abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 maart 2012 @ 17:17:48 #1
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_108669256
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_108669708
Weblog kloten O+

Zo maar 's koken! :9 Nog meer weblogvoer! :P
Ja doei.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 17:33:06 #3
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_108669735
Plaatje in OP :D Meatball subs O+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_108670024
Ongezellig, huisgenootjes zijn weg en 't vriendje is niet te bereiken dus weet niet of ik iemand heb om samen mee te eten :s)
Worry is a misuse of imagination
pi_108670169
quote:
:') Ik ga niet eens kijken het eerste plaatje ziet er al zo belachelijk uit :')
Worry is a misuse of imagination
pi_108670233
quote:
Ik heb wel gekeken :@ Ziek! :o |:(
pi_108670619
:|W the stupid, it hurts!
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_108670738
Hoi Slankies

Iedereen is flink tekeergegaan vandaag zie ik :P

Lijstjeeehh:

O1 - snee vk toast met filet a, mandarijn
S - 5 km hardlopen, (ging super lekker vandaag, gaat zoveel beter met inhaler!), walking lunges & bunny hops, push ups, core oefeningen
O2 - 2 vk toast met boter, 100 gram gerookte zalm, 2 zachtgekookte eitjes, tomaatjes en wortels
B - uur of 3 slenteren door de IJ- hallen, niets gekocht
T - handje cashews en banaan (meegenomen om food rage te voorkomen, k word altijd nogal boos als ik honger heb :P)
T - 2 knackebrod boter en kaas
D - salade van rucola en geroosterde groenten en ui met kipfilet en balsamico
T - 2 koffie verkeerd en 2 blokjes pure choco
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
  zaterdag 3 maart 2012 @ 18:05:13 #10
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108670808
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 18:02 schreef Novem het volgende:
Hoi Slankies

Iedereen is flink tekeergegaan vandaag zie ik :P

Lijstjeeehh:

O1 - snee vk toast met filet a, mandarijn
S - 5 km hardlopen, (ging super lekker vandaag, gaat zoveel beter met inhaler!), walking lunges & bunny hops, push ups, core oefeningen
O2 - 2 vk toast met boter, 100 gram gerookte zalm, 2 zachtgekookte eitjes, tomaatjes en wortels
B - uur of 3 slenteren door de IJ- hallen, niets gekocht
T - handje cashews en banaan (meegenomen om food rage te voorkomen, k word altijd nogal boos als ik honger heb :P)
T - 2 knackebrod boter en kaas
D - salade van rucola en geroosterde groenten en ui met kipfilet en balsamico
T - 2 koffie verkeerd en 2 blokjes pure choco
Ahem? :P.

Mijn eten is weer op, was best lekker! Niet zo lekker als Turkse tortilla's, maar goed :'). Overigens mogen die nog steeds wel, want het moet wel leuk blijven, maar niet elke dág zo'n carbmaaltijd.
Niet meer actief op Fok!
pi_108671001
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 13:12 schreef An24 het volgende:
Sigme: je sportschool specs klinken prima. Ze laten je rustig opbouwen, maar aan de kilo's van de leg press zie ik ook wel dat je sterk bent. Goed uitgangspunt ^O^
Ik heb het vast niet goed opgeschreven, want ik heb nog geen opbouwschema. Wat ik opschreef is wat ik gedaan heb bij wijze van fitheidstest en welke gewichten / scores ik daarbij haalde als soort van 'uitgangspunt' (?)

quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 13:15 schreef V1z0R het volgende:
Dumbell curl laat ook wel zien dat Sigme best wat in de mouwen heeft :Y
Ze begonnen met gewichten van 3 kilo, maar dat voelde niet alsof ik iets in handen had :'). Wat bedoel je met smokkelen trouwens? Ik heb eerst 3, toen 4, toen 5 en toen 6 kg in handen gehad en gevoeld, die 6 kg voelde wel als iets en daarmee maar eens die gevraagde 15 x gedaan, en toen direct daarna met 7 kg en toen waren de laatste paar keer wel voelbaar.

Sowieso waren alle gewichten het gewicht dat ik zonder moeite 15 x kon doen, maar waarbij de inschatting was dat bij een hoger gewicht de laatste keer uitvoeren wat moeite zou kosten.

Oh, bedenk ik nu, er was ook nog een lenigheidstestje waarbij ik een ding moest opschuiven. Ik haalde 16 cm en dat is vast belachelijk slecht. Daarbij was de instructeur wel streng trouwens, hij had een hand op mijn knieen en bij de eerste meting had ik de knieen niet strak op de grond gehouden. Dat noemde hij smokkelen en toen moest ik opnieuw (ik was me van geen kwaad bewust).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_108671106
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 18:11 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik heb het vast niet goed opgeschreven, want ik heb nog geen opbouwschema. Wat ik opschreef is wat ik gedaan heb bij wijze van fitheidstest en welke gewichten / scores ik daarbij haalde als soort van 'uitgangspunt' (?)

[..]

Ze begonnen met gewichten van 3 kilo, maar dat voelde niet alsof ik iets in handen had :'). Wat bedoel je met smokkelen trouwens? Ik heb eerst 3, toen 4, toen 5 en toen 6 kg in handen gehad en gevoeld, die 6 kg voelde wel als iets en daarmee maar eens die gevraagde 15 x gedaan, en toen direct daarna met 7 kg en toen waren de laatste paar keer wel voelbaar.

Sowieso waren alle gewichten het gewicht dat ik zonder moeite 15 x kon doen, maar waarbij de inschatting was dat bij een hoger gewicht de laatste keer uitvoeren wat moeite zou kosten.

Oh, bedenk ik nu, er was ook nog een lenigheidstestje waarbij ik een ding moest opschuiven. Ik haalde 16 cm en dat is vast belachelijk slecht. Daarbij was de instructeur wel streng trouwens, hij had een hand op mijn knieen en bij de eerste meting had ik de knieen niet strak op de grond gehouden. Dat noemde hij smokkelen en toen moest ik opnieuw (ik was me van geen kwaad bewust).
Smokkelen met curls betekend dat je gebruik maakt van bv je bovenlichaam om de dumbell omhoog te krijgen. Je kan dan zwaardere gewichten aan, maar je traint niet de gewenste spiergroep. Let maar eens op in de sportschool bij mensen die dat soort oefeningen met te zware gewichten doen.
pi_108671127
Ohw ik zag dat het een test was hoor. Maar door wat ze je laten doen, kan je ook raden dat het goed opgebouwd gaat worden. Je moest eens weten hoe vaak dit soort testjes niet gedaan worden.

En met smokkelen bedoel ik dat mensen vaak hun lijf bewegen als ze dumbell oefeningen doen. En dan zeggen dat ze nog wel meer kilo's kunnen hebben. Ja duh! Dus lijf stil houden en alleen je armen gebruiken, dan weet je of je echt zo veel kilo's kunt hebben.
pi_108671207
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 18:15 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Smokkelen met curls betekend dat je gebruik maakt van bv je bovenlichaam om de dumbell omhoog te krijgen. Je kan dan zwaardere gewichten aan, maar je traint niet de gewenste spiergroep. Let maar eens op in de sportschool bij mensen die dat soort oefeningen met te zware gewichten doen.
Ik denk eigenlijk niet dat soort mensen ga zien in deze sportschool, wat ik nu zag aan bezoek waren dames en 1 meneer van boven de 40, en geen van deze mensen zag er bijzonder getraind uit.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_108671239
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 18:19 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik denk eigenlijk niet dat soort mensen ga zien in deze sportschool, wat ik nu zag aan bezoek waren dames en 1 meneer van boven de 40, en geen van deze mensen zag er bijzonder getraind uit.
Ook die mensen kunnen onbedoeld smokkelen tijdens oefeningen. ;)
pi_108671296
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 18:20 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Ook die mensen kunnen onbedoeld smokkelen tijdens oefeningen. ;)
Oh ja, dat natuurlijk wel :Y. Overigens heb ik nu niemand aan de gewichten gezien, ik denk ook niet dat ze veel losse gewichten hebben. Ik zag in elk geval geen grote stangen, alleen maar 1-hands-dingen. Heb ook geen bankje gezien om liggend op je rug gewichten boven je borst op te tillen.
pi_108671780
Mijn Mr kon me net nog redden :')
Zat met m'n vinger tussen de mixer :X praten en doorgaan met koken en bakken :@

Doet goed zeer zeg.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  zaterdag 3 maart 2012 @ 18:43:36 #18
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_108671862
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 18:40 schreef Ml-etje het volgende:
Mijn Mr kon me net nog redden :')
Zat met m'n vinger tussen de mixer :X praten en doorgaan met koken en bakken :@

Doet goed zeer zeg.
Yikes :o Erge schade? :X Gelukkig dat je mister in de buurt was zeg!
  zaterdag 3 maart 2012 @ 18:45:37 #19
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108671923
ML! :o vreselijk! Hoe erg is het?
Niet meer actief op Fok!
pi_108671934
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 18:43 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Yikes :o Erge schade? :X Gelukkig dat je mister in de buurt was zeg!
Valt me mee hij zwelt maar een beetje en mijn ring heb ik er al traantjes plengende meteen afgetrokken.
Het is mijn muishand, erg handig!
Verder natuurlijk au! maar das logisch, ik mag op voor de klunzenprijs...
In 1 week door enkel klappen (want gladde vloer/snel lopen/hakken) en vinger in mixer krijgen.

En ja die trok de stekker er snel uit nadat hij constateert had waarom ik zo angstig naar het stopcontact schuifelde :D
  zaterdag 3 maart 2012 @ 18:48:10 #21
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_108672010
ML :o
Jeetje je had hem er wel af kunnen rukken.... trut :(
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_108672055
Ehh ja :@ zal de stekker er voortaan pas insteken als ik de mixer in de kom heb gestoken :@
pi_108672106
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 18:48 schreef uniekhoorn het volgende:
Dat. Zeker met een ring erom }:|.

:*
pi_108672174
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 18:51 schreef sigme het volgende:

[..]

Dat. Zeker met een ring erom }:|.

_O- klopt.
Naja ik hoef voorlopig geen snelle slagroom meer :D
Vandaag eens oerzoet getest, stevia trekt me niet zo dus dit leek me leuker.
pi_108672447
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 18:48 schreef uniekhoorn het volgende:
^^

pi_108673048
Damn, ML! Mooi dat je Mr zo snel reageerde. :o.

Gezellige middag gehad met Mini! Baardmans staat nu te koken. O+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_108674766
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 19:21 schreef DevilsAndDust het volgende:
Damn, ML! Mooi dat je Mr zo snel reageerde. :o.

Gezellige middag gehad met Mini! Baardmans staat nu te koken. O+.
Gemeet? Leuk!

De speltpannenkoeken met amandelmelk smaakten prima :Y ze vielen wel snel uit elkaar helaas.
Zo appelcocottes :9
pi_108674896
Ik zit te wachten op thuiskomst van mijn liefste, als hij er is ga ik een pizza maken.
Met tomatensaus, tomatenpuree, beetje gehakt, tomaatjes, paprika, wat kaas, wat rauwe ham en een paar olijven :9.
pi_108675025
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 20:21 schreef sigme het volgende:
Ik zit te wachten op thuiskomst van mijn liefste, als hij er is ga ik een pizza maken.
Met tomatensaus, tomatenpuree, beetje gehakt, tomaatjes, paprika, wat kaas, wat rauwe ham en een paar olijven :9.
Lekker! Gehakt dat kan ik ook eens proberen *noteert.
pi_108675094
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 20:25 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Lekker! Gehakt dat kan ik ook eens proberen *noteert.
Gehakt kan er rauw op (ervan uitgaande dat je een goede hete oven hebt). Het mijne is al gaar, ik maak op vrijdag gehakt-tomatensaus en wat daarvan over is gaat zaterdag op de pizza.
pi_108675156
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 20:17 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Gemeet? Leuk!

De speltpannenkoeken met amandelmelk smaakten prima :Y ze vielen wel snel uit elkaar helaas.
Misschien een extra eidooier? Helpt vaak wel. Klinkt allemaal erg lekker trouwens!
pi_108675346
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 20:29 schreef An24 het volgende:

[..]

Misschien een extra eidooier? Helpt vaak wel. Klinkt allemaal erg lekker trouwens!
Die amandelmelk zorgt voor hele zachte pannenkoeken, stom dat ik niet aan dat ei gedacht heb :D
Heb baby eitjes van de buren dat zal wat weinig zijn geweest.

quote:
14s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 20:27 schreef sigme het volgende:

[..]

Gehakt kan er rauw op (ervan uitgaande dat je een goede hete oven hebt). Het mijne is al gaar, ik maak op vrijdag gehakt-tomatensaus en wat daarvan over is gaat zaterdag op de pizza.
250 graden zal vast wel genoeg zijn, eetse zo meteen!
pi_108675393
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 20:17 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Gemeet? Leuk!

Ja, en het was inderdaad gezellig! :)

Jeetje wat schrikken met die mixer zeg! :o Je hebt echt geluk gehad...
Know that while you sleep
Everything has changed
pi_108675482
quote:
halverwege is dat kindje hardstikke aan het huilen. Ik zou ook gaan huilen :X
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_108675580
Pff, ML dat was schrikken :X Ik snap nog steeds niet hoe je je vinger tussen de mixer krijgt :?

Iig niet meer doen :P
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_108675664
Ik wilde even testen :+
Geen idee hoe ik het deed maar bijdehand is het niet.

Maar vinger is weer over de schrik heen en functioneert op wat stijfheid na prima.
pi_108676692
Met je vingers in de mixer, Ml?! }:|

Naja, heb zelf wel eens een soldeerbout verkeerd vastgepakt :@
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_108676876
quote:
12s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 20:43 schreef Ml-etje het volgende:
Ik wilde even testen :+
Geen idee hoe ik het deed maar bijdehand is het niet.

Maar vinger is weer over de schrik heen en functioneert op wat stijfheid na prima.
Wat wilde je dan testen?! :?
Nouja, fijn dat het uiteindelijk toch meevalt. :)

Ik ben moe! Is het heel raar als ik zo gewoon lekker naar bed ga? :D
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_108676970
Of een ovenschaal met je blote handen vol vastpakken en dan van schrik die arm omhoog en dan tegen het grilgedeelte dat vol aanstond :')
pi_108677006
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 21:15 schreef Perruche het volgende:
Of een ovenschaal met je blote handen vol vastpakken en dan van schrik die arm omhoog en dan tegen het grilgedeelte dat vol aanstond :')
Herkenbaar :')
  zaterdag 3 maart 2012 @ 21:19:05 #41
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_108677110
Gewoon lekker naar bed gaan Henk!

Heb lekker een cassis-wodka. Nog een uur dan komt mijn aanstaande thuis, even de troep in de keuken schoonmaken :')
  zaterdag 3 maart 2012 @ 21:22:08 #42
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_108677219
Ik was eens zo enthousiast aan het blaten tijdens het figuurzagen dat ik recht in mn vinger sneed :+ Je kon erin kijken als ik het open hield :9 :+
pi_108677256
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 21:15 schreef Perruche het volgende:
Denken dat de ovenlap ertussen zit en opmerken dat die wel sist :')

quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 21:13 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Wat wilde je dan testen?! :?
Nouja, fijn dat het uiteindelijk toch meevalt. :)

Ik ben moe! Is het heel raar als ik zo gewoon lekker naar bed ga? :D
Mind the PI en slaap lekker :*
pi_108677294
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 21:19 schreef uniekhoorn het volgende:
Gewoon lekker naar bed gaan Henk!

Heb lekker een cassis-wodka. Nog een uur dan komt mijn aanstaande thuis, even de troep in de keuken schoonmaken :')
Hij komt binnen via de achterdeur?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_108677377
quote:
6s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 21:25 schreef V1z0R het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vunzig apie. :')

SPOILER
  zaterdag 3 maart 2012 @ 21:34:20 #46
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_108677622
Daarom ook de wodka
pi_108677748
quote:
12s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 21:34 schreef uniekhoorn het volgende:
Daarom ook de wodka
:D

Dino, da's niet echt vriendelijk tegenover uniek haar aanstaande :P
pi_108678226
quote:
6s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 21:25 schreef V1z0R het volgende:

[..]

SPOILER
:')
pi_108678360
Of ik heb gewoon een dirty mind, of dat was inderdaad wel een vrij duidelijk grapje. :')
Know that while you sleep
Everything has changed
pi_108679869
En laten we het dan maar niet hebben over het vieze grapje in het vieze grapje. :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')