abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108705308
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_108705371
:9
Ja doei.
pi_108705393
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 17:46 schreef Probability het volgende:

[..]

Ik twijfelde of ik naar de combat zou gaan ;) Heb voor de shape gekozen!
:D dat vind ik te ingewikkeld!! Combat lekker simpel, net als de pump. Heerlijk. En de instructeur is zo'n schatje!!
pi_108705395
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 17:51 schreef motorbloempje het volgende:
:9
Ja, jij lust er ook wel pap van!
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_108705452
De duutser kookt vanavond! O+
pi_108705573
Is t dan wel sport...? O-)
Be someone that makes you happy
pi_108705642
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 17:55 schreef Nallie het volgende:
Is t dan wel sport...? O-)
Het draagt denk ik wel bij aan de endorfinen?
pi_108705666
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 17:57 schreef sigme het volgende:

[..]

Het draagt denk ik wel bij aan de endorfinen?
En de blij :)
Be someone that makes you happy
pi_108705743
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 17:52 schreef Perruche het volgende:

[..]

:D dat vind ik te ingewikkeld!! Combat lekker simpel, net als de pump. Heerlijk. En de instructeur is zo'n schatje!!
Pump lijkt mij te zwaar, shape is inderdaad ingewikkeld, denk dat combat tegenvalt maar ga gewoon alles uitproberen :Y
Worry is a misuse of imagination
  zondag 4 maart 2012 @ 18:06:21 #10
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108706134
Zo, m'n D vulde beter dan verwacht!

Gemengde sla met thousand island dressing, tomaten, komkommer, ui, twee gekookte eitjes en daarbij kipfilet in sweet chili sauce :9~.
Niet meer actief op Fok!
pi_108707158
idd volgens mij ook wat laag in de calorien sigme, mar gebakje maakt het goed :')

Spinazietaart staat in de oven :9
pi_108707219
Net weer thuis.Dit weekend lekker aan het trainen geweest. Heb nu wel spierpijn in mijn hele lichaam.. Maar goede indicatie dat ik lekker bezig ben geweest! Ben wel echt gesloopt nu. Ik was vrijdag nog max gaan stappen terwijl ik eigenlijk had gepland om om 1 uur naar huis te gaan. Dat werd uiteindelijk half5 en om half 8 ging de wekker al weer. Was wel een mooie avond. En 'gewoon' thuis geslapen ;)

Ik hou wel van een whiskey op zn tijd. Heb paar keer whiskey proeverij gedaan, is echt leuk! Eén keer met wat vrienden zelf een 'whiskeyproeverij' gedaan met iets te grote glazen. :7 Die avond/nacht is voor mij uiteindelijk in de cel geëindigd :+ . Geen strafblad aan over gehouden gelukkig.
pi_108707274
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 18:23 schreef the85mc het volgende:
Ik hou wel van een whiskey op zn tijd. Heb paar keer whiskey proeverij gedaan, is echt leuk! Eén keer met wat vrienden zelf een 'whiskeyproeverij' gedaan met iets te grote glazen. :7 Die avond/nacht is voor mij uiteindelijk in de cel geëindigd :+ . Geen strafblad aan over gehouden gelukkig.
:o :D wat had je gedaan??
pi_108707324
Whiskey vind ik dan weer niks. Tenzij An tips heeft over fatsoenlijke whiskey?
pi_108707413
Ter informatie: het regent helemaal niet zo erg als jullie beweren!
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_108707469
Ik ga deze week weer meedoen met goed eten :+

trieste lijstje van vandaag:

B: 3 volkorencrackers met kaas
S: tuin snoeien
T: 2 aftereights
D: soort stoofpotje met varkenslap, chorizo, aardappel, ui, paprika, kruiden, wijn, bouillon.

Er is overigens geen fruit of yoghurt in huis.. Dus er valt ook niet veel meer van te maken.

*kruipt in donker hoekje
pi_108707506
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 18:24 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

:o :D wat had je gedaan??
Jas kwijtraken, ruzie maken met uitsmijter over jas. Passerende politie agent erbij halen om te laten helpen. Politie agent wilde niet, maar toch proberen te overtuigen. En dan eindigen in de cel door openbare orde verstoring/overlast.. Ik moet er wel bij vertellen dat ik net niet nuchter was...
pi_108707526
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 18:27 schreef LieLie het volgende:
Ik ga deze week weer meedoen met goed eten :+

trieste lijstje van vandaag:

B: 3 volkorencrackers met kaas
S: tuin snoeien
T: 2 aftereights
D: soort stoofpotje met varkenslap, chorizo, aardappel, ui, paprika, kruiden, wijn, bouillon.

Er is overigens geen fruit of yoghurt in huis.. Dus er valt ook niet veel meer van te maken.

*kruipt in donker hoekje
Voornemens zijn ook heel belangrijk?
pi_108707540
quote:
2s.gif Op zondag 4 maart 2012 18:24 schreef sigme het volgende:
Whiskey vind ik dan weer niks. Tenzij An tips heeft over fatsoenlijke whiskey?
Dan moet je een single malt uit kustgebied, of beter nog een schots eilandje proberen. Die hebben een zachte smaak.
pi_108707593
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 18:28 schreef the85mc het volgende:

[..]

Jas kwijtraken, ruzie maken met uitsmijter over jas. Passerende politie agent erbij halen om te laten helpen. Politie agent wilde niet, maar toch proberen te overtuigen. En dan eindigen in de cel door openbare orde verstoring/overlast.. Ik moet er wel bij vertellen dat ik net niet nuchter was...
_O- net niet nee?? :+
pi_108707619
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 18:28 schreef the85mc het volgende:

[..]

Dan moet je een single malt uit kustgebied, of beter nog een schots eilandje proberen. Die hebben een zachte smaak.
o|O dat is geen whiskey maar whisky. en daar vroeg ze niet naar :+ *)
pi_108707631
quote:
10s.gif Op zondag 4 maart 2012 18:28 schreef sigme het volgende:

[..]

Voornemens zijn ook heel belangrijk?
Je moet ergens beginnen :D
Paar dagen in Berlijn geweest, staat niet gelijk aan heel goed eten, en dit weekend heel weinig gedaan :P
pi_108707660
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 18:30 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

o|O dat is geen whiskey maar whisky. en daar vroeg ze niet naar :+ *)
:D
pi_108707669
Was wel een duur avondje stappen. Jas 200e, had na die 'proeverij' nog keihard gezopen blijkbaar 100e en boete 150 e.. Maar wel een mooi verhaal 8-)
pi_108707688
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 18:31 schreef the85mc het volgende:
Was wel een duur avondje stappen. Jas 200e, had na die 'proeverij' nog keihard gezopen blijkbaar 100e en boete 150 e.. Maar wel een mooi verhaal 8-)
Onbetaalbaar :Y O-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')