolhydraatarmer eten, gewoon omdat je je er prettig bij voelt, maar dan heb je niet het directe voordeel van minder trek en sneller afvallen. jusit dan moet je de goede keuzes maken als je wel carbs eet, dus volkoren en volwaardig (aardappels, rijst, volkoren pasta, quinoa, amaranth, haver, rogge) ipv kleffe afbakbroodjes.
Kleffe afbakbroodjes zijn voor vanochtend om me een schop onder de kont te geven.
Normaal ontbijt ik met een koolhydraatarme boterham of met yoghurt met haver, rogge en allerlei andere vlokken, noten en wat gedroogd fruit.
Sterkheidsbaas van alles.![]()
quote:Op donderdag 8 maart 2012 13:00 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Dit is toch niet koolhydraat arm? Rijst zit vol met koolhydraten, fruit zit vol koolhydraten, en ipv die KHarme boterhammen(arm is niet hetzelfde als vrij btw) kan je dan niet beter ijwitten eten? Ik vind dit namelijk best veel koolhydraten voor een koolhydraat arm dieet
Het heeft te maken met hoe je hersens suikers omzetten etc.
BIj dit dieet-programma mag je dus 1 uur per dag wel koolhydraten eten.
Ideaal voor mij want zo hoef ik voor het avond-eten niks speciaals te doen, ik kan gewoon met het hele gezin mee eten.
En meestal eet ik dus idd ook niet veel van die kh-boterhammen, maar de koelkast was wat karig omdat mijn echtgenoot boodschappen gedaan heeft.
***![]()
Ik vind het een prima lijst BE. Wat ik echter heb ontdekt is dat tussendoortjes voor mij niet werken. Voor ik het weet ben ik de hele dag aan het snaaien dan!
Ik ben het best gebaat bij drie maaltijden per dag. Ik heb echt moeten leren om niet toe te geven aan trek tussendoor. De reden dat ik weer 3 kilo ben aangekomen komt denk ik omdat ik helaas niet goed ben ik stoppen zodra ik vol zit. Ik eet gewoon tot het op is, zeg maar. Ik eet ook nog eens heel erg snel. Dat is iets van vroeger![]()
![]()
quote:Op donderdag 8 maart 2012 13:02 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik vind het een prima lijst BE. Wat ik echter heb ontdekt is dat tussendoortjes voor mij niet werken. Voor ik het weet ben ik de hele dag aan het snaaien dan!
Ik ben het best gebaat bij drie maaltijden per dag. Ik heb echt moeten leren om niet toe te geven aan trek tussendoor. De reden dat ik weer 3 kilo ben aangekomen komt denk ik omdat ik helaas niet goed ben ik stoppen zodra ik vol zit. Ik eet gewoon tot het op is, zeg maar. Ik eet ook nog eens heel erg snel. Dat is iets van vroeger, hear hear! Vaste maaltijden aanhouden, zo ben ik m'n ~30kg kwijtgeraakt. Anders lukte het me gewoon niet qua discipline.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.![]()
bij Heller mag je 1 uur per dag in principe eten aan koolhydraten en alles wat je wilt. het is dus heel netjes als je alleen normale voeding eet. schijnt dat dat ook is wat de meeste mensen doen als ze dit dieet doen.quote:Op donderdag 8 maart 2012 13:00 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Dit is toch niet koolhydraat arm? Rijst zit vol met koolhydraten, fruit zit vol koolhydraten, en ipv die KHarme boterhammen(arm is niet hetzelfde als vrij btw) kan je dan niet beter ijwitten eten? Ik vind dit namelijk best veel koolhydraten voor een koolhydraat arm dieet
ik herinner me weer een eerdere discussie van brighteyes en mij, en die ga ik maar niet nog een keertje aan, ook al ben ik in een veeeeel vriendelijkere bui.Kwak![]()
Klopt, meestal doe ik ook geen tussendoortjes Cinna, maar vandaag kwam het even zo uit en die appel heb ik bij me voor als ik in de middag alsnog honger krijg. Maar eigenlijk is die niet de bedoeling.
Voor de mensen die meer willen weten: Het Heller Dieet - De oplossing v koolhydraatverslaafden. #2 Verder hier maar niet meer verder erover, ik weet dat er fervente tegenstanders zijn, en ik snap ook best waarom mensen er tegen zijn, maar zoals gezegd, me inhouden qua eten lukt me op een andere manier echt niet.***![]()
Ik ook.quote:Op donderdag 8 maart 2012 13:03 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
bij Heller mag je 1 uur per dag in principe eten aan koolhydraten en alles wat je wilt. het is dus heel netjes als je alleen normale voeding eet. schijnt dat dat ook is wat de meeste mensen doen als ze dit dieet doen.
ik herinner me weer een eerdere discussie van brighteyes en mij, en die ga ik maar niet nog een keertje aan, ook al ben ik in een veeeeel vriendelijkere bui.
Let's agree to disagree ok?***![]()
Maar je hebt in iedere maaltijd op de dag koolhydraten (koolhydraat arm brood is slechts in koolhydraten verlaagd brood, zitten wel koolhydraten in) of is dat ook de bedoeling?quote:Op donderdag 8 maart 2012 13:02 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Het heeft te maken met hoe je hersens suikers omzetten etc.
BIj dit dieet-programma mag je dus 1 uur per dag wel koolhydraten eten.
Ideaal voor mij want zo hoef ik voor het avond-eten niks speciaals te doen, ik kan gewoon met het hele gezin mee eten.
En meestal eet ik dus idd ook niet veel van die kh-boterhammen, maar de koelkast was wat karig omdat mijn echtgenoot boodschappen gedaan heeft.![]()
Ik krijg daardoor ook meer rust. Ik weet dat ik alleen 'mag' eten bij het ontbijt, bij lunchtijd en bij het diner. Hoef je ook niet te dubben over wat nou een goed tussendoortje is en je hoeft dat ook niet te organiseren enzo.quote:Op donderdag 8 maart 2012 13:03 schreef Blistering het volgende:
[..], hear hear! Vaste maaltijden aanhouden, zo ben ik m'n ~30kg kwijtgeraakt. Anders lukte het me gewoon niet qua discipline.
![]()
Ja maar in dat lijste zitten toch in elke maaltijd koolhydraten? Ik snap em niequote:Op donderdag 8 maart 2012 13:03 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
bij Heller mag je 1 uur per dag in principe eten aan koolhydraten en alles wat je wilt. het is dus heel netjes als je alleen normale voeding eet. schijnt dat dat ook is wat de meeste mensen doen als ze dit dieet doen.
ik herinner me weer een eerdere discussie van brighteyes en mij, en die ga ik maar niet nog een keertje aan, ook al ben ik in een veeeeel vriendelijkere bui.![]()
![]()
Ah het Heller dieet.
@Cinnamon ik denk ook vaak niet verder hoor dan de 3 maaltijden per dag. Omdat daar vooral de uitdaging lag. Nu ik die regelmaat heb om op tijd te ontbijten, te lunchen en avondeten te eten gaat het al een stuk beter. Tussendoortjes gaan van zelf, vooral op het werk al er koffie pauze is,Be happy with the little things in life![]()
Nee niet, maar je mag producten hebben waar max 5g KH's per 100gr inzitten.quote:Op donderdag 8 maart 2012 13:04 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Maar je hebt in iedere maaltijd op de dag koolhydraten (koolhydraat arm brood is slechts in koolhydraten verlaagd brood, zitten wel koolhydraten in) of is dat ook de bedoeling?
Geen idee hoe dat Kh-arme brood precies valt, het staat niet op de zak geloof ik, maar dat eet ik erbij als ik even geen tijd heb voor een flinke omelet met groente of een kipprutje. Er moet namelijk wel iets meer in dan alleen de salade.
[aanvulling: 15,9 per 100gr, best nog heel veel dus. ]
Dit quote ik uit dat Hellertopic:Mss wil ik het wel heel graag geloven omdat ik dan mijn ruggegraatloze gedrag kan verklaren, maar zo voelt het bij mij dus wel echt heel vaak. Ik MOET eten, en wel NU!!!!quote:Mensen met een koolhydraatverslaving hebben een verstoorde insulineverhouding. Hun hersenen krijgen bij het innemen van koolhydraten niet het signaal om te stoppen met eten. Het eten van koolhydraatrijke voeding veroorzaakt dus een dwangimpuls om te eten.
Anyway... Enough about me!![]()
***![]()
In koolhydraatarm brood zitten bijna 16 gram koolhydraten per 100 gram:quote:Op donderdag 8 maart 2012 13:07 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Nee niet, maar je mag producten hebben waar max 5g KH's per 100gr inzitten.
Geen idee hoe dat Kh-arme brood precies valt, het staat niet op de zak geloof ik, maar dat eet ik erbij als ik even geen tijd heb voor een flinke omelet met groente of een kipprutje. Er moet namelijk wel iets meer in dan alleen de salade.
Dit quote ik uit dat Hellertopic:
[..]
Mss wil ik het wel heel graag geloven omdat ik dan mijn ruggegraatloze gedrag kan verklaren, maar zo voelt het bij mij dus wel echt heel vaak. Ik MOET eten, en wel NU!!!!
Anyway... Enough about me!
En een appel 14 gram koolhydraten per 100 gram.quote:Productnaam Koolhydraat-arm brood (Jumbo)
Eenheid 100 gr.
Kcal 207 kcal
kJoule 865 kjoule
Eiwit 0,5 gr. •
Koolhydraten 15,9 gr. •
Vet 0,9 gr. •
Voedingsvezel - gr. •
Natrium - mg.
Toen ik op het koolhydraatarm dieet zat mocht ik dan ook absoluut geen fruit, brood was ook uit den boze. Alleen eiwitten (ei,kip,tonijn etc) en noten(waar ook een paar koolhydraten inzitten) en alleen groene salade (dus geen rode paprika of tomaat).
Ik eet nog steeds weinig koolhydraten en mensen die zeggen dat het te lang duurt om als ontbijt een omelet te nemen, ik ben daar tegenwoordig net zo snel in als het smeren van een boterham
[ Bericht 7% gewijzigd door Audreyoot op 08-03-2012 13:19:55 ]![]()
Voor we weer vervallen in oude patronen met zijn allen, zullen we elkaars a) dieetkeuzes en elkaars b) goedbedoelde adviezen respecteren en c) ook accepteren dat mensen die soms naast zich neerleggen?
Kusjeskroel
Tuurlijk, maar als iemand denkt koolhydraatarm te eten en dat is niet zo dan is het toch beter daar iemand op te wijzen? Anders houd je jezelf toch voor de gek?quote:Op donderdag 8 maart 2012 13:12 schreef DancingPhoebe het volgende:
Voor we weer vervallen in oude patronen met zijn allen, zullen we elkaars a) dieetkeuzes en elkaars b) goedbedoelde adviezen respecteren en c) ook accepteren dat mensen die soms naast zich neerleggen?
Kusjeskroel![]()
Tx, ik weet het.quote:Op donderdag 8 maart 2012 13:11 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
In koolhydraatarm brood zitten bijna 16 gram koolhydraten per 100 gram:
[..]
En een appel 14 gram koolhydraten per 100 gram.
En wil je wel geloven dat ik die appel alleen uit nood bij me heb zodat ik niet alsnog naar de automaat ren als ik me wat flauw voel? Maar dat ik hem er nu in het lijstje bij zette omdat ik kritiek over 'je moet tussendoortjes eten' te voorkomen.
Ik heb die appel in mijn tas echt even nodig want het kost me enorm veel moeite op het spoor te blijven. Ben een soort van aan het afkicken geloof ik.
Anyway, normaal gesproken, als ik zelf boodschappen doe dus kom het neer op het volgende:
Ontbijt: 250cc kwark met klein beetje zoetstof, of 2 eitjes oid
T: niks
L: Salade, met kipfilet blokjes, of kipgroente prutje, of een omelet of... of...
D: normaal avondeten
Hiermee, in combinatie met drie keer in de week hardlopen, ben ik dus in 2010 20 kilo afgevallen.***![]()
ik kan er niets zinnigs op zeggen maar vind het zeker interessant om te lezen
Ook maar weer eens een lijstje:
O: Yoghurt met bio muesli en een kiwi
T: Peer, 1 boterham met slankie smeerkaas
L: 2 boterhammen met slankie smeerkaas
T: Rode grapefruit, halve komkommer
D: Salade van pasta, tonijn, rucola en zongedroogde tomaten
S: Half uur fietsen, anderhalf uur lopendisclaimer![]()
nondeju, nou heb ik zin in tonijn
Ik geloof dat best en een appel eten is ook helemaal niet slecht!! Maar ik wilde je meer de tip geven als je écht koolhydraat arm wil eten kan je beter je heil zoeken in andere producten dan namaak brood, die vullen beter/zijn veel voedzamer en ook echt lekkerder! Als je brood blijft eten kom je niet van die verslaving afquote:Op donderdag 8 maart 2012 13:14 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Tx, ik weet het.
En wil je wel geloven dat ik die appel alleen uit nood bij me heb zodat ik niet alsnog naar de automaat ren als ik me wat flauw voel? Maar dat ik hem er nu in het lijstje bij zette omdat ik kritiek over 'je moet tussendoortjes eten' te voorkomen.
Anyway, normaal gesproken, als ik zelf boodschappen doe dus kom het neer op het volgende:
Ontbijt: 250cc kwark met klein beetje zoetstof, of 2 eitjes oid
L: Salade, met kipfilet blokjes, of kipgroente prutje, of een omelet of... of...
D: normaal avondeten
Hiermee, in combinatie met drie keer in de week hardlopen, ben ik dus in 2010 20 kilo afgevallen.Nootjes(cashews bv) zijn ook heel goed als tussendoortje! Wel maar een handje pakken. En van eiwitshakes zit je echt enorm vol zodat je iig geen hongergevoel maar wél energie hebt.
![]()
Ja, die kun je veel wel via Youtube vinden ja. Ik vind er echt geen zak aan, ga liever buiten een flink stuk wandelen *zeker met dit weerquote:Op donderdag 8 maart 2012 12:44 schreef droomvrouwtje het volgende:
ben je ff afwezig heb jullie al 1.5 pagina bijgekletst, ik hou het amper bij..
De miles die zijn ook via youtube te vinden toch??
en verhuizen is stom, ben ff wat wijzigingen aan het doorgeven, maar men wat een stom iets om te regelen.. Ach ja komt goed*
En ik ben echt zo'n regeltante die verhuizen en administratie-shit enzo regelen heerlijk vindt, dus als je een vraag hebt, pm dan maar evenUhmz, ik vind zowel koffie als cola niet echt een gezonde keuze voor je kind. Maar da's ieder voor zich.quote:Op donderdag 8 maart 2012 11:33 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Isa drinkt ook regelmatig koffie verkeerd... Grappig dat de mensen die dat schandalig vinden hun kind wel cola gevenUhmz, zoethout en kaneel wel, maar sterrenmunt? Jugh!quote:Op donderdag 8 maart 2012 11:47 schreef Audreyoot het volgende:
thnx
Overigens was WonenBreburg vergeten te melden dat de verhuurmakelaar ziek was en hebben we dus 20 minuten gewacht, gebeld, nog eens 35 minuten gewacht en toen met iemand anders het contract getekend. Hoe dan ook: WE HEBBEN DE SLEUTELS!![]()
BE mischien helpt de gedachte "dit duurt maar even" je?
Ik kan mezelf met die mantra door moeilijke dagen heenhelpen.
Aanvechting tot roken: dit duurt maar even (even - in dit geval 10 minuten)
Moeite met het "hongergevoel" (het is geen honger, het is afkicken van de gewoonte wat in je mond te stoppen bij de lichtste aandrang) - dit duurt maar even (even is 5-7 dagen, daarna ben je aan je nieuwe patroon gewend, en wat is nou 5-7 dagen afzien, dat heb je toch wel over voor een tof persoon die dat van je vraagt? En zegdenouesffkeszelluf, ge bent toch gewoon keitof? Dus waarom niet voor jezelf, als je het voor een ander wel zou doen?")I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
dankjewel liefwie weet, heb nu het gevoel de helft te vergeten haha
O ja en als het nog beter weer word ga ik weer skaten, heb tijdje terug nieuwe skates gekocht, lekker op de zondag ochtend op een lege parkeerplaats wat rondjes doen. Op de de weg durf ik niet zo goed, heb dik 10 jaar niet meer geskatetBe happy with the little things in life![]()
Proficiat Tink! En dat koffie niet direct het ideale is voor kinderen klopt wel hoor, ik doelde alleen op het hypocriete in het geheel
Mijn lijstje voor vandaag:
O - krentenbol met kaas, koffie met koffiemelk
T - 3 kleine snickerdoodles, thee
L - 4 sneden bruin, gebraden filet, thee
T - weet nog niet, er was geen fruit in huis... thee
D - tortilla met chili, water
T - thee met koekje of niks
S - volleybaltrainingYou can't start a fire without a spark...
Eureka! Ik loop al de hele ochtend te broeden op een extra lekker doch enigszins verantwoord middagmaal en ik ga lekker van twee bruine boterhammen wentelteefjes maken. In plaats van suiker doe ik er wat halvajam op.
Spoilers!![]()
quote:Op donderdag 8 maart 2012 13:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
Eureka! Ik loop al de hele ochtend te broeden op een extra lekker doch enigszins verantwoord middagmaal en ik ga lekker van twee bruine boterhammen wentelteefjes maken. In plaats van suiker doe ik er wat halvajam op.
Die had ik 2 weken geleden op zondag, zooo lekker! Ook heel lekker met een beetje honing en kaneel trouwens
![]()
![]()
Bedenk me net, kreeg er vandaag niet iemand de sleutel van nieuwe woning.. Bij deze gefeliciteerd
* droomvrouwtje kan het niet meer terug vinden of leest er overheenBe happy with the little things in life![]()
Noten 'mogen' geloof ik niet van Heller en ik ben gek op de choco-shake van Atkins, maar die durfde ik hier niet eens te noemen wegens de critici.quote:Op donderdag 8 maart 2012 13:17 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ik geloof dat best en een appel eten is ook helemaal niet slecht!! Maar ik wilde je meer de tip geven als je écht koolhydraat arm wil eten kan je beter je heil zoeken in andere producten dan namaak brood, die vullen beter/zijn veel voedzamer en ook echt lekkerder! Als je brood blijft eten kom je niet van die verslaving afNootjes(cashews bv) zijn ook heel goed als tussendoortje! Wel maar een handje pakken. En van eiwitshakes zit je echt enorm vol zodat je iig geen hongergevoel maar wél energie hebt.
In de vorige periode dat ik het deed at ik amper van het brood, omdat ik daar idd ook honger van kreeg, nu grijp ik er naar als ik 'even makkelijk' wil doen omdat ik het ritme nog niet heb.
Nu ik gezien heb dat het op 15,9 zit ben ik me er idd van bewust dat dit wellicht ook mee werkt met het feit dat ik moeite heb die knop volledig om te zetten.
Tx!
***![]()
Deze ga ik uit mijn hoofd leren!quote:Op donderdag 8 maart 2012 13:19 schreef DancingPhoebe het volgende:
BE mischien helpt de gedachte "dit duurt maar even" je?
Ik kan mezelf met die mantra door moeilijke dagen heenhelpen.
Aanvechting tot roken: dit duurt maar even (even - in dit geval 10 minuten)
Moeite met het "hongergevoel" (het is geen honger, het is afkicken van de gewoonte wat in je mond te stoppen bij de lichtste aandrang) - dit duurt maar even (even is 5-7 dagen, daarna ben je aan je nieuwe patroon gewend, en wat is nou 5-7 dagen afzien, dat heb je toch wel over voor een tof persoon die dat van je vraagt? En zegdenouesffkeszelluf, ge bent toch gewoon keitof? Dus waarom niet voor jezelf, als je het voor een ander wel zou doen?")
Gisteren ben ik ook stug op mijn stoel blijven zitten en heb nog maar eens een halve liter water naar binnen gegoten. Toen was het over.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: