Het gaat er niet om wat de bronnen zeggen. Het gaat er om dat jullie regels soms wel de bronnen volgen en soms niet. In een managerspel is het toch de bedoeling om de waarheid enigszins te simuleren en dan is het wenselijk om zoveel mogelijk de echte regels aan te houden. Waarom moeten er nog extra straffen worden uitgedeeld bovenop de straffen die de FIA geeft?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 00:01 schreef Peterselieman het volgende:
Er is geen enkele willekeur, omdat we gewoon de gangbare bronnen er op naslaan en deze allemaal hetzelfde zeggen
Schumacher ging over de finish in de pit. Hij is niet afgevlagd op het moment dat zijn race er op zat. Misschien is-ie in z'n uitrijronde nog afgevlagd, dat weet ik eerlijk gezegd niet meer. Als dat zo is, is dat wel merkwaardig, want dan is de winnaar pas veel later afgevlagd als de nummer twee en heeft bovendien een ronde te veel gereden.quote:Mocht je doelen op die pitfinish in Groot-Brittanniė: Schumacher reed nog een extra ronde en zag de finishvlag alsnog.
Er zit geen willekeur in. De uitslagen zoals ze zijn baseren we op de uitslagen van de races. Hierbij hanteren we voor de klassering van coureurs en het uitdelen van de straffen al jaren dezelfde lijn, wat voor iedereen duidelijk is.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 00:13 schreef k_man het volgende:
[..]
Het gaat er niet om wat de bronnen zeggen. Het gaat er om dat jullie regels soms wel de bronnen volgen en soms niet. In een managerspel is het toch de bedoeling om de waarheid enigszins te simuleren en dan is het wenselijk om zoveel mogelijk de echte regels aan te houden. Waarom moeten er nog extra straffen worden uitgedeeld bovenop de straffen die de FIA geeft?
Wat ik bedoel wordt misschien duidelijker met een voorbeeld. Bij de HRT's in de kwalificatie volgen jullie wel strikt de FIA: niet geklasseerd, dus nul punten. Je zou ook soepel kunnen zijn en nog een puntje uitdelen voor plek 23 en 24. Maar nee, de FIA wordt hier strikt gevolgd. Bij de race-uitslag wordt de FIA echter opeens niet meer gevolgd. Dan komen er zelf bedachte regels om de hoek kijken, zodat de Marussia in het spel wel gestraft wordt, terwijl dat in werkelijkheid niet is gebeurd.
Dat is wat ik bedoel met willekeur. Geen willekeur in het toepassen van de regels, maar willekeur bij het bedenken van aanvullende regels.
dat was een merkwaardige finish die tegenwoordig door een regelverandering niet meer mogelijk is. Hij reed na de straf de pits uit, werd daarna afgevlagd en kende pas veel later dan de rest zijn uitloopronde.quote:[..]
Schumacher ging over de finish in de pit. Hij is niet afgevlagd op het moment dat zijn race er op zat. Misschien is-ie in z'n uitrijronde nog afgevlagd, dat weet ik eerlijk gezegd niet meer. Als dat zo is, is dat wel merkwaardig, want dan is de winnaar pas veel later afgevlagd als de nummer twee en heeft bovendien een ronde te veel gereden.
quote:Puntentelling
Klik voor een uitgebreide puntentelling voor de diverse acties op de puntentelling in het menu-item <managerinformatie>.
Per behaald punt zal je budget met 20.000 euro worden verhoogd.
In de puntentelling staan ook strafpunten genoemd die een onderdeel kan krijgen. Omdat er geen uitgebreide uitleg past in de tabel op de puntentellingpagina, staat hier de uitleg over wanneer in de FOK! Formule 1-manager besloten wordt tot het uitdelen van een straf.
Wat betreft de klassering en mogelijke oorzaken van een uitval of beschadiging van coureur, chassis of motor, houdt de crew de resultaten aan zoals die op de maandagen na een grandprixweekend om 19:00 uur gepubliceerd zijn op de Official F1 Website formula1.com. Wat betreft andere technische en aanverwante aanpassingen die een onderdeel ondergaat worden de scruteneeringrapporten van FIA.com bestudeerd. Eventuele wijzigingen na 19:00 uur tellen niet meer mee voor de puntentelling.
Globaal en kort gezegd houden we dit aan:
Geklasseerd = punten voor behaalde positie.
Niet geklasseerd = geen punten voor behaalde positie.
Daarnaast kunnen eventueel minpunten uitgedeeld worden voor een uitval. Dat staat los van of iemand geklasseerd is of niet.
Doordat de FIA vervolgens een 90%-regel toekent en alsnog uitgevallen coureurs een klassering geeft, zorgt ervoor dat we rekening moeten houden met zowel de klassering als een eventuele uitval.
Ja, juist in de zin dat de regels toegepast zijn. Die regels deugen echter niet.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 08:43 schreef Bayswater het volgende:
Niet ouwehoeren, heb ook Pic maar de Fokjury heeft hier juist gehandeld vind ik.
ik snap deze regel zeker en alhoewel het een beetje vaag klinkt, zit er zeker een logica achter. Maar wat ik mij dan afvraag, is het niet leuk/goed voor de competitie om de laatste 3 teams en laatste 6 coureurs bij deze ene uitzondering geen strafpunten toe te kennen en uitgaan van de klassering ipv het finishen ja of nee.quote:Doordat de FIA vervolgens een 90%-regel toekent en alsnog uitgevallen coureurs een klassering geeft, zorgt ervoor dat we rekening moeten houden met zowel de klassering als een eventuele uitval.
Ja, dat is de discussie toch ook helemaal niet? Zoals gezegd; als niemand de crew wijst op rare dingen in de regels, dan zijn de regels volgend jaar waarschijnlijk weer hetzelfde. En dan wordt je ook volgend jaar driedubbel gestraft als er een onderdeel van je uitvalt.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:47 schreef Fiorano het volgende:
Maar je bent toch zelf akkoord gegaan met de regels door mee te doen ?
Kimi krijgt in het spel straf, omdat de FIA er een gridstraf aan gekoppeld heeftquote:Op vrijdag 23 maart 2012 18:15 schreef ntrx het volgende:
Even een vraag, ik zie dat raikonen een gridstraf krijgt omdat zijn bak na de vrije training is vervangen, houd dat in dat hij nu ook strafpunten krijgt in de manager of geld dat alleen wanneer er een straf wordt uitgedeeld door de FIA tussen de kwalificatie en de race?
punten voor zijn 10e tijd en de gridstraf, alleen is de straf voor de motor he, niet voor de coureurquote:Op vrijdag 23 maart 2012 20:14 schreef ntrx het volgende:
Ok, dan nog een vraagje (kan het niet uit de regels halen namelijk) gezien hij 5 plaatsen straf krijgt.
Stel Kimi rijd de 10de tijd, krijgt hij dan punten voor zijn 10de tijd en strafpunten voor de gridstraf, of krijgt hij punten voor de 15de plek en ook nog strafpunten?
Het klopt dat het door toedoen van de coureur is. Bijvoorbeeld dat hij iemand opzettelijk hindert tijdens de kwalificatie.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 20:52 schreef ntrx het volgende:
Ah ok, dacht dat dit ook van toepassing was:
coureur
Teruggezet op de grid
-15
Maar dat zal dan alleen gelden wanneer het door toedoen van de coureur is.
Ja.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 10:49 schreef Geralt het volgende:
Is er dit jaar ook zo een tool wat vroeger iemand gemaakt had waar je zelf kon invullen wat je had en die dan uitrekende hoeveel punten je ging krijgen op de maandag?
En heb je ook een link toevallig?quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |