abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108707991
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 18:35 schreef Kloonhommel het volgende:
Jij krijgt 850 en zij 600? Jullie gaan samen de bijstandsnorm van 2 samenwonende mensen krijgen, als ik me niet vergis is dat 1050 ongeveer (??), jullie leveren dus 400 in als het klopt wat ik zeg.
Ik las vanmiddag ergens dat het deel van de Wajong uitkering voor de bijstand niet wordt meegeteld als inkomen van de partner.

EDIT, hier:

quote:
Een bijstandsuitkering en andere inkomsten

De gemeente trekt uw eventuele andere inkomsten af van uw bijstandsuitkering. Deze inkomsten kunnen bijvoorbeeld bestaan uit:

- inkomsten van anderen in uw gezin. Het loon van kinderen van 16 tot 18 jaar telt tot een bedrag van ¤ 827,- netto per maand per kind niet mee. En inkomsten van thuiswonende kinderen van 18 jaar en ouder, die studiefinanciering of een tegemoetkoming voor schoolkosten (WTOS) krijgen of kunnen krijgen, tellen niet mee als het totaal (ook uit een baantje) niet hoger is dan ¤ 1.059,49 netto per maand. Heeft uw studerende kind meer inkomsten? Dan tellen de inkomsten boven dit bedrag mee voor de bijstandsuitkering;
- geld verdiend met werken;
- een socialezekerheidsuitkering (WIA, WW). De Wajong-uitkering wordt niet van de bijstandsuitkering afgetrokken
- (kinder)alimentatie;
- heffingskortingen van de Belastingdienst. De jonggehandicaptenkorting wordt niet meegeteld voor iedereen van 27 jaar of ouder.
Bron: http://www.rijksoverheid.(...)e-bijstandsuitkering
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_108708128
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 18:37 schreef r_one het volgende:

[..]

Ik ben er ook bang voor ja.
Als ik de pdf van Lienekien zo bekijk lijkt het alsof TS onder dit valt: Gezin, allen jonger dan 65 jaar ¤1.269,60

De overige passen niet in TS zijn toekomstige situatie onder voorbehoud. Wat denk jij?
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_108708291
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 18:38 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ik las vanmiddag ergens dat het deel van de Wajong uitkering voor de bijstand niet wordt meegeteld als inkomen van de partner.

EDIT, hier:

[..]

Bron: http://www.rijksoverheid.(...)e-bijstandsuitkering
Zo te lezen is dat goed nieuws voor TS...
pi_108708432
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 18:41 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Als ik de pdf van Lienekien zo bekijk lijkt het alsof TS onder dit valt: Gezin, allen jonger dan 65 jaar ¤1.269,60

De overige passen niet in TS zijn toekomstige situatie onder voorbehoud. Wat denk jij?
In de SV/bijstand zal ik mij eerst meer moeten verdiepen en daar ontbreekt mij momenteel even de tijd voor. Sorry.
pi_108708512
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 18:47 schreef r_one het volgende:

[..]

In de SV/bijstand zal ik mij eerst meer moeten verdiepen en daar ontbreekt mij momenteel even de tijd voor. Sorry.
Laat maar, Wajong wordt niet afgetrokken van de WWB. Zijn we gelijk klaar met nadenken.

TS: veel plezier toegewenst met het samenwonen. :)
  maandag 5 maart 2012 @ 01:06:50 #48
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_108728970
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 18:49 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Laat maar, Wajong wordt niet afgetrokken van de WWB. Zijn we gelijk klaar met nadenken.

TS: veel plezier toegewenst met het samenwonen. :)
Volgens mij heeft dat betrekking op de Wajong van een studerend inwonend kind, niet die van een bijstandsgerechtigde, want dat wordt ze als ze samen een gezin vormen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_108729737
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2012 01:06 schreef Leandra het volgende:

[..]

Volgens mij heeft dat betrekking op de Wajong van een studerend inwonend kind, niet die van een bijstandsgerechtigde, want dat wordt ze als ze samen een gezin vormen.
Je refereert nu naar het stukje
quote:
Heeft uw studerende kind meer inkomsten?
?

TS kan idd beter informeren bij de gemeente. Uit deze papierwinkel ga je niet wijs worden.
  maandag 5 maart 2012 @ 01:46:53 #50
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_108729927
quote:

[..]

Volgens mij ook. Ik zou nog niet gaan juichen hier. :{
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  maandag 5 maart 2012 @ 08:01:49 #51
297051 schaal_9
Caissière B
pi_108731443
De gemeente hoeft bij samenwonen niet veel bij te plussen, omdat zij al een Wajong krijgt.
De bijstandsnorm is 1272 euro netto per maand (excl. vakantiegeld) en heeft een zuiver aanvullend karakter. De aanvullende bijstand wordt in dat geval 672 euro, en wordt lager zodra vriendin van TS 22, danwel 23 wordt (pas dan ben je volgens de arbeidswet volwassen!).

Zodra TS via de sociale werkplaats gaat werken, hebben ze meer te besteden. Iets meer dan 1200 euro netto aan inkomen (het minimumloon voor 23 jaar en ouder is heel behoorlijk), vermeerderd met de Wajong-uitkering.
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
  maandag 5 maart 2012 @ 08:05:44 #52
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_108731465
Dan wordt de aanvulling minder omdat het inkomen van de vriendin meer wordt bedoel je neem ik aan?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_108732406
quote:
Volgens mij niet, want het beschrijft de uitzondering op deze regel: - een socialezekerheidsuitkering (WIA, WW).

En een studerend inwonend kind met WIA of WW? Lijkt me sterk...
  maandag 5 maart 2012 @ 09:33:04 #54
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_108732523
Volgens mij gaat het om het inkomen van studerende inwonende kinderen, waarbij het inkomen boven die 1.059 grens komt, alleen Wajong wordt daar buiten gelaten.
En iemand die studeert en werkt kan natuurlijk wel een ongeluk krijgen waardoor iemand arbeidsongeschikt raakt en recht op WIA hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_108732594
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2012 09:33 schreef Leandra het volgende:
Volgens mij gaat het om het inkomen van studerende inwonende kinderen, waarbij het inkomen boven die 1.059 grens komt, alleen Wajong wordt daar buiten gelaten.
Ik ben het er nog steeds niet mee eens, maar echt duidelijk staat het er dan ook niet als je het blijkbaar op 2 manieren kunt intepreteren. Lijkt me handig als TS die vraag eens voorlegt aan de sociale dienst.
  maandag 5 maart 2012 @ 09:44:28 #56
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_108732766
Het lijkt me sterk dat bijstand voor de bijstandsgerechtigde (want dat is de vriendin van TS zodra ze samenwonen) geen rekening zou houden met Wajong, want dan zou iedereen met wajong ook nog bijstand kunnen aanvragen, dat wordt lekker riant in de bijstand dan :D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_108740292
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 09:44 schreef Leandra het volgende:
Het lijkt me sterk dat bijstand voor de bijstandsgerechtigde (want dat is de vriendin van TS zodra ze samenwonen) geen rekening zou houden met Wajong, want dan zou iedereen met wajong ook nog bijstand kunnen aanvragen, dat wordt lekker riant in de bijstand dan :D
Je haalt 2 dingen door elkaar, geen rekening houden of de WWB niet korten met de wajong. Alleen die 2e is volgens mij van toepassing, tenminste het is een beetje onduidelijk of het ook echt zo is.
  maandag 5 maart 2012 @ 14:05:25 #58
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_108740671
Ja, maar het gaat om de wajong van een bijstandsgerechtigde, want zodra TS en zijn vriendin samenwonen hebben ze samen, als gezin, recht op een bijstandsuitkering voor een gezin, daarbij geldt ook voor allebei bepaalde rechten en plichten, en het zou niet logisch zijn als (een deel van) het inkomen van een van 2 buiten beschouwing zou worden gelaten.

Als het een inwonend kind is dan is het een ander verhaal, maar als je samenwoont dan telt het echt gewoon mee.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_108740890
Zoals jij het stelt, klinkt het eerlijker tov ons ja. Maar of het ook echt zo is?

Ik vind bijv de extra toeslag van paar honderd euro van Cak die mijn wajongvrienden krijgen onzinnig, wij hebben exact dezelfde handicap en maken verder geen kosten maar ik krijg het niet want ik heb normale banen gehad en zij niet. Verder krijgen zij ook gehandicaptenkorting via de belasting en ik niet.
pi_108752357
de gemeent is wel degelijk gebonden aan regels vwb het controleren op samenwonen, ze mogenniet alles..als je er voor zorgt dat er geen spullen van haar in jouw huis zijn (tandenborstels en dat soort geneuzel) en omgekeerd, kunne ze je weinig maken...het is nog steeds niet verboden om bij iemand op bezoek te gaan, of te slapen
warschijnlijk moet je het ook in de buurt zoeken..klagende/jalourse buren en zo
maak voor jullie zelf het sommetje of het goedkoper is apart te wonen of om samen te gaan wonen
stap ook eens bij een rechtswinkel binnnen, die kunnen je precies vertellen wat jullie wel en niet mogen, en wat de gemeente wel en niet mag
pi_108753891
Wajong wordt vrijgelaten voor kinderen, niet voor partners. Ik maakte net deze vergissing ook :X
Maar sowieso gaat de Wajong nog op de schop

[ Bericht 100% gewijzigd door Cassandra87 op 05-03-2012 20:08:42 ]
  maandag 5 maart 2012 @ 20:31:46 #62
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_108756248
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2012 13:54 schreef Sjapoela het volgende:

[..]

Je weet de omstandigheden niet, niet TE snel over oordelen dus ;)
omstandigheden mijn aars, als je ooit dit soort luiwammessen weken lang bij je co-schap huisartsgeneeskunde hebt zien verschijnen met allerhande smoesjes waarom ze vooral niet kunnen werken (met name stress/adhd/psychische problemen, niet te objectiveren namelijk) maar wel de hele dag online kunnen pokeren, in de kroeg kunnen hangen, werken in hun volkstuin of liggen beppen met vriendinnen, dan weet je zelf ook wel dat het enige goede medicijn een stevige schop onder de reet is.

en om achter een vuilniswagen aan te lopen, te schoffelen, asperges te steken of doosjes vouwen hoef je niet foutloos Nederlands te kunnen schrijven, je kunt er bovendien prima je overtollige adhd-agitatie in kwijt.

wat dat betreft kunnen we in ieder geval blij zijn dat stapeling van uitkeringen (zoals ook in het geval van TS en z'n vriending) snel beëindigd gaat worden, dat is tenminste een eerste stap.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  maandag 5 maart 2012 @ 20:35:34 #63
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_108756461
Leuk, zo'n (huis)arts.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 5 maart 2012 @ 20:49:18 #64
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_108757198
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 20:35 schreef Lienekien het volgende:
Leuk, zo'n (huis)arts.
Leuk juist: artsen die zich niet door patiënten en gemakzuchtige voorgangers met een standaardstempel een oor laten aannaaien en zelf nadenken.
pi_108757553
dr.dunno stemt op PVV, klopt dat?
  maandag 5 maart 2012 @ 20:59:29 #66
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_108757867
quote:
14s.gif Op maandag 5 maart 2012 20:49 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

Leuk juist: artsen die zich niet door patiënten en gemakzuchtige voorgangers met een standaardstempel een oor laten aannaaien en zelf nadenken.
De arts is er om een patiënt te behandelen, niet om hem te veroordelen en de wet voor te schrijven.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 5 maart 2012 @ 21:00:54 #67
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_108757960
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 20:54 schreef Kloonhommel het volgende:
dr.dunno stemt op PVV, klopt dat?
nee.
pi_108757975
quote:
14s.gif Op maandag 5 maart 2012 20:49 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

...en diagnoses stellen die een huisarts normaliter door een psychiater zou laten doen.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  maandag 5 maart 2012 @ 21:01:57 #69
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_108758025
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2012 20:59 schreef Lienekien het volgende:

[..]

De arts is er om een patiënt te behandelen, niet om hem te veroordelen en de wet voor te schrijven.
bij een behandeling hoort een eerlijk advies en handen af als er niks te behandelen valt, hetgeen onverlet laat dat een keuring niet binnen een medische behandelrelatie wordt verricht en er dus geen sprake is van een behandelaarschap in het algemeen.

maar dat terzijde.
  maandag 5 maart 2012 @ 21:03:22 #70
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_108758127
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 21:01 schreef seasushi het volgende:

[..]

...en diagnoses stellen die een huisarts normaliter door een psychiater zou laten doen.
huisartsen mogen ook psychiatrische diagnosen stellen; sterker nog, dat mag elke arts doen, zolang hij zich maar daartoe bekwaam acht in de zin van hoofdstuk IV van de wet BIG.

sterker nog, psychiaters komen doorgaans pas in beeld bij tweedelijns zorg.
pi_108759144
quote:
10s.gif Op maandag 5 maart 2012 21:00 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

nee.
Dat is best apart. Ik vind je een PVV stemmer.
pi_108759275
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 21:18 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Omdat iemand kritisch is ie een PVV stemmer?

Wie was er ook alweer aan het (ver)oordelen?
  maandag 5 maart 2012 @ 21:26:04 #73
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_108759643
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 21:18 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Ik vind mensen die in het kader van een reductio ad absurdum gaan Godwinnen omdat een inhoudelijke discussie kennelijk niet te winnen is ook wel apart.

Omgekeerd hoef ik jou niet te vragen wat je stemt, want dat weet ik nu toch al door bovengenoemde actie. Niet dat het inhoudelijk bijdraagt aan de argumentatie verder, net als jouw vraag en opmerking.
  maandag 5 maart 2012 @ 21:34:49 #74
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_108760150
Niet om het een of ander, maar TS stelt een vraag in WGR, waarschijnlijk omdat hij graag antwoord op z'n vraag wil hebben....
Ik snap best dat het als bovengemiddeld intelligent persoon (want arts (in opleiding)) makkelijk naar beneden trappen is, het voetvolk is immers niet voor niets voetvolk, maar kan dat eeuwige gejankzak over profiteurs gewoon in KLB (en misschien POL) blijven?
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 5 maart 2012 @ 21:39:10 #75
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_108760416
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 21:34 schreef Leandra het volgende:
Niet om het een of ander, maar TS stelt een vraag in WGR, waarschijnlijk omdat hij graag antwoord op z'n vraag wil hebben....
Daar heb je helemaal gelijk in. En dat antwoord heb ik 'm ook gegeven. Alleen niet het antwoord waar hij naar op zoek was.

Verder heeft het niets te maken met intelligentie of een vermeend klassenverschil (dat zijn jouw woorden en interpretaties, niet de mijne). Bovendien ben ik ben niet de enige die opmerkt dat als TS kan ademen, typen en zelfs daarbij nauwelijks taal- en spelfouten maakt hij als jonge vent ook gewoon aan het werk kan. Juist dat geknuffel leidt ertoe dat arbeidsparticipatie op de lange termijn in gevaar is.

Daar mogen jij en ik over verschillen in mening, maar dat maakt mijn bijdrage niet minder bijdragend in deze. Voor TS of in algemene, maatschappelijke zin.
  maandag 5 maart 2012 @ 21:48:21 #76
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_108761126
quote:
14s.gif Op maandag 5 maart 2012 21:39 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

Daar heb je helemaal gelijk in. En dat antwoord heb ik 'm ook gegeven. Alleen niet het antwoord waar hij naar op zoek was.

Verder heeft het niets te maken met intelligentie of een vermeend klassenverschil (dat zijn jouw woorden en interpretaties, niet de mijne). Bovendien ben ik ben niet de enige die opmerkt dat als TS kan ademen, typen en zelfs daarbij nauwelijks taal- en spelfouten maakt hij als jonge vent ook gewoon aan het werk kan. Juist dat geknuffel leidt ertoe dat arbeidsparticipatie op de lange termijn in gevaar is.

Daar mogen jij en ik over verschillen in mening, maar dat maakt mijn bijdrage niet minder bijdragend in deze. Voor TS of in algemene, maatschappelijke zin.
Je weet verder niets van TS en ondanks het feit dat je arts (in opleiding) bent claim je wel te kunnen beoordelen dat TS wel kan werken.

Nou kan het best zo zijn dat TS idd kan werken, maar als iemand die arts (in opleiding) claimt te zijn dat zelfs al op afstand, ongehinderd door enige kennis van de persoon denkt te kunnen zeggen, dan is het misschien verstandiger dat je internetarts wordt, of patholoog-anatoom, want je vooroordelen zitten je zo in de weg dat je geen oog meer hebt voor zaken die het wellicht wel problematisch maken om te werken.

Wat nou als TS bijvoorbeeld doof zou zijn en, om het af te maken, vrijwel geen opleiding heeft genoten? Dat gaat m niet worden bij het callcentre hè.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 5 maart 2012 @ 21:52:20 #77
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_108761392
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 21:48 schreef Leandra het volgende:

Wat nou als TS bijvoorbeeld doof zou zijn en, om het af te maken, vrijwel geen opleiding heeft genoten? Dat gaat m niet worden bij het callcentre hè.
Nee en als hij geen Nederlands kon schrijven kon hij hier ook niet fokken. Desalniettemin is er niks mis met zijn taalvermogen en naar aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid ook niet met zijn gehoor. Speculeren daaromtrent heeft weinig zin, zeker met als uitgangspunt dat een normale 32-jarige statistisch geen noemenswaardige zintuigelijke beperkingen heeft.

Verder wist ik niet niet dat bij het ophalen van huisvuil of steken van asperges tegenwoordig ook al minimaal MBO-4 en een foutloos werkend gehoor wordt gevraagd. Weer wat nieuws geleerd.
  maandag 5 maart 2012 @ 21:56:10 #78
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_108761691
quote:
14s.gif Op maandag 5 maart 2012 21:52 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

Ik wist niet dat bij het ophalen van huisvuil of steken van asperges tegenwoordig ook al minimaal MBO-4 en een foutloos werkend gehoor wordt gevraagd. Weer wat nieuws geleerd.
Eerst claimen dat hij wel een baan kan hebben omdat hij niet heel veel spelfouten maakt, en als hij doof zou zijn dan heb je ineens geen mogelijkheden voor z'n taalgevoel meer maar moet hij maar huisvuil ophalen?
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 5 maart 2012 @ 21:59:56 #79
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_108761950
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 21:56 schreef Leandra het volgende:

[..]

Eerst claimen dat hij wel een baan kan hebben omdat hij niet heel veel spelfouten maakt, en als hij doof zou zijn dan heb je ineens geen mogelijkheden voor z'n taalgevoel meer maar moet hij maar huisvuil ophalen?
Hij is niet doof, callcenter was niet mijn suggestie en huisvuil ophalen kan ook gedaan worden door mensen die geen woord Nederlands kunnen lezen en schrijven.

Je wilt graag een bepaalde uitspraak in mijn mond leggen en/of waardeoordeel kleven aan een mening die je kennelijk niet bevalt, dat blijkt. Is ook een vak overigens. Zit je in de advocatuur of politiek?
  maandag 5 maart 2012 @ 22:02:30 #80
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_108762126
quote:
6s.gif Op maandag 5 maart 2012 21:59 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

Hij is niet doof, callcenter was niet mijn suggestie en huisvuil ophalen kan ook gedaan worden door mensen die geen woord Nederlands kunnen lezen en schrijven.

Je wilt graag een bepaalde uitspraak in mijn mond leggen en/of waardeoordeel kleven aan een mening die je kennelijk niet bevalt, dat blijkt. Is ook een vak overigens. Zit je in de advocatuur of politiek?
Weet je zeker dat hij niet doof is?
Kun je me vertellen of er überhaupt doven of slechthorenden in het topic zitten?
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 5 maart 2012 @ 22:06:36 #81
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_108762378
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 22:02 schreef Leandra het volgende:

[..]

Weet je zeker dat hij niet doof is?
Kun je me vertellen of er überhaupt doven of slechthorenden in het topic zitten?
Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid kan alles gezegd worden aan de hand van bijvoorbeeld statistiek.

Maar TS is niet doof, anders had hij ook waarschijnlijk wel een Wajong gehad. Een door jou aangezwengelde hypothese dat hij in een alternatieve realiteit ook wel doof had kunnen zijn behoeft dus geen verdere bespreking en is dus zinloos.

[ Bericht 0% gewijzigd door dr.dunno op 05-03-2012 22:12:19 ]
  maandag 5 maart 2012 @ 22:10:19 #82
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_108762635
Oh? Want als je doof bent heb je Wajong? :D okay... :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_108762808
quote:
9s.gif Op maandag 5 maart 2012 21:20 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Omdat iemand kritisch is ie een PVV stemmer?

Wie was er ook alweer aan het (ver)oordelen?
Wat nou omdat iemand kritisch is? Daar heb ik het niet eens over. Hij zit boordevol vooroordelen die je makkelijk voor waar aan kan nemen als je er niet in verdiept, hij praat net als Geert Wilders eigenlijk.
  † In Memoriam † maandag 5 maart 2012 @ 22:15:43 #84
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_108762970
Je houdt de gezinsnorm over en dat is ergens rond de 1300 euro netto (dat weet iemand vast beter).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')