abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108740549
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Ja doei.
pi_108740560
En nog maar even de crosspost:

Het enige positieve aan de laatste 30 minuten is dat ik bén gaan hardlopen. Verder was het uitermate teleurstellend:

Eerste 10 minuten was mijn ademhaling 'all over the place', beetje benauwdachtig zeg maar. Na 11 minuten m'n schoenen losser moeten doen, want ze zaten toch te strak (proberen wat strakker ter voorkoming van blaren), dus even anderhalve minuut rust genomen. Daarna de rest in één keer gelopen, ook op z'n elfendertigst, want de blaren waren echt om te huilen zo pijnlijk :') Puur op wilskracht doorgelopen en uiteindelijk nog ongeveer 5km eruit geperst in die 30 minuten. Net de tape van m'n voeten gehaald (AUW!) en zo lekker even wat yoghurt eten en thee drinken om mezelf te troosten :') Bah! Wilde 6km doen vandaag -O-
Ja doei.
pi_108740710
Ohai!

lijstje:
O: 3 zware volkorne bth (dubbele kaas, 1 hagelslag)
L: 300 gr salade (courgette/komkommer/sla/alfalfa), bruin pistoletje zalm/roomkaas
T: 150 ml yoghurt met 1 banaan en honing
T: handje druiven
D: stoofvlees, aardappel/pastinaakpuree, worteltjes
T: 2 blokjes pure choco

Wat denken jullie?
pi_108740733
Loop je blaren van een half uur hardlopen Mo? Al geprobeerd om goed in te tapen? Al biedt dat geen structurele oplossing...

Aurum: ik doe Start to Run met Renate Wennemars, andere muziekjes, heb nog geen Bob Sinclair gehoord :) Via runnersworld meen ik me te herinneren.
pi_108740775
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 14:06 schreef Perruche het volgende:
Ohai!

lijstje:
L: 300 gr salade (courgette/komkommer/sla/alfalfa), bruin pistoletje zalm/roomkaas

Wat denken jullie?
Ik denk: lekker!!
pi_108740805
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 14:01 schreef motorbloempje het volgende:
Puur op wilskracht doorgelopen en uiteindelijk nog ongeveer 5km eruit geperst in die 30 minuten. Net de tape van m'n voeten gehaald (AUW!) en zo lekker even wat yoghurt eten en thee drinken om mezelf te troosten :') Bah! Wilde 6km doen vandaag -O-
Hoe ik ook tape, al tape ik m'n hele voet in, dan nog vindt de binnenkant van m'n voet een plek om een blaar te creëren ;( -O-

Kan nu ook niet gewoon meer lopen. Gets, doet echt pijn.
Ja doei.
pi_108740826
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 14:08 schreef anna82 het volgende:

[..]

Ik denk: lekker!!
Ook een beetje gezond? Mijn knie en schouder doen pijn dus ik gok zo dat ik vandaag even geen sport doe.
pi_108740843
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 14:06 schreef Perruche het volgende:
Ohai!

lijstje:

Wat denken jullie?
Ahoi! klinkt goed! Ga je nog sporten/beweging vandaag? Dan zou je lijstje af zijn ;)
  maandag 5 maart 2012 @ 14:10:01 #9
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108740845
Zo, weer 12,5 km in the pocket!
Niet meer actief op Fok!
pi_108740847
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 14:09 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Hoe ik ook tape, al tape ik m'n hele voet in, dan nog vindt de binnenkant van m'n voet een plek om een blaar te creëren ;( -O-

Kan nu ook niet gewoon meer lopen. Gets, doet echt pijn.
Andere schoenen/dikkere sokken? Ik had er bij mijn vorige hardloopschoenen ook last van als ik niet de juiste combinatie sok/schoen had...
pi_108740865
Ouch!, Mo! :{

^O^ Perr, lijkt verdomd veel op het lijstje van Jagar trouwens :D
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_108740886
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 14:09 schreef the85mc het volgende:

[..]

Ahoi! klinkt goed! Ga je nog sporten/beweging vandaag? Dan zou je lijstje af zijn ;)
Nee, ik ben een paar weken geleden gevallen en mijn voet doet nog steeds pijn. Daarnaast nu ook mijn knie en schouder, dus wil even rustig aan doen. Maar ik heb wel veel heen en weer gelopen vandaag en sport 3x in de week sowieso, ga nu morgen bodybalance, dinsdag pump en donderdag combat doen.
pi_108740901
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 14:10 schreef Perruche het volgende:

[..]

Andere schoenen/dikkere sokken? Ik had er bij mijn vorige hardloopschoenen ook last van als ik niet de juiste combinatie sok/schoen had...
Schoenen zijn opgemeten, en zouden goed moeten zijn in die zin dat ze voldoende ondersteuning bieden. Wel is 't zo dat ik in welke hardloopschoen dan ook (dit is m'n derde paar aangemeten) op dezelfde plek blaren krijg. Ben er al eens mee naar de winkel teruggegaan, die hebben me toen een inlegzool aangemeten, maar ook dat hielp niet.

Heb ook speciale hardloopsokken :')
Ja doei.
pi_108740935
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 14:11 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Schoenen zijn opgemeten, en zouden goed moeten zijn in die zin dat ze voldoende ondersteuning bieden. Wel is 't zo dat ik in welke hardloopschoen dan ook (dit is m'n derde paar aangemeten) op dezelfde plek blaren krijg. Ben er al eens mee naar de winkel teruggegaan, die hebben me toen een inlegzool aangemeten, maar ook dat hielp niet.

Ik heb dikke sokken met badstof aan de binnenkant die bij mij comfortabeler zijn dan speciale hardloop sokken! Anders misschien een zooltje erin ofzo?
  Vis een optie? maandag 5 maart 2012 @ 14:13:47 #15
70532 loveli
N
pi_108740946
crap in = crap out
pi_108740966
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 14:13 schreef Perruche het volgende:

[..]

Ik heb dikke sokken met badstof aan de binnenkant die bij mij comfortabeler zijn dan speciale hardloop sokken! Anders misschien een zooltje erin ofzo?
quote:

[..]

Ja doei.
pi_108740993
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 14:14 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

[..]

Oh sorry hoor :P
pi_108741066
Slight lunch-change :9 ik kwam nog een restje chilli con carne en 2 volkorenwraps tegen. Speltbrood met eiersalade mag tot morgen wachten :)
Nadeel: ik heb nu geen idee wat er allemaal in zat qua hoeveelheden dus wordt gokken met het invoeren in het progje -O-
pi_108741085
Oh en au Mo!! Blaren zijn verrot, ben zelf ook erg blaargevoelig. Soms is het idd precies een combinatie die het verschil maakt..
pi_108741108
Met dat spieren kweken versus afvallen hè... Als je nou rond je onderhoud eet met genoeg eiwitten enzo, en dan gaat sporten, gaat je lichaam dan niet gewoon die eiwitten gebruiken om spieren te maken waardoor je minder overhoudt om als vet op te slaan en dus ook afvalt? Ik snap wel dat je dan niet optimáál spieren aanmaakt, maar zolang je jezelf niet uithongert kun je ook met minder eten toch heus wel wát spieren kweken?
Know that while you sleep
Everything has changed
pi_108741267
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 14:11 schreef Perruche het volgende:

[..]

Nee, ik ben een paar weken geleden gevallen en mijn voet doet nog steeds pijn. Daarnaast nu ook mijn knie en schouder, dus wil even rustig aan doen. Maar ik heb wel veel heen en weer gelopen vandaag en sport 3x in de week sowieso, ga nu morgen bodybalance, dinsdag pump en donderdag combat doen.
Eh, morgen is dinsdag. :P Doe je die alledrie in 3 dagen tijd? :o
Everything has changed
pi_108741317
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 14:25 schreef Mini. het volgende:

[..]

Eh, morgen is dinsdag. :P Doe je die alledrie in 3 dagen tijd? :o
Uhhh koffie!! Waar dinsdag staat moet woensdag staan. morgen balance, woe pump en do combat. Logischer? ;)
pi_108741403
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 14:15 schreef Perruche het volgende:

[..]

Oh sorry hoor :P
Oh, was niet onaardig bedoeld hoor, maar stond net op 't punt te gaan douchen toen ik 't las en dacht ''t is sneller om mezelf even te quoten :+
Ja doei.
pi_108741434
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 14:26 schreef Perruche het volgende:

[..]

Uhhh koffie!! Waar dinsdag staat moet woensdag staan. morgen balance, woe pump en do combat. Logischer? ;)
Dat dacht ik al. :) Maar dat allemaal zonder rustdag? Restecp!
Everything has changed
  maandag 5 maart 2012 @ 14:32:02 #25
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_108741454
quote:

[..]

Ook gehad in mijn atletiekdagen dus behoorlijk ambetant. 2 verschillende loopcentra afgelopen met telkens andere schoenen maar blijvend blaren. En dan viavia bij een loopschoenwinkel in Hasselt terechtgekomen (dat is dus 3 uur rijden van bij mij thuis), en vanaf dan nooit meer blaren... Dus als je ooit in Vlaanderen bent ;).
Als je voordien content was van de schoenen en je hebt ze al een tijdje kan het ook gewoon sleet zijn.
Ik bijt!
(Zachtjes)
pi_108741456
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 14:31 schreef Mini. het volgende:

[..]

Dat dacht ik al. :) Maar dat allemaal zonder rustdag? Restecp!
Vandaag doe ik niets en vrijdag ook niet, balance is niet zo intensief dus eigenlijk maar 2 dagen... en dan zondag weer. Soms ben ik lui en dan sla ik de dinsdag over.
  maandag 5 maart 2012 @ 14:34:16 #27
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_108741522
Lijstje:
O: Kwark, muesli, banaan
T: stukje frambozentaart
L: bak groenten, soep
T: 2 volkorenboterhammen met kipfilet/geitenkaas.
D: Lasagne van de traiteur of volkoren brood met een cup a soup. Mijn groentenlasagne thuis vergeten...
T: stuk fruit.
Ik bijt!
(Zachtjes)
pi_108741815
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 14:19 schreef Mini. het volgende:
Met dat spieren kweken versus afvallen hè... Als je nou rond je onderhoud eet met genoeg eiwitten enzo, en dan gaat sporten, gaat je lichaam dan niet gewoon die eiwitten gebruiken om spieren te maken waardoor je minder overhoudt om als vet op te slaan en dus ook afvalt? Ik snap wel dat je dan niet optimáál spieren aanmaakt, maar zolang je jezelf niet uithongert kun je ook met minder eten toch heus wel wát spieren kweken?
Ja hoor, je krijgt dan ook wel meer spier (de middenweg waar ik het over had) en je verliest ook vet. Het is alleen niet zo effectief als één van beide specifiek op te pakken. Ik ben nu ook een beetje via de middenweg bezig en het werkt wel.
pi_108741885
Ambetant, mooi O+
pi_108741966
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 14:10 schreef V1z0R het volgende:
Ouch!, Mo! :{

^O^ Perr, lijkt verdomd veel op het lijstje van Jagar trouwens :D
mooi lijstje dus! :6
pi_108742037
wat ik trouwens merk als ik geen carbs eet is dat ik dan veel minder lang vol zit.

Om half 1 gelunched, en moest nu echt weer wat eten omdat ik me niet kon concentreren van de honger, terwijl ik 150 gram spinazie, en flink wat vulling (feta, bacon, champignons, komkommer en appel) en wat kip gegeten heb.

Stom.
pi_108742127
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 14:50 schreef Jagärtrut het volgende:
wat ik trouwens merk als ik geen carbs eet is dat ik dan veel minder lang vol zit.

Om half 1 gelunched, en moest nu echt weer wat eten omdat ik me niet kon concentreren van de honger, terwijl ik 150 gram spinazie, en flink wat vulling (feta, bacon, champignons, komkommer en appel) en wat kip gegeten heb.

Stom.
hehe ik heb dat dus precies andersom :D :Y
pi_108742219
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 14:48 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

mooi lijstje dus! :6
Had ik toch ook gezegd :{w
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_108742504
Zo, Mr.Mo net uitgezwaaid... ;(

of moet ik zeggen 'uitgewaaid', jemig, stormt 't bij jullie ook zo? :o
Ja doei.
pi_108742670
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 15:04 schreef motorbloempje het volgende:
Zo, Mr.Mo net uitgezwaaid... ;(

of moet ik zeggen 'uitgewaaid', jemig, stormt 't bij jullie ook zo? :o
Nee, wij zitten in het oog van de storm. Jij zit in GB?

Dat zorgt voor dit:

:Y

Maar ik zit op m'n werk. :N :'(
pi_108742697
Dus :')!

Worry is a misuse of imagination
pi_108742796
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 15:08 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Nee, wij zitten in het oog van de storm. Jij zit in GB?

[ afbeelding ]

Dat zorgt voor dit:

[ afbeelding ]

:Y

Maar ik zit op m'n werk. :N :'(
:Y Yup. en het waait flink! Moet m'n hardloopjasje, dat hangt te luchten buiten, goed in de gaten houden :')
Ja doei.
  maandag 5 maart 2012 @ 15:23:15 #38
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108743101
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 15:13 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

:Y Yup. en het waait flink! Moet m'n hardloopjasje, dat hangt te luchten buiten, goed in de gaten houden :')
Ik stuur hem wel terug als 'ie in mijn tuin belandt ;).

Boh, ik ben misselijk en dat komt van het hardlopen. Direct erna toch weer te weinig gegeten en gedronken 8)7. Zo maar eens boodschappen doen.
Niet meer actief op Fok!
pi_108743729
Voer ik weer een keer mijn lijstje in op eetmeter, kom ik echt weer veel te laag uit :{
Klopt mijn hongergevoel wel in elk geval :')

Zo thuis maar even een hand noten!
Be someone that makes you happy
pi_108744665
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 15:40 schreef Nallie het volgende:
Voer ik weer een keer mijn lijstje in op eetmeter, kom ik echt weer veel te laag uit :{
Klopt mijn hongergevoel wel in elk geval :')

Zo thuis maar even een hand noten!
http://forum.fok.nl/user/profile/hand

Zal ik die hand dan maar voor je noten?
Ja doei.
pi_108744803
Dan maar weer eens een lijstje proberen:

O: magere yoghurt met lijnzaad
T: witlof met een beetje thouasand island dressing
T: 2 mandarijntjes
L: 2 spiegeleieren met bosuitjes op snee volkoren brood
S: 1,5 uur buikdanstraining
D: krieltjes, en verder nog iets van groente & vlees.
T: Waarschijnlijk nog iets van een smoothie
pi_108745205
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 16:11 schreef Sarabi het volgende:

Ziet er goed uit ^O^

Ambetant...dat hoor je echt nauwelijks :D

Het ziet er naar uit dat dit mijn lijstje wordt:

O: 1 volkorenboterham met boter, kipfilet en tomaat, een gekookt eitje, beker thee met melk
T: niets, ga nu eten en zo naar de tandarts, thee met melk
L: volle kom gehakt/ groenten prutje (courgette, paprika, ui) met kruiden en een beetje ketchup
T: worteltjescake, thee met melk
D: ik wilde courgettesoep maken, maar das natuurlijk te weinig. bietjes, aardappels en kip
T: gebakken ananas met Griekse yoghurt
pi_108745254
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 16:11 schreef Sarabi het volgende:

Hoeveel kcal zijn dit ongeveer? Het lijkt me zo weinig :o.
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_108745269
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 16:21 schreef An24 het volgende:

[..]

Ziet er goed uit ^O^
:o soms snap ik er niets van _O-
Volgens mij is het nog minder dan wat ik had staan... :+
pi_108745374
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 16:23 schreef Quinazoline het volgende:

[..]

Hoeveel kcal zijn dit ongeveer? Het lijkt me zo weinig :o.
Dat bedacht ik me ook (toen ik het opschreef), terwijl ik juist het gevoel heb dat ik de hele dag aan het eten ben.
Maar mijn D zal nog wel kcalrijk genoeg zijn ga ik van uit.
  Vis een optie? maandag 5 maart 2012 @ 16:29:39 #46
70532 loveli
N
pi_108745457
Lijnzaad, eieren, groente, fruit... Ligt er soms net aan met welke ogen je een lijstje bekijkt.
crap in = crap out
pi_108745465
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 16:21 schreef An24 het volgende:

[..]

Ziet er goed uit ^O^

Ambetant...dat hoor je echt nauwelijks :D

Het ziet er naar uit dat dit mijn lijstje wordt:

O: 1 volkorenboterham met boter, kipfilet en tomaat, een gekookt eitje, beker thee met melk
T: niets, ga nu eten en zo naar de tandarts, thee met melk
L: volle kom gehakt/ groenten prutje (courgette, paprika, ui) met kruiden en een beetje ketchup
T: worteltjescake, thee met melk
D: ik wilde courgettesoep maken, maar das natuurlijk te weinig. bietjes, aardappels en kip
T: gebakken ananas met Griekse yoghurt
Ik vind het erg weinig hoor, 't lijstje van Sarabi..

Jouw lijstje ook trouwens..
pi_108745485
En is Co weer op vakantie of zo :o?
pi_108745561
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 16:29 schreef Probability het volgende:

[..]

Ik vind het erg weinig hoor, 't lijstje van Sarabi..

Jouw lijstje ook trouwens..
Ja ik zie nu ook maar 1 snee brood staan bijvoorbeeld, niet goed gelezen. :@ Maar de inhoud is wel prima!

En die van mij komt op 1500 ongeveer, omdat ik echt helemaal niets doe, behalve wachten op kittens.
pi_108745645
brrr kan het de hele dag al niet warm krijgen @ werk.
Soms is het ook zo vervelend dat ik de hele dag niks anders doe achter de computer zitten.
Daar krijg je het natuurlijk ook niet warm van :P
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_108745673
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 16:34 schreef progje het volgende:
brrr kan het de hele dag al niet warm krijgen @ werk.
Soms is het ook zo vervelend dat ik de hele dag niks anders doe achter de computer zitten.
Daar krijg je het natuurlijk ook niet warm van :P
Meer eten :P? Of thee drinken?
pi_108745691
Net les 17 van evy gelopen, in het begin ging het niet soepel, op het eind wel. Ik voel mn kuiten een beetje trekken terwijl ik vooraf nog wel wat warming up heb gedaan. Ik merkte ook dat hoe verder ik in de les kwam, hoe sneller ik liep. De snelste kilometer van mijn loopje was 11,3 km/uur.
Ik kreeg in de laatste stuk een tintelend gevoel in mn lippen en ik had dorst. Komt dat door vochttekort?
pi_108745721
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 16:29 schreef loveli het volgende:
Lijnzaad, eieren, groente, fruit... Ligt er soms net aan met welke ogen je een lijstje bekijkt.
Ik wilde inderdaad nog toevoegen dat er wel veel goede dingen op het lijstje staan. Maar ik zou het er echt niet op volhouden tot het D.
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_108745742
O: cracker met jam + beetje roomboter
T: smoothie
T: watermeloen stukjes
L: kaiserbroodje met tomaat & kaas & ei & komkommer + glas optimel
T: komkommer + wat worteltjes
T: nog een beetje gazpacho van gisteren
D: kipfilet gevuld met mozerella en kruiden etc.. + mais kolf + tomaten salade.
pi_108745763
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 16:35 schreef Probability het volgende:

[..]

Meer eten :P? Of thee drinken?
Ja zit de hele middag al aan de thee. Dat helpt iets gelukkig.
pi_108745822
quote:
10s.gif Op maandag 5 maart 2012 15:09 schreef Probability het volgende:
Dus :')!

[ afbeelding ]
:D
Everything has changed
pi_108745854
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 16:37 schreef progje het volgende:

[..]

Van koffie word ik altijd wel levendig maar misschien ook wel iets te druk.. :')
pi_108746143
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 16:36 schreef Quinazoline het volgende:

[..]

Ik wilde inderdaad nog toevoegen dat er wel veel goede dingen op het lijstje staan. Maar ik zou het er echt niet op volhouden tot het D.
Het is trouwens wel bij elk spiegelei 1 snee brood, dus alweer iets meer :)
Normaal is mijn ontbijt ook wel iets vullender, was alleen de havermout vergeten klaar te zetten gisterenavond.
pi_108746198
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 16:37 schreef progje het volgende:

[..]

Hoe is 't met de drukte en alles? Nog goed te bolwerken?
pi_108746344
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 16:48 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Het is trouwens wel bij elk spiegelei 1 snee brood, dus alweer iets meer :)
Normaal is mijn ontbijt ook wel iets vullender, was alleen de havermout vergeten klaar te zetten gisterenavond.
Las ik het verkeerd, maar toch ook weer goed :')
pi_108746403
Ik heb trouwens mijn Blackberry Bold over, kennen jullie iemand die geïnteresseerd is? /spam
pi_108746538
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 16:49 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Hoe is 't met de drukte en alles? Nog goed te bolwerken?
Lief dat je het vraagt! O+

Mwoah het blijft zo idioot druk.Ik word gelukkig steeds beter in nee zeggen en mijn laptop gewoon dicht klappen na 8.5 - 9 uur werk. Ze bekijken het maar :+

Er zijn nu nog 2 mensen begonnen maar wel in het bedrijf in Panama. Dus die krijg ik ook nog onder mijn hoede. Waarvan er 1 heel veel moeite heeft met Engels. "Maar we nemen hem wel gewoon aan want zijn CV zag er verder goed uit" *zucht* Handig joh! :')
  maandag 5 maart 2012 @ 17:01:31 #63
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_108746653
Hoi :)

LIjst:
O: kwark en vla
T's: peer, appel, mandarijn, cup a soup tomaat, wortels
L: 4 dikke boterhanmmen kaas, beker melk, kom kerriesoep met ballen
T's: mandarijn, veeeeeeeeeeeeeeeeeel te dure, niet lekkere druiven :(, blokje choco, paar dropjes
D: witlof ham/kaas/ei en gekookte aardappelen
T: niks hopelijk
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  maandag 5 maart 2012 @ 17:02:30 #64
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108746691
Co is niet op vakantie, want ze heeft me gepmd vandaag. En over de inhoud van die pm zwijg ik *).

Lijstje:

T: banaan
T: twee bth met twee gekookte eitjes
O: yoghurt met muesli en honing
T: glas jus d'orange
T: eiwitshake
T: appel
T: twee crackers met halve plak kaas
T: beker warme anijsmelk O+
D :Turkse tortilla's

En ja, er mist een L, ik was nogal laat klaar, we moesten nog boodschappen doen etc en ik was misselijk wegens niet snel genoeg na het hardlopen eten :'). Compenseer het straks met m'n D wel weer :P.

M. vindt het al niet meer nodig om op carbs te letten, want hij is lekker aan het afvallen en ik wil zelf ook niet alleen maar dáármee bezig zijn, want ik heb de afgelopen dagen al ontdekt dat ik daar niet blij van word, dus ik probeer om de dag, dus drie á vier keer per week, een net lijstje te hebben wat m'n D betreft (natuurlijk ook wat de rest betreft, maar m'n D + genoeg groente is altijd een lastig puntje). Dat zou al moeten schelen en verder wil ik me er niet druk om maken.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 5 maart 2012 @ 17:02:55 #65
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108746709
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 17:01 schreef uniekhoorn het volgende:

LIjst:
T's: mandarijn, veeeeeeeeeeeeeeeeeel te dure, niet lekkere druiven :(, blokje choco, paar dropjes
Uniekje, daar stond eerst wat anders :P. Je mag af en toe best even mopperen hoor :*.
Niet meer actief op Fok!
pi_108746713
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 17:01 schreef uniekhoorn het volgende:

LIjst:
:o ik zat net iets heeeeel anders te lezen :P ;)
  maandag 5 maart 2012 @ 17:04:57 #67
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108746793
En ik heb net boodschappen gedaan voor t/m vrijdag: slechts 23 euro voor de gezamenlijke boodschappen *) (scheelt dat ik nog wat in de vriezer/koelkast/voorraadkast heb staan)
Niet meer actief op Fok!
  maandag 5 maart 2012 @ 17:11:07 #68
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108747009
Weet iemand trouwens waar ik Worcester sauce kan vinden in de AH? Het leek me logisch dat het bij andere sauzen zou staan (bbq-saus e.d.), maar dat was niet het geval.
Niet meer actief op Fok!
pi_108747058
In mijn oude AH stond het 'in de buurt van de bouillonblokjes' :)
Ja doei.
pi_108747065
quote:
5s.gif Op maandag 5 maart 2012 17:11 schreef Viking84 het volgende:
Weet iemand trouwens waar ik Worcester sauce kan vinden in de AH? Het leek me logisch dat het bij andere sauzen zou staan (bbq-saus e.d.), maar dat was niet het geval.
Hier staat het bij de sladressings e.d. En dat is hier toevallig het zelfde schap als de sauzen btw ;)
  maandag 5 maart 2012 @ 17:12:52 #71
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_108747066
quote:
5s.gif Op maandag 5 maart 2012 17:11 schreef Viking84 het volgende:
:*

Volgens mij bij de sambal, k&k mixen enzo
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_108747089
Ik ben helemaal duf en brak van dat industrieterrein in Zoetermeer!
Maar goed dat ik zo lekker ga sporten. O+
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  maandag 5 maart 2012 @ 17:14:46 #73
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108747129
Haha, het kan overal en nergens staan dus :'). Bij de slasauzen had ik al gekeken, bij de Remia-sauzen ook, dus dan nog maar eens 'in de buurt van de bouillon' en sambal checken. Thanks!
Niet meer actief op Fok!
  maandag 5 maart 2012 @ 17:15:28 #74
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108747152
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 17:13 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik ben helemaal duf en brak van dat industrieterrein in Zoetermeer!
Maar goed dat ik zo lekker ga sporten. O+
Wat doe jij op een industrieterrein in Zoetermeer? :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_108747193
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 17:14 schreef Viking84 het volgende:
Haha, het kan overal en nergens staan dus :'). Bij de slasauzen had ik al gekeken, bij de Remia-sauzen ook, dus dan nog maar eens 'in de buurt van de bouillon' en sambal checken. Thanks!
Je kan het ook vragen weetje :P

Verder heb ik nu trek maar over 15 minuten naar huis dus wil nites eten :')
  maandag 5 maart 2012 @ 17:18:03 #76
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108747258
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 17:16 schreef Perruche het volgende:

[..]

Je kan het ook vragen weetje :P

Verder heb ik nu trek maar over 15 minuten naar huis dus wil nites eten :')
Ik heb een hekel aan vragen en in mijn AH werken allemaal zestienjarigen die het ook niet kunnen vinden :P. Maar goed, ik zal wel vragen :P.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 5 maart 2012 @ 17:19:14 #77
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108747321
AH heeft trouwens reuzemango's op dit moment! Die ga ik niet eens in één keer op kunnen!
Niet meer actief op Fok!
pi_108747348
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 17:18 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik heb een hekel aan vragen en in mijn AH werken allemaal zestienjarigen die het ook niet kunnen vinden :P. Maar goed, ik zal wel vragen :P.
Je kan ook in appie je boodschappenlijstje invullen en jouw albert heyn aanklikken, dan laat hij de looproute zien..
pi_108747465
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 17:14 schreef Viking84 het volgende:
Het is een smaakverrijker, dus meest logisch daar te kijken. Bij de c1000 staat het tussen de kruiden en de azijnen, olie etc, naast tabasco.
pi_108747516
Vraagje voor de wortelkanalers onder ons :+
Als ik loop of met mijn hoofd schudt doet 1 kies zeer (lopen is minder zeer dan schudden). Moet ik me ongerust maken?

Afgelopen week deden al mijn tanden pijn vanwege mijn snotkop, maar nu is het echt maar 1 plek :'(
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_108747570
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 17:15 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Nu niets meer, want ik ben er niet meer.
Maar ik was er vooral erg ongelukkig, maar dat is natuurlijk inherent aan een industrieterrein in Zoetermeer. :P
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_108747623
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 17:20 schreef Probability het volgende:

[..]

Je kan ook in appie je boodschappenlijstje invullen en jouw albert heyn aanklikken, dan laat hij de looproute zien..
Echt?! Cool :D
Nu vind ik 't jammer dat ik er bijna nooit kom... maarrr kan nu wel een lijstje met exotische spullen maken die ik altijd in recepten tegenkom en dan niet heb 8-) /WOG
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_108747659
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 17:24 schreef Syrena het volgende:
Vraagje voor de wortelkanalers onder ons :+
Als ik loop of met mijn hoofd schudt doet 1 kies zeer (lopen is minder zeer dan schudden). Moet ik me ongerust maken?

Afgelopen week deden al mijn tanden pijn vanwege mijn snotkop, maar nu is het echt maar 1 plek :'(
:D Ja! Beste gewoon naar de tandarts gaan en ff fotootje maken. Of wachten tot de pijn niet te harden is en dan out gaat en dan huilend het ziekenhuis bellen. :P
pi_108747697
Ik ga een tobo bestellen voor mijn tab, want ik lees elke dag heel trouw mee, maar dat typen op dat ding gaat zoooooooooooooooooo traag en stom en overdag heb ik veel meer werk dan eerst en de pc's zijn nu zo ingesteld dat ik elke keer moet inloggen als ik explorer heb afgesloten dus dan lees ik niet meer zoveel mee.
pi_108747762
Ik ga ook maar eens naar de appie :P
pi_108747776
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 17:28 schreef Perruche het volgende:

[..]

:D Ja! Beste gewoon naar de tandarts gaan en ff fotootje maken. Of wachten tot de pijn niet te harden is en dan out gaat en dan huilend het ziekenhuis bellen. :P
Crap crap crap craaaap. Ik was er al bang voor. Lopen ging vandaag wel beter dan gisteren (tot ik net ineens met mijn hoofd schudde en dacht: Auw?). Maar volgens mij had Vik ook dat het beter leek te gaan en dat toch niet zo was.

Ik O+ totaal niet van de tandarts. Hij heeft wel een website zag ik net.
pi_108747826
Misschien is het wel iets anders. Maar als je morgen gaat en je laat een foto maken weet je het zeker. En als je het nu laat behandelen is het veel minder pijnlijk dan als je ermee doorloopt!
  maandag 5 maart 2012 @ 17:36:04 #88
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108747925
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 17:25 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Nu niets meer, want ik ben er niet meer.
Maar ik was er vooral erg ongelukkig, maar dat is natuurlijk inherent aan een industrieterrein in Zoetermeer. :P
:D.

@ Prob: doet de appie app dat ook? :o. Wist ik niet!
Niet meer actief op Fok!
pi_108747940
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 17:33 schreef Perruche het volgende:
Misschien is het wel iets anders. Maar als je morgen gaat en je laat een foto maken weet je het zeker. En als je het nu laat behandelen is het veel minder pijnlijk dan als je ermee doorloopt!
Morgen maar ff kijken, is het dan nog hetzelfde dan bel ik voor een foto oO<
Ik voorzie een hele avond met mijn hoofd schudden en proberen of ik met een spiegel in mijn mond iets aan die tanden kan zien :')
  maandag 5 maart 2012 @ 17:37:04 #90
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108747962
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 17:28 schreef Perruche het volgende:

[..]

Neuh, dat laatste maar niet. M'n collega's weten nog goed hoe overstuur ik op het werk kwam die dag :').
Niet meer actief op Fok!
  maandag 5 maart 2012 @ 17:38:01 #91
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108747986
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 17:31 schreef Syrena het volgende:

[..]

Crap crap crap craaaap. Ik was er al bang voor. Lopen ging vandaag wel beter dan gisteren (tot ik net ineens met mijn hoofd schudde en dacht: Auw?). Maar volgens mij had Vik ook dat het beter leek te gaan en dat toch niet zo was.

Ik O+ totaal niet van de tandarts. Hij heeft wel een website zag ik net.
Yep, hier wisselde het van helemaal geen pijn tot een beetje pijn tot niet weten waar je het zoeken moet :X. En die laatste perioden duurden op het laatst wel 10 minuten :X.
Niet meer actief op Fok!
  Vis een optie? maandag 5 maart 2012 @ 17:45:12 #92
70532 loveli
N
pi_108748223
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 17:15 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik denk andere dingen dan ik op een industrieterrein in Zoetermeer deed.
crap in = crap out
pi_108748419
Hai :)

Net een fijn weekendje gehad, gelijk gaan sporten bij thuiskomst, zometeen koken.

Ik ben een beetje bezorgd omdat ik wat somber ben, wat natuurlijk dat gevoel versterkt. Maargoed omdat ik dus aan het afbouwen ben met AD...maar ik moet ook ongesteld worden als het goed is....nog even afwachten. vind het wel echt eng. :{
  maandag 5 maart 2012 @ 17:53:50 #94
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108748592
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 17:49 schreef creepycookie het volgende:
Hai :)

Net een fijn weekendje gehad, gelijk gaan sporten bij thuiskomst, zometeen koken.

Ik ben een beetje bezorgd omdat ik wat somber ben, wat natuurlijk dat gevoel versterkt. Maargoed omdat ik dus aan het afbouwen ben met AD...maar ik moet ook ongesteld worden als het goed is....nog even afwachten. vind het wel echt eng. :{
Oh, dat kan ik me voorstellen. Mijn eerste keer afbouwen ging ook niet helemaal goed... Daarna, toen ik weer goed in m'n vel zat, heel langzaam afgebouwd: geloof dat ik elke week een kwart pil minder nam. Kun jij miss ook zo doen? :).
Niet meer actief op Fok!
pi_108748594
Iets fatsoenlijker lijstje dan gister :P

O: twee volkorenboterhammen met pindakaas
L: waldkorntriangel met kruidenroomkaas en zalm
T: appel
D: wokgerect met rijst, groente, kipfilet en zoetzure saus.
T: yoghurt? Vergeten te zeggen, weet niet of de mr dat meeneemt :+
B: 2x 20 minuten fietsen (heen en terugweg werk)
pi_108748622
Hier staat de Wochester(?)saus bij de balsamico, tabasco, olijfolie. Maar dat is geen AH :+
pi_108748740
O: griekse yoghurt honing
T: 2 mandarijnen, cappuchino
L: eikenbladsla met gerookte kip, geroosterde amandelen, portobello, bos-ui en een dressing van balsamico en olijfolie
T: perensap, gekookt ei
D: bami met veel groente en spiegelei en sate-saus
T: kwark

Morgen:
O: griekse yoghurt met honing
T: banaan, gekookt ei
L: zelfde salade als vandaag
T: amandelen, parmaham
S: 5 km hardlopen, 10 minuten wandelen, stretchen, 50 minuten fietsen
T: stuk gerookte kip
D: quiche met 3 soorten kaas en pancetta en tijm, erbij courgette van de grill
T: amandelen