Troep is het.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 23:57 schreef Life2.0 het volgende:
Voor maxis kun je elk onderdeel nog krijgen, sterker nog, je kunt onderdeel per onderdeel van de grond af een compleet nieuwe puch maxi kopen, inc frame
Dit is wel goede info! Ik zal je zeker PM'en als ik iets ga kopen. Het is nog niet direct nodig hoor, maar ik wil er graag vooraf over nadenken, dan kan ik marktplaats e.d. in de gaten houden voor een mooie deal!quote:Op dinsdag 6 maart 2012 23:10 schreef Biogarde het volgende:
Vervelende is dat zelfs de A-merken tegenwoordig alles laten bouwen in China, inclusief de beroerde kwaliteit.
Dat was tot 2004/5 ergens niet zo. Kocht je vroeger een Puch/Piaggio ZIP, dan had je een stuk kwaliteit. Peugeot Speedfight/Vivacity t/m type 2. topspul. Yamaha, top! Nu is het allemaal Chinese bagger.
Bijvoorbeeld Peugeot plakt met droge ogen gewoon haar badges op Chinese scootertjes die 300 kosten en Nederland binnenkomen in een houten krat
Koop een ouder type Puch Zip (2-takt), Tomos (geen scootert), Beta Ark of een ouder type Yamaha Neos/Aerox. De laatste (Beta en Yamaha) maken gebruik van Minarelliblokken. Voor dit type blok is op iedere hoek van de straat onderdelen te krijgen en ze zijn onverwoestbaar. Idem voor het eigen blok van de oudere Puch Zip's.
Je mag me ook PM'en als je iets gevonden hebt, dan kop ik je wel terug of het troep is ja of nee.
Helaas is dat juist buiten ts zijn budget, en volgens mij lopen ze met 54 standaard sproeier, en een benzinefilter is echt geen luxe en voorkomt een hoop gezeikquote:Op woensdag 7 maart 2012 00:52 schreef robber57 het volgende:
Ik heb vroegah tweetakt geraced(80-250cc) en mijn hele "jeugd" op 2 takts rond gereden van ieder merk dat er was en dus zeg ik het eigenlijk met pijn in mijn hart maar : koop een viertakt en blijf ver verwijdert van al het tweetakt spul laat staan alles wat van voor 1990 is.
Puch maxi= een wanhoop, de hoofdsproeier is dusdanig klein(#36) dat je met regelmaat met een verstopte sproeier stilstaat,en die plastic glijbusjes in die rammel voorvork word je ook niet echt blij van net zoals het opspattende water van je voorwiel op je bougiedop
Idem, vespa ciao en al die andere meuk uit die tijd, ik verbaas me erover hoe nostalgisch mensen praten over die rotzooi, ik heb wat afgelopen naast zo'n hondehok en ik was niet enige want mensen met een maxi oid aan de hand was destijds een vertrouwd straatbeeld net zoals zo'n leuk meisje die zich helemaal lek stond te trappen of duwen op een maxi/cita/ciao.
Je ziet ze niet vaak maar de Honda Vision 4 takt, de latere met PGM-F1 injectie zijn helemaal briljant.
Onderhoud aan een goede 4 takt brommer is peunuts want erg veel meer dan olie verversen en je ketting bij houden is er niet, zo'n honda kan na de eerste keer kleppen stellen probleemloos 10.000 km rijden zonder aan de kleppen te zitten.
En als je dan kleppen moet stellen, het is een 1 cilinder met gewoon stelboutjes op de kleppen![]()
Iemand die weet hoe het moet legt je werkelijk in 10 minuten uit hoe het moet, vliegwiel op het juiste streepje, voelermaatje er door halen, evt moertje los en boutje wat strakker en dat is het.
Als je kleppen laat stellen is dat op zijn hoogst 1 uur werkplaats tarief en dat iedere 10.000 km.
Het is van zo'n beetje alle honda 4 takt brommers bekend dat ze zonder probleem 50.000 km en nog veel meer lopen met gewoon de originele ongereviseerde motor.
Er staat er hier in het dorp 1 bij een motorhandel in de etalage met 95.000 km er op, is van de vader van een kennis geweest en die is er jaren en jaren mee naar zijn werk op en neer gegaan, probleemloos.
Voordeeltje/nadeel van 4 takt brommers is dat opvoeren niet zo makkelijk gaat, wat kennis van zaken vereist en dus zijn de meeste 4 takten weinig of niet opgevoerd, een andere uitlaat en dat is het zo'n beetje en dat kan bij een 4 takt nagenoeg geen schade aan richten.
Bij een tweetakt een andere uitlaat maar niet de hoofdsproeier aan passen is een recept voor slijtage aan de krukas en als het ff tegenzit zelfs vastlopers, bij de verkoop gaat de uitlaat er weer vanaf en 5000 km later in jouw bezit zegt het bigend peng/cilindertje kaduuk en kijk je naar ettelijke honderden eus reparatie.
Wees niet TE zuinig, 500 eu is echt niet veel als je wat betrouwbaars wilt kopen om iedere dag op te rijden en mijd de modellen die populair zijn bij de "jeugd"
Ik zie ze nooit. En rijden..quote:
Dat kan natuurlijk goed als 2/3 van de kilometers lopend is afgelegd.quote:
Ja zo kan je voor elk ding wel dingen op blijven noemen, maar hoe je het went of keert; rijden deden ze, en goedkoop ookquote:Op woensdag 7 maart 2012 01:32 schreef robber57 het volgende:
[..]
Dat kan natuurlijk goed als 2/3 van de kilometers lopend is afgelegd.
Misplaatste nostalgie, jaren 50 techniek,dat Bing carburateurtje met rammelende gaschuif en messing vlottertje(die ALTIJD lekte-benzine kraantje niet dicht---> plas onder je maxi)
Plastic "koplampje" met 15 watt bolletje en de licht opbrengst van een aansteker.
Plastic busjes in de rammelende en bij het remmen doorbuigende voorvork(2 stukjes verchroomde waterleidingbuis)
Verplichte spatlap aan het voorwiel omdat anders het water tegen je bougiedopje opspatte en je op je hurken naast het hok je dopje kon droogblazen ()
Plastic benzine dopje zonder schroefdraad, dus als een kurk![]()
Spaakwielen
Contactpuntjes
"aanduwkoppeling" met doorbuigend plastic heveltje aan je stuur.
Rem handle-tjes uit gestampt aluminium plaat(dus niet massief),als je hard knijpte boog het U-tje open.
"universeel" kabels met schroef tonnetjes die ALTIJD braken of gingen rafelen net naast het tonnetje waardoor je gas of rem bleef hangen
moet ik nog verder gaan?
Hopeloos maar voor die tijd "acceptabel" omdat je niet beter wist.
Maandag middag GRRRR, nieuw NGK dopje kopen, monteren, week later in de regen---> lekquote:Op woensdag 7 maart 2012 01:18 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Je bougiedop hoort gewoon waterdicht te zijn.
Een fatsoenlijke met kenteken voor 500 euro? Je zal dan geen erg mooie kunnen vinden.quote:
Opgevoerd?quote:Op woensdag 7 maart 2012 20:14 schreef PH-KCD het volgende:
Koop geen Gilera Runner, ik rijd max 140 km op één tank (5L)
Ja oke, dus dat verbruik valt allemaal ook wel mee als de vario ring erin zit en de uitlaat stil is (lees: gewoon 55 rijden).quote:Op woensdag 7 maart 2012 20:17 schreef PH-KCD het volgende:
Met prop in uitlaat (vario ring eruit) deed hij 180 op één tank. Dan reed ik ~75 km/h @ 7000 rpm
Toch is en blijft het een zuipende 2takt (overigens is deze prima betrouwbaar, nooit last gehad in 5000 km)quote:Op woensdag 7 maart 2012 20:34 schreef Willaaam het volgende:
[..]
Ja oke, dus dat verbruik valt allemaal ook wel mee als de vario ring erin zit en de uitlaat stil is (lees: gewoon 55 rijden).
Ik hoef van eindhoven naar tilburg letterlijk maar 3 keer af te slaan van deur tot deur. Oirschotsedijk, langs het kanaal, spoorlaan, klaar.quote:Op woensdag 7 maart 2012 20:40 schreef Life2.0 het volgende:
Hoe is je route trouwens? Veel stad of gewoon 30km rechte weg? Voor het laatste kun je met brommer met ketting gewoon een groter voortandwiel kopen: minder toeren = minder verbruik, met een vario gaat dat niet op
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |