abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 9 maart 2012 @ 11:26:06 #176
5428 crew  miss_sly
pi_108898565
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 11:11 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Mijn grote peuter gaat morgen naar peuterspeelochtend op haar school. Gaat over een week of twee twee keer een ochtend wennen op school en mag vanaf 11 april echt echt echt naar school. Ik geloof dat ik het de leukste ontwikkeling tot nu toe vind :D .

Ze heeft er zoveel zin in, vindt het spannend en leuk, leeft er zo bewust naartoe, kent al kindjes in haar toekomstige klasje O+ . En ik vind het super om het met haar zo mee te maken. :Y O+ Ik ben zo benieuwd hoe het gaan zal, hoe ze het zal vinden.

En ik heb dan ineens één op één tijd met mijn jongste peuter. O+
Geweldig! Lijkt me ook zo leuk, de schoolfase, hoewel ik deze peuterfase ook echt heel leuk vind.

tot nu toe wilde ik graag een baby, maar vind ik iedere fase dat ze groter wordt, eigenlijk weer leuker O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_108901644
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 10:29 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik heb bij de drieplusgroep wel eens een heel dubbel gevoel gehad. Ze deden blijkbaar stoelendans en blijkbaar vond S dat niet leuk om mee te doen en ze kon later in de auto ook heel goed verwoorden waarom niet (want dan zou er misschien geen stoel zijn en mocht ze niet meer meedansen en dat was te spannend).
Weet je dat ik dat altijd heb gehouden? De stoelendans was gewoon niet voor mij.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_108901696
Je kunt je soms ook wel in mensen vergissen, zo heeft Meike nu een andere zwemjuf, en ik had vantevoren echt zoiets van: o my god, dit wordt wat. Die juf is vast hartstikke streng (want zo ziet ze eruit) niet tegen Meike gezegd natuurlijk. En nu is Meike over, en vindt ze de juf hartstikke lief. Nog liever als haar eerste zwemjuf.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_108901903
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 13:04 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Weet je dat ik dat altijd heb gehouden? De stoelendans was gewoon niet voor mij.
Ik had dat ook altijd met de stoelendans!
ti amo più di ieri ma meno di domani
  vrijdag 9 maart 2012 @ 13:18:19 #180
35189 Troel
scherp en bot
pi_108902080
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 11:14 schreef miss_sly het volgende:
Nee, ik zit helemaal niet lekker. Er gaan al allerlei dingen door mijn hoofd, van nog anderhalf jaar met tegenzin naar de peuters tot overstappen naar een ander kdv. Wat beiden niet echt een optie is, eigenlijk.

En je hebt gelijk, ik wil ook dat ze op haar gevoel vertrouwt! Dus aanmoedigen om te knuffelen met S doe ik ook zeker niet. Maar toen S vroeg of Senna dan even bij op schoot wilde, zei Senna geen nee, en heb ik haar even bij S op schoot gezet terwijl ik wat spullen opruimde. Maar, en dat zegt veel meer dan dat ze geen 'nee'zei, ze sprong ook niet enthousiast bij S op schoot, terwijl ze dat bij L en J wel altijd deed! Goed punt om op te letten voortaan.
Ik wilde vragen of ze dat bij L en J wel altijd deed, maar als baby natuurlijk niet :')

Is het niet ook nog een klein beetje wennen? Dat het op schoot springen vanzelf nog wel komt?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator vrijdag 9 maart 2012 @ 13:19:41 #181
5428 crew  miss_sly
pi_108902123
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 13:18 schreef Troel het volgende:

[..]

Ik wilde vragen of ze dat bij L en J wel altijd deed, maar als baby natuurlijk niet :')

Is het niet ook nog een klein beetje wennen? Dat het op schoot springen vanzelf nog wel komt?
Dreumes he! En dat deed ze dus bij hun wel. Sterker nog, daar rende ze de ruimte in om zo snel mogelijk een knuffel te halen O+
  Moderator vrijdag 9 maart 2012 @ 13:20:13 #182
5428 crew  miss_sly
pi_108902143
quote:

[..]

Ow, ik had dat ook. Ik vind het eigenlijk ook een heel naar spelletje, zoals veel spelletjes waarbij iemand moet afvallen.
pi_108902342
quote:

[..]

de stoelendans. dan heb je een stoeltje veroverd en komt dat grote rotkind langs en trekt zo die stoel onder je kont vandaan. zo dat je dan nog ff met je harsens nastuitert op de rand van de stoel :{
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_108902684
Ja, ook gewoon een heel fysiek spel inderdaad. Net rugby soms.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_108902751
Awh Senna, wat sneu dat ze het nog niet naar haar zin heeft op de peutergroep. Het is sowieso ook niet niks natuurlijk, zomaar verhuizen naar een andere groep zonder de leidster waar je aan gehecht bent geraakt.
Misschien zijn die dingen die ze verteld over met haar mond dicht eten enzo wel helemaal niet tegen haar persoonlijk gericht, maar wordt er gewoon in het algemeen meer op gelet dat kinderen wat netter eten. En dat dat veel indruk op haar maakt?
Hopelijk gaat het snel beter en krijgt ze net zoveel plezier in de peutergroep als ze had in de dreumesgroep.

Ik vond stoelendans ook niet leuk, het voelde heel gemeen dat er ineens geen stoel voor jou was en de wilde, duwende kinderen wonnen altijd.

Ik zou Niels wel naar zo'n programma laten kijken, gewoon omdat het een leuk programma is (lijkt) en als hij dan vraagt over de God die in het liedje voorkomt, vertellen dat veel mensen in God geloven. Dat lijkt me juist wel goed, dat hij leert dat mensen verschillende meningen hebben.

Vandaag loopt Niels al de vanaf vanmorgen in een onderbroekje. Score voor vandaag: 3 keer in een onderbroek en 6 keer in het potje, hij plast zo vaak :o! Oh, en een poep.
Voor de mensen met al zindelijke kinderen: hoe lang duurt de fase waarin een broek SNEL uitmoet? Ik heb drie joggingbroekjes gekocht voor Niels, of is het verstandig om een hele stapel joggingbroeken/ broeken met elastische taille aan te schaffen?
Voor nu trek ik hem tijdens het eten en wanneer we naar buiten gaan wel een luier aan nog.
Wel zonde, hij heeft zo'n leuke nieuwe tuinbroek, misschien moet ik er maar een chinees open kruis in maken :+
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_108902830
Twinkly, ik weet nog dat het bij Meike ook zo ging, of in ieder geval dat ik de eerste dag zoiets had van: "dit gaat hem nog niet worden" maar dat mijn moeder zei dat we nog even moesten doorzetten. t was 3 dagen. en ze was zindelijk.

Lars boeit het helemaal niet.
Ik heb hem nu een nieuwe stuiterbal belooofd als hij op het potje plast of poept.
Ook al zo lekker boeiend.
Ik ga voor komende zomer.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_108903035
Ik wilde eigenlijk ook tot de zomer wachten, veel makkelijker! Maar toen gaf hij ineens aan dat er een poep aankwam en wilde op het potje. Toen dus maar een stapel onderbroeken gekocht. Maar pas sinds de succesvolle poeppoging snapt hij pas echt wat hij moet doen geloof ik. Daarvoor wilde hij er echt niet opzitten zonder luier.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  vrijdag 9 maart 2012 @ 14:55:16 #188
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_108906006
Twinkly, er schijnt inderdaad over het algemeen heel snel vooruitgang in te zitten. Wat goed van Niels zeg! :o
  Moderator vrijdag 9 maart 2012 @ 14:56:18 #189
5428 crew  miss_sly
pi_108906045
Dat de broek snel uitmoest, heeft hier wel even geduurd. Nu heeft ze meestal wel wat meer tijd. Regelmatig wassen en misschien toch een paar joggingbroekjes bij kopen!

Maar wat goed zeg, van Niels! Zomaar is het knopje om dus.
Ik vind trouwens Niels zo'n mooi koppie hebben O+ Echt geen peuter meer trouwens, maar eerder een hele mooie kleuter!
pi_108906322
Wat lief O+ Ik zie dat helemaal niet, dat hij al een kleuter zou lijken, alhoewel ik wel het idee heb dat zijn gezichtje erg veranderd is de laatste tijd.

Zou zo'n broek ook snel genoeg uit zijn? Of echt een joggingbroekje? Hij heeft nu twee joggingbroekjes van Zeeman, maar die zijn zo synthetisch :X dat had ik in de winkel helemaal niet in de gaten.

Hij wil trouwens zijn onderbroek helemaal uit wanneer hij op het potje gaat, pfff :') Dat wordt nog wat wanneer de broek ook helemaal uitmoet.

Oh, Miss Sly, waar heb je dat wc-trappetje gevonden?
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  Moderator vrijdag 9 maart 2012 @ 15:08:11 #191
5428 crew  miss_sly
pi_108906383
De broek moet hier ook nog steeds uit, Twinkly. dus onderweg naar de wc vinden we een spoor van kleding: broek, sok, sok, onderbroek :')

Zo'n broekje kan ook, maar daar zal hij even op moeten oefenen. Dat uit- en aandoen van een broek valt nog niet mee, maar geen knoop en rits maakt het in ieder geval wel aan te leren :)
Wij hebben een opstapje van Kruidvat, kostte 2 of 3 euro.
pi_108906491
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 15:08 schreef miss_sly het volgende:
De broek moet hier ook nog steeds uit, Twinkly. dus onderweg naar de wc vinden we een spoor van kleding: broek, sok, sok, onderbroek :')

Zo'n broekje kan ook, maar daar zal hij even op moeten oefenen. Dat uit- en aandoen van een broek valt nog niet mee, maar geen knoop en rits maakt het in ieder geval wel aan te leren :)
Wij hebben een opstapje van Kruidvat, kostte 2 of 3 euro.
Oh dan ga ik daarna opzoek.

Hij kan trouwens zijn onderbroek ook nog niet uitkrijgen. Of eigenlijk... hij zal het wel kunnen, maar denkt dat hij het nog niet kan en hij doet altijd alles pas wanneer hij zeker weet wanneer hij het kan.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_108907310
Twinks, ik deed M. de eerste week een joggingbroek of pyjamabroek aan en later zijn gewone broeken, die ik een beetje losser maakte qua knoopsgatelastiek, zodat ie net op zijn billen bleef hangen. Dan kon hij hem moeiteloos in een keer naar beneden trekken en weer aandoen.
Wij hadden het voordeel dat ze op het kdv aanleren om de broek aan te houden, maar dat zijn onderbroek wel onder zijn knieën moet zitten. Groot protest als ik de onderbroek halverwege zijn dijbeen liet zitten. Ze hebben hem daar ook geleerd om voor het plassen zijn piemel naar beneden te duwen, dus dat was altijd stap 1.

Ik heb onze toiletverhoger van Marktplaats, zoek maar eens op wcverhoger of wc trainer. H
pi_108907399
Oh wat een goede tip van het knoopsgaten elastiek! Dat wil wel lukken, het elastiek zit nu bijna op zijn strakst. Zijn piemel hangt altijd al naar beneden, vreemd genoeg, iemand anders vroeg me ook al of we geen over-de-pot-plas-incidenten hebben. Of zou dat bij de wc anders zijn omdat ze hun beentjes wat meer tegen elkaar aan drukken.
Ik ga eens zoeken naar zo'n wc verhoger, thanks!
pi_108907525
Hier hangt den piemel ook naar beneden hoor, maar ik vond het zo handig dat de kdv leidsters dat kinderen aanleren, ongeacht de grootte van het aanhangsel zeg maar :P De tip van het elastiek kreeg ik ook van de dames daar.
Pyamabroeken zijn ook ideaal voor het eerste oefenwerk vond ik. Zitten lekker los.
  Moderator vrijdag 9 maart 2012 @ 15:43:12 #196
5428 crew  miss_sly
pi_108907557
Ik heb geen wc-trainer, maar gewoon een losse brilverkleiner en een tweetraps opstapje van Kruidvat. Die wc-trainers zijn best prijzig, vond ik.
pi_108907638
Verschuift zo'n trapje niet heel snel? Op zich hebben we wel een klein opstapje/ krukje.

Pyjamabroekjes hebben we niet zoveel eigenlijk dat hij er wat nat kan plassen.
Maar ik heb een leuk patroon gevonden voor een simpel broekje met elastiek!
pi_108907688
Deze hysterische zijn nu in de aanbieding bij Kruidvat, Twinkly. :P

Die dingen met trapje/verkleinbril in 1 zien er handig uit zeg! Misschien dat ik hem als de tijd daar is, wel meteen daarop zit ipv eerst op een potje
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_108907708
Leuk dat broekje! Zowel model als het voorbeeldstofje
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  vrijdag 9 maart 2012 @ 15:57:17 #200
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_108908034
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 15:38 schreef Twinkly het volgende:
Oh wat een goede tip van het knoopsgaten elastiek! Dat wil wel lukken, het elastiek zit nu bijna op zijn strakst. Zijn piemel hangt altijd al naar beneden, vreemd genoeg, iemand anders vroeg me ook al of we geen over-de-pot-plas-incidenten hebben. Of zou dat bij de wc anders zijn omdat ze hun beentjes wat meer tegen elkaar aan drukken.
Ik ga eens zoeken naar zo'n wc verhoger, thanks!
Door de kracht van de straal komt ie wel eens omhoog en dan piemelen ze precies tussen de bril en de pot door, met een beetje pecht zó in hun broek. :')
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')