Geweldig! Lijkt me ook zo leuk, de schoolfase, hoewel ik deze peuterfase ook echt heel leuk vind.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 11:11 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Mijn grote peuter gaat morgen naar peuterspeelochtend op haar school. Gaat over een week of twee twee keer een ochtend wennen op school en mag vanaf 11 april echt echt echt naar school. Ik geloof dat ik het de leukste ontwikkeling tot nu toe vind.
Ze heeft er zoveel zin in, vindt het spannend en leuk, leeft er zo bewust naartoe, kent al kindjes in haar toekomstige klasje. En ik vind het super om het met haar zo mee te maken.
![]()
Ik ben zo benieuwd hoe het gaan zal, hoe ze het zal vinden.
En ik heb dan ineens één op één tijd met mijn jongste peuter.
Weet je dat ik dat altijd heb gehouden? De stoelendans was gewoon niet voor mij.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 10:29 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik heb bij de drieplusgroep wel eens een heel dubbel gevoel gehad. Ze deden blijkbaar stoelendans en blijkbaar vond S dat niet leuk om mee te doen en ze kon later in de auto ook heel goed verwoorden waarom niet (want dan zou er misschien geen stoel zijn en mocht ze niet meer meedansen en dat was te spannend).
Ik had dat ook altijd met de stoelendans!quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Weet je dat ik dat altijd heb gehouden? De stoelendans was gewoon niet voor mij.
Ik wilde vragen of ze dat bij L en J wel altijd deed, maar als baby natuurlijk nietquote:Op vrijdag 9 maart 2012 11:14 schreef miss_sly het volgende:
Nee, ik zit helemaal niet lekker. Er gaan al allerlei dingen door mijn hoofd, van nog anderhalf jaar met tegenzin naar de peuters tot overstappen naar een ander kdv. Wat beiden niet echt een optie is, eigenlijk.
En je hebt gelijk, ik wil ook dat ze op haar gevoel vertrouwt! Dus aanmoedigen om te knuffelen met S doe ik ook zeker niet. Maar toen S vroeg of Senna dan even bij op schoot wilde, zei Senna geen nee, en heb ik haar even bij S op schoot gezet terwijl ik wat spullen opruimde. Maar, en dat zegt veel meer dan dat ze geen 'nee'zei, ze sprong ook niet enthousiast bij S op schoot, terwijl ze dat bij L en J wel altijd deed! Goed punt om op te letten voortaan.
Dreumes he! En dat deed ze dus bij hun wel. Sterker nog, daar rende ze de ruimte in om zo snel mogelijk een knuffel te halenquote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:18 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik wilde vragen of ze dat bij L en J wel altijd deed, maar als baby natuurlijk niet
Is het niet ook nog een klein beetje wennen? Dat het op schoot springen vanzelf nog wel komt?
Ow, ik had dat ook. Ik vind het eigenlijk ook een heel naar spelletje, zoals veel spelletjes waarbij iemand moet afvallen.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Weet je dat ik dat altijd heb gehouden? De stoelendans was gewoon niet voor mij.
de stoelendans. dan heb je een stoeltje veroverd en komt dat grote rotkind langs en trekt zo die stoel onder je kont vandaan. zo dat je dan nog ff met je harsens nastuitert op de rand van de stoelquote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Oh dan ga ik daarna opzoek.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 15:08 schreef miss_sly het volgende:
De broek moet hier ook nog steeds uit, Twinkly. dus onderweg naar de wc vinden we een spoor van kleding: broek, sok, sok, onderbroek
Zo'n broekje kan ook, maar daar zal hij even op moeten oefenen. Dat uit- en aandoen van een broek valt nog niet mee, maar geen knoop en rits maakt het in ieder geval wel aan te leren
Wij hebben een opstapje van Kruidvat, kostte 2 of 3 euro.
Door de kracht van de straal komt ie wel eens omhoog en dan piemelen ze precies tussen de bril en de pot door, met een beetje pecht zó in hun broek.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 15:38 schreef Twinkly het volgende:
Oh wat een goede tip van het knoopsgaten elastiek! Dat wil wel lukken, het elastiek zit nu bijna op zijn strakst. Zijn piemel hangt altijd al naar beneden, vreemd genoeg, iemand anders vroeg me ook al of we geen over-de-pot-plas-incidenten hebben. Of zou dat bij de wc anders zijn omdat ze hun beentjes wat meer tegen elkaar aan drukken.
Ik ga eens zoeken naar zo'n wc verhoger, thanks!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |