abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108705308
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_108705371
:9
Ja doei.
pi_108705393
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 17:46 schreef Probability het volgende:

[..]

Ik twijfelde of ik naar de combat zou gaan ;) Heb voor de shape gekozen!
:D dat vind ik te ingewikkeld!! Combat lekker simpel, net als de pump. Heerlijk. En de instructeur is zo'n schatje!!
pi_108705395
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 17:51 schreef motorbloempje het volgende:
:9
Ja, jij lust er ook wel pap van!
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_108705452
De duutser kookt vanavond! O+
pi_108705573
Is t dan wel sport...? O-)
Be someone that makes you happy
pi_108705642
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 17:55 schreef Nallie het volgende:
Is t dan wel sport...? O-)
Het draagt denk ik wel bij aan de endorfinen?
pi_108705666
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 17:57 schreef sigme het volgende:

[..]

Het draagt denk ik wel bij aan de endorfinen?
En de blij :)
pi_108705743
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 17:52 schreef Perruche het volgende:

[..]

:D dat vind ik te ingewikkeld!! Combat lekker simpel, net als de pump. Heerlijk. En de instructeur is zo'n schatje!!
Pump lijkt mij te zwaar, shape is inderdaad ingewikkeld, denk dat combat tegenvalt maar ga gewoon alles uitproberen :Y
Worry is a misuse of imagination
  zondag 4 maart 2012 @ 18:06:21 #10
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108706134
Zo, m'n D vulde beter dan verwacht!

Gemengde sla met thousand island dressing, tomaten, komkommer, ui, twee gekookte eitjes en daarbij kipfilet in sweet chili sauce :9~.
Niet meer actief op Fok!
pi_108707158
idd volgens mij ook wat laag in de calorien sigme, mar gebakje maakt het goed :')

Spinazietaart staat in de oven :9
pi_108707219
Net weer thuis.Dit weekend lekker aan het trainen geweest. Heb nu wel spierpijn in mijn hele lichaam.. Maar goede indicatie dat ik lekker bezig ben geweest! Ben wel echt gesloopt nu. Ik was vrijdag nog max gaan stappen terwijl ik eigenlijk had gepland om om 1 uur naar huis te gaan. Dat werd uiteindelijk half5 en om half 8 ging de wekker al weer. Was wel een mooie avond. En 'gewoon' thuis geslapen ;)

Ik hou wel van een whiskey op zn tijd. Heb paar keer whiskey proeverij gedaan, is echt leuk! Eén keer met wat vrienden zelf een 'whiskeyproeverij' gedaan met iets te grote glazen. :7 Die avond/nacht is voor mij uiteindelijk in de cel geëindigd :+ . Geen strafblad aan over gehouden gelukkig.
pi_108707274
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 18:23 schreef the85mc het volgende:
Ik hou wel van een whiskey op zn tijd. Heb paar keer whiskey proeverij gedaan, is echt leuk! Eén keer met wat vrienden zelf een 'whiskeyproeverij' gedaan met iets te grote glazen. :7 Die avond/nacht is voor mij uiteindelijk in de cel geëindigd :+ . Geen strafblad aan over gehouden gelukkig.
:o :D wat had je gedaan??
pi_108707324
Whiskey vind ik dan weer niks. Tenzij An tips heeft over fatsoenlijke whiskey?
pi_108707413
Ter informatie: het regent helemaal niet zo erg als jullie beweren!
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_108707469
Ik ga deze week weer meedoen met goed eten :+

trieste lijstje van vandaag:

B: 3 volkorencrackers met kaas
S: tuin snoeien
T: 2 aftereights
D: soort stoofpotje met varkenslap, chorizo, aardappel, ui, paprika, kruiden, wijn, bouillon.

Er is overigens geen fruit of yoghurt in huis.. Dus er valt ook niet veel meer van te maken.

*kruipt in donker hoekje
pi_108707506
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 18:24 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

:o :D wat had je gedaan??
Jas kwijtraken, ruzie maken met uitsmijter over jas. Passerende politie agent erbij halen om te laten helpen. Politie agent wilde niet, maar toch proberen te overtuigen. En dan eindigen in de cel door openbare orde verstoring/overlast.. Ik moet er wel bij vertellen dat ik net niet nuchter was...
pi_108707526
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 18:27 schreef LieLie het volgende:
Ik ga deze week weer meedoen met goed eten :+

trieste lijstje van vandaag:

B: 3 volkorencrackers met kaas
S: tuin snoeien
T: 2 aftereights
D: soort stoofpotje met varkenslap, chorizo, aardappel, ui, paprika, kruiden, wijn, bouillon.

Er is overigens geen fruit of yoghurt in huis.. Dus er valt ook niet veel meer van te maken.

*kruipt in donker hoekje
Voornemens zijn ook heel belangrijk?
pi_108707540
quote:
2s.gif Op zondag 4 maart 2012 18:24 schreef sigme het volgende:
Whiskey vind ik dan weer niks. Tenzij An tips heeft over fatsoenlijke whiskey?
Dan moet je een single malt uit kustgebied, of beter nog een schots eilandje proberen. Die hebben een zachte smaak.
pi_108707593
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 18:28 schreef the85mc het volgende:

[..]

Jas kwijtraken, ruzie maken met uitsmijter over jas. Passerende politie agent erbij halen om te laten helpen. Politie agent wilde niet, maar toch proberen te overtuigen. En dan eindigen in de cel door openbare orde verstoring/overlast.. Ik moet er wel bij vertellen dat ik net niet nuchter was...
_O- net niet nee?? :+
pi_108707619
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 18:28 schreef the85mc het volgende:

[..]

Dan moet je een single malt uit kustgebied, of beter nog een schots eilandje proberen. Die hebben een zachte smaak.
o|O dat is geen whiskey maar whisky. en daar vroeg ze niet naar :+ *)
pi_108707631
quote:
10s.gif Op zondag 4 maart 2012 18:28 schreef sigme het volgende:

[..]

Voornemens zijn ook heel belangrijk?
Je moet ergens beginnen :D
Paar dagen in Berlijn geweest, staat niet gelijk aan heel goed eten, en dit weekend heel weinig gedaan :P
pi_108707660
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 18:30 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

:D
pi_108707669
Was wel een duur avondje stappen. Jas 200e, had na die 'proeverij' nog keihard gezopen blijkbaar 100e en boete 150 e.. Maar wel een mooi verhaal 8-)
pi_108707688
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 18:31 schreef the85mc het volgende:
Was wel een duur avondje stappen. Jas 200e, had na die 'proeverij' nog keihard gezopen blijkbaar 100e en boete 150 e.. Maar wel een mooi verhaal 8-)
Onbetaalbaar :Y O-)
  Vis een optie? zondag 4 maart 2012 @ 18:32:58 #26
70532 loveli
N
pi_108707744
En wat heb je ervan geleerd?
crap in = crap out
pi_108707757
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 18:30 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

zei ik whiskey :X Ik drink nooit amerikaanse whiskey.. Zat ff terug te lezen en je hebt gelijk!
pi_108707783
quote:
6s.gif Op zondag 4 maart 2012 18:32 schreef loveli het volgende:
En wat heb je ervan geleerd?
Politieagenten er niet bij halen als je lam bent :D
pi_108707804
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 18:33 schreef the85mc het volgende:

[..]

zei ik whiskey :X Ik drink nooit amerikaanse whiskey.. Zat ff terug te lezen en je hebt gelijk!
Iers is ook met e, en daar zitten nog best aardige tussen. Maar het zoetige van veel whiskey spreekt me totaal niet aan. Weeīg, wordt er misselijk van (zelfs na 1 nip :+ )
pi_108707882
Sommige schotse zijn echt te heftig, ook voor mij. Je huis ruikt naar de resten van een afgebrand huis als je sommige flessen alleen nog maar opendraait. Fan proef je alleen maar een rooksmaak. Dat gaat me net iets te ver.
pi_108707929
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 18:35 schreef the85mc het volgende:
Sommige schotse zijn echt te heftig, ook voor mij. Je huis ruikt naar de resten van een afgebrand huis als je sommige flessen alleen nog maar opendraait. Fan proef je alleen maar een rooksmaak. Dat gaat me net iets te ver.
:9~ keep on talking..

en idd; soms ruikt de vaatwasser naar bbq na een avondje pimpelen _O-
pi_108707988
Misschien wel lekker, whisky met barbecue saus ;)
pi_108708109
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 18:38 schreef the85mc het volgende:
Misschien wel lekker, whisky met barbecue saus ;)
Briljant idee, dat bestaat vást nog niet :o :+
pi_108708285
Oh, ik stond net op vanaf de bank om ovenschotel in de oven te gooien, maar man wat zitten mn bovenbenen ineens vast. Heb weekendje zeiltraining gedaan en als ik ergens geen spierpijn verwacht dan is het in je benen. Had het eerder in schouders en triceps verwacht.
pi_108708372
Over whiskysaus gesproken.. ik ga binnenkort weer eens gravadlax met Talisker en hofmastersas (puntjes en streepjes zelf er bij denken op de goede plaatsen) maken geloof ik. Heb ik ineens enķrme trek in :') :+
pi_108708426
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 18:23 schreef the85mc het volgende:
Net weer thuis.Dit weekend lekker aan het trainen geweest. Heb nu wel spierpijn in mijn hele lichaam.. Maar goede indicatie dat ik lekker bezig ben geweest! Ben wel echt gesloopt nu. Ik was vrijdag nog max gaan stappen terwijl ik eigenlijk had gepland om om 1 uur naar huis te gaan. Dat werd uiteindelijk half5 en om half 8 ging de wekker al weer. Was wel een mooie avond. En 'gewoon' thuis geslapen ;)

Lucky bastard! }:| Maar nog paar jaar en dan is 'ie kwijt :) Of is het niet meer zo dat je hem 7jr hebt?

Geweldig voetbalmiddagje trouwens!
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_108708493
Nee heb een notering (of hoe heet zoiets? aantekening?) gehad en dat hou je 2 jaar. Dat voorval is alweer 3 jaar terug dus ik mag weer ;) Maar als ik whisky drink dan moet ik er altijd even aan terug denken haha
pi_108708542
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 18:49 schreef the85mc het volgende:
Nee heb een notering (of hoe heet zoiets? aantekening?) gehad en dat hou je 2 jaar. Dat voorval is alweer 3 jaar terug dus ik mag weer ;) Maar als ik whisky drink dan moet ik er altijd even aan terug denken haha
Bedoelde m'n eigen :@ Belediging van een ambtenaar en zulks...

En ik was toen ook aan de whisky :X En bier en wodka en van alles, maar ook whisky!
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_108708554
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 18:35 schreef the85mc het volgende:
Ik heb het liefste whisky die proeft (en ruikt) als een moeras (met in de verte wat verbrand rubber) :+.
pi_108708594
Wij hadden gisteravond weer iemand die zijn handen niet thuis kon houden :')
Ik snap dat echt niet hoor..
Drank is er voor de lol niet als misdraagmeter.
Ruzie maken om een jas is uiteraard heul wat anders :D
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_108708638
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 18:50 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Bedoelde m'n eigen :@ Belediging van een ambtenaar en zulks...
_O- wat had je gezegd?
pi_108708678
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 18:52 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

_O- wat had je gezegd?
En wat had de domme lamlul gedaan (of gelaten)?
pi_108708680
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 18:50 schreef V1z0R het volgende:

[..]

En ik was toen ook aan de whisky :X En bier en wodka en van alles, maar ook whisky!
Maar toch, het kwam door de whisky. Duivelsdrank dat het is :+
pi_108709011
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 18:53 schreef the85mc het volgende:

[..]

Maar toch, het kwam door de whisky. Duivelsdrank dat het is :+
Yup }:|

Ml, teveel om te herhalen :@

sigme, wildplassen :D Alleen ik was te dronken om te merken dat ik bij de bosjes van het politiebureau zelf stond...
  Vis een optie? zondag 4 maart 2012 @ 19:01:50 #45
70532 loveli
N
pi_108709063
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 19:00 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Yup }:|

Ml, teveel om te herhalen :@

sigme, wildplassen :D Alleen ik was te dronken om te merken dat ik bij de bosjes van het politiebureau zelf stond...
Oh, kom op, doe ons een plezier en noem alles op. Het blijft tussen jou en ons.
crap in = crap out
pi_108709149
Na een middag klussen is het toch tijd voor pizza :P
pi_108709394
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 19:01 schreef loveli het volgende:

[..]

Oh, kom op, doe ons een plezier en noem alles op. Het blijft tussen jou en ons.
_O-
pi_108709403
Pizza is nom!

Pff, ik ben zo klaar als een klontje. Ik doe denk ik wat HPKW deed en ik ga lekker vroeg naar bed vanaaf :+

Ik heb ook giga spierpijn :X

Lijstje van vandaag:

O: smoothie
T: rijstwafels met pindakaas
L: bagels met roomkaas, gerookte kip en honing mosterd dressing en nog sla/tomaat shizzle.
D: gewokte rijst met ui, broccoli, peentjes etc, mossels en sojasaus en limoen
T: kwark
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  Vis een optie? zondag 4 maart 2012 @ 19:12:52 #49
70532 loveli
N
pi_108709590
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 19:08 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

_O-
Ik ben te doorzichtig he?
crap in = crap out
pi_108709777
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 19:12 schreef loveli het volgende:

[..]

Ik ben te doorzichtig he?
Voor iemand die zelfs op FB oppast ( heb er vrijdag even aan moeten wennen dat jij toch echt bij oa die foto en uitspraken hoort) ben je best grappig als je V1z dat zegt :P
pi_108710024
Loveli snapt zelfs Duitse humor! :Y
pi_108710032
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 18:47 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Lucky bastard! }:| Maar nog paar jaar en dan is 'ie kwijt :) Of is het niet meer zo dat je hem 7jr hebt?

Sterker nog. Het strafblad bestaat niet meer. Het is nu justitueel documentatie register. Daar blijft alles op staan. Hij is alleen tot op zekere hoogte opvraagbaar, afhankelijk van de functie, dus noteringen kunnen in die categorie vallen.
pi_108710107
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2012 19:20 schreef An24 het volgende:

[..]

Sterker nog. Het strafblad bestaat niet meer. Het is nu justitueel documentatie register. Daar blijft alles op staan. Hij is alleen tot op zekere hoogte opvraagbaar, afhankelijk van de functie, dus noteringen kunnen in die categorie vallen.
Weer wat geleerd.
pi_108710512
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2012 19:20 schreef An24 het volgende:

[..]

:{ Kan ik m'n carričre als agent wel vergeten. Dan maar kamerlid bij de PVV :+
pi_108710555
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 19:28 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Daarvoor is een 'aantekening' een pre :Y ^O^
pi_108710607
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 19:29 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Daarvoor is een 'aantekening' een pre :Y ^O^
Ik sta ook niet geheel negatief tegenover de notie tot het urineren in andermans brievenbus :)
pi_108710666
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 19:30 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Ik sta ook niet geheel negatief tegenover de notie tot het urineren in andermans brievenbus :)
Nou kijk! Ik zou zeggen: carriëre move :Y
  Vis een optie? zondag 4 maart 2012 @ 19:31:30 #58
70532 loveli
N
pi_108710672
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 19:30 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Vraagt iemand zich nog af waarom ik m'n adresgegevens niet op FB zet?
crap in = crap out
pi_108710732
_O- V1z je gaat je gang maar.
pi_108710826
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 19:31 schreef loveli het volgende:

[..]

Vraagt iemand zich nog af waarom ik m'n adresgegevens niet op FB zet?
Die zie ik toch bij niemand staan? Of lees ik nu verkeerd?
*FB aanslingert.
  Vis een optie? zondag 4 maart 2012 @ 19:35:58 #61
70532 loveli
N
pi_108710890
Bij wijze van ;)
crap in = crap out
pi_108711001
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 18:47 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Ik had hier een hard juichende Tukker :D

Lijstje
OL kwark, banaan, bosbessen, havermout
T boterham pindakaas
B huis opruimen
S hardlopen en daarna:
100 crunches
30 squats
10 keer opdrukken vanaf de knieën, jawel
3 x 10 arm/schouder oefening met de bodyband
Touwtjespringen

Toen viel ik bijna om, dus

T halve boterham hagelslag
D risotto met bleekselderij, panchetta en paddestoelen mix met rucola-salade
T bakje yoghurt
pi_108711043
quote:

[..]

Of animal cop :')
pi_108711044
Hai! O+
pi_108711123
quote:

[..]

:D nu stemmen de meeste agenten sowieso VVD of PVV, dus dat klopt dan weer mooi :')
pi_108711218
Oh ja lijstje:

B: 3 zelfgebakken spelt-zuurdesem boterhammen met kipfilet-ei-notenpast en een beker verse jus
T: glas fanta bij de buuf
B: 20-30 paaltjes in de grond zetten
T: 2 blokjes choco en een tomaat
T: rozijnenkoek van de biowinkel (ik moet eens uitzoeken hoe ik die kan maken)
T: bakje dorito chips
D: groentensoep met veel groente en stokbrood kruidenboter en creme de brie
T: iets van fruit en veel water.
pi_108712008
Ik eet bietjes met witte kaas en rucola, oorspronkelijk was het met risotto maar dat bleek ik toch niet te hebben, dus dan maar met couscous :P
pi_108712296
Zo, volkorenpizza. :9 Op zich is 'ie best aardig gelukt, maar de bodem blijft altijd een beetje zacht. Weet iemand daar een oplossing voor? Zou het komen doordat de groente teveel vocht verliest ofzo?

Know that while you sleep
Everything has changed
pi_108712333
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 19:56 schreef Probability het volgende:
Ik eet bietjes met witte kaas en rucola, oorspronkelijk was het met risotto maar dat bleek ik toch niet te hebben, dus dan maar met couscous :P
Lekker!! Is de witte kaas schaap of geit?

Hai Coco, hoe is het? :*
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_108712409
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 20:01 schreef Mini. het volgende:
Zo, volkorenpizza. :9 Op zich is 'ie best aardig gelukt, maar de bodem blijft altijd een beetje zacht. Weet iemand daar een oplossing voor? Zou het komen doordat de groente teveel vocht verliest ofzo?

[ afbeelding ]
Dat zou zeker kunnen. Eventueel eerst de groenten bakken voor je het op de pizza gooit?
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_108712456
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2012 20:01 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Het is van apetina? Volgens de site is het van koemelk..
pi_108712475
quote:

[ afbeelding ]
groente even bakken en saus goed koken?
pi_108712480
quote:

[ afbeelding ]
Er zit veel te veel op :o Dan bak je je pizza niet, maar dan kook je hem..
pi_108712532
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 20:04 schreef Probability het volgende:

[..]

Bij mij zit er vaak nog meer op.
pi_108712610
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 20:04 schreef Probability het volgende:

[..]

Valt best mee hoor! Maar ik zal de volgende keer de groente van tevoren bakken en de saus wat verder in laten koken. :)
Gelukkig smaakt 'ie toch wel. :P
Everything has changed
pi_108712645
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 20:04 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Bij mij zit er vaak nog meer op.
Het kān wel maar de bodem wordt niet lekker knapperig.. En ik weet het beter want mijn ouders hebben een pizza/steenoven in de tuin :P
pi_108712728
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 20:03 schreef Probability het volgende:

[..]

Het is van apetina? Volgens de site is het van koemelk..
Ah ja, dat is idd gewoon kaas van koemelk die ze als een soort feta verkopen. Echte vind ik wel lekkerder, maar verder niet verkeerd :9. Vind de combi bieten/witte kaas heerlijk!
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_108712741
quote:

[ afbeelding ]
Heb je een gewone oven? Misschien de bodem heel even voorbakken?
pi_108712764
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 20:06 schreef Probability het volgende:

[..]

Het kān wel maar de bodem wordt niet lekker knapperig.. En ik weet het beter want mijn ouders hebben een pizza/steenoven in de tuin :P
En ik weet het beter :D Menn
pi_108712767
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 20:06 schreef Probability het volgende:

[..]

Jaloers! :D
pi_108712783
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2012 20:08 schreef LieLie het volgende:

[..]

Dat doe ik ook vaak :9
pi_108712894
Lijstje:

O: 4 boterhammen met mosterdkaas, jam, kipsalade
T: sinaasappel, kiwi
T: 2 knäckebröd kaas en mosterd
B: half uurtje wandelen
T: appeltaart
T: kopje tomatensoep
D: pasta met pestosaus, worteltjes, zalm/deeg ding uit de oven
T: koffie
T: misschien nog een bakje yoghurt oid
pi_108712961
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2012 20:08 schreef LieLie het volgende:

[..]

Yep, een heel gewoon oventje.
Thanks voor alle tips, ze staan genoteerd voor poging 2! :)
Everything has changed
pi_108712987
quote:
10s.gif Op zondag 4 maart 2012 20:08 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

En ik weet het beter :D Menn
Ja je praat hier tegen de pizza expert :P O-)
  zondag 4 maart 2012 @ 20:16:08 #85
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_108713293
Ik zie mooie lijstjes!

Toch nog een uurtje op de fiets boven gezeten, 30 km...
Zo maar eens een bak kwark en vla en dan slapen, ben zo moe van een hele dag niks doen :')
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_108713300
Anna, 100 crunches? My god!! Dat zijn er 50 te veel ;) goed hoor!
pi_108713415
Lijstje:
O: bakje allbran met sojamelk
S: buikspieren + bodycombat
L: pompoensoep en een tosti
T: half roombroodje, handje walnoten, koekje
B: 1,5 uur door de stad sjouwen
D: witvis met mosterdsaus, gebakken krieltjes, 1 venkelknol en 1 wortel gesauteerd
T: thee thee thee thee thee! Met 4 blokjes chocolade.
pi_108713462
Weekend om snel te vergeten qua eten. :9

O: Havermout, fruitmixje
L: 4 bth met rookvlees/2 gekookte eieren
T: 2 bth kaas
D: Gigantische hoevelheid chinees :')
pi_108713686
flink gesport, Anna!
pi_108714305
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 20:08 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Dat doe ik ook vaak :9
Dat is ook wel een goede ja :)
pi_108714336
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2012 20:01 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Wat beter, thx O+
  zondag 4 maart 2012 @ 20:37:12 #92
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_108714660
Wat is gigantisch veel chinees?
Ik eet alleen 2 bakken tjap tjoy op, nu jij 85 :P

Coco, mutstje O+

Veel goed lijstjes en veel gesport dames (de heren geloof ik niet :') ) ^O^
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_108714904
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 20:37 schreef uniekhoorn het volgende:
Wat is gigantisch veel chinees?
Ik eet alleen 2 bakken tjap tjoy op, nu jij 85 :P

Coco, mutstje O+

Veel goed lijstjes en veel gesport dames (de heren geloof ik niet :') ) ^O^
1 bak tjap tjoy, halve bak foe jong hai en een halve kilo witte ( ;( ) rijst en twee stokjes saté. :9~ Dat vind ik voor mijn doen best gigantisch veel. :P

Ik heb nog wel 'gesport' vandaag. 30 pushups. :')

Anna: Goed bezig met die pushups. Worden er vanzelf meer. :Y
  zondag 4 maart 2012 @ 20:44:58 #94
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_108715211
Rijst en sate is niet zo goed voor je }:|

Ow ik kauw gewoon echt alles weg tot ik vol zit en daarom doe ik dat met groente :')
Ik kan gewoon NIKS met mate :(
pi_108715399
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 20:44 schreef uniekhoorn het volgende:
Rijst en sate is niet zo goed voor je }:|

Ow ik kauw gewoon echt alles weg tot ik vol zit en daarom doe ik dat met groente :')
Ik kan gewoon NIKS met mate :(
Boks :')
pi_108715481
Ik heb vandaag een uur met zo'n gele tas vol meuk door de Ikea gesjouwd, en daarna met nog meer zooi naar huis gelopen en de boel in elkaar geschroefd, telt dat ook als S? :+

Nu kan ik wel fijn allemaal dingen opruimen, en ik heb een kruidenrekje. O+
Everything has changed
pi_108715565
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 20:49 schreef Mini. het volgende:
Ik heb vandaag een uur met zo'n gele tas vol meuk door de Ikea gesjouwd, en daarna met nog meer zooi naar huis gelopen en de boel in elkaar geschroefd, telt dat ook als S? :+

Op zondag naar de Ikea.. vrijwillig of onder dwang? En heb je nog mensen geslagen?
pi_108715589
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 20:49 schreef Mini. het volgende:

Kruidenrekjes O+
pi_108715816
Mijn definitieve lijst van vandaag:
O: 4 boterhammen filet americain, glas melk
T: appel
L: 4boterhammen ham smeerkaas
S: 7 uur fanatiek zeilen
T: flink stuk chocolade, 50 gram ofzo
D: broccoliovenschotel

Nu moe en mn bed in!
pi_108715845
Kruiden O+
Heb een kastje en een plantenbakje vol :9

Lijstje voor morgen:

O: 3 gebakken eieren met tomaat en champi's
T: 3 boterhammen (spelt-zuurdesem) met vleeswaar/geitenkaas
L: komkommer met 2 tomaten met kruiden en zonnebloempitten (net geroosterd) is een enorme bak dus ik eet vast niet alles
T: op terugweg in auto (morgen veel reizen) een halve rozijnenkoek
T: als ik op tijd thuis ben een appel of peer anders komt die na mijn D
D: knolselderijschotel uit de oven
T: nog iets te knabbelen, nootjes oid.
pi_108715966
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 20:50 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Op zondag naar de Ikea.. vrijwillig of onder dwang? En heb je nog mensen geslagen?

Leuk, gister een productief avondje foto's schieten gehad :s) Genoeg om af te leveren gelukkig ^O^
pi_108715970
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 20:16 schreef uniekhoorn het volgende:
Ik zie mooie lijstjes!

Toch nog een uurtje op de fiets boven gezeten, 30 km...
Zo maar eens een bak kwark en vla en dan slapen, ben zo moe van een hele dag niks doen :')
'truste uniek :*!

Ik ga ook, morgen om 5 uur weer rennen :D.

'truste Slankies!
pi_108716205
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 20:50 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Ik moest echt wat dingen hebben, dus het moest maar...
Everything has changed
pi_108716378
Was het erg druk nog?
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  zondag 4 maart 2012 @ 21:02:52 #105
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_108716385
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 20:56 schreef sigme het volgende:

[..]

'truste uniek :*!

Ik ga ook, morgen om 5 uur weer rennen :D.

'truste Slankies!
Trusten Sigme...
Respect voor je rennen om 5 uur! _O_

Kruidenrekjes! Ik wil kruidenrekken zoveel dat ik de tuin mee kan beschutten :')

:z
  zondag 4 maart 2012 @ 21:08:16 #106
82136 Xennia
gekroond
pi_108716738
O: bossche bol..
S: 1,5 uur gewandeld door den Bosch
L: salade met carpaccio, pijnboompitten, zongedroogde tomaatjes, oude kaas en een pesto-achtige dressing
T: pistachenoten
D: shoarma met knoflooksaus, turks brood, tomatensalade
T: wijn, pistachenoten
pi_108717324
Hmm, zou ik? http://www.de-oosterpoort.nl/programma/tower-of-power O+
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2012 21:02 schreef DevilsAndDust het volgende:
Was het erg druk nog?
Ja, best wel, het klonk alsof half Friesland vandaag hierheen was gekomen. :P Maar ach, gewoon met de stroom meelopen. :)
Everything has changed
pi_108717329
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 20:37 schreef uniekhoorn het volgende:
Coco, mutstje O+
:@ O+
pi_108717391
Plakt ie nog Coco? O+
pi_108717451
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 21:17 schreef Nallie het volgende:
Plakt ie nog Coco? O+
Geloof het wel. Maar bij ieder pijntje zit ik te panieken. Ben mezelf gek aan t maken :')
pi_108717571
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 21:17 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Geloof het wel. Maar bij ieder pijntje zit ik te panieken. Ben mezelf gek aan t maken :')
Niet heel raar op zich hoor :*
pi_108717737
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 21:17 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

:*
Denk je dat het beter wordt als je eenmaal verder bent dan de vorige keer?
Everything has changed
pi_108717814
Nog wat gedroogd fruit en kokos aan t lijstje toegevoegd. Morgen begint de regelmaat weer :s)
  Vis een optie? zondag 4 maart 2012 @ 21:23:12 #114
70532 loveli
N
pi_108717852
:* coco
crap in = crap out
pi_108718153
^^
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_108718942
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 21:21 schreef Mini. het volgende:

[..]

:*
Denk je dat het beter wordt als je eenmaal verder bent dan de vorige keer?
Jawel. Vorige keer kondigde de miskraam zich aan door rugpijn. En nu heb ik de hele tijd rugpijntjes :')
pi_108719074
Heb het idee veel te veel gegeten te hebben maar misschien valt het mee :? En te weinig groenten maar aan de andere kant ik had wel groente op brood :? Hmm..

O: 2 boterhammen zelfgemaakte guacamole
S: BodyShape
L: 2 crackers pindakaas, koffie + halfvolle melk
L: nacho chips + kaas + zure room/creme fraiche mengsel + salsa saus
D: couscous met bietjes, witte kaas en rucola
T: 2 crackers met hagelslag en soyaboter

[ Bericht 2% gewijzigd door Probability op 04-03-2012 23:34:30 ]
pi_108719113
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 21:00 schreef Mini. het volgende:

[..]

Ik moest echt wat dingen hebben, dus het moest maar...
Als ik naar de Ikea moet ga ik altijd doordeweeks rond etenstijd. Heerlijk rustig dan. :Y

Breaking Bad is echt zo'n vette serie. _O_
pi_108721315
:* voor Coco

Breaking bad is idd cool :) ik neem het op.

Lijstje van vandaag:

O: havermout
T: cappuccino, appel
L: kwark met 2 kiwi's, kom wortelsoep
T: cappuccino, stukje kaas
D: wortelsoep, 2 plakken zelfgebakken brood met paturain
T: kwark, glas wijn

En S/B bezig met prinsessenjurkje van Mila, ik moet nu echt op mijn handen gaan zitten om niet in 1 keer door te gaan. Als ik eenmaal bezig ben, merk ik de pijn niet meer, maar na de tijd des te erger :')
Lijfje is al af, met mouwen en al en de onderlaag van de rok zit ook al in elkaar met afgewerkte naden, alleen de onderste zoom moet nog een tweede keer. Die komt wel af voor de schooldisco van vrijdag :)
(kheb niet verder teruggelezen dan deze pagina)
pi_108721888
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 21:35 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Jawel. Vorige keer kondigde de miskraam zich aan door rugpijn. En nu heb ik de hele tijd rugpijntjes :')
Hč bah, dat is ook eng dan. Maar er zijn zoveel andere dingen waar je rugpijn door kunt hebben, dit keer gaat het gewoon goed! :*

Ik dacht dat ik niks in huis had om te bakken, maar volkorenscones met honing zijn eigenlijk nog best lekker. :9
Everything has changed
pi_108723317
Coco. :*.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_108724569
quote:

[ afbeelding ]
Het teveel aan groente was al genoemd, maar er zit ook veel te veel saus op. Een goede saus hoeft maar écht een héél miniscuul laagje van op de pizza, twee eetlepels ongeveer op zo'n grote pizza.

Daarnaast is volkorendeeg gewoon een stuk 'kwetsbaarder' dan 'fatsoenlijk' pizzadeeg. Het komt ook een stuk minder mooi omhoog en is minder goed handelbaar dan deeg gemaakt van 100% tipo00.
Dat is ook een van de redenen dat ik grotendeels weer terug ben gegaan naar 'witte' pizzabodems: beter te verwerken.

Nog een belangrijke factor is de temperatuur van je oven en of je de plaat waarop je hem bakt alvast meeverwarmt op de hoogste stand. Die van mij gaat bijvoorbeeld 'maar' tot 240. Het kan nčt, maar ideaal is anders. M'n vorige oven was al een stuk beter, die ging tot 270, maar zo heet als een echte pizza oven, zoals 't hoort, is 't niet ;)
Ja doei.
pi_108725671
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 23:08 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Het teveel aan groente was al genoemd, maar er zit ook veel te veel saus op. Een goede saus hoeft maar écht een héél miniscuul laagje van op de pizza, twee eetlepels ongeveer op zo'n grote pizza.

Daarnaast is volkorendeeg gewoon een stuk 'kwetsbaarder' dan 'fatsoenlijk' pizzadeeg. Het komt ook een stuk minder mooi omhoog en is minder goed handelbaar dan deeg gemaakt van 100% tipo00.
Dat is ook een van de redenen dat ik grotendeels weer terug ben gegaan naar 'witte' pizzabodems: beter te verwerken.

Nog een belangrijke factor is de temperatuur van je oven en of je de plaat waarop je hem bakt alvast meeverwarmt op de hoogste stand. Die van mij gaat bijvoorbeeld 'maar' tot 240. Het kan nčt, maar ideaal is anders. M'n vorige oven was al een stuk beter, die ging tot 270, maar zo heet als een echte pizza oven, zoals 't hoort, is 't niet ;)
Hij kan 250 graden, had hem nu geloof ik op 230 ofzo. Thanks voor alle tips, ik ga binnenkort wel weer eens een nieuwe poging doen. :) Met al jullie hulp kan het toch niet meer mislukken. :P
Everything has changed
pi_108725806
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 21:37 schreef Probability het volgende:
Heb het idee veel te veel gegeten te hebben maar misschien valt het mee :? En te weinig groenten maar aan de andere kant ik had wel groente op brood :? Hmm..

S: BodyShape
L: 2 crackers pindakaas, koffie + halfvolle melk
L: nacho chips + kaas + zure room/creme fraiche mengsel + salsa saus
D: couscous met bietjes, witte kaas en rucola
T: 2 crackers met hagelslag en soyaboter
Heeft niemand commentaar op mijn lijstje :)?
  Vis een optie? zondag 4 maart 2012 @ 23:36:05 #125
70532 loveli
N
pi_108725901
Nog wel op je vraag over centimeters. Niet mikken op 90-60-90, gewoon kijken bij welke verhoudingen jij het meest tevreden bent. Die taillemaat aanhouden als jouw norm.
crap in = crap out
pi_108726073
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 23:36 schreef loveli het volgende:
Nog wel op je vraag over centimeters. Niet mikken op 90-60-90, gewoon kijken bij welke verhoudingen jij het meest tevreden bent. Die taillemaat aanhouden als jouw norm.
Die maat weet ik nog niet, ga nu maar uit van X-65-95 en zolang m'n taille in verhouding eerder smaller wordt dan m'n heupen vind ik het wel prima. Van mijn borst hoeft niets af en van mijn kont eigenlijk ook niet. Wil graag een getalletje hebben om naar toe te werken en progressie te zien :)
pi_108726415
Samenvatting van vanavond :
- lekker eten
- tof concert
- leuk gezelschap
- mn oog begint weer te irrireren.
*)
Doe wat je niet durft.
pi_108727187
anna _O_ Perr en andere zondagsporters ook!

Cococakejes :*

Moe :@
pi_108727193
Wat is nou goed avondeten?

Omdat ik geen flauw idee heb wat nou wel goed is (Aardappels/vlees en groenten?) of kipfilet.. rijst..?

Is er ergens een lijst van wat "goed" avondeten is?
pi_108727366
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 00:07 schreef RBWO het volgende:
Wat is nou goed avondeten?

Omdat ik geen flauw idee heb wat nou wel goed is (Aardappels/vlees en groenten?) of kipfilet.. rijst..?

Is er ergens een lijst van wat "goed" avondeten is?
Goed avondeten is feitelijk de juiste aanvulling op wat je de rest van de dag gegeten hebt :+
pi_108727772
Korte samenvatting van het hier:
Gezond en slank blijven met een eet- en bewegingspatroon waaraan je jezelf kunt houden :) Met een paar zeikerds zoals ik die je gaan lastigvallen met hoeveelheid eiwitten, voedingsmiddelenverhouding, manier van sporten...

Oh, en jurkjes, schoenen, reizen, koken, katten (best een boel katten, gelukkig O+, An we wachten! Nou, ik wacht, zeh fluff I want to seez!), hardlopen, zelfgemaakt brood, cyaankali, magnesium, prospectussen, gelaatsveranderingen, klimrekdifferentievergelijkingen...
pi_108728115
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 00:23 schreef V1z0R het volgende:
Gezond en slank blijven met een eet- en bewegingspatroon waaraan je jezelf kunt houden :) Met een paar zeikerds zoals ik die je gaan lastigvallen met hoeveelheid eiwitten, voedingsmiddelenverhouding, manier van sporten...

Oh, en jurkjes, schoenen, reizen, koken, katten (best een boel katten, gelukkig O+, An we wachten! Nou, ik wacht, zeh fluff I want to seez!), hardlopen, zelfgemaakt brood, cyaankali, magnesium, prospectussen, gelaatsveranderingen, klimrekdifferentievergelijkingen...
Ja kijk je dan ook even naar mijn lijstje O-) ?
pi_108728139
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 00:11 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Goed avondeten is feitelijk de juiste aanvulling op wat je de rest van de dag gegeten hebt :+
True maar stel ik eet dit:
O: 2x boterham kaas 1x boterham pindakaas
M: Boterham filet american met komkommer en een boterham met worst
avondeten: aardappelen / vlees / groenten

Is bovenstaande goed? Fout? Ik heb geen idee O_o
pi_108728248
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 00:35 schreef RBWO het volgende:

[..]

Het is sowieso te weinig..
pi_108728630
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 00:34 schreef Probability het volgende:

[..]

Ja kijk je dan ook even naar mijn lijstje O-) ?
Ik, jouw lijstje beoordelen? :@
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 00:35 schreef RBWO het volgende:

[..]

Is weinig wat Billy al zegt, mis fruit gigantisch, komkommer reken ik nooit, eiwitten voldoende, hoeveel groenten?

Ligt er ook aan wat je doet, bij sporten moet je ook goed eten vind ik :)
  maandag 5 maart 2012 @ 01:00:10 #136
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108728786
Thuis!

Dat was een gaaf concert! O+. XM ook nog gezien en gesproken :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_108729030
Ik sport idd ook.. Maar is t te weinig joh? Meer fruit eten ofzo?
  maandag 5 maart 2012 @ 01:31:09 #138
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108729536
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 01:09 schreef RBWO het volgende:
Als je een man bent (waar ik vanuit ga) mag je best meer brood eten (denk aan zes stuks).
Verder mis ik zuivel en twee stuks fruit, zie daar je tussendoortjes ;).

Hoeveel sport je en wat doe je precies?
Niet meer actief op Fok!
pi_108731018
Mogge. 5 km zit erop. Nu de yoghurt erin stoppen en dan de kantooordag beginnen.
pi_108731194
quote:
Lengte, gewicht, vetpercentage (schatting mag ook) en hoeveel/welke sport. Dan kunnen we een inschatting maken..

Moggeh trouwens! Ik moet zo naar de tandarts. :{
  maandag 5 maart 2012 @ 08:32:08 #141
221912 minilot
Nancy boy
pi_108731666
Gistere hele dag + avond weggeweest - wél 's avonds laat (in de regen!) nog hard gelopen, maar heb hier nog even niets teruggelezen. Doe ik strakjes. :Y

Weegschaal zei vanmorgen 63 kilo dus da's alvast de eerste kilo. De kop is eraf. :)

Lijstje voor vandaag:

O: Yoghurt met ahornsiroop, boekweit, amandelen en allerlei gedroogde bessen.
L: Pasta met zoete wortelsaus en geitenkaas.
Een trosje blauwe druiven toe
D: Pittige curry met tomaten, spinazie en linzen, een chapati erbij en ghee.
S: Twintig minuten hard fietsen, verder nergens tijd voor vandaag..

[ Bericht 3% gewijzigd door minilot op 05-03-2012 08:47:02 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_108731764
Morning!

Lijstje:
O: kwark, havermout, banaan, bosbessen
T: boterham appelstroop
L: dubbele boterham met ei, tomaat, komkommer
D: zalm uit de oven, salade, opgebakken aardappeltjes
B: wandelen indien droog
T: yoghurt
pi_108731859
Morning!

Beetje suf dat billy letterlijk vraagt of iemand naar d'r lijstje wil kijken en dat niemand dat dan doet :P Billy, geen fruit volgens mij? Nacho's niet zo prima maar goed dat begrijp jij zelf ook wel. Props voor het sporten :) vind je het leuk daar?

Verder wil ik weer proberen wat minder te eten. De hoeveelheden die ik op aanraden van hier naar binnen propte zijn niet genoeg om af te vallen, zelfs niet icm sporten. Planning:
O: 3 bth (dubbele kaas, enkele hagelslag) (zware volkorenboterhammen)
L: 300 gr salade met gegrile groenten en een soepje
T: 150 ml yoghurt met banaan
D: stoofvlees, aardappelpuree en pastinaak/wortel
T: druifjes

Eventueel wil ik nog iets van sport doen vandaag, maar moet even kijken hoe dat in het ritme past. Dan ga ik morgen niet en dan woensdag en donderdag weer.

[ Bericht 4% gewijzigd door Perruche op 05-03-2012 09:03:26 ]
pi_108731880
Goedemorgen! *O*
Ja doei.
pi_108731917
Het is maandagochtend, ik zit op een industrieterrein in Zoetermeer en om me heen zitten ze te klagen over het parkeerbeleid.
Ik zie nog weinig goeds aan deze ochtend!
Doe wat je niet durft.
pi_108731923
Haha henk! ik had vanmorgen problemen met de OV-chipkaart en er was echt de meest klantonvriendelijke persoon everrr achter de balie. gelukkig was er een lieve vrouwlijke medewerkster to the rescue O+.
pi_108731928
Ik durfde niet, Perr :@
quote:
Ligt er dus aan hoeveel je beweegt. :P
Fruit sowieso toevoegen!
pi_108731941
Mogge! De kleuter heeft haar nieuwe rode jurkje aan naar school O+

Lijstje voor vandaag:

O: havermout
T: cappucino, peer
L: omelet spinazie, rauwkost, karnemelk
T: cappuccino, cracker kaas
D: wortelsoep, broccoli, kip
T: kwark, verse ananas O+

En verder met de prinsessenjurk als S/B voor mij :)
  Vis een optie? maandag 5 maart 2012 @ 09:00:01 #149
70532 loveli
N
pi_108731952
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 08:56 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Het is maandagochtend, ik zit op een industrieterrein in Zoetermeer en om me heen zitten ze te klagen over het parkeerbeleid.
Zoetermeer of all places... gezellig :')
crap in = crap out
  Vis een optie? maandag 5 maart 2012 @ 09:01:16 #150
70532 loveli
N
pi_108731965
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 08:51 schreef Perruche het volgende:
Beetje suf dat billy letterlijk vraagt of iemand naar d'r lijstje wil kijken en dat niemand dat dan doet :P
Heb er wel naar gekeken, maar kan zo slecht uit de voeten met vegalijstjes. Makkelijke bron van eiwitten mist en er zitten automatisch meer carbs in.
crap in = crap out
pi_108732029
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 23:34 schreef Probability het volgende:

[..]

Heeft niemand commentaar op mijn lijstje :)?
Ik zou denk ik een keer brood of crackers vervangen door kwark voor wat meer eiwitten en wat minder carbs. Zelfgemaakte guacemole lijkt me heerlijk! chips en hagelslag is natuurlijk niet super, maar voor een keer moet dat kunnen. Fruit doe je niet aan als ik het goed heb? Tomaat ook niet?
pi_108732121
Goedemorgen!

Hier ook lijstjes:

zaterdag:
O: kwark&cruesli
S: intervaltraining
L: 3 bth met tonijn in tomatengroentesaus
T: caramel latte machiato, plak notenvruchtenkwarkbrood
D: kipkerriesoep met wit stokbrood
T: plak notenvruchtenkwarkbrood

gisteren:
O: plak zelfgemaakt notenvruchtenkwarkbrood, smoothies van banaan, rood diepvriesfruit, kwark
B: uurtje wandelen
T: plak notenvruchtenkwarkbrood
L: restje kipkerriesoep (met ook wat groenten erin), 2 boterhammen
T: laatste restje notenvruchtenkwarkbrood
D: lasagne met veel groente
T: glas tonic, 3 zoute stokjes

vandaag:
O: muesli, 5 gedroogde dadels, kwark
L: 3 boterhammen bauern schinken & paprika
T: banaan
D: runderburger, risotto, gewokte witlof&paprika

Ik merk dat het in het weekend lastig is om genoeg fruit te eten, maar verder ben ik niet ontevreden. Dat notenvruchtenkwarkbrood was een goed geslaagd experiment in ieder geval :9.
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_108732131
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 09:00 schreef loveli het volgende:

[..]

Zoetermeer of all places... gezellig :')
Sweetlake city!

Tandarts ook weer achter de rug. 4 jaar niet geweest en nog geen gaatjes. *O* Ik blijk echter wel één of andere zeldzame glazuurafwijking te hebben die de tandarts nog nooit had gezien. :') Had hij ook weer z'n pretje op de maandagochtend. :P
pi_108732137
notenvruchtenkwarkbrood klinkt errug lekker, recept?
pi_108732237
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 09:12 schreef MarMar het volgende:
notenvruchtenkwarkbrood klinkt errug lekker, recept?
Recept:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_108732239
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 08:56 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Agree! Ik ben bang dat ik maar eens moet omschakelen en het weekend moet gaan gebruiken om uit te rusten, ipv leuke sociale activiteiten inplannen :Z.

Ik hoorde in de trein wel iemand over het concert van Moss! De dame in kwestie was enthousiast :D.
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_108732392
Thx Q even opgeslagen in word, ga ik zeker een keer proberen!
pi_108732474
Ben op mijn werklocatie van vandaag :D

Goedemorgen :P

Nu eerst maar eens wat werkgerelateerds uit mijn pc trekken.
pi_108732509
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 00:23 schreef V1z0R het volgende:

Zeh have to wait some more. Zeh fluff, she is still quit :')

Ik moet zo ook op tandartscontrole. Dat is wel verschrikkelijk, want Raki's buikje gaat flink heen en weer. Gelukkig is manlief thuis.

Gister is geworden:

O: 1 volkorenboterham met boter, kipfilet en tomaat, een gekookt eitje, beker thee met melk
T: beker thee met melk
L: oosters soepje met groenten en een beetje mihoen
T: een stukje worteltjescake, twee bekers thee met melk
D: spinazietaart van filodeeg, met feta. komkommer ham meloensalade, verse annanas
T: wat olijfjes, misschien een whisky, want gister niet op.

Vandaag:

O: 1 volkorenboterham met boter, kipfilet en tomaat, een gekookt eitje, beker thee met melk
T: niets, ga nu eten en zo naar de tandarts
L: nog geen idee
T: worteltjescake
D: ik wilde courgettesoep maken, maar das natuurlijk te weinig.

Kortom: vandaag moet zich nog ontwikkelen :P
  maandag 5 maart 2012 @ 09:37:24 #160
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108732611
Ik lig nog in bed want vrij *). Wel vannacht nog een mailtje beantwoord dat naar ipv naar het algemene adres naar mn eigen adres gestuurd was en waar ik echt even op moest antwoorden maar dit ga ik vast nog horen van collega’s: waarom check jij midden in de nacht op een vrije dag je werkmail?! :')

Even eten en dan 10 km hardlopen. In korte broek, denk ik! O+
Niet meer actief op Fok!
pi_108732651
Zo, uit bed! Vaatwasser uitgeruimd, zo eens een boodschappenlijst maken, Mr.Mo uit bed schoppen, boodschappen doen.

Mr.Mo gaat vanavond weer voor 'n dagje en een nachtje naar Nederland, dus eet vanavond alleen. Lamsburger, omnomnom :9

Zo ook eens een lijstje maken voor vandaag, want heb flinke trek! :9 en koffie zetten!

En de zon schijnt O+ *hyper* straks dus ook lekker hardlopen in de zon!
Ja doei.
  maandag 5 maart 2012 @ 09:43:04 #162
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_108732741
morning! hier zit de vakantie erop, maar nog wel vrij vandaag. had veel meer moeten doen in de vakantie aan school, dus zit nu heel hard te werken...

tussen de middag afspraak op de sportschool voor trainingsprogramma en daarna boodschapjes, en dan dus maar weer verder werken.

Verder onder spoiler
SPOILER: niet kijken, ivm trek in ijs krijgen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kwak
pi_108732753
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 09:32 schreef An24 het volgende:

[..]

Zeh have to wait some more. Zeh fluff, she is still quit :')

Ik moet zo ook op tandartscontrole. Dat is wel verschrikkelijk, want Raki's buikje gaat flink heen en weer. Gelukkig is manlief thuis.
:@ geduldig wezen dus maar...

:o dan maar hopen dat je niets mist!

Ik handhaaf mij tussen al dit vrouwengeweld :7
pi_108732888
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 09:43 schreef kwakz0r het volgende:
morning! hier zit de vakantie erop, maar nog wel vrij vandaag. had veel meer moeten doen in de vakantie aan school, dus zit nu heel hard te werken...

tussen de middag afspraak op de sportschool voor trainingsprogramma en daarna boodschapjes, en dan dus maar weer verder werken.

Verder onder spoiler
SPOILER: niet kijken, ivm trek in ijs krijgen
Lekker. Ziet er goed uit.

En succes met schoolwerk.
pi_108732904
• O Ontbijt -> 2x Boterham Filet American / 1x Boterham Pindakaas + Glas melk
• T Tussendoortje - Banaan
• L Lunch - 2x Boterham met kaas / 1x Boterham met worst
• D Diner - Aardappels/Stukje vlees/ Broccoli
• S Sport - 1,5 uur fitness (Cardio + krachttraining)

Voed ik mezelf nou te weinig? (Zo gaat namelijk mijn dag eruit zien... en de rest van de week denk ik (andere groenten ipv Broccoli maar toch) zijn er bepaalde aspecten die in bovenstaand lijstje eigenlijk niet kunnen?

Ben benieuwd naar jullie visie hierover.
pi_108732914
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 09:43 schreef V1z0R het volgende:

[..]

:@ geduldig wezen dus maar...

:o dan maar hopen dat je niets mist!

Ik handhaaf mij tussen al dit vrouwengeweld :7
Ze is verder nog steeds heel rustig. Het scheelt dat ik al wat ervaring heb dan kan ik haar gedrag beter inschatten. Anders had ik deze afspraak ook niet zo gepland :)
  maandag 5 maart 2012 @ 09:52:33 #167
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_108732931
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 09:50 schreef An24 het volgende:

[..]

Lekker. Ziet er goed uit.

En succes met schoolwerk.
ik werk op school overigens dus met werk voor school bedoel ik: toets maken, leesboek dat de klas leest uitlezen, nakijkwerk, huiswerk en lessen plannen voor komende week, RT materiaal verzamelen, etc ;)
Kwak
pi_108732937
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 09:51 schreef RBWO het volgende:

Voed ik mezelf nou te weinig? (Zo gaat namelijk mijn dag eruit zien... en de rest van de week denk ik (andere groenten ipv Broccoli maar toch) zijn er bepaalde aspecten die in bovenstaand lijstje eigenlijk niet kunnen?

Nog even aangeven hoeveel je weegt etc en wat je doel is met sporten.

Het is in ieder geval te weinig. :P
pi_108732951
Mijn lief had aan de wekker gezeten waardoor ik wel licht had, maar geen geluid. En ik word dus niet wakker van licht :') Dus mocht vanmorgen weer rennen én ze hebben allemaal rare dingen met de a4 gedaan dus ik was vet te laat :X

Maaaarrr, ik heb koffie O+ En de rest van de dag kan alleen maar beter worden w/

Gister wel op de weegschaal gaan staan en 1/2 kg erbij, 2 avonden uit eten en toetje is niet zo'n goed idee O-)

Deze week netter eten :Y

Lijstje

O: smoothie
T: rijstwafels met pindakaas
L: rijst, broccoli en kalkoen
T: kwark en bessen
D: fajitas
S: benen en borst+cardio
T: biefstuk, paprika
T: kwark
pi_108732971
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 09:52 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Nog even aangeven hoeveel je weegt etc en wat je doel is met sporten.

Het is in ieder geval te weinig. :P
Ah excuus. Ik weeg bijna 94kg en ben 1,87.

Doel sporten: Afvallen + meer spieren kweken (de bouw heb ik namelijk al volgens de "instructeurs" van de sportschool. Maar dan wil ik er ook maar eens wat mee doen)
  maandag 5 maart 2012 @ 09:54:44 #171
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108732975
Lijstje:

T: banaan
O: twee bth met twee gekookte eitjes (heb geen Brinta meer, dat is het perfecte hardloopontbijt voor mij en nu ben ik wel een beetje bang dat dit niet genoeg is :'))
S: 10 km hardlopen
T: bakje yoghurt met muesli en honing
L: nog twee bth
D: broodje hamburger van HPKW, wellicht nog wat veggies erbij (paprika ofzo)
Niet meer actief op Fok!
pi_108733046
O: 2 plakjes volkorenbrood uit de oven, met wat kaas (ook in de oven!)
T: 2 mandarijntjes
L: grote bak Griekse yoghurt met honing en walnoten
T: 2 gekookte eitjes (zacht als 't even kan :9)
S: hardlopen, 6km
D: lamsburger op een 'broodje' van portobellochampignons met erbij potato wedges en gegrilde wortel/bleekselderij
T: ?
Ja doei.
pi_108733054
Goeiemorgen lieve slankies..

De duutser is vandaag jarig! om hem een plezier te doen heb ik heel veel grapjes gemaakt over oud zijn enzo... O+

We zouden vanavond uit eten, maar denk dat we dat bewaren tot volgende week, na een week weggeweest te zijn is een avondje thuis zijn ook fijn...
pi_108733056
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 09:54 schreef RBWO het volgende:

[..]

Ah excuus. Ik weeg bijna 94kg en ben 1,87.

Doel sporten: Afvallen + meer spieren kweken (de bouw heb ik namelijk al volgens de "instructeurs" van de sportschool. Maar dan wil ik er ook maar eens wat mee doen)
Heb je van jezelf neiging tot overgewicht of komt het puur door te weinig sport/te veel eten? Afvallen en spieren bouwen gaat helaas niet samen. Je zal toch een keuze moeten maken of een langzamere middenweg moeten kiezen.

quote:

Eet je volkorenproducten of is alles 'wit'? Op zich is er niet heel veel mis met je lijstje behalve dat er een paar 'niet geweldige' keuzes tussen zitten als kaas, worst en aardappels. Het ligt er een beetje aan hoe moeilijk je het jezelf wilt maken qua eten.. wil je meer resultaat, ga naar magere producten als rookvlees, kipfilet, volkoren producten en kwark tussendoor.
pi_108733076
Gefeliciteerd met de Duutser Jagär!
Ja doei.
pi_108733090
Goedemorgen! Weer fijn aan het werk (geen sarcasme ;))

Lekkere D Mo! En dat ijs ziet er goed uit Kwak!!
pi_108733110
En lijstje:

O: 2 volkorenboterhammen. 1 met roerei, 1 met hagelslag. Kiwi en een halve appel
L: salade met vanalles vulling, wortels
T: ?
D: gebakken aardappelen, stukje vlees, groente. Of toch uiteten.
  maandag 5 maart 2012 @ 10:06:02 #178
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_108733190
hej dino, stop eens met aardappels bashen! :'( aardappels zijn helemaal niet zo slecht, als je geen lowcarbdieet nastreeft :6
Kwak
pi_108733219
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 10:06 schreef kwakz0r het volgende:
hej dino, stop eens met aardappels bashen! :'( aardappels zijn helemaal niet zo slecht, als je geen lowcarbdieet nastreeft :6
Sterker nog ze hebben gezonde stofjes!
pi_108733224
quote:

Smiddags nog een tussendoortje, 's avonds kwark met fruit en misschien nog een gekookt ei bij je lunch? Ik zie niets wat "niet kan" alleen dat het te weinig is ;)
pi_108733244
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 09:59 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Heb je van jezelf neiging tot overgewicht of komt het puur door te weinig sport/te veel eten? Afvallen en spieren bouwen gaat helaas niet samen. Je zal toch een keuze moeten maken of een langzamere middenweg moeten kiezen.

[..]

Eet je volkorenproducten of is alles 'wit'? Op zich is er niet heel veel mis met je lijstje behalve dat er een paar 'niet geweldige' keuzes tussen zitten als kaas, worst en aardappels. Het ligt er een beetje aan hoe moeilijk je het jezelf wilt maken qua eten.. wil je meer resultaat, ga naar magere producten als rookvlees, kipfilet, volkoren producten en kwark tussendoor.
Ik at erg ongezond en deed niks aan sport :'). Eet trouwens witte boterhammen.. daar ga ik dus maar eens vanaf want bruin is ook lekker :D.
pi_108733270
Congrats met de duutser jagar.
pi_108733274
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 10:07 schreef MarMar het volgende:

[..]

Smiddags nog een tussendoortje, 's avonds kwark met fruit en misschien nog een gekookt ei bij je lunch? Ik zie niets wat "niet kan" alleen dat het te weinig is ;)
Hoi Marmar!

Wat is een goed tussendoortje? Kwark met fruit is een goede ja..
pi_108733311
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 10:06 schreef kwakz0r het volgende:
Juist!

Potato wedges! :9
Ja doei.
pi_108733320
Aardappelen vallen niet onder het kopje "witte" producten, witte pasta dan weer wel.

Oh en lijstje:

O - 3 vk knackebrod met filet a en een mandarijn
T - appel
L - 3 speltbth met boter, 2 met kaas, 1 met gekookt ei, cherrytomaatjes
T - hand cashews
S - hardlopen
D - geen idee nog, groenten in ieder geval
T - koffie verkeerd

[ Bericht 63% gewijzigd door Novem op 05-03-2012 10:17:05 ]
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_108733354
maar ik vind dat hier over het algemeen een aversie tegenover carbs bestaat de laatste tijd...
  maandag 5 maart 2012 @ 10:14:48 #187
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108733379
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 10:13 schreef Jagärtrut het volgende:
maar ik vind dat hier over het algemeen een aversie tegenover carbs bestaat de laatste tijd...
Ja :@. Ik krijg bij bijna elk lijstje de opmerking dat er te veel carbs in zitten. En nu durf ik al geen pasta meer te eten :X.
Niet meer actief op Fok!
pi_108733380
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 09:52 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ik werk op school overigens dus met werk voor school bedoel ik: toets maken, leesboek dat de klas leest uitlezen, nakijkwerk, huiswerk en lessen plannen voor komende week, RT materiaal verzamelen, etc ;)
Weet ik, is toch ook wel schoolwerk :P
pi_108733390
quote:
Eens.
Ja doei.
  maandag 5 maart 2012 @ 10:17:22 #190
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_108733446
quote:
niet alleen de laatste tijd toch?

ik vind het vooral belangrijk als er wordt gelet op suikers/witmeel/snelle carbs. ik blijf toch echt mijn 5 volkoren boterhammen eten, en pasta, en rijst, en aardappelen (niet in 1 maaltijd :P)...
Kwak
pi_108733470
quote:
2s.gif Op maandag 5 maart 2012 10:15 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Eens.
Ditto
  Vis een optie? maandag 5 maart 2012 @ 10:20:41 #192
70532 loveli
N
pi_108733523
quote:
2s.gif Op maandag 5 maart 2012 10:15 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Eens.
Jij bent ook gek op carbs.
crap in = crap out
pi_108733526
mjah, gewoon net als met alles: te is nooit goed :)

Meer carbs is automagisch minder eiwit en dat is niet altijd handig, zeker niet bij veel sporten.
Ik denk dat ieder voor zich wel uit kan maken of ze wat hebben aan de op en aanmerkingen, of niet.
Jullie kunnen toch allemaal prima nagaan of het voor jezelf ook goed werkt?

En Jagar ik denk echt dat jij wel af kunt vallen als je een klein beetje mindert met de carbs, je zit al heel lang op hetzelfde gewicht toch? En dat was niet je lange termijn plan toch?
pi_108733535
Hm ik heb altijd te horen gekregen dat aardappels onder hetzelfde kopje horen als witte pasta/rijst etc. Gelukkig zijn jullie er nog! :D O+
pi_108733542
Dit gaat een lange dag worden! :D

Vanavond wel Little Miss Sunshine op tv!
Gelukkig heb ik m ook op dvd en kan ik m kijken zonder reclame. O+
Doe wat je niet durft.
pi_108733555
quote:
Je moet eens weten hoeveel carbs ik naar binnen schuif op een dag. :9
pi_108733568
Owja, gedeelde meh is halve meh mensen!
Doe wat je niet durft.
  maandag 5 maart 2012 @ 10:22:50 #198
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108733580
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 10:20 schreef MarMar het volgende:
mjah, gewoon net als met alles: te is nooit goed :)

Meer carbs is automagisch minder eiwit en dat is niet altijd handig, zeker niet bij veel sporten.
Ik denk dat ieder voor zich wel uit kan maken of ze wat hebben aan de op en aanmerkingen, of niet.
Jullie kunnen toch allemaal prima nagaan of het voor jezelf ook goed werkt?

En Jagar ik denk echt dat jij wel af kunt vallen als je een klein beetje mindert met de carbs, je zit al heel lang op hetzelfde gewicht toch? En dat was niet je lange termijn plan toch?
Waarom betekent meer carbs minder eiwitten? En en kan ook hoor? :?.
Niet meer actief op Fok!
  Vis een optie? maandag 5 maart 2012 @ 10:22:51 #199
70532 loveli
N
pi_108733581
Nou, dan meh ik wel mee.
crap in = crap out
  Vis een optie? maandag 5 maart 2012 @ 10:23:24 #200
70532 loveli
N
pi_108733598
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 10:22 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Crap, je edit was te snel.
crap in = crap out
pi_108733607
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 10:21 schreef ElDinosaur het volgende:
Hm ik heb altijd te horen gekregen dat aardappels onder hetzelfde kopje horen als witte pasta/rijst etc. Gelukkig zijn jullie er nog! :D O+
Laatst op runnersworld.com gelezen dat aardappels en banaan slow releasing carbs zijn, net als bijv, kidneybonen en vk producten
pi_108733629
quote:

[..]

Meer carbs en meer eiwitten leidt snel tot een overschot aan kcal?
pi_108733667
quote:

[..]

Binnen dezelfde hoeveelheid kcal zal je toch moeten kiezen, tuurlijk kan en en, maar meer van het een is minder van het ander binnen dezelfde hoeveelheid.
pi_108733696
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 10:20 schreef loveli het volgende:

[..]

Jij bent ook gek op carbs.
Yup, maar ze hoeven van mij ook niet in élke maaltijd! Minimaal 1 carbloze maaltijd per dag en sowieso zoveel mogelijk volkoren. Het korstdeeg voor m'n pie gisteren was ook half volkoren (eerste keer dat ik 't maakte, dus even aftasten) en dat was héérlijk :9

En verder vond ik 't leuk om eens low carb te proberen, maar ik zou 't niet langer dan 2 weken volhouden. Daarvoor houd ik teveel van carbproducten in mijn koken O+ pasta maken O+
Ja doei.
  maandag 5 maart 2012 @ 10:27:32 #205
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_108733715
als ik vijf boterhammen eet met kipfilet heb ik nog kcal genoeg over om bij mijn avondeten (met aardappelen) ook nog voldoende eiwit te eten. maar goed, met mijn gewicht kun je ook wat meer hebben ;)
Kwak
  maandag 5 maart 2012 @ 10:29:33 #206
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108733775
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 10:24 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Meer carbs en meer eiwitten leidt snel tot een overschot aan kcal?
Oh ja :').

Ik eet bij elke maaltijd wel carbs: muesli in de yoghurt, brood bij de lunch, en pasta/rijst bij het avondeten.
Niet meer actief op Fok!
pi_108733782
Nou zal ik er dan maar een tegenaan gooien? Graag commentaar, waar je blijkbaar echt met nadruk om moet vragen? Prima hoor :Y bij deze.. ;)

O: 200gr kwark met kiwi, noten, beetje honing (ga ik zo pas maken, dus hele lijstje start wat laat in)
T: grapefruit
L: 2 snedes zuurdesemspeltbrood met zelfgemaakte eiersalade van 2 eitjes (of 1 blikje tonijn, nog ff kiezen..) met een beetje mayo en yoghurt om het aan te maken, sla er onder, augurkjes er door enz.
T: wellicht geen omdat ik vroeg eet, anders een appel
D: rijst met kip in sherry-pruimensaus, boontjes
T: 1 balisto (moet naar school vanaaf ;) )
B: wandelen met de hond en de was opvouwen :+
pi_108733798
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2012 10:23 schreef Novem het volgende:

[..]

Laatst op runnersworld.com gelezen dat aardappels en banaan slow releasing carbs zijn, net als bijv, kidneybonen en vk producten
Ba-ba-ba ba-banana!
Ba-ba-ba ba-banana!

POTATOoOoOoOH!!!
pi_108733862
O+ Despicable me O+
Ja doei.
  maandag 5 maart 2012 @ 10:33:38 #210
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108733893
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2012 10:23 schreef Novem het volgende:

[..]

Wat houdt dat in dan?
Niet meer actief op Fok!
  maandag 5 maart 2012 @ 10:34:12 #211
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_108733910
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 10:29 schreef Sunnythesun het volgende:
Nou zal ik er dan maar een tegenaan gooien? Graag commentaar, waar je blijkbaar echt met nadruk om moet vragen? Prima hoor :Y bij deze.. ;)

O: 200gr kwark met kiwi, noten, beetje honing (ga ik zo pas maken, dus hele lijstje start wat laat in)
L: 2 snedes zuurdesemspeltbrood met zelfgemaakte eiersalade van 2 eitjes (of 1 blikje tonijn, nog ff kiezen..) met een beetje mayo en yoghurt om het aan te maken, sla er onder, augurkjes er door enz.
het is wat weinig denk ik?

200 gram kwark met noten, prima
2 snedes brood met salade, prima,
rijst met kip en groente, prima,
2 stuks fruit en 1 extra tussendoortje, prima

maar dan mis ik nog zeker 2 boterhammen met beleg...
Kwak
  maandag 5 maart 2012 @ 10:36:41 #212
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108733985
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 10:34 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

En de Balisto zou ik niet doen.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 5 maart 2012 @ 10:36:50 #213
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_108733991
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 10:33 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Wat houdt dat in dan?
dat de koolhydraatketens wellicht wel korter zijn dan in volkoren granen, maar dat ze niet allemaal 1 één keer vrijkomen en dus hetzelfde effect hebben als lange koolhydraatketens?

net zoiets als de GI: hoeveel invloed heeft het op je suikerpsiegel, dat hangt af van de lengte van de koolhydraatketens, de snelheid waarmee ze afgebroken worden en ook de invloed van producten die je erbij eet, die dat beinvloeden: een product met een hoge GI krijgt door tegelijk eten van eiwitten en vetten een lagere GI (kort gezegd: een witte boterham met kaas is minder erg dan een witte boterham met niks, voor je suikerspiegel)
Kwak
  maandag 5 maart 2012 @ 10:36:51 #214
221912 minilot
Nancy boy
pi_108733992
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 08:32 schreef minilot het volgende:
O: Yoghurt met ahornsiroop, boekweit, amandelen en allerlei gedroogde bessen.
L: Pasta met zoete wortelsaus en geitenkaas.
Een trosje blauwe druiven toe
D: Pittige curry met tomaten, spinazie en linzen, een chapati erbij en ghee.
S: Twintig minuten hard fietsen, verder nergens tijd voor vandaag..
Druiven vergeten mee te nemen. }:|

En: loeidruk op kantoor, dus eten aan bureau. }:|
Let me see you stripped down to the bone
  maandag 5 maart 2012 @ 10:37:36 #215
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_108734004
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 10:36 schreef Viking84 het volgende:

[..]

nee, ik ook niet, maar als je 's avonds in de collegebanken zit is t ook wel lastig om iets gezonds te eten.

ik zou kiezen voor twee boterhammen als tussendoortje s avonds denk ik.
Kwak
pi_108734030
mini! Had je nog gelezen dat die kikkererwtencurry echt awesome was???
Ja doei.
pi_108734031
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 10:29 schreef Sunnythesun het volgende:

Hoe lang/zwaar was jij ook alweer? Op zich zijn het allemaal gezonde dingen (behalve de Balisto, maar ach), en het lijkt mij ook niet superweinig maar ik ben dan ook gewend aan kleinemensenhoeveelheden. :P
Everything has changed
  maandag 5 maart 2012 @ 10:41:22 #218
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108734123
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 10:36 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

dat de koolhydraatketens wellicht wel korter zijn dan in volkoren granen, maar dat ze niet allemaal 1 één keer vrijkomen en dus hetzelfde effect hebben als lange koolhydraatketens?

net zoiets als de GI: hoeveel invloed heeft het op je suikerpsiegel, dat hangt af van de lengte van de koolhydraatketens, de snelheid waarmee ze afgebroken worden en ook de invloed van producten die je erbij eet, die dat beinvloeden: een product met een hoge GI krijgt door tegelijk eten van eiwitten en vetten een lagere GI (kort gezegd: een witte boterham met kaas is minder erg dan een witte boterham met niks, voor je suikerspiegel)
Hahaha, ik snap er niks van :@.

Ik lees dit erin: het maakt geen bal uit of je normale pasta of volkoren pasta eet, klopt dat?
Niet meer actief op Fok!
pi_108734131
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 10:34 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Die krijg ik echt niet meer op hoor :N Die 2 snedes speltbrood vullen ongeveer net zo als 4 snedes gewoon volkoren.. En ik eet dus al om 5 uur, dus het zit allemaal erg dicht op elkaar. Misschien iets gezonds als ik terug kom van college.. daar kan ik nog wel ff over na denken.

@
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 10:36 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Nja, ik kan natuurlijk ook een mars nemen? :+ Nee gekkigheid, maar na een paar uur werkcollege vind ik het wel lekker iets te eten bij de thee eigenlijk en de keuze is beperkt. Is de enige avond waarop ik dat (standaard) doe eigenlijk en een balisto zet niet echt veel zoden aan de dijk aangezien ik volgens jullie sowieso al te weinig eet :P
pi_108734227
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 10:38 schreef Mini. het volgende:

[..]

Hoe lang/zwaar was jij ook alweer? Op zich zijn het allemaal gezonde dingen (behalve de Balisto, maar ach), en het lijkt mij ook niet superweinig maar ik ben dan ook gewend aan kleinemensenhoeveelheden. :P
174 en 71-72 (schommelt :+ ) En ik ben al heel lang zeer stabiel op deze hoeveelheden. Als ik meer ga eten zet ik ook meteen aan vrees ik en verval ik in oude gewoontes: gezond maar véél te veel eten.. dat scheelt zo 15-20 kilo :@
pi_108734231
Mijn sportlijstje voor deze week:
ma uurtje kickfit
di krachttraining en roeien
wo 5km hardlopen
do krachttraining en roeien
vr niets
za spinnen
zo hardlopen

Goed te doen toch?
Moet alleen nog even bedenken wanneer ik mijn core stability oefeningen doe. :)
Doe wat je niet durft.
pi_108734274
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 10:44 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
ma uurtje kickfit
wo 5km hardlopen
vr niets
za spinnen
zo hardlopen

Goed te doen toch?
Wow, goed bezig. Ik heb (maak) echt te weinig tijd voor zoveel sporten. Dan blijft er toch amper tijd meer over voor een sociaal leven?
pi_108734299
Vik: nee, juist het tegenovergestelde! Dat sommige producten die op snelle carbs lijken (zoals bananen en aardappels dus blijkbaar), toch niet in 1 keer je suikerspiegel omhoog kicken en dus minder slecht zijn dan je zou denken.

quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 10:44 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

174 en 71-72 (schommelt :+ ) En ik ben al heel lang zeer stabiel op deze hoeveelheden. Als ik meer ga eten zet ik ook meteen aan vrees ik en verval ik in oude gewoontes: gezond maar véél te veel eten.. dat scheelt zo 15-20 kilo :@
Hm, dan zou je wel wat meer mogen eten dan ik. Maar het blijft lastig in te schatten, bijvoorbeeld hoeveel D je eet en hoe dik die sneden brood zijn. Is het trouwens volle kwark?
Het beste blijft toch om het door een caloriechecker te halen. :)
Everything has changed
pi_108734349
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 10:46 schreef Quinazoline het volgende:

[..]

Wow, goed bezig. Ik heb (maak) echt te weinig tijd voor zoveel sporten. Dan blijft er toch amper tijd meer over voor een sociaal leven?
Ik plan mijn sporten om mn sociale leven heen. *)
En ik probeer vroeg in de avond te gaan, zodat ik niet mn hele avond kwijt ben.
Doe wat je niet durft.
pi_108734371
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 10:41 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik lees dit erin: het maakt geen bal uit of je normale pasta of volkoren pasta eet, klopt dat?
Nee juist niet. Ik kan het artikel even niet vinden, maar heb wel gevonden dat ook zoete aardappels en zwarte bonen laag in de glycemische index staan. Dit zorgt er dus voor dat je suikerspiegel niet constant schommelt door de aanmaak van extra insuline bij het eten van snelle carbs/suikers.

Het schijnt overigens zo te zijn dat tarwebrood en pasta zelfs in de volkorenversie heel hoog staan in de GI.
  maandag 5 maart 2012 @ 10:50:01 #226
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108734395
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 10:46 schreef Quinazoline het volgende:

[..]

Valt wel mee, denk ik. HPKW heeft niet zo veel reistijd, dacht ik?

Als ik krachttraining ga doen vanaf de zomer houd ik wel weinig tijd over (er zullen dagen zijn dat ik om half 9 thuis ben en om 22 uur weer in bed moet), dus dat ga ik wel even goed inplannen. Weet nog niet of ik het beste elke dag wat kan doen (dan ben ik 5 dagen per week aan het sporten en ben ik per dag minder tijd kwijt) of dat ik KT en hardlopen op één dag doe (hardlopen 's ochtends, KT 's avonds). Dan doe ik twee dagen per week weinig meer dan werken en sporten, maar is het de rest van de week te overzien (dan sport ik dus 3 dagen per week: 2 keer hardlopen + KT, 1 keer duurloop)

De katten hebben mijn doosje wattenstaafjes op de grond gemieterd, dus het is feest hier :').
Niet meer actief op Fok!
pi_108734479
Carbs O+

En je kan ook gewoon de vrouw van je dromen zoeken Vik en dan elke avond 'sport' ;)
pi_108734501
quote:
ma uurtje kickfit
wo 5km hardlopen
vr niets
za spinnen
zo hardlopen

Goed te doen toch?
Damn woman!

Gister bedacht ik me tijdens het hardlopen dat ik niet als laatste wilde eindigen van de Slank-deelnemers, maar als ik deze sport hoeveelheden zie moet ik mij misschien schikken in mijn lot :P
pi_108734504
quote:
ma uurtje kickfit
wo 5km hardlopen
vr niets
za spinnen
zo hardlopen

Goed te doen toch?
Damn, dat je dat volhoudt... _O_
Vroeg in de avond sporten, hoe laat ga je dan en hoe doe je dat dan met eten?
Everything has changed
pi_108734509
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 10:46 schreef Mini. het volgende:
Hm, dan zou je wel wat meer mogen eten dan ik. Maar het blijft lastig in te schatten, bijvoorbeeld hoeveel D je eet en hoe dik die sneden brood zijn. Is het trouwens volle kwark?
Het beste blijft toch om het door een caloriechecker te halen. :)
ja, ik voer alles in mijn progje in nu. Even kijken hoe ik uit kom en hoeveel ik van alles 'mag'. Oh en ik streef naar lowcarb. Ongeveer de verhouding carb-vet-eiwit op 40-30-30 %. Van veel/meer carbs krijg ik last van mijn darmen en ik raak er verslaafd aan :+
pi_108734526
Ik sport nu ook 5 x pw: 2 keer krachttraining&cardio en 3 keer hardlopen, ga vanaf april op vrijdag ook pilates doen, dan ga ik namelijk 4 dagen werken :9
  maandag 5 maart 2012 @ 10:54:45 #232
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_108734530
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 10:41 schreef Viking84 het volgende:

[..]

nee, het maakt wél uit.
maar als je er in elk geval saus en vlees bij eet valt het iets minder slecht voor je bloedsuiker dan als je er geen vet of eiwit bij eet.

aardappels hebben wel korte suikerketens, net als witbrood, maar laten die suikers langzamer los, net als volkorenproducten met hun langere ketens.
Kwak
pi_108734553
Lijstjesplanning:

O: havermout, banaan, dadels, kokos :9
T: koffie verkeerd, appel
L: krentenboterham geitenkaas, speltcracker hummus
T: halve komkommer, bio reepje
D: quinoa/kikkererwten pilaf met salade (hopelijk is er weer spinazie)
B: fietsen, zo'n 50 minuten in totaal
pi_108734585
Ik wil ook buiten gaan hardlopen.. zit alleen tegen één of andere drempel aan te hikken waardoor ik het maar niet doe. :')
  maandag 5 maart 2012 @ 10:56:45 #235
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108734587
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 10:54 schreef Novem het volgende:
Ik sport nu ook 5 x pw: 2 keer krachttraining&cardio en 3 keer hardlopen, ga vanaf april op vrijdag ook pilates doen, dan ga ik namelijk 4 dagen werken :9
Oh, als ik vier dagen werkte zou ik 2 duurtrainen per week doen O+. Helaas kan het financieel niet uit hier.
Niet meer actief op Fok!
pi_108734606
Ah, sportlijstje voor deze week

Ma: hardlopen
Di: rust
Wo: spinnen +lichte kt
Do: spinnen +lichte kt
Vr: hardlopen
Za: rust
Zo: hardlopen

Misschien wordt de Zondag een flinke hike van een km of 20 :) Maar dat is even afwachten hoe het weer blijft.
Ja doei.
  Vis een optie? maandag 5 maart 2012 @ 10:57:16 #237
70532 loveli
N
pi_108734607
Iedereen die zich vasthoudt aan de GI, google ook eens op GL. De GI gaat uit van 100 gram carbs in een product, de GL gaat uit van een portie. De GI van worteltjes is hoog, maar de GL is lager.
crap in = crap out
  maandag 5 maart 2012 @ 10:57:24 #238
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108734612
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 10:56 schreef ElDinosaur het volgende:
Ik wil ook buiten gaan hardlopen.. zit alleen tegen één of andere drempel aan te hikken waardoor ik het maar niet doe. :')
Bekend beginnersprobleem. Remedie: toch gewoon gaan en inplannen in je dagelijkse patroon, dan went het vanzelf :Y.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 5 maart 2012 @ 11:02:46 #239
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_108734761
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 10:57 schreef loveli het volgende:
Iedereen die zich vasthoudt aan de GI, google ook eens op GL. De GI gaat uit van 100 gram carbs in een product, de GL gaat uit van een portie. De GI van worteltjes is hoog, maar de GL is lager.
oh ik hou me er niet aan vast hoor, ik gebruikte t alleen als illustratie. bovendien: als je je voedingsgroepen combineert zegt zowel de GL als de GI per product niet zo veel over t uiteindelijke effect van de maaltijd.
Kwak
pi_108734786
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 10:22 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Owja, gedeelde meh is halve meh mensen!
^^
  Vis een optie? maandag 5 maart 2012 @ 11:03:45 #241
70532 loveli
N
pi_108734799
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 11:02 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

oh ik hou me er niet aan vast hoor, ik gebruikte t alleen als illustratie. bovendien: als je je voedingsgroepen combineert zegt zowel de GL als de GI per product niet zo veel over t uiteindelijke effect van de maaltijd.
Bedoel vooral dat GL veel meer zegt dan de GI.
crap in = crap out
pi_108734812
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 10:57 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Bekend beginnersprobleem. Remedie: toch gewoon gaan en inplannen in je dagelijkse patroon, dan went het vanzelf :Y.
Toch maar eens mee beginnen deze week.. Ik wil deze zomer 's ochtends hardlopen op het strand. :Y
pi_108734878
Oh, goed idee om een sportweeklijstje te maken ^O^ kijken of dat een beetje helpt.
Iedere dag: rustig wandelen met de hond
Ma: rust
Di: fitness, cardio en een beetje kracht
Wo: coretraining X-co
Do: rust
Vr: fitness cardio en een beetje kracht
Za: rust
Zo: extra lange wandeling
pi_108734889
Buiten rennen is heerlijk! Wat is je drempel dan?

@Viking: ik heb er nu al zin in, heerlijk maar 4 dagen op kantoor. Ik wil mijn "lange" loopjes op zaterdag doen, dan kunnen mijn vriend en ik samen lopen

@ Nallie: lekker en mooi lijstje! Ik ga dat ook eens proberen, kokos en banaan, maar dan met brinta
pi_108734988
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 11:06 schreef Novem het volgende:

@Viking: ik heb er nu al zin in, heerlijk maar 4 dagen op kantoor. Ik wil mijn "lange" loopjes op zaterdag doen, dan kunnen mijn vriend en ik samen lopen

@ Nallie: lekker en mooi lijstje! Ik ga dat ook eens proberen, kokos en banaan, maar dan met brinta
Jouw lijstjes zijn altijd mooi :) en ik vind het een goeie combi. Ben dan ook verzot op kokos :9
Sommige mensen hier wat minder ;)

Jullie sporten allemaal wel vaak zeg! In t weekend ga ik wel altijd twee dagen, maar door de week schiet het er vaak bij in door de sociale activiteiten. Behalve mn lesje op dinsdag dan :)
  maandag 5 maart 2012 @ 11:10:34 #246
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108734995
Ja, mijn sportweeklijstje:

Ma: 10 km
Wo: 5 km
Vrij: 5 km
Zo: 12,5 km

Maar als ik de weersvoorspelling zie (wo regen), is het waarschijnlijker dat het dit wordt:

Ma: 10 km
Do: 5 km
Zat / Zo: 12,5 km
Niet meer actief op Fok!
pi_108735035
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 11:06 schreef Novem het volgende:

Geen idee wat de drempel is eigenlijk. Beetje gebrek aan motivatie en 'hoe moet ik in vredesnaam beginnen' denk ik. :P
  maandag 5 maart 2012 @ 11:15:13 #248
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108735119
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 11:12 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Geen idee wat de drempel is eigenlijk. Beetje gebrek aan motivatie en 'hoe moet ik in vredesnaam beginnen' denk ik. :P
Lopen met een schema en een bepaald doel voor ogen hebben :Y (bijv: binnen 10 tot 12 weken - afhankelijk van je schema - kun je 5 kilometer achtereen lopen).
Niet meer actief op Fok!
pi_108735167
Toen ik begon had ik er eigenlijk niet eens over gedacht om op een loopband te rennen, juist het buiten zijn maakt het zo mooi. Toen kon ik nog net van lantaarnpaal naar lantaarnpaal rennen met een paarse kop en werd ik weleens uitgelachen door 10 jarige ettertjes :( :P
pi_108735181
Vooral in het begin kost hardlopen niet zoveel tijd. De eerste trainingen duren maar minder dan een half uurtje. Ik sport vaak net als ik thuiskom, zo rond 6 uur. Na afloop even douchen en koken en om iets over 7 kun je eten. Het is kwestie van handig inplannen in je dag. Ik sport 's avonds liever niet meer na het eten, dan moet je minimaal een paar uur wachten voor je echt lekker kunt lopen.
pi_108735256
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 11:15 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Lopen met een schema en een bepaald doel voor ogen hebben :Y (bijv: binnen 10 tot 12 weken - afhankelijk van je schema - kun je 5 kilometer achtereen lopen).
Ik heb wel een keer die Evy (?) mp3's gedownload, dat zal wel een goed begin zijn dan?

quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2012 11:17 schreef Novem het volgende:
Toen ik begon had ik er eigenlijk niet eens over gedacht om op een loopband te rennen, juist het buiten zijn maakt het zo mooi. Toen kon ik nog net van lantaarnpaal naar lantaarnpaal rennen met een paarse kop en werd ik weleens uitgelachen door 10 jarige ettertjes :( :P
Mooi was die tijd als zo'n klein ettertje.. zonder extra training (naast voetbal) gewoon 10km rennen. :D
  maandag 5 maart 2012 @ 11:23:27 #252
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_108735366
Ik heb een nieuw bureau en mn kantoor is ontploft. Chaos en eigenlijk geen tijd om op te ruimen :'). Maar Rammstein was geweldig _O_. Vikje nog gespot en Mark dus eindelijk ook :7. Verder voel ik me onwijs blob, maar daar gaan we na Suriname wel wat aan doen.

Dus: mogge :W
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  maandag 5 maart 2012 @ 11:23:31 #253
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108735371
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 11:17 schreef the85mc het volgende:
Vooral in het begin kost hardlopen niet zoveel tijd. De eerste trainingen duren maar minder dan een half uurtje. Ik sport vaak net als ik thuiskom, zo rond 6 uur. Na afloop even douchen en koken en om iets over 7 kun je eten. Het is kwestie van handig inplannen in je dag. Ik sport 's avonds liever niet meer na het eten, dan moet je minimaal een paar uur wachten voor je echt lekker kunt lopen.
Minder dan een halfuurtje? Maximaal een kwartiertje als je met een schema van hardloopschema.nl loopt.

Evy bouwt sneller op, zou voor mij te snel zijn geweest in het begin.
Niet meer actief op Fok!
pi_108735506
Evy heeft zulke matige muziek en voor mij ging het idd ook te snel, ben snel met Evy gestopt.
pi_108735520
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 11:23 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Minder dan een halfuurtje? Maximaal een kwartiertje als je met een schema van hardloopschema.nl loopt.

Ik loop inderdaad met evy, eerste rondjes zijn 20 minuten ofzo, maar voor mij ging het ook iets te snel, kreeg last van scheenbenen. Ik zit nu in les 18 en gaat wel lekker! Als ik hardloop loop ik 11 km per uur, maar ik merk aan mijn loopstijl dat ik soepeler loop als ik 15 km/u loop. Maar dat houd ik nog niet zo lang vol. Voor mijn gevoel loop ik te sloffen met 11 km/u.
  maandag 5 maart 2012 @ 11:32:32 #256
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108735614
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 11:28 schreef the85mc het volgende:

[..]

Ik loop inderdaad met evy, eerste rondjes zijn 20 minuten ofzo, maar voor mij ging het ook iets te snel, kreeg last van scheenbenen. Ik zit nu in les 18 en gaat wel lekker! Als ik hardloop loop ik 11 km per uur, maar ik merk aan mijn loopstijl dat ik soepeler loop als ik 15 km/u loop. Maar dat houd ik nog niet zo lang vol. Voor mijn gevoel loop ik te sloffen met 11 km/u.
Daar moet je echt mee oppassen, met te snel willen in het begin.
En 11 km/u is prima voor een beginner hoor. Ik loop nog steeds 9,5-10 km/u. Wil nu eerst consequent 10 km/u lopen op de 5 km, op de > 10 km vind ik snelheid iets minder belangrijk (maar wel rond de 9,5 ajb).
Niet meer actief op Fok!
pi_108735771
Ik merk dat als ik sneller ga lopen dat ik mijn passen groter maak. Mijn 'beentempo' blijft hetzelfde. Door die grotere passen heb ik het gevoel echt dat ik echt aan het hardlopen ben. Met kleinere passen niet zo.
Maar ik merkte al snel dat 15 km/u veel te snel is. Na 2 kilometer al bekaf en spierpijn :+ Nu zijn mijn rondjes iets minder dan 5 km en ik voel vrij weinig spierpijn meer gelukkig.
pi_108735859
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 11:23 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ah dat klinkt meer als mijn schema!! :7 Is dat ook met een podcast?
  maandag 5 maart 2012 @ 11:43:19 #259
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108735952
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2012 11:40 schreef Probability het volgende:

[..]

Ah dat klinkt meer als mijn schema!! :7 Is dat ook met een podcast?
Nee, geen podcast. Kijk maar even op hardloopschema.nl. De eerste les is 5 x 1 minuut hardlopen en 2 minuten wandelen tussendoor :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_108736045
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 09:59 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Ik weet niet of hier al op gereageerd was (heb nog niet alles bijgelezen), maar dit klopt niet volgens mij. Hoe meer spieren, hoe makkelijker afvallen gaat (hogere verbranding), dus vooral combineren :Y.
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_108736162
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 09:05 schreef MarMar het volgende:

[..]

Ik zou denk ik een keer brood of crackers vervangen door kwark voor wat meer eiwitten en wat minder carbs. Zelfgemaakte guacemole lijkt me heerlijk! chips en hagelslag is natuurlijk niet super, maar voor een keer moet dat kunnen. Fruit doe je niet aan als ik het goed heb? Tomaat ook niet?
Ja je hebt gelijk dat die chips misschien niet ideaal was. Had 's avonds laat enorm veel trek in roomijs en koekjes dus vandaar de 2 crackers hagelslag :')

Kwark is wel een goede nu ik weer sport, kan ik er meteen fruit doorheen doen. Eet in principe geen fruit, wel vaak tomaat maar vandaag toevallig niet. Eet soms wel eens een banaan + yoghurt inplaats van een boterham. Heb bij fruit altijd het idee dat ik dan net zo goed meteen koek en snoep kan eten maar dat zal wel ingebeeld zijn..
pi_108736163
quote:
2s.gif Op maandag 5 maart 2012 11:46 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ik weet niet of hier al op gereageerd was (heb nog niet alles bijgelezen), maar dit klopt niet volgens mij. Hoe meer spieren, hoe makkelijker afvallen gaat (hogere verbranding), dus vooral combineren :Y.
Om echt af te vallen ga je voor een te kort aan kcal, om echt spier aan te maken ga je naar een overschot aan kcal. Om één van beiden echt goed te doen zal je moeten kiezen tussen te kort of overschot. Zoals ik al zei is er een middenweg, maar dan duurt het langer.
pi_108736165
Sunny, HPKW en Vik: ik ben onder de indruk van jullie sportlijstjes _O_

Ik ga vanmiddag maar even op de bosubal wat doen, want ik flikker uit elkaar :')

En: geen gaatjes *O* en weer thuis *O*
pi_108736182
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 11:43 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Nee, geen podcast. Kijk maar even op hardloopschema.nl. De eerste les is 5 x 1 minuut hardlopen en 2 minuten wandelen tussendoor :P.
Moet je dan met een stopwatch in je hand gaan rennen?
pi_108736221
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2012 11:50 schreef Probability het volgende:

[..]

1 mississippi, 2 mississippi, 3 mississippi, etc. Succes! :P
pi_108736233
Ik heb met de Start to Run podcasts gelopen, leukere muziek dan met Evy vond ik. Maar er is volgens mij ook een nieuwe Evy, met iets minder achterhaalde muziek.
pi_108736249
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 11:51 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

1 mississippi, 2 mississippi, 3 mississippi, etc. Succes! :P
  maandag 5 maart 2012 @ 11:54:32 #268
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108736296
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2012 11:50 schreef Probability het volgende:

[..]

Ja :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_108736315
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 00:52 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Ik, jouw lijstje beoordelen? :@

Ja :) ik eet trouwens 1 keer per week vis en 1 keer per maand vlees (zalm in de sushi en biefstuk bijv.)
pi_108736411
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 09:01 schreef loveli het volgende:

[..]

Heb er wel naar gekeken, maar kan zo slecht uit de voeten met vegalijstjes. Makkelijke bron van eiwitten mist en er zitten automatisch meer carbs in.
Het enige verschil wat bijv marmar heeft is dat ze kip bij het avond eten eet, zij heeft overdag ook geen vlees oid gegeten? Volgens mij eten wel meer slankies niet iedere dag vlees.
pi_108736420
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 11:49 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Om echt af te vallen ga je voor een te kort aan kcal, om echt spier aan te maken ga je naar een overschot aan kcal. Om één van beiden echt goed te doen zal je moeten kiezen tussen te kort of overschot. Zoals ik al zei is er een middenweg, maar dan duurt het langer.
Met een tekort aan kcal ga je niet direct spieren opeten. Het is wél belangrijk dat je boven je BMR blijft zitten (maar dat is het altijd). Het zal idd langzaam gaan, maar ook dat is voor afvallen alleen maar gunstig. Het is imo (zeker voor een man) echt zonde om je eerst volledig op afvallen te focussen en pas daarna op spieren kweken (of andersom).
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_108736590
Ik maak de guacemole altijd zo:

Dat pakketje van de Albert heyn is erg handig, ik neem dan 2 avocado's, 1 klein tomaatje, klein stukje rode peper, redelijk wat limoensap, minder dan een kwart van die knoflookbol (erg lekker 1 bol is 1 teen smaakt ook wat milder), paar druppels tabasco, peper, zout en een schepje crčme fraiche en een schepje zure room. Volgens mij zit er ook een klein uitje in, die doe ik er trouwens ook doorheen.

Ik pureer alles maar hou 1 avocado apart. Die prak ik er daarna met een vork doorheen zodat er nog wat structuur in zit en het geen babyvoeding is :9
pi_108736612
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 11:59 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Met een tekort aan kcal ga je niet direct spieren opeten. Het is wél belangrijk dat je boven je BMR blijft zitten (maar dat is het altijd). Het zal idd langzaam gaan, maar ook dat is voor afvallen alleen maar gunstig. Het is imo (zeker voor een man) echt zonde om je eerst volledig op afvallen te focussen en pas daarna op spieren kweken (of andersom).
Edit: oops ik wilde Dino quoten

Misschien heb ik het verkeerd hoor, maar om spieren op te bouwen moe je toch gewoon op onderhoud eten en een goed aandeel eiwitten?
Ook bij krachttraining zal je vet ipv spieren kweken als je een overschot aan kcals creeert.

Spieren verbrand je pas bij echte duursport, niet bij 3 x per week 5k.
pi_108736747
Ik heb altijd begrepen dat het makkelijker is als je wat dikker bent om spieren te kweken dan als je een heel erg laag vetpercentage hebt.

Dus als je eenmaal gespierd bent (en nog dikkig) kun je beginnen met het droogtrainen. Dat schijnt de makkelijkste weg met het mooiste resultaat te zijn.

Dit is wat mannen zeggen, als vrouw zou ik gewooon war dunner en strakker willen worden, dat kan volgens mij prima samen gaan..
pi_108736997
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2012 11:58 schreef Probability het volgende:

[..]

Het enige verschil wat bijv marmar heeft is dat ze kip bij het avond eten eet, zij heeft overdag ook geen vlees oid gegeten? Volgens mij eten wel meer slankies niet iedere dag vlees.
Vergelijken met mij is geen goed plan, rolstoeldieet weet je nog :) Verder heb je gelijk, ik eet niet elke dag vlees, maar soms ook vleeswaar op brood en dan 's avonds nog een keer vlees en eitjes eet ik ook regelmatig.
pi_108737064
Ik loop nu ook met de podcast van Start to Run, die gaat in zes weken naar 5 km. Ben er nog niet achter of dat te snel is voor mij.

Het plan is: trainen voor urbanathlon en mont ventoux, gezond eten + oefeningen om spieren te versterken en dan zie ik wel wat de estethische benefits zijn. De theorie erachter boeit me verder niet zo, of althans, ik heb er de tijd niet voor over om me daarin te verdiepen.
pi_108737113
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 12:03 schreef Probability het volgende:
Ik maak de guacemole altijd zo:

Dat pakketje van de Albert heyn is erg handig, ik neem dan 2 avocado's, 1 klein tomaatje, klein stukje rode peper, redelijk wat limoensap, minder dan een kwart van die knoflookbol (erg lekker 1 bol is 1 teen smaakt ook wat milder), paar druppels tabasco, peper, zout en een schepje crčme fraiche en een schepje zure room. Volgens mij zit er ook een klein uitje in, die doe ik er trouwens ook doorheen.

Ik pureer alles maar hou 1 avocado apart. Die prak ik er daarna met een vork doorheen zodat er nog wat structuur in zit en het geen babyvoeding is :9
Met ook nog koriander erdoor is het ook erg lekker :9
pi_108737243
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 12:07 schreef Probability het volgende:
Ik heb altijd begrepen dat het makkelijker is als je wat dikker bent om spieren te kweken dan als je een heel erg laag vetpercentage hebt.

Dus als je eenmaal gespierd bent (en nog dikkig) kun je beginnen met het droogtrainen. Dat schijnt de makkelijkste weg met het mooiste resultaat te zijn.

Dit is wat mannen zeggen, als vrouw zou ik gewooon war dunner en strakker willen worden, dat kan volgens mij prima samen gaan..
Volgens mij moet het niet uitmaken of je dikker bent of niet, maar heeft het meer met je bouw te maken.

Ik heb wel ervaring met droogtrainen, ik heb het inderdaad aangepakt zoals je zegt, maar ik ben gestopt omdat ik het risico liep te hard te worden en omdat ik niet meer mocht van mr EDS. Maar ik vond het wel erg mooi hoe mijn lijf eruit zag. En van veel fitnessen wordt je erg gespierd, maar van die bodybuild-spieren moet je echt hard je best doen.
pi_108737541
Van niet sporten naar wel sporten zul je sowieso merken dat je lichaam wel in spierkracht toeneemt, als kerel helemaal zolang je genoeg eiwitten binnenkrijgt. Zal na verloop stagneren wanneer je minder eet dan dat je verbruikt.
Dan moet je spieren gaan aanzetten door minimaal op onderhoud (vrij lastig altijd) te zitten of met een overschot, en ja, groot kans dat je tegelijk ook vet aanzet.

Mensen die van nature weinig vet aanzetten, hebben ook meer moeite om spieren te kweken, Billy :P

Ligt aan het type beweging Phaidra! Vet is een langzame brandstof, om dat te verbranden moet je niet te intensief sporten. Sport/beweeg je wel intensief dan is je lichaam snelle brandstof nodig en bij gebrek aan brandstof zal je lichaam eventueel spieren gaan verbranden.
Neem je dan te weinig eiwitten, zal je lichaam zichzelf niet volledig kunnen herstellen.

Je lichaam kan van eiwitten wel brandstof maken, maar van koolhydraten geen bouwstof :{
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2012 11:55 schreef Probability het volgende:

[..]

Ja :) ik eet trouwens 1 keer per week vis en 1 keer per maand vlees (zalm in de sushi en biefstuk bijv.)
:@ heb beetje hetzelfde als loveli vind het maar moeilijk oordelen met zoveel KH's...
Dikke ^O^ wat betreft goede vetten, dat wel :)

Hoeveel gram eiwit kom je nu ongeveer per dag aan?
pi_108737597
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 12:15 schreef MarMar het volgende:

[..]

Vergelijken met mij is geen goed plan, rolstoeldieet weet je nog :) Verder heb je gelijk, ik eet niet elke dag vlees, maar soms ook vleeswaar op brood en dan 's avonds nog een keer vlees en eitjes eet ik ook regelmatig.
Jouw lijstje zag ik toevallig :) ik eet ook gewoon eieren hoor!
pi_108737660
@viz geen idee, probeer meestal wel op de dagen dat ik sport kwark te eten maar weet verder niet zo goed waar eiwitten in zitten
pi_108737802
Vik, ik heb ruim een uur reistijd naar en van mijn werk. Dus ik zou het niet weinig noemen.
Verder probeer ik rond een uur of 5 naar huis te gaan en san ben ik kwart over 6 thuis.
Dan hangt het een beetje af van mn sportplanning wat ik doe. Soms eet ik alleen een banaan en ga ik gelijk sporten en eet ik na het sporten echt. Of ik eet snel wat en ga rond half 8 een uurtje sporten en dan ben ik kwart voor 9 thuis en eet ik nog wat of eet ik alleen nog kwark.
Ik vind het wel te doen, maar heb doordeweeks weinig andere afspraken. :)
Doe wat je niet durft.
pi_108737867
@ prob: vlees en vis bevatten veel eiwitten, maar ik weet niet of je dat eet? In zuivel en sommige groenten zit ook vrij veel eiwit. Op deze site staat een mooi overzicht:
http://www.prettyhealthy.(...)-eiwitrijke-voeding/
pi_108737876
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 11:28 schreef Novem het volgende:
Evy heeft zulke matige muziek en voor mij ging het idd ook te snel, ben snel met Evy gestopt.
Voor mij werkte Evy dan weer echt prima, helemaal niet te snel en kon 't prima bijbenen ( :') hihi), ookal begon ik écht vanaf nul qua conditie...
Ja doei.
pi_108737892
Ow, en Anna, ik weeg zo'n 15 kilo meer dan jij, dus ik denk dat je het voorlopig nog van me wint. :)
Doe wat je niet durft.
pi_108738417
Hmmm, denk dat ik ziek ga worden, eten smaakt voor geen meter :{
pi_108738491
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2012 12:03 schreef Novem het volgende:

[..]

Edit: oops ik wilde Dino quoten

Misschien heb ik het verkeerd hoor, maar om spieren op te bouwen moe je toch gewoon op onderhoud eten en een goed aandeel eiwitten?
Ook bij krachttraining zal je vet ipv spieren kweken als je een overschot aan kcals creeert.

Spieren verbrand je pas bij echte duursport, niet bij 3 x per week 5k.
Als je een overschot creeert aan kcal/eiwit weet je zeker dat je maximale groei behaalt en deze niet remt door een tekort aan bouwstoffen/brandstoffen.
pi_108738492
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 12:57 schreef V1z0R het volgende:
Hmmm, denk dat ik ziek ga worden, eten smaakt voor geen meter :{
paracetamol, vitamine C en als dat na een paar dagen niet helpt aspirine naar binnen beginnen te werpen :Y

En haal ook ff pasta in huis. Makkelijk te eten en toch kcal's :)

Oh en beterschap he!
pi_108738657
Collega die om 10 uur belt dat ie zn vrije dag (normaal: morgen) wisselt met vandaag. :(
pi_108739000
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2012 13:04 schreef MevrouwPuff het volgende:
Collega die om 10 uur belt dat ie zn vrije dag (normaal: morgen) wisselt met vandaag. :(
:(
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 12:59 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

paracetamol, vitamine C en als dat na een paar dagen niet helpt aspirine naar binnen beginnen te werpen :Y

En haal ook ff pasta in huis. Makkelijk te eten en toch kcal's :)

Oh en beterschap he!
Ben al niet gek van pasta en dat krijg ik er nu dus helemaal niet in :{ Zal de rest na het werk even oppikken ^O^
pi_108739096
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 13:14 schreef V1z0R het volgende:

[..]

:(

[..]

Ben al niet gek van pasta en dat krijg ik er nu dus helemaal niet in :{ Zal de rest na het werk even oppikken ^O^
Pizza mag ook. Je moet iig calorierijke dingen naar binnen gaan gooien :P
  maandag 5 maart 2012 @ 13:17:34 #292
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_108739101
V1zjeee beterschap!

Ik lunch met een salaaaade, wie wil me aanraken :+ :') Lekker wel, sla, tomaat, komkommer, rode paprika, feta en kruiden :9
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_108739192
Ik heb ook met een salade gelunched!
Mijn lijstje:

O: 2 volkoren/spelt/boterhammen, 1 met roerei 1 met hagelslag, kiwi, halve appel
L: salade van spinazie, met feta, appel, champignon, en wat spekjes. Een stokje gegrile kipfilet.
T: bakje turkse yoghurt met wat muesli
D: gebakken aardappelen met groente en stuk vlees
T: iets lekkers, de duutser is tenslotte jarig. Blokje choco, ofzo.

Wat vinden jullie?
pi_108739196
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 13:17 schreef MariaEtcetera het volgende:
V1zjeee beterschap!

Ik lunch met een salaaaade, wie wil me aanraken :+ :') Lekker wel, sla, tomaat, komkommer, rode paprika, feta en kruiden :9
*O* dat ik dat nu net moet lezen :D

Ik ben gaar, zo maar eens terugrijden naar huis.
2 uur reistijd ftw :+ (alleen vandaag).
pi_108739314
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 13:17 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

Pizza mag ook. Je moet iig calorierijke dingen naar binnen gaan gooien :P
*O*
*elk excuus aangrijpt om pizza te eten!*

* V1z0R die Maria aanraakt
:o I feelz all specialz en stuffz! O+

^O^ Jagar
  maandag 5 maart 2012 @ 13:29:53 #296
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_108739474
Feta O+ Ik ben wel meteen een stuk langer aan het eten :')!

Jaja V1zje, ik bied dat niet zomaar iedere dag aan he! :+

Pizza :9 Maar nu even niet :+

Jatje, mooi en lekker denk ik! Maar alleen chocola op een verjaardag? :o Dat zou in Huize Maria&Vriendje geen verjaardagsvoer zijn denk ik :@ :') Good going though! :+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  Vis een optie? maandag 5 maart 2012 @ 13:30:45 #297
70532 loveli
N
pi_108739503
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 12:07 schreef Probability het volgende:

Als je dik bent qweeg je meer => meer weestand bij bewegen => meer spieren? Of bedoel je bulken (je lam eten, je lam trainen en spieren aanzetten)? BB-ers zetten netto meer droog gewicht aan als ze bulken en dan cutten ipv proberen alleen droge massa erbij te krijgen.

Als je niet giga in spiermassa wilt toenemen zou ik niet al te moeilijk doen.
crap in = crap out
pi_108739634
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 13:29 schreef MariaEtcetera het volgende:
Feta O+ Ik ben wel meteen een stuk langer aan het eten :')!

Jaja V1zje, ik bied dat niet zomaar iedere dag aan he! :+

Pizza :9 Maar nu even niet :+

Jatje, mooi en lekker denk ik! Maar alleen chocola op een verjaardag? :o Dat zou in Huize Maria&Vriendje geen verjaardagsvoer zijn denk ik :@ :') Good going though! :+

Ik lunch ook echt een half uur :D och dan ben ik tenminste bezig.
Anders knaag ik maar achter mijn bureau afwezig aan iets.
pi_108740396
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 12:17 schreef anna82 het volgende:
Ik loop nu ook met de podcast van Start to Run, die gaat in zes weken naar 5 km. Ben er nog niet achter of dat te snel is voor mij.

Het plan is: trainen voor urbanathlon en mont ventoux, gezond eten + oefeningen om spieren te versterken en dan zie ik wel wat de estethische benefits zijn. De theorie erachter boeit me verder niet zo, of althans, ik heb er de tijd niet voor over om me daarin te verdiepen.
heb jij de nieuwe start to run of de oude?

De oude heb ik maar de muziekjes komen mijn neus uit :') dus nu zit ik te denken om die nieuwe te kopen
pi_108740533
Crosspost:

Het enige positieve aan de laatste 30 minuten is dat ik bén gaan hardlopen. Verder was het uitermate teleurstellend:

Eerste 10 minuten was mijn ademhaling 'all over the place', beetje benauwdachtig zeg maar. Na 11 minuten m'n schoenen losser moeten doen, want ze zaten toch te strak (proberen wat strakker ter voorkoming van blaren), dus even anderhalve minuut rust genomen. Daarna de rest in één keer gelopen, ook op z'n elfendertigst, want de blaren waren echt om te huilen zo pijnlijk :') Puur op wilskracht doorgelopen en uiteindelijk nog ongeveer 5km eruit geperst in die 30 minuten. Net de tape van m'n voeten gehaald (AUW!) en zo lekker even wat yoghurt eten en thee drinken om mezelf te troosten :') Bah! Wilde 6km doen vandaag -O-
Ja doei.
pi_108740537
Oh, nou, vol dan maar!
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')