Echt jaquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 20:38 schreef Oognip het volgende:
[..]
Niet!?
Meen je dat nou serieus?ik schaam me dood. Als ik ze wilde pakken gingenze spugen en krabben
Thanks!
Whehehequote:Op zaterdag 11 augustus 2012 20:40 schreef Samzz het volgende:
[..]
Echt ja? Y. heeft ze op de arm gevoerd. Net zo poepig
.
Kloptquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 13:07 schreef Oognip het volgende:
Die bovenste 3 zijn dat niet die schuwe, die nu niet meer schuw zijn?
Ik hoorde gister ook dat het asiel in zwaar weer zit, bahheel kut.
Net als jij deedquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 13:44 schreef robdriessen het volgende:
Overigens.... voor mensen die lieve dieren en Samzz' werkzaamheden een warm hart toedragen: als je haar een PM stuurt wil ze vast wel verklappen hoe je een donatie naar haar (of je eigen dichtstbijzijnde) dierenopvangcentrum kan sturen
Jij bent al nummer driequote:Op dinsdag 28 augustus 2012 14:27 schreef Mama_Mia het volgende:
Doe mij dan ook maar zo'n PMkan niet veel missen misschien maar alle kleine beetjes helpen
Kun je ook 'live' geld geven? Ik moet zo spulletjes ophalen en kan dan misschien meteen wat geven.quote:
Volgens mij wel... Weet ik niet.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 14:30 schreef Oognip het volgende:
[..]
Kun je ook 'live' geld geven? Ik moet zo spulletjes ophalen en kan dan misschien meteen wat geven.
Ja maar ja, ach ik had gewoon willen betalenquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 14:31 schreef Samzz het volgende:
[..]
Volgens mij wel... Weet ik niet.
En ik snap ook wel waarom jij gratis dat mandje meekreeg, gezien je kittens opvangt.
Spullen zijn ook altijd welkom jaquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 14:37 schreef GimmeGore het volgende:
Zal binnenkort (als de financiėn weer een beetje regelmaat hebben) eens kijken of ik wat kan doneren.
Heb al eerder in Enschede en Amersfoort spulletjes gedoneerd. Waren beide asiels ook erg blij me
Mensen die geen geld hebben.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 17:42 schreef ikweethetookniet het volgende:
Kittens sterven voor de poort van asiel![]()
Drie kittens zijn maandag gestikt in twee vuilniszakken die voor de poort van een dierenasiel in Breda waren achtergelaten. De politie denkt dat de piepjonge katjes goedbedoeld zijn neergelegd maar ze stikten omdat de zakken luchtdicht waren afgesloten, legde een woordvoerder dinsdag uit.
[ afbeelding ]
Twee kittens leefden nog wel toen ze werden gevonden door een medewerkster van het asiel. Ze zijn na verzorging door een dierenarts in het asiel opgevangen
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)oort-van-asiel.dhtml
wie doet nou zoiets
Hier is dat niet nee (ik vang op voor het asiel waar Samzz werktquote:Op donderdag 30 augustus 2012 17:27 schreef ikweethetookniet het volgende:
Buuf wil een poes en is nav dit topic naar asiel geweest in asd en amstelveen![]()
Nu hoort zij opeens dat zij alleen kittens PER TWEE kan afnemen![]()
Wat is dat nu weer
![]()
Nu staat ze dus op de wachtlijst om een poes van 4 maanden te adopteren die niet zo goed is met andere katten![]()
Is dat bij jullie ook zo sammz ?
Anders huur ik een auto en kom ik er een bij jullie halen
Ik heb altijd het idee dat dat meer een regel is van het asiel zodat ze sneller van de kittens af komen..quote:Op donderdag 30 augustus 2012 17:27 schreef ikweethetookniet het volgende:
Buuf wil een poes en is nav dit topic naar asiel geweest in asd en amstelveen![]()
Nu hoort zij opeens dat zij alleen kittens PER TWEE kan afnemen![]()
Wat is dat nu weer
![]()
Nu staat ze dus op de wachtlijst om een poes van 4 maanden te adopteren die niet zo goed is met andere katten![]()
Is dat bij jullie ook zo sammz ?
Anders huur ik een auto en kom ik er een bij jullie halen
Dat is echt geen regel van het asiel om sneller van de kittens af te komenquote:Op donderdag 30 augustus 2012 22:09 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ik heb altijd het idee dat dat meer een regel is van het asiel zodat ze sneller van de kittens af komen..
2 katten moet je ook maar net de ruimte voor hebben, 30m² is net genoeg voor 1 kat (die ook naar buiten mag), anders had ik er zelf ook wel 2 genomen.
In elk geval een goede verklaring waarom Jiro (15 weken nu) zo graag in m'n speakers hangtquote:Op donderdag 30 augustus 2012 22:18 schreef Oognip het volgende:
[..]
Dat is echt geen regel van het asiel om sneller van de kittens af te komenOp deze manier komen ze juist niet sneller van kittens af aangezien zo veel mensen liever 1 kitten willen.
2 Katten vermindert de kans dat katten gaan slopen en dus teruggebracht worden. Bovendien vinden kittens het erg leuk om te spelen en dan is een speelkameraadje wel zo prettig. Je spullen worden dan ook niet zo snel gesloopt.
Dat weet je toch helemaal niet, of dat er bij gezegd is of niet?quote:Op donderdag 30 augustus 2012 22:31 schreef Teslynd het volgende:
Maar als ze een goede reden hebben om alleen per 2 of meer af te geven, waarom vertellen ze die er dan niet bij?
Sprekend uit mijn ervaring met kittens bemiddelen is het juist tegenovergesteld, een opvang wil de kittens misschien juist niet kwijt als ze denken dat een kitten dan niet helemaal goed (bv in eenzaamheid) komt te zitten.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 23:00 schreef Teslynd het volgende:
Het werd een beetje verontwaardigd gebracht. Klonk niet alsof er iets uitgelegd was. Ben niet de enige die dat zo las, want anderen hadden het over 2e opdringen om de katten beter kwijt te raken.
Misschien is de reden er ook gewoon bij gezegd maar heeft ikweethetookniet het gewoon niet in haar post vermeld?quote:Op donderdag 30 augustus 2012 23:50 schreef Teslynd het volgende:
Als je vergeet om erbij te zeggen waarom je iets adviseerd, is de verontwaardiging begrijpelijk. Adviseren zonder toelichting is sowieso betuttelend.
Jij heb duidelijk nog nooit kittens bemiddeldquote:Op donderdag 30 augustus 2012 23:59 schreef Teslynd het volgende:
Dat is heel moet mogelijk, maar past niet bij de verontwaardiging.
Volgens mij staat er op kittenpaleis ook bij dat de EKH het beste er een kameraadje om mee te spelen bij heeft als je zelf vaak weg bent.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 22:18 schreef Oognip het volgende:
[..]
Dat is echt geen regel van het asiel om sneller van de kittens af te komenOp deze manier komen ze juist niet sneller van kittens af aangezien zo veel mensen liever 1 kitten willen.
2 Katten vermindert de kans dat katten gaan slopen en dus teruggebracht worden. Bovendien vinden kittens het erg leuk om te spelen en dan is een speelkameraadje wel zo prettig. Je spullen worden dan ook niet zo snel gesloopt.
Ongelooflijk he...quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:25 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Jij heb duidelijk nog nooit kittens bemiddeldJe moest eens weten met wat voor verhalen mensen bellen voor een kitten en zwaar verontwaardigd zijn dat we ook nog bepaalde (volgens mij redelijke) eisen hebben.
"Hallo, mijn laatste 10 katten zijn doodgereden. Ik wil er eentje van jullie"
"Gaat u deze kat ook buiten laten meneer ?"
"Natuurlijk, katten horen buiten"
"Bent u dan niet bang dat deze ook wordt aangereden ?
"Mwoah"
"Dan plaatsen we liever geen kitten bij u, het risico op aanrijding lijkt ons te groot"
"Ik maak toch zelf uit wat ik met mijn kat doe"
"Hallo, ik wil graag een katertje adopteren"
"Prima, u klinkt als een leuk adres"
"Mijn poes zal blij zijn, die is krols,l kunnen ze leuk samen een nestje maken"
"Maar mevrouw, er is al zo'n groot kattenoverschot wat deze stichting kleiner probeert te maken, uw kittens gaan de plaats innemen van kittens die nu nog op straat lopen, als u dat wil kunnen we het kitten niet bij u plaatsen"
"Waar bemoeien jullie je mee"
Onze meeste recente kittenvisite ging afdingenterwijl we het er net over hadden gehad dat we verlies maakten op de kittens en geen subsidie kregen. Met als argumenten (en ik citeer) "jullie zouden blij moeten zijn dat jullie dan van die kittens af zijn" en "Kittens die je van de boerderij haalt zijn ook niet verzorgd dus eigenlijk is het allemaal maar overdreven." Ze had net zitten vertellen dat iedereen in de familie zulke schuwe katten had, allemaal van een boer. Nee, geen verschil hoor, een kitten uit een schuur waar niks aan gedaan is en het ontwormde, ingeente, gechipte kitten wat bij haar op schoot was gekropen om te knuffelen terwijl ze dit zei ! Ik heb nog verteld over de kittens van de dichtsbijzijnde boerderij waar alle katten verkleefde knipvliezen hebben door chronische niesziekte en dat we elke jaar wel een paar stervende kittens vinden die van binnen zijn aangevreten door wormen. Geen uitleg genoeg, ze heeft twee piepjonge katjes gehaald ergens anders.
Okquote:Op donderdag 6 september 2012 10:59 schreef Samzz het volgende:
Nee, zaterdag weer. Ik moest werken afgelopen weekend.
Het zal nog steeds wel lekker druk zijn wat kittens betreft. Sowieso komen wij om in de katten.
Mja...quote:Op donderdag 6 september 2012 15:01 schreef Oognip het volgende:
[..]
Op zich dan een klein beetje positief dat het er ook niet meer worden
Maar kut is het sowieso
Wat een eigenaardige verhalen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:25 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Jij heb duidelijk nog nooit kittens bemiddeldJe moest eens weten met wat voor verhalen mensen bellen voor een kitten en zwaar verontwaardigd zijn dat we ook nog bepaalde (volgens mij redelijke) eisen hebben.
"Hallo, mijn laatste 10 katten zijn doodgereden. Ik wil er eentje van jullie"
"Gaat u deze kat ook buiten laten meneer ?"
"Natuurlijk, katten horen buiten"
"Bent u dan niet bang dat deze ook wordt aangereden ?
"Mwoah"
"Dan plaatsen we liever geen kitten bij u, het risico op aanrijding lijkt ons te groot"
"Ik maak toch zelf uit wat ik met mijn kat doe"
"Hallo, ik wil graag een katertje adopteren"
"Prima, u klinkt als een leuk adres"
"Mijn poes zal blij zijn, die is krols,l kunnen ze leuk samen een nestje maken"
"Maar mevrouw, er is al zo'n groot kattenoverschot wat deze stichting kleiner probeert te maken, uw kittens gaan de plaats innemen van kittens die nu nog op straat lopen, als u dat wil kunnen we het kitten niet bij u plaatsen"
"Waar bemoeien jullie je mee"
Onze meeste recente kittenvisite ging afdingenterwijl we het er net over hadden gehad dat we verlies maakten op de kittens en geen subsidie kregen. Met als argumenten (en ik citeer) "jullie zouden blij moeten zijn dat jullie dan van die kittens af zijn" en "Kittens die je van de boerderij haalt zijn ook niet verzorgd dus eigenlijk is het allemaal maar overdreven." Ze had net zitten vertellen dat iedereen in de familie zulke schuwe katten had, allemaal van een boer. Nee, geen verschil hoor, een kitten uit een schuur waar niks aan gedaan is en het ontwormde, ingeente, gechipte kitten wat bij haar op schoot was gekropen om te knuffelen terwijl ze dit zei ! Ik heb nog verteld over de kittens van de dichtsbijzijnde boerderij waar alle katten verkleefde knipvliezen hebben door chronische niesziekte en dat we elke jaar wel een paar stervende kittens vinden die van binnen zijn aangevreten door wormen. Geen uitleg genoeg, ze heeft twee piepjonge katjes gehaald ergens anders.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |