abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108618169
Ik zit aan een hele dure verzekering vast van ¤80 per maand. Mijn vraag is dan, is dit mogelijk:

Auto overschrijven naar naam van ouder/vriend.
Vrijwaringsbewijs naar verzekering opsturen en dus verzekering opzeggen.
Binnen een paar dagen/weken weer overschrijven naar mijn naam.
Nieuwe verzekering afsluiten op mijn naam voor ¤30 euro per maand.

Het overschrijven kost me natuurlijk zo'n ¤20, maar het scheelt wel enorm met nog 9 maanden aan deze verzekering vastzitten.
pi_108618227
Waar heb je nu je verzekering lopen dan?
  vrijdag 2 maart 2012 @ 11:07:30 #3
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_108618253
Ja, dat mag.
Ouders./vriend motten het kreng wel verzekeren voor die paar dagen.
Of een boete krijgen/riskeren.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_108618363
Lijkt me dat het in principe wel moet kunnen. Een auto is geen huis ofzo :P
  Moderator vrijdag 2 maart 2012 @ 11:13:02 #5
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_108618489
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 11:13 schreef jitzzzze het volgende:
Alleen is de auto verzekeren om iemands anders' naam + jezelf niet als regelmatige bestuurder opgeven fraude.
Ik ga hem zelfs laten stilstaan terwijl het op naam van ouder staat. Als ie weer op mijn naam staat, rij ik ermee.
  Moderator vrijdag 2 maart 2012 @ 11:19:11 #7
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_108618524
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 11:17 schreef Warrick21 het volgende:

[..]

Ik ga hem zelfs laten stilstaan terwijl het op naam van ouder staat. Als ie weer op mijn naam staat, rij ik ermee.
Kan, maar het blijft verzekeringsfraude.
pi_108618539
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 11:07 schreef Hyperdude het volgende:
Ja, dat mag.
Schrijf de auto gewoon uit, hoeft hij niet verzekerd te worden enz.
Paar dagen later zet je de auto weer op je naam. :)
"Stories happen only to those who are able to tell them."
pi_108618606
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 11:19 schreef bhm het volgende:

[..]

Schrijf de auto gewoon uit, hoeft hij niet verzekerd te worden enz.
Paar dagen later zet je de auto weer op je naam. :)
Als je 'm schorst mag je 'm ook niet meer op de openbare weg laten staan dus daar moet je wel rekening mee houden dan..
pi_108618622
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 11:22 schreef H-D het volgende:

[..]

Als je 'm schorst mag je 'm ook niet meer op de openbare weg laten staan dus daar moet je wel rekening mee houden dan..
Dat moet geen probleem zijn toch TS?
  vrijdag 2 maart 2012 @ 11:25:52 #11
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_108618704
Waarom bouw je niet gewoon zelf wat no-claim tijd op? Verzekeren is in het begin gewoon even duur maar de premie zakt snel als je je maar gedraagt.
pi_108618748
quote:
99s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 11:25 schreef TR08 het volgende:
Waarom bouw je niet gewoon zelf wat no-claim tijd op? Verzekeren is in het begin gewoon even duur maar de premie zakt snel als je je maar gedraagt.
Heb je de OP wel gelezen?
pi_108618773
Kan prima (Fraude is onzin. Je mag de auto toch gewoon verkopen en later terugkopen?) maar ik weet niet hoeveelste eigenaar jij bent van de auto en hoe oud de auto is? De waarde van je auto kan namelijk wel flink dalen als hij zoveel eigenaars heeft gehad. Mijn vader (die in de autobranche zit) adviseert altijd om geen auto's te kopen die al meer dan twee eigenaren hebben gehad. Hoe meer er mis is met een auto, hoe meer eigenaren hij vaak heeft gehad. Als jij een autootje van een paar honderd euro hebt, is het wel te overwegen. Die gaat later waarschijnlijk toch naar de sloop of de export. Bij een wat duurder exemplaar zou ik liever even die verzekering uitzitten.

Schorsen zou inderdaad ook nog kunnen, maar je hebt wel kans dat de verzekering je dan gewoon opschort, en je daarna gewoon weer door laat betalen omdat je een jaarcontract hebt. Moet je even in de algemene voorwaarden kijken.
pi_108618803
Waarom zou je dagen of zelfs weken wachten met terug overschrijven?
Gewoon dezelfde dag weer terug op jouw naam. Heb je ook geen geklooi met niet gedekt zijn.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_108619147
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 11:27 schreef miep_miep het volgende:
Kan prima (Fraude is onzin. Je mag de auto toch gewoon verkopen en later terugkopen?) maar ik weet niet hoeveelste eigenaar jij bent van de auto en hoe oud de auto is? De waarde van je auto kan namelijk wel flink dalen als hij zoveel eigenaars heeft gehad. Mijn vader (die in de autobranche zit) adviseert altijd om geen auto's te kopen die al meer dan twee eigenaren hebben gehad. Hoe meer er mis is met een auto, hoe meer eigenaren hij vaak heeft gehad. Als jij een autootje van een paar honderd euro hebt, is het wel te overwegen. Die gaat later waarschijnlijk toch naar de sloop of de export. Bij een wat duurder exemplaar zou ik liever even die verzekering uitzitten.

Schorsen zou inderdaad ook nog kunnen, maar je hebt wel kans dat de verzekering je dan gewoon opschort, en je daarna gewoon weer door laat betalen omdat je een jaarcontract hebt. Moet je even in de algemene voorwaarden kijken.

Ohja dat is wel een goeie, bij sommige verzekeraars is opschorten geen reden om boetevrij op te zeggen idd.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 11:42:09 #16
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_108619187
quote:
3s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 11:06 schreef Anne het volgende:
Waar heb je nu je verzekering lopen dan?
Rialto?

De verzekeraars zijn niet gek... Als er een reden is waarom je premie zo hoog is (schadeverleden?) en dat geef je bij een nieuwe aanvraag niet aan, dan flikkeren ze je er uit zodra ze er zélf achter komen.
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_108619305
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 11:42 schreef Beelzebufo het volgende:

[..]

Rialto?

De verzekeraars zijn niet gek... Als er een reden is waarom je premie zo hoog is (schadeverleden?) en dat geef je bij een nieuwe aanvraag niet aan, dan flikkeren ze je er uit zodra ze er zélf achter komen.
Waarschijnlijk is de reden van de hoge premie de leeftijd van TS
  vrijdag 2 maart 2012 @ 11:47:31 #18
225461 DubbelZout
Niet zoet, maar zout!
pi_108619379
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 11:45 schreef H-D het volgende:

[..]

Kan ook een verkeerde keuze van maatschappij geweest zijn, hij geeft aan dat hij op zjn naam wel ergens voor 3-tientjes terecht kan...
pi_108619638
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 11:47 schreef DubbelZout het volgende:

[..]

Kan ook een verkeerde keuze van maatschappij geweest zijn, hij geeft aan dat hij op zjn naam wel ergens voor 3-tientjes terecht kan...
Ja kan ook...TS moet maar even uitsluitsel geven :P

[ Bericht 0% gewijzigd door H-D op 02-03-2012 12:13:32 ]
pi_108620029
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 11:56 schreef H-D het volgende:

[..]

Ja kan ook...TS moet maar even uitsluiting geven :P
Uitsluiting ? ;)
pi_108620066
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 12:12 schreef bhm het volgende:

[..]

Uitsluiting ? ;)
waaaa uitsluitsel srry :')
pi_108620220
Elke verzekering kun je na 1 jaar maandelijks opzeggen sinds de nieuwe wetgeving op dat gebied.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 12:19:58 #23
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_108620308
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 11:07 schreef Hyperdude het volgende:
Ja, dat mag.
Als ze er niet mee rijden hoeft dat niet.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  vrijdag 2 maart 2012 @ 12:27:06 #24
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_108620535
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 12:19 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Als ze er niet mee rijden hoeft dat niet.
als het ding op de openbare weg staat dient hij aan de WAM te voldoen, en dus verzekerd te zijn.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_108632028
Even heel de topic in 1 keer verklaren:

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 11:19 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Kan, maar het blijft verzekeringsfraude.
Waarom is het fraude? Ik doe in feite niks strafbaars.

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 11:22 schreef H-D het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 11:23 schreef bhm het volgende:

[..]

Dat moet geen probleem zijn toch TS?
Eigenlijk wel, ik heb geen garage of iets dergelijk. Hij staat gewoon in de straat voor de deur.

quote:
99s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 11:25 schreef TR08 het volgende:
Ik wil ook no-claim opbouwen, daarom gaat ie op mijn eigen naam blijven staan uiteindelijk.

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 11:27 schreef miep_miep het volgende:

Gaat om een oude Hyundai Excel van het jaar 2000. Gekocht voor ¤950,-. Waarde maakt me helemaal niks uit want ik ben niet van plan 'm te verkopen. Het is m'n eerste auto en ik ga hem helemaal uitrijden tot ie op is.

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 11:28 schreef Sometimes het volgende:
Waarom zou je dagen of zelfs weken wachten met terug overschrijven?
Gewoon dezelfde dag weer terug op jouw naam. Heb je ook geen geklooi met niet gedekt zijn.
Is dit mogelijk dan? En krijg ik dan alsnog een vrijwaringsbewijs en wordt het niet opgemerkt bij de verzekering/belastingdienst/iets?

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 11:45 schreef H-D het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 11:47 schreef DubbelZout het volgende:

[..]

Reden is leeftijd inderdaad, ik ben nu 20. Heb de auto gekocht toen ik 19 jaar was. Ik zit in de risicogroep.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')