Leuk bootje, echt typisch jaren '60. Buitenkant zou ik in zo'n metalflake-kleur laten spuiten ("botsautootjeskleur"), oranje of groen o.i.d. Interieur kan je daar een beetje op afstemmen. Heb je al een motor?quote:Op woensdag 7 maart 2012 08:55 schreef lipper het volgende:
Beste fokkers
Ik heb een heel leuk speedbootje gekocht. Het gaat om een glasspar g3 uit 1964. En ik ben van plan deze op te knappen.
In Lelystad heb ik een hobby-ruimte gehuurd waar ik mijn project wil gaan uitvoeren.
http://i2.photobucket.com/albums/y16/HillbillyBowyer/G33.jpg
Dit is een glasspar g3
Bij die van mij zit er in het midden een afscheiding.
Ik wil hier een bouwverslag gaan maken en ben opzoek naar suggesties voor het interieur en en exterieur. Ik heb ook nog nooit een boot gehad en kan dus wel van alle kanten tips gebruiken. Bijvoorbeeld materiaalkeuze.
Ik ben best handig en heb "ervaring" met autospuiten, en dan vooral het schuur/plamuur gedeelte. Maar het uiteindelijke spuitwerk wil ik toch laten doen.
De binnenkant bestaat uit 2 bankjes die ik opnieuw in een stof wil steken. Er zit ook een trailer bij, daar kan alleen nog niet mee gereden worden ivm slechte assen.
Ik verwacht de boot rond 20 maart op te halen in Friesland en dan kan ik mijn project starten.
Het is de bedoeling om gewoon een mooi speedbootje te maken.
Dit is een mooi voorbeeld!
http://www.g3skiboat.com/(...)8/05/boatshowpic.jpg
Ik heb nog geen moter.quote:Op woensdag 7 maart 2012 09:15 schreef DonJames het volgende:
[..]
Leuk bootje, echt typisch jaren '60. Buitenkant zou ik in zo'n metalflake-kleur laten spuiten ("botsautootjeskleur"), oranje of groen o.i.d. Interieur kan je daar een beetje op afstemmen. Heb je al een motor?
Bij die van mij zit er een afscheiding tussen en is het dus geen back to back stoelen. Aan de achterkant zit een bankje, het is dus een vier persoons boot. Ik denk dat de bankjes van leer worden, daar moet ik me nog even in verdiepen. http://www.dacust.com/pages/glasparg3/images/turnerG3.jpgquote:Op woensdag 7 maart 2012 09:30 schreef RemcoDelft het volgende:
Leuk projectje, ga ik volgen
Daar horen (zoals op je voorbeeldfoto) inderdaad back-to-back-stoelen in. Zorg er voor dat alles waterbestendig is, zodat je ook na het zwemmen nog in je boot kan klimmen/zitten.
Haal onder het klussen ook even je vaarbewijs: ANWB-boek lezen, boek nog een keer lezen, examen maken, en je mag er tot je 70e ook daadwerkelijk mee varen
Ik dacht ook nog aan hobby en vrije tijd, maar dat is een gebruikers ruimte geworden ofzoquote:Op woensdag 7 maart 2012 11:23 schreef Godtje het volgende:
Ik denk nog meer een PTA (projectje) topic.
Dat zou kunnen, dat ik er een 2 persoons van maak en achter de afscheiding zo'n MOTOR plaats. Maar er kan 85 pk achter, 9 is dus een beetje weinig.quote:Op woensdag 7 maart 2012 11:42 schreef RemcoDelft het volgende:
Alternatief: vergeet die buitenboordmotor, vergeet dat vaarbewijs, en vergeet dat hard varen: zet er een 9 pk diesel inboard in, nieuw op eBay Duitsland te vinden voor 5-600 euro, dan kan je voor een euro per uur onbezorgd de hele dag varen
85 pk outboard ==> 40 liter per uur ==> 75 euro per uur. Da's het verschilquote:Op woensdag 7 maart 2012 11:54 schreef lipper het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, dat ik er een 2 persoons van maak en achter de afscheiding zo'n MOTOR plaats. Maar er kan 85 pk achter, 9 is dus een beetje weinig.
Nee dat word hem niet hoor.quote:Op woensdag 7 maart 2012 13:18 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
85 pk outboard ==> 40 liter per uur ==> 75 euro per uur. Da's het verschil
Ik doneer hem aan PTA, daar past het denk ik vele malen beter dan hier in Klussen en Wonenquote:Op woensdag 7 maart 2012 11:35 schreef lipper het volgende:
[..]
Ik dacht ook nog aan hobby en vrije tijd, maar dat is een gebruikers ruimte geworden ofzo
Waarom melden jullie altijd dat soort dingen?quote:
Ja, want daar hebben we net als jullie, geen knopjes voorquote:Op woensdag 7 maart 2012 21:28 schreef Geralt het volgende:
[..]
Waarom melden jullie altijd dat soort dingen?
Dat is toch gewoon een verkapte TVP
Want?quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:52 schreef hardcore-gabber het volgende:
als ie klaar is kom je maar langs nunspeet
Ik woon in het afvoerputje van zuid hollandquote:Op woensdag 7 maart 2012 22:10 schreef Kriegel het volgende:
Omdat iedereen in Nunspeet wil zijn, jwtz. Nunspeet wereldstad!!
jup kan.quote:Op woensdag 7 maart 2012 09:50 schreef lipper het volgende:
[..]
Bij die van mij zit er een afscheiding tussen en is het dus geen back to back stoelen. Aan de achterkant zit een bankje, het is dus een vier persoons boot. Ik denk dat de bankjes van leer worden, daar moet ik me nog even in verdiepen. http://www.dacust.com/pages/glasparg3/images/turnerG3.jpg
Ik moet nog even mijn vaarbewijs halen, maar ik hou hem waarschijnlijk niet voor me zelf. Ik vind het altijd leuk om dingen om te knappen. Maar ik wil hem wel even testen.
Vraagje over buitenboord motoren.
Degene die electrische start en trim hebben. Zou ik daar knopjes in de "cockpit" voor kunnen maken?
in een speedbootquote:Op woensdag 7 maart 2012 11:42 schreef RemcoDelft het volgende:
Alternatief: vergeet die buitenboordmotor, vergeet dat vaarbewijs, en vergeet dat hard varen: zet er een 9 pk diesel inboard in, nieuw op eBay Duitsland te vinden voor 5-600 euro, dan kan je voor een euro per uur onbezorgd de hele dag varen
je koopt toch ook geen porsche en zet daar dan een 34pk zuinig motortje in???quote:Op woensdag 7 maart 2012 13:18 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
85 pk outboard ==> 40 liter per uur ==> 75 euro per uur. Da's het verschil
Alle opties staan nog open, suggeties zijn ook van harte welkom.quote:Op donderdag 8 maart 2012 10:04 schreef T42 het volgende:
[..]
jup kan.
dan zou ik ook monostuur inrichting monteren.
ik zelf had hem in oude stijl gemaakt met een motor uit die tijd
Ja ik ga nog wel op zoek naar een oude motorquote:Op donderdag 8 maart 2012 10:04 schreef T42 het volgende:
[..]
jup kan.
dan zou ik ook monostuur inrichting monteren.
ik zelf had hem in oude stijl gemaakt met een motor uit die tijd
Wat is mono besturing precies?quote:Op donderdag 8 maart 2012 11:49 schreef JerryLee het volgende:
Benzinetank voorin plakken van polyester komt je gewichtsverdeling ten goede,en geen roestige tankjes die heen en weer zwieren.
Aftapplug in de spiegel op het laagste punt
Monobesturing,inderdaad
Grotere wielen onder die trailer
Trekstang in plaats van Ski ogen
Dubbele bodem (luchtkast )
winter kosten? bedoel je stallen?quote:Op donderdag 8 maart 2012 11:51 schreef lipper het volgende:
[..]
Alle opties staan nog open, suggeties zijn ook van harte welkom.
Ook ga ik hem registreren en verzekeren, maar ik ga hem waarschijlijk niet zelf houden. Ik wil er van de zoner mee varen en dan verkoop ik hem waarschijnlijk.
Ik vind het leuk om dingen op te knappen en wou nu een wat groter project.
Ik ga er wel mee varen natuurlijk, maar de winter kosten zijn mij te hoog.
vroeger gebruikte ze een staalkabel die rond loopt van stuur naar de motor en dan weer terug naar het stuur. (dus aan alle 2 de kanten een kabel door je boot)quote:
Dan word het mono!quote:Op donderdag 8 maart 2012 12:06 schreef T42 het volgende:
[..]
vroeger gebruikte ze een staalkabel die rond loopt van stuur naar de motor en dan weer terug naar het stuur. (dus aan alle 2 de kanten een kabel door je boot)
als deze kabel van spanning valt dan loopt hij overal los en zit je soms te kloten...(bijv als je de motor er afhaald.)
mono is nog maar 1 slang aan maar 1 kant en die werkt op een olie/vloeistof.
minder onderhoud
Dit is een heel bekende boot hoor! Maar ik ga niet voor de winst. Ik wil iets moois maken. En als ik het voor mekaar krijg om hem zoals die rode te maken dan kan ik er nog wel iets aan verdienen.quote:Op donderdag 8 maart 2012 14:17 schreef the85mc het volgende:
Wil je opknappen voor jezelf of er geld mee verdienen? Dat laatste gaat moeilijk worden denk ik met dit type boot. Begrijp me niet verkeerd, dit is een mooi bootje, maar het merk is niet zo bekend. Je kunt daardoor minder vangen voor de boot omdat ie onbekend is. En knopjes voor powertrim en electrische start zitten bij moderne motoren in de afstandsbediening. Ik weet niet hoe dat met oudere (30 jaar +) zit. En reken er wel op dat een oude 2takt inderdaad wel een slokje lust. Maar goed, als je toch wilt verkopen maakt dat niet zoveel uit.
Ik heb wel geklust aan boten en het kost gewoon erg veel tijd om het mooi en netjes te krijgen. Je kunt het afraffelen maar dat zie je altijd. Zeker als je al die uren mee gaat tellen dan is het vaak niet zo lucratief.. Ik zou er niet vanuit gaan dat je er veel geld mee kan verdienen, dan valt het altijd meequote:Op donderdag 8 maart 2012 14:43 schreef lipper het volgende:
[..]
Dit is een heel bekende boot hoor! Maar ik ga niet voor de winst. Ik wil iets moois maken. En als ik het voor mekaar krijg om hem zoals die rode te maken dan kan ik er nog wel iets aan verdienen.
Je weet natuurlijk niet wat het me gekost heeft
Ik snap wat je bedoeld hoor, ik laat hem bijvoorbeeld spuiten. Het schuren/plamuren doe ik zelf, ik heb een beetje(genoeg) ervaring met autospuiten.quote:Op donderdag 8 maart 2012 14:47 schreef the85mc het volgende:
[..]
Ik heb wel geklust aan boten en het kost gewoon erg veel tijd om het mooi en netjes te krijgen. Je kunt het afraffelen maar dat zie je altijd. Zeker als je al die uren mee gaat tellen dan is het vaak niet zo lucratief.. Ik zou er niet vanuit gaan dat je er veel geld mee kan verdienen, dan valt het altijd mee
nou deze tijd verkoop je zoiets niet handig. mensen willen meestal een moderne en grotere.quote:Op donderdag 8 maart 2012 14:43 schreef lipper het volgende:
[..]
Dit is een heel bekende boot hoor! Maar ik ga niet voor de winst. Ik wil iets moois maken. En als ik het voor mekaar krijg om hem zoals die rode te maken dan kan ik er nog wel iets aan verdienen.
Je weet natuurlijk niet wat het me gekost heeft
heb je een vaarbewijs?quote:Op maandag 12 maart 2012 14:25 schreef lipper het volgende:
24 maart ga ik de boot ophalen.
Ik ben nu bezig met een garagebox te huren, en heb een schuurmachine gekocht.
http://farm3.staticflickr.com/2585/3858145252_3d3ec84e81_z.jpg
Dit word mijn voorbeeld!
Nee en nee.quote:Op maandag 12 maart 2012 15:08 schreef T42 het volgende:
[..]
heb je een vaarbewijs?
zit er een kenteken op de boot (registratie teken)?
Ja die had ik al gevonden, het zijn echt mooie bootjes!quote:Op maandag 12 maart 2012 15:25 schreef ikweethetookniet het volgende:
Ben je hier al geweest
Alles over restaureren en zelfs de originele fabrieksfolders zijn te vinden![]()
http://www.classicglasspars.com/
okeeyquote:Op maandag 12 maart 2012 15:15 schreef lipper het volgende:
[..]
Nee en nee.
Ik ga het wel beide regelen. Boot registreren was ¤40 bij het rwd volgens mij. En als het zover is haal ik mijn vaarbewijs.
Volgens mij krijg je gewoon een registratieboekje met "kenteken" en die kun je dan op je bootje schilderen.quote:Op maandag 12 maart 2012 18:07 schreef T42 het volgende:
[..]
okeey
toen ik hem nog registreerde in 2005 kreeg je meteen een teken mee. maar dat is niet meer zo zag ik.
vergeet ook een verzekering nietANWB heeft er 1 van 2,50 permaand dacht ik.
je kunt ze beter plakkenquote:Op maandag 12 maart 2012 18:19 schreef lipper het volgende:
[..]
Volgens mij krijg je gewoon een registratieboekje met "kenteken" en die kun je dan op je bootje schilderen.
je bent weze kijken?quote:Op dinsdag 13 maart 2012 18:04 schreef lipper het volgende:
Slotje aub.
Eigenaar heeft de boot verkocht aan iemand die meer bood en hem meteen kwijt kon.
Ik weet het nog niet, misschien koop ik wel een nieuwe computer.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 18:44 schreef RemcoDelft het volgende:
Onverwachte wending in dit topic![]()
Maar ik neem aan dat je vrolijk verderzoekt
Tsja, voor de volgende keer maar weerquote:Op dinsdag 13 maart 2012 19:07 schreef T42 het volgende:
[..]
je bent weze kijken?
volgende keer soort contraktje maken dat je een overeenkomst hebt. doen ze wel eens bij mij als ze een auto kopen
Ik ga misschien een computer bouwen, je ziet vanzelf wel een topic verschijnen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 09:24 schreef jdel het volgende:
Balen zeg.
Had deze wending niet verwacht.
Maar als je het echt zo leuk lijkt dan gewoon verder zoeken hoor.
Het was of of en nu kan ik een leuke computer gaan maken. Ik was van plan om mijn avonden wat beter te gaan besteden.quote:Op woensdag 14 maart 2012 14:02 schreef the85mc het volgende:
Tsja varen, computeren. Het is bijna allemaal hetzelfde. Als je je best doet kun je met beide surfen... Geen andere boot/opknapper?
Ik zit altijd een beetje te kijken naar opknap sloepen. Maar ik heb de tijd (en geld) niet om er serieus werk van te maken..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |