Had ik het bijna goed onthoudenquote:Op woensdag 7 maart 2012 14:23 schreef Killaht het volgende:
[..]
4,7 miljard jaar en dan wordt de zon een rode reus, waarbij verschillende planeten, waaronder de aarde in de vuurbol worden opgeslokt. Maar we hebben nog ff te gaanDaarna verandert hij in een witte dwerg en dan eventueel een nova
Ja leuke zin en alles, maar is dat wetenschappelijk bewezen?quote:De grote vraag was natuurlijk wanneer dit precies zal gaan gebeuren, aangezien remote viewers wel toekomstige gebeurtenissen kunnen waarnemen, maar niet kunnen zeggen of deze over 5 jaar, 50 jaar of 500 jaar zullen plaatsvinden.
Uhm, nee. De oerknal is een theorie. Wat er in het stuk staat is een hypothese. Lees je maar in in het verschil.quote:Op woensdag 7 maart 2012 14:05 schreef Killaht het volgende:
[..]
Theorie inderdaad net als de oerknal een theorie is, maar wel aangenomen tot nu toe.
[..]
Klopt, en datgene wat je eraan toevoegt klopt niet volgens het artikel.quote:Nee, ik geef mijn mening over de bevindingen en voeg daar iets aan toe. Het klopt dat dit niet in het artikel staat.
quote:Op woensdag 7 maart 2012 14:52 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Uhm, nee. De oerknal is een theorie. Wat er in het stuk staat is een hypothese. Lees je maar in in het verschil.
[..]
Klopt, en datgene wat je eraan toevoegt klopt niet volgens het artikel.
Ik denk dat jij toch eens moet opzoeken wat de term "theorie" in de wetenschap inhoudt.quote:
Trol je nu? In iedergeval, ik bedoelde dat het onderdeel van de theorie klimaatverandering kan zijn. Dus een nieuwe variabele.quote:Op woensdag 7 maart 2012 14:52 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Uhm, nee. De oerknal is een theorie. Wat er in het stuk staat is een hypothese. Lees je maar in in het verschil.
[..]
Klopt, en datgene wat je eraan toevoegt klopt niet volgens het artikel.
Het zijn blijkbaar de militairen die het gebruiken en die die hebben lak aan wetenschap, die willen resultatenquote:Op woensdag 7 maart 2012 14:50 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ja leuke zin en alles, maar is dat wetenschappelijk bewezen?
Hee, vosss.quote:Op woensdag 7 maart 2012 14:50 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ja leuke zin en alles, maar is dat wetenschappelijk bewezen?
Als ik had getrolld, dan had ik een plaatje geplaatst van een uil met daarin de tekst "O RLY?".quote:Op woensdag 7 maart 2012 15:45 schreef Killaht het volgende:
[..]
Trol je nu? In iedergeval, ik bedoelde dat het onderdeel van de theorie klimaatverandering kan zijn. Dus een nieuwe variabele.
"Project Cluster" van de ESA, is de Cluster-missie waarin vier ruimtevaartuigen de magnetosfeer hebben geobserveerd. CHAMP is geen Duitse missie maar een NASA-missie.quote:Er zijn diverse projecten geweest die aannames hebben gedaan dat dit inderdaad het geval is:
Project Cluster (ESA), CHAMP (Duitsland) en GRACE (Verenigde Staten/Duitsland).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het magnetisch veld zich versnelt verplaatst heeft? En waar gaat het naartoe dan? En het klimaat is versneld gestegen? Hoe werkt dat precies?quote:In onderstaande tabel kun je zien dat na de jaren 70 het magnetisch veld zich versnelt verplaatst heeft en het klimaat ook versnelt is gestegen.
[ afbeelding ]
En er is een verschil tussen correlatie en causatie.Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
Dat er een overeenkomst is, wil niet zeggen dat er een verband is. Je kunt namelijk hetzelfde zeggen van (een oudje) het aantal piraten en de globale temperatuur:"quote:Op woensdag 7 maart 2012 15:45 schreef Killaht het volgende:
[..]
Trol je nu? In iedergeval, ik bedoelde dat het onderdeel van de theorie klimaatverandering kan zijn. Dus een nieuwe variabele.
Er zijn diverse projecten geweest die aannames hebben gedaan dat dit inderdaad het geval is:
Project Cluster (ESA), CHAMP (Duitsland) en GRACE (Verenigde Staten/Duitsland).
In onderstaande tabel kun je zien dat na de jaren 70 het magnetisch veld zich versnelt verplaatst heeft en het klimaat ook versnelt is gestegen.
[ afbeelding ]
Ik wil beslist een keer de middernachtzon zien en het hoorderlicht.quote:Op woensdag 7 maart 2012 14:14 schreef Natalie het volgende:
Aurora Borealis
Staat op m'n lijstje van 'Dit moet ik nog een keer gezien/gedaan hebben'.
We hebben even getwijfeld of we afgelopen januari naar noord Finland of Noorwegen zouden gaan om het te aanschouwen, zéker om dat zon nu zo actief is. Maar helaas hebben we het niet kunnen regelen.
Las laatst trouwens ergens dat het nog zo'n 5 miljard jaar duurt voor de zon echt een probleem wordt. Het blijft een ster, en die gaan helaas niet voor altijd mee... Maar ben vrij zeker dat ik er dan sowieso niet meer ben om de ellende mee te maken
Ik zou maar vertrekken als ik jou was. 8-9 maart wordt de impact verwacht ...quote:Op woensdag 7 maart 2012 20:38 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ik wil beslist een keer de middernachtzon zien en het hoorderlicht.
Ga je mee?
Och noorderlicht is er ieder jaar wel te zien.. Daarvoor hoef ik me niet te haasten.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:24 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ik zou maar vertrekken als ik jou was. 8-9 maart wordt de impact verwacht ...
quote:Op donderdag 8 maart 2012 18:03 schreef Broodje_Zaad het volgende:
De aarde bestaat al een ruime 4 miljard jaar.
Dan zal er plotseling in deze luttele 6000 jaar dat er beschaving is ineens de wereld ten onder gaan door de zon.
Ach, 't is gewoon zo lekker voor jullie alu hoedjes om te kunnen zeggen "quote:Op donderdag 8 maart 2012 18:42 schreef R0N1N het volgende:
[..]Hoe kom je er op.
Alsof de aarde al sinds het begin vol staat met elektronica, waar we met z'n allen volledig van afhankelijk zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |