Ik heb al een tijdje een vriendin. Onze relatie zit voor het merendeel goed. Het gevoel zit van ons beide erg goed

, zo erg dat we het al over samen wonen hebben e.d.
We hebben nu ongeveer 5 maanden iets met elkaar.
Maar soms snap ik mijn vriendin niet helemaal. Soms komt ze met verhalen dat een jongen met haar aan het flirten was (zij dus niet met hem). Ik reageer hier normaal gewoon vrij nuchter op.
Gisteren kwam ze echter weer met een verhaal. Ze werkt in een soort van museum, en er waren wat buitenlandse jongens daar die een foto van haar gemaakt hadden en haar naar huis hadden willen brengen? Hier had ze uiteraard nee op gezegd. Ook zei ze dat in haar kluisje van het werk een chocolaadje lag. Dit kan natuurlijk van alles betekenen. Hoe dan ook, eigenlijk interesseert het me vrij weinig, ik weet dat mijn vriendin voor mij kiest. Dit weet ik omdat we iedere dag meerdere malen bellen, ze iedere dag zegt dat ze van me houd en ze gewoon heel graag tijd met mij doorbrengt.
Maar toch vraag ik me af wat ze met dit soort dingen wilt bereiken? Ik snap dat zij er niets aan kan doen als een jongen met haar flirt, of dat er dit soort dingen gebeuren. Ik vertrouw haar ook verder. Ik snap dan ook niet zo goed wat ik met die informatie moet. Wil ze toch aandacht? Wil ze mij testen hoe jaloers ik ben? Ik ben wel eens een keer wat geirriteerd geraakt door zoiets.
Ik weet ook niet zo goed wat ik hier op moet zeggen. Moet ik hier juist op ingaan door te zeggen dat ze dit soort informatie maar beter voor zichzelf kan houden? Of moet ik vragen wat ze er eigenlijk mee wil bereiken, om haar eigen ego op te krikken, en zo ja, hoezo?
Kijk ik kan het natuurlijk ook zo zien, ze is gewoon eerlijk, verteld wat andere jongens van haar vinden. Maar ik kan zo weinig met die informatie. Ik heb zelf zoiets van, ja en? Ik houd ook van haar als andere jongens niet met haar flirten/haar leuk vinden.