Morgen naar Jigokudani Yaen Koen makaken in de warmwaterbaden fotograferen... Ben benieuwd of er nog sneeuw ligt.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 09:42 schreef Xilantof het volgende:
Gaat men nog wat fotografisch doen dit weekend?
Mja ik heb gewoon een simpele twenty-ten blog gemaakt. Werkt prima.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 13:27 schreef SP22 het volgende:
Mn nieuwe voorraad visitekaartjes ophalen..en mn dode website reanimeren.
Allemaal met mn fotografie te maken zonder daadwerkelijk mn camera aan te raken.. :p
Hier iemand nog meningen of tips over Wordpress vs Joomla vs Drupal?
Vandaag 4 uur lang door oude fotoboeken gebladerd om het eea te digitaliseren. Mijn pa wordt binnenkort 60, dus dan moet je toch iets speciaals verzinnen. Binnenkort ook maar eens moed verzamelen om de foto's bij mijn oma te digitaliseren. Foto's vanaf 1900quote:Op zaterdag 17 maart 2012 09:42 schreef Xilantof het volgende:
Gaat men nog wat fotografisch doen dit weekend?
Een stop is zelfs een halvering/verdubbeling van de hoeveelheid licht.quote:Op maandag 19 maart 2012 00:56 schreef Pizza_Boom het volgende:
Het aantal stops is het aantal stappen dat het donkerder gemaakt wordt.
Die heb ik nog liggen (met een paar filters) waar ik niks mee doe (op full-frame schiet dat niet op, tot 40mm vignetting ofzo). Wel een stuk van de filterhouder afgezaagd, nu kunnen er nog maar 2 filters tegelijk in ipv 3 (moet je sowieso niet willen).quote:Op maandag 19 maart 2012 08:54 schreef andreas612 het volgende:
voor welke lens? gebruik zelf P-systeem van cokin en de ND110 van cokin, maar volgens mij zijn ze failliet dus moet je 2e hands het ergens op de kop tikken of uit een OP=OP voorraad bij een camerawinkel oid. Wel goede filters btw
Ik heb een 1.8 (6 stops dus). Maar ik zou nu voor een 3.0 gaan denk ik. 6 stops lijkt behoorlijk maar ik vond het een beetje tegenvallen. Om bij zonlicht leuke resultaten te krijgen moet je toch nog flink knijpen met je diafragma.quote:Neutral Density Factors
ND.3 (exposure adjustment = 1 stop, reduces ISO 1/2)
ND.6 (exposure adjustment = 2 stops, reduces ISO 1/4)
ND.9 (exposure adjustment = 3 stops, reduces ISO 1/8)
ND 1.8 (exposure adjustment = approx. 6 stops, transmits 1% of light,)
ND 3.0 (exposure adjustment = 10 stops, transmits 0.1% of light)
ND 4.0 (exposure adjustment = 13-2/3 stops, transmits 0.01% of light)
ND 6.0 = (exposure adjustment = approx. 20 stops)
Ben je al wat verder? Of heb je nog hulp nodig?quote:Op zaterdag 17 maart 2012 15:45 schreef SP22 het volgende:
Heb een idee hoe ik het wil.. (zie FB), maar weet nog niet hoe ik dat voor elkaar krijg. Met name de blokken onder de header met de portfolio categorieen.
Vet! Ik moet eerst afwachten wat de reparatie gaat kosten, maar een keer proberen zou wel chill zijn. Zou dat wel op één van mijn lenzen passen (kitlens/50mm 1.8)? En is het de moeite waard als ik alleen die twee lenzen houd?quote:Op maandag 19 maart 2012 12:24 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Die heb ik nog liggen (met een paar filters) waar ik niks mee doe (op full-frame schiet dat niet op, tot 40mm vignetting ofzo). Wel een stuk van de filterhouder afgezaagd, nu kunnen er nog maar 2 filters tegelijk in ipv 3 (moet je sowieso niet willen).
Kwaliteit van die filters is niet heel geweldig (rode zweem) maar er valt prima mee te werken. Mag je op zich wel proberen, ligt hier toch in de kast niks te doen.
En over zo'n ND-filter:
[..]
Ik heb een 1.8 (6 stops dus). Maar ik zou nu voor een 3.0 gaan denk ik. 6 stops lijkt behoorlijk maar ik vond het een beetje tegenvallen. Om bij zonlicht leuke resultaten te krijgen moet je toch nog flink knijpen met je diafragma.
Dit was op iso 50, 13 sec belicht op F18:
[ afbeelding ]
Ik heb alleen ringen voor lenzen met een schroefdraad van 67 of 77mm, moet je even kijken wat jij nodig hebt. Die 50 F1.8 is sowieso 52mm, de kitlens weet ik niet maar dat zal ook wel kleiner dan 67 zijn denk ik. Zo'n ringetje moet je wel vrij goedkoop kunnen regelen denk ik, nieuw kostten ze ook maar een paar euro.quote:Op maandag 19 maart 2012 15:33 schreef Coke. het volgende:
[..]
Vet! Ik moet eerst afwachten wat de reparatie gaat kosten, maar een keer proberen zou wel chill zijn. Zou dat wel op één van mijn lenzen passen (kitlens/50mm 1.8)? En is het de moeite waard als ik alleen die twee lenzen houd?
Zuurquote:Op maandag 19 maart 2012 17:56 schreef taxibabe het volgende:
Vandaag te horen gekregen dat ik ben afgewezen voor de functie waar ik vrijdag voor op gesprek moest. Ik ben tweede geworden.
Ja, best wel. Ze vonden dat we een heel goed gesprek hadden gehad, en dat ik veel kennis van zaken had, ook schatten ze me hoog in qua capaciteiten (wel fijn om te horen). Maar de andere kandidaat had nét wat meer ervaring met een bepaalde taak...quote:
Dat is echt balen. Nog andere sollicitaties op het oog?quote:Op maandag 19 maart 2012 18:55 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Ja, best wel. Ze vonden dat we een heel goed gesprek hadden gehad, en dat ik veel kennis van zaken had, ook schatten ze me hoog in qua capaciteiten (wel fijn om te horen). Maar de andere kandidaat had nét wat meer ervaring met een bepaalde taak...
Naja, volgende keer beter, hoop ik. Tweede helft van de week maar een paar daagjes naar mijn vader, ff andere dingetjes doen en kijken of er van mijn auto nog wat de brouwen valt.
1,5 week geleden stond ik er nog zo goed voor: kans op een nieuwe baan, ander huisje en andere auto.. En nu, niks van dat alles..![]()
Ja 3, 2 via uitzendbureaus en 1 via een online sollicitatieformulier (was ook de enige mogelijkheid, wel met motivatiebrief en cv). Maar nog niks van gehoord.quote:Op maandag 19 maart 2012 19:19 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat is echt balen. Nog andere sollicitaties op het oog?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |