abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108691633
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 12:12 schreef Ludd het volgende:

[..]

Dus jij wilt je adres wel posten, zodat we iemand met een camera bij langs kunnen sturen?
Ik denk dat Piet, net als Kinneging, gewoon in het telefoonboek staat.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_108691647
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 12:07 schreef Ludd het volgende:

[..]

Ik ken de definitie niet. Maar is je voortuin bijvoorbeeld openbare ruimte?
Het is geen openbare ruimte nee.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zondag 4 maart 2012 @ 12:17:13 #78
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_108691691
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 12:14 schreef waht het volgende:

[..]

Het is geen openbare ruimte nee.
Maar het is niet verboden om vanaf de straat je voortuin te filmen.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  zondag 4 maart 2012 @ 12:18:36 #79
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_108691719
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2012 12:13 schreef Pietverdriet het volgende:

Als jij in een colomn zegt dat 1 specifieke journalist de schuld is van de verhuftering en meent dat de persvrijheid moet worden ingeperkt kan je verwachten dat er een reactie komt.
En daarvoor heeft Castricum voldoende middelen ter beschikking. Hij kiest echter uiteraard voor de persoonlijke confrontatie aan de deur. En daar hangen consequenties aan.
Hij waagde gewoon weer eens een poging makkelijk te scoren en kreeg echter de verkeerde persoon voor zijn roze microfoon.
Ook dat zijn volgens jouw redenering dan weer zijn consequenties.

Ik blijf er echter bij dat je een vrije vorm als een column als zodanig moet bezien en niet als een klein kind gaan zitten mekkeren omdat iemand een mening over jouw stijltje verkondigt.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_108691725
quote:

[..]

Als jij in een colomn zegt dat 1 specifieke journalist de schuld is van de verhuftering en meent dat de persvrijheid moet worden ingeperkt kan je verwachten dat er een reactie komt.
En die reactie is dan een overval met draaiende camera .. als je dat niet wil had je je mond maar moeten houden?
pleased to meet you
pi_108691748
quote:
2s.gif Op zondag 4 maart 2012 12:17 schreef mazaru het volgende:

[..]

Maar het is niet verboden om vanaf de straat je voortuin te filmen.
Dat heeft praktische redenen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_108691749
quote:

[..]

Het ging om toegang tot het Binnenhof hoor, niet om inperking van de persvrijheid.
pleased to meet you
pi_108691878
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2012 12:05 schreef Re het volgende:

[..]

Er is in het huis gefilmd naar mijn weten want mevrouw was zichtbaar zittend op de trap
Je hebt het dus niet gezien _O-

Verklaart een hoop :Y
  zondag 4 maart 2012 @ 12:28:36 #84
262 Re
Kiss & Swallow
pi_108691912
quote:
99s.gif Op zondag 4 maart 2012 12:26 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Je hebt het dus niet gezien _O-

Verklaart een hoop :Y
Een hoop nog wel, vertel eens wat dan zoal?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_108691956
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2012 12:06 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als WS met een relevant was gebleven, ja.
De discussie gaat over de (fatsoens)grens aan persvrijheid. Dan is 'persvrijheid' roepen natuurlijk een nogal onbenullige bijdrage aan die discussie.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_108692047
Een portiek is geen openbare ruimte.
pi_108692387
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 12:34 schreef lutser.com het volgende:
Een portiek is geen openbare ruimte.
In de meeste APV's staat dat portieken openbare ruimte zijn, op wat uitzonderingen na (portieken in de Baarsjes bvb)
pleased to meet you
pi_108692466
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 12:07 schreef moussie het volgende:

[..]

Meer de leidraad van de Raad voor de Journalistiek, die vinden dat namelijk ontoelaatbaar.
Heb je een link?
  zondag 4 maart 2012 @ 12:51:35 #89
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_108692533
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 12:49 schreef yyyentle het volgende:
Heb je een link?
http://www.rvdj.nl/rvdj-a(...)september%202010.pdf
quote:
Het gebruik van verborgen opname-apparatuur, het overvallen van personen met draaiende camera en openstaande microfoon en het zich toegang verschaffen tot niet-openbare ruimten zonder zich als journalist bekend te maken, is niet toelaatbaar. Hiervan kan de journalist alleen afwijken als hem geen andere weg open staat om een ernstige misstand aan het licht te brengen of een zaak van maatschappelijk belang scherper te belichten, mits de werkwijze geen onevenredige inbreuk maakt op de privacy en de veiligheid van betrokkenen.
Nu was het natuurlijk ook een enorme misstand en een zaak van groot maatschappelijk belang!
Die arme Rutger, zomaar aan de schandpaal genageld in een column!
pi_108692582
quote:
2s.gif Op zondag 4 maart 2012 12:51 schreef Copycat het volgende:

[..]

[..]

Nu was het natuurlijk ook een enorme misstand en een zaak van groot maatschappelijk belang!
Die arme Rutger, zomaar aan de schandpaal genageld in een column!
Was Rutger Castricum in een niet openbare ruimte dan?
Er staat ook dat de journalist zich bekend moet maken....... deed Rutger Castricum dat dan niet?
  zondag 4 maart 2012 @ 12:55:11 #91
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_108692611
Het is niet zo dat al die voorwaarden die er staan per se op hetzelfde moment moeten gebeuren om op afkeuring van de RvJ te mogen rekenen.
pi_108692653
quote:
7s.gif Op zondag 4 maart 2012 12:55 schreef Copycat het volgende:
Het is niet zo dat al die voorwaarden die er staan per se op hetzelfde moment moeten gebeuren om op afkeuring van de RvJ te mogen rekenen.
Ik heb nooit geweten dat burgers tevoren al kunnen beslissen hoe de RvJ ergens over oordeelt zonder dat de RvJ erover geoordeeld heeft.
pi_108692672
En dit is dan de column van Tahir, waarin zei volgens velen blijkbaar pleit voor een inperking van de persvrijheid
quote:
Column Naema Tahir

Zelden heb ik iemand zo opgelucht zijn vertrek uit de politiek zien aankondigen, als Job Cohen. Wat moet het een bevrijding zijn voor de veelgeplaagde man!
Waarom pakt hij zijn koffers? Eigenlijk maar om één reden: hij slaagde er niet in op televisie goed over te komen. Dat is in onze mediacratie dodelijk. Hoe goed je inhoudelijk ook bent, hoeveel visie en kennis je ook hebt, zelfs al heb je een overdosis aan leiderscapaciteit, als je op tv niet een ontspannen en gewiekste indruk wekt, ben je gesjocht. Zoals een mediatrainer deze week in de krant zei: ‘Hoe je iets zegt is belangrijker dan wat je zegt.’
Dit probleem is niet nieuw. Een beroemd voorbeeld is het verkiezingsdebat tussen Kennedy en Nixon in 1960. De radioluisteraars waren van mening dat Nixon het had gewonnen. De televisiekijkers stemden echter voor Kennedy. Waarom? Nixon zweette zenuwachtig en Kennedy was buitengewoon relaxed.
Je vraagt je af hoe de politieke carrière van de grootste politici uit het verleden zou zijn verlopen als ook zij genoodzaakt waren geweest op tv een goed figuur te slaan. Neem Thorbecke, de belangrijkste Nederlandse staatsman van de afgelopen eeuwen. Dat was een hele stijve, ongemakkelijke man. Ik wed dat hij al na enkele weken het Binnenhof was ontvlucht. Naar de Grondwet van 1848, die nog altijd de basis vormt van ons staatsbestel, hadden we dan kunnen fluiten.
De afgelopen jaren is het, met de komst van omroepen als PowNed, stukken erger geworden. PowNets Rutger Castricum is totaal niet in de inhoud geïnteresseerd, hondsbrutaal en er alleen maar op uit politici belachelijk te maken. En daar is hij verdomd goed in. Thorbecke had het, met Rutger Castricum in de buurt, nog geen dag uitgehouden in de politiek. Sterker nog, hij was niet eens de politiek ingegaan.
Voor vele andere capabele mensen geldt hetzelfde. Ze vertrekken, zoals Cohen. Of ze weigeren de politiek in te gaan. Ze hebben geen zin om publiekelijk voor schut te worden gezet, zonder de kans te krijgen op de inhoud in te gaan. Ze hebben geen zin om het lot te delen van Ella Vogelaar. Op tv schaamteloos achtervolgd en onderuit gehaald.
Wie blijven er dan over als politicus? Makkelijke babbelaars, cabaretiers, acteurs en demagogen.
Een gevaarlijke ontwikkeling. Hoe stop je die? Er is maar één manier: onfatsoenlijke televisiejournalisten weren van het Binnenhof. De pers vormt een onmisbare controle op de macht. Dat is waar. Maar alleen de beschaafde pers. Laat daarom alleen beschavelingen toe. De televisietactieken van Rutger Castricum en de zijnen verzieken de politiek alleen maar!
http://programma.vpro.nl/(...)en---leerlingen.html

En tja, heeft zij ongelijk met dat standpunt? Ik vind van niet, ik zit niet te wachten op een wereld ala Idiocracy
pleased to meet you
  Moderator zondag 4 maart 2012 @ 12:57:55 #94
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_108692675
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 12:56 schreef yyyentle het volgende:

[..]

Ik heb nooit geweten dat burgers tevoren al kunnen beslissen hoe de RvJ ergens over oordeelt zonder dat de RvJ erover geoordeeld heeft.
:?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 4 maart 2012 @ 12:57:59 #95
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_108692679
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 12:56 schreef yyyentle het volgende:

Come again?
Het staat er toch? Jij leest het alleen op een dusdanige wijze dat alles met elkaar gelinkt is en zo staat het er imo niet.
pi_108692680
quote:
2s.gif Op zondag 4 maart 2012 12:51 schreef Copycat het volgende:

[..]

[..]

De oproep van Naemia Tahir om mensen die haar niet bevallen uit het Binnenhof te weren is dat wel. ;)
  zondag 4 maart 2012 @ 12:58:30 #97
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_108692693
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 12:58 schreef yyyentle het volgende:

De oproep van Naemia Tahir om mensen die haar niet bevallen uit het Binnenhof te weren is dat wel. ;)
Een column!
pi_108692709
quote:
11s.gif Op zondag 4 maart 2012 12:57 schreef Copycat het volgende:

[..]

Come again?
Het staat er toch? Jij leest het alleen op een dusdanige wijze dat alles met elkaar gelinkt is en zo staat het er imo niet.
Er staat openbare ruimten en er staat dat de journalist zich bekend moet maken. Goed lezen is lastig, ik weet het.
  Moderator zondag 4 maart 2012 @ 12:59:31 #99
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_108692719
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 12:58 schreef yyyentle het volgende:

[..]

want vrijheid van meningsuiting bestaat niet meer ofzo?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 4 maart 2012 @ 13:00:00 #100
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_108692726
Nogmaals: jij zegt dat en en en moet om hieronder te vallen. Dat is dus niet zo. Het zijn diverse voorbeelden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')