abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 maart 2012 @ 21:54:39 #61
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_108643418
Was het gala wel leuk verder?
Ook hoi !
pi_108645691
Luidruchtige (dronken) mensen op straat :r dronken is prima, zolang je maar normaal doet..
There are only 151 Pokémon.
pi_108662591
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 13:14 schreef Galajurk het volgende:
Hallo,

Ik en twee vriendinnen hebben gister een boete gekregen voor openbare dronkenschap (wij waren te voet). Nu hebben wij geen blaastest o.i.d. moeten doen. Nu vraag ik me af of er dan wel een boete kan worden uitgeschreven als er geen bewijs van is of we daadwerkelijk dronken waren of niet?
Bij straf(proces)recht heb ik altijd mogen leren dat de geverbaliseerde constatering van één (ervaren, niet eerste dag van een rekruut!) politieambtenaar, dat hij meerdere kenmerken van dronkenschap bij jou constateert (alcoholadem, niet vast te voet, lijzig spreken, enzovoort) in beginsel voldoende is om aan te nemen, dat jij inderdaad dronken was. Het is dan niet meer nodig, een blaastest af te nemen.
Het bewijs kan echter onderuit worden gehaald, als een alternatief scenario eveneens aannemelijk is. Zo kan je bijvoorbeeld onzeker op je benen staan en lijzig spreken als je een spierziekte of een hersenbloeding hebt; gedesorienteerd zijn en zich raar gedragen kan bijvoorbeeld na een hersenschudding, noem maar op. Als in het proces-verbaal "kenmerken" van dronkenschap zijn opgenomen die ook een alternatieve verklaring hebben, en die alternatieve verklaring kan je aannemelijk maken, dan maak je op zich een kans in bezwaar/beroep/proces het onderuit te halen.

Ik vrees alleen voor jou dat het er gewoon aan lag dat je dronken was, en dat je ook een uur in de wind naar alcohol rook.
pi_108672183
Precies hetzelfde scenario gehad. 3 Man, dronken / aangeschoten, boete gekregen maar geen blaastest ondergaan.

Ons verhaal was dat 1 persoon dronken was en dat we met hem meeliepen. De alcohol lucht was het gevolg van de omgeving waarbij veel gedanst en gedronken werd, waarbij het mogelijk was dat er hier en daar gespetterd was. 2 Van ons hadden niets op. Wij gaven aan dat de agenten alles over 1 kam scheerden terwijl slechts 1 van ons teveel op had en we als groep gewoon in een gezellige bui waren wat resulteerde in overlast. (Die ene persoon was echt overduidelijk dronken).

1 Persoon heeft die boete gekregen en die hebben we met z'n drieën betaald.

Beste optie die je kunt gebruiken, het heeft bij ons gewerkt.
pi_108703527
Echt heeel erg zielig dat de politie daar boetes voor uitschrijven.. Ze mogen blij wezen dat je niet met je dronken kop de auto instapt !!!

Zielig volk, de politie. (kan zelf geen 1 positieve ervaring herinneren die ik ooit met de politie heb gehad)
pi_108704523
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 17:20 schreef loqdawq het volgende:
Echt heeel erg zielig dat de politie daar boetes voor uitschrijven.. Ze mogen blij wezen dat je niet met je dronken kop de auto instapt !!!

Zielig volk, de politie. (kan zelf geen 1 positieve ervaring herinneren die ik ooit met de politie heb gehad)
Geweldig juist, waarom zou stomdronken over straat gaan lopen :')? Dan ben je gewoon een stompzinnige kneus. Bestel gewoon lekker een taxi als je geen bob hebt.
  zondag 4 maart 2012 @ 17:42:20 #67
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_108704820
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 17:38 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Geweldig juist, waarom zou stomdronken over straat gaan lopen :')? Dan ben je gewoon een stompzinnige kneus. Bestel gewoon lekker een taxi als je geen bob hebt.
Zelfs al loop je dronken over straat, dan hoef je nog niet zo op te vallen dat de politie op je af komt.
Het was niet alleen openbare dronkenschap, maar ook ordeverstoring.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_108708769
quote:
En hoeveel negatieve ervaringen voor jou (overvallers, dronken lui die met je zouden kunnen gaan vechten, etc) heeft de politie al voorkomen door die mensen van de straat te plukken zodat jij ze niet tegenkwam?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_108709704
Sorry maar, stomdronken? Ik heb nooit gezegd dat we "stom dronken" waren.We hadden hooguit 3 wijn per persoon op en we waren gewoon in een gezellige bui en hadden zin om uit te gaan. Die politieagent was al naar buiten aan het kijken voordat wij langsliepen en heeft ons toen opgemerkt. Als hij gewoon achter zijn bureau had gezeten was er niks aan de hand geweest. Dus verzin aub geen verhalen eromheen ;)
pi_108709768
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 18:53 schreef supaoshi het volgende:
Precies hetzelfde scenario gehad. 3 Man, dronken / aangeschoten, boete gekregen maar geen blaastest ondergaan.

Ons verhaal was dat 1 persoon dronken was en dat we met hem meeliepen. De alcohol lucht was het gevolg van de omgeving waarbij veel gedanst en gedronken werd, waarbij het mogelijk was dat er hier en daar gespetterd was. 2 Van ons hadden niets op. Wij gaven aan dat de agenten alles over 1 kam scheerden terwijl slechts 1 van ons teveel op had en we als groep gewoon in een gezellige bui waren wat resulteerde in overlast. (Die ene persoon was echt overduidelijk dronken).

1 Persoon heeft die boete gekregen en die hebben we met z'n drieën betaald.

Beste optie die je kunt gebruiken, het heeft bij ons gewerkt.
Slimme zet, maar tegen ons is verder niets gezegd over alcohol lucht, dubbele tong, scheef lopen oid. Gewoon een boete gekregen eigenlijk zonder verklaring mbt dronkenschap.
pi_108710352
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 19:15 schreef Galajurk het volgende:
Sorry maar, stomdronken? Ik heb nooit gezegd dat we "stom dronken" waren.We hadden hooguit 3 wijn per persoon op en we waren gewoon in een gezellige bui en hadden zin om uit te gaan. Die politieagent was al naar buiten aan het kijken voordat wij langsliepen en heeft ons toen opgemerkt. Als hij gewoon achter zijn bureau had gezeten was er niks aan de hand geweest. Dus verzin aub geen verhalen eromheen ;)
Na 3 wijn al dronken dus,...

Als die agent vanaf een kantoor kan gezien dat jullie dronken zijn zal het wel duidelijk genoeg zijn geweest.
pi_108710864
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 19:15 schreef Galajurk het volgende:
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 13:32 schreef Galajurk het volgende:
@Roos, we praatte wat hard, ja, maar geen gegil o.i.d. We hadden ook de fiets aan de hand en liepen gewoon op het trottoir. Helaas wel precies langs een politieburea. We zagen een agent naar buiten kijken die vervolgens naar buiten kwam rennen met 2 van zn vriendjes en bekeurde ons vervolgens.
Wie verzint er nu verhalen? :')
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_108712157
quote:
18s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 14:03 schreef jroz het volgende:
hahhahaha oooh wat grappig
...
NOT
Ooit wel eens aan gedacht dat dat níet als grap bedoeld was oO< ?

Verder is het moraalriddergehalte hier weer tenenkrommend hoog }:| .
pi_108713148
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 19:16 schreef Galajurk het volgende:

[..]

Slimme zet, maar tegen ons is verder niets gezegd over alcohol lucht, dubbele tong, scheef lopen oid. Gewoon een boete gekregen eigenlijk zonder verklaring mbt dronkenschap.
Een PV kan altijd nog worden opgemaakt, daar zal 't niet aan schorten. Maar goed, zie mijn post van gisteren hierboven (en die van supaoshi; komt op hetzelfde neer).
pi_108730337
quote:

Nee de poltie schrijft de boete niet uit omdat je dronken bent. Het is gewoon een voet achter de deur om overlast te bekeuren. Die boetes worden niet heel vaak uitgeschreven maar als het gebeurt is het imho altijd wel terecht. Schreeuwen e.d.

Ik geloof er overigens niets van dat je er een strafblad van krijgt :')
pi_108730382
quote:
Ik en twee vriendinnen
TWEE VRIENDINNEN EN IK!!!!

Miljaar man, wat is dat met die klotejeugd vandaag de dag? Hebben jullie godverdomme helemaal geen fatsoen in jullie mieter? }:| :(!!!!
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_108730394
quote:
4s.gif Op maandag 5 maart 2012 02:15 schreef Geralt het volgende:
Miljaar man, wat is dat met die klotejeugd vandaag de dag? Hebben jullie godverdomme helemaal geen fatsoen in jullie mieter? }:| :(!!!!
Pot en ketel...

(maar ik ben het wel eens met "twee vriendinnen en ik")
pi_108730551
Sorry ik was boos ik liet me even gaan :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_108730900
quote:
7s.gif Op maandag 5 maart 2012 02:40 schreef Geralt het volgende:
Sorry ik was boos ik liet me even gaan :@
Het is maar goed dat je niet dronken op straat liep, anders had je ook zo'n boete gehad :+
pi_108732398
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 13:45 schreef Galajurk het volgende:
Ik heb nooit gezegd dat het onterecht is. Het enige wat ik me afvraag is of het rechtvaardig is om een bekeuring uit te schrijven zonder test te hebben gedaan
Ja. Als het gewoon duidelijk/aannemelijk is dat je gedronken had is de test niet nodig.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 01:21:10 #81
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_108769761
Terechte boete.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_108770894
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 13:35 schreef Galajurk het volgende:
Nee ik weet het, maar we komen daar normaal nooit dus dat wisten we niet. En hoezo zou het een terechte boete zijn als we alleen wat hard hebben gepraat. Als je hard aan de telefoon praat krijg je toch ook geen bekeuring voor openbaar dronkenschap (aangezien ze geen test hebben gedaan bij ons)
Ik lig ook dagelijks in een plas bier!
zelfde als diginoob
pi_108774207
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 13:54 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Ja het is terecht want het gaat om ´kennelijke staat'. In de wet staat geen promillage genoemd daarvoor, het is dus puur aan de agent om te bepalen of jij in kennelijke staat bent.
Ja, maar die staat moet dus wel kennelijk zijn. Je mag dus wel in staat van dronkenschap op de openbare weg verkeren wanneer die staat niet kennelijk is. Dus als je een ademtest moet afnemen dan is dat eigenlijk al een indicatie dat er van een kennelijke staat geen sprake is.

3 Wijntjes op en alleen maar luidruchtig lijkt mij niet voldoende. Het is natuurlijk wel erg makkelijk boetes scoren zo, daar is die strafbepaling niet voor me lijkt. Ik zou het voor laten komen, ik denk niet dat je een hogere boete zult krijgen als het een redelijk en kloppend verhaal blijkt, en misschien wordt je wel vrijgesproken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_108776511
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 10:40 schreef Weltschmerz het volgende:
Ja, maar die staat moet dus wel kennelijk zijn. Je mag dus wel in staat van dronkenschap op de openbare weg verkeren wanneer die staat niet kennelijk is. Dus als je een ademtest moet afnemen dan is dat eigenlijk al een indicatie dat er van een kennelijke staat geen sprake is.

3 Wijntjes op en alleen maar luidruchtig lijkt mij niet voldoende. Het is natuurlijk wel erg makkelijk boetes scoren zo, daar is die strafbepaling niet voor me lijkt. Ik zou het voor laten komen, ik denk niet dat je een hogere boete zult krijgen als het een redelijk en kloppend verhaal blijkt, en misschien wordt je wel vrijgesproken.
Voor de agent was het wel voldoende.
Verder hebben we natuurlijk alleen het woord van TS dat ze slechts 3 wijntjes op had en wat hard sprak. Het kunnen ook 3 flessen wijn zijn geweest en uit volle borst "ik heb zo wa wa wa waanzinnig gedroomd" ziijn geweest.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 13:16:49 #85
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_108779192
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 11:58 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Voor de agent was het wel voldoende.
Verder hebben we natuurlijk alleen het woord van TS dat ze slechts 3 wijntjes op had en wat hard sprak. Het kunnen ook 3 flessen wijn zijn geweest en uit volle borst "ik heb zo wa wa wa waanzinnig gedroomd" ziijn geweest.
Ga maar van dat laatste uit, anders was oom agent echt niet van z'n lekkere warme stoel afgekomen met nog 3 collega's.
pi_108780841
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 19:16 schreef Galajurk het volgende:

[..]

Als je echt wil weten waarom oom agent je een boete te gaf kun je een WOB-verzoek sturen naar de politie. Zij zullen je dan alle documenten omtrent de bekeuring sturen, dus ook de motivatie van de agent.
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_108789407
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 14:00 schreef Whuzz het volgende:
En zelfs als ze níet dronken was, dan geld nog steeds LAF.
Leugen + Ambtseed = Feit.
gelukkig zijn er vorige week een paar van dat soort agentjes gepakt.... valse melding van verzet en geweld naar de politie -ten onrechte collega's opgetrommeld-.. vals pv gemaakt...alleen vergeten dat het geheel door een beveiligingscamera is opgenomen waaruit zonneklaar bleek dat de zg verdachte dus helemaal niets had gedaan :W
pi_108790551
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 18:04 schreef sijs het volgende:

[..]

gelukkig zijn er vorige week een paar van dat soort agentjes gepakt.... valse melding van verzet en geweld naar de politie -ten onrechte collega's opgetrommeld-.. vals pv gemaakt...alleen vergeten dat het geheel door een beveiligingscamera is opgenomen waaruit zonneklaar bleek dat de zg verdachte dus helemaal niets had gedaan :W
Bron/linkje?
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  vrijdag 8 maart 2013 @ 15:13:18 #89
384187 DeGemaskerdeMuchacho
Blinde paniek zij met ons.
pi_123792463
Maakt het uit of je dat bonnetje meteen meekrijgt als ze het uitschrijven? Tevens kick van oud topic :)

[ Bericht 45% gewijzigd door DeGemaskerdeMuchacho op 08-03-2013 15:19:45 ]
pi_123793157
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 06:46 schreef diginoob2 het volgende:

[..]

Ik lig ook dagelijks in een plas bier!
Naja, als ik uitgeweest ben stink ik ook van bier, en ik drink het zelf niet..

Maar ik vind het eigenlijk best raar dat je een boete kunt krijgen voor openbare dronkenschap zonder blaastest. Een vriendin van mij heeft een spierziekte waardoor ze altijd wankel loopt, als we dan 's nachts terug naar huis lopen worden we altijd nageroepen omdat iedereen denkt dat ze dronken is, terwijl ze helemaal niks drinkt omdat ze dan nóg slapper wordt..
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')