abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 maart 2012 @ 09:49:32 #251
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109597746
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 21:16 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Dat laatste is altijd wel leuk. Beetje de makelaar en wederpartij de indruk geven dat er meer woningen zijn en dat jullie dus rustig verder kijken. Dag potentiele koper :W, laat de prijzen maar zakken.

Precies.... gewoon aangeven dat je lekker verder kijkt, het stomste wat je kan doen is aangeven dat je 'verliefd' bent op een woning, daar word gegarandeerd misbruik van gemaakt. Ik zou desnoods de makelaar opbellen om door te geven dat je het hele plan voorlopig maar even in de ijskast zet als de verkopende partij niet over de brug wil komen. Vermeld daarbij dat je mogelijk nog eens over een half jaar terug belt om te kijken of ze al wat meer realiteitsbesef hebben ontwikkeld.... dat is... in het geval je zelf nog geen woning gevonden hebt.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_109601483
Leuk zeg, we zitten op één lijn. De makelaar heeft nog niks laten horen op ons eindbod (maandagavond verzonden). Zal hem morgen eens bellen als hij vandaag niks laat weten.
Hoor ik die Griekse melodie...
pi_109607174
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 11:47 schreef mark_dabomb het volgende:
Zal hem morgen eens bellen als hij vandaag niks laat weten.
ZOu ik niet doen. Laat hen maar in de piepzak smoren. Ga rustig 31/3 a.s., alle huizen bekijken die je enigszins aanstaan en laat je snuffert zien aan die makelaar zonder het over je huis onder bod te hebben.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_109611151
ze hebben toch gereageerd ;)

200k met voorbehoud van 5k bouwkundige keuring. Ze geven aan absoluut niet nog eens een bod te willen doen of het verschil te willen delen. Als wij niet akkoord gaan gaan ze op zoek naar een andere koper :) haha.
pi_109611186
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 16:03 schreef mark_dabomb het volgende:

200k met voorbehoud van 5k bouwkundige keuring. Ze geven aan absoluut niet nog eens een bod te willen doen of het verschil te willen delen. Als wij niet akkoord gaan gaan ze op zoek naar een andere koper :) haha.
Lekker laten gaan dus.
pi_109611234
quote:
of het verschil te willen delen
Dan bied je aan dat zij 2/3 zakken en jij 1/3 stijgt....hoeven ze niet te delen 8)7
To Wii or not to Wii....that's the question.
  woensdag 28 maart 2012 @ 16:06:32 #257
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109611251
quote:

We gaan op zoek naar een andere koper _O- _O- _O-

Dit maakt mijn hele week weer goed :D

Kennelijk begrijpen ze niet dat zij degene zijn die iets van de hand willen doen :')

Ik zou serieus niet meer verder reageren, gewoon over een half jaar nog eens 10% lager bieden voor de fun... kijk niet raar op als ze beginnen over je vorige bod ;)
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  † In Memoriam † woensdag 28 maart 2012 @ 16:11:29 #258
43556 miss_dynastie
pi_109611420
quote:

Op zoek naar een andere koper.... hoop dat ze een vergrootglas hebben _O-
  woensdag 28 maart 2012 @ 16:20:13 #259
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109611763
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 16:11 schreef miss_dynastie het volgende:

Op zoek naar een andere koper.... hoop dat ze een vergrootglas hebben _O-
Het kenmerkt de arrogantie of de domheid van de verkopende partij. Ik ga er vanuit dat de makelaar ook wel gefrustreerd zal zijn door zulke clienten, die verdient nu helemaal niets.
pi_109612041
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 16:06 schreef ComplexConjugate het volgende:
We gaan op zoek naar een andere koper _O- _O- _O-

Dit maakt mijn hele week weer goed :D

Kennelijk begrijpen ze niet dat zij degene zijn die iets van de hand willen doen :')

Ik zou serieus niet meer verder reageren, gewoon over een half jaar nog eens 10% lager bieden voor de fun... kijk niet raar op als ze beginnen over je vorige bod ;)
Onderhandelen gaat om kennis. Ik heb hier nergens zien staan of de koper nog in de woning woont. Als dit het geval is zal het ze misschien helemaal niet uitmaken of de woning het komende half jaar verkocht wordt. Als de woning echter leeg staat en ze hebben een nieuwe woning gekocht dan zitten ze met dubbele lasten en een dubbele hypotheekrente aftrek die binnenkort komt te vervallen. Dit zijn zaken die je gewoon kunt (laten) uitzoeken.

Ook is het dom om een eindbod te doen als dit niet je eindbod is. Als je nu namelijk in beweging komt en weer een bod doet dan zou ik als verkoper ook nog druk blijven zetten. Kopen en verkopen zijn geen rationele beslissingen. Mensen willen het idee hebben dat ze een 'fair deal' gemaakt hebben ongeacht of dit een realistisch is. Je moet dus niet alleen praten over bedragen maar langzaam manipuleren en argumenten gebruiken waarom jou prijs fair is en ze eigenlijk zelf de prijs te hoog inschatten.
  woensdag 28 maart 2012 @ 16:34:22 #261
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109612296
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 16:27 schreef DeviantCanto het volgende:

Onderhandelen gaat om kennis. Ik heb hier nergens zien staan of de koper nog in de woning woont. Als dit het geval is zal het ze misschien helemaal niet uitmaken of de woning het komende half jaar verkocht wordt. Als de woning echter leeg staat en ze hebben een nieuwe woning gekocht dan zitten ze met dubbele lasten en een dubbele hypotheekrente aftrek die binnenkort komt te vervallen. Dit zijn zaken die je gewoon kunt (laten) uitzoeken.
Ik begrijp wat je bedoelt, maar ik ga er even vanuit dat de verkopende partij ook echt weg wil uit dit huis. Waarom zou je een huis te koop zetten als je niet weg wilt? Als ze niet willen zakken met de prijzen komt hun wens hoe dan ook niet uit. Mensen met dubbele lasten staan natuurlijk onder een nog grotere druk maar zijn mogelijk niet in staat om daadwerkelijk verder met de prijs te zakken i.v.m. een restschuld. Groot kans dat de bank gewoon NEE zegt.
pi_109612378
Weg willen != weg moeten.
pi_109612422
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 16:20 schreef ComplexConjugate het volgende:
Het kenmerkt de arrogantie of de domheid van de verkopende partij. Ik ga er vanuit dat de makelaar ook wel gefrustreerd zal zijn door zulke clienten, die verdient nu helemaal niets.
Makelaars willen alleen snel verkopen en niet voor een goede prijs. Daarnaast zijn ook negentig procent van de Nederlandse makelaars dramatisch slecht in wat ze doen. Als je een woning voor de tweede keer wil bezichtigen is dit vervelend en moeten ze kijken of dit wel in hun schema past.

Ik ben bij wel 120 woningen wezen kijken de afgelopen twee jaar en ik ben na een bezichtiging niet één keer gebeld door een makelaar. Koop signalen waarvan mijn vrouw er, door haarzelf ongemerkt tientallen van geeft, worden niet gezien. Ze hebben 500 huizen te koop staan maar bieden geen alternatieven als de bezichtiging tegenvalt. Onderhandelingen bestaan uit prijzen roepen en over in het midden uitkomen. Nee het is dieptriest gesteld met de branche.
pi_109612494
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 16:34 schreef ComplexConjugate het volgende:
Ik begrijp wat je bedoelt, maar ik ga er even vanuit dat de verkopende partij ook echt weg wil uit dit huis. Waarom zou je een huis te koop zetten als je niet weg wilt? Als ze niet willen zakken met de prijzen komt hun wens hoe dan ook niet uit. Mensen met dubbele lasten staan natuurlijk onder een nog grotere druk maar zijn mogelijk niet in staat om daadwerkelijk verder met de prijs te zakken i.v.m. een restschuld. Groot kans dat de bank gewoon NEE zegt.
Assumption is the mother of all fuckups.
pi_109612796
De achtergrond: 81 jarig vrouwtje met rollator. Slapen en badkamer op 1ste verdieping. Op handen en voeten de trap op en slechte gezondheid. Ik weet wel waarom ze het huis te koop hebben gezet.
pi_109613141
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 16:46 schreef mark_dabomb het volgende:
De achtergrond: 81 jarig vrouwtje met rollator. Slapen en badkamer op 1ste verdieping. Op handen en voeten de trap op en slechte gezondheid. Ik weet wel waarom ze het huis te koop hebben gezet.
Een andere visie is dus dat de hypotheek hoogstwaarschijnlijk afbetaald is en dat mama ook wel naar het verzorgingshuis kan zonder dat het huis verkocht is. Dat het voor mama waarschijnlijk een enorme stap is om afscheid te nemen van haar huis dus dat ze zelf elk bod te laag vindt. Argumentatie daar kom je ergens mee, maar je moet juist de aandacht wegleiden van puur en alleen het geld.
  woensdag 28 maart 2012 @ 17:20:02 #267
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109614462
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 16:39 schreef DeviantCanto het volgende:

[..]

Assumption is the mother of all fuckups.
Een aanname is een uitgangspunt van een onderzoek, op basis van bevindingen stel je uitgangspunten bij of serveer je ze af.
  woensdag 28 maart 2012 @ 17:20:48 #268
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109614507
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 16:46 schreef mark_dabomb het volgende:
Nou.... in dat geval desnoods wachten totdat ze dood neervalt en de erven hun geld willen zien :7
  woensdag 28 maart 2012 @ 17:22:20 #269
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109614584
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 16:53 schreef DeviantCanto het volgende:

[..]

Een andere visie is dus dat de hypotheek hoogstwaarschijnlijk afbetaald is en dat mama ook wel naar het verzorgingshuis kan zonder dat het huis verkocht is. Dat het voor mama waarschijnlijk een enorme stap is om afscheid te nemen van haar huis dus dat ze zelf elk bod te laag vindt. Argumentatie daar kom je ergens mee, maar je moet juist de aandacht wegleiden van puur en alleen het geld.
Welnee.... die ouwe demente bejaarde leeft nog in het tijdperk dat de bomen tot in de hemel groeiden. Oudjes zijn cognitief gezien niet zo snel, kwestie van herhaling van het aller laagste denkbare bod dus..... over and over again :Y
pi_109614764
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 17:22 schreef ComplexConjugate het volgende:
Welnee.... die ouwe demente bejaarde leeft nog in het tijdperk dat de bomen tot in de hemel groeiden. Oudjes zijn cognitief gezien niet zo snel, kwestie van herhaling van het aller laagste denkbare bod dus..... over and over again :Y
Ik kend één demente ouwe, die nog in het gulden tijdperk leeft :P (mijn vader). Doe je bod in guldens (2 ton of zo) , en je hebt een gouden deal _O- !
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  woensdag 28 maart 2012 @ 19:37:56 #271
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_109620138
Gewoon lekker verder zoeken en ook bij je eindbod blijven. Ze kunnen echt wel zakken, maar ze willen niet. Het eerste eindbod dat ze deden was ook geen eindbod.

Elke maand die het langer te koop staat kost het ze minimaal 5-600 euro aan rente die het bedrag van 200k op de bank opbrengt als ze het daar neerzet. Als zij het nog maanden te koop willen hebben staan, prima toch?
Ook hoi !
  woensdag 28 maart 2012 @ 21:14:29 #272
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_109625910
Ze betaalt nu geen vermogensrendementsheffing over die 2 ton en woont gratis. Zolang ze nog goed ter been is er niets aan het handje dus . :) Die rollator is gewoon voor de show.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_109641184
Zoals eerder gemeld hebben wij (vriendin en ik) ons appartement verkocht en gaan wij nu het kooptraject in. We hebben een huis gevonden dat aan onze eisen voldoet en ook nog eens een leuke vraagprijs heeft (250.000). Maar om aan te geven hoe er creatief wordt omgegaan met de huizenmarkt op dit moment:

De huidige bewoners hebben een nieuwbouwhuis gekocht. Ze hebben begin dit jaar hun huidige woning te koop gezet (vr. pr. 269.000). Na een korte tijd is het verkocht. Na een paar weken stond er ineens weer een te koop bord in de tuin, maar van een andere makelaar. Ik heb even wat onderzoek gedaan en wat blijkt: De projectontwikkelaar van het nieuwbouwhuis heeft een garantieregeling afgesproken en heeft het huis gekocht en gaat dat nu zelf verkopen.
Kijkend naar de specificaties van de woning: 270 m2 grond, 160m2 woonopp en inhoud 500m3 denken wij dat we er een mooi prijsje uit kunnen slepen.
We gaan het niet zelf doen, we hebben een aankoopmakelaar. Ons verkopend makelaar deed ons een goed aanbod en daar gaan we dus niet zelf voor lopen klooien.
Maar dan is het nog altijd wel leuk om hier de meningen te horen over wat te bieden.

Ik en ook de makelaar denkt dat de ontwikkelaar 210.000 minimaal nodig heeft om quitte te spelen. Dan moet 215.000 als koopprijs toch wel haalbaar zijn :)
  donderdag 29 maart 2012 @ 09:12:52 #274
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_109641277
Daar moet de ontwikkelaar nog mee akkoord willen gaan.
The love you take is equal to the love you make.
pi_109641351
Maar die zal ook blij zijn dat ie het huis kwijt is/kan. En die moet toch ook begrijpen hoe de markt op dit moment is. Of zou de ontwikkelaar net zo'n plaat voor z'n kop hebben als de verkopers bij mark_dabomb.
  donderdag 29 maart 2012 @ 09:19:13 #276
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_109641416
Ik begrijp het wel, Frank. De wens is de vader van de gedachte. Verder is het maar afwachten.
The love you take is equal to the love you make.
pi_109641557
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 09:16 schreef FrankP het volgende:
Maar die zal ook blij zijn dat ie het huis kwijt is/kan. En die moet toch ook begrijpen hoe de markt op dit moment is. Of zou de ontwikkelaar net zo'n plaat voor z'n kop hebben als de verkopers bij mark_dabomb.
Zo`n ontwikkelaar heeft ook een bodemprijs die hij wil hanteren. Of dat die 210, 215 of hoger is, dat weet alleen de ontwikkelaar zelf.
pi_109641577
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 16:37 schreef DeviantCanto het volgende:

[..]

Makelaars willen alleen snel verkopen en niet voor een goede prijs. Daarnaast zijn ook negentig procent van de Nederlandse makelaars dramatisch slecht in wat ze doen. Als je een woning voor de tweede keer wil bezichtigen is dit vervelend en moeten ze kijken of dit wel in hun schema past.
Wij hadden een goede makelaar (die we echt voor elke cent uitgeperst hebben!) Hij heeft ons oude huis voor een nette prijs verkocht en heeft (namens ons) geboden op 3 huizen (twee ketsten af omdat de verkoper niet verder naar beneden wilden en wij niet verder omhoog). Hij kwam er ook achter dat de verkoper van ons huidige huis werkeloos en gescheiden was en dus z'n huis moest "opeten". Joepie, want hij MOEST eruit!

Toen we met het derde huis bezig waren, zei hij dat hij een belletje had gehad van dat eerste huis wat we wilden kopen, of ons bod nog steeds geldig was :P (nee dus, want dat derde huis was het helemaal!)
  donderdag 29 maart 2012 @ 10:27:23 #279
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109643212
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 09:25 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Zo`n ontwikkelaar heeft ook een bodemprijs die hij wil hanteren. Of dat die 210, 215 of hoger is, dat weet alleen de ontwikkelaar zelf.
De ontwikkelaar wil natuurlijk zo snel mogelijk van dat zwaard van Damocles af, die wil desnoods wel wat verlies nemen op die woning. Garantieregelingen zijn immers al een extreme noodgreep voor projectontwikkelaars.
  donderdag 29 maart 2012 @ 10:29:31 #280
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109643271
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 09:26 schreef Sweetpea8472 het volgende:

Toen we met het derde huis bezig waren, zei hij dat hij een belletje had gehad van dat eerste huis wat we wilden kopen, of ons bod nog steeds geldig was :P (nee dus, want dat derde huis was het helemaal!)
Kijk.... dat zijn de betere berichten, die mensen krijgen nu de deksel op hun neus vanwege hun eigen hebzucht en arrogantie.... dit soort verhalen is goud waard _O- _O_ :D
pi_109643318
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 10:29 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Kijk.... dat zijn de betere berichten, die mensen krijgen nu de deksel op hun neus vanwege hun eigen hebzucht en arrogantie.... dit soort verhalen is goud waard _O- _O_ :D
Waarom is dat precies goud waard?
pi_109643392
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 10:27 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

De ontwikkelaar wil natuurlijk zo snel mogelijk van dat zwaard van Damocles af, die wil desnoods wel wat verlies nemen op die woning. Garantieregelingen zijn immers al een extreme noodgreep voor projectontwikkelaars.
Een ontwikkelaar die verlies neemt? Nee Xenotje, zet dat maar uit je hoofd :)
pi_109643468
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 09:08 schreef FrankP het volgende:
Zoals eerder gemeld hebben wij (vriendin en ik) ons appartement verkocht en gaan wij nu het kooptraject in. We hebben een huis gevonden dat aan onze eisen voldoet en ook nog eens een leuke vraagprijs heeft (250.000). Maar om aan te geven hoe er creatief wordt omgegaan met de huizenmarkt op dit moment:

De huidige bewoners hebben een nieuwbouwhuis gekocht. Ze hebben begin dit jaar hun huidige woning te koop gezet (vr. pr. 269.000). Na een korte tijd is het verkocht. Na een paar weken stond er ineens weer een te koop bord in de tuin, maar van een andere makelaar. Ik heb even wat onderzoek gedaan en wat blijkt: De projectontwikkelaar van het nieuwbouwhuis heeft een garantieregeling afgesproken en heeft het huis gekocht en gaat dat nu zelf verkopen.
Kijkend naar de specificaties van de woning: 270 m2 grond, 160m2 woonopp en inhoud 500m3 denken wij dat we er een mooi prijsje uit kunnen slepen.
We gaan het niet zelf doen, we hebben een aankoopmakelaar. Ons verkopend makelaar deed ons een goed aanbod en daar gaan we dus niet zelf voor lopen klooien.
Maar dan is het nog altijd wel leuk om hier de meningen te horen over wat te bieden.

Ik en ook de makelaar denkt dat de ontwikkelaar 210.000 minimaal nodig heeft om quitte te spelen. Dan moet 215.000 als koopprijs toch wel haalbaar zijn :)
Dit klinkt allemaal leuk en aardig, zo'n lage prijs voor zoveel ruimte en m², maar............ waar ligt dit huis? De prijs wordt nl. door 3 factoren bepaald: de ligging, de locatie en de plaats.

Verder vind ik het inschakelen van die aankoopmakelaar niet bijster slim, die heeft alle baat bij jullie aankoop en zal dus eerder geneigd zijn water bij de wijn te doen. Je moet er niet gek van opkijken als ie al contact heeft opgenomen met de projectontwikkelaar (die lui zien mekaar regelmatig in "de huizen van plezier") en een deal heeft voorgekookt. Nu jullie nog laten happen.
pi_109643888
Ben wel benieuwd in welke regio deze huizen staan? Hier in mijn omgeving (Leiden e.o.) heb je voor 200K een 3-kamer appartement. Een rijtjeshuis gaat al snel richting 300K en 2 onder 1 kap 450K+
pi_109644028
Ligging, locatie en plaats is voor ons bekend terrein aangezien mijn schoonouders er in de buurt wonen, mijn vriendin daar is opgegroeid en het eenzelfde type huis is als die van mijn schoonouders.
We hebben das al aardig wat informatie.

Als ze een dealtje sluiten waar ik mezelf in kan vinden, dan is dat geen probleem. Wij hadden namelijk zelf het idee dat we niet opgewassen zouden zijn tegen de verkopend makelaar en we wilden gewoon de zekerheid van goede begeleiding.
Of het een goede beslissing is geweest zal de tijd leren. Maar tot nu toe heeft ie al wel goed gewerkt voor z'n geld.

@scorpie
Inderdaad de ontwikkelaar is de enige die weet wat ie wil hebben. Wij weten nu gelukkig ook al wat er aan de woning moet gebeuren en wat we dus mee kunnen nemen in de onderhandelingen en daar stond de ontwikkelaar ook voor open, schijnt.

@niltag
Staat in het noordwesten van Noord Brabant
  donderdag 29 maart 2012 @ 10:56:10 #286
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109644065
quote:
10s.gif Op donderdag 29 maart 2012 10:33 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Een ontwikkelaar die verlies neemt? Nee Xenotje, zet dat maar uit je hoofd :)
Die ontwikkelaar zit niet bepaald liquide met zijn geld in een woning die dagelijks in waarde daalt, in tegenstelling tot emotionele particuliere vastgoedbeleggers kan die projectonwikkelaar wel rationele beslissingen nemen.
pi_109644253
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 10:55 schreef FrankP het volgende:
@niltag
Staat in het noordwesten van Noord Brabant
Klinkt goed, nu ook qua prijs.
  donderdag 29 maart 2012 @ 11:12:36 #288
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_109644639
Noordwesten van Brabant loopt ook voor geen meter meer. Is weleens anders geweest.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_109645498
Goed om dit allemaal te lezen, wij kijken vanuit een luxe positie (woningbouw appartement) naar koophuizen :)

Wat ik nu echt idioot vind is die 'transparante vraagprijs' die nu bij sommige huizen staat:

quote:
Transparant onderhandelen over de prijs!
In plaats van een traditionele Vraagprijs werken wij voor deze woning met een Vanafprijs. U kunt een bod uitbrengen op deze woning rekening houdend met de Vanafprijs en de Oude Vraagprijs. Ieder bod wordt exclusief behandeld en besproken met de verkoper.

De Oude Vraagprijs was: ¤ 249.500,--
De Nieuwe Vanafprijs is: ¤ 224.500,--
Je biedt toch wat je wilt uitgeven aan een huis, niet wat de verkoper het minimum vindt? :{
  donderdag 29 maart 2012 @ 11:37:07 #290
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109645651
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 11:33 schreef Inu het volgende:

Je biedt toch wat je wilt uitgeven aan een huis, niet wat de verkoper het minimum vindt? :{
Makelaars zijn niet gewend om te moeten verkopen, vroeger kwamen de klanten vanzelf... Nu denken ze dezelfde 'uitverkoop' strategie te kunnen toepassen als de verkoper van wasmachines :')
pi_109646108
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 11:12 schreef Bayswater het volgende:
Noordwesten van Brabant loopt ook voor geen meter meer. Is weleens anders geweest.
Wist ik niet, dacht dat je snel in Rotterdam e.d. zou zijn (niet dat je daar wat te zoeken hebt).
pi_109646211
quote:
Goed om dit allemaal te lezen, wij kijken vanuit een luxe positie (woningbouw appartement) naar koophuizen :)

Wat ik nu echt idioot vind is die 'transparante vraagprijs' die nu bij sommige huizen staat:

[..]

Dat is ook flauwekul. Maar zo'n makelaar denkt ook van "misschien is er iemand zo wereldvreemd dat ie denkt dat je alleen een minimumbod mag uitbrengen". Zo 'n vogel tuint er dan in, lijkt me trouwens dat iedereen nu wel weet dat de markt daalt en verder daalt.

Je kan naar die verkooopmakelaar mailen, zo van: "ik ga pas bieden als dat "vanaf bod" met 20k wordt verlaagd.
pi_109646371
quote:
Een minimum (en een maximum) is een flexibel begrip. Die dingen zijn namelijk niet vastgelegd in steen. Een minimum van de verkoper kan dalen, maar ook jouw maximum kan stijgen (zolang je nog niet op je "fysieke maximum", dus het bedrag wat je maximaal kan lenen).

En wij hebben echt niet uitgegeven wat we maximaal wilden (en helemaal al niet konden) uitgeven. Maar minder dan dat (en zelfs nog minder dan het "minimum" van de verkoper...)
pi_109646381
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 11:52 schreef blomke het volgende:

[..]

Dat is ook flauwekul. Maar zo'n makelaar denkt ook van "misschien is er iemand zo wereldvreemd dat ie denkt dat je alleen een minimumbod mag uitbrengen". Zo 'n vogel tuint er dan in, lijkt me trouwens dat iedereen nu wel weet dat de markt daalt en verder daalt.

Je kan naar die verkooopmakelaar mailen, zo van: "ik ga pas bieden als dat "vanaf bod" met 20k wordt verlaagd.
Oh, dit huis is sowieso boven budget, was maar een voorbeeld :)

Maar ze zetten het huis dus wel als de onderste prijs op Funda, als je dan inderdaad zoekt to bijvoorbeeld 175k en je vindt allerlei huizen met 'minimumprijs' waar ze eigenlijk 190k voor willen zien wel meer mensen het.

Al verbaast het me enorm hoe slecht makelaars omgaan met de metadata op Funda, zo vaak dat er gewoon iets niet klopt in m2 of bouwjaar. Ik zag een oud huis (met geveltje) met bouwjaar 1980-1991, dus ik had gemaild of dat dan betekende dat het intern helemaal vernieuwd is in die tijd of hoe ik dat moest opvatten, krijg ik gewoon een mail terug dat het niet klopt, het huis moet nog vernieuwd worden intern. Niet eens een uitnodiging om te komen kijken ofzo erin, terwijl ik toch zou denken dat je dat als makelaar standaard reageert op een vraag van een eventuele koper 8)7

We hebben sowieso in het jaar dat we nu een beetje aan het rondkijken zijn pas 1 makelaar gehad die achteraf nog mailde met andere opties die ook wel bij onze wensen zouden passen nadat we aangaven dat we het huis toch wat te veel werk vonden.
pi_109646835
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 11:49 schreef blomke het volgende:

[..]

Wist ik niet, dacht dat je snel in Rotterdam e.d. zou zijn (niet dat je daar wat te zoeken hebt).
Dat is juist de omgeving waar we weg willen.... ;)
pi_109648175
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 11:57 schreef Inu het volgende:

[..]

Oh, dit huis is sowieso boven budget, was maar een voorbeeld :)

Dat snap ik wel; mijn reactie was ook maar een voorbeeld hoe je op dergelijke makelaarsnonsens kunt reageren.

De laatste zin rept overigens "ieder bod wordt exclusief behandeld en besproken..."
Je kan dat soort "eisen" dus regelrecht aan je laars lappen.
pi_109798557
Zo, wij zijn er niet uitgekomen. Verkopende partij blijft hangen op 2 ton k.k en wij willen tot max 190k gaan. We hebben de verkopende partij veel succes gewenst met het zoeken naar een 'geschikte koper'.
  maandag 2 april 2012 @ 12:08:46 #298
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_109799110
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 17:20 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Nou.... in dat geval desnoods wachten totdat ze dood neervalt en de erven hun geld willen zien :7
Dan hoop ik dat ze de WOZ waarde wel zo laag mogelijk heeft weten te houden, anders willen ze nog niet genoeg dalen omdat ze al erfbelasting over een veel te hoge WOZ-waarde hebben betaald :X

Wij gingen zaterdag bij een huis kijken waarvan ik op basis van de foto's al wist dat het een opknapper was, maar hoe erg het was was niet goed in te schatten.
Feiten:
WOZ-waarde in 2008: ¤ 325.000
Te koop vanaf 2009, inmiddels gedaald van 350 naar 275 en dat is het absoluut niet waard, ik denk dat de verkoper blij mag zijn als hij er 2 ton voor krijgt.
Maar hij heeft 3 jaar terug waarschijnlijk wel flink mogen aftikken bij de belastingdienst.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 2 april 2012 @ 12:25:48 #299
136 V.
Like tears in rain...
pi_109799660
Afgelopen huizendag een paar huisjes bekeken, waar ik al een tijdje van een afstand in geïnteresseerd was. Onder andere een overprijsd appartement, wat wél het eerste huisje is dat ik ooit bezichtigde dat leuker was dan de foto's deden vermoeden.

Maar de vraagprijs zit gewoon 34K boven wat ik er maximaal voor over heb. Staat vijf maanden te koop, bewoners zitten er nog in, hebben het vier jaar geleden (waarschijnlijk zelf veel te duur) gekocht en hebben nog geen bloedspoed. Hebben een kindje, maar het gaat nog wel, heb ik het idee. Voor de volledigheid mijn mailadres en telefoonnummer achtergelaten en vandaag: hoppa makelaar heeft brochure gemaild en wil graag telefonisch contact.

Dus misschien toch iets meer haast dan het zaterdag overkwam.

Nou ja, ik neem iig de tijd. Eerst maar eens een informerend hypotheekgesprek.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_109802197
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 11:55 schreef mark_dabomb het volgende:
Zo, wij zijn er niet uitgekomen. Verkopende partij blijft hangen op 2 ton k.k en wij willen tot max 190k gaan. We hebben de verkopende partij veel succes gewenst met het zoeken naar een 'geschikte koper'.
Slim, hoe slim gespeeld. Binnenkort kan je het verlossende telefoontje verwachten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')