Het gaat niet om kwetsen, maar om irriteren. Het feit dat zijn situatie niet verbetert, irriteert mensen, zelfs al kan hij daar waarschijnlijk niet veel aan doen.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 15:47 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Hij kwetst toch verder niemand? Ik lees er makkelijk overheen.
Je leert ook door vallen en opstaan. Dat doe ik ook. Ik heb dagen dat ik mij weer makkelijk als grofvuil laat behandelen. Gelukkig worden die dagen steeds minder en worden de dagen waarbij ik voor mijzelf op kom beter. Overigens dit heeft ieder mens.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 15:54 schreef richard_prf het volgende:
Ik heb nu wel een beetje geleerd dat je het leven moet zien als een spel waarin je risico's moet nemen om dingen te bereiken. Niks gaat vanzelf.... al verval ik soms wel weer in de rol van zelfmedelijden omdat het moeilijk is om het verleden los te laten of als dingen gaan zoals ze niet zouden moeten gaan.
Je bent niet de enige. Volgens mij zou ik daar ook nog van kunnen leren.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 15:54 schreef richard_prf het volgende:
Ik heb nu wel een beetje geleerd dat je het leven moet zien als een spel waarin je risico's moet nemen om dingen te bereiken. Niks gaat vanzelf.... al verval ik soms wel weer in de rol van zelfmedelijden omdat het moeilijk is om het verleden los te laten of als dingen gaan zoals ze niet zouden moeten gaan.
Ik denk dat de eerste stap is weten waarom je nu geen risico's neemt.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 16:02 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Je bent niet de enige. Volgens mij zou ik daar ook nog van kunnen leren.
Ik denk dat het voor je ex allemaal wat te snel gaat.. Daarbij is het voor jou gezond om iemand buiten haar om te hebben waar je alleen een vriendschappelijke relatie mee hebt.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 16:00 schreef Axel1988 het volgende:
Zo, tijd voor een kleine update. Donderdag en vrijdag waren prima dagen voor mij; afleiding zet echt een grote stop op mijn negatieve gevoelens en gedachtegang. Ik heb ook nog wat met mijn ex op msn en via de tel. gesproken; niet negatief maar gewoon reeel. Ik heb mijn excuses aangeboden voor mijn totale inzinking en gezegd dat het nu allemaal wat beter met me ging. Ze vond het allemaal geen probleem... en nu komt het... omdat ik eigenlijk niet echt iemand heb waar ik naartoe kan op dit soort negatieve momenten; en ik bij haar al veel heb kunnen vertellen waarbij ze me weer wat beter heeft laten voelen... dacht ik... misschien kan er wel nog iets van een vriendschap uit komen. Dat heb ik ook gewoon nodig; en bij haar voelde ik me gewoon heel goed op mijn gemak. Nou ben ik gisteravond dan samen met haar naar een feestje van een gezamelijke vriendin gegaan. Ging eigenlijk wel best oke; ik had niet echt ergens last van. Tot vanmorgen (ik ben blijven slapen)... en ik weer niet echt contact met haar kreeg enzo... ben ik toch weer wat in negativiteit vervallen. Waarschijnlijk zal iedereen wel zeggen dat het dom is dat ik ben geweest en nog met haar optrek enzo... en tja, dat klopt misschien ook wel.
Op slechte dagen denk ik er zo over, op betere dagen wat minder.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 15:55 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Jijzelf. Maar dat moet ik misschien niet te serieus nemen.
Sure, thanks voor de zorgenquote:Je bent ermee bekend waar ik bang voor ben hoe het zal gaan als je straks los komt van je ouders. Maar ik hoop uiteraard dat het je de motivatie en de kracht geeft om je leven te veranderen.
Naja, dat idee gaf ze eerst niet; maar vandaag leek zij ook erg down. Ze wou er echter niet over praten... maargoe, daar heeft ze sowieso altijd moeite mee. Is het trouwens wel mogelijk om iets vriendschappelijks op te bouwen met een ex?quote:Op zaterdag 3 maart 2012 16:03 schreef Lot88 het volgende:
[..]
Ik denk dat het voor je ex allemaal wat te snel gaat.. Daarbij is het voor jou gezond om iemand buiten haar om te hebben waar je alleen een vriendschappelijke relatie mee hebt.
Eigen verantwoording leren nemen komt met het volwassen worden. De een is nu eenmaal sneller volwassen dan de ander. Sommige mensen worden het nooit. Maar laat dat geen reden zijn om iemand in de grond te stampen. En al helemaal niet iemand die al genoeg met zichzelf in de knoop zit.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 16:03 schreef DigitalGirl het volgende:
Een aantal mensen predikt hier te veel dat er geen eigen verantwoording is, het is inderdaad makkelijker om het buiten jezelf te zoeken of om het te wijten aan onmacht. Een onvolwassen houding waarmee je weg loopt voor het probleem.
Tuurlijk is dat mogelijk. Maar jij moet haar wel eerst als niet relatie materiaal gaan zien en zij jou ook. Kost veel tijd. Gun haar ook wat tijd. Klinkt alsof ze in de war is.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 16:05 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Naja, dat idee gaf ze eerst niet; maar vandaag leek zij ook erg down. Ze wou er echter niet over praten... maargoe, daar heeft ze sowieso altijd moeite mee. Is het trouwens wel mogelijk om iets vriendschappelijks op te bouwen met een ex?
Nouja, ik heb eerder het tegenovergestelde. Ik zoek het probleem eigenlijk altijd in mezelf, waardoor ik vaak in negativiteit verzand en me verweten wordt geen ruggegraat te hebben etc... Het is denk ik complexer dan wat jij hier stelt..quote:Op zaterdag 3 maart 2012 16:03 schreef DigitalGirl het volgende:
Een aantal mensen predikt hier te veel dat er geen eigen verantwoording is, het is inderdaad makkelijker om het buiten jezelf te zoeken of om het te wijten aan onmacht. Een onvolwassen houding waarmee je weg loopt voor het probleem.
Die zelfkennis heb ik wel.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 16:03 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik denk dat de eerste stap is weten waarom je nu geen risico's neemt.
Als het allemaal zo simpel was, dan was er geen probleemquote:Op zaterdag 3 maart 2012 16:07 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Nouja, ik heb eerder het tegenovergestelde. Ik zoek het probleem eigenlijk altijd in mezelf, waardoor ik vaak in negativiteit verzand en me verweten wordt geen ruggegraat te hebben etc... Het is denk ik complexer dan wat jij hier stelt..
Zou kunnen... en inderdaad; ik ben ook nog echt niet over haar heen.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 16:07 schreef Lot88 het volgende:
[..]
Tuurlijk is dat mogelijk. Maar jij moet haar wel eerst als niet relatie materiaal gaan zien en zij jou ook. Kost veel tijd. Gun haar ook wat tijd. Klinkt alsof ze in de war is.
Dus is de ''vriendschap'' nog erg geforceerd. Misschien is het verstandiger om eerst wat afstand te nemen en je eigen weg tegaan. Voor je de vriendschap zo aangaat met nog een overload aan gevoelens die worden onderdrukt.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 16:10 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Zou kunnen... en inderdaad; ik ben ook nog echt niet over haar heen.
Mja, ik zie gewoon heel erg op tegen het weer alleen zijn en het weer overnieuw moeten beginnen. Maargoe, iets anders is toch niet mogelijk.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 16:12 schreef Lot88 het volgende:
[..]
Dus is de ''vriendschap'' nog erg geforceerd. Misschien is het verstandiger om eerst wat afstand te nemen en je eigen weg tegaan. Voor je de vriendschap zo aangaat met nog een overload aan gevoelens die worden onderdrukt.
Ow dat kan ik mij wel voorstellen maar je komt alleen en je gaat alleen. Een korte periode tussendoor je boontjes zelf doppen moet je kunnenquote:Op zaterdag 3 maart 2012 16:15 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Mja, ik zie gewoon heel erg op tegen het weer alleen zijn en het weer overnieuw moeten beginnen. Maargoe, iets anders is toch niet mogelijk.
idd daarom moet hij nu afstand nemen en eerst zijn eigen dingen op orde hebben. Afentoe moet je voor jezelf kiezen.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 16:19 schreef Bittere_Bal het volgende:
Geloof me, pas als je echt geen enkel restje gevoelens voor haar hebt, zowel positeif dan wel negatief, gaat ook die vriendschap je opbreken en dan komt de klap nog voor een tweede keer aan. Denk je maar in, je gaat nu vriendschappelijk met haar verder, allemaal gezellig enzo, en dan heeft ze opeens een nieuwe vriend. Ga je dat kunnen handelen? Bespaar je dat extra verdriet.
Naja, ik ben 24 en het was mijn eerste relatie... ik was eigenlijk wel gewoon toe aan een relatie. Maar blijkbaar niet met haar...quote:Op zaterdag 3 maart 2012 16:18 schreef Lot88 het volgende:
[..]
Ow dat kan ik mij wel voorstellen maar je komt alleen en je gaat alleen. Een korte periode tussendoor je boontjes zelf doppen moet je kunnenDie tijd heb je zelf ook gewoon echt nodig om te achterhalen wat je nu eigenlijk wilt enz. Sowieso is het goed voor je zelfstandigheid. Je bent nog jong over 10 jaar ben je misschien wel getrouwt en zou je willen dat je een weekendje voor jezelf had
Mis je haar, of het concept van haar?quote:Op zaterdag 3 maart 2012 16:21 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Naja, ik ben 24 en het was mijn eerste relatie... ik was eigenlijk wel gewoon toe aan een relatie. Maar blijkbaar niet met haar...
Interessant... misschien wel het tweede... maar wat betekend dat?quote:Op zaterdag 3 maart 2012 16:22 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Mis je haar, of het concept van haar?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |