Ik ga hem zelfs laten stilstaan terwijl het op naam van ouder staat. Als ie weer op mijn naam staat, rij ik ermee.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:13 schreef jitzzzze het volgende:
Alleen is de auto verzekeren om iemands anders' naam + jezelf niet als regelmatige bestuurder opgeven fraude.
Kan, maar het blijft verzekeringsfraude.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:17 schreef Warrick21 het volgende:
[..]
Ik ga hem zelfs laten stilstaan terwijl het op naam van ouder staat. Als ie weer op mijn naam staat, rij ik ermee.
Schrijf de auto gewoon uit, hoeft hij niet verzekerd te worden enz.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:07 schreef Hyperdude het volgende:
Ja, dat mag.
Ouders./vriend motten het kreng wel verzekeren voor die paar dagen.
Of een boete krijgen/riskeren.
Als je 'm schorst mag je 'm ook niet meer op de openbare weg laten staan dus daar moet je wel rekening mee houden dan..quote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:19 schreef bhm het volgende:
[..]
Schrijf de auto gewoon uit, hoeft hij niet verzekerd te worden enz.
Paar dagen later zet je de auto weer op je naam.
Dat moet geen probleem zijn toch TS?quote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:22 schreef H-D het volgende:
[..]
Als je 'm schorst mag je 'm ook niet meer op de openbare weg laten staan dus daar moet je wel rekening mee houden dan..
Heb je de OP wel gelezen?quote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:25 schreef TR08 het volgende:
Waarom bouw je niet gewoon zelf wat no-claim tijd op? Verzekeren is in het begin gewoon even duur maar de premie zakt snel als je je maar gedraagt.
Ohja dat is wel een goeie, bij sommige verzekeraars is opschorten geen reden om boetevrij op te zeggen idd.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:27 schreef miep_miep het volgende:
Kan prima (Fraude is onzin. Je mag de auto toch gewoon verkopen en later terugkopen?) maar ik weet niet hoeveelste eigenaar jij bent van de auto en hoe oud de auto is? De waarde van je auto kan namelijk wel flink dalen als hij zoveel eigenaars heeft gehad. Mijn vader (die in de autobranche zit) adviseert altijd om geen auto's te kopen die al meer dan twee eigenaren hebben gehad. Hoe meer er mis is met een auto, hoe meer eigenaren hij vaak heeft gehad. Als jij een autootje van een paar honderd euro hebt, is het wel te overwegen. Die gaat later waarschijnlijk toch naar de sloop of de export. Bij een wat duurder exemplaar zou ik liever even die verzekering uitzitten.
Schorsen zou inderdaad ook nog kunnen, maar je hebt wel kans dat de verzekering je dan gewoon opschort, en je daarna gewoon weer door laat betalen omdat je een jaarcontract hebt. Moet je even in de algemene voorwaarden kijken.
Rialto?quote:
Waarschijnlijk is de reden van de hoge premie de leeftijd van TSquote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:42 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
Rialto?
De verzekeraars zijn niet gek... Als er een reden is waarom je premie zo hoog is (schadeverleden?) en dat geef je bij een nieuwe aanvraag niet aan, dan flikkeren ze je er uit zodra ze er zélf achter komen.
Kan ook een verkeerde keuze van maatschappij geweest zijn, hij geeft aan dat hij op zjn naam wel ergens voor 3-tientjes terecht kan...quote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:45 schreef H-D het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is de reden van de hoge premie de leeftijd van TS
Ja kan ook...TS moet maar even uitsluitsel gevenquote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:47 schreef DubbelZout het volgende:
[..]
Kan ook een verkeerde keuze van maatschappij geweest zijn, hij geeft aan dat hij op zjn naam wel ergens voor 3-tientjes terecht kan...
Uitsluiting ?quote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:56 schreef H-D het volgende:
[..]
Ja kan ook...TS moet maar even uitsluiting geven
Als ze er niet mee rijden hoeft dat niet.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:07 schreef Hyperdude het volgende:
Ja, dat mag.
Ouders./vriend motten het kreng wel verzekeren voor die paar dagen.
Of een boete krijgen/riskeren.
als het ding op de openbare weg staat dient hij aan de WAM te voldoen, en dus verzekerd te zijn.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 12:19 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Als ze er niet mee rijden hoeft dat niet.
Waarom is het fraude? Ik doe in feite niks strafbaars.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:19 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Kan, maar het blijft verzekeringsfraude.
quote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:22 schreef H-D het volgende:
[..]
Als je 'm schorst mag je 'm ook niet meer op de openbare weg laten staan dus daar moet je wel rekening mee houden dan..
Eigenlijk wel, ik heb geen garage of iets dergelijk. Hij staat gewoon in de straat voor de deur.quote:
Ik wil ook no-claim opbouwen, daarom gaat ie op mijn eigen naam blijven staan uiteindelijk.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:25 schreef TR08 het volgende:
Waarom bouw je niet gewoon zelf wat no-claim tijd op? Verzekeren is in het begin gewoon even duur maar de premie zakt snel als je je maar gedraagt.
Gaat om een oude Hyundai Excel van het jaar 2000. Gekocht voor ¤950,-. Waarde maakt me helemaal niks uit want ik ben niet van plan 'm te verkopen. Het is m'n eerste auto en ik ga hem helemaal uitrijden tot ie op is.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:27 schreef miep_miep het volgende:
Kan prima (Fraude is onzin. Je mag de auto toch gewoon verkopen en later terugkopen?) maar ik weet niet hoeveelste eigenaar jij bent van de auto en hoe oud de auto is? De waarde van je auto kan namelijk wel flink dalen als hij zoveel eigenaars heeft gehad. Mijn vader (die in de autobranche zit) adviseert altijd om geen auto's te kopen die al meer dan twee eigenaren hebben gehad. Hoe meer er mis is met een auto, hoe meer eigenaren hij vaak heeft gehad. Als jij een autootje van een paar honderd euro hebt, is het wel te overwegen. Die gaat later waarschijnlijk toch naar de sloop of de export. Bij een wat duurder exemplaar zou ik liever even die verzekering uitzitten.
Schorsen zou inderdaad ook nog kunnen, maar je hebt wel kans dat de verzekering je dan gewoon opschort, en je daarna gewoon weer door laat betalen omdat je een jaarcontract hebt. Moet je even in de algemene voorwaarden kijken.
Is dit mogelijk dan? En krijg ik dan alsnog een vrijwaringsbewijs en wordt het niet opgemerkt bij de verzekering/belastingdienst/iets?quote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:28 schreef Sometimes het volgende:
Waarom zou je dagen of zelfs weken wachten met terug overschrijven?
Gewoon dezelfde dag weer terug op jouw naam. Heb je ook geen geklooi met niet gedekt zijn.
quote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:45 schreef H-D het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is de reden van de hoge premie de leeftijd van TS
Reden is leeftijd inderdaad, ik ben nu 20. Heb de auto gekocht toen ik 19 jaar was. Ik zit in de risicogroep.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:47 schreef DubbelZout het volgende:
[..]
Kan ook een verkeerde keuze van maatschappij geweest zijn, hij geeft aan dat hij op zjn naam wel ergens voor 3-tientjes terecht kan...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |