Of je 'm dezelfde dag of 2 weken later weer overschrijft, de handeling blijft gelijk.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 17:41 schreef Warrick21 het volgende:
Is dit mogelijk dan? En krijg ik dan alsnog een vrijwaringsbewijs en wordt het niet opgemerkt bij de verzekering/belastingdienst/iets?
Zou je het even kunnen navragen alsjeblieft?quote:Op vrijdag 2 maart 2012 18:31 schreef 2cv het volgende:
Vrienden van mij gebruiken dat truucje ook om verzekeringen te stoppen. Maar hoeveel tijd er tissen de 2 overschrijvingen zit, weet ik niet. Ik kreeg de indruk da er slechts enkele minuten tussen zat ...
't kan gewoon op dezelfde dag. het is immers ook niet zo als jij je auto aan iemand anders verkoopt dat je verzekering doorloopt, die stopt op moment van overschrijven.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 18:40 schreef Warrick21 het volgende:
[..]
Zou je het even kunnen navragen alsjeblieft?
heb nog nooit no-claim opgebouwd en ben nog altijd goedkoop uitquote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:25 schreef TR08 het volgende:
Waarom bouw je niet gewoon zelf wat no-claim tijd op? Verzekeren is in het begin gewoon even duur maar de premie zakt snel als je je maar gedraagt.
kan zelfde dag.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 18:31 schreef 2cv het volgende:
Vrienden van mij gebruiken dat truucje ook om verzekeringen te stoppen. Maar hoeveel tijd er tissen de 2 overschrijvingen zit, weet ik niet. Ik kreeg de indruk da er slechts enkele minuten tussen zat ...
Normale particulieren kunnen niet eens zien hoe vaak een auto van eigenaar is verwisseld dus dat vind ik een beetje onzin.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:27 schreef miep_miep het volgende:
Kan prima (Fraude is onzin. Je mag de auto toch gewoon verkopen en later terugkopen?) maar ik weet niet hoeveelste eigenaar jij bent van de auto en hoe oud de auto is? De waarde van je auto kan namelijk wel flink dalen als hij zoveel eigenaars heeft gehad. Mijn vader (die in de autobranche zit) adviseert altijd om geen auto's te kopen die al meer dan twee eigenaren hebben gehad. Hoe meer er mis is met een auto, hoe meer eigenaren hij vaak heeft gehad. Als jij een autootje van een paar honderd euro hebt, is het wel te overwegen. Die gaat later waarschijnlijk toch naar de sloop of de export. Bij een wat duurder exemplaar zou ik liever even die verzekering uitzitten.
wat een onzin. dit is alleen iets als je auto 3 jaar oud is...quote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:27 schreef miep_miep het volgende:
Kan prima (Fraude is onzin. Je mag de auto toch gewoon verkopen en later terugkopen?) maar ik weet niet hoeveelste eigenaar jij bent van de auto en hoe oud de auto is? De waarde van je auto kan namelijk wel flink dalen als hij zoveel eigenaars heeft gehad. Mijn vader (die in de autobranche zit) adviseert altijd om geen auto's te kopen die al meer dan twee eigenaren hebben gehad. Hoe meer er mis is met een auto, hoe meer eigenaren hij vaak heeft gehad. Als jij een autootje van een paar honderd euro hebt, is het wel te overwegen. Die gaat later waarschijnlijk toch naar de sloop of de export. Bij een wat duurder exemplaar zou ik liever even die verzekering uitzitten.
op marktplaats kun je dat zienquote:Op zaterdag 3 maart 2012 09:52 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Normale particulieren kunnen niet eens zien hoe vaak een auto van eigenaar is verwisseld dus dat vind ik een beetje onzin.
Oprijden bedoel ik dat ik niet van plan ben hem ooit te verkopen. De volgende staanplaats voor 'm wordt de sloop. In de uiterste geval geef ik 'm gratis en voor niets aan m'n moeder.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 09:57 schreef Fer het volgende:
Een excel oprijden, veel succes ermee. Hoop dat hem niet zat bent over 10 jaar.
Maar voor deze truc heb je alleen het vrijwaringsbewijs nodig en na enkele minuten krijg je dus 2 vrijwaringsbewijzen in je hand.
Oh ja maar als ik het wil checken bij mijn eigen auto kan dat niet zonder een betaald ad te plaatsen?quote:
das waar.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 11:27 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Oh ja maar als ik het wil checken bij mijn eigen auto kan dat niet zonder een betaald ad te plaatsen?
Kan welquote:Op zaterdag 3 maart 2012 11:27 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Oh ja maar als ik het wil checken bij mijn eigen auto kan dat niet zonder een betaald ad te plaatsen?
Ah thx mijn auto heeft al 10 eigenaren gehadquote:Op zaterdag 3 maart 2012 21:41 schreef Warrick21 het volgende:
[..]
Kan wel
Ga naar www.zomoto.nl en klik op waardebepaling. Voer je kenteken in en kijk bij historie. Je kan dan zien hoeveel eigenaren het heeft gehad, of het particulieren of bedrijven waren en voor hoelang die persoon/bedrijf het in bezit had.
Eindelijk een goeie vraag, wil ik ook weten!quote:Op zondag 4 maart 2012 00:18 schreef NoBody122 het volgende:
Wat is er eigenlijk in jouw situatie veranderd, in die paar maanden, TS, dat je je auto ineens voor 50 euro minder p/m kunt verzekeren bij een nieuwe verzekering?
Van mijn beide auto's kan hij het kenteken helaas niet vinden op die sitequote:Op zondag 4 maart 2012 00:33 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Eindelijk een goeie vraag, wil ik ook weten!
Aantal eigenaren zegt niets, bij mij zijn het er 5 eigenaren waarvan 3 autohandelaren zijn. In feite heeft deze auto dus maar 2 keer van gebruiker gewisseld en ben ik nu de 3e. Auto is 15 jaar oud btw...
Je vult het in zonder streepjes? Dus gewoon 6 cijfers en letters achter elkaar tikken?quote:Op zondag 4 maart 2012 00:47 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Van mijn beide auto's kan hij het kenteken helaas niet vinden op die site
Dat probeerde ik als eerste inderdaad.quote:Op zondag 4 maart 2012 01:22 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Je vult het in zonder streepjes? Dus gewoon 6 cijfers en letters achter elkaar tikken?
Niks is veranderd behalve het feit dat ik een nieuw verzekeraar heb ontdekt.quote:Op zondag 4 maart 2012 00:18 schreef NoBody122 het volgende:
Wat is er eigenlijk in jouw situatie veranderd, in die paar maanden, TS, dat je je auto ineens voor 50 euro minder p/m kunt verzekeren bij een nieuwe verzekering?
Overigens is het een beetje en grijs gebied, wat legaal/illegaal betreft.. Feitelijk maak je gebruik van een maas in de regels, wat dus niet verboden is en daarmee dus ook niet illegaal kan zijn.
Informeel is het, wat mij betreft, wel illegaal, aangezien je die maas misbruikt om de contractregels van je verzekeraar te omzeilen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |