quote:Op zondag 4 maart 2012 17:46 schreef Probability het volgende:
[..]
Ik twijfelde of ik naar de combat zou gaanHeb voor de shape gekozen!
Ja, jij lust er ook wel pap van!quote:
Het draagt denk ik wel bij aan de endorfinen?quote:
En de blijquote:Op zondag 4 maart 2012 17:57 schreef sigme het volgende:
[..]
Het draagt denk ik wel bij aan de endorfinen?
Pump lijkt mij te zwaar, shape is inderdaad ingewikkeld, denk dat combat tegenvalt maar ga gewoon alles uitproberenquote:Op zondag 4 maart 2012 17:52 schreef Perruche het volgende:
[..]dat vind ik te ingewikkeld!! Combat lekker simpel, net als de pump. Heerlijk. En de instructeur is zo'n schatje!!
quote:Op zondag 4 maart 2012 18:23 schreef the85mc het volgende:
Ik hou wel van een whiskey op zn tijd. Heb paar keer whiskey proeverij gedaan, is echt leuk! Eén keer met wat vrienden zelf een 'whiskeyproeverij' gedaan met iets te grote glazen.Die avond/nacht is voor mij uiteindelijk in de cel geëindigd
. Geen strafblad aan over gehouden gelukkig.
Jas kwijtraken, ruzie maken met uitsmijter over jas. Passerende politie agent erbij halen om te laten helpen. Politie agent wilde niet, maar toch proberen te overtuigen. En dan eindigen in de cel door openbare orde verstoring/overlast.. Ik moet er wel bij vertellen dat ik net niet nuchter was...quote:
Voornemens zijn ook heel belangrijk?quote:Op zondag 4 maart 2012 18:27 schreef LieLie het volgende:
Ik ga deze week weer meedoen met goed eten
trieste lijstje van vandaag:
B: 3 volkorencrackers met kaas
S: tuin snoeien
T: 2 aftereights
D: soort stoofpotje met varkenslap, chorizo, aardappel, ui, paprika, kruiden, wijn, bouillon.
Er is overigens geen fruit of yoghurt in huis.. Dus er valt ook niet veel meer van te maken.
*kruipt in donker hoekje
Dan moet je een single malt uit kustgebied, of beter nog een schots eilandje proberen. Die hebben een zachte smaak.quote:Op zondag 4 maart 2012 18:24 schreef sigme het volgende:
Whiskey vind ik dan weer niks. Tenzij An tips heeft over fatsoenlijke whiskey?
quote:Op zondag 4 maart 2012 18:28 schreef the85mc het volgende:
[..]
Jas kwijtraken, ruzie maken met uitsmijter over jas. Passerende politie agent erbij halen om te laten helpen. Politie agent wilde niet, maar toch proberen te overtuigen. En dan eindigen in de cel door openbare orde verstoring/overlast.. Ik moet er wel bij vertellen dat ik net niet nuchter was...
quote:Op zondag 4 maart 2012 18:28 schreef the85mc het volgende:
[..]
Dan moet je een single malt uit kustgebied, of beter nog een schots eilandje proberen. Die hebben een zachte smaak.
Je moet ergens beginnenquote:
quote:Op zondag 4 maart 2012 18:30 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]dat is geen whiskey maar whisky. en daar vroeg ze niet naar
![]()
Onbetaalbaarquote:Op zondag 4 maart 2012 18:31 schreef the85mc het volgende:
Was wel een duur avondje stappen. Jas 200e, had na die 'proeverij' nog keihard gezopen blijkbaar 100e en boete 150 e.. Maar wel een mooi verhaal
zei ik whiskeyquote:Op zondag 4 maart 2012 18:30 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]dat is geen whiskey maar whisky. en daar vroeg ze niet naar
![]()
Iers is ook met e, en daar zitten nog best aardige tussen. Maar het zoetige van veel whiskey spreekt me totaal niet aan. Weeīg, wordt er misselijk van (zelfs na 1 nipquote:Op zondag 4 maart 2012 18:33 schreef the85mc het volgende:
[..]
zei ik whiskeyIk drink nooit amerikaanse whiskey.. Zat ff terug te lezen en je hebt gelijk!
quote:Op zondag 4 maart 2012 18:35 schreef the85mc het volgende:
Sommige schotse zijn echt te heftig, ook voor mij. Je huis ruikt naar de resten van een afgebrand huis als je sommige flessen alleen nog maar opendraait. Fan proef je alleen maar een rooksmaak. Dat gaat me net iets te ver.
Briljant idee, dat bestaat vást nog nietquote:Op zondag 4 maart 2012 18:38 schreef the85mc het volgende:
Misschien wel lekker, whisky met barbecue saus
Lucky bastard!quote:Op zondag 4 maart 2012 18:23 schreef the85mc het volgende:
Net weer thuis.Dit weekend lekker aan het trainen geweest. Heb nu wel spierpijn in mijn hele lichaam.. Maar goede indicatie dat ik lekker bezig ben geweest! Ben wel echt gesloopt nu. Ik was vrijdag nog max gaan stappen terwijl ik eigenlijk had gepland om om 1 uur naar huis te gaan. Dat werd uiteindelijk half5 en om half 8 ging de wekker al weer. Was wel een mooie avond. En 'gewoon' thuis geslapen![]()
Ik hou wel van een whiskey op zn tijd. Heb paar keer whiskey proeverij gedaan, is echt leuk! Eén keer met wat vrienden zelf een 'whiskeyproeverij' gedaan met iets te grote glazen.Die avond/nacht is voor mij uiteindelijk in de cel geëindigd
. Geen strafblad aan over gehouden gelukkig.
Bedoelde m'n eigenquote:Op zondag 4 maart 2012 18:49 schreef the85mc het volgende:
Nee heb een notering (of hoe heet zoiets? aantekening?) gehad en dat hou je 2 jaar. Dat voorval is alweer 3 jaar terug dus ik mag weerMaar als ik whisky drink dan moet ik er altijd even aan terug denken haha
Ik heb het liefste whisky die proeft (en ruikt) als een moeras (met in de verte wat verbrand rubber)quote:Op zondag 4 maart 2012 18:35 schreef the85mc het volgende:
Sommige schotse zijn echt te heftig, ook voor mij. Je huis ruikt naar de resten van een afgebrand huis als je sommige flessen alleen nog maar opendraait. Fan proef je alleen maar een rooksmaak. Dat gaat me net iets te ver.
quote:Op zondag 4 maart 2012 18:50 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Bedoelde m'n eigenBelediging van een ambtenaar en zulks...
En wat had de domme lamlul gedaan (of gelaten)?quote:
Maar toch, het kwam door de whisky. Duivelsdrank dat het isquote:Op zondag 4 maart 2012 18:50 schreef V1z0R het volgende:
[..]
En ik was toen ook aan de whiskyEn bier en wodka en van alles, maar ook whisky!
Yupquote:Op zondag 4 maart 2012 18:53 schreef the85mc het volgende:
[..]
Maar toch, het kwam door de whisky. Duivelsdrank dat het is
Oh, kom op, doe ons een plezier en noem alles op. Het blijft tussen jou en ons.quote:Op zondag 4 maart 2012 19:00 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Yup![]()
Ml, teveel om te herhalen
sigme, wildplassenAlleen ik was te dronken om te merken dat ik bij de bosjes van het politiebureau zelf stond...
quote:Op zondag 4 maart 2012 19:01 schreef loveli het volgende:
[..]
Oh, kom op, doe ons een plezier en noem alles op. Het blijft tussen jou en ons.
Voor iemand die zelfs op FB oppast ( heb er vrijdag even aan moeten wennen dat jij toch echt bij oa die foto en uitspraken hoort) ben je best grappig als je V1z dat zegtquote:
Sterker nog. Het strafblad bestaat niet meer. Het is nu justitueel documentatie register. Daar blijft alles op staan. Hij is alleen tot op zekere hoogte opvraagbaar, afhankelijk van de functie, dus noteringen kunnen in die categorie vallen.quote:Op zondag 4 maart 2012 18:47 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Lucky bastard!Maar nog paar jaar en dan is 'ie kwijt
Of is het niet meer zo dat je hem 7jr hebt?
Geweldig voetbalmiddagje trouwens!
Weer wat geleerd.quote:Op zondag 4 maart 2012 19:20 schreef An24 het volgende:
[..]
Sterker nog. Het strafblad bestaat niet meer. Het is nu justitueel documentatie register. Daar blijft alles op staan. Hij is alleen tot op zekere hoogte opvraagbaar, afhankelijk van de functie, dus noteringen kunnen in die categorie vallen.
quote:Op zondag 4 maart 2012 19:20 schreef An24 het volgende:
[..]
Sterker nog. Het strafblad bestaat niet meer. Het is nu justitueel documentatie register. Daar blijft alles op staan. Hij is alleen tot op zekere hoogte opvraagbaar, afhankelijk van de functie, dus noteringen kunnen in die categorie vallen.
Daarvoor is een 'aantekening' een prequote:Op zondag 4 maart 2012 19:28 schreef V1z0R het volgende:
[..]Kan ik m'n carričre als agent wel vergeten. Dan maar kamerlid bij de PVV
Ik sta ook niet geheel negatief tegenover de notie tot het urineren in andermans brievenbusquote:Op zondag 4 maart 2012 19:29 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Daarvoor is een 'aantekening' een pre![]()
Nou kijk! Ik zou zeggen: carriëre movequote:Op zondag 4 maart 2012 19:30 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Ik sta ook niet geheel negatief tegenover de notie tot het urineren in andermans brievenbus
Vraagt iemand zich nog af waarom ik m'n adresgegevens niet op FB zet?quote:Op zondag 4 maart 2012 19:30 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Ik sta ook niet geheel negatief tegenover de notie tot het urineren in andermans brievenbus
Die zie ik toch bij niemand staan? Of lees ik nu verkeerd?quote:Op zondag 4 maart 2012 19:31 schreef loveli het volgende:
[..]
Vraagt iemand zich nog af waarom ik m'n adresgegevens niet op FB zet?
Ik had hier een hard juichende Tukkerquote:
Of animal copquote:Op zondag 4 maart 2012 19:28 schreef V1z0R het volgende:
quote:Op zondag 4 maart 2012 19:28 schreef V1z0R het volgende:
Lekker!! Is de witte kaas schaap of geit?quote:Op zondag 4 maart 2012 19:56 schreef Probability het volgende:
Ik eet bietjes met witte kaas en rucola, oorspronkelijk was het met risotto maar dat bleek ik toch niet te hebben, dus dan maar met couscous
Dat zou zeker kunnen. Eventueel eerst de groenten bakken voor je het op de pizza gooit?quote:Op zondag 4 maart 2012 20:01 schreef Mini. het volgende:
Zo, volkorenpizza.Op zich is 'ie best aardig gelukt, maar de bodem blijft altijd een beetje zacht. Weet iemand daar een oplossing voor? Zou het komen doordat de groente teveel vocht verliest ofzo?
[ afbeelding ]
Het is van apetina? Volgens de site is het van koemelk..quote:Op zondag 4 maart 2012 20:01 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Lekker!! Is de witte kaas schaap of geit?
Hai Coco, hoe is het?
groente even bakken en saus goed koken?quote:Op zondag 4 maart 2012 20:01 schreef Mini. het volgende:
Zo, volkorenpizza.Op zich is 'ie best aardig gelukt, maar de bodem blijft altijd een beetje zacht. Weet iemand daar een oplossing voor? Zou het komen doordat de groente teveel vocht verliest ofzo?
[ afbeelding ]
Er zit veel te veel opquote:Op zondag 4 maart 2012 20:01 schreef Mini. het volgende:
[ afbeelding ]
Bij mij zit er vaak nog meer op.quote:Op zondag 4 maart 2012 20:04 schreef Probability het volgende:
[..]
Er zit veel te veel opDan bak je je pizza niet, maar dan kook je hem..
Valt best mee hoor! Maar ik zal de volgende keer de groente van tevoren bakken en de saus wat verder in laten koken.quote:Op zondag 4 maart 2012 20:04 schreef Probability het volgende:
[..]
Er zit veel te veel opDan bak je je pizza niet, maar dan kook je hem..
Het kān wel maar de bodem wordt niet lekker knapperig.. En ik weet het beter want mijn ouders hebben een pizza/steenoven in de tuinquote:
Ah ja, dat is idd gewoon kaas van koemelk die ze als een soort feta verkopen. Echte vind ik wel lekkerder, maar verder niet verkeerdquote:Op zondag 4 maart 2012 20:03 schreef Probability het volgende:
[..]
Het is van apetina? Volgens de site is het van koemelk..
Heb je een gewone oven? Misschien de bodem heel even voorbakken?quote:Op zondag 4 maart 2012 20:01 schreef Mini. het volgende:
[ afbeelding ]
En ik weet het beterquote:Op zondag 4 maart 2012 20:06 schreef Probability het volgende:
[..]
Het kān wel maar de bodem wordt niet lekker knapperig.. En ik weet het beter want mijn ouders hebben een pizza/steenoven in de tuin
Jaloers!quote:Op zondag 4 maart 2012 20:06 schreef Probability het volgende:
[..]
Het kān wel maar de bodem wordt niet lekker knapperig.. En ik weet het beter want mijn ouders hebben een pizza/steenoven in de tuin
Dat doe ik ook vaakquote:Op zondag 4 maart 2012 20:08 schreef LieLie het volgende:
[..]
Heb je een gewone oven? Misschien de bodem heel even voorbakken?
Yep, een heel gewoon oventje.quote:Op zondag 4 maart 2012 20:08 schreef LieLie het volgende:
[..]
Heb je een gewone oven? Misschien de bodem heel even voorbakken?
Wat beter, thxquote:Op zondag 4 maart 2012 20:01 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Lekker!! Is de witte kaas schaap of geit?
Hai Coco, hoe is het?
1 bak tjap tjoy, halve bak foe jong hai en een halve kilo witte (quote:Op zondag 4 maart 2012 20:37 schreef uniekhoorn het volgende:
Wat is gigantisch veel chinees?
Ik eet alleen 2 bakken tjap tjoy op, nu jij 85
Coco, mutstje
Veel goed lijstjes en veel gesport dames (de heren geloof ik niet)
Boksquote:Op zondag 4 maart 2012 20:44 schreef uniekhoorn het volgende:
Rijst en sate is niet zo goed voor je![]()
Ow ik kauw gewoon echt alles weg tot ik vol zit en daarom doe ik dat met groente
Ik kan gewoon NIKS met mate
Op zondag naar de Ikea.. vrijwillig of onder dwang? En heb je nog mensen geslagen?quote:Op zondag 4 maart 2012 20:49 schreef Mini. het volgende:
Ik heb vandaag een uur met zo'n gele tas vol meuk door de Ikea gesjouwd, en daarna met nog meer zooi naar huis gelopen en de boel in elkaar geschroefd, telt dat ook als S?
Nu kan ik wel fijn allemaal dingen opruimen, en ik heb een kruidenrekje.
Kruidenrekjesquote:Op zondag 4 maart 2012 20:49 schreef Mini. het volgende:
Ik heb vandaag een uur met zo'n gele tas vol meuk door de Ikea gesjouwd, en daarna met nog meer zooi naar huis gelopen en de boel in elkaar geschroefd, telt dat ook als S?
Nu kan ik wel fijn allemaal dingen opruimen, en ik heb een kruidenrekje.
quote:Op zondag 4 maart 2012 20:50 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Op zondag naar de Ikea.. vrijwillig of onder dwang? En heb je nog mensen geslagen?
'truste uniekquote:Op zondag 4 maart 2012 20:16 schreef uniekhoorn het volgende:
Ik zie mooie lijstjes!
Toch nog een uurtje op de fiets boven gezeten, 30 km...
Zo maar eens een bak kwark en vla en dan slapen, ben zo moe van een hele dag niks doen
quote:Op zondag 4 maart 2012 20:50 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Op zondag naar de Ikea.. vrijwillig of onder dwang? En heb je nog mensen geslagen?
Trusten Sigme...quote:Op zondag 4 maart 2012 20:56 schreef sigme het volgende:
[..]
'truste uniek!
Ik ga ook, morgen om 5 uur weer rennen.
'truste Slankies!
Ja, best wel, het klonk alsof half Friesland vandaag hierheen was gekomen.quote:
Niet heel raar op zich hoorquote:Op zondag 4 maart 2012 21:17 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Geloof het wel. Maar bij ieder pijntje zit ik te panieken. Ben mezelf gek aan t maken
quote:Op zondag 4 maart 2012 21:17 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Geloof het wel. Maar bij ieder pijntje zit ik te panieken. Ben mezelf gek aan t maken
Jawel. Vorige keer kondigde de miskraam zich aan door rugpijn. En nu heb ik de hele tijd rugpijntjesquote:Op zondag 4 maart 2012 21:21 schreef Mini. het volgende:
[..]
Denk je dat het beter wordt als je eenmaal verder bent dan de vorige keer?
Als ik naar de Ikea moet ga ik altijd doordeweeks rond etenstijd. Heerlijk rustig dan.quote:Op zondag 4 maart 2012 21:00 schreef Mini. het volgende:
[..]
Ik moest echt wat dingen hebben, dus het moest maar...
Hč bah, dat is ook eng dan. Maar er zijn zoveel andere dingen waar je rugpijn door kunt hebben, dit keer gaat het gewoon goed!quote:Op zondag 4 maart 2012 21:35 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Jawel. Vorige keer kondigde de miskraam zich aan door rugpijn. En nu heb ik de hele tijd rugpijntjes
Het teveel aan groente was al genoemd, maar er zit ook veel te veel saus op. Een goede saus hoeft maar écht een héél miniscuul laagje van op de pizza, twee eetlepels ongeveer op zo'n grote pizza.quote:Op zondag 4 maart 2012 20:01 schreef Mini. het volgende:
[ afbeelding ]
Hij kan 250 graden, had hem nu geloof ik op 230 ofzo. Thanks voor alle tips, ik ga binnenkort wel weer eens een nieuwe poging doen.quote:Op zondag 4 maart 2012 23:08 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Het teveel aan groente was al genoemd, maar er zit ook veel te veel saus op. Een goede saus hoeft maar écht een héél miniscuul laagje van op de pizza, twee eetlepels ongeveer op zo'n grote pizza.
Daarnaast is volkorendeeg gewoon een stuk 'kwetsbaarder' dan 'fatsoenlijk' pizzadeeg. Het komt ook een stuk minder mooi omhoog en is minder goed handelbaar dan deeg gemaakt van 100% tipo00.
Dat is ook een van de redenen dat ik grotendeels weer terug ben gegaan naar 'witte' pizzabodems: beter te verwerken.
Nog een belangrijke factor is de temperatuur van je oven en of je de plaat waarop je hem bakt alvast meeverwarmt op de hoogste stand. Die van mij gaat bijvoorbeeld 'maar' tot 240. Het kan nčt, maar ideaal is anders. M'n vorige oven was al een stuk beter, die ging tot 270, maar zo heet als een echte pizza oven, zoals 't hoort, is 't niet
Heeft niemand commentaar op mijn lijstjequote:Op zondag 4 maart 2012 21:37 schreef Probability het volgende:
Heb het idee veel te veel gegeten te hebben maar misschien valt het meeEn te weinig groenten maar aan de andere kant ik had wel groente op brood
Hmm..
O: 2 boterhammen zelfgemaakte guacamole
S: BodyShape
O: 2 boterhammen zelfgemaakte guacamole
L: 2 crackers pindakaas, koffie + halfvolle melk
L: nacho chips + kaas + zure room/creme fraiche mengsel + salsa saus
D: couscous met bietjes, witte kaas en rucola
T: 2 crackers met hagelslag en soyaboter
Die maat weet ik nog niet, ga nu maar uit van X-65-95 en zolang m'n taille in verhouding eerder smaller wordt dan m'n heupen vind ik het wel prima. Van mijn borst hoeft niets af en van mijn kont eigenlijk ook niet. Wil graag een getalletje hebben om naar toe te werken en progressie te zienquote:Op zondag 4 maart 2012 23:36 schreef loveli het volgende:
Nog wel op je vraag over centimeters. Niet mikken op 90-60-90, gewoon kijken bij welke verhoudingen jij het meest tevreden bent. Die taillemaat aanhouden als jouw norm.
Goed avondeten is feitelijk de juiste aanvulling op wat je de rest van de dag gegeten hebtquote:Op maandag 5 maart 2012 00:07 schreef RBWO het volgende:
Wat is nou goed avondeten?
Omdat ik geen flauw idee heb wat nou wel goed is (Aardappels/vlees en groenten?) of kipfilet.. rijst..?
Is er ergens een lijst van wat "goed" avondeten is?
Ja kijk je dan ook even naar mijn lijstjequote:Op maandag 5 maart 2012 00:23 schreef V1z0R het volgende:
Korte samenvatting van het hier:
Gezond en slank blijven met een eet- en bewegingspatroon waaraan je jezelf kunt houdenMet een paar zeikerds zoals ik die je gaan lastigvallen met hoeveelheid eiwitten, voedingsmiddelenverhouding, manier van sporten...
Oh, en jurkjes, schoenen, reizen, koken, katten (best een boel katten, gelukkig, An we wachten! Nou, ik wacht, zeh fluff I want to seez!), hardlopen, zelfgemaakt brood, cyaankali, magnesium, prospectussen, gelaatsveranderingen, klimrekdifferentievergelijkingen...
True maar stel ik eet dit:quote:Op maandag 5 maart 2012 00:11 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Goed avondeten is feitelijk de juiste aanvulling op wat je de rest van de dag gegeten hebt
Het is sowieso te weinig..quote:Op maandag 5 maart 2012 00:35 schreef RBWO het volgende:
[..]
True maar stel ik eet dit:
O: 2x boterham kaas 1x boterham pindakaas
M: Boterham filet american met komkommer en een boterham met worst
avondeten: aardappelen / vlees / groenten
Is bovenstaande goed? Fout? Ik heb geen idee O_o
Ik, jouw lijstje beoordelen?quote:Op maandag 5 maart 2012 00:34 schreef Probability het volgende:
[..]
Ja kijk je dan ook even naar mijn lijstje?
Is weinig wat Billy al zegt, mis fruit gigantisch, komkommer reken ik nooit, eiwitten voldoende, hoeveel groenten?quote:Op maandag 5 maart 2012 00:35 schreef RBWO het volgende:
[..]
True maar stel ik eet dit:
O: 2x boterham kaas 1x boterham pindakaas
M: Boterham filet american met komkommer en een boterham met worst
avondeten: aardappelen / vlees / groenten
Is bovenstaande goed? Fout? Ik heb geen idee O_o
Als je een man bent (waar ik vanuit ga) mag je best meer brood eten (denk aan zes stuks).quote:Op maandag 5 maart 2012 01:09 schreef RBWO het volgende:
Ik sport idd ook.. Maar is t te weinig joh? Meer fruit eten ofzo?
Lengte, gewicht, vetpercentage (schatting mag ook) en hoeveel/welke sport. Dan kunnen we een inschatting maken..quote:Op maandag 5 maart 2012 01:09 schreef RBWO het volgende:
Ligt er dus aan hoeveel je beweegt.quote:Op maandag 5 maart 2012 01:09 schreef RBWO het volgende:
Zoetermeer of all places... gezelligquote:Op maandag 5 maart 2012 08:56 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Het is maandagochtend, ik zit op een industrieterrein in Zoetermeer en om me heen zitten ze te klagen over het parkeerbeleid.
Ik zie nog weinig goeds aan deze ochtend!
Heb er wel naar gekeken, maar kan zo slecht uit de voeten met vegalijstjes. Makkelijke bron van eiwitten mist en er zitten automatisch meer carbs in.quote:Op maandag 5 maart 2012 08:51 schreef Perruche het volgende:
Beetje suf dat billy letterlijk vraagt of iemand naar d'r lijstje wil kijken en dat niemand dat dan doet![]()
Ik zou denk ik een keer brood of crackers vervangen door kwark voor wat meer eiwitten en wat minder carbs. Zelfgemaakte guacemole lijkt me heerlijk! chips en hagelslag is natuurlijk niet super, maar voor een keer moet dat kunnen. Fruit doe je niet aan als ik het goed heb? Tomaat ook niet?quote:Op zondag 4 maart 2012 23:34 schreef Probability het volgende:
[..]
Heeft niemand commentaar op mijn lijstje?
Sweetlake city!quote:
Recept:quote:Op maandag 5 maart 2012 09:12 schreef MarMar het volgende:
notenvruchtenkwarkbrood klinkt errug lekker, recept?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Everything which is not impossible, will eventually happen
Agree! Ik ben bang dat ik maar eens moet omschakelen en het weekend moet gaan gebruiken om uit te rusten, ipv leuke sociale activiteiten inplannenquote:Op maandag 5 maart 2012 08:56 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Het is maandagochtend, ik zit op een industrieterrein in Zoetermeer en om me heen zitten ze te klagen over het parkeerbeleid.
Ik zie nog weinig goeds aan deze ochtend!
Zeh have to wait some more. Zeh fluff, she is still quitquote:Op maandag 5 maart 2012 00:23 schreef V1z0R het volgende:
Korte samenvatting van het hier:
Gezond en slank blijven met een eet- en bewegingspatroon waaraan je jezelf kunt houdenMet een paar zeikerds zoals ik die je gaan lastigvallen met hoeveelheid eiwitten, voedingsmiddelenverhouding, manier van sporten...
Oh, en jurkjes, schoenen, reizen, koken, katten (best een boel katten, gelukkig, An we wachten! Nou, ik wacht, zeh fluff I want to seez!), hardlopen, zelfgemaakt brood, cyaankali, magnesium, prospectussen, gelaatsveranderingen, klimrekdifferentievergelijkingen...
SPOILER: niet kijken, ivm trek in ijs krijgenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kwak
quote:Op maandag 5 maart 2012 09:32 schreef An24 het volgende:
[..]
Zeh have to wait some more. Zeh fluff, she is still quit![]()
Ik moet zo ook op tandartscontrole. Dat is wel verschrikkelijk, want Raki's buikje gaat flink heen en weer. Gelukkig is manlief thuis.
quote:Op maandag 5 maart 2012 09:43 schreef kwakz0r het volgende:
morning! hier zit de vakantie erop, maar nog wel vrij vandaag. had veel meer moeten doen in de vakantie aan school, dus zit nu heel hard te werken...
tussen de middag afspraak op de sportschool voor trainingsprogramma en daarna boodschapjes, en dan dus maar weer verder werken.
Verder onder spoilerLekker. Ziet er goed uit.SPOILER: niet kijken, ivm trek in ijs krijgenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En succes met schoolwerk.
Ze is verder nog steeds heel rustig. Het scheelt dat ik al wat ervaring heb dan kan ik haar gedrag beter inschatten. Anders had ik deze afspraak ook niet zo geplandquote:Op maandag 5 maart 2012 09:43 schreef V1z0R het volgende:
[..]geduldig wezen dus maar...
dan maar hopen dat je niets mist!
Ik handhaaf mij tussen al dit vrouwengeweld
ik werk op school overigens dus met werk voor school bedoel ik: toets maken, leesboek dat de klas leest uitlezen, nakijkwerk, huiswerk en lessen plannen voor komende week, RT materiaal verzamelen, etcquote:Op maandag 5 maart 2012 09:50 schreef An24 het volgende:
[..]
Lekker. Ziet er goed uit.
En succes met schoolwerk.
Nog even aangeven hoeveel je weegt etc en wat je doel is met sporten.quote:Op maandag 5 maart 2012 09:51 schreef RBWO het volgende:
• O Ontbijt -> 2x Boterham Filet American / 1x Boterham Pindakaas + Glas melk
• T Tussendoortje - Banaan
• L Lunch - 2x Boterham met kaas / 1x Boterham met worst
• D Diner - Aardappels/Stukje vlees/ Broccoli
• S Sport - 1,5 uur fitness (Cardio + krachttraining)
Voed ik mezelf nou te weinig? (Zo gaat namelijk mijn dag eruit zien... en de rest van de week denk ik (andere groenten ipv Broccoli maar toch) zijn er bepaalde aspecten die in bovenstaand lijstje eigenlijk niet kunnen?
Ben benieuwd naar jullie visie hierover.
Ah excuus. Ik weeg bijna 94kg en ben 1,87.quote:Op maandag 5 maart 2012 09:52 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Nog even aangeven hoeveel je weegt etc en wat je doel is met sporten.
Het is in ieder geval te weinig.
Heb je van jezelf neiging tot overgewicht of komt het puur door te weinig sport/te veel eten? Afvallen en spieren bouwen gaat helaas niet samen. Je zal toch een keuze moeten maken of een langzamere middenweg moeten kiezen.quote:Op maandag 5 maart 2012 09:54 schreef RBWO het volgende:
[..]
Ah excuus. Ik weeg bijna 94kg en ben 1,87.
Doel sporten: Afvallen + meer spieren kweken (de bouw heb ik namelijk al volgens de "instructeurs" van de sportschool. Maar dan wil ik er ook maar eens wat mee doen)
Eet je volkorenproducten of is alles 'wit'? Op zich is er niet heel veel mis met je lijstje behalve dat er een paar 'niet geweldige' keuzes tussen zitten als kaas, worst en aardappels. Het ligt er een beetje aan hoe moeilijk je het jezelf wilt maken qua eten.. wil je meer resultaat, ga naar magere producten als rookvlees, kipfilet, volkoren producten en kwark tussendoor.quote:Op maandag 5 maart 2012 09:51 schreef RBWO het volgende:
Voed ik mezelf nou te weinig? (Zo gaat namelijk mijn dag eruit zien... en de rest van de week denk ik (andere groenten ipv Broccoli maar toch) zijn er bepaalde aspecten die in bovenstaand lijstje eigenlijk niet kunnen?
Sterker nog ze hebben gezonde stofjes!quote:Op maandag 5 maart 2012 10:06 schreef kwakz0r het volgende:
hej dino, stop eens met aardappels bashen!aardappels zijn helemaal niet zo slecht, als je geen lowcarbdieet nastreeft
Smiddags nog een tussendoortje, 's avonds kwark met fruit en misschien nog een gekookt ei bij je lunch? Ik zie niets wat "niet kan" alleen dat het te weinig isquote:Op maandag 5 maart 2012 09:51 schreef RBWO het volgende:
Ik at erg ongezond en deed niks aan sportquote:Op maandag 5 maart 2012 09:59 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Heb je van jezelf neiging tot overgewicht of komt het puur door te weinig sport/te veel eten? Afvallen en spieren bouwen gaat helaas niet samen. Je zal toch een keuze moeten maken of een langzamere middenweg moeten kiezen.
[..]
Eet je volkorenproducten of is alles 'wit'? Op zich is er niet heel veel mis met je lijstje behalve dat er een paar 'niet geweldige' keuzes tussen zitten als kaas, worst en aardappels. Het ligt er een beetje aan hoe moeilijk je het jezelf wilt maken qua eten.. wil je meer resultaat, ga naar magere producten als rookvlees, kipfilet, volkoren producten en kwark tussendoor.
Hoi Marmar!quote:Op maandag 5 maart 2012 10:07 schreef MarMar het volgende:
[..]
Smiddags nog een tussendoortje, 's avonds kwark met fruit en misschien nog een gekookt ei bij je lunch? Ik zie niets wat "niet kan" alleen dat het te weinig is
Juist!quote:Op maandag 5 maart 2012 10:06 schreef kwakz0r het volgende:
hej dino, stop eens met aardappels bashen!aardappels zijn helemaal niet zo slecht, als je geen lowcarbdieet nastreeft
Jaquote:Op maandag 5 maart 2012 10:13 schreef Jagärtrut het volgende:
maar ik vind dat hier over het algemeen een aversie tegenover carbs bestaat de laatste tijd...
Weet ik, is toch ook wel schoolwerkquote:Op maandag 5 maart 2012 09:52 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik werk op school overigens dus met werk voor school bedoel ik: toets maken, leesboek dat de klas leest uitlezen, nakijkwerk, huiswerk en lessen plannen voor komende week, RT materiaal verzamelen, etc
Eens.quote:Op maandag 5 maart 2012 10:13 schreef Jagärtrut het volgende:
maar ik vind dat hier over het algemeen een aversie tegenover carbs bestaat de laatste tijd...
niet alleen de laatste tijd toch?quote:Op maandag 5 maart 2012 10:13 schreef Jagärtrut het volgende:
Je moet eens weten hoeveel carbs ik naar binnen schuif op een dag.quote:Op maandag 5 maart 2012 10:13 schreef Jagärtrut het volgende:
Waarom betekent meer carbs minder eiwitten? En en kan ook hoor?quote:Op maandag 5 maart 2012 10:20 schreef MarMar het volgende:
mjah, gewoon net als met alles: te is nooit goed
Meer carbs is automagisch minder eiwit en dat is niet altijd handig, zeker niet bij veel sporten.
Ik denk dat ieder voor zich wel uit kan maken of ze wat hebben aan de op en aanmerkingen, of niet.
Jullie kunnen toch allemaal prima nagaan of het voor jezelf ook goed werkt?
En Jagar ik denk echt dat jij wel af kunt vallen als je een klein beetje mindert met de carbs, je zit al heel lang op hetzelfde gewicht toch? En dat was niet je lange termijn plan toch?
Crap, je edit was te snel.quote:Op maandag 5 maart 2012 10:22 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Waarom betekent meer carbs minder eiwitten? En en kan ook hoor?.
Laatst op runnersworld.com gelezen dat aardappels en banaan slow releasing carbs zijn, net als bijv, kidneybonen en vk productenquote:Op maandag 5 maart 2012 10:21 schreef ElDinosaur het volgende:
Hm ik heb altijd te horen gekregen dat aardappels onder hetzelfde kopje horen als witte pasta/rijst etc. Gelukkig zijn jullie er nog!![]()
Meer carbs en meer eiwitten leidt snel tot een overschot aan kcal?quote:Op maandag 5 maart 2012 10:22 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Binnen dezelfde hoeveelheid kcal zal je toch moeten kiezen, tuurlijk kan en en, maar meer van het een is minder van het ander binnen dezelfde hoeveelheid.quote:Op maandag 5 maart 2012 10:22 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Yup, maar ze hoeven van mij ook niet in élke maaltijd! Minimaal 1 carbloze maaltijd per dag en sowieso zoveel mogelijk volkoren. Het korstdeeg voor m'n pie gisteren was ook half volkoren (eerste keer dat ik 't maakte, dus even aftasten) en dat was héérlijkquote:
Oh jaquote:Op maandag 5 maart 2012 10:24 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Meer carbs en meer eiwitten leidt snel tot een overschot aan kcal?
Ba-ba-ba ba-banana!quote:Op maandag 5 maart 2012 10:23 schreef Novem het volgende:
[..]
Laatst op runnersworld.com gelezen dat aardappels en banaan slow releasing carbs zijn, net als bijv, kidneybonen en vk producten
Wat houdt dat in dan?quote:Op maandag 5 maart 2012 10:23 schreef Novem het volgende:
[..]
Laatst op runnersworld.com gelezen dat aardappels en banaan slow releasing carbs zijn, net als bijv, kidneybonen en vk producten
het is wat weinig denk ik?quote:Op maandag 5 maart 2012 10:29 schreef Sunnythesun het volgende:
Nou zal ik er dan maar een tegenaan gooien? Graag commentaar, waar je blijkbaar echt met nadruk om moet vragen? Prima hoorbij deze..
![]()
O: 200gr kwark met kiwi, noten, beetje honing (ga ik zo pas maken, dus hele lijstje start wat laat in)
T: grapefruit
L: 2 snedes zuurdesemspeltbrood met zelfgemaakte eiersalade van 2 eitjes (of 1 blikje tonijn, nog ff kiezen..) met een beetje mayo en yoghurt om het aan te maken, sla er onder, augurkjes er door enz.
T: wellicht geen omdat ik vroeg eet, anders een appel
D: rijst met kip in sherry-pruimensaus, boontjes
T: 1 balisto (moet naar school vanaaf)
B: wandelen met de hond en de was opvouwen
En de Balisto zou ik niet doen.quote:Op maandag 5 maart 2012 10:34 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
het is wat weinig denk ik?
200 gram kwark met noten, prima
2 snedes brood met salade, prima,
rijst met kip en groente, prima,
2 stuks fruit en 1 extra tussendoortje, prima
maar dan mis ik nog zeker 2 boterhammen met beleg...
dat de koolhydraatketens wellicht wel korter zijn dan in volkoren granen, maar dat ze niet allemaal 1 één keer vrijkomen en dus hetzelfde effect hebben als lange koolhydraatketens?quote:
Druiven vergeten mee te nemen.quote:Op maandag 5 maart 2012 08:32 schreef minilot het volgende:
O: Yoghurt met ahornsiroop, boekweit, amandelen en allerlei gedroogde bessen.
L: Pasta met zoete wortelsaus en geitenkaas.
Een trosje blauwe druiven toe
D: Pittige curry met tomaten, spinazie en linzen, een chapati erbij en ghee.
S: Twintig minuten hard fietsen, verder nergens tijd voor vandaag..
nee, ik ook niet, maar als je 's avonds in de collegebanken zit is t ook wel lastig om iets gezonds te eten.quote:
Hoe lang/zwaar was jij ook alweer? Op zich zijn het allemaal gezonde dingen (behalve de Balisto, maar ach), en het lijkt mij ook niet superweinig maar ik ben dan ook gewend aan kleinemensenhoeveelheden.quote:Op maandag 5 maart 2012 10:29 schreef Sunnythesun het volgende:
Nou zal ik er dan maar een tegenaan gooien? Graag commentaar, waar je blijkbaar echt met nadruk om moet vragen? Prima hoorbij deze..
![]()
O: 200gr kwark met kiwi, noten, beetje honing (ga ik zo pas maken, dus hele lijstje start wat laat in)
T: grapefruit
L: 2 snedes zuurdesemspeltbrood met zelfgemaakte eiersalade van 2 eitjes (of 1 blikje tonijn, nog ff kiezen..) met een beetje mayo en yoghurt om het aan te maken, sla er onder, augurkjes er door enz.
T: wellicht geen omdat ik vroeg eet, anders een appel
D: rijst met kip in sherry-pruimensaus, boontjes
T: 1 balisto (moet naar school vanaaf)
B: wandelen met de hond en de was opvouwen
Hahaha, ik snap er niks vanquote:Op maandag 5 maart 2012 10:36 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
dat de koolhydraatketens wellicht wel korter zijn dan in volkoren granen, maar dat ze niet allemaal 1 één keer vrijkomen en dus hetzelfde effect hebben als lange koolhydraatketens?
net zoiets als de GI: hoeveel invloed heeft het op je suikerpsiegel, dat hangt af van de lengte van de koolhydraatketens, de snelheid waarmee ze afgebroken worden en ook de invloed van producten die je erbij eet, die dat beinvloeden: een product met een hoge GI krijgt door tegelijk eten van eiwitten en vetten een lagere GI (kort gezegd: een witte boterham met kaas is minder erg dan een witte boterham met niks, voor je suikerspiegel)
Die krijg ik echt niet meer op hoorquote:Op maandag 5 maart 2012 10:34 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
het is wat weinig denk ik?
200 gram kwark met noten, prima
2 snedes brood met salade, prima,
rijst met kip en groente, prima,
2 stuks fruit en 1 extra tussendoortje, prima
maar dan mis ik nog zeker 2 boterhammen met beleg...
Nja, ik kan natuurlijk ook een mars nemen?quote:
174 en 71-72 (schommeltquote:Op maandag 5 maart 2012 10:38 schreef Mini. het volgende:
[..]
Hoe lang/zwaar was jij ook alweer? Op zich zijn het allemaal gezonde dingen (behalve de Balisto, maar ach), en het lijkt mij ook niet superweinig maar ik ben dan ook gewend aan kleinemensenhoeveelheden.
Wow, goed bezig. Ik heb (maak) echt te weinig tijd voor zoveel sporten. Dan blijft er toch amper tijd meer over voor een sociaal leven?quote:Op maandag 5 maart 2012 10:44 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Mijn sportlijstje voor deze week:
ma uurtje kickfit
di krachttraining en roeien
wo 5km hardlopen
do krachttraining en roeien
vr niets
za spinnen
zo hardlopen
Goed te doen toch?
Moet alleen nog even bedenken wanneer ik mijn core stability oefeningen doe.
Hm, dan zou je wel wat meer mogen eten dan ik. Maar het blijft lastig in te schatten, bijvoorbeeld hoeveel D je eet en hoe dik die sneden brood zijn. Is het trouwens volle kwark?quote:Op maandag 5 maart 2012 10:44 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
174 en 71-72 (schommelt) En ik ben al heel lang zeer stabiel op deze hoeveelheden. Als ik meer ga eten zet ik ook meteen aan vrees ik en verval ik in oude gewoontes: gezond maar véél te veel eten.. dat scheelt zo 15-20 kilo
Ik plan mijn sporten om mn sociale leven heen.quote:Op maandag 5 maart 2012 10:46 schreef Quinazoline het volgende:
[..]
Wow, goed bezig. Ik heb (maak) echt te weinig tijd voor zoveel sporten. Dan blijft er toch amper tijd meer over voor een sociaal leven?
Nee juist niet. Ik kan het artikel even niet vinden, maar heb wel gevonden dat ook zoete aardappels en zwarte bonen laag in de glycemische index staan. Dit zorgt er dus voor dat je suikerspiegel niet constant schommelt door de aanmaak van extra insuline bij het eten van snelle carbs/suikers.quote:Op maandag 5 maart 2012 10:41 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Hahaha, ik snap er niks van.
Ik lees dit erin: het maakt geen bal uit of je normale pasta of volkoren pasta eet, klopt dat?
Valt wel mee, denk ik. HPKW heeft niet zo veel reistijd, dacht ik?quote:Op maandag 5 maart 2012 10:46 schreef Quinazoline het volgende:
[..]
Wow, goed bezig. Ik heb (maak) echt te weinig tijd voor zoveel sporten. Dan blijft er toch amper tijd meer over voor een sociaal leven?
Damn woman!quote:Op maandag 5 maart 2012 10:44 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
ma uurtje kickfit
wo 5km hardlopen
vr niets
za spinnen
zo hardlopen
Goed te doen toch?
Damn, dat je dat volhoudt...quote:Op maandag 5 maart 2012 10:44 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
ma uurtje kickfit
wo 5km hardlopen
vr niets
za spinnen
zo hardlopen
Goed te doen toch?
ja, ik voer alles in mijn progje in nu. Even kijken hoe ik uit kom en hoeveel ik van alles 'mag'. Oh en ik streef naar lowcarb. Ongeveer de verhouding carb-vet-eiwit op 40-30-30 %. Van veel/meer carbs krijg ik last van mijn darmen en ik raak er verslaafd aanquote:Op maandag 5 maart 2012 10:46 schreef Mini. het volgende:
Hm, dan zou je wel wat meer mogen eten dan ik. Maar het blijft lastig in te schatten, bijvoorbeeld hoeveel D je eet en hoe dik die sneden brood zijn. Is het trouwens volle kwark?
Het beste blijft toch om het door een caloriechecker te halen.
nee, het maakt wél uit.quote:Op maandag 5 maart 2012 10:41 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Hahaha, ik snap er niks van.
Ik lees dit erin: het maakt geen bal uit of je normale pasta of volkoren pasta eet, klopt dat?
Oh, als ik vier dagen werkte zou ik 2 duurtrainen per week doenquote:Op maandag 5 maart 2012 10:54 schreef Novem het volgende:
Ik sport nu ook 5 x pw: 2 keer krachttraining&cardio en 3 keer hardlopen, ga vanaf april op vrijdag ook pilates doen, dan ga ik namelijk 4 dagen werken
Bekend beginnersprobleem. Remedie: toch gewoon gaan en inplannen in je dagelijkse patroon, dan went het vanzelfquote:Op maandag 5 maart 2012 10:56 schreef ElDinosaur het volgende:
Ik wil ook buiten gaan hardlopen.. zit alleen tegen één of andere drempel aan te hikken waardoor ik het maar niet doe.
oh ik hou me er niet aan vast hoor, ik gebruikte t alleen als illustratie. bovendien: als je je voedingsgroepen combineert zegt zowel de GL als de GI per product niet zo veel over t uiteindelijke effect van de maaltijd.quote:Op maandag 5 maart 2012 10:57 schreef loveli het volgende:
Iedereen die zich vasthoudt aan de GI, google ook eens op GL. De GI gaat uit van 100 gram carbs in een product, de GL gaat uit van een portie. De GI van worteltjes is hoog, maar de GL is lager.
^^quote:Op maandag 5 maart 2012 10:22 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Owja, gedeelde meh is halve meh mensen!
Bedoel vooral dat GL veel meer zegt dan de GI.quote:Op maandag 5 maart 2012 11:02 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
oh ik hou me er niet aan vast hoor, ik gebruikte t alleen als illustratie. bovendien: als je je voedingsgroepen combineert zegt zowel de GL als de GI per product niet zo veel over t uiteindelijke effect van de maaltijd.
Toch maar eens mee beginnen deze week.. Ik wil deze zomer 's ochtends hardlopen op het strand.quote:Op maandag 5 maart 2012 10:57 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Bekend beginnersprobleem. Remedie: toch gewoon gaan en inplannen in je dagelijkse patroon, dan went het vanzelf.
Jouw lijstjes zijn altijd mooiquote:Op maandag 5 maart 2012 11:06 schreef Novem het volgende:
Buiten rennen is heerlijk! Wat is je drempel dan?
@Viking: ik heb er nu al zin in, heerlijk maar 4 dagen op kantoor. Ik wil mijn "lange" loopjes op zaterdag doen, dan kunnen mijn vriend en ik samen lopen
@ Nallie: lekker en mooi lijstje! Ik ga dat ook eens proberen, kokos en banaan, maar dan met brinta
Geen idee wat de drempel is eigenlijk. Beetje gebrek aan motivatie en 'hoe moet ik in vredesnaam beginnen' denk ik.quote:Op maandag 5 maart 2012 11:06 schreef Novem het volgende:
Buiten rennen is heerlijk! Wat is je drempel dan?
@Viking: ik heb er nu al zin in, heerlijk maar 4 dagen op kantoor. Ik wil mijn "lange" loopjes op zaterdag doen, dan kunnen mijn vriend en ik samen lopen
@ Nallie: lekker en mooi lijstje! Ik ga dat ook eens proberen, kokos en banaan, maar dan met brinta
Lopen met een schema en een bepaald doel voor ogen hebbenquote:Op maandag 5 maart 2012 11:12 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Geen idee wat de drempel is eigenlijk. Beetje gebrek aan motivatie en 'hoe moet ik in vredesnaam beginnen' denk ik.
Ik heb wel een keer die Evy (?) mp3's gedownload, dat zal wel een goed begin zijn dan?quote:Op maandag 5 maart 2012 11:15 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Lopen met een schema en een bepaald doel voor ogen hebben(bijv: binnen 10 tot 12 weken - afhankelijk van je schema - kun je 5 kilometer achtereen lopen).
Mooi was die tijd als zo'n klein ettertje.. zonder extra training (naast voetbal) gewoon 10km rennen.quote:Op maandag 5 maart 2012 11:17 schreef Novem het volgende:
Toen ik begon had ik er eigenlijk niet eens over gedacht om op een loopband te rennen, juist het buiten zijn maakt het zo mooi. Toen kon ik nog net van lantaarnpaal naar lantaarnpaal rennen met een paarse kop en werd ik weleens uitgelachen door 10 jarige ettertjes![]()
Minder dan een halfuurtje? Maximaal een kwartiertje als je met een schema van hardloopschema.nl loopt.quote:Op maandag 5 maart 2012 11:17 schreef the85mc het volgende:
Vooral in het begin kost hardlopen niet zoveel tijd. De eerste trainingen duren maar minder dan een half uurtje. Ik sport vaak net als ik thuiskom, zo rond 6 uur. Na afloop even douchen en koken en om iets over 7 kun je eten. Het is kwestie van handig inplannen in je dag. Ik sport 's avonds liever niet meer na het eten, dan moet je minimaal een paar uur wachten voor je echt lekker kunt lopen.
Ik loop inderdaad met evy, eerste rondjes zijn 20 minuten ofzo, maar voor mij ging het ook iets te snel, kreeg last van scheenbenen. Ik zit nu in les 18 en gaat wel lekker! Als ik hardloop loop ik 11 km per uur, maar ik merk aan mijn loopstijl dat ik soepeler loop als ik 15 km/u loop. Maar dat houd ik nog niet zo lang vol. Voor mijn gevoel loop ik te sloffen met 11 km/u.quote:Op maandag 5 maart 2012 11:23 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Minder dan een halfuurtje? Maximaal een kwartiertje als je met een schema van hardloopschema.nl loopt.
Evy bouwt sneller op, zou voor mij te snel zijn geweest in het begin.
Daar moet je echt mee oppassen, met te snel willen in het begin.quote:Op maandag 5 maart 2012 11:28 schreef the85mc het volgende:
[..]
Ik loop inderdaad met evy, eerste rondjes zijn 20 minuten ofzo, maar voor mij ging het ook iets te snel, kreeg last van scheenbenen. Ik zit nu in les 18 en gaat wel lekker! Als ik hardloop loop ik 11 km per uur, maar ik merk aan mijn loopstijl dat ik soepeler loop als ik 15 km/u loop. Maar dat houd ik nog niet zo lang vol. Voor mijn gevoel loop ik te sloffen met 11 km/u.
Ah dat klinkt meer als mijn schema!!quote:Op maandag 5 maart 2012 11:23 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Minder dan een halfuurtje? Maximaal een kwartiertje als je met een schema van hardloopschema.nl loopt.
Evy bouwt sneller op, zou voor mij te snel zijn geweest in het begin.
Nee, geen podcast. Kijk maar even op hardloopschema.nl. De eerste les is 5 x 1 minuut hardlopen en 2 minuten wandelen tussendoorquote:Op maandag 5 maart 2012 11:40 schreef Probability het volgende:
[..]
Ah dat klinkt meer als mijn schema!!Is dat ook met een podcast?
Ik weet niet of hier al op gereageerd was (heb nog niet alles bijgelezen), maar dit klopt niet volgens mij. Hoe meer spieren, hoe makkelijker afvallen gaat (hogere verbranding), dus vooral combinerenquote:Op maandag 5 maart 2012 09:59 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Heb je van jezelf neiging tot overgewicht of komt het puur door te weinig sport/te veel eten? Afvallen en spieren bouwen gaat helaas niet samen. Je zal toch een keuze moeten maken of een langzamere middenweg moeten kiezen.
Ja je hebt gelijk dat die chips misschien niet ideaal was. Had 's avonds laat enorm veel trek in roomijs en koekjes dus vandaar de 2 crackers hagelslagquote:Op maandag 5 maart 2012 09:05 schreef MarMar het volgende:
[..]
Ik zou denk ik een keer brood of crackers vervangen door kwark voor wat meer eiwitten en wat minder carbs. Zelfgemaakte guacemole lijkt me heerlijk! chips en hagelslag is natuurlijk niet super, maar voor een keer moet dat kunnen. Fruit doe je niet aan als ik het goed heb? Tomaat ook niet?
Om echt af te vallen ga je voor een te kort aan kcal, om echt spier aan te maken ga je naar een overschot aan kcal. Om één van beiden echt goed te doen zal je moeten kiezen tussen te kort of overschot. Zoals ik al zei is er een middenweg, maar dan duurt het langer.quote:Op maandag 5 maart 2012 11:46 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik weet niet of hier al op gereageerd was (heb nog niet alles bijgelezen), maar dit klopt niet volgens mij. Hoe meer spieren, hoe makkelijker afvallen gaat (hogere verbranding), dus vooral combineren.
Moet je dan met een stopwatch in je hand gaan rennen?quote:Op maandag 5 maart 2012 11:43 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nee, geen podcast. Kijk maar even op hardloopschema.nl. De eerste les is 5 x 1 minuut hardlopen en 2 minuten wandelen tussendoor.
1 mississippi, 2 mississippi, 3 mississippi, etc. Succes!quote:Op maandag 5 maart 2012 11:50 schreef Probability het volgende:
[..]
Moet je dan met een stopwatch in je hand gaan rennen?
quote:Op maandag 5 maart 2012 11:51 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
1 mississippi, 2 mississippi, 3 mississippi, etc. Succes!
Jaquote:Op maandag 5 maart 2012 11:50 schreef Probability het volgende:
[..]
Moet je dan met een stopwatch in je hand gaan rennen?
Jaquote:
Het enige verschil wat bijv marmar heeft is dat ze kip bij het avond eten eet, zij heeft overdag ook geen vlees oid gegeten? Volgens mij eten wel meer slankies niet iedere dag vlees.quote:Op maandag 5 maart 2012 09:01 schreef loveli het volgende:
[..]
Heb er wel naar gekeken, maar kan zo slecht uit de voeten met vegalijstjes. Makkelijke bron van eiwitten mist en er zitten automatisch meer carbs in.
Met een tekort aan kcal ga je niet direct spieren opeten. Het is wél belangrijk dat je boven je BMR blijft zitten (maar dat is het altijd). Het zal idd langzaam gaan, maar ook dat is voor afvallen alleen maar gunstig. Het is imo (zeker voor een man) echt zonde om je eerst volledig op afvallen te focussen en pas daarna op spieren kweken (of andersom).quote:Op maandag 5 maart 2012 11:49 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Om echt af te vallen ga je voor een te kort aan kcal, om echt spier aan te maken ga je naar een overschot aan kcal. Om één van beiden echt goed te doen zal je moeten kiezen tussen te kort of overschot. Zoals ik al zei is er een middenweg, maar dan duurt het langer.
Edit: oops ik wilde Dino quotenquote:Op maandag 5 maart 2012 11:59 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Met een tekort aan kcal ga je niet direct spieren opeten. Het is wél belangrijk dat je boven je BMR blijft zitten (maar dat is het altijd). Het zal idd langzaam gaan, maar ook dat is voor afvallen alleen maar gunstig. Het is imo (zeker voor een man) echt zonde om je eerst volledig op afvallen te focussen en pas daarna op spieren kweken (of andersom).
Vergelijken met mij is geen goed plan, rolstoeldieet weet je nogquote:Op maandag 5 maart 2012 11:58 schreef Probability het volgende:
[..]
Het enige verschil wat bijv marmar heeft is dat ze kip bij het avond eten eet, zij heeft overdag ook geen vlees oid gegeten? Volgens mij eten wel meer slankies niet iedere dag vlees.
Met ook nog koriander erdoor is het ook erg lekkerquote:Op maandag 5 maart 2012 12:03 schreef Probability het volgende:
Ik maak de guacemole altijd zo:
Dat pakketje van de Albert heyn is erg handig, ik neem dan 2 avocado's, 1 klein tomaatje, klein stukje rode peper, redelijk wat limoensap, minder dan een kwart van die knoflookbol (erg lekker 1 bol is 1 teen smaakt ook wat milder), paar druppels tabasco, peper, zout en een schepje crčme fraiche en een schepje zure room. Volgens mij zit er ook een klein uitje in, die doe ik er trouwens ook doorheen.
Ik pureer alles maar hou 1 avocado apart. Die prak ik er daarna met een vork doorheen zodat er nog wat structuur in zit en het geen babyvoeding is
Volgens mij moet het niet uitmaken of je dikker bent of niet, maar heeft het meer met je bouw te maken.quote:Op maandag 5 maart 2012 12:07 schreef Probability het volgende:
Ik heb altijd begrepen dat het makkelijker is als je wat dikker bent om spieren te kweken dan als je een heel erg laag vetpercentage hebt.
Dus als je eenmaal gespierd bent (en nog dikkig) kun je beginnen met het droogtrainen. Dat schijnt de makkelijkste weg met het mooiste resultaat te zijn.
Dit is wat mannen zeggen, als vrouw zou ik gewooon war dunner en strakker willen worden, dat kan volgens mij prima samen gaan..
quote:Op maandag 5 maart 2012 11:55 schreef Probability het volgende:
[..]
Jaik eet trouwens 1 keer per week vis en 1 keer per maand vlees (zalm in de sushi en biefstuk bijv.)
Jouw lijstje zag ik toevalligquote:Op maandag 5 maart 2012 12:15 schreef MarMar het volgende:
[..]
Vergelijken met mij is geen goed plan, rolstoeldieet weet je nogVerder heb je gelijk, ik eet niet elke dag vlees, maar soms ook vleeswaar op brood en dan 's avonds nog een keer vlees en eitjes eet ik ook regelmatig.
Voor mij werkte Evy dan weer echt prima, helemaal niet te snel en kon 't prima bijbenen (quote:Op maandag 5 maart 2012 11:28 schreef Novem het volgende:
Evy heeft zulke matige muziek en voor mij ging het idd ook te snel, ben snel met Evy gestopt.
Als je een overschot creeert aan kcal/eiwit weet je zeker dat je maximale groei behaalt en deze niet remt door een tekort aan bouwstoffen/brandstoffen.quote:Op maandag 5 maart 2012 12:03 schreef Novem het volgende:
[..]
Edit: oops ik wilde Dino quoten
Misschien heb ik het verkeerd hoor, maar om spieren op te bouwen moe je toch gewoon op onderhoud eten en een goed aandeel eiwitten?
Ook bij krachttraining zal je vet ipv spieren kweken als je een overschot aan kcals creeert.
Spieren verbrand je pas bij echte duursport, niet bij 3 x per week 5k.
paracetamol, vitamine C en als dat na een paar dagen niet helpt aspirine naar binnen beginnen te werpenquote:Op maandag 5 maart 2012 12:57 schreef V1z0R het volgende:
Hmmm, denk dat ik ziek ga worden, eten smaakt voor geen meter
quote:Op maandag 5 maart 2012 13:04 schreef MevrouwPuff het volgende:
Collega die om 10 uur belt dat ie zn vrije dag (normaal: morgen) wisselt met vandaag.
Ben al niet gek van pasta en dat krijg ik er nu dus helemaal niet inquote:Op maandag 5 maart 2012 12:59 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
paracetamol, vitamine C en als dat na een paar dagen niet helpt aspirine naar binnen beginnen te werpen
En haal ook ff pasta in huis. Makkelijk te eten en toch kcal's
Oh en beterschap he!
Pizza mag ook. Je moet iig calorierijke dingen naar binnen gaan gooienquote:Op maandag 5 maart 2012 13:14 schreef V1z0R het volgende:
[..]
[..]
Ben al niet gek van pasta en dat krijg ik er nu dus helemaal niet inZal de rest na het werk even oppikken
quote:Op maandag 5 maart 2012 13:17 schreef MariaEtcetera het volgende:
V1zjeee beterschap!
Ik lunch met een salaaaade, wie wil me aanraken![]()
Lekker wel, sla, tomaat, komkommer, rode paprika, feta en kruiden
quote:Op maandag 5 maart 2012 13:17 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
Pizza mag ook. Je moet iig calorierijke dingen naar binnen gaan gooien
Als je dik bent qweeg je meer => meer weestand bij bewegen => meer spieren? Of bedoel je bulken (je lam eten, je lam trainen en spieren aanzetten)? BB-ers zetten netto meer droog gewicht aan als ze bulken en dan cutten ipv proberen alleen droge massa erbij te krijgen.quote:Op maandag 5 maart 2012 12:07 schreef Probability het volgende:
Ik heb altijd begrepen dat het makkelijker is als je wat dikker bent om spieren te kweken dan als je een heel erg laag vetpercentage hebt.
Dus als je eenmaal gespierd bent (en nog dikkig) kun je beginnen met het droogtrainen. Dat schijnt de makkelijkste weg met het mooiste resultaat te zijn.
Dit is wat mannen zeggen, als vrouw zou ik gewooon war dunner en strakker willen worden, dat kan volgens mij prima samen gaan..
Ik lunch ook echt een half uurquote:Op maandag 5 maart 2012 13:29 schreef MariaEtcetera het volgende:
FetaIk ben wel meteen een stuk langer aan het eten
!
Jaja V1zje, ik bied dat niet zomaar iedere dag aan he!![]()
PizzaMaar nu even niet
Jatje, mooi en lekker denk ik! Maar alleen chocola op een verjaardag?Dat zou in Huize Maria&Vriendje geen verjaardagsvoer zijn denk ik
![]()
Good going though!
![]()
heb jij de nieuwe start to run of de oude?quote:Op maandag 5 maart 2012 12:17 schreef anna82 het volgende:
Ik loop nu ook met de podcast van Start to Run, die gaat in zes weken naar 5 km. Ben er nog niet achter of dat te snel is voor mij.
Het plan is: trainen voor urbanathlon en mont ventoux, gezond eten + oefeningen om spieren te versterken en dan zie ik wel wat de estethische benefits zijn. De theorie erachter boeit me verder niet zo, of althans, ik heb er de tijd niet voor over om me daarin te verdiepen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |