Jij luistert blijkbaar te veel naar Wuijts...quote:Op zondag 4 maart 2012 16:03 schreef SaintOfKillers het volgende:
Iedereen vraagt zich natuurlijk af hoe ze hier Devolder moeten gaan verslaan.
Eurosport zendt het iig uit heb ik begrepen.quote:Op zondag 4 maart 2012 15:45 schreef Pino112 het volgende:
Misschien nog iets van een etappeoverzicht met datum, uitzendtijden enz toevoegen?
1 of 2?quote:Op zondag 4 maart 2012 16:52 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Eurosport zendt het iig uit heb ik begrepen.
Dan kijk je toch gewoon naar Sporza? Wordt aansluitend aan P-N uitgezonden net zoals vorige jaren.quote:Op woensdag 7 maart 2012 08:06 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Ja, daar heb ik natuurlijk niks aan
Dat is mooi en anders zet ik wel een streampje op.quote:Op woensdag 7 maart 2012 08:15 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
Dan kijk je toch gewoon naar Sporza? Wordt aansluitend aan P-N uitgezonden net zoals vorige jaren.
quote:1 - Radioshack Nissan Trek 18.58
2 - Garmin-Barracuda 18.58
3 - Sky 19.04
4 - Saxo Bank 19.19
5 - Acqua & Sapone 19.20
6 - Katusha 19.21
7 - Lotto-Belisol 19.26
8 - Farnese Vini 19.28
9 - Colnago 19.50
10 - Colombia-Coldeportes 20.26
quote:1 - GreenEdge 18.41
2 - Radioshack-Nissan-Trek 18.58
3 - Garmin-Barracuda 18.58
4 - Sky 19.04
5 - Astana 19.11
6 - Saxo Bank 19.19
7 - Acqua & Sapone 19.20
8 - Katusha 19.21
9 - AG2R 19.24
10 - Lotto-Belisol 19.26
11 - Lampre 19.27
12 - Farnese Vini 19.28
13 - Vacansoleil 19.32
14 - Colnago 19.50
15 - FDJ-Big Mat 19.59
16 - Euskaltel 20.06
17 - Colombia-Coldeportes 20.26
quote:1 - GreenEdge 18.41
2 - Radioshack-Nissan-Trek 18.58
3 - Garmin-Barracuda 18.58
4 - Sky 19.04
5 - Astana 19.11
6 - Saxo Bank 19.19
7 - Acqua & Sapone 19.20
8 - Katusha 19.21
9 - AG2R 19.24
10 - Lotto-Belisol 19.26
11 - Lampre 19.27
12 - Farnese Vini 19.28
13 - Vacansoleil 19.32
14 - Omega Pharma-Quick Step 19.32
15 - Liquigas 19.36
16 - Rabobank 19.38
17 - BMC 19.39
18 - Colnago 19.50
19 - FDJ-Big Mat 19.59
20 - Movistar
21 - Euskaltel 20.06
22 - Colombia-Coldeportes 20.26
Tja, voor een dagzege vind ik dat nog enige charme hebben, maar dat er soms ook al klassementen door beïnvloed worden, is wel minder.quote:Op woensdag 7 maart 2012 16:14 schreef Gillingham het volgende:
Tijdritten en de grillen van het weer. Bij Parijs-Nice ook al het geval in de proloog, toen met regen.
Daarom zal ik nooit echt een fan worden van tijdritten.
Valt wel tegen van Gilbert. Ben toch benieuwd hoe hij op gang zal komen.quote:GreenEdge wint in Tirreno, Gilbert gelost
Met een ploegentijdrit werd de Tirreno-Adriatico op gang geschoten. GreenEdge won en dat levert Matthew Goss de leiderstrui op, bij BMC werd Philippe Gilbert gelost.
Tirreno-Adriatico
Ik zie een pokerspelletje..quote:DIRK DE WOLF KRIJGT VERONTRUSTENDE SMS VAN GELOSTE PHILIPPE GILBERT
Philippe Gilbert: 'Ik ben heel slecht'
De lijdensweg van Philippe Gilbert in Tirreno-Adriatico
Verbazing alom gisteren in de straten van het Italiaanse Donoratico. Philippe Gilbert boog het hoofd in de ploegentijdrit en moest lossen. Bij zijn ploeg BMC is er vooralsnog geen paniek, maar zijn (ex-)mentor Dirk De Wolf kreeg wel een weinig aan de verbeelding overlatende sms van Gilbert: 'Ik ben heel slecht.'
Wat een beeld. Philippe Gilbert, de superman van 2011, moest iets over halfweg koers zijn ploegmaats laten rijden in de ploegentijdrit. Waar hij vorig jaar in de ploegentijdrit in de Tour zijn ploeg Omega Pharma-Lotto op sleeptouw nam en in de boter trapte, moest hij gisteren de rol lossen en gingen zijn BMC-ploegmakkers zonder hem verder. Een zoveelste teken aan de wand dat het met de conditie van Fast Phil niet meteen snor zit, tien dagen voor Milaan-Sanremo.
'Ik maak me geen zorgen over mijn vorm', stelde Gilbert dinsdag nog. 'Ik ben niet slecht, maar ik kom gewoon wat trager op gang dan andere jaren. Mijn doelen liggen later.'
Toch kon je ook in Gilberts blik de teleurstelling lezen toen hij 2'24, seconden na zijn ploegmaats over de meet bolde. Het hoofd star vooruit, snel doorfietsend naar het hotel, zonder commentaar.
Dirk De Wolf, die tegenwoordig adviseur-begeleider is van de renners van Lotto-Belisol, kreeg wel een sms van zijn poulain. 'Kijk, het berichtje: Ik ben heel slecht. Uiteraard merk ik ook dat het niet goed gaat met hem, maar ik weet niet wat er precies scheelt. Ik werk niet meer met hem, hè. Maar paniek is een slechte raadgever. Laten we afwachten wat het de komende ritten geeft. Phil maakt nu kennis met de andere kant van de medaille. Soms is dat niet eens zo slecht. Dit doet me denken aan 2009. Toen moest hij er na vier dagen uit in Parijs-Nice en trokken we naar Monaco om daar twee weken keihard te werken. In april reed hij toen van de ene dichte ereplaats naar de andere.'
'Natuurlijk was Gilbert ontgoocheld', reageerde zijn ploegleider John Lelangue anderhalf uur na de finish. 'Het ganse team was ontevreden. We hadden deze ploegentijdrit goed voorbereid en dan eindig je op een 17de plaats. Maar nu we de resultaten hebben geanalyseerd, moeten we vaststellen dat alle ploegen die later in de namiddag gestart zijn, minder gepresteerd hebben. De wind speelde een grote rol.'
Opgeofferd
Precies die wind heeft volgens Lelangue Gilbert genekt. 'In de voormiddag hadden we nog het parcours verkend. We haalden snelheden van 56 à 57 km/uur. Tijdens de tijdrit raakten we niet eens aan 53. Toen we bij het tussenpunt kwamen en te horen kregen dat een achterstand van 30 seconden hadden op de leiders, ontstond er een beetje paniek en namen we risico's. Sommige jongens zijn dan harder beginnen rijden en we hebben Gilbert opgeofferd. We rijden hier voor Cadel Evans, niet voor een goed resultaat van Gilbert.'
Allemaal goed en wel, maar Gilbert is wel Belgisch kampioen tijdrijden en moet normaal gezien altijd een rol spelen in een ploegentijdrit en al zeker niet lossen. 'Dat is uw interpretatie', aldus Lelangue. 'Die titel greep hij in een individuele discipline. Je kan dat niet vergelijken. Doe het maar na hoor, wat Gilbert vandaag deed. Vooraf was beslist dat hij de positie tussen Ballan en Evans in de ploeg zou nemen. Dat was niet evident en in zijn nadeel. Ik kan je verzekeren, het is een ondankbare plaats om daar te rijden. Dat kost veel meer krachten dan als je een andere positie inneemt.'
Maakt de ploegleider zich dan helemaal geen zorgen over de fysieke paraatheid van zijn poulain? Vorig jaar had Gilbert al twee zeges op zak en won hij een rit in de Tirreno-Adriatico. 'Gilbert kan niet hetzelfde seizoen rijden als bij Lotto. Dit is bovendien een olympisch jaar, met andere doelen', verklaart Lelangue. 'Vergeet niet dat hij naar de Tour gaat. Akkoord, hij is niet top, maar hij is niet slecht. De Belgische fans moeten niet panikeren.'
Niet te zwaar
Her en der werd al geopperd dat Gilbert iets te veel kilo's met zich meesleurt. 'Ik ken zijn precieze gewicht niet', reageert Lelangue. 'Maar ik weet dat hij scherp staat. Begin dit jaar woog hij zelfs minder dan in dezelfde periode vorig jaar. Neen, er is geen paniek. Ik volg zijn testen op de voet. Er is helemaal geen probleem Gilbert. Fysiek is hij in orde. Alleen had hij dinsdagavond tandpijn en trok hij naar de tandarts, maar voor de rest is hij zorgenvrij. Die tandpijn speelde overigens geen rol in de ploegentijdrit. Ik leg op hem geen druk. Gilbert zal er staan in april en wie weet zelfs al in Milaan-Sanremo.We blijven rustig.'
Sportwereld
Beter Ultimo Chilomero!quote:Op donderdag 8 maart 2012 16:47 schreef Quyxz_ het volgende:
Die Italianen hebben nog steeds 'Last kilometre' in beeld staan.
Laat ze eens Engels leren.
Wat Hoste zei: als deze voorsprong niet door Farrar werd gepakt, maar door Greipel had Cavendish nooit gewonnen. Eigenlijk was dit een bijzonder zwakke sprint van Farrar. Hij pakte gewoon een fietslengte op de rest en werd nog bijna door 4 man gepasseerd.quote:
quote:Geen botbreuken Michael Matthews
Michael Matthews (foto) heeft bij zijn zware val in de tweede etappe van de Tirreno-Adriatico geen botbreuken opgelopen. De Australiër liep diverse schaafwonden op, een flinke wond aan de rechter arm en een wond aan het scheenbeen. De verwondingen aan de arm en het scheenbeen zijn in een Italiaans ziekenhuis met hechtingen gedicht. Matthews kon na behandeling door reizen naar het hotel van de ploeg. Over de lengte van de herstelperiode en/of rentree in competitie valt nu nog niets te zeggen.
Rabosport
En 8e Ventoso en dan heb je alle renners die sprintend in beeld waren.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 16:25 schreef Drebbelman het volgende:
1. Boasson hagen
2. Greipel
3. Sagan
4. Farrar
5. Belletti
6. Goss
7. van Hummel
Zaten vlak bij elkaar, denk Poels, volgens mij Johnny daar weer 2 plekken achter of zo...quote:
Dit was geen harde koers, 250 kilometer bollen en dan een explosie. Dit maakt hem een kanshebber voor San Remo, voor AGR/LBL vind ik het niets betekenen.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 16:38 schreef marcodej het volgende:
Ok, Sagan kan dus nu ook lange koersen aan.
Zoveel gebeurt er ook niet in AGR of LBL tot de finale, nou ja, in Luik is het tegenwoodig dan een kilometer of 20 koersen. In de Gold Race heb je vaak genoeg een halve groepssprint. Sagan laat hier in ieder geval wel zien dat hij zeer sterk verbeterd is op dit terrein.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 16:40 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dit was geen harde koers, 250 kilometer bollen en dan een explosie. Dit maakt hem een kanshebber voor San Remo, voor AGR/LBL vind ik het niets betekenen.
twitter:TeamSky twitterde op zondag 11-03-2012 om 12:15:06Some pretty spectacular snowy scenery at #Tirreno today http://t.co/sOr5veIG - our man Dario Cioni (@TeamSkyItalia) might need some skis! reageer retweet
ik welquote:
Poels en Hoogerland zullen hier kort eindigen. Beide ook goede kans op top10 eindklassement.quote:
Hij schuift nu wat op.quote:Op zondag 11 maart 2012 15:15 schreef Tricycle het volgende:
Kruijswijk zit altijd achterin, niets om je zorgen over te maken
quote:
Het houdt een keer op.quote:Op zondag 11 maart 2012 15:27 schreef Chiappucci het volgende:
Niks voor Evans om in zo'n koers totaal niet mee te doen voor de prijzen.
Inderdaad, alleen Hoogerland kan nog enigzins meequote:Op zondag 11 maart 2012 15:30 schreef knep het volgende:
Hm, ik had Poels wel wat beter ingeschat, jammer.
Jaquote:Op zondag 11 maart 2012 15:39 schreef franklop het volgende:
zegt die co-commentator van Sporza nou ook kreuzinger?
is toch ook mooierquote:Op zondag 11 maart 2012 15:39 schreef franklop het volgende:
zegt die co-commentator van Sporza nou ook kreuzinger?
poels bolt net toch pas binnen?quote:
Helemaal mee eens, toen was hij zo goed! Ik dichtte hem wel een podiumplek toe.quote:Op zondag 11 maart 2012 15:53 schreef wimderon het volgende:
Horner![]()
Eeuwig zonde van zijn valpartij in de Tour vorig jaar, toen was hij nog veel beter in vorm
Dat is straf inderdaad!quote:Op zondag 11 maart 2012 20:50 schreef wimderon het volgende:
Di Luca dus toch ook veel beter dan verwacht. Uiteindelijk nog 15e op 1.15 nadat hij met ruim 2 minuten achterstand aan de klim was begonnen door een val in de afdaling.
Ik denk toch dat Sky alles op Cav gaat zetten. Hij heeft aangekondigd dat hij MSR in de regenboog zou winnen dus... In het verleden heeft ie zulk soort uitspraken nog vrijwel allemaal waar gemaakt.quote:Op maandag 12 maart 2012 12:01 schreef Leatherface het volgende:
Ik gok voor zaterdag een beetje op Boasson Hagen of Sagan.
Sky en Liquigas hebben meerdere troefkaarten en ik denk dat Sky het wel aandurft om EHB i.p.v. Cavendish uit te spelen.
Stijnquote:1 - Rodriguez
2 - Nibali
3 - Di Luca
4 - Horner
5 - Nocentini
6 - Poels
7 - Kreuziger
8 - Gatto
9 - Scarponi
10 - Hoogerland
11 - Sagan
12 - Riblon 5"
13 - Pozzovivo
14 - Tiralongo
15 - Ventoso
16 - Devolder 16"
Minimaal podium, maar eigenlijk onderschat je hem dan nog.quote:Op maandag 12 maart 2012 16:15 schreef franklop het volgende:
Schrijf Stijn maar op voor de Tour de France
quote:Op maandag 12 maart 2012 16:32 schreef Steven184 het volgende:
Damned, net te laat thuis. Zeker nog nergens een samenvatting te vinden?
quote:“It was again a very difficult day,” said Chris Horner after receiving his third blue leader’s jersey. “This course wasn’t suited to me. You come into the bottom to a complete stop and then you have to accelerate out of the last corner very hard up a steep grade. It’s not super steep, just a long drag. When Rodriquez went I thought it was Oscar Freire until I got to the podium. It was that kind of stage.”
quote:Andre Meganck@andremeganckReply
#sporza #tirreno - TT - Fabian Cancellara zet toptijd neer - 10'36"
quote:
Blijkbaar zat radioshack goed vanachter met hun team (dat ze nu al redelijk wat goede renners hebben die de TT gereden hebben)quote:Van cyclingnews:
1.Fabian Cancellara (RadioShack-Nissan) 10:36
2.Daniele Bennati (RadioShack-Nissan) 10:48
3.Svein Tuft (GreenEdge) 10:52
4.Manuele Boaro (Saxo Bank) 10:52
5.Haydon Roulston (RadioShack) 10:53
nee die blijft wel 2e, kreuziger was echt slechtquote:Op dinsdag 13 maart 2012 16:00 schreef Devpartner het volgende:
ik denk toch dat Horner een niet lachende 3de wordt...
Wout is Riblon ook voorbijquote:1 - Nibali
2 - Horner 14"
3 - Kreuziger 26"
4 - Nocentini 53"
5 - Hoogerland 1'00"
6 - Rodriguez 1'16"
7 - Scarponi 1'16"
8 - Poels 1'25"
9 - Riblon 1'31"
10 - Meyer 1'33'
Gewoon dom gereden dus op Prati Di Tivo, door Nibali zoveel tijd cadeau te doen doordat hij en Kreuziger vooral naar elkaar keken...quote:
Inderdaad, ze hadden niet van Nibali hoeven verliezen. Alhoewel ik niet ontevreden ben met Nibali als eindwinaar, gezien zijn rijstijl deze week.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 16:06 schreef wimderon het volgende:
[..]
Gewoon dom gereden dus op Parti Di Tivo, door Nibali zoveel tijd cadeau te doen doordat hij en Kreuziger vooral naar elkaar keken...
Saxo heeft nu ook 1 WT punt.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 16:06 schreef franklop het volgende:
Weer goed voor de Nederlandse World Tour ranking
Rijdt waarschijnlijk geen Vlaanderen.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 19:58 schreef Ericr het volgende:
Hoogerland al in goede vorm, kan leuk worden in Vlaanderen.
Zolang hij maar niet te vroeg gaat en rustig blijft.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 19:58 schreef Ericr het volgende:
Hoogerland al in goede vorm, kan leuk worden in Vlaanderen.
http://www.omroepzeeland.(...)anderen#.T1-dPxEf5nQquote:Op dinsdag 13 maart 2012 20:06 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Rijdt waarschijnlijk geen Vlaanderen.
Dat is ook wel een heel druk programma dat daar genoemd wordt zeg, dan heeft hij die maand rust keihard nodigquote:Op dinsdag 13 maart 2012 20:19 schreef Ericr het volgende:
[..]
http://www.omroepzeeland.(...)anderen#.T1-dPxEf5nQ
Stond wel op zijn lijstje aan het begin van het jaar maar ziet er inderdaad naar uit dat het alleen de Amstel en L-B-L wordt. Dicht hem in Vlaanderen meer kansen toe op een goede klassering, niet de overwinning maar in deze vorm moet hij beter kunnen rijden dan zijn beste klasseringen tot nu toe. Dat was al goed genoeg om bijna de top 10 te halen.
163 punten nu, 150 vorig jaar. Valt wel mee dusquote:Op dinsdag 13 maart 2012 16:06 schreef franklop het volgende:
Weer goed voor de Nederlandse World Tour ranking
quote:Op dinsdag 13 maart 2012 20:18 schreef OProg het volgende:
[..]
Zolang hij maar niet te vroeg gaat en rustig blijft.
toen haalde ten dam 100 miljoen miljard punten in de nietszeggende TDUquote:Op dinsdag 13 maart 2012 22:02 schreef Zelva het volgende:
[..]
163 punten nu, 150 vorig jaar. Valt wel mee dus
Ja en?quote:Op dinsdag 13 maart 2012 22:03 schreef franklop het volgende:
[..]
toen haalde ten dam 100 miljoen miljard punten in de nietszeggende TDU
Ja dat ik wel zo, maar ik schrijf deze punten gewoon veel hoger aan dan die prestatie.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 22:07 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ja en?
Voor de WorldTour zijn de Tirreno en Parijs-Nice even 'nietszeggend' als de Tour Down Under.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |